abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:25:51 #1
35279 Parabola
Sapere aude
pi_17594814
quote:
AMSTERDAM - De toon in het debat over integratie is zo fel dat het riskant wordt. Migranten dreigen zich daardoor juist in hun schulp terug te trekken, in plaats van dat ze gestimuleerd worden om te integreren.

Dit schrijft de commissie-Rosenmöller vandaag in Trouw. De commissie, die gemeenten adviseert bij de participatie van allochtone vrouwen, staat onder leiding van oud-politicus Paul Rosenmöller. Het artikel is geschreven namens de hele commissie, onder wie prinses Máxima. Vanwege haar deelname aan de commissie gaat de club ook wel door het leven als commissie-Máxima. ,,Onzorgvuldige bijdragen aan het integratiedebat zijn in het land en dus in de media herhaaldelijk te bespeuren'', zegt de commissie. ,,Daar maken wij ons zorgen over.'' Voorzitter Rosenmöller wijst op gemeenten en maatschappelijke organisaties, die zich moeilijk herkennen in het debat.

De commissie vindt dat respect uitgangspunt moet zijn bij integratie. ,,Wie meer over hoofddoekjes praat dan met de vrouwen die ze dragen, laat dat uitgangspunt varen'', oordeelt de commissie. Gevolg van die 'polarisatie' is dat eerder méér dan minder vrouwen een hoofddoekje gaan dragen.

Volgens de commissie is de integratie 'voltooid noch mislukt.' Daarmee neemt ze een ander standpunt in dan de coalitiepartijen CDA en VVD. Die stelden voor de publicatie van de bevindingen van de commissie-Blok over integratie, dat deze is mislukt.
bron: Trouw

De commissie-Rosenmöller heeft hier denk ik wel een punt. Na te lang bedekken wordt de mantel der liefde er nu met te grof geweld weer vanaf gerukt. In het recente verleden werd de discussie versluierd door politieke correctheid, nu slaat de toon door naar de andere kant. Het wordt tijd om zonder te polariseren en op basis van de feiten te praten over integratie. Belangrijker misschien nog wel is dat we het niveau van 'hullie hebbe ut gedaan' ontstijgen en op zoek gaan naar constructieve oplossingen voor de (inderdaad aanwezige) problemen.
Slaapt winter
en zomer
pi_17594869
De softe aanpak van de Rosenmöllers heeft juist de integratieproblemen veroorzaakt. Het werd juist hoog tijd dat er een fel debat kwam!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_17594934
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:28 schreef Strolie75 het volgende:
De softe aanpak van de Rosenmöllers heeft juist de integratieproblemen veroorzaakt. Het werd juist hoog tijd dat er een fel debat kwam!
Inderdaad, Rosenmuller op dit terrein verre van serieus te nemen.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:34:50 #4
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_17594975
quote:
GroenLinks heeft nooit in het kabinet gezeten en zijn ook nooit echt een grote oppositiepartij geweest. Het is dus onzin om te zeggen dat "de softe aanpak van Rosenmoller" verantwoordelijk is voor de integratieproblemen hier in Nederland.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:35:36 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_17594989
quote:
De softe aanpak van de Rosenmöllers heeft juist de integratieproblemen veroorzaakt.
Ik wist niet dat GroenLinks in de regering heeft gezeten?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_17594993
Mja.. misschien heeft hij een punt, maar als je het dan zo soft aan gaat pakken denk je dan dat je enigzins opschiet? Ík denk van niet. Je moet het fel aanpakken, met een softe aanpak kom je nergens in deze wereld. Ze hadden er al eerder veel aandacht aan moeten besteden natuurlijk... maar ja... doe ík iig niks aan.
Delivered without an information leaflet
pi_17594996
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:34 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

GroenLinks heeft nooit in het kabinet gezeten en zijn ook nooit echt een grote oppositiepartij geweest. Het is dus onzin om te zeggen dat "de softe aanpak van Rosenmoller" verantwoordelijk is voor de integratieproblemen hier in Nederland.
Fortuyn duizendmaal voor extreemrechts uitmaken heeft Rosenmuller het integratiedebat de hele tijd proberen te verdoezelen
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:37:05 #8
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17595012
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik wist niet dat GroenLinks in de regering heeft gezeten?

V.
De term Politiek-Correct werd door Groen Links geintroduceerd.

En Rosemoller is 1 vd degenen die het MEEST verantwoordelijk was voor het bedoezelen met de mantel der liefde, het vergiftigen van debatten met WOII-vergelijkingen en wat dies meer zij.

Nee, als 1 iemand zijn muil hierover moet houden, dan is hij het wel. Gatverdamme.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:37:39 #9
136 V.
pi_17595019
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:35 schreef gekke_sandra het volgende:
Mja.. misschien heeft hij een punt, maar als je het dan zo soft aan gaat pakken denk je dan dat je enigzins opschiet?
Dat is nou het leuke van 'nuance'; er is meer tussen soft en keihard.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:38:13 #10
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_17595024
Definieer fel: i.m.o. is iedereen toelaten even fel als iedereen eruit gooien. Ik denk dat daar niet iedereen bij stilstaat: het is zo fel als debevolking van Nederland het wil. Daar gaat het toch immers om: de bevolking van Nederland moet gehoord worden.
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_17595028
Groenlinks........ laat ze plantjes water gaan geven en strijden met greenpeace voor een beter milieu... met het integratiebeleid kunnen ze zich beter niet bemoeien.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:38:40 #12
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17595030
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Prima. Maar dat uit de mond van 1 vd meest extreme superlinksesofteknuffelkneuzen als Rosemoller, nee.

Dat is als Jan Marijnissen die zegt dat hij minder belasting wil betalen.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:39:09 #13
136 V.
pi_17595040
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:38 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Definieer fel: i.m.o. is iedereen toelaten even fel als iedereen eruit gooien.
Dat is het mooie van 'nuance': er is meer tussen iedereen eruit gooien en iedereen erin laten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_17595043
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Ja, maar uit voorzorgsmaatregelen kan je misschien beter meteen fel beginnen
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:39:56 #15
87984 -Dr_Oetker-
ff wachten nog....
pi_17595056
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:38 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Definieer fel: i.m.o. is iedereen toelaten even fel als iedereen eruit gooien. Ik denk dat daar niet iedereen bij stilstaat: het is zo fel als debevolking van Nederland het wil. Daar gaat het toch immers om: de bevolking van Nederland moet gehoord worden.
Hulde!
Tijd voor een referendum....
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:40:38 #16
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17595066
Het integratiedebat wordt nu eindelijk eens gevoerd zonder dat men weer vervalt in WOII vergelijkingen. Rosenmöller moet naar mijn inziens zijn smoel houden.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_17595071
Paul Rosenmöller kan je toch moeilijk serieus nemen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:41:05 #18
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17595075
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:34 schreef Misanthroopia het volgende:
Met Rosenmöllers bedoelde ik die linkse kliek die Nederland vanuit een moralistische visie naar de klote heeft geholpen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:43:04 #19
136 V.
pi_17595102
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:40 schreef Ludwig het volgende:
Het integratiedebat wordt nu eindelijk eens gevoerd zonder dat men weer vervalt in WOII vergelijkingen. Rosenmöller moet naar mijn inziens zijn smoel houden.
Toch zijn het hier de anti-Rosenmöllers die komen met 'WO II"

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:44:42 #20
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17595132
Misschien dat het sommigen is ontgaan, maar Rosenmöller is niet de commissie-Rosenmöller
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:45:56 #21
136 V.
pi_17595149
Graag zou ik toch horen wat er inhoudelijk nou zo raar is aan wat hij zegt, ipv 'Rosenmöller moet zijn bek houwe!'

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:46:48 #22
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_17595167
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat is het mooie van 'nuance': er is meer tussen iedereen eruit gooien en iedereen erin laten.

V.
Natuurlijk is er uiteindelijk nuance. Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat erom dat Paul Rosenmuller het te fel vindt, terwijl het i.m.o. wel fel mag zijn.
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:47:09 #23
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17595174
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:44 schreef kLowJow het volgende:
Misschien dat het sommigen is ontgaan, maar Rosenmöller is niet de commissie-Rosenmöller
Nee, en Jorien vd Herik is niet de abslolute baas bij Feyenoord.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:47:40 #24
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17595184
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:45 schreef Verbal het volgende:
Graag zou ik toch horen wat er inhoudelijk nou zo raar is aan wat hij zegt, ipv 'Rosenmöller moet zijn bek houwe!'

V.
Hij VINDT het debat te hard. De meerderheid vd kamer VINDT dat niet.

En ik ook niet.

Klaar.
pi_17595202
Iedereen eruit gooien is ook wat extreem hoor. We hebben die eerste generaties allochtonen altijd nog zelf hierheen gehaald. We moeten hun dankbaar zijn, maar die mensen die alleen maar profijt maken van uitkeringen (ook NL) moeten ze gewoon streng straffen. Als het allochtonen zijn nog 1 kans geven en bij 1 misdrijf of whatever zonder pardon het land uitzetten. Verder vind ik het heel goed dat allochtonen die in NL wonen geen vrouwen meer uit het land van herkomst mogen halen. Ze gaan maar gewoon eens een keer goed integregen ipv half.
Die hoofddoekjes mogen ze in Turkije ook amper dragen... dat doen ze daar niet, als ze wel hoofddoekjes dragen mogen ze daar niet eens naar school. Ataturk had het daar verboden.
Waarom zouden we er hier dan wel respect voor hebben, als ze het in het land van herkomst ook niet hebben?
Wij dragen ook petjes etc, maar uit beleefdheid zet je ze in dit land gewoon af in de klas.
Op zich ben ik nogal tegenstrijdig wat betreft hoofddoekjes...
In dit land kijk je mensen ook aan tijdens sollicitaties en gesprekken en heet dat geen "dissen"
Die integratiecursussen moeten ze perhaps wat serieuzer nemen en die moeten beter worden.
En die felle aanpak is alleen maar goed... het kan nu op zijn minst gewoon fel zijn zonder dat het meteen rascistisch/discriminatie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')