quote:Op maandag 1 mei 2006 23:32 schreef Bjoro het volgende:
[..]
in de post post boven diie van jou heb ik het dikgedrukt
Ik weet het niet zo precies meer maar meen mij nog wel te herinneren dat zowel Garrison als een aantal tegenstanders van Garrison hebben verwezen naar het wapen dat bij de aanslag gebruikt is: een "Manlicher Carcano" of zoiets dat handvergrendeld werkte en het aantal schoten dat zichtbaar op de Zapruder voorkomt onmogelijk maakt omdat de doorlaadtijd van dit wapen het niet toe laat. Bovendien is de film een aantal malen verhuisd, van Time Life, die hem had opgeslagen naar de CIA en terug, voordat Garrison deze in handen kreeg. De texaanse eik die voor het boekengebouw stond laat zijn bladeren pas in maart vallen en bloeit in de nazomer weer op - zowel voor als tegenstander van Garrison melden deze boom op die een aanzienlijk deel van het schootsveld in november zouden hebben geblokkeerd omdat je er maar moeilijk door heen zou kunnen kijken. Verder is het werkelijk geloste aantal schoten inderdaad niet afkomstig van een persoon - dus wat dat betreft was er een complot - tussen de schutters op z'n minst en zou het woord complot-theorie als je het over de schutters hebt niet meer kunnen worden gebruikt, maar gewoon complot. Meerdere schutters schoten die dag. Maar het lijkt mij onmogelijk dat als de CIA werkelijk grote betrokkenheid had bij de aanslag dat deze zaak op te lossen is -quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:26 schreef Viajero het volgende:
Ik heb een revolutionaire theorie:
Lee Harvey Oswald was een kneus die altijd gepest werd. Zelfs de Communisten vonden hem maar vreemd. Hij werd gestoorder en gestoorder en dacht op het laatst dat hij wel aandacht zou krijgen als hij de President zou vermoorden.
Ik denk dat hij idd de lone gunman was die JFK vermoord heeft.
Zo'n beetje elke berekening over de doorlaadsnelheid van het geweer van Oswald maakt de fout alle 3 schoten te tellen alsof Oswald dan ook 3 keer moet herladen. Aangezien de eerste kogel al van tevoren geladen is zal hij maar twee keer te hoeven te herladen om 3 schoten te lossen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:49 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo precies meer maar meen mij nog wel te herinneren dat zowel Garrison als een aantal tegenstanders van Garrison hebben verwezen naar het wapen dat bij de aanslag gebruikt is: een "Manlicher Carcano" of zoiets dat handvergrendeld werkte en het aantal schoten dat zichtbaar op de Zapruder voorkomt onmogelijk maakt omdat de doorlaadtijd van dit wapen het niet toe laat.
Ja, maar hoeveel verwondingen en inslagen kunnen drie kogels maken? Er zijn gaten in het wegdek, gaten in de voorruit, een gewonde getuige die buiten alle verwondingen om geraakt is, en er zijn nog zoveel andere dingen die niet klopten die dag - een gek gegeven is ook dat wanneer de auto van de president de laatste bocht maakt, er nauwelijks nog mensen staan - het lijkt wel alsof alles erop ingericht is om de schutter of schutters een open schootsveld te geven - hoe kan Oswald dit alles in zijn eentje tot stand hebben gebracht? Ik weet het niet hoor, maar als ik al die gegevens bekijk die er over de aanslag zijn, lijkt het mij nog heel moeilijk te geloven dat dit alles, de telefoonstoring, het feit dat het kabinet van de verenigde staten op verlof was, dat de strijdkracht niet paraad stond die dag, etc, etc, het werk is van een man.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:56 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Zo'n beetje elke berekening over de doorlaadsnelheid van het geweer van Oswald maakt de fout alle 3 schoten te tellen alsof Oswald dan ook 3 keer moet herladen. Aangezien de eerste kogel al van tevoren geladen is zal hij maar twee keer te hoeven te herladen om 3 schoten te lossen.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:57 schreef Johan_de_With het volgende:
Oswald. - O - S - W - A - L D.
ja thnx voor dat topic, en dat ik tot een minderheid behoor, ach... het gaat er nu eigenlijk meer om dat het toch raar is dat deze dvd relatief zo weinig aandacht geniet in de serieuze media,quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:15 schreef NoSigar het volgende:
Als die DVD dezelfde lijn van argumenteren volgt als de uitzending van Peter R. de Vries behoor je tot een kleine minderheid lijkt me. Hier is het ook al uitgebreider besproken.
Het is wel overduidelijk zo. George Bush Sr is de dader.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:33 schreef FrancisC het volgende:
http://www.jfkmurdersolved.com/JFK2.htm (Met name het aantal schoten en waar ze waarschijnlijk vandaan kwamen is in het begin van deze documentaire goed te zien) - er zullen ongetwijfeld meer ware elementen in de documentaire zitten maar in hoeverre het allemaal klopt zullen we nooit echt kunnen achterhalen denk ik. Verder zeker de moeite waard om de film en de rest van de site te bekijken.
Dezelfde site heeft verder een aantal interessante documenten en dergelijke in de aanbieding - het onderzoek in 1998 naar de maffia-betrokkenheid vindt je er ook, de autopsie foto's, interviews met getuigen, etc. Voor de speurneuzen onder jullie interessant genoeg denk ik.![]()
![]()
![]()
wrong place, wrong time is zeker van toepassing op die ouwe schurk ja.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is wel overduidelijk zo. George Bush Sr is de dader.
Ja, dat is allang bekend, maar in Tru werkt dat allemaal anders.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:39 schreef Wombcat het volgende:
Laatst trouwens ook ergens gezien dat een hoofd dat wordt geraakt met een redelijk zwaar kaliber juist in de richting van het schot beweegt. Plastisch uitgedrukt: Dit komt omdat de kogel aan de achterkant een flink gat maakt, waar dan de hersens 'uitspuiten', die leveren dan een kracht in de richting van het schot op.
We zitten niet in TRUquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:09 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Ja, dat is allang bekend, maar in Tru werkt dat allemaal anders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |