abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37294978
Volgende week dinsdagavond 2 mei 2006 zal Peter R.De Vries vanaf 20:30 uur in een 2,5 uur
durende documentaire de aanslag op de Amerikaanse president Kennedy reconstrueren en
met nieuwe feiten aankomen die zelfs niet in de © Oliver Stone film JFK waren te zien
en waarmee eenduidend is aangetoond dat het om een moordaanslag ging vanuit de Amerikaanse regering

Vanaf 20:30 uur tot 22:30 uur en 22:55 uur tot 00:05 uur op SBS6

[ Bericht 5% gewijzigd door editor2 op 26-04-2006 00:39:03 ]
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_37295510
Interessant

Maar dit wisten we toch allang?....
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_37296373
quote:
met nieuwe feiten aankomen die zelfs niet in de Oliver Stone film JFK waren te zien
Dus dit wordt het meest bizarre, ongeloofwaardige programma van het jaar?
Wat jammer dat ik dan in Duitsland zit, ik wil het die avond zelf meemaken. Over veertig jaar weet iedereen nog waar hij de ontmanteling van het Amerikaanse overheidscomplot door de demagogische polderjournalist heeft gezien.
O, wat wordt dit smullen! Monotone verhaler, brigadiersproza, megalomanie...
pi_37296501
Grapjas is die gozer
pi_37296560
cool!
pi_37296611
Nou, ik ben benieuwd, lach me echt suf als ie echt wat boven tafel weet te krijgen

CNN, Here comes Peter

Zolang ze in de reconstructie maar geen neger vragen voor de rol van JFK
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_37296694
Zou 'ie naar het graf van Oswald gaan en daar enige welgemeende woorden tot de ''zondebok'' richten?
  woensdag 26 april 2006 @ 12:52:56 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37308460
Van zijn site
quote:
In een ruim twee en half uur durende reportage - gemaakt in Dallas - doet Peter R. de Vries op dinsdagavond 2 mei een gewaagde poging om nieuw licht te werpen op de meest geruchtmakende moord allertijden: die op John F. Kennedy in november 1963.

Ruim veertig jaar na dato probeert De Vries een antwoord te vinden op de vraag die honderden miljoenen mensen zichzelf wel eens hebben gesteld: was Lee Harvey Oswald de enige schutter, of was er sprake van een complot?

In de reportage toont Peter aan dat vele conclusies en veronderstellingen van de Warren-commissie, die de achtergronden van de moord onderzocht en stelde dat Lee Harvey Oswald alleen handelde, niet langer stand houden. De reportage is gemaakt in samenwerking met de Nederlandse Kennedy-expert en ex-zakenman Wim Dankbaar, die de aanslag al meer dan tien jaar onderzoekt.

Na een lange research-periode hebben Peter R. de Vries en zijn crew in februari twee weken in Dallas gefilmd en daar met vele betrokkenen gesproken, zoals voormalig CIA- en FBI-agenten, maar ook met bijvoorbeeld de ex-vriendin van Lee Harvey Oswald en een aantal ooggetuigen. Resultaat daarvan is de langste-uitzending-ooit in de geschiedenis van het programma van Peter R. de Vries met daarin nieuwe, nooit in Nederland vertoonde beelden en een opzienbarend interview met de man die claimt dat hij betrokken is geweest bij de aanslag op de president. Volgens deze man is de aanslag een samenwerkingsverband geweest tussen de CIA en de Maffia, die allebei redenen hadden om van JFK af te willen.

John F. Kennedy

Foto uit de Zapruder-film
Peter R. de Vries: 'Op het eerste gezicht klinkt het natuurlijk ongeloofwaardig als iemand deze moord opbiecht, dat gevoel had ik zelf aanvankelijk ook. Maar naarmate we ons meer in de achtergronden verdiepten, kwamen we er achter dat deze man niet een gek is die alleen maar roept dat hij de president heeft vermoord. Nee, hij heeft een zeer gedetailleerd verhaal, vol met namen en toenamen, dat op veel punten naadloos aansluit op wat andere betrokkenen hebben verteld. Zijn verhaal moet nader worden onderzocht, maar het lijkt wel of daar in Amerika zelf weinig animo voor is. Misschien heeft men daar al teveel verschillende scenario's onder handen gehad'.

Over zijn verblijf in Dallas zegt Peter: 'Het was als uit de klei getrokken Nederlandse misdaadverslaggever echt een heel bijzondere ervaring om op deze historische plek - Dealey Plaza, de Grassy Knoll, de Schoolbookdepository - een reportage te maken. Het is een zaak waarop honderden Amerikaanse collegae hun tanden hebben stuk gebeten, dus ik realiseer me dat het erg hoog gegrepen is als je zegt dat je met iets nieuws komt. Maar toch zeg ik: 'Dat hebben we absoluut, het is een onthullende reportage geworden, die de kijker aan het denken zal zetten'.
Oh, joepie.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37324441
quote:
Op woensdag 26 april 2006 12:52 schreef Sidekick het volgende:
Van zijn site
[..]

Oh, joepie.
Heeft Charlie da Silva nou nog meer op zijn kerfstok
  woensdag 26 april 2006 @ 21:22:11 #10
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_37324761
Ehm...Peter...

...'nuff said...
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_37326416
Ze zijn er gloeiend bij!
Helpt waar hij kan!
pi_37351127
Die moord is te gers, ik kijk hem bijna iedere dag terug op video, hij wordt heerlijk in z'n keel en zijn kop getroffen.
Mujahideen Shura Council
Abu Hamza al-Baghdadi
  donderdag 27 april 2006 @ 18:15:39 #13
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_37351947
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:43 schreef altface het volgende:
Die moord is te gers, ik kijk hem bijna iedere dag terug op video, hij wordt heerlijk in z'n keel en zijn kop getroffen.
Gozer, ben je niet helemaal goed of zo? Er zijn vast medische termen voor wat er mis is met jou, dus schroom je niet om even de huisarts te bellen. Naar mannetje.
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
  donderdag 27 april 2006 @ 18:16:47 #14
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_37351974
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:04 schreef editor2 het volgende:
Volgende week dinsdagavond 2 mei 2006 zal Peter R.De Vries vanaf 20:30 uur in een 2,5 uur
durende documentaire de aanslag op de Amerikaanse president Kennedy reconstrueren en
met nieuwe feiten aankomen die zelfs niet in de © Oliver Stone film JFK waren te zien
en waarmee eenduidend is aangetoond dat het om een moordaanslag ging vanuit de Amerikaanse regering

Vanaf 20:30 uur tot 22:30 uur en 22:55 uur tot 00:05 uur op SBS6
de US zelf achter de moord.......succes dat lukt je niet....
try and pleas try again
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:56:14 #15
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_37496212
Ze weten het in ieder geval lekker over de avond uit te smeren
Feyenoord!!! * Barça
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:21:39 #16
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_37496978
Vind het tot nu toe wel een leuke uitzending....was natuurlijk te verwachten reclames en hart van Nederland tussen door...maar wil het nu wil afkijken.

Veel dingen wist ik zelf niet..vind het goed in elkaar gezet.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:22:17 #17
137928 Genverbrander
Gelukszoeker
pi_37496993
Ik ben ook aan het kijken, erg langdradig. Straks tot overmaat van ramp ook nog Hart van Nederland er tussendoor.
pi_37498638
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch erg geloofwaardig vind overkomen allemaal van die samenzwering... ook maf dat ik nu pas voor het eerst in de gaten heb dat Kennedy meerdere keren is geraakt in plaats van alleen in het hoofd... was me nog niet eerder opgevallen.

Verder vind ik dit niet echt de verdienste van PRDV maar meer van die andere Nederlander die dit allemaal heeft uitgezocht... Ik geloof ook wel dat er meer achterzat dan enkel L. Harvey Oswald
pi_37499547
Mooi verhaal hoor van die James Files, zeker het verfilmen waard. Ook dat Italiaanse maffia toontje waarmee hij sprak en dat hij waarschijnlijk tijdens zijn loopbaan heeft opgepikt was zeer mooi. Het klinkt mij iig mooi logisch en simpel in de oren en dat klinkt altijd goed. De maffia weet gewoon van aanpakken ipv die mieterige cia die de stekker er al weer uit wilde trekken. Dan is het logisch dat zo'n Nicoletti zo'n jong gangstertje neemt als back up, want dat valt niet verkomen, het komt zo uit onverwachte hoek.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 mei 2006 @ 00:13:14 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_37499584
was intressant
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_37500457
Wat zijn eigenlijk de belangrijkste ´uitkomsten´ van Peter R?
Moest helaas werken en het dus niet gezien..

Weet iemand mij te vertellen wat er concreet behandeld is?
pi_37500542
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 01:02 schreef kevin85 het volgende:
Wat zijn eigenlijk de belangrijkste ´uitkomsten´ van Peter R?
Moest helaas werken en het dus niet gezien..

Weet iemand mij te vertellen wat er concreet behandeld is?
oud nieuws wat iedereen al weet.
De Puta Madre
pi_37502250
Het vernieuwende van deze reportage zijn de opnames van James Files die in de gevangenis een bekentenis aflegt. Hij zegt dat hij het fatale schot in het gezicht van Kennedy heeft gelost (je weet wel, het schot dat zijn hersenpan deed exploderen waarna zijn vrouw Jackie in een ontroerend reflex de ingewanden achterna sprong). Hij zegt dat hij vervolgens zijn tanden heeft gezet in de huls van de kogel om deze daarna als een soort trofee achter te laten op het hekje waar hij zich achter schuil hield (belachelijk ). In de jaren '80 is in de buurt van het hekje inderdaad een huls gevonden met een tandafdruk.

Ik weet zelf niet wat ik ervan moet denken. Het klinkt vrij aannemelijk, maar het blijft natuurlijk een rasechte onbewezen complottheorie. Ik sluit niet uit dat Files alles uit zijn duim zit te zuigen, hij verveelt zich natuurlijk kapot in de gevangenis (hij zit 30 jaar vast wegens poging tot doodslag op een agent) en heeft tijd genoeg om een sappig verhaal te verzinnen. En of het echt een complot was van de maffia en de CIA... mensen verzinnen graag grootse verhalen, vooral bij zo'n ingrijpende gebeurtenis als de moord op Kennedy. Vergeet ook niet dat in het gebouw waar Oswald werkte wel gewoon een gun is gevonden met een aantal lege hulsen, ik zou die man niet zo 1-2-3 vrijpleiten.
pi_37502381
Nog wat quotes uit wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_president_Kennedy) die het verhaal van Peter R de Vries twijfelachtig maken:
quote:
Een officieel onderzoek door de "House Select Committee on Assassinations" concludeerde tussen 1976 en 1979 dat er vier kogels afgeschoten waren en dat er waarschijnlijk nog iemand anders bij betrokken was. Deze conclusie is echter omstreden, omdat zij gebaseerd is op geluidsmateriaal waarvan de relevantie inmiddels betwijfeld wordt.
Deze geluidsband is wel een onderdeel van de bewijsvoering van De Vries en ik heb hem er geen kritisch geluid over horen zeggen.
quote:
De zaak van Garrison werd later door Oliver Stone verfilmd onder de titel JFK en geeft een mogelijke versie van de aanslag en het onderzoek. Zowel de persoon van Garrison als de visie van Stone zijn echter zeer omstreden.
Je hoort De Vries alleen maar vol lof praten over deze film.

Op wikipedia wordt ook een andere complottheorie gegeven waaruit zou blijken dat Fidel Castro achter de moord zit.
pi_37505070
ik vondt het best een aardig verhaal maar dat punt dat Files op de huls zou hebben gebeten en em op dat hek zou hebben gezet is natuurlijk te dom voor woorden
al met al is het natuurlijk gewoon een stinkend zaakje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')