abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 februari 2005 @ 23:21:25 #51
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_25303775
Ik kwam vanmiddag op weg naar huis een half-volwassen merel tegen, is dat niet wat vroeg in het jaar
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_25307892
quote:
Op zondag 27 februari 2005 14:15 schreef daniman het volgende:

Als we hier een meeting zouden gaan houden voor het bezichtigen van vogels , dan zou ik me meteen inschrijven
misschien een id om eens met een paar mensen ergens af te spreken op een zaterdag of zondag ???
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_25309378
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 08:06 schreef bonootje het volgende:

[..]

misschien een id om eens met een paar mensen ergens af te spreken op een zaterdag of zondag ???
hmm wie wat waar wanneer?

sounds like a plan

maareh.... moeten even kijken wanneer dan
ben officieel hard bezig met mijn huis verbouwen en het is vervelend koud op het moment
(en camera mag vast mee)
maar een dagje even er tussen uit... klinkt verleidelijk
van al die verf word je ook niet superblij
(ik wil gewoon NU verhuizen!!)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:48:36 #54
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_25309539
tvp

Zag laatst in mijn tuin nog een sperwer een spreeuw slaan, en voor het raam oppeuzelen.
Prachtig!
Tranendal
pi_25309950
idd sounds like a good plan ;-) denk dat Pearl en aanhang ook wel mee wil... moeten idd ff kijken hoe/wat/wanneer en vooral wie en hoeveel. dan zoeken we op termijn wel uit wat een beetje centrale ligging is voor iedereen e.d.

o,ja hier staan wat fotootjes op die ikzelf o.a. gemaakt heb als je zin hebt...neem gerust een kijkje :-)
http://home.wanadoo.nl/rvantilborg/natuurfotos.htm
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 10:37 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

hmm wie wat waar wanneer?

sounds like a plan

maareh.... moeten even kijken wanneer dan
ben officieel hard bezig met mijn huis verbouwen en het is vervelend koud op het moment
(en camera mag vast mee)
maar een dagje even er tussen uit... klinkt verleidelijk
van al die verf word je ook niet superblij
(ik wil gewoon NU verhuizen!!)
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_25309985
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 10:48 schreef Daiha het volgende:
tvp

Zag laatst in mijn tuin nog een sperwer een spreeuw slaan, en voor het raam oppeuzelen.
Prachtig!
mazzelaar.... heb jij wel een grote tuin denk ik ?? is idd een geweldig gezicht (heb het wel eens op een videootje gezien )
greetzz ro
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:27:43 #57
102511 Daiha
pi_25310142
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 11:18 schreef bonootje het volgende:

[..]

mazzelaar.... heb jij wel een grote tuin denk ik ?? is idd een geweldig gezicht (heb het wel eens op een videootje gezien )
greetzz ro
Nee hoor woon in Hardinxveld, met een tuin van 5 bij 5 meter ofzo. Zie die sperwer wel vaker overvliegen, toevallig zag ik hem net die spreeuw slaan en in ons tuintje neerstrijken.

Voor de rest zitten er bij ons alleen maar spreeuwen, kauwen, merels en mussen (jaja, beschermde vogelsoort!). Dus dit was een bijzondere waarneming. En af en toe komen er weleens winterkoninkjes en heggemussen buurten, en vinken.

Trouwens, die foto's van je site kan ik niet openen.....
Tranendal
pi_25311478
nu wel als het goed is ;-)
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:10:56 #59
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25311686
Owwww.. dan wil ik ook wel mee
Vogeltjes kijken!

Nog een fototje van een fuut:
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:27:25 #60
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25316181
lijkt mij ook reuze leuk om te meeten! Moeten we alleen wel een punt vinden dat het niet te ver weg voor iedereen is!
Als het aan mij ligt dan wel bij voorkeur op een zaterdag

ontopic: mooie foto's! Ik moet maar snel mijn digitale cameraatje laten repareren, dan kan ik ook weer foto's maken als ik nog wat tegenkom.
patat ftw :)
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:35:17 #61
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25316306
eentje van eigenlijk al een tijd geleden (september 2003):

[ Bericht 31% gewijzigd door daniman op 02-03-2005 23:16:29 ]
pi_25319743
[quote]Op dinsdag 1 maart 2005 18:27 schreef daniman het volgende:
lijkt mij ook reuze leuk om te meeten! Moeten we alleen wel een punt vinden dat het niet te ver weg voor iedereen is!

ontopic: mooie foto's! Ik moet maar snel mijn digitale cameraatje laten repareren, dan kan ik ook weer foto's maken als ik nog wat tegenkom.
[/qhallokidoki.. lijkt me het meest handig dat 1 iemand dit coordineerd, anders krijg je allemaal nodeloos heen en weer gemail. Iemand anders nog goede ideetjes ??? let it come to us all then
pi_25319976
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 22:02 schreef bonootje het volgende:
[quote]Op dinsdag 1 maart 2005 18:27 schreef daniman het volgende:

[/qhallokidoki.. lijkt me het meest handig dat 1 iemand dit coordineerd, anders krijg je allemaal nodeloos heen en weer gemail. Iemand anders nog goede ideetjes ??? let it come to us all then
Open iig dan even een Vogel-meet topic, dan blijft deze ontopic
pi_25320641
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 22:13 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Open iig dan even een Vogel-meet topic, dan blijft deze ontopic
done it
  dinsdag 1 maart 2005 @ 23:26:43 #65
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_25321795
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:10 schreef Radyhyn het volgende:

Nog een fototje van een fuut:
[afbeelding]
Paar weken geleden waren twee futen hier in de sloot al bezig met hun baltsrituelen, prachtig om te zien
Ik heb mij voorgenomen het dit jaar eens vast te leggen.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 23:28:48 #66
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25321844
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25327362
hmm en ik maar denken "waar is dat verrekte topic dan"
is het gewoon een sticky geworden

overigens.. againzender.. dat gaat je zeker hele stoere fotoos opleveren
en als je het echt goed wil doen.. zorg je ook dat je de eieren en de jongen daarna blijft volgen
dat levert plaatjes op als bovenstaande meerkoet met jong zegmaar
kost wat moeite.. kost veel tijd.. maar is erg leuk
(en ik heb nu 3 volwassen meerkoeten rondzwemmen die ik van dag tot dag heb zien groeien en alles heb zien overleven.. in tegenstelling tot een stuk of 5 broertje/zusjes!)
jobensaskia.nl
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:09:35 #68
102511 Daiha
pi_25328058
Leuk idee!

Heb alleen op het moment absoluut geen tijd helaas..... Net een huis gekocht dus hard aan het verbouwen.

Maken jullie wel foto's en een verslag van de meeting??? Ben benieuwd wat er allemaal gespot gaat worden.
Tranendal
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:45:08 #69
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25328641
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 10:09 schreef Daiha het volgende:
Leuk idee!

Heb alleen op het moment absoluut geen tijd helaas..... Net een huis gekocht dus hard aan het verbouwen.
heeeeeeeeeeLa! ho ho .... dan is het toch juist lekker dat je er effe een zaterdagje uit kan. Althans .. ik heb dat wel gedaan toen ik de sleutel van mijn nieuwe huis kreeg.

Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 2 maart 2005 @ 22:54:30 #70
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25338264
quote:
Leuk idee!

Maken jullie wel foto's en een verslag van de meeting??? Ben benieuwd wat er allemaal gespot gaat worden.
-edit- Fok! Staat blijkbaar iets te scherp afgesteld

[ Bericht 12% gewijzigd door daniman op 02-03-2005 23:03:09 (double) ]
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:00:53 #71
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25338422
quote:
Leuk idee!

Wat denk jij? Ik zorg dan echt wel dat mijn cameraatje gemaakt is. En verslagen van de meeting doen we zowiezo wel, das makkelijker dan vogels fotograferen, vooral als vogels schuw zijn
het is me nog nooit gelukt om een kraaiachtige GOED op de foto te krijgen... hooguit een kouw maar die zijn ook iets minder schuw

Volgens mij hebben jullie nog nooit mijn vogelbeeld gezien (vorig jaar gekocht bij een soort vsn indianenwinkel):

Wie weet wat voor adelaar dit precies is? In mijn boek kan ik niet vinden...

[ Bericht 15% gewijzigd door daniman op 02-03-2005 23:15:38 ]
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:06:22 #73
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_25338523
Wij hebben in de tuin ook allerlei bolletjes en zakjes met vogelvoer, maar er komen maar heel weinig vogels op af, een enkele keer zie je een kool- of pimpelmees, maar daar blijft het ook bij.
Denk dat het komt doordat er zoveel katten rondlopen in de buurt.. wel erg jammer
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:55:03 #74
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_25339500
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 23:06 schreef peejdorie het volgende:
Wij hebben in de tuin ook allerlei bolletjes en zakjes met vogelvoer, maar er komen maar heel weinig vogels op af, een enkele keer zie je een kool- of pimpelmees, maar daar blijft het ook bij.
Denk dat het komt doordat er zoveel katten rondlopen in de buurt.. wel erg jammer
Nu er sneeuw ligt: komen ze er dan ook niet op af? m\Want misschien heben ze al genoeg voedsel in de vrije natuur.

Prachtig weer is dit om vogels te spotten met die sneeuw. Vanmiddag nog een boomklever gezien achter het huis
Maar volgens mij zag ik ook een groep van 40 kieviten over vliegen vandaag (westwaarts), kan dat kloppen
  donderdag 3 maart 2005 @ 01:20:54 #75
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_25340976
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 23:55 schreef Againzender het volgende:

[..]

Nu er sneeuw ligt: komen ze er dan ook niet op af? m\Want misschien heben ze al genoeg voedsel in de vrije natuur.

Prachtig weer is dit om vogels te spotten met die sneeuw. Vanmiddag nog een boomklever gezien achter het huis
Maar volgens mij zag ik ook een groep van 40 kieviten over vliegen vandaag (westwaarts), kan dat kloppen
mjah, het sneeuwt alleen niet echt bij ons
pi_25342004
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 23:55 schreef Againzender het volgende:

[..]

hoi,hoi, kan kloppen dat je kieviten gezien hebt...die zijn eigenlijk niet echt weggeweest(ik heb ze bijna dagelijks gezein de afgelopen paar maanden)
kieviten trekken met de vorstgrens mee zal ik maar zeggen.

greetzz ro
pi_25344407
quote:
Leuk idee!

hmm je bent niet de enige hoor!
ik ben ook hard bezig
maar hoop toch wel een keer klaar te zijn
jobensaskia.nl
pi_25348140
Net nog een apart vogeltje gezien, liep opeens bij ons op het erf, had hem daar nog nooit eerder gezien.
Denk zelf dat het een snip (zoals op vroegere hondertje) of een tureluur oid is
Weet iemand precies wat het is?

Hij zat vrij ver weg, dus lukte mij niet om betere foto's te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door ABgirl op 03-03-2005 16:16:21 ]
  donderdag 3 maart 2005 @ 16:18:59 #79
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_25348304
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 16:02 schreef ABgirl het volgende:
Net nog een apart vogeltje gezien, liep opeens bij ons op het erf, had hem daar nog nooit eerder gezien.
Denk zelf dat het een snip (zoals op vroegere hondertje) oid is
Weet iemand precies wat het is?
Het is een watersnip, dat zie je aan de lange snavel (je hebt nog twee snippen die hier voorkomen, houtsnip en bokje, waarvanhet bokje een kortere snavel heeft) en op de 2e foto zie je als je heel goed kijkt een lichte streep over z'n kop lopen (heeft alleen de watersnip). Maarreh leuk dat je die op je erf had! Zal ongetwijfeld met het winterweer te maken hebben.
pi_25350522
Ok, dank je, zo'n idee hadden wij hier thuis ook. Maar toch wel apart dat ie opeens hier rondliep, had ik nog nooit eerder gezien.
pi_25396450
hoi,hoi , daarnet terug gekomen van een ritje vanaf de slikken van de heen tot de scherpenissepolder.

bij het rammegors vloog een bruine kiek (M) en een ruigpootbuizerd (zeer zeker) de buizerd hing een tijdje te bidden op diverse locaties, pracht zicht.verder niet veel bij het rammegors.
terug naar huis nog 2 !! blauwe kieken(m) gezien,hebben er zeker 10 minuten naar staan kijken.
verder in een slootkant nog 2 bokjes van zeer dichtbij gezien en op de foto gezet.
verder nog aantal wulpen,scholeksters,kramsvogels en zeker wel 10 torenvalken.

hmmm shipsss hoe moest dat ook alweer ??? fotootje toevoegen ???

greetzzz ro
  zondag 6 maart 2005 @ 15:54:52 #82
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25397453
Je zet je fotootjes op je internet site.....
Dan verwijs je hem vanuit hier zoals ABgirl als volgt :
[[UPK=http://i2.photobucket.com/albums/y7/abgirl1985/DSCN0274.jpg]afbeelding[/UPK]]

Tussen de haakjes staat dan url i.p.v. UPK
  zondag 6 maart 2005 @ 16:20:44 #83
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25397998
waarom zo moeilijk: het volgende kan ook:

[img ]internetaddres[/img ]

de spaties in de img tag moet weg, en waar internetadres staat, moet iets staan zoals: http://www.daniman.nl/pics/vogeltje.jpg (alleen dan dus naar je eigen site of plaatjesopslagplaats
  zondag 6 maart 2005 @ 16:39:45 #84
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25398288
zo kan het ook !
pi_25403420
Even een Mod vraagje aan de vogelaars hier.
Is het een idee om dit topic en Wintervogels samen te voegen, oftwel te 'mergen'
pi_25409596
quote:
Op zondag 6 maart 2005 16:20 schreef daniman het volgende:
waarom zo moeilijk: het volgende kan ook:

[img ]internetaddres[/img ]

de spaties in de img tag moet weg, en waar internetadres staat, moet iets staan zoals: http://www.daniman.nl/pics/vogeltje.jpg (alleen dan dus naar je eigen site of plaatjesopslagplaats
wel opletten dat je de lokatie van het plaatje er tussen zet.. en nie tde lokatie van de site
anders werkt het nog niet
jobensaskia.nl
  maandag 7 maart 2005 @ 12:54:09 #87
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25411010
quote:
Op zondag 6 maart 2005 23:02 schreef Bluezz het volgende:
Even een Mod vraagje aan de vogelaars hier.
Is het een idee om dit topic en Wintervogels samen te voegen, oftwel te 'mergen'
Wintervogels gaat specifiek over wintergasten, vogels die in de winter in NL voorkomen. Van mij mogen de 2 topics gewoon apart blijven. Ik weet niet hoe de rest hierover denkt
pi_25414067
Ja, ik heb een vraagje

Ik loop elke ochtend in het bos (met de hond) en zie en hoor de laatste weken méér spechten dan ik in mijn 37 jaar eerder hoorde. Hartstikke leuk! (Nog foto's proberen te maken gister, maar mislukt).

Vanochtend leek het net alsof ze met elkaar communiceerden (1 specht trommelt wat, vervolgens de andere). Doen ze dat ook echt of is dat mijn verbeelding maar?
pi_25422908
ja eerlijk gezegd vind ik ook wel dat je die splitsing kan gebruiken. de herfst en winter zijn qua natuuraanbod niet te vergelijken met de lente en zomer.

greetzzz ro
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:54 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Wintervogels gaat specifiek over wintergasten, vogels die in de winter in NL voorkomen. Van mij mogen de 2 topics gewoon apart blijven. Ik weet niet hoe de rest hierover denkt
pi_25423016
hoi,hoi, www.vogeldagboek.nl is ook een leuke site. hier kun je je o.a. aanmelden voor een nieuwsbrief waarin hij zijn natuurmomenten omschrijft met fotootjes. leuk om te lezen.

greetzzzz ro
pi_25428440
Ik zet je link ook even in het linkjes overzicht erbij
En we laten de vogelstopics gesplitst.
Komen er dan ook binnenkort Lente, Zomer en Herfstvogels???

(Dit voor de leek zoals ik die ook wel eens uit het raam/in de tuin kijkt)
pi_25437626
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 18:14 schreef Bluezz het volgende:
Ik zet je link ook even in het linkjes overzicht erbij
En we laten de vogelstopics gesplitst.
Komen er dan ook binnenkort Lente, Zomer en Herfstvogels???

(Dit voor de leek zoals ik die ook wel eens uit het raam/in de tuin kijkt)
hahaha nee laten we dat nou net niet gaan doen de herfst en winter kunnen prima onder 1 noemer door net als de lente en zomer periode,die sluiten ook prima bij elkaar aan.( zoals het terug komen van diverse soorten vogels die in het voorjaar gaan paren en gaan broeden en die dan vervolgens in de voorzomer hun kroost op het nest heeft.) of iemand ander moet er anders over denken ......

greetzzzz ro
pi_25491975
http://home.wanadoo.nl/rvantilborg/bokje.htm

he,he eindelijk gelukt om een fotootje van het bokje van vorige week zondag op het grote werelwijde web te zetten ..
btw..... www.vogeldagboek.nl ook een leuke en leerzame site plus dat je ook zelf input kan geven. Dit is ook het geval op www.waarneming.nl hier kun je je eigen waarnemingen ingeven en zo ook al je eigen waarnemingen overzien.

greetzzzz ro
pi_25492896
Je eerste linkje geeft hier een kruisje in het zwart
pi_25494970
hmmm raar.... hij staat er toch op...
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 19:14 schreef Bluezz het volgende:
Je eerste linkje geeft hier een kruisje in het zwart
pi_25509797
www.vogelfestival.nl ook erg leuk... wel midden in de zomer maar juist daarom. Ik ga mijn best doen om daar naar toe te gaan en dan in de buurt op een kamping met een tentje,lijkt me erg gaaf
greetzzz ro
pi_25517800
iedereen op vakantie????

greetzzz ro
  dinsdag 15 maart 2005 @ 12:36:24 #98
102511 Daiha
pi_25519580
Het lijkt me wel leuk een klein wedstrijdje te doen, wie de eerste tjif-tjaf van het jaart hoort (en/of ziet) en de eerste zwaluw ziet.

Ook andere typische zomervogels zijn welkom! Het komend weekend zal er in verband met de zachte temperatuur en zuidenwind wel een invasie van zomervogels komen. Ikzelf heb op dit moment nog geen enkele zomervogel gezien.... Maarja ik kijk ook de hele dag uit op een snelweg, dus hoogstens heb ik kans op overvliegende zwaluwen oid. Zaterdag maar eens goed opletten.
Tranendal
pi_25529250
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:36 schreef Daiha het volgende:
Het lijkt me wel leuk een klein wedstrijdje te doen, wie de eerste tjif-tjaf van het jaart hoort (en/of ziet) en de eerste zwaluw ziet.

Ook andere typische zomervogels zijn welkom! Het komend weekend zal er in verband met de zachte temperatuur en zuidenwind wel een invasie van zomervogels komen. Ikzelf heb op dit moment nog geen enkele zomervogel gezien.... Maarja ik kijk ook de hele dag uit op een snelweg, dus hoogstens heb ik kans op overvliegende zwaluwen oid. Zaterdag maar eens goed opletten.
nou,ja wedstrijd klinkt gelijk zo van ....nanananan ikke eerst en jij lekker niet nanananana

maar is wel leuk om het te vermelden dat je een vogel voor het eerst gehoord en/of gezien hebt.
ikzelf hoorde van de week al een fitis en vanmorgen heb ik hem helemaal duidelijk voor mijn kijker gehad. Parmantig hoog in een boom voor ons huis zat ie lekker te fluiten naar een andere fitis. blijft leuk om naar te kijken en te luisteren.

dit zijn ook leuke meldingen om door te geven bij www.natuurkalender.nl daar was ik de 5de aangever van een gehoorde fitis , is wel grappig om te zien
greetzzzzzz ro

[ Bericht 7% gewijzigd door bonootje op 16-03-2005 10:44:32 ]
  woensdag 16 maart 2005 @ 11:49:19 #100
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25529952
Leuk ideetje.. zo'n wedstrijd

Ik zag vanochtend nog een groene specht. Echt mooie vogels!
Heb vandaag voor het eerst het gevoel dat het echt lente begint te worden! Jippie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')