abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2004 @ 00:00:17 #1
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_15943152
Lowdie !!

Ik ben sinds enkele weken fanatiek aan het kijken naar de wintervogels in mijn tuin. Zó constateer ik dat ik toch wel veel verschillende fluitertjes in mijn tuin mag bewonderen als: de pimpelmees, de koolmees, de bonte specht, verschillende soorten mussen en vinkjes en het roodborstje.
http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels/
is dan een handige site om ze op te zoeken ... En ? bij jullie nog iets bijzonders in de tuin geweest ?

Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_15961998

Appelvink. Helaas is de foto niet goed gelukt, maar het is dus zo'n beest:

...
  maandag 5 januari 2004 @ 22:30:11 #3
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_15994904
GODssie mijne....
Ow... scuse me!!
GAAF zeg!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_15996814
Naast de "normale" beestjes hebben wij de laatste tijd de volgende vogels in de tuin vernomen: een winterkoning, een roodborstje (alhoewel die af en toe in de zomer ook langskomt), de vink, de groenling, de huismus (ook in zomer in de tuin), heggenmus, de zwartmees, de pimpelmees, de koolmees (alhoewel die ook rondhopt in de zomer en de keep (een dwaalgast!). Die keep heb ik ergens op een foto staan. Als ik hem kan vinden, post ik hem. Die specht heb ik ook gezien, echter niet in de tuin maar in de straat. En dat voor de grote stad .

Oja, toen mijn vriend bij de vogelbescherming was (die hebben ook een winkeltje), heeft ie de appelvink gespot .

[Dit bericht is gewijzigd door Pandorah op 05-01-2004 23:31]

dinsdag 6 januari 2004 @ 21:59:30 #5
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16021475
jaa .. gaaf hé .. spotten! ... (mooi woord ook)!

maar dan zie jij idd véél, als je in de grote stad woont. ik ga eind dit jaar verhuizen van hier langs de maas naar een grotere stad en alleen om het kunnen spotten baal ik al dat ik hier weg moet. Omdat hier zo véél en vaak iets in de tuin aan komt waaien.
Ik heb vogeltjes altijd al wel leuk gevonden maar de deze winter ben ik fanatiek. Te meer omdat ik ook merk dat het ontzettend ontspannend is. Het direct herkennen is voor mij nog moeilijk met bepaalde vogelsoorten. Ik heb er bijvoorbeel 2 weken over gedaan om er achter te komen dat ik een heggenmus in mijn tuin had! Maar ja ....

[Dit bericht is gewijzigd door Pearly op 06-01-2004 22:06]

pi_16025420
Toch zou je ook eens goed om je heen moeten kijken in de stad naar vogels. Echt, je komt vele tegen hoor. Ik kom zelfs vlaamse gaaien op de gracht in de binnenstad tegen. Zelfs ben ik er eentje tegengekomen in de garage van mijn werk (achter het station nogwel!) .

Kijk goed in de bomen als je de stad uitrijdt en dan zie je buizerds! Zo hebben wij onze heuze afslagbuizerd .

Wat wij doen als we een vogel niet herkennen: we maken er snel een foto van (een digitale). Vervolgens gaan we hem bekijken en nemen wij het vogelboekje erbij. Dan vind je hem wat sneller dan die twee weken . Succes met spotten!

pi_16028614
hoi,hoi,
het vogelen is een hele leuke ontspannende hobbie ( behalve als je 2 weken bezig bent om een heggemus te determineren ) toen ik jong(er) was ging nogal eens met mijn vader het veld in zoals we dat noemde en heb best wel het 1 en ander al eens gespot zelfs wel eens een keertje een ijsvogel in vlissingen achter onze straat maar ook de "gewone zoals : de bekende mezen(kool,pimpel,zwarte,staart,kuif)
daarnaast ook diverse roofvogels ( torenvalk,slechtvalk,kiekendief,buizerd,roodpootbuizerd zelfs een keer)
diverse waadvogels en weidevogels etc.......

als ik er toe kom zal ik er ook nogwel eens een fotootje bij doen.

groetjess

[Dit bericht is gewijzigd door bonootje op 07-01-2004 20:09]

Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:02:13 #8
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16047260
ik probeer idd ook wel eens wat vogels met mijn digi te shooten. Maar ja, zo'n digi is eigenlijk niet écht voor dit soort doeleinden. Het is al gauw te ver weg. Op zich heb ik best wel een redelijk goede digitale camera. Ik denk dat het verstandiger is om op pad te gaan, zoals Bonootje zegt. Het veld in ( maar dan voornamelijk 'niet' de hond meenemen
pi_16191985
.
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  vrijdag 16 januari 2004 @ 15:07:54 #10
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_16315322
De ouders van mijn vriend hadden vorig jaar een IJsvogeltje in de achtertuin.

Maarja.. dat geloofde ik natuurlijk niet.. ja daaaag.. een ijsvogel in de achtertuin.. dat kan niet!

Maarja, twee dagen daarna zag ik hem zelf ook. Echt kewl!

Dit jaar heb ik hem helaas nog niet gezien

Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 16 januari 2004 @ 19:09:39 #11
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16321617
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 15:07 schreef Radyhyn het volgende:
De ouders van mijn vriend hadden vorig jaar een IJsvogeltje in de achtertuin.

Maarja.. dat geloofde ik natuurlijk niet.. ja daaaag.. een ijsvogel in de achtertuin.. dat kan niet!

Maarja, twee dagen daarna zag ik hem zelf ook. Echt kewl!

Dit jaar heb ik hem helaas nog niet gezien

dat ijsvogeltje is denk ik ook wel dood. Ze gaan niet 'zo heel lang mee hé .. die kleine pietjes!
pi_16327187
ijsvogels zijn mooooooi !!
Ik heb ze hier bij ons in de slooot ook meerdere keren zien vliegen.... tot dat de gemeente dacht laten we die mooie bosrand langs de sloot maar ff omkappen en ja hoor daarna nooooooit meer gezien....

Heb ze paar keer ook gezien in frankrijk toen ik aan het vissen was...

pracht vogeltjes

pi_16338846
hoi,hoi was ie weer, ik heb ff op je site gekeken Radyhyn en daar staan hele mooie goede fotootjes bij :-) alleen staat er 1 van een Silloutte torenvalk bij (volgens jou ) maar volgens mij is het geen torenvalk weet nog niet wat voor vogel het wel is maar het lijk meer de richting op te gaan van een buizerd of iets in die aard.

jullie hebben trouwens 2 katten die een kopie zijn van 2 van onze katten

groetjes maar weer ro

[Dit bericht is gewijzigd door bonootje op 17-01-2004 16:06]

zaterdag 17 januari 2004 @ 17:44:32 #14
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_16345332
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 12:59 schreef bonootje het volgende:
hoi,hoi was ie weer, ik heb ff op je site gekeken Radyhyn en daar staan hele mooie goede fotootjes bij :-) alleen staat er 1 van een Silloutte torenvalk bij (volgens jou ) maar volgens mij is het geen torenvalk weet nog niet wat voor vogel het wel is maar het lijk meer de richting op te gaan van een buizerd of iets in die aard.

jullie hebben trouwens 2 katten die een kopie zijn van 2 van onze katten

groetjes maar weer ro

Tja.. ik dacht dat het een torenvalk was, maar het kan ook een sperwer of een boomvalk zijn geweest. Een buizerd was het in ieder geval niet.
Maar soms lijkt het op een foto anders dan wat het in het echt is.

Das wel toevallig van die katten!
Heeft jullie kat dan ook een streepje over zijn/haar neus?
Foto misschien ergens ik ben wel benieuwd

Binnenkort ga ik mijn site uitbreiden want ik ben van 't weekend met ganzenexcursie geweest en hier heb ik ook nog wat mooie foto's gemaakt.

pi_16361011
hoi,hoi , heee gaaf waar ben je op ganzenexcursie geweest ??? ben benieuwd naar je fotootjes. Ik heb pas ook eens een flink aantal fotootjes die ik zelf gemaakt heb opgezocht en op mijn harde schijf gezet. Ik zal ze in de korte toekomst een op mijn hp er bij plakken denk ik. ik zal ook eens fotootjes van onze katten op mijn site zetten.
www.people.zeelandnet.nl/tilborg dan kun je de gelijkenis zien.

groetjes ro

zondag 18 januari 2004 @ 12:01:46 #16
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_16362240
Hier zijn er helaas niet zoveel diversiteit aan vogeltjes.
Wat mussen, spreeuwen, merels, enzo en af en toe een roodborstje of koolmeesje.
  zondag 18 januari 2004 @ 12:03:27 #17
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_16362278
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 22:43 schreef firecow het volgende:
ijsvogels zijn mooooooi !!
Ik heb ze hier bij ons in de slooot ook meerdere keren zien vliegen.... tot dat de gemeente dacht laten we die mooie bosrand langs de sloot maar ff omkappen en ja hoor daarna nooooooit meer gezien....

Heb ze paar keer ook gezien in frankrijk toen ik aan het vissen was...

pracht vogeltjes

Dat is jammer. Je had dan de gemeente moeten waarschuwen of de vogelbescherming. IJsvogels zitten meestal in de rand lang water.
Ik zag er ook eens een vliegen. Echt mooie vogels inderdaad.
  zondag 18 januari 2004 @ 15:05:13 #18
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16366901
JoePla ....
Mijn record is vandaag !! 7 koolmezen in de boom en wat mussen op de grond.
Het roodborstje heb ik al meer dan een week niet meer gezien
De heggenmus zal ik ook niet veel meer zien. Ik heb 'm laten schrikken door plotsklaps naar buiten te lopen. Nou ja, van de week is het weer rustig in de tuin. Kunnen ze weer op hun gemak eten komen halen.
Het is ook heel vreemd. Op één of andere manier weten die 12 katten hier in de buurt dat ze zich vooral 'niet' in mijn tuin moeten begeven. Het is toch al weer een jaar of wat geleden dat ik er enkele met een emmer water heb kunnen verrassen.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind katten leuke dieren maar schijten doen ze maar in hun baasjes hun tuin of op de gritbak.
  zondag 18 januari 2004 @ 16:47:21 #19
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_16369744
quote:
Op zondag 18 januari 2004 10:29 schreef bonootje het volgende:
hoi,hoi , heee gaaf waar ben je op ganzenexcursie geweest ??? ben benieuwd naar je fotootjes. Ik heb pas ook eens een flink aantal fotootjes die ik zelf gemaakt heb opgezocht en op mijn harde schijf gezet. Ik zal ze in de korte toekomst een op mijn hp er bij plakken denk ik. ik zal ook eens fotootjes van onze katten op mijn site zetten.
www.people.zeelandnet.nl/tilborg dan kun je de gelijkenis zien.

groetjes ro

We gaan elk jaar met mijn vogelwerkgroep naar zeeland voor een ganzen excursie. We rijden dan wat rond en stoppen als we wat zien. Er zijn ook een aantal plekken die we altijd aandoen zoals de kwade hoek en de brouwersdam. Echt erg leuk altijd.

Nog even over vogels in de tuin:
We hebben helaas niet zo'n vogelvriendelijke tuin (als ik op mezelf zou wonen zou het anders zijn. maarja dat is nog niet zo ver).
Ik had eens een pindakrans gemaakt en daar kwam steeds een vlaamse gaai op af.. dat was wel erg leuk.

Bij de ouders van mijn vriend is het in de winter erg leuk om in de tuin te kijken. Dingen zoals koolmezen, pimpelmezen, merels, winterkoninkjes, roodborstjes, heggemussen, staartmezen, vinken, turkse tortels, houtduiven en dan vorig jaar dat ijsvogeltje.. echt geweldig.
Ook af een toe een reiger die de vijver komt leegeten.

zaterdag 24 januari 2004 @ 11:02:23 #20
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16539611
Woeplaaa ..... 12 staartmezen in mijn tuin!!!!

Maar wat ze nou in mijn Japanse Esdoorn aan het doen waren????

http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_park_bos/Staartmees_Aegithalos-caudatus.html

pi_16573704
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:02 schreef Pearly het volgende:
Woeplaaa ..... 12 staartmezen in mijn tuin!!!!

Maar wat ze nou in mijn Japanse Esdoorn aan het doen waren????

http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_park_bos/Staartmees_Aegithalos-caudatus.html

Bedankt voor je link met vogelgeluiden! Moeilijk om te horen of je nou met een Merel of een Tuinfluiter te maken hebt. Maar ik geloof dat ik net bij zonsondergang een Merel hoorde fluiten alsof het alweer voorjaar was
  zondag 25 januari 2004 @ 19:18:54 #22
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16574500
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:47 schreef Colour het volgende:

[..]

Bedankt voor je link met vogelgeluiden! Moeilijk om te horen of je nou met een Merel of een Tuinfluiter te maken hebt. Maar ik geloof dat ik net bij zonsondergang een Merel hoorde fluiten alsof het alweer voorjaar was

You're welcom Colour! fun site-je idd
pi_16789723
hoi,hoi ,
menig roofvogel is ook een roofvogel. Vooral torenvalken ( de mannetjes want de vrouwtjes trekken wel weg) en buizerds kom je veel tegen.
op http://members.lycos.nl/wrn/ staan de in Nederland voorkomende soorten op met geluid en al best leuk om daar eens te kijken en te luisteren.
Verder heb ik inmiddels een paar zelf gemaakte fotootjes op mijn site geplakt. http://people.zeelandnet.nl/tilborg/natuurfotos.htm . Ik ben er nog mee bezig dus er komen er zeker nog meer bij te staan.
  zondag 1 februari 2004 @ 20:42:18 #24
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16790368
Woww! ..
CooL Boon !! .. Maar uhh ....
Lama!

Ik ben benieuwd als ie af is! ....

zondag 1 februari 2004 @ 21:19:41 #25
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_16792244
vogels heersen! Ik ben gek op die diertjes!

Helaas zie ik niet vaak andere vogels dan de meest bekende vogels: mussen, merels, eksters, kauwtjes en kraaien. Soms ook wel eens een gaai gezien, of een koolmees of pimpelmees. En waarschijnlijk een keer een reiger. Maar eigenlijk moet ik de meeste vogels nog leren herkennen, dus dat zal mijn probleem wel zijn. Maar sinds ik mijn vogelencyclopedie heb (ruim een half jaar inmiddels) heb ik wel wat meer vogels leren kennen dan eerst.

patat ftw :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')