De paus.quote:Op maandag 8 maart 2004 00:11 schreef Duritz het volgende:
Welke christenfundamentalist in Europa is zo'n bedreiging in Europa geweest de laatste 20 jaar?
Welkom, SI...quote:Op maandag 8 maart 2004 00:12 schreef SportsIllustrated het volgende:
En dat Oranje leven mag,
Dictator onzer harten.
[afbeelding]
Dank u. Het laatste wat ik over de Trojanen heb gelezen, hield in dat Homeros hen als gelijken van de Grieken behandelde.quote:Op maandag 8 maart 2004 00:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Welkom, SI...
Trojanen geen Oude Grieken? (C&H)
quote:Op maandag 8 maart 2004 00:10 schreef Luke_SuperDude het volgende:
Ik denk dat die Groen-Links en de SP bedoelt. Dankzij die partijen heeft Nederland nu zulke enorme financiele problemen. Tis maar goed dat andere partijen al hun plannen nog een beetje afgeremd hebben
Oh...quote:Op maandag 8 maart 2004 00:15 schreef SportsIllustrated het volgende:
[..]
Dank u. Het laatste wat ik over de Trojanen heb gelezen, hield in dat Homeros hen als gelijken van de Grieken behandelde.
Woord.quote:Op maandag 8 maart 2004 00:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Internet moet verboden worden voor mensen met een IQ onder de 75. Lees dit maar eens:
[..]
![]()
![]()
.
Volgens mij overal wel.quote:Op maandag 8 maart 2004 00:18 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij wordt de zogeheten terroristische dreiging, zeker in Nederland, schromelijk overdreven.
Tenzij je door allochtonen geterroriseerde homo's en joden daar ook onder schaart. Er zijn gewoon erg veel moslimconservatieven in Nederland, helaas. Als ik op forum.marokko.nl onderwerpen lees waar het gaat over homo's, heb ik soms het idee dat ik op het al-Qaeda forum zit. Het zijn voornamelijk de Nederlanders die in discussie gaan met de moslims. Er zijn gelukkig ook weldenkende moslims, maar daarvan zijn er vooralsnog veel te weinig. Of ze durven hun mondje niet open te trekken, natuurlijk.quote:Op maandag 8 maart 2004 00:18 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij wordt de zogeheten terroristische dreiging, zeker in Nederland, schromelijk overdreven.
"Totdat de bom valt"quote:Op maandag 8 maart 2004 00:18 schreef du_ke het volgende:
In Nederland moet er ook altijd wat gebeuren voordat er actie ondernomen wordt...quote:Op maandag 8 maart 2004 00:22 schreef Duritz het volgende:
[..]
"Totdat de bom valt"
en dan begint men te zeiken dat we de dreiging nooit serieus hebben genomen
Oh als dat je angst is kan ik je gerust stellen dat gaat nog zeker meer dan 100 jaar duren.quote:Op maandag 8 maart 2004 00:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
De koran gebiedt moslims, om overal waar ze wonen een islamitische staat te stichten. Ze wachten alleen af tot ze in de meerderheid zijn, vrees ik.
Lijkt mij sterk, anders zou het wel verboden zijn...quote:Op maandag 8 maart 2004 00:25 schreef Duritz het volgende:
Gaf HUT niet in Denemarken ¤30.000 voor ieder die een prominente jood zou vermoorden?
Wat is HUT?quote:Op maandag 8 maart 2004 00:25 schreef Duritz het volgende:
Gaf HUT niet in Denemarken ¤30.000 voor ieder die een prominente jood zou vermoorden?
Lekkere organisatie is dat.
Dat te vergelijken met geitenwollensokkendragers uit Zeeland gaat mij veel te ver.
Laatste alinea: http://www.volkskrant.nl/binnenland/1077516069691.htmlquote:Op maandag 8 maart 2004 00:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk, anders zou het wel verboden zijn...
Zou je die samen met de context even kunnen citeren?quote:Op maandag 8 maart 2004 00:28 schreef Duritz het volgende:
[..]
Laatste alinea: http://www.volkskrant.nl/binnenland/1077516069691.html
Sorry, maar aanhangers hiervan zijn mijn vijanden. Dat lijkt me niet zo raar.quote:Centraal staat de heilige oorlog tegen de kufr, de ongelovigen. Doel is de vestiging van een islamitische staat, het Kalifaat, en de wereldheerschappij van de islam
Mensen die op gewelddadige wijze jou willen overmeesteren, moet je altijd bevechten, maar wat heeft dat nou met moslims te maken?quote:Op maandag 8 maart 2004 00:30 schreef Duritz het volgende:
[..]
Sorry, maar aanhangers hiervan zijn mijn vijanden. Dat lijkt me niet zo raar.
Hoe bedoel je? Ik zei dat moslims in Denemarken geld uitloofden voor de moord op joodse bekendheden, ik laat de bron zien (De Volkskrant, zo behoedde me), en dan is het nog verkeerd?quote:Op maandag 8 maart 2004 00:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zou je die samen met de context even kunnen citeren?
Ja, want ik moet me kennelijk registreren.quote:Op maandag 8 maart 2004 00:31 schreef Duritz het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik zei dat moslims in Denemarken geld uitloofden voor de moord op joodse bekendheden, ik laat de bron zien (De Volkskrant, zo behoedde me), en dan is het nog verkeerd?
Niet gek veel. We hadden het over moslimfundamentalisten en christenfundamentalisten, wat ik wil zeggen is dat we van de eerste groek meer te vrezen hebben dan de tweede. Dat wijst het verleden, het heden en ik vrees de toekomst ook uit.quote:Op maandag 8 maart 2004 00:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mensen die op gewelddadige wijze jou willen overmeesteren, moet je altijd bevechten, maar wat heeft dat nou met moslims te maken?
Oops, okay:quote:Op maandag 8 maart 2004 00:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, want ik moet me kennelijk registreren.
quote:Reputatie nekt moslimgroep HUT
De omstreden moslimbeweging Hizb ut Tahrir (HUT) wilde bijeenkomen in De Kuip. Dat gaat niet door, maar verder kan de HUT hier ongestoord haar gang gaan.
Stadion De Kuip in Rotterdam moest op 6 maart duizenden leden van de fundamentalistische moslimbeweging Hizb ut Tahrir (HUT) verwelkomen. Tot de stadiondirectie dit weekeinde de gewelddadige en antisemitische achtergrond van de HUT ontdekte. Het contract werd verscheurd. En nu pleiten de Tweede-Kamerleden Eerdmans (LPF) en Wilders (VVD) ook nog eens voor een verbod.
Bij het hoofdkwartier van de Nederlandse tak van Hizb ut Tahrir in Rotterdam snappen ze er niks van. Ook bij de aan de HUT gelieerde zendingsorganisatie Expliciet heerst ongeloof. Ze hebben in Nederland toch nooit iets strafbaars gedaan? Bovendien is van geweld of wapens geen sprake. En het antisemitisme? Dat is puur gericht op de staat Israël.
Een blik in de jaarverslagen van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) lijkt de fundamentalistische moslims gelijk te geven. Natuurlijk heeft de HUT, die hier vooral onder Nederlandse-Turken aanhangers heeft, de aandacht van de AIVD. Dat hebben bijna alle islamitische organisaties sinds 11 september 2001.
Maar echt bedreigend lijkt de AIVD 'de internationale radicaal-islamitische beweging' niet te vinden. Hoewel de inlichtingendienst wel opmerkt dat 'in het buitenland personen die zeiden tot de HUT te behoren, soms betrokken waren bij gewelddadige acties'.
De AIVD ziet ook geen reden deze conclusie te wijzigen als eind 2002 een van de HUT-leiders, sjeik Omar Bakri, vanuit het internationale hoofdkwartier in Londen ons land bedreigt. Volgens Bakri zou het aanslagen regenen als Nederland niet onmiddellijk zou stoppen met het arresteren van moslims.
Dus mag de Hizb ut Tahrir (Bevrijdingsbeweging) in Nederland ongestoord haar gang gaan. Eind januari nog trokken honderden Nederlandse leden naar Brussel om te demonstreren voor het recht op het dragen van een hoofddoek. Opvallend is de strikte scheiding van mannen en vrouwen bij dit protest.
Want de regels zijn streng bij de in 1953 in Jeruzalem opgerichte organisatie. Volgens de religieuze wetten van de Sharia zoals deze onder de profeet Mohammed en diens opvolgers golden in de zevende en achtste eeuw. Centraal staat de heilige oorlog tegen de kufr, de ongelovigen. Doel is de vestiging van een islamitische staat, het Kalifaat, en de wereldheerschappij van de islam.
Voor de verwezenlijking van dit ideaal moeten moslims afstand nemen van de huidige rechtsorde, meent de HUT. Nationale staten moeten verdwijnen. Democratische verkiezingen dienen te worden afgeschaft. Integratie is taboe en gaat slechts ten koste van de eigen islamitische identiteit.
Mede door deze opvattingen is de Hizb ut Tahrir in veel van de veertig landen waar de beweging actief is in opspraak geraakt. Zo is in Duitsland de beweging wegens staatsgevaarlijke activiteiten en antisemitisme verboden.
En in Denemarken volgden maatregelen nadat de HUT 30 duizend euro had uitgeloofd voor elke moord op een prominente Deense jood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |