abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:16:55 #1
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_17532785
Vandaag een interview in de Volkskrant over het nieuwe politieke programma van Nova op de Vrijdag: Nova Politiek. In het interview maken oudgedienden Clairy Polak, Jeroen Pauw en Paul Witteman bekend allemaal Links te stemmen. Jeroen stemt SP, PAul stemt PvdA en Clairy stemt eveneens PvdA. Ferry wil niet kwijt wat hij stemt maar dat laat zich waarschijnlijk wel raden.
Ik vind het schandalig dat er met deze insteek een nieuw Politiek programma op poten wordt gezet. Het geeft eigenlijk al aan dat er met een dergelijke opzet nimmer onafhankelijke politieke opinie te maken valt.
pi_17532815
Ferry Mengele? Die stemt ook vrij links toch?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17532841
Links blijft moreel natuurlijk superieur, dus journalisten zouden niet snel rechts stemmen ja.
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 13:20:29 #4
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17532842
Witteman en Ferry zijn kwalitatief scherp. Jeroen kan ik niet langer serieus nemen met dat schuddende kopje en die achterlijke jas in de nieuwe NOVA-promo. Clairy is een verbitterde vrouw met persoonlijke wraakgevoelens. Clairy en Jeroen moeten er subiet uit.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_17532843
Eigenlijk moet er positieve discriminatie zijn van rechtse journalisten?

Weg met het concept vraag en aanbod, op naar de liberale samenleving?
pi_17532909
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Witteman en Ferry zijn kwalitatief scherp. Jeroen kan ik niet langer serieus nemen met dat schuddende kopje en die achterlijke jas in de nieuwe NOVA-promo. Clairy is een verbitterde vrouw met persoonlijke wraakgevoelens. Clairy en Jeroen moeten er subiet uit.
Jeroen Pauw is zo nonchalant als het maar kan, en mag daarom ook blijven van het linkse Novabestuur.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:23:32 #7
19840 Libris
Live from Singapore
pi_17532913
Nova wordt voor de helft door de Vara gemaakt, das een linke (pvda) omroep.

Moet er dan overal balans zijn tussen verschillende politieke partijen? 2Vandaag zal wel rechtser zijn dan nova, omdat het onder andere door EO en Tros wordt gemaakt
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 13:25:32 #8
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17532945
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:23 schreef Libris het volgende:

Moet er dan overal balans zijn tussen verschillende politieke partijen? 2Vandaag zal wel rechtser zijn dan nova, omdat het onder andere door EO en Tros wordt gemaakt
Het stoort mij dat NOVA zich presenteert als onafhankelijk. Dat is gewoon niet zo, waar presentators hun eigen mening laten doorsijpelen in hun vraagstellingen en/of lichaamstaal.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:25:56 #9
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17532956
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Misschien kan die kale neet van RTL* worden gevraagd zitting te nemen in de Nova-redactie voor wat politiek-journalistiek evenwicht?

* Frits Wester
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_17532969
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het stoort mij dat NOVA zich presenteert als onafhankelijk. Dat is gewoon niet zo, waar presentators hun eigen mening laten doorsijpelen in hun vraagstellingen en/of lichaamstaal.
Met een eigen mening kan je nog wel onafhankelijk zijn, hoor. Waar zijn ze afhankelijk van?
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:27:49 #12
74080 Goodluck
pi_17532995
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:23 schreef Libris het volgende:

Het is een schandaal dat Nova in samenwerking met de "politiek onafhankelijke" NPS gemaakt wordt. Een opinieprogramma met politiek dient wat mij betreft een objectieve insteek te hebben. Buitenhof heeft dit bijvoorbeeld ook. Waarom een dagelijks terugkerende rubriek als Nova niet ?
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:29:17 #13
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_17533021
Weet je wat ernstig zou zijn, als de politieke voorkeur uit zou gaan maken of je wel of niet mag werken bij een actualiteitenprogramma. Dat jij niet objectief kan zijn betekent niet dat anderen dat ook niet kunnen.
Het blijkt gewoon zo te zijn dat veel journalisten links stemmen, programma's zullen deze verhouding redelijkerwijs dus weergeven, anders is er iets mis.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:31:14 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17533058
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je doet alsof het een feit is, maar het zijn je eigen subjectieve criteria waarop je het beoordeelt.

Weer een Linkse media topic van de hand van Goodluck. Dit is al de vijfde?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:31:36 #15
74080 Goodluck
pi_17533067
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:29 schreef kingmob het volgende:
Weet je wat ernstig zou zijn, als de politieke voorkeur uit zou gaan maken of je wel of niet mag werken bij een actualiteitenprogramma. Dat jij niet objectief kan zijn betekent niet dat anderen dat ook net kunnen.
Het blijkt gewoon zo te zijn dat veel journalisten links stemmen, programma's zullen deze verhouding redelijkerwijs dus weergeven, anders is er iets mis.
Ik zou niet zo openlijk twijfelen als ik me nu al niet zo ongelofelijk zou storen aan al die linkse invloeden in de media, waaronder Nova. Het interview van vandaag heeft laten zien dat mijn "vooroordelen" allemaal op waarheid bleken te berusten.
pi_17533071
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je doet alsof het een feit is, maar het zijn je eigen subjectieve criteria waarop je het beoordeelt.

Weer een Linkse media topic van de hand van Goodluck. Dit is al de vijfde?
Raar, als er 1 presentator van nova van het voormalig CD was, stond je te springen van hier tot Tokio.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:34:25 #17
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_17533116
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:31 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ik zou niet zo openlijk twijfelen als ik me nu al niet zo ongelofelijk zou storen aan al die linkse invloeden in de media, waaronder Nova. Het interview van vandaag heeft laten zien dat mijn "vooroordelen" allemaal op waarheid bleken te berusten.
Nee, je vooroordelen zorgen er zelf voor dat ze bevestigd wordt. Jij bent degene die subjectief is, niet het programma.
Ik begrijp echter dat het lastig zal worden om dat toe te geven. Misschien moet je beginnen bij het feit dat je eigenlijk nergens een goed onderbouwd bezwaar kan opbrengen.
"het interview van vandaag"... Wat wil je nou zeggen? Geef je voorbeeld, exact, in letterlijke quotes en zeg wat er volgens jou subjectief is. Met dit gegooi in de ruimte help je jezelf niet bepaald.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_17533122
misschien moeten rechtse journalisten eens wat beter hun best doen.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:35:31 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_17533135
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:31 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ik zou niet zo openlijk twijfelen als ik me nu al niet zo ongelofelijk zou storen aan al die linkse invloeden in de media, waaronder Nova.
Ook niet als NOVA bestond uit twee VVD stemmers één LPF'er

Maak je mij niet wijs.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_17533153
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:16 schreef Goodluck het volgende:
Vandaag een interview in de Volkskrant over het nieuwe politieke programma van Nova op de Vrijdag: Nova Politiek. In het interview maken oudgedienden Clairy Polak, Jeroen Pauw en Paul Witteman bekend allemaal Links te stemmen. Jeroen stemt SP, PAul stemt PvdA en Clairy stemt eveneens PvdA. Ferry wil niet kwijt wat hij stemt maar dat laat zich waarschijnlijk wel raden.
Ik vind het schandalig dat er met deze insteek een nieuw Politiek programma op poten wordt gezet. Het geeft eigenlijk al aan dat er met een dergelijke opzet nimmer onafhankelijke politieke opinie te maken valt.
PvdA links? Hahahahaha!
pi_17533161
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
misschien moeten rechtse journalisten eens wat beter hun best doen.
Misschien moeten rechtse mensen eens wat vaker journalist worden, maar ja, het objectief voorlichten en zoeken naar de waarheid zijn, in tegenstelling tot wat ze zelf beweren, vaak waarden waar rechtse mensen weinig waarde aan hechten...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:37:49 #22
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17533170
Haa, Ferry Mingele, mijn favoriet!

Ik vind het heel moedig dat hij zo sterk in zijn schoenen weet te staan. Zo heeft hij verklaard dat hij nog geen glas karnemelk met een politicus zal drinken. Hij is dus altijd onpartijdig en kan dus altijd gewoon vragen wat hij wil. Dat maakt hem een goed journalist, want hij is bijzonder integer.
Bovendien kan hij een saaie middag kamerdebatten perfect samenvatten in een paar minuten.

Laatst zag ik wat oude v. Kooten en de Bie opnames uit 1988. In de tussentijd is hij maar weinig veranderd

Even wat correcties: de PvdA is niet links, het is een middenpartij!
Bovendien vind ik het onzin om de politieke stemvoorkeur te koppelen aan de werkzaamheden die het nova personeel uitvoerd.
Nova is kritisch en het is te kort door de bocht dat dat dan gelijk het linkse stempel moet krijgen. Als we een links kabinet zouden hebben, dan hadden ze ook kritisch geweest. Helaas kunnen we dat nu niet aan de praktijk toetsen..
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_17533190
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Raar, als er 1 presentator van nova van het voormalig CD was, stond je te springen van hier tot Tokio.
Inderdaad. Stel dat er een NOVA presentator ooit eens wat te maken had gehad met de CD dan zouden er hier al minimaal 20 linkse janktopics over geopend zijn.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17533208
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:36 schreef thabit het volgende:

[..]

PvdA links? Hahahahaha!
Minder links, maar wel meer populistisch de laatste tijd.
pi_17533228
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Inderdaad. Stel dat er een NOVA presentator ooit eens wat te maken had gehad met de CD dan zouden er hier al minimaal 20 linkse janktopics over geopend zijn.
Dat zijn slechts speculaties en die dan uiteraard wel weer als feiten worden aangenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')