4% van de totale bezuinigingen is 17 miljard / 100 x 4 = 680 miljoen / 4 jaar = 170 miljoen.quote:"Aan de extra investeringen aan onderwijs mag niet getoornt worden. Dit kabinet had al een bezuinigingsronde voor het ministerie van Onderwijs van 4% van de totale bezuinigingen. Daarentegen stonden extra investeringen van 700 miljoen voor de kenniseconomie.
Nee het ging zeker niet alleen om bureaucratie.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 12:23 schreef UnderWorld_ het volgende:
170 miljoen bureaucratie weg en 700 miljoen investering in onderwijzend personeel?
bron?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 12:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee het ging zeker niet alleen om bureaucratie.
Bron dat het wel om bureaucratie ging?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 12:52 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
bron?
Nee, dat is niet waar.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:01 schreef speknek het volgende:
Die 700 miljoen worden eveneens uitgesmeerd over vier jaar.
Idd, dus 700 - 680 = 20 mln ???quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:01 schreef speknek het volgende:
Ik dacht tocht echt dat het per jaar was. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:08 schreef sizzler het volgende:
[..]
Idd, dus 700 - 680 = 20 mln ???
Bibber en beef.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:13 schreef pberends het volgende:
Ik dacht tocht echt dat het per jaar was. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
En zo krijgt de afkorting SP er alweer een betekenis bij: Sentimentaistische Partij. Vanaf de kant is het eenvoudig blaten dat een ander het verkeerd heeft gedaan of liegt terwijl ook een wat intelligenter kind weet dat de dag van morgen niet altijd even voorspelbaar is. Waarschijnlijk mikt de SP niet op het segment van het electoraat met wat meer bagage en wakkert zij liever structurele ontevredenheid aan middels suggestieve berichtgeving.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 00:18 schreef Harry_Sack het volgende:
zie ook :
Kabinet laat ouders opdraaien voor hoge schoolkosten : http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/2243
Met de invoering van de basisvorming en nog sterker bij de tweede fase werd er al gewaarschuwd voor de financiele lasten voor ouders. Waar vroeger één leerboek genoeg was, moeten er nu ook een 'werkboek' gekocht worden. Ook voor gym zijn zelfs boeken verplicht. Ik vind het dan ook hypocriet van M. van der Hoeven dat ze hierdoor verrast was. Als ze zelf de signalen van ouders had doorgekregen wist zij ook dat dit een best groot probleem was.quote:En zo krijgt de afkorting SP er alweer een betekenis bij: Sentimentaistische Partij. Vanaf de kant is het eenvoudig blaten dat een ander het verkeerd heeft gedaan of liegt terwijl ook een wat intelligenter kind weet dat de dag van morgen niet altijd even voorspelbaar is. Waarschijnlijk mikt de SP niet op het segment van het electoraat met wat meer bagage en wakkert zij liever structurele ontevredenheid aan middels suggestieve berichtgeving
Scholen kunnen natuurlijk ook zelf readers gaan produceren en deze gedigitaliseerd als pdf-bestanden aanbieden. De besparing op papier en distributie kan ten goede komen aan een korting op de aanschafprijs. Verder stel ik een schoolboekenmonitor voor die in de gaten houdt welke bedragen er omgaan in deze indrustrie en die handelend kan optreden indien een bepaalde financiële norm per student wordt overschreden.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 11:13 schreef Flumina het volgende:
[..]
Met de invoering van de basisvorming en nog sterker bij de tweede fase werd er al gewaarschuwd voor de financiele lasten voor ouders. Waar vroeger één leerboek genoeg was, moeten er nu ook een 'werkboek' gekocht worden. Ook voor gym zijn zelfs boeken verplicht. Ik vind het dan ook hypocriet van M. van der Hoeven dat ze hierdoor verrast was. Als ze zelf de signalen van ouders had doorgekregen wist zij ook dat dit een best groot probleem was.
Ik was nog net op tijd klaar en kon zelf mijn boeken van mijn broer overnemen. Maar wat ik nu allemaal hoor wat men kwijt is, belachelijk. En het is gewoon zo simpel: zorg dat boeken meer dan 5 jaar worden gebruikt en laat leerlingen kun eigen schriften kopen.
Ik heb ook de indruk dat uitgeverijen van schoolboeken diep geworteld zitten bij OCW. In ieder geval moet de vaste boekenprijs op schoolboeken eraf en moet de huidige kartel verbroken worden.
Klopt.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:01 schreef speknek het volgende:
Van wie moet dat?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 05:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Mjah, elk nieuws van de SP moet je eigenlijk lezen als "Men laat bladiebla opdraaien voor bladiebla" het ten koste van vermelden ze er nauwelijks bij.
Het gaat om het probleem, niet om de reactie, Sjun.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 08:53 schreef sjun het volgende:
[..]
En zo krijgt de afkorting SP er alweer een betekenis bij: Sentimentaistische Partij. Vanaf de kant is het eenvoudig blaten dat een ander het verkeerd heeft gedaan of liegt terwijl ook een wat intelligenter kind weet dat de dag van morgen niet altijd even voorspelbaar is. Waarschijnlijk mikt de SP niet op het segment van het electoraat met wat meer bagage en wakkert zij liever structurele ontevredenheid aan middels suggestieve berichtgeving.
Dat vind ik een leuke uitspraak. Wat betekent het ook alweer ? ;-)quote:Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
In plaats van demagogisch te scoren had hij ook met constructieve bijdragen als een aanzet tot oplossingen kunnen komen: Bijvoorbeeld door voor te stellen een prijsmonitor voor boekengeld op te zetten of de optie aan te geven dat scholen zelf readers zouden kunnen gaan maken die gedigitaliseerd gedistribueerd konden worden waarbij dan de besparing wordt gekort op de aanschafprijs.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:52 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Het gaat om het probleem, niet om de reactie, Sjun.
Dat je van de krijsende meeuwen Marijnissen en consorten geen tot in de puntjes uitgevoerde concertervaring kunt verwachten. Die beesten schijten nog overal van zich af ook.quote:Dat vind ik een leuke uitspraak. Wat betekent het ook alweer ? ;-)
Nee maar, politici die dingen verzwijgen, dat zien we nooit! Gelukkig hebben we oplettende mensen als pberends die ons er op attent makenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 12:00 schreef pberends het volgende:
Quote uit de krant (Metro) vandaag over dat ministers de nieuwe bezuinigingsronde willen omzeilen:
. D66 liegt of verzwijgt dat dus.[/b] Schijnheilen.
Wat is dit dan voor onzin? Met de inflatie erbij wordt er dus minder geinvesteerd in Onderwijs.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Klopt.
Er ging per jaar zo'n 150-200 miljoen extra naar Onderwijs.
Go with that anger hahahaha. Ik denk dat als je een beroep blijft doen op de creativiteit van de schooladministratie, er als vanzelf minder tijd overblijft voor echt belangrijke zaken, namelijk onderwijs. Vroeger had je zoiets als een ouderraad, iedereen kwam tezamen (in de wat socialere jaren 80) om te beslissen over aktiviteiten die naast het lesprogramma georganiseerd werden. Daarnaast werd de ouderbijdrage ter discussie gesteld en passeerden alle andere belangrijke kerntaken die belangrijk zijn voor een school de revu.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:57 schreef sjun het volgende:
[..]
In plaats van demagogisch te scoren had hij ook met constructieve bijdragen als een aanzet tot oplossingen kunnen komen: Bijvoorbeeld door voor te stellen een prijsmonitor voor boekengeld op te zetten of de optie aan te geven dat scholen zelf readers zouden kunnen gaan maken die gedigitaliseerd gedistribueerd konden worden waarbij dan de besparing wordt gekort op de aanschafprijs.
[..]
Jammer, ik dacht even dat je door wijsheid geprikkeld werd. Maar omgekeerd zou ik ook niet weten wat te doen zonder het cda hoorquote:Dat je van de krijsende meeuwen Marijnissen en consorten geen tot in de puntjes uitgevoerde concertervaring kunt verwachten. Die beesten schijten nog overal van zich af ook.
Daar gaat de kenniseconomie ... het stokpaardje van d66 nota bene... Dittrich kan wel ophouden met zich te profileren als mediahomo wat mij betreft.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat is dit dan voor onzin? Met de inflatie erbij wordt er dus minder geinvesteerd in Onderwijs.D66
Maar andere beleidsterreinen krijgen nog hardere klappen. Dus door D66 valt de schade mee op Onderwijs. Zo kun je het ook zien.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat is dit dan voor onzin? Met de inflatie erbij wordt er dus minder geinvesteerd in Onderwijs.D66
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |