abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17511821
Quote uit de krant (Metro) vandaag over dat ministers de nieuwe bezuinigingsronde willen omzeilen:
quote:
"Aan de extra investeringen aan onderwijs mag niet getoornt worden. Dit kabinet had al een bezuinigingsronde voor het ministerie van Onderwijs van 4% van de totale bezuinigingen. Daarentegen stonden extra investeringen van 700 miljoen voor de kenniseconomie.
4% van de totale bezuinigingen is 17 miljard / 100 x 4 = 680 miljoen / 4 jaar = 170 miljoen.

De investeringen van 700 miljoen zijn per jaar maar er gaat dus nog 170 miljoen van af. De uiteindelijke investeringen in onderwijs bedragen dus maar 530 miljoen. D66 liegt of verzwijgt dat dus. Schijnheilen.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 12:04:14 #2
9756 Dentist
Toept over...
pi_17511897
Goed punt.. Constructief ook.
pi_17512156
170 miljoen bureaucratie weg en 700 miljoen investering in onderwijzend personeel?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_17512459
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 12:23 schreef UnderWorld_ het volgende:
170 miljoen bureaucratie weg en 700 miljoen investering in onderwijzend personeel?
Nee het ging zeker niet alleen om bureaucratie.
pi_17512684
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 12:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee het ging zeker niet alleen om bureaucratie.
bron?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_17512783
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 12:52 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

bron?
Bron dat het wel om bureaucratie ging?

iig was er een maatregel dat 2 studies niet meer kon.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 13:01:35 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_17512869
Die 700 miljoen worden eveneens uitgesmeerd over vier jaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_17512985
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 13:01 schreef speknek het volgende:
Nee, dat is niet waar.
pi_17512999
quote:
Idd, dus 700 - 680 = 20 mln ???
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_17513097
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 13:08 schreef sizzler het volgende:

[..]

Idd, dus 700 - 680 = 20 mln ???
Ik dacht tocht echt dat het per jaar was. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 13:17:01 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_17513191
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 13:13 schreef pberends het volgende:
Ik dacht tocht echt dat het per jaar was. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Bibber en beef.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 00:18:27 #12
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17527200
zie ook :
Kabinet laat ouders opdraaien voor hoge schoolkosten : http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/2243
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zaterdag 6 maart 2004 @ 05:28:16 #13
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17529075
Mjah, elk nieuws van de SP moet je eigenlijk lezen als "Men laat bladiebla opdraaien voor bladiebla" het ten koste van vermelden ze er nauwelijks bij.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 08:53:50 #14
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17529447
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 00:18 schreef Harry_Sack het volgende:
zie ook :
Kabinet laat ouders opdraaien voor hoge schoolkosten : http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/2243
En zo krijgt de afkorting SP er alweer een betekenis bij: Sentimentaistische Partij. Vanaf de kant is het eenvoudig blaten dat een ander het verkeerd heeft gedaan of liegt terwijl ook een wat intelligenter kind weet dat de dag van morgen niet altijd even voorspelbaar is. Waarschijnlijk mikt de SP niet op het segment van het electoraat met wat meer bagage en wakkert zij liever structurele ontevredenheid aan middels suggestieve berichtgeving.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 11:13:28 #15
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17530626
quote:
En zo krijgt de afkorting SP er alweer een betekenis bij: Sentimentaistische Partij. Vanaf de kant is het eenvoudig blaten dat een ander het verkeerd heeft gedaan of liegt terwijl ook een wat intelligenter kind weet dat de dag van morgen niet altijd even voorspelbaar is. Waarschijnlijk mikt de SP niet op het segment van het electoraat met wat meer bagage en wakkert zij liever structurele ontevredenheid aan middels suggestieve berichtgeving
Met de invoering van de basisvorming en nog sterker bij de tweede fase werd er al gewaarschuwd voor de financiele lasten voor ouders. Waar vroeger één leerboek genoeg was, moeten er nu ook een 'werkboek' gekocht worden. Ook voor gym zijn zelfs boeken verplicht. Ik vind het dan ook hypocriet van M. van der Hoeven dat ze hierdoor verrast was. Als ze zelf de signalen van ouders had doorgekregen wist zij ook dat dit een best groot probleem was.

Ik was nog net op tijd klaar en kon zelf mijn boeken van mijn broer overnemen. Maar wat ik nu allemaal hoor wat men kwijt is, belachelijk. En het is gewoon zo simpel: zorg dat boeken meer dan 5 jaar worden gebruikt en laat leerlingen kun eigen schriften kopen.

Ik heb ook de indruk dat uitgeverijen van schoolboeken diep geworteld zitten bij OCW. In ieder geval moet de vaste boekenprijs op schoolboeken eraf en moet de huidige kartel verbroken worden.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:08:57 #16
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17531510
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 11:13 schreef Flumina het volgende:

[..]

Met de invoering van de basisvorming en nog sterker bij de tweede fase werd er al gewaarschuwd voor de financiele lasten voor ouders. Waar vroeger één leerboek genoeg was, moeten er nu ook een 'werkboek' gekocht worden. Ook voor gym zijn zelfs boeken verplicht. Ik vind het dan ook hypocriet van M. van der Hoeven dat ze hierdoor verrast was. Als ze zelf de signalen van ouders had doorgekregen wist zij ook dat dit een best groot probleem was.

Ik was nog net op tijd klaar en kon zelf mijn boeken van mijn broer overnemen. Maar wat ik nu allemaal hoor wat men kwijt is, belachelijk. En het is gewoon zo simpel: zorg dat boeken meer dan 5 jaar worden gebruikt en laat leerlingen kun eigen schriften kopen.

Ik heb ook de indruk dat uitgeverijen van schoolboeken diep geworteld zitten bij OCW. In ieder geval moet de vaste boekenprijs op schoolboeken eraf en moet de huidige kartel verbroken worden.
Scholen kunnen natuurlijk ook zelf readers gaan produceren en deze gedigitaliseerd als pdf-bestanden aanbieden. De besparing op papier en distributie kan ten goede komen aan een korting op de aanschafprijs. Verder stel ik een schoolboekenmonitor voor die in de gaten houdt welke bedragen er omgaan in deze indrustrie en die handelend kan optreden indien een bepaalde financiële norm per student wordt overschreden.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:11:33 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17531571
quote:
Klopt.

Er ging per jaar zo'n 150-200 miljoen extra naar Onderwijs.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:50:44 #18
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17532268
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 05:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Mjah, elk nieuws van de SP moet je eigenlijk lezen als "Men laat bladiebla opdraaien voor bladiebla" het ten koste van vermelden ze er nauwelijks bij.
Van wie moet dat?
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:52:43 #19
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17532308
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 08:53 schreef sjun het volgende:

[..]

En zo krijgt de afkorting SP er alweer een betekenis bij: Sentimentaistische Partij. Vanaf de kant is het eenvoudig blaten dat een ander het verkeerd heeft gedaan of liegt terwijl ook een wat intelligenter kind weet dat de dag van morgen niet altijd even voorspelbaar is. Waarschijnlijk mikt de SP niet op het segment van het electoraat met wat meer bagage en wakkert zij liever structurele ontevredenheid aan middels suggestieve berichtgeving.
Het gaat om het probleem, niet om de reactie, Sjun.
quote:
Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Dat vind ik een leuke uitspraak. Wat betekent het ook alweer ? ;-)
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:57:42 #20
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17532406
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:52 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Het gaat om het probleem, niet om de reactie, Sjun.
In plaats van demagogisch te scoren had hij ook met constructieve bijdragen als een aanzet tot oplossingen kunnen komen: Bijvoorbeeld door voor te stellen een prijsmonitor voor boekengeld op te zetten of de optie aan te geven dat scholen zelf readers zouden kunnen gaan maken die gedigitaliseerd gedistribueerd konden worden waarbij dan de besparing wordt gekort op de aanschafprijs.
quote:
Dat vind ik een leuke uitspraak. Wat betekent het ook alweer ? ;-)
Dat je van de krijsende meeuwen Marijnissen en consorten geen tot in de puntjes uitgevoerde concertervaring kunt verwachten. Die beesten schijten nog overal van zich af ook.
pi_17532486
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 12:00 schreef pberends het volgende:
Quote uit de krant (Metro) vandaag over dat ministers de nieuwe bezuinigingsronde willen omzeilen:
. D66 liegt of verzwijgt dat dus.[/b] Schijnheilen.
Nee maar, politici die dingen verzwijgen, dat zien we nooit! Gelukkig hebben we oplettende mensen als pberends die ons er op attent maken ....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_17532802
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Klopt.

Er ging per jaar zo'n 150-200 miljoen extra naar Onderwijs.
Wat is dit dan voor onzin? Met de inflatie erbij wordt er dus minder geinvesteerd in Onderwijs.

D66
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:27:33 #23
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17532991
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:57 schreef sjun het volgende:

[..]

In plaats van demagogisch te scoren had hij ook met constructieve bijdragen als een aanzet tot oplossingen kunnen komen: Bijvoorbeeld door voor te stellen een prijsmonitor voor boekengeld op te zetten of de optie aan te geven dat scholen zelf readers zouden kunnen gaan maken die gedigitaliseerd gedistribueerd konden worden waarbij dan de besparing wordt gekort op de aanschafprijs.
[..]
Go with that anger hahahaha. Ik denk dat als je een beroep blijft doen op de creativiteit van de schooladministratie, er als vanzelf minder tijd overblijft voor echt belangrijke zaken, namelijk onderwijs. Vroeger had je zoiets als een ouderraad, iedereen kwam tezamen (in de wat socialere jaren 80) om te beslissen over aktiviteiten die naast het lesprogramma georganiseerd werden. Daarnaast werd de ouderbijdrage ter discussie gesteld en passeerden alle andere belangrijke kerntaken die belangrijk zijn voor een school de revu.
quote:
Dat je van de krijsende meeuwen Marijnissen en consorten geen tot in de puntjes uitgevoerde concertervaring kunt verwachten. Die beesten schijten nog overal van zich af ook.
Jammer, ik dacht even dat je door wijsheid geprikkeld werd. Maar omgekeerd zou ik ook niet weten wat te doen zonder het cda hoor
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:32:05 #24
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17533074
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat is dit dan voor onzin? Met de inflatie erbij wordt er dus minder geinvesteerd in Onderwijs.

D66
Daar gaat de kenniseconomie ... het stokpaardje van d66 nota bene... Dittrich kan wel ophouden met zich te profileren als mediahomo wat mij betreft.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:33:50 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17533104
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:17 schreef pberends het volgende:

[..]

D66
Maar andere beleidsterreinen krijgen nog hardere klappen. Dus door D66 valt de schade mee op Onderwijs. Zo kun je het ook zien.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')