wie weetquote:Op dinsdag 2 maart 2004 22:41 schreef berc het volgende:
het glas van jou fietslamp....?
Ik denk dat je al een heel stuk creativiteit moet aanspreken om eerst maar eens een glas object te verzinnenquote:Op woensdag 3 maart 2004 00:57 schreef m-niki het volgende:
ow alsjeblieft geen glas he..... brrrrrrrrrr.... dan moeten die creatieve hersencelletjes maar weer aan het werk gezet worden....(en ik hoorde ze net al denken: da's nie best, dat iedereen op glas stemt) maar goed, ben daarnaast ook wel erg benieuwd dan wat iedereen er van gaat maken als het dat wel wordt!!
Zeg bedankt, daar gaan mijn ideeënquote:Op woensdag 3 maart 2004 08:42 schreef huiz het volgende:
[..]
Ik denk dat je al een heel stuk creativiteit moet aanspreken om eerst maar eens een glas object te verzinnen
Maar er zullen toch best een hoop ideeën loskomen, bv een bierglas close up waar het schuim zachtjes in het sfeerlicht naar beneden zakt, of van die glazen beeldjes waar een figuur is ingelaserd, of een fonkelend wijnglas naast een overheerlijke maaltijd, of de weerspiegeling van een straatbeeld in de ruiten, of een glasblazer, of wie weet gaan er nog een hoop mensen nog eens naar de kerk (voor het glas in lood dan)
Daar dacht ik eerst ook aan. Maar ik denk dat ik toch maar eens in het Luikse ga kijken. Seraing of Visé ofzo.quote:Op woensdag 3 maart 2004 08:42 schreef huiz het volgende:
[..]of wie weet gaan er nog een hoop mensen nog eens naar de kerk (voor het glas in lood dan)
Ik ook lekker in de natuur. Met glas moet ik weer binnen zitten. Bovendien heb ik daar minder mee. En dus moet ik weer meer nadenken.quote:Op woensdag 3 maart 2004 08:49 schreef Xilantof het volgende:
ik heb maar op bomen gestemt
onder in de topic lijst staat het topic (met een slotje)quote:Op woensdag 3 maart 2004 09:23 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Glas lijkt me leuk, maar ook geluk lijkt me erg interessant.
Nog een vraagje over februari: Waar vind ik de uitslag?!?
pcies, lekker de natuur in..quote:Op woensdag 3 maart 2004 09:33 schreef The_Frog het volgende:
[..]
Ik ook lekker in de natuur. Met glas moet ik weer binnen zitten. Bovendien heb ik daar minder mee. En dus moet ik weer meer nadenken.![]()
Fotowedstrijd februari Slowchat en inlevertopic #4quote:Op woensdag 3 maart 2004 09:23 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Glas lijkt me leuk, maar ook geluk lijkt me erg interessant.
Nog een vraagje over februari: Waar vind ik de uitslag?!?
quote:Op woensdag 3 maart 2004 08:42 schreef huiz het volgende:
[..]
of wie weet gaan er nog een hoop mensen nog eens naar de kerk (voor het glas in lood dan)
preciesquote:Op woensdag 3 maart 2004 11:48 schreef Werewolf het volgende:
Je kunt juist met glas veel kanten op, als je maar een beetje je fantasie gebruikt......
Ben al ook druk aan het denken![]()
spiegel is glasquote:Op woensdag 3 maart 2004 13:18 schreef Troel het volgende:
Even heel simpel gedacht: een spiegel bestaat toch ook gedeeltelijk uit glas?
precies, dus je kunt er mooie dingen mee doenquote:Op woensdag 3 maart 2004 13:19 schreef stil het volgende:
[..]
spiegel is glas
mogen ze wel oppassen voor hun teint.......quote:Op woensdag 3 maart 2004 10:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
pcies, lekker de natuur in..
krijgen de nerds hier ook wat frisse lucht en wat zonlicht te verdragen
en dat past niet bij het tweaker zijnquote:Op woensdag 3 maart 2004 15:05 schreef The_Frog het volgende:
[..]
mogen ze wel oppassen voor hun teint.......![]()
Voor je het weet heb je een kleurtje
dan wordt het onderwerp ineens heeeel breedquote:Op woensdag 3 maart 2004 15:27 schreef berc het volgende:
ik lever wel een foto in dat gefotografeerd is door glas.....
daar gaat mijn idee,was al op zoek naar een vergrootglasquote:Op woensdag 3 maart 2004 15:27 schreef berc het volgende:
ik lever wel een foto in dat gefotografeerd is door glas.....
Met bomen krijg je denk ik veel foto's die op elkaar lijken. Juist omdat het moeilijker is om met iets origineels te komen. Had het dan leuker gevonden als het onderwerp wat breder was, bijvoorbeeld natuur of iets dergelijks.quote:Op woensdag 3 maart 2004 14:07 schreef salutem het volgende:
Glas lijkt me zo voor de hand liggend, dan kan je je veel meer uitleven met bomen denk ik is veel moeilijker om daar een mooie en speciale foto van te maken ........
Heheh, voor die etalage heb ik ook menig kinderuurtje versnoeptquote:Op woensdag 3 maart 2004 13:59 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet ineens denken aan de etalage die je vroeger in Haarlem in de Barteljorisstraat had. Dat was een holle etalage met spiegels, waarin je jezelf ontelbare keren weerspiegeld zagAls kind vond ik dat fascinerend! Daar had ik iets moois van kunnen maken...
Ik meen me te herinneren dat het een meubelwinkel was, maar ik heb er nooit echt op gelet. Die etalage was veeeeeeel leuker!quote:Op woensdag 3 maart 2004 16:40 schreef rique het volgende:
[..]
Heheh, voor die etalage heb ik ook menig kinderuurtje versnoeptGeen idee wat het voorn winkel was maar die spiegels waren toch wel een grote attractie in het barre leven van inkopen doen met de hele familie op een regenachtige zaterdag.
kijk maar even in het centrale topic van Feb.. (onder in topic lijst, zit slotje op)quote:Op donderdag 4 maart 2004 09:39 schreef Troel het volgende:
Wat zijn trouwens de precieze spelregels die voor elk onderwerp gelden? Of waar kan ik die terug vinden?
Mag je bijvoorbeeld bijsnijden, contrast verbeteren en weet ikv eel wat of moeten het echt pure foto's zijn?
dat sepia was speciaal voor het onderwerp van Feb, aangezien dat klassiek zwart-wit was.quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:01 schreef Troel het volgende:
Ik had dus in het allereerste topic zitten kijken, maar dit was al een stuk beter... Maar wat me wel opvalt, je mag dus wel sepia gebruiken (zou niet weten ho eik da tmoet doen) maar je mag niet met contrasten gaan klooien. Maar dat sepia doet toch toch ook. Die maakt toch van kleur zwart-wit > is ook contrast?
ah ok...quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:22 schreef Xilantof het volgende:
[..]
dat sepia was speciaal voor het onderwerp van Feb, aangezien dat klassiek zwart-wit was.
(sepia werd later wel geschrapt van de lijst)
dat laatste wel...quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:26 schreef Troel het volgende:
[..]
ah ok...
En je mag ook wel foto's insturen die je al wat eerder gemaakt hebt dus... Dus ik mag eventueel nu al glas gaan fotograferen? Want ik denk dat het toch wel bij glas blijft
Dat werkt natuurlijk wel, maar als je midden in de zomer met een sneeuwfoto komt of andersom wordt het lastigerquote:Op donderdag 4 maart 2004 12:41 schreef Abbadon het volgende:
geen probleem hoor lijkt me...nu al foto's maken van wat waarschijnlijk het onderwerp gaat worden lijkt mij niet hetzelfde als een 'archieffoto' inleveren...
overigens: wat ook altijd werkt in dit soort gevallen, je mond houden en gewoon inleveren...
Snowworld Zoetermeer is ook in de zomer open hoorquote:Op donderdag 4 maart 2004 13:25 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk wel, maar als je midden in de zomer met een sneeuwfoto komt of andersom wordt het lastiger
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als er archief-foto's ingeleverd worden. Het blijft natuurlijk een foto die je zelf gemaakt hebt, al is het een tijdje geleden.quote:Op donderdag 4 maart 2004 13:54 schreef Rewimo het volgende:
Wat is op zich het bezwaar tegen archieffoto's? Kijk, ik heb sowieso geen archiefen ik vind het leuk om aan de hand van de opdracht een foto te gaan maken en iets te zoeken wat bij het onderwerp past. Maar als je nou toevallig een prachtige foto hebt gemaakt, ooit, die perfect bij het onderwerp past? Wat is jullie bezwaar tegen het inleveren daarvan?
mooie fotoquote:Op donderdag 4 maart 2004 15:36 schreef Geminis het volgende:
meer bij toeval heb ik deze gister gemaakt...
Niet mijn inzending
[afbeelding]
grotere versie
erg leukquote:Op donderdag 4 maart 2004 15:36 schreef Geminis het volgende:
Niet mijn inzending
[afbeelding]
grotere versie
Nicequote:Op donderdag 4 maart 2004 15:36 schreef Geminis het volgende:
Niet mijn inzending
[afbeelding]
grotere versie
quote:Op donderdag 4 maart 2004 16:18 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Nice![]()
Alleen een beetje jammer dat je er zelf ook nog op staat (no offense!).
Misschien vanuit een andere hoek moeten nemen...
ik vind deze denk leukerquote:Op donderdag 4 maart 2004 16:59 schreef Geminis het volgende:
[..]
heb ik ook, maar is toch saaier...
[afbeelding]
Ik vind ze allebei erg leuk/mooi!quote:Op donderdag 4 maart 2004 16:59 schreef Geminis het volgende:
[..]
heb ik ook, maar is toch saaier...
[afbeelding]
haha, misschien hebben we wel hetzelfde idee/probleem!quote:Op donderdag 4 maart 2004 18:25 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Shit ik heb al gezien dat de foto die ik in gedachte had niet gaat in verband met bepaalde licht invalMaar ik heb nog zeker 3 weken om te zoeken
quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:11 schreef Geminis het volgende:
hey, je hebt gelijk! Nu nog maar 5 stemmen verschil... Spannend!
Jammer dat het geen Geluk meer kan worden:
Ik dacht aan een soldaat met een big smile die trots een fotorolletje laat zien!
Ja joh dat had ik dus nog helemaal niet gezien!quote:Op donderdag 4 maart 2004 19:40 schreef Xilantof het volgende:
waarom is iedereen al bezig?
zoveel scheelt het niet![]()
scheelt maar 6 stemmendus misschien veranderd het onderwerp plots nog
ach ik heb genoeg bomen in het archief, t'is niet echt de tijd inderdaad om nu op pad te gaanquote:Op donderdag 4 maart 2004 23:09 schreef Abbadon het volgende:
afgelopen 2 maanden hadden we 120 stemmen, dus dat zal wel meevallen hoor Re...
en weer een stem meer voor bomen
Hoe kom je daar nu bij.quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:13 schreef Re het volgende:
[..]
ach ik heb genoeg bomen in het archief, t'is niet echt de tijd inderdaad om nu op pad te gaan
een bepaald aspect misschien, maar er valt heus wel wat mee te doen, bij mij is de drijfveer wat minder om op pad te gaanquote:Op donderdag 4 maart 2004 23:16 schreef The_Frog het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij.
Juist nu kun je de kenmerken van de boom goed zien![]()
oppassen dat ie niet gaat staanquote:Op donderdag 4 maart 2004 23:46 schreef Re het volgende:
gelukkig..., ik heb er nog een liggen
dan spuit ik hem neer met mijn slagboomspuitquote:Op vrijdag 5 maart 2004 00:02 schreef The_Frog het volgende:
[..]
oppassen dat ie niet gaat staan
nou, kom maar op met die foto...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 08:07 schreef Xilantof het volgende:
tis bomen geworden?
cool..
had ik eerlijk gezegt niet verwacht.
Ik zit toch druk te peinzen hoe ik een 'niet gewoon een boom' foto kan makenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 10:52 schreef Abbadon het volgende:
ik wil bij deze verklaren dat een foto met 'gewoon een boom' erop, van mij geen punten zal krijgen
vleesboom?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zit toch druk te peinzen hoe ik een 'niet gewoon een boom' foto kan maken
ik ook....heb al wel een half idee, maar weet nog niet hoe ik het uitvoerbaar kan maken...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zit toch druk te peinzen hoe ik een 'niet gewoon een boom' foto kan maken
ieuwquote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:26 schreef Ymke het volgende:
vleesboom?
voor het eerst dat ik al wat foto's heb liggen, maar niet goed genoeg..quote:Op vrijdag 5 maart 2004 10:24 schreef Abbadon het volgende:
[..]
nou, kom maar op met die foto...
Hmm... geeft wat praktische problemen denk ik. Mijn Ixus is wel klein, maar niet zo kleinquote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:26 schreef Ymke het volgende:
vleesboom?
Hier is ie:quote:Op vrijdag 5 maart 2004 12:25 schreef portier het volgende:
Over dat portier-award.
Does niet.
Ja, inderdaadquote:Op vrijdag 5 maart 2004 14:17 schreef pea4fun het volgende:
ps. Moet de topictitel niet veranderd naar slowchat/inlevertopic?
Gelukkig zijn de bezoekers van "Fotografie" allemaal engeltjesquote:Op vrijdag 5 maart 2004 14:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, inderdaadTnx! 't Is nog even wennen allemaal
Met een B ervoorquote:Op vrijdag 5 maart 2004 14:30 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de bezoekers van "Fotografie" allemaal engeltjes![]()
dank jequote:Op vrijdag 5 maart 2004 14:30 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de bezoekers van "Fotografie" allemaal engeltjes![]()
maak je met rolletjes vleeswaren naquote:Op vrijdag 5 maart 2004 14:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hmm... geeft wat praktische problemen denk ik. Mijn Ixus is wel klein, maar niet zo klein
Hartstikke origineelquote:Op vrijdag 5 maart 2004 15:11 schreef Ymke het volgende:
[..]
maak je met rolletjes vleeswaren na
*zeg niet dat het niet origineel is*
hehehe u gaat uw gang maarquote:Op vrijdag 5 maart 2004 15:20 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hartstikke origineelIk ben erg benieuwd naar je foto
Ik ga jouw idee natuurlijk niet inpikken
Ja, en foto's inleveren, ho maarquote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:42 schreef Xilantof het volgende:
het onderwerp wordt niet wat men verwacht, en gelijk is het hier 1 grote knorpot
Heb jij al een foto ingeleverd dan?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:44 schreef Rewimo het volgende:
Ja, en foto's inleveren, ho maar
A running tree?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:52 schreef Caar2 het volgende:
weeeeeheeeeee, BOMEN!!
ehm.... nou ja, weer wat nieuws bedenken dan maar
![]()
Ach ja, kan ook leuk zijnmisschien! Niet zeuren komt wel goed. Straks ben
ik vast heeeel blij met dit onderwerp![]()
Goed, met volle moed er tegen aan, geen boom is meer veiligYou can run, but you can't hide~!!
pciesquote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Weet je wat het is? Nu moeten ze naar buiten, achter hun comp vandaan
je horizon staat een beetje scheef, en misschien is het spannender om een detail mee te pakken van de boom in doorsnee... Dus dichter op je onderwerp, maar wel de achtergrond erbij houden.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:56 schreef stil het volgende:
Ik wilde ook eens wat proberen, deze vanmiddag gemaakt:
graag oordeel
[afbeelding]
ben alweer thuis ja, had meerdere gemaakt natuurlijk, was een eind lopenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:30 schreef Geminis het volgende:
dat bedoelde ik, alleen ik had dus liggend gedaan...
Volgens mij kun je nog wel leuke grappen bedenken met de lijnen van de stammen...
Sta je daar nu ofzo?Het wordt donker hoor!
NIET ZEIKENquote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:55 schreef dawg het volgende:
Argh! Bomen.![]()
Dit gaat een leuke wedstrijd worden. [afbeelding]
![]()
FYI, dat was serieus bedoeld. Moeilijk onderwerp, dus meer uitdaging.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:12 schreef Xilantof het volgende:
[..]
NIET ZEIKEN
ikke ga euhm... tja. binnenkort wel ff kijken..
als ik mijn hoofd een kwart slag draai kijk ik het park indus bomen zat
K'heb vorige week nog gezegd: het zal volgende maand niet zo snel zijn maarrr...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ohjah, wij hebben nog wel een kerstboom in de tuin staanquote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:17 schreef beertje_ het volgende:
Er zijn groene bomen te vinden in de winter![]()
Doe je best zou ik zeggenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:19 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ohjah, wij hebben nog wel een kerstboom in de tuin staan
Ik vind jouw foto zeker wel mooi, hoor! Het is alleen niet dat ik denk *wauw* Maar misschien heb ik dat wel nooit, omdat ik bomen niet echt het meest boeiende onderwerp voor een foto vind. en je horizon is beetje scheefquote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:31 schreef beertje_ het volgende:
Dat is voor iedereen persoonlijk denk ik texelonia,
wat heb je zelf in gedachten en wat vind je mooi en wat kan je ermee?
Die van mij vind je dus maar niks begrijp ik.
Thanks m-niki
Deze foto's kunnen allebei niet, het onderwerp van deze maand is BOMEN en niet BOOM, meervoud dus. Derhalve valt de foto van beertje dus ook af. Ik vind dat als het zo'n specifiek onderwerp is gekozen dat we ons er dus ook exact aan moeten houden. Foto's met maar 1 boom zouden wat mij betreft dus niet kunnen, en krijgen van mij ook geen punten.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:36 schreef Fristi het volgende:
Tja ben ook niet geheel te spreken over bomen als onderwerp...
Maar goed ga het toch proberen. Deze heb ik afgelopen zomer gemaakt, een grote eik...
[afbeelding]
Niet heel speciaal dus ook nog niet definitief. En verder heb ik nog een reis voor de boeg komende week en daar hoop ik nog wat mooie plaatjes te schieten.
Mag dit trouwens ook, zijn bomen geweest...![]()
[afbeelding]
Kijk eens naar de achtergrondquote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Deze foto's kunnen allebei niet, het onderwerp van deze maand is BOMEN en niet BOOM, meervoud dus. Derhalve valt de foto van beertje dus ook af. Ik vind dat als het zo'n specifiek onderwerp is gekozen dat we ons er dus ook exact aan moeten houden. Foto's met maar 1 boom zouden wat mij betreft dus niet kunnen, en krijgen van mij ook geen punten.
Jammer dat het geen glas is geworden, daar kunnen we wat meer kanten mee op.
Sorry, maar dat vind ik dus echt dikke onzinquote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:55 schreef fr.oosje het volgende:
Deze foto's kunnen allebei niet, het onderwerp van deze maand is BOMEN en niet BOOM, meervoud dus. Derhalve valt de foto van beertje dus ook af. Ik vind dat als het zo'n specifiek onderwerp is gekozen dat we ons er dus ook exact aan moeten houden. Foto's met maar 1 boom zouden wat mij betreft dus niet kunnen, en krijgen van mij ook geen punten.
Nou jah horizon, de rand van het "bos"?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:59 schreef beertje_ het volgende:
En horizon scheef texelonia??
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Door het onderwerp nog meer te beperken, wordt het alleen maar leuker om er ver na te denken. Ik ben anders zo bang dat we 70 inzendingen een boom te zien krijgen. Maar goed dat is mijn menig leef je uit op een enkele boom zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:01 schreef texelonia het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik dus echt dikke onzin![]()
Het is niet aan mij om de regels te bepalen, maar ik hoop toch dat er niet zo streng over gedaan wordtBij het vorige onderwerp klassiek zwart/wit stond in de omschrijving ook 1970, en dat werd ook vrijer gehouden. Dit onderwerp is al zo beperkt, moet je ook niet nog eens zo gaan muggenziften
Vind ik dan...
pcies.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:01 schreef texelonia het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik dus echt dikke onzin![]()
Het is niet aan mij om de regels te bepalen, maar ik hoop toch dat er niet zo streng over gedaan wordtBij het vorige onderwerp klassiek zwart/wit stond in de omschrijving ook 1970, en dat werd ook vrijer gehouden. Dit onderwerp is al zo beperkt, moet je ook niet nog eens zo gaan muggenziften
Vind ik dan...
Zullen we dat dan maar aan Rewimo overlaten? Zulk een oordeel? Of ben jij medecoördinator ofzo???quote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Laat ons huiveren door het inleveren van een geniale foto met bomen.quote:Jammer dat het geen glas is geworden, daar kunnen we wat meer kanten mee op.
Goed opgelost (vind ik dan)quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:22 schreef Rewimo het volgende:
Tja, of we nu 70 foto's van 1 boom of 70 foto's van meerdere bomen krijgen maakt volgens mij niets uit. Wat mij betreft mag je dus ergens tussen de 1 en de 1000 bomen op de gevoelige plaat vastleggen. Dit onderwerp vergt een hoop creativiteit om er iets origineels van te maken, en het aantal bomen maakt daarbij niet uit lijkt me.
Ja inderdaad, denk er a.u.b. aan dat je eerst je foto's aanpast aan de maximale breedte van 550 pixels voor je ze plaatst.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:28 schreef Xilantof het volgende:
Ivo die eerste is erg groot
Doel bereikt, het is in iedergeval op voorhand duidelijkquote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Goed opgelost (vind ik dan)
Waar slaat dit nu weer op? het zal wel aan mij liggenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:10 schreef Salvor het volgende:
Dat je het niet eens bent met het geziek/gezeik van de vorige twee keer, oke. Maar om dan zo streng te worden...![]()
Verkeerde variant gebruikt, is gecorrigeerd.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja inderdaad, denk er a.u.b. aan dat je eerst je foto's aanpast aan de maximale breedte van 550 pixels voor je ze plaatst.
hoe bedoel je dit?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:45 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Doel bereikt, het is in iedergeval op voorhand duidelijk
Zoals ik hierboven al schreef:quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:03 schreef pea4fun het volgende:
Okay...Ik wil nu eerst graag van rewimo weten waar ik aan toe ben met de opdracht bomen. Moeten het idd bomen (meervoud) zijn? Mag takken of een ander onderdeel van bomen of een boom ook? Hoe vrij woden we gelaten? Is bijvoorbeeld een meubelstuk met duidelijke houtstructuur ook nog goed?
Onderdelen van bomen vallen daar wat mij betreft ook onder. Maar meubels vind ik te ver gaan. Dat zijn nu eenmaal geen bomen. Als het onderwerp 'hout' was geweest, was het wat anders. Maar een boom is een boom en geen meubelstuk.quote:Tja, of we nu 70 foto's van 1 boom of 70 foto's van meerdere bomen krijgen maakt volgens mij niets uit. Wat mij betreft mag je dus ergens tussen de 1 en de 1000 bomen op de gevoelige plaat vastleggen. Dit onderwerp vergt een hoop creativiteit om er iets origineels van te maken, en het aantal bomen maakt daarbij niet uit lijkt me.
Dat het nu op voorhand duidelijk is wat er met het onderwerp bedoelt wordt. Ppersoonlijk vind ik nog steeds bomen, maar je mag nu dus ook boom lezen (slagboom mag dat ook?)quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
hoe bedoel je dit?
is er iets wat wij fout doen? je lijkt uit je hum gebracht...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:09 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Dat het nu op voorhand duidelijk is wat er met het onderwerp bedoelt wordt. Ppersoonlijk vind ik nog steeds bomen, maar je mag nu dus ook boom lezen (slagboom mag dat ook?)
DAn doe jij toch bomen??quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:09 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Dat het nu op voorhand duidelijk is wat er met het onderwerp bedoelt wordt. Ppersoonlijk vind ik nog steeds bomen, maar je mag nu dus ook boom lezen (slagboom mag dat ook?)
Tuurlijk mag je slagbomen nemen, maar dan moeten het er dus wel twee zijn hè?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:09 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
En twee vleesbomen mag ook...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:20 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je slagbomen nemen, maar dan moeten het er dus wel twee zijn hè?
Mijn idee, wat doe je?!quote:
thanks...die post van jou had ik over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al schreef:
[..]
Onderdelen van bomen vallen daar wat mij betreft ook onder. Maar meubels vind ik te ver gaan. Dat zijn nu eenmaal geen bomen. Als het onderwerp 'hout' was geweest, was het wat anders. Maar een boom is een boom en geen meubelstuk.
Op de meubelboulevard?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:45 schreef pea4fun het volgende:
[..]
thanks...die post van jou had ik over het hoofd gezienIk ga van het wekend eens wandelen
Uhm nee, toch maar nietquote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Op de meubelboulevard?
klinkt alsof je echt iets goeds heb bedachtquote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:45 schreef Abbadon het volgende:
ik heb een vrij briljant idee....nu kijken of het uitvoerbaar blijkt (en of het door de goedkeuringscommissie komt)...
naja, ik heb drie weken om te knutselen...
Mooie foto lamoraal.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:13 schreef Lamoraal het volgende:
[afbeelding]
Oja, even geresized en dit is mijn definitieve inzending...
De Titel is: Een droevige dag in het Haaksbergen Veen
vast welquote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:49 schreef Abbadon het volgende:
dank je, ik hoop dat ik aan je verwachtingen kan voldoen...
en trouwens, ik kijk uit naar de jouwe
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:58 schreef Ouwesok het volgende:
Schot voor de boeg (nog niets definitiefs)
[afbeelding]
Yashica FR-1 met Zenitar 16mm, Agfachrome200
Prachtige foto salutem! Maar ik mis de contrastrijke wolkenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 23:42 schreef salutem het volgende:
Blauw genoeg neok ?
hey! goedzo, je bent er nog!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat dit je inzending is voor deze maand?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 02:35 schreef marald het volgende:
Hier mijn foto:
[afbeelding]
gemaakt in feb. 2003 zeeland
groeten,
marald
Komt zeker over het is alleen jamer dat ie niet scherp is ....quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:19 schreef Rewimo het volgende:
Vanmorgen vanaf het balkon zag ik deze berk staan, helemaal versierd met regendruppelsIk hoop dat het een beetje overkomt op deze grootte.
Linkje naar een (hele) grote versie
http://r.qltel.org/boom.jpg
Ehm... ik zal het nog eens proberen, mijn accu was leegquote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:28 schreef salutem het volgende:
[..]
Komt zeker over het is alleen jamer dat ie niet scherp is ....
Je kan em vast nog wel scherp krijgen toch ?
heb je wel een normaal email-adres? ik wil nl eigenlijk even weten of mijn idee mag binnen het onderwerp zonder het meteen op het forum hier te knallenquote:Op zaterdag 6 maart 2004 10:04 schreef Rewimo het volgende:
Kijk wat een creativiteit al hierZetten jullie het er wel duidelijk bij als het een definitieve inzending is? Helaas heb ik nog geen Fok-mailadres.
Als er haast bij is kun je het ook bij mij kwijtquote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:31 schreef Abbadon het volgende:
[..]
heb je wel een normaal email-adres? ik wil nl eigenlijk even weten of mijn idee mag binnen het onderwerp zonder het meteen op het forum hier te knallen
is goed...ik mail wel even dan...quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:40 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Als er haast bij is kun je het ook bij mij kwijt.
Je hebt al antwoordquote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:41 schreef Abbadon het volgende:
[..]
is goed...ik mail wel even dan...
edit: gedaanik ben benieuwd
o ja, sorry, dit is inderdaad mijn inzending voor deze maand.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 10:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat dit je inzending is voor deze maand?
Die heb je wel lieve schatquote:Op zaterdag 6 maart 2004 10:04 schreef Rewimo het volgende:
Helaas heb ik nog geen Fok-mailadres.
Oja?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:07 schreef portier het volgende:
[..]
Die heb je wel lieve schat.
Met creatief sigs lezen kom je een heel eindquote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:31 schreef Abbadon het volgende:
[..]
heb je wel een normaal email-adres? ik wil nl eigenlijk even weten of mijn idee mag binnen het onderwerp zonder het meteen op het forum hier te knallen
Die wordt doorgestuurd naar je regmail denk ik. Iig heb je geen apparte mailbox ervoor hoorquote:Op zaterdag 6 maart 2004 14:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Oja?Alleen weet ik daar nog niks van dan... Want ik wil dan ook wel graag weten hoe ik mijn mail kan lezen
Ik was absoluut voor die andere gegaan! Zeer mooie foto man!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:55 schreef Morgil het volgende:
[afbeelding]
Dit is mijn definitieve inzending!
Grotere versie
Persoonlijk vond ik deze ook wel wat hebben, maar toch is bovenstaande beter.
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 17:22 schreef Abbadon het volgende:
kijk nou! bomen!
Tuurlijk ben ik er nogquote:Op zaterdag 6 maart 2004 00:40 schreef Geminis het volgende:
[..]
hey! goedzo, je bent er nog!![]()
ben ik ook helemaal mee eens andere is veel ermmm mysterieuzer ?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 17:35 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Ik was absoluut voor die andere gegaan! Zeer mooie foto man!
eerlijk gezegt verwacht ik er nog wel wat van diequote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:10 schreef metallicattim het volgende:
Dit soort foto's niet inzenden ok?
[afbeelding]
Die is mooi! Is ie ook definitief?quote:
leukquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:08 schreef Abbadon het volgende:
weet nog niet of ie definitief is, maar dit is iig het idee...een bomen-foto zonder boom
kans dat ik nog wat aan het idee sleutel in de komende tijd...
[afbeelding]
Het is een plant!!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:08 schreef Abbadon het volgende:
een bomen-foto zonder boom
't Is een boomquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:19 schreef neok het volgende:
[..]
Het is een plant!!
![]()
Kom op joh, je hebt gewoon een goed idee gehad, en dan worden ze wel eens wat kriebeligquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:23 schreef Abbadon het volgende:Rewimo, ze pesten me...
ik heb geen slecht woord gezegtquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:23 schreef Abbadon het volgende:Rewimo, ze pesten me...
jij niet neequote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:27 schreef Xilantof het volgende:
ik heb geen slecht woord gezegt
dat doe ik nooitquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:27 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik heb geen slecht woord gezegt
Eerlijk gezegd vind ik 'm nogal donker maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn monitor hoorquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:32 schreef Abbadon het volgende:
...maar wat inhoudelijk commentaar zou gewaardeerd worden
zie mijn postquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:32 schreef Abbadon het volgende:
nope, ik vind hem ook donker.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik 'm nogal donker maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn monitor hoor
Ik zie hier door het bos de bomen niet meerquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:34 schreef Ouwesok het volgende:
Vanmiddag nog even wat plaatjes gemaakt. Voorbeeldje(nog niets definitiefs overigens) :
[afbeelding]
Canon G5
erg leuk, zoiets zit al tijden in mijn hoofd..quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:34 schreef Ouwesok het volgende:
Vanmiddag nog even wat plaatjes gemaakt. Voorbeeldje(nog niets definitiefs overigens) :
[afbeelding]
Canon G5
Oke danquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:32 schreef Abbadon het volgende:
komt me bekent voor, al waren de bomen hier net iets verder uitelkaar geplantquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:34 schreef Ouwesok het volgende:
[afbeelding]
Canon G5
goeie fotoquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:34 schreef Ouwesok het volgende:
[afbeelding]
Canon G5
Probeer 'm ook ietsje scherper te maken. Misschien ook iets omhoog of omlaag nemen!?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:40 schreef Abbadon het volgende:
bedankt voor het commentaar...ik wilde 'm expres wat donker hebben omdat het onderwerp ook niet zo positief is...nadeel is idd dat die stolp wat wegvalt daardoor...zal eens gaan kijken of ik ms ergens een wat scherper spotje kan vinden zodat ik de boel wat beter uit kan lichten zonder de donkere achtergrond kwijt te raken...
Gelukkig heeft een ieder het recht om een kadertje geheel naar eigen inzicht mooi of nix te vindenquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:39 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
goeie fotomooie kleuren ook. Alleem dat kadertje he, dat vind ik dus echt nix, maar dat schijnt hier erg populair te zijn.
is het toeval dat veel van die bomen naar links leunenquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:44 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Gelukkig heeft een ieder het recht om een kadertje geheel naar eigen inzicht mooi of nix te vinden.
Nog een voorbeeldje:
[afbeelding]
Guess what...., ja hoor, de G5 weer
Deze vind ik persoonlijk heel mooi Ouwesokquote:Op zaterdag 6 maart 2004 09:43 schreef Ouwesok het volgende:
Nog maar eens een schot voor de boeg (ook niet definitief)
[afbeelding]
Canon G5
Het bos is een van de oudere bossen hier in Flevoland, waar het doorgaans goed waait. Bij overheersende windrichting (meestal waait het in Nederland vanuit het westen) zie je dat de bomen allemaal een tikkie doorhangen naar één kant.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
is het toeval dat veel van die bomen naar links leunen
(vond de vorige mooier trouwens
ja denk het welquote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:25 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die is mooi! Is ie ook definitief?
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 20:25 schreef pea4fun het volgende:
Laat ze maar pesten hoor Abandon, ik vind het een heel leuk idee
Dat moet je aan Portier vragenquote:Op zaterdag 6 maart 2004 20:45 schreef calvobbes het volgende:
Kan die nog meedoen met de januari winter inzending
Hoezoquote:Op zaterdag 6 maart 2004 20:56 schreef Rewimo het volgende:
Maar eh, is ie definitief?
Dit is helemaal geen stille hint. Integendeel, het is een zeer luidruchtige hintquote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hoezo
Is dat een stille hint dat die niet goed genoeg is
Ik waag het erop, veel beter zal het niet worden
oh jee.. misschien moet ik maar wachten tot het einde van de maand en dan mijn mooiste posten. ik kom niet zo vaak in een bos aangezien ik het heel druk met school heb, dus weinig tijd, dus erg meer zal het niet worden ben ik bang. Ik vond die bovenste iets vrolijker, ik dacht, laat ik eens voor de verandering iets niet deprimerends postenquote:Op zaterdag 6 maart 2004 20:25 schreef pea4fun het volgende:
Laat ze maar pesten hoor Abandon, ik vind het een heel leuk idee [afbeelding]
Wat zijn er trouwens al veel leuke foto's hier...Ik heb zo'n beetje alle manieren van bomen fotograferen al gezien, maakt het niet makkelijker.
@Morgil, ik vind eigenlijk ook die andere mooieris dat erg?
Omdat bij het begin van de wedstrijd er nogal wat mensen waren die zich wat beperkt voelden door het onderwerp post ik zo her en der wat plaatjes om de ideeënmachine wat op toeren te krijgen, zeker omdat ik min of meer als crewlid voor speck&boonz meedoe. Ik vraag dan ook geen feedback op de plaatjes maar post ze dus alleen als katalysatoringrediënt dat de reactie bespoedigt zonder er feitelijk aan deel te nemenquote:Op zondag 7 maart 2004 02:46 schreef m-niki het volgende:
en dat van Ouwesok nog wel!!!!!! (=groot portie kritiek!)
misschien was het leuker geweest als je er stukje boom bij had gezet.. dan had je niet erbij hoeven te vertellen dat het een spiegeling in het water is en spreekt de foto wat meer voor zichquote:Op zondag 7 maart 2004 01:21 schreef Tronica het volgende:
Deze wordt het misschien wel denk ik. Spiegeling in een plas, aan de bovenkant zie je nog net de modder waar ik doorheen liep. Ik heb nog één ander ideetje, maar dat is wat moeilijker uitvoerbaar, daar moet ik echt wat mensen voor bij elkaar trommelen.
[afbeelding]
Wat een hoop kleur! Ik vind hem heel mooi.quote:
*stil*quote:
Ik zou hem 180 graden draaien (op z'n kop dus)quote:Op zondag 7 maart 2004 01:21 schreef Tronica het volgende:
Deze wordt het misschien wel denk ik. Spiegeling in een plas, aan de bovenkant zie je nog net de modder waar ik doorheen liep. Ik heb nog één ander ideetje, maar dat is wat moeilijker uitvoerbaar, daar moet ik echt wat mensen voor bij elkaar trommelen.
[afbeelding]
maar ja, wie ben jij?quote:Op zondag 7 maart 2004 13:45 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik zou hem 180 graden draaien (op z'n kop dus)
Ik ik ben fr.oosjequote:Op zondag 7 maart 2004 13:46 schreef Abbadon het volgende:
[..]
maar ja, wie ben jij?
eh....nou...quote:Op zondag 7 maart 2004 13:18 schreef Abbadon het volgende:
[..]
*stil*
*mooi*
dit vind ik echt een mooie foto...je wordt er als het ware ingezogen...uitgenodigd om dat pad te bewandelen en te kijken wat er zich achter de horizon bevindt...![]()
de romanticus in mij moest even naar buiten...sorry![]()
Is daar net een atoombom ontploft of ben je een beetje uitgeschoten met je curves?quote:Op zondag 7 maart 2004 02:09 schreef dawg het volgende:
Vanmiddag ook even op pad geweest.
Dit is mijn definitieve inzending.
[afbeelding]
Alleen beetje curves, resize en kader zijn de bewerkingen
Ik vind hem ook erg mooi, je kunt er zó instappen, lijkt wel. Er zit een prachtig perspectief inquote:
ik wilde al nix zeggenquote:Op zondag 7 maart 2004 14:08 schreef portier het volgende:
[..]
Is daar net een atoombom ontploft of ben je een beetje uitgeschoten met je curves?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |