Pijn zit inderdaad aan de buitenkant... Is niet onze kleine die op haar schaambeen aan het drummen is, komt ook nog wel eens voor, maar niet in dit gevalquote:Op dinsdag 2 maart 2004 22:31 schreef Rewimo het volgende:
Zit de pijn aan de 'buitenkant' dan, Psyche? Dan zou dat misschien wel kunnen hè.
Nee, mee eens, maar ze loopt nu al een behoorlijk tijdje met die pijn.... VK weet niet wat het is en onze HA is om het op zijn hollands te zeggen een behoorlijke botte l*l, dus dat bezoek doen we liever niet...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 22:32 schreef Troel het volgende:
Bedenk wel dat er door het dagelijks gebruiken van maandverband over een lange tijd dat je huishouden in de vagina daarvan op zijn kop gaat staan... Lijkt me ook niet iets wat ze nu zou willen...
Gaan morgen zowiezo nog even VK bellen... Zijn er gisteren geweest... Tevens morgen nog even urine langsbrengen bij assistente van de HA, die wilde graag nog een keer een onderzoekje doen, omdat blaasontsteking wel eens de neiging wil hebben om zich te verstoppen zeg maar....quote:Op dinsdag 2 maart 2004 22:36 schreef pluisje het volgende:
Ik zou geen maandverband gebruiken, dat droogt de boel nogal uit namelijk, en kan zelfs infecties opleveren.
Ik heb zelf speciale zwangerschapsonderbroeken (merk Anita, te koop bij Prenatal) en die hebben een soort badstof kruisje. Dat is net wat zachter dan katoen misschien?
En verder zou ik het zeker even aan de verloskundige vragen, misschien heeft die tips en/of smeerseltjes. Dat is vaak toch beter dan zelf gaan dokteren.
Zou het niet weten, zal er vanavond de bouwlamp eens opzetten en zoekenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 23:32 schreef Knorretje het volgende:
is de boel daar beneden nog wel heel ? *beetje vreemde vraag*
vanaf het begin van de zwangerschap heb ik daar enorm veel last van, alles kurk en kurk drog, kleine scheurtjes etc etc. en een kleine week geleden scheurde het helaas verder en is de zooi nu echt helemaal kapot tot bloedens toe. Het zijn hele kleine scheurtjes die je nauwelijks ziet op de schaamlippen tenzij je geschoren bent en dan nog is het zoeken (had het de eerste zwangerschap ook, alleen toen op het einde pas) Ik smeer de hele zooi nu steeds in met uierzalf (bogena) en dat verzacht een beetje, zorgt voor geen urine op de wonden en biedt een beschermlaagje tegen schuren van ondergoed enzo.
Noted! Morgen veel zalfjes kopen en hydrofiel luiers!quote:Op dinsdag 2 maart 2004 23:38 schreef phileine het volgende:
GEEN maandverband Psyche, dat maakt het echt alleen maar erger. Dan liever wat hydrofiele luiers kopen bij de Hema, in stukken knippen en die (opgevouwen) als kussentjes gebruiken (evt gedrenkt in een soda-oplossing). Net als Knor had ik last van hele kleine haarscheurtjes. Vaseline, Uierzalf of bepanthenzalf (zo vaak mogelijk dik insmeren) hielpen daarbij het beste. En onder de douche wassen met lactacyd wasemulsie. En dan het liefste slapen zonder onderbroek, zodat de boel goed kan luchten.
Nou, rokken draagt ze niet en de broeken die ze nu heeft hebben genoeg ruimte over in het kruis hoorquote:Op dinsdag 2 maart 2004 23:57 schreef poemojn het volgende:
Als ze last heeft van wrijving is het misschien ook handig geen strakke spijkerbroeken oid te dragen (misschien dat die betere doorbloeding zorgt dat de normale kleding daar strakker zit)? Een rok bijv laat meer ruimte over.
Je huisarts zal je wel doorsturen naar een verloskundige en die gooit je helemaal dood met foldertjes en informatie! En je kan altijd nog een boek kopen zoals 'veilig zwanger'. Daar staat uitgebreid in wat je allemaal kan verwachten en moet regelen!quote:Op woensdag 3 maart 2004 09:50 schreef m@x het volgende:
Ik ben echt zo'n ontzettende zwangerschapsnono. Ik weet helemaal niet wat ik allemaal moet doen en hoe ik het moet plannen en regelen...............help!!!!!!!!!!!!
Hé is dat ff balen? Wanneer in april ga je? Mijn vriendin gaat om het andere jaar in mei en dan is het er snikheet, dus zoveel kan dat toch niet schelen? Die gemiddelden zeggen niet zoveel volgens mij, in april kan het hier ook al heel erg warm zijn, ik kan me niet voorstellen dat het daar kouder is dan in Nederland (maar ik ben nog nooit in Griekenland geweest)quote:Op woensdag 3 maart 2004 12:07 schreef Sugar het volgende:
...Pfff... Nèt de vakantie geboekt naar Kreta, april dus....
Zie ik nu dat in april de gemiddelde temperatuur maar 16,8 graden is! Dat vind ik niet echt warm!
Kan toch al ff niet veel hebben nu en zit hier echt te balen en bijna te huilen. Ik heb het ff niet zo.... Sorry, er zijn ergere dingen, I know...![]()
Thanks!!!!quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:37 schreef Rottdog het volgende:
* Sugar als jij in Griekenland bent schijnt voor jouw de zon*![]()
quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:45 schreef Sugar het volgende:
Kleine Piglet, ben je nu al bij de vlos geweest? Ben benieuwd!!!!!!
En nog iemand, wie nou toch, die ging ook... Hoe was het?
Dan moet ik NU wegquote:Op woensdag 3 maart 2004 14:13 schreef phluphy het volgende:
* phluphy zet de wijzers van de klok een uur vooruit voor piglet
Er zijn er al aan stuk of 7quote:Op woensdag 3 maart 2004 16:18 schreef DIGGER het volgende:
Kom inmiddels wel 'angstig' dicht bij de top van de lijst, zie dat we nu de 1e 'officiele' FOK! baby in de planning hebben.
quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:45 schreef Sugar het volgende:
Livelink, jou vertrouw ik altijd helemaal, weet je dat? Wilde je laatst al vragen of ik ook nu weer je zwangerschap van Katja imiteer, met de laatste tijd weer wat minder groeiende buik, zo lijkt het! Na periode kilo's eraan, lijk ik nu even niet meer echt te groeien... Beginnend buikje is er wel, maar zet nog niet echt door.
Dacht meteen: "Oh dat had Livelink vast ook, niks aan de hand"! Hahahaha, nu mag je best vertellen dat het bij jou heel anders was, hoor, dat kan ik wel aan. Maar vond het heel grappig dat ik dat bedacht!![]()
Gelukkig goed nieuws. Ik was een beetje bang dat het niet goed was omdat EW volgens mij al een tijdje niet had gepost.quote:Op woensdag 3 maart 2004 17:03 schreef DIGGER het volgende:
De medicijnen lijken aan te slaan, want ze is minder moe, maar het testen van het bloed staat voor over 2 weken gepland geloof ik.
Maar de extreme moeheid, die is over, dus we nemen aan dat het in orde is nu (en van het grootste risicio - groei vertraging/achterstand - was op de pret echo niks te merken, alles was precies volgens het boekje.
Ze heeft geen internet op haar werk, en bij ons thuis is geen kabel/ADSL mogelijk, we wonen in 1 van de 2 enige wijken in NL kennelijk (de andere ligt in Amersfoort), waarbij er hypermodern glasvezelkabel in de bodem ligt, maar ze de koperdraad 'vergeten' zijn, en ze dit nu om 'economische' reden niet willen aanleggen (De wijk bij ons is groot en barts van de 2 verdieners met kids, volgens mij wil zo 90% wel ADSL).quote:Op woensdag 3 maart 2004 21:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Gelukkig goed nieuws. Ik was een beetje bang dat het niet goed was omdat EW volgens mij al een tijdje niet had gepost.
Je bent ongeveer even ver toch?quote:Op donderdag 4 maart 2004 09:19 schreef LadyS het volgende:
owww... wat een mooi echo
ik kan niet wachten totdat ik mag..Nog "maar" 2 weken
Ik ook, ben uitgerekend op 10 juliquote:Op donderdag 4 maart 2004 09:26 schreef LadyS het volgende:
ik ben nu 21 weken.wat leuk dat ze het zo gedetaillerd kunnen zien
* LadyS gaat naar bed en komt er pas over 2 weken weer uit voor de echo
het lijstje in de openinspostquote:Op donderdag 4 maart 2004 09:31 schreef Luchtbel het volgende:
Wat voor lijstje?
De 30ste heb ik nog niksquote:Op donderdag 4 maart 2004 10:00 schreef LadyS het volgende:
ik ben zeker wel bereid wat eerder te bevallen: eind juni ofzo? hahahaha is geloof ik ook gunstig ivm met kindrbijslag![]()
*agenda pakt*
Klopt; bevallen voor 1 juli scheelt een hoop geld.. Een extra kwartaal kinderbijslag, recht op (aanvullende) kinderkorting, (aanvullende) combinatiekorting bij je jaaraangifte belastingen 2004. En dat allemaal omdat je minimaal een half jaar een kind moet verzorgen. Dat wordt spannend, eind juni.quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:00 schreef LadyS het volgende:
is geloof ik ook gunstig ivm met kindrbijslag![]()
nee samen tochquote:Op donderdag 4 maart 2004 10:21 schreef Luchtbel het volgende:
Hallo LadyS het is niet de bedoeling dat je eerder gaat bevallen dan mij natuurlijk
Dan doe je toch ook mee op 30 juni?quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:27 schreef pluisje het volgende:
Jullie dringen voor ja
quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:39 schreef Luchtbel het volgende:
Haha, ik zei toevallig gister tegen iemand; "Die baby had echt een plofkop toen ie net geboren was"
Dus Tan bereid je maar voor
Ja maar, ik heb geen vriend om sex mee te hebben, tonic vind ik wel heel vies, ananas schijnt naar ik heb gelezen toch niet zo heel goed voor je te zijn, dus jij gaat veel harder dan mij vrees ikquote:Op donderdag 4 maart 2004 10:42 schreef LadyS het volgende:
[..]
nee samen toch
Sorryquote:Op donderdag 4 maart 2004 10:43 schreef Tan het volgende:
[..]
[afbeelding]
Als dat zo is maak ik geen foto's hoor [afbeelding]
Het gaat volgens mij alleen om het orgasmequote:Op donderdag 4 maart 2004 10:48 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja maar, ik heb geen vriend om sex mee te hebben, tonic vind ik wel heel vies, ananas schijnt naar ik heb gelezen toch niet zo heel goed voor je te zijn, dus jij gaat veel harder dan mij vrees ik
Wat bedoel jequote:Op donderdag 4 maart 2004 10:51 schreef LadyS het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij alleen om het orgasme![]()
![]()
Nee hoor, ook het sperma. Daar zit dezelfde stof in die ze gebruik om de bevalling in te leiden.quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:51 schreef LadyS het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij alleen om het orgasme![]()
![]()
Ik weet niet, ik woon nu tussen de turken, surinamers, afrikanen, indo's en homosexuelen en eerlijk gezegd maak ik me veel meer zorgen over de verdraagzaamheid van de volgende generatie witte hockeykinderen uit koopwoningen.quote:Gezien we in een stad willen blijven wonen wil ik het liefst in een buurt met zo veel mogelijk koopwoningen en zo min mogelijk 'medelanders'. Want laten we eerlijk zijn; tussen de hockeykids en de koopwoningen maak je je minder snel druk over je kleine dan tussen de bijstandkids en sociale huurwoningen.
Oh ja, de homofielen... mijn beste vriendin is biseksueel, denk jij dat het nog goed komt met onze kinderenquote:Op donderdag 4 maart 2004 11:22 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik woon nu tussen de turken, surinamers, afrikanen, indo's en homosexuelen en eerlijk gezegd maak ik me veel meer zorgen over de verdraagzaamheid van de volgende generatie witte hockeykinderen uit koopwoningen.
Misschien is het wel besmettelijk...En het zijn natuurlijk ook allemaal pedofielen.quote:Op donderdag 4 maart 2004 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh ja, de homofielen... mijn beste vriendin is biseksueel, denk jij dat het nog goed komt met onze kinderen???
ja, cynisch ja, ik kan niet zo tegen vooroordelen
Hear hear!quote:Op donderdag 4 maart 2004 11:22 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik woon nu tussen de turken, surinamers, afrikanen, indo's en homosexuelen en eerlijk gezegd maak ik me veel meer zorgen over de verdraagzaamheid van de volgende generatie witte hockeykinderen uit koopwoningen.
Shit, nog helemaal niet bij nagedachtquote:Op donderdag 4 maart 2004 11:31 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Misschien is het wel besmettelijk...En het zijn natuurlijk ook allemaal pedofielen.
Weet je dat ik er nog geen seconde over heb nagedacht dat je kinderen 'zwart' zullen zijn?? Het zijn gewoon je kinderen, punt. Eigenlijk klote dat je er nu al over na moet denken in wat voor kloterige vooroordelen ze terechtkomenquote:
Ik kan er ook niet goed tegen. Zeker niet omdat mijn (surinaamse) kind straks met de kinderen van deze meneer naar school moet
Ik dufde eerst niet zo goed te reageren, ik dacht dat ik het verkeerd begrepen had, omdat de opmerking 1 1/2 pagina lang werd genegeerdquote:Op donderdag 4 maart 2004 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes vind reanimatie.com maar een beetje een engerd!
Ik heb er zelf ook wel in lichte mate mee te maken gehad vanwege mijn handicap dus ik denk dat ik de Mini-Dizzy wel kan helpen ermee om te gaan mocht het zover komen.quote:Op donderdag 4 maart 2004 11:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Weet je dat ik er nog geen seconde over heb nagedacht dat je kinderen 'zwart' zullen zijn?? Het zijn gewoon je kinderen, punt. Eigenlijk klote dat je er nu al over na moet denken in wat voor kloterige vooroordelen ze terechtkomen
Misschien ben ik wel naief als ik zeg dat juist doordat je op je intuitie vertrouwt je al een voorsprong hebt. Maar ik geloof dan ook heilig in de kracht van je eigen vertrouwen en gemoedstoestandquote:Op donderdag 4 maart 2004 11:26 schreef phluphy het volgende:
Misschien ben ik wat naief als ik zeg: ik ga op mijn intuïtie af, en die zegt dat alles goed is/blijft
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor een handicap je hebt?quote:Op donderdag 4 maart 2004 11:43 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ik heb er zelf ook wel in lichte mate mee te maken gehad vanwege mijn handicap dus ik denk dat ik de Mini-Dizzy wel kan helpen ermee om te gaan mocht het zover komen.
phluphy, sorry, had door alle toestanden hier even over heen gelezen. Na het lezen van diverse boeken (bijv. de celestijnse belofte) ben ik heilig gaan vertrouwen en geloven in intuitie. Als je het oprechte gevoel hebt dat het goed komt, komt het ook goedquote:Op donderdag 4 maart 2004 11:26 schreef phluphy het volgende:
Misschien ben ik wat naief als ik zeg: ik ga op mijn intuïtie af, en die zegt dat alles goed is/blijft
Mag hoor. Had het geloof ik al een keer verteldquote:Op donderdag 4 maart 2004 11:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor een handicap je hebt?
als je niet wil antwoorden moet je het zeker niet doen, hoor!
Oh, oeps, dat heb ik dan even gemist, sorryquote:Op donderdag 4 maart 2004 11:48 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Mag hoor. Had het geloof ik al een keer verteld
Oh ja, dan krijg je met veel vooroordelen te makenquote:Ik ben geboren zonder linkerhand.
Wat dacht je dan van mij, ik ben een woonwagenbewoonster (als of daar geen vooroordelen over zijn) en ik ben getrouwd met een Surinamer en ik heb straks een klein half-bloed surinamertje rondlopen die ook nog kamper is. Ik heb een hekel aan vooroordelen.quote:Op donderdag 4 maart 2004 11:31 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Misschien is het wel besmettelijk...En het zijn natuurlijk ook allemaal pedofielen.
Ik kan er ook niet goed tegen. Zeker niet omdat mijn (surinaamse) kind straks met de kinderen van deze meneer naar school moet
Oei oei oei, dat komt dus nooit meer goedquote:Op donderdag 4 maart 2004 11:55 schreef Little-Angel het volgende:
[..]
Wat dacht je dan van mij, ik ben een woonwagenbewoonster (als of daar geen vooroordelen over zijn) en ik ben getrouwd met een Surinamer en ik heb straks een klein half-bloed surinamertje rondlopen die ook nog kamper is. Ik heb een hekel aan vooroordelen.
Klopt, daarom vind ik kinderen zo leuk. Die vragen tenminste gewoon wat ze willen weten ipv dat ze er niet eens naar durven te kijken. Jammer dat je dat soort dingen afleert als je volwassen wordtquote:Op donderdag 4 maart 2004 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:
maar die jongen stelde deze directheid meer op prijs dan het gesmoes achter zijn rug om....
Mijn schoonmoeder is geboren zonder rechterhand en heeft twee zoons opgevoed, een gewone baan gehad, rijbewijs gehaald etc en woont nu in Suriname. Ik zie het niet als handicap want je bent het gewent, denk eerder dat andere mensen denken dat je minder kan. Maar ik moet wel zeggen dat ik het knap vindt hoor. Ik had verleden jaar mijn linkerhand gebroken en dan ben je echt ontmant.quote:Op donderdag 4 maart 2004 11:48 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Mag hoor. Had het geloof ik al een keer verteldIk ben geboren zonder linkerhand.
zeer kwetsend omdat het hier gaat om iedereen die maar minder verdient dan zijzelf en dus niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om in een dure koopwoning te gaan wonen. We zijn allemaal te min voor hem zwart of niet blijkbaar.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 12:52 schreef Reanimatie.com het volgende:
Want laten we eerlijk zijn; tussen de hockeykids en de koopwoningen maak je je minder snel druk over je kleine dan tussen de bijstandkids en sociale huurwoningen.
Tuurlijk, met plezier! Maar dat gaat nog wel een paar jaar duren he. Maar lever tegen die tijd maar in hoor. We zitten daar dan toch 3 weken dus hebben er alle tijd voor.quote:Op donderdag 4 maart 2004 12:03 schreef Little-Angel het volgende:
ps. Spindizzy, wanneer jij je kindje op gaat halen mag ik je dan misschien vragen om een paar foto's voor mij af te geven of te posten in Paramaribo, alleen als je daar komt dan hoor. Het op de post doen komt bijna nooit aan want ze zijn daar zo corrupt dat ze alles open maken om te kijken of er geld in zit.
Oh gelukkig dat wij willen verhuizen naar een koopwoning, dan ben ik niet meer te min. Ik betaal straks in mijn koopwoning zo'n 300-400 minder dan hier, maar dat telt dus niet mee. Kortzichtig.quote:Op donderdag 4 maart 2004 12:06 schreef Knorretje het volgende:
zeer kwetsend omdat het hier gaat om iedereen die maar minder verdient dan zijzelf en dus niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om in een dure koopwoning te gaan wonen. We zijn allemaal te min voor hem zwart of niet blijkbaar.
Maar heeft dit er mee te maken dat de kinderen en ouders zwart zijn? Ik ken net zo goed heel veel blanken die hun kinderen niet onder controle hebben. Maar ik begrijp je angsten heel goed, blank of zwart, je wil niet dat je kinderen dit gedrag overnemen.quote:Kinderen die tot midden in de nacht buiten lopen, kinderen die geen structuur krijgen, geen afspraken hoeven te maken en sommige kideren die gewoon letterlijk de baas in huis zijn ipv de ouders ('gelukkig' kom je dit soort kinderen/gezinnen ook in andere wijken tegen dus hoeft het niet per definitie bepalend te zijn voor de wijk, alleen doet dat het wel door dat het hier in grotere getalen voor komt).
Dat is dus helemaal begrijpelijk, als het onveilig is, is het helemaal niet ideaal voor een kind. Maar jullie beslissing is niet uit rascistisch oogpunt genomen. En dat maakt het verschil voor mijquote:Wij willen hier dolgraag weg, we hebben alicia in een andere wijk op de spel-o-theek zitten, ze gat in een andere wijk straks naar school. Niet omdat ze er hier per definitie slechter van zou worden maar meer doordat wij denken er beter aan te doen als ze opgroeit en in een klas zit met meer verschillende culturen/herkomst dan als enig blank meisje in de klas te zitten wat in onze wijk aan de orde is helaas. Dat we hier weg willen heeft daarnaast nog te maken met het niet veilig zijn voor kinderen in onze ogen, ze speelt nu alleen nog onder toezicht buiten en kun je zelf ingrijpen waar nodig is (hoop ik) maar zodra ze alleen naar buiten gaat kan dat niet in de wijk. Er wordt hier zo nu en dan geschoten, gestoken, gevochten, je vind spuiten en condooms en glaswerk voor bij ons op de straat ga zo maar door om nog maar niet over de zandbak te beginnen wat je daar allemaal vind.
Is de eerste ! Dus we zijn dolgelukkig dat het zo is gelopen.quote:Op donderdag 4 maart 2004 11:51 schreef poemojn het volgende:
Phluphy, wat erg! Ik hoop dat alles goed blijft gaan.. Heb je al kinderen, of is dit toch nog onverwachts de eerste?
Klopt, zeer langzaam-groeiend zelfs (1 cm /jaar in een normale situatie). Daar schuilt wel het gevaar in dat je daardoor niets merkt.quote:(Volgens http://www.hypofyse.nl/hypo.html is het gewoonlijk goedaardig en langzaam-groeiend, hoop dat dat bij jou ook zo is...)
kijk en dat zien wij dus veel minder,. wij zien hier alleen maar dit soort dingen gebeuren bij juist de buitenlandse gezinnen enhebben geen vergelijkingsmateriaal ondanks dat we weten dat het elders ook voorkomt, dat schreef ik al maar waarschijnlijk doordat er in die wijken waar het ook voorkomt ook veel andere gezinnen wonen die het anders doet is het beeld wat er geschetst word van de wijk positieverquote:Op donderdag 4 maart 2004 12:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar heeft dit er mee te maken dat de kinderen en ouders zwart zijn? Ik ken net zo goed heel veel blanken die hun kinderen niet onder controle hebben. Maar ik begrijp je angsten heel goed, blank of zwart, je wil niet dat je kinderen dit gedrag overnemen.
Reken maar van YES ! Ik denk er soms dagen niet aan (de "nare toestand"), pas als er een doktersbezoek aan staat te komen krijg ik de kriebels, maar verder heb ik oogkleppen op lijkt het welquote:Op donderdag 4 maart 2004 12:08 schreef Tan het volgende:
Phluphy, wat een ontzettend nare toestand, ik wens je veel sterkte met alle onzekerheden, maar ik hoop dat je toch wel een beetje van de zwangerschap kunt genieten ondanks alles!
Hoe kom je daar nu bij, ik heb het gevoel dat je binnen niet al te lange tijd al een mooi kindje daar mag ophalen.quote:Op donderdag 4 maart 2004 12:07 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Tuurlijk, met plezier! Maar dat gaat nog wel een paar jaar duren he. Maar lever tegen die tijd maar in hoor. We zitten daar dan toch 3 weken dus hebben er alle tijd voor.
Ik denk dat het probleem inderdaad meer aan de wijk ligt dan aan het feit dat de mensen zwart zijn.quote:Op donderdag 4 maart 2004 12:18 schreef Knorretje het volgende:
[..]
kijk en dat zien wij dus veel minder,. wij zien hier alleen maar dit soort dingen gebeuren bij juist de buitenlandse gezinnen enhebben geen vergelijkingsmateriaal ondanks dat we weten dat het elders ook voorkomt, dat schreef ik al maar waarschijnlijk doordat er in die wijken waar het ook voorkomt ook veel andere gezinnen wonen die het anders doet is het beeld wat er geschetst word van de wijk positieverIk heb voor dat ik hier kwam wonen ook in een redelijk zwarte wijk gewoond in zwolle, om daar op een '90% is allochtoon' school stage te lopen en daar was de problematiek er ook, alleen in veel mindere mate aanwezig en zag je ook veel meer gezinnen van buitenlandse afkomst die het wel konden, die wel de kinderen opvoeden ipv ze de straat op te keilen. Denk dat het dus ook een groot verschil is met waar de wijk zich bevind in Nederland en hoeveel de omgeving, de gemeente er tijd, aandacht en geld in wil steken om het te verbeteren.
Toppie !quote:Op donderdag 4 maart 2004 12:17 schreef Tan het volgende:
Oh ja, vergeet ik nog te vertellen. De baby is volgens de verloskundige al helemaal ingedaald, dat is wel een fijne gedachte want mijn laatste twee kids waren heel laat met indalen (Jessai pas tijdens de bevalling). Deze heeft er gewoon zin in![]()
quote:Ik kan alleen niet zeggen dat de kleine met zijn/haar hoofdje het bekken vastzet zoals Chinook deed op het laatst, het kraakt nog steeds als een idioot van onderen
Knorretje heeft ook deze opmerking opgesnord:quote:Op donderdag 4 maart 2004 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Maar vorodat iedereen over hem heen valt, wacht eerst eens een reactie van hem af, want volgens mij begrijpen de meesten hier hem verkeerd.
ow ik kan zijn keuze wel voorstellen, als ik de mogelijkheden zou hebben zou ik het ook doen. Dat zei ik al, kan me zijn gedachten eromtrend prima volgen mits deze anders bedoeld zijn als ze er nu staan, het is nu behoorlijk minachtend tegenover hen die de mogelijkheden niet hebben en dus wil in zo'n wijk wonen. Alsof wij dan ook maar gelijk onze kids 'verkeerd' opvoeden en slecht zijn voor die van hem.quote:Op donderdag 4 maart 2004 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Volgens mij begrijpen velen Reanimatie.com, zeg maar Bosche Bol, niet goed, want hij wil volgens mij niks anders zeggen dan dat hij het beste voor z'n kind wil (wie niet) en dat hij, daar hij in de positie is dat ie het zich kennelijk kan veroorloven, in een zo'n gunstig mogelijke buurt wil wonen, en dat is nu eenmaal niet in een wijk zoals Knorretje deze beschrijft, en ik geef hem er groot gelijk in.
Dat heeft niks met racisme te maken, is niet minachtend t.o.v. mensen in de bijstand of wat dan ook, want daartussen zat die hun kinderen het beste geven (en tussen de 'rijkelui' zat die hun kinderen maar aan hun lot overlaten), maar is gewoon een logische redenatie als je de woonomgevingen bestudeerd.
Was het maar waar. De wachtlijst is tussen de 2 en 4 jaar en we staan voorlopig nog niet eens op de wachtlijst (er is een wachtlijst voor de wachtlijstquote:Op donderdag 4 maart 2004 12:23 schreef Little-Angel het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij, ik heb het gevoel dat je binnen niet al te lange tijd al een mooi kindje daar mag ophalen.
Het staat er wel zo hard ja, maar ik geloof niet dat hij het echt zo hard bedoelde... Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je erover valt, ik zelf vond het ook vreemd, maar dacht wijzelijk mijn mond te houden om deze discussie te ontwijkenquote:Op donderdag 4 maart 2004 12:31 schreef Knorretje het volgende:
[..]
ow ik kan zijn keuze wel voorstellen, als ik de mogelijkheden zou hebben zou ik het ook doen. Dat zei ik al, kan me zijn gedachten eromtrend prima volgen mits deze anders bedoeld zijn als ze er nu staan, het is nu behoorlijk minachtend tegenover hen die de mogelijkheden niet hebben en dus wil in zo'n wijk wonen. Alsof wij dan ook maar gelijk onze kids 'verkeerd' opvoeden en slecht zijn voor die van hem.
Oh, mijn bekken wiebelt zeg maar nogalquote:Op donderdag 4 maart 2004 12:26 schreef phluphy het volgende:
* phluphy snapt niet wat Tan bedoeld
Ja maar.. ja maar.. hier zitten allemaal zwangere met hormoonbelaagde vrouwen die zich sneller aangesproken voelenquote:Op donderdag 4 maart 2004 12:42 schreef DIGGER het volgende:
Hij schrijft het misschien een beetje vreemd op, maar z'n gedachte is toch helder en correct?
En ik heb kennelijk een 'wespennest fetisch' dat ik me hierin stortquote:Op donderdag 4 maart 2004 12:46 schreef Tan het volgende:
[..]
Ja maar.. ja maar.. hier zitten allemaal zwangere met hormoonbelaagde vrouwen die zich sneller aangesproken voelen
Oh zo, ja da's balen. Misschien komt het nog?quote:Oh, mijn bekken wiebelt zeg maar nogalEn het kan zijn dat de bijkomende pijn minder wordt zodra het kindje indaalt. Bij Chinook (mijn tweede) was dat dus het geval en dat was echt een opluchting. Maar deze keer merk ik er niks van terwijl ik daar veel hoop op had gevestigd.
Dat excuus heb ik niet eensquote:Op donderdag 4 maart 2004 12:46 schreef Tan het volgende:
[..]
Ja maar.. ja maar.. hier zitten allemaal zwangere met hormoonbelaagde vrouwen die zich sneller aangesproken voelen
Wat zullen die kinderen later verbaasd zijn dat de rest van de wereld niet uit speelpleintjes met woonerfen bestaat!quote:Op donderdag 4 maart 2004 12:55 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Over wonen en omgevign trouwens: Mensen verderop op het pleintje waar we wonen wezen ons er op hoe gunstig we wonen mbt. kinderen.
Nieuwbouwwijk met alles in de omgeving, maar van de hele buurt wel in relatief goedkope huizen en 1 van de weinige huizen met EN een speelpleintje voor de deur EN een weg voor de deur waar alleen de bewoners van het pleintje zelf rijden, louter om te parkeren, kortom, geen auto die harder dan 15 km/u door de straat rijdt, temeer daar zo ongeveer iedereen om ons heen al kinderen heeft.
Toch wel een prttig gevoel.
als ik de ketting aan de voordeur ooit zo ver laat komen....quote:Op donderdag 4 maart 2004 13:46 schreef snoopy het volgende:
[..]
Wat zullen die kinderen later verbaasd zijn dat de rest van de wereld niet uit speelpleintjes met woonerfen bestaat!![]()
quote:Op donderdag 4 maart 2004 13:50 schreef DIGGER het volgende:
[..]
als ik de ketting aan de voordeur ooit zo ver laat komen....
Ja sorry, maar wat moet ik daar dan in hemelsnaam op zeggen?quote:
Je had alleen groen-geel bloed moeten hebbenquote:Op donderdag 4 maart 2004 13:50 schreef Reanimatie.com het volgende:
Verder ben ik best aardig, echt .....![]()
Nou, bij de meeste nieuwbouwwijken in het buitenland hiero (vanuit Den Haag gezien voorbij Amersfoort) zijn de meeste van de woonwijken wel opgebouwd uit kindevriendelijke elementen. Wij hebben hier bijvoorbeeld een gigantisch speelplein voor het huis. Met voetbalveld pingpontafel zandbak en hele kliminstallatie... Het enige is dat het geen woonerf is, maar 30 kilometerzone... Ik denk dat het heel erg uitmaakt waar je precies woont of er wel of geen ruimte is voor de speelpleintjes en dergelijke.quote:Op donderdag 4 maart 2004 13:46 schreef snoopy het volgende:
[..]
Wat zullen die kinderen later verbaasd zijn dat de rest van de wereld niet uit speelpleintjes met woonerfen bestaat!![]()
Optimistisch blijven hèquote:Op donderdag 4 maart 2004 13:10 schreef phluphy het volgende:
[..]
Oh zo, ja da's balen. Misschien komt het nog?
Ik denk dat iedereen hier antwoordde uit rechtvaardigheidsgevoel, ik maakte ook maar een sarcastisch grapje omdat onze hormoontjes altijd overal de schuld van krijgenquote:Op donderdag 4 maart 2004 13:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat excuus heb ik niet eens
Mag ik het op mijn rechtvaardigheidsgevoel gooien?
Dat bedoel ik nou ook. Tuurlijk wil je een veilige omgeving voor je kind maar het moet ook andere leefwijzen, mensen en gewoonten leren kennen.quote:Op donderdag 4 maart 2004 14:05 schreef m@x het volgende:
Wij wonen nu op een Vinex-lokatie. Op het eerste gezicht een ideale wijk om je kinderen op te voeden, maar ik vraag me af of ik mijn kinderen hier wel een realistisch beeld van de werkelijkheid meegeef. Op de scholen zitten alleen maar blanke kindjes waarvan beide ouders werken. Tuurlijk wil elke ouder het beste voor zijn kind, maar is het beste niet om je kind voor te bereiden op de wereld waar hij/zij zichzelf uiteindelijk moet gaan redden?
Ik werk zelf met mensen uit een heleboel verschillende culturen en ik weet uit ervaring hoe leuk het is om uit elke cultuur weer de leukste dingen op te pikken. Ik denk dat het voor kinderen juist heel gezond is om met 'vreemde' dingen kennis te maken. Elke cultuur en elke mens heeft zo zijn goede en slechte dingen maar ik ben het constante gegeneraliseer zo onderhand spuugzat. Niet elke Marokkaan steelt handtasjes van oude vrouwtjes en niet elke Nederlander is koningsgezind en loopt op klompen. Zo dit was mijn bijdrage aan deze discussie, nu weer terug naar de guppies.quote:Op donderdag 4 maart 2004 14:13 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou ook. Tuurlijk wil je een veilige omgeving voor je kind maar het moet ook andere leefwijzen, mensen en gewoonten leren kennen.![]()
En vooral niet bang worden voor de grote wereld![]()
Ik ben het juist helemaal met je eens hoor!quote:Op donderdag 4 maart 2004 14:39 schreef snoopy het volgende:
pfffff, toch lastig om op een forum te laten weten wat je nou precies bedoeld.....![]()
Ik moet nog een hoop leren.![]()
Gaan we 't nu weer over babietjes hebben?
Ik zit ook al steeds te gluren of ze al wat heeft laten weten. Ze moest vrij vroeg al naar het ziekenhuis volgens mij. Hopelijk was er toch nog iets van goed nieuws (naar omstandigheden) en zijn ze dit op enigerlij wijze aan het vierenquote:Op donderdag 4 maart 2004 15:16 schreef Mariposa het volgende:
Xanthe was vanochtend naar het ziekenhuis voor de echo. Ik heb haar helaas nog niet hier gezien. Maar Xanthe, als je dit leest, ik hoop dat alles goed gegaan is
Veel sterkte nog verder!
Oh spannend !quote:[b]Zelf heb ik net gehoord dat ik a.s. maandag al een echo krijg![]()
Helaas moet ik daarna ook bloed laten prikken en als ik ergens slecht tegen kan![]()
Oh Xanthe... en daar zag je nou juist zo tegenop. Bah bah bah wat naar voor je. Succes met het herstelquote:Op donderdag 4 maart 2004 16:01 schreef Xanthe het volgende:
Net terug van het ziekenhuis , moest meteen blijven en ben gecureteerd....
Voel me nog moe van de narcose en iets wat misselijk dus vertrek lekker richting bank.
in een beetje stad komen ze makkelijk genoeg in aanraking met andere culturen, dat is het leuke van in een stad wonen. Maar het is niet alleen het kind dat moet opgroeien, ook het zustertje moet 's avonds de hond kunnen uitaten en naar haar nachtdienst kunnen fietsen. Ach ja, ieder zijn mening.quote:Op donderdag 4 maart 2004 14:13 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou ook. Tuurlijk wil je een veilige omgeving voor je kind maar het moet ook andere leefwijzen, mensen en gewoonten leren kennen.![]()
En vooral niet bang worden voor de grote wereld![]()
Dat geeft niks, ik wist tot vanmorgen niet eens dat er een lijstje wasquote:Op donderdag 4 maart 2004 13:17 schreef Karin het volgende:
Zow, lijstje is weer aangepast. Luchtbel je staat er nu ook bij (sorry dat dat niet eerder gebeurd is).
Ja, heel stomquote:[Phluphy, ik leef nog steeds met jullie allemaal heel erg mee hoor maar heb ook het gevoel dat ik terug "moet" naar het tweede streepjestopic. Gedegradeerd ofzo. Stom he![]()
Fijn om te horenquote:Met mij gaat het goed kan ik wel zeggen. Ik moet er nog veel aan denken en over praten maar nog maar weinig om huilen en treuren. Gelukkig.
En hoe meer ik erover nadenk, hoe meer overtuigd ik ervan raakquote:Ik vertelde jouw verhaal tegen mijn vriend, zegt ie een dag later tegen mij "die vrouw waar je gisteren over vertelde he, ik vind het toch altijd mooi als mensen zo kunnen denken van het heeft zo moeten zijn" Psies wat ik zei dus
Nou ik heb het idee dat het op de foto groter lijkt dan het in werkelijkheid is, want ik vind het zelf reuze meevallen, maar misschien komt dat om dat ik er de hele dag tegenaan kijk.quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:20 schreef Merisse het volgende:
Tan, plofbuik, jeeutje, nooit van gehoord, maar ik vond je buik er op de foto al angstig groot uitzien. En dat van dat het knarst daar beneden klinkt maar eng. Heb je daar niet ontzettende last van?
Tan ik heb die foto's ook gezien en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk wasquote:Op vrijdag 5 maart 2004 10:11 schreef Tan het volgende:
Nou ik heb het idee dat het op de foto groter lijkt dan het in werkelijkheid is, want ik vind het zelf reuze meevallen, maar misschien komt dat om dat ik er de hele dag tegenaan kijk.
Veel plezierquote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:30 schreef piglet het volgende:
Dus heb ik het verschoven naar de maandag daarop (15 maart) om 11.00u. Nog even geduld, maar wel heel leuk! Dan ben ik ook al ruim 13 weken dus kun je het waarschijnlijk al redelijk duidelijk zien![]()
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:09 schreef Luchtbel het volgende:
Piglet bedankt maar ik heb echt geen idee waar dat isIk denk dat ik nog even kijk of ik m'n nieuwsgierigheid kan bedwingen en anders maak ik toch gewoon ergens een afspraak.
Wat een mooie foto's zeg
Ik zal voor je duimen dat je ook een echo krijgt.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 12:09 schreef phluphy het volgende:
Veel plezier
* phluphy mag 2 dagen later naar Gyn en hoopt op een echo !
Ik zou hetzelfde daarin zijn hoor! Ik zou het dan ook zeker willen weten.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:16 schreef Luchtbel het volgende:
Euh jah maar bijna zeker is in dit geval erger dan helemaal niks weten
Ik ben zo'n muts wat dit betreft. Ik word er zelf helemaal niet goed van
Vervelend zeg, toch nog een curretagequote:Op donderdag 4 maart 2004 16:01 schreef Xanthe het volgende:
Net terug van het ziekenhuis , moest meteen blijven en ben gecureteerd....
Voel me nog moe van de narcose en iets wat misselijk dus vertrek lekker richting bank.
Ik denk dat er misschien meer zijn dan je zult denken, Merisse. Alleen zeg je dat meestal niet gelijk. Ik ben bijvoorbeeld half Arubaans, maar dat heb ik hier nog nooit verteld. Het doet er eigenlijk ook niet toe, vandaar.quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:20 schreef Merisse het volgende:
We missen alleen nog wat zwangeren van buitenlandse afkomst. Zou ook wel leuk zijn.
ik zat ook in mijn borsten te knijpen in het beginquote:Op vrijdag 5 maart 2004 16:38 schreef m@x het volgende:
O gelukkig. Ik ben echt zo'n paniekmiep aan het worden. Het ergste is dat ik steeds stiekem aan mijn borsten loop te voelen om te kijken of ze nog wel pijn doen en dat ik het bijna erg vind als ik niet misselijk ben. Zolang ik die dingen blijf voelen weet ik tenminste dat guppie nog op z'n plek zit.
Toen ik vandaag trouwens op mijn werk kwam zat er een grote teddybeer op mijn bureau.... had een collegaatje voor me gekocht. Heel lief!
En als hij ziek is zielePietje?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:09 schreef bixister het volgende:we noemen 'm dan ook regelmatig poepietje.
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:23 schreef bixister het volgende:
ja, of Piet Snot.
Grappig he Sugar, dat jij inmiddels alweer anderen gerust aan het stellen bent... ik weet nog dat ik jou aan het gerust stellen was...en inmiddels is die gup van mij alweer 6 weken.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 16:27 schreef Sugar het volgende:
Ja, M@x, is doodnormaal! Ik heb ook een soort "menstruatiekrampen" gehad de eerste weken. Schijnt het oprekken van de baarmoeder te zijn... Heb het nu nog wel een beetje!
Sterkte! No worries!
Hmmm nou voor vandaag is het te laat!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:30 schreef bixister het volgende:
nou Xanthe, ik zei het alleen omdat ik zelf na mijn currettage ook weer wat te snel actief geworden ben. (voelde me na 1 dag weer prima). waarschijnlijk heb ik daardoor achteraf toch nog een hele tijd opnieuw last van buikpijn gekregen. heeft echt weken geduurd voor ik daar weer vanaf was, vandaar mijn waarschuwing.
Bij Jessai kwam ik zelfs maar zo'n 3 kilo aan in de totale zwangerschap, maar het zegt allemaal niet zo veel. Ik ben nu in totaal 7,5 kilo aangekomen, maar eet echt niet meer dan bij de vorige zwangerschap. Ik heb het idee dat ik bij Jessai zelfs meer snoepte. Bij Chinook at ik me helemaal ziek aan roomijs en ik kwam bij haar maar 5 kilo aan in totaal. Ikke niet snap dusquote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:31 schreef dutchie het volgende:
Ik las trouwens ergens dat iemand zei dat ze maar 7 kilo in haar totale zwangerschap was aangekomen.
......
![]()
Zit nu op 24/25 weken en 8 tot 9 kilo haal ik wel hoor.En ik eet niet belachelijk veel,
dacht ik.....
Groei dus goed en heb verder niet veel klachten.
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 09:19 schreef miss_dynastie het volgende:
BabyS![]()
Ik had suiker en echt ongelooflijke dorst. Ik dronk zo 4 liter water op een dag en had 's nachts nog een literfles spa naast mijn bed staan. Onvoorstelbaar hoeveel dorst ik had, ik kon niet in de keuken komen zonder aan de kraan te willen hangen.quote:Op zondag 7 maart 2004 12:44 schreef Tan het volgende:
Dorst is wel normaal, maar extreme onlesbare dorst moet je wel mee uitkijken. Het kán wijzen op zwangerschapssuiker. MAar dan heb ik het echt over extreme erge dorst hoor.
Klopt, al zie je me lachen op de eerste foto... die bevalling was wel de ersgte van allemaal, maar als ik er op terugkijk heb ik het er zo weer voor overquote:Op zondag 7 maart 2004 12:47 schreef Belana het volgende:
Tan! Ik zag net de foto's pas goed, wat een mooie! Moest weer helemaal even terugdenken aan Liam net geboren....tis grappig hoe je er ondanks alles "goeie" herinneringen aan over houdt.
Oh, zo erg is het bij mij ook weer nietquote:Op zondag 7 maart 2004 12:50 schreef Lois het volgende:
[..]
Ik had suiker en echt ongelooflijke dorst. Ik dronk zo 4 liter water op een dag en had 's nachts nog een literfles spa naast mijn bed staan. Onvoorstelbaar hoeveel dorst ik had, ik kon niet in de keuken komen zonder aan de kraan te willen hangen.
Daarnaast vlogen de kilo's eraan terwijl je keek, echt 5 kilo per 3 weken was niks, en dat tesamen gaf de verloskundige wel het idee dat er wat aan de hand moest zijn.
Maar dat hoeft dus niet perse. Ik dronk op een gegeven moment zo'n 5 liter limonade (krijg water echt niet weg dus heel erg verdunde limonade) per dag. Ik maakte het altijd per liter, stond naast mijn computer anders bleef ik echt lopen. Dat sloeg zich allemaal op in mijn benen en kwam er 's nachts pas uitquote:Op zondag 7 maart 2004 12:50 schreef Lois het volgende:
[..]
Ik had suiker en echt ongelooflijke dorst. Ik dronk zo 4 liter water op een dag en had 's nachts nog een literfles spa naast mijn bed staan. Onvoorstelbaar hoeveel dorst ik had, ik kon niet in de keuken komen zonder aan de kraan te willen hangen.
Daarnaast vlogen de kilo's eraan terwijl je keek, echt 5 kilo per 3 weken was niks, en dat tesamen gaf de verloskundige wel het idee dat er wat aan de hand moest zijn.
Zo ver ben ik (nog) niet, maar ik kan het me wel voorstellen, want als ik nu terug kijk vind ik het absoluut de meest bijzondere ervaring van mijn leven. En het is gewoon waar wat ze zeggen, de scherpe kantjes gaan ervan af en het is het allemaal vreselijk waard!quote:Op zondag 7 maart 2004 12:59 schreef Tan het volgende:
[..]
Klopt, al zie je me lachen op de eerste foto... die bevalling was wel de ersgte van allemaal, maar als ik er op terugkijk heb ik het er zo weer voor over
Dat ligt aan de dosering in het medicijn. Ik heb na lang zoeken een middel gevonden dat wel tijdens de zwangerschap mag (volgens mij was dat Dormeasan van Vogel of VSM, dat weet ik niet meer) Maar is al weer 8 jaar geleden dus kijk even in de winkel op de bijsluiter. De goede nachtrustthee van Zonnatura mag iig wel, dat heb ik nagevraagd bij de huisarts. Maar of je dat voldoende door de nacht heen helpt?quote:Op maandag 8 maart 2004 08:53 schreef Tinkepink het volgende:
Weten jullie trouwens of je op regelmatige basis valeriaan in mag nemen? Ik zie namelijk een beetje op tegen de slapeloze nachten straks als dit kindje ook zo druk is en bedacht me dat ik het misschien wel een beetje rustiger kan maken met 's nachts wat valeriaan in te nemen. Ik vraag me een beetje af in hoeverre dat het kindje beinvloedt.
Bron: http://www.vogel.nl/cgi/dyn/product.pl?pro=750870quote:GEBRUIK VAN A.VOGEL DORMEASAN TIJDENS ZWANGERSCHAP OF BORSTVOEDING
Voor zover bekend kan dit homeopathische
geneesmiddel zonder bezwaar overeenkomstig de
aanbevolen dosering worden gebruikt. Vraag bij
twijfel uw arts of apotheker om advies.
Ben je niet erg moe van die verhuizing dan? Ik moet er zelf nu echt niet aan denken en jij bent zelfs nog verder dan ik.quote:Op maandag 8 maart 2004 09:39 schreef Jambo het volgende:
Met mij gaat verder alles prima. M'n buik begint wel steeds meer in de weg te zitten, maar goed, dat hoort erbij. M'n mannetje in m'n buik groeit ook goed. Als ie zo doorgroeit wordt ie tijdens de geboorte geschat op 7 á 8 pond. Volgende week moet ik weer naar de vk en vanaf dan moet ik elke week. Het aftellen gaat dan echt beginnen....
Phew, dat geeft de burger moed! Ik heb inderdaad ook meer last gehad in de laatste maanden dan in mijn pubertijd. Maar ja, ik heb het er wel voor over. Al zal ik natuurlijk erg blij zijn als het weer echt weg isquote:Op maandag 8 maart 2004 11:47 schreef Jambo het volgende:
Hee Piglet, we waren tegelijkertijd aan het posten!
Wat knap dat je zo lang je mond hebt kunnen houden op je werk zeg! Heerlijk he, om niet meer geheimzinnig te doen en er lekker over te kunnen praten.
Ik had ook zo'n last van puistjes de eerste paar maanden. Vreselijk! Zelfs in m'n pubertijd had ik er niet zo'n last van als in het begin van m'n zwangerschap. Gelukkig is het na een paar maanden weggetrokken.
Iedereen denkt altijd dat het druk is met drie kinderen. Als ze allemaal onder de 4 zouden zijn is het wel druk ja, maar de oudste twee zijn al best groot en gaan naar school. Ik heb er hier maar eentje rondlopen dus qua drukte is het net alsof het mijn tweede is.quote:Op maandag 8 maart 2004 11:43 schreef Jambo het volgende:
Tan, ik ben inderdaad best wel moe van alles. Achteraf gezien had ik gewoon 6 weken van tevoren met verlof moeten gaan. Alleen wist ik toen nog niet dat ik op het laatste moment nog zou verhuizen. Gelukkig heb ik een voorbeeldige zwangerschap en voel ik me, op de moeheid na, goed. Ik weet ook niet of de moeheid wel te maken heeft met het lange doorwerken en de verhuizing. Het kan ook dat het door het wat slechtere slapen en de zwangerschap zelf komt. En jij hebt 3 kindertjes rondlopen. Ik kan me voorstellen dat dat ook vermoeiend is.
Op de schatting van het gewicht pin ik me niet vast hoor. Al is hij nu door 3 verloskundigen hierop geschat. Tevens bleek tijdens de pretecho een paar weken geleden dat ie 5 tot 7 dagen voorliep. Nog heel even geduld en we weten het.
Hoi Anitra... dat is het probleem met (dit soort) verdriet... op het moment dat je er zelf in zit is het voor jezelf ook heel erg. En vaak speelt er meer... mensen die er écht heel verkeerd op reageren bijvoorbeeld. En met die gedachte in het achterhoofd reageert al snel iedereen verkeerd.quote:Op maandag 8 maart 2004 15:49 schreef Anitra het volgende:
ik heb een baaldag vandaag en niet zo'n kleintje ook. Elke minuut kan ik in een giga jankbui uitbarsten. Nog niet gebeurt, maar de hele dag staan er al tranen in mijn ogen.
Gisteren heb ik mijn broertje weer gezien, de laatste keer was 1 januari. Hij kijkt mij nog steeds niet aan en zegt helemaal niks tegen mij. De vragen blijven doormijn kop spoken. Ik kan er toch niks aan doen dat ik snel na mijn mk weer zwanger was? Ik kan er toch niks aan doen dat hun een mk gehad hebben? Waarom mocht ik niet balen toen ik mijn mk gehad had en hoorde dat hun zwanger waren en nu andersom wel? Ik heb toch niks verkeerd gedaan?
Bah gek word ik hier van, ik zit zelfs te twijfelen nu of ik hun wel op het lijstje van kaartjes moet zetten, het is over duidelijk dat hun mij niet meer willen kennen.
Ach ik ga wel een potje janken, sorry dat ik jullie hier mee lastig val.............
* even uit de lurkstandquote:Op maandag 8 maart 2004 12:18 schreef Tinkepink het volgende:
beefcake en tan, bedankt voor de info. Ik heb nog een vraagje: valeriaan is toch niet hetzelfde als st.janskruid? tijdens mijn vorige zwangerschap was ik namelijk depressief en ik mocht geen st.janskruid slikken, maar wel degelijk valeriaan.
quote:Op maandag 8 maart 2004 18:47 schreef Catootje het volgende:
Dutchie, :die en de urine is wel erg belangrijk hoor, naast de incontinentie...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |