Zou kunnen, is in de armen gesloten van de Punkers. Maar was ie al Punk voor het bestond ?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:34 schreef HAL9000S het volgende:
dick dale?
Hm als je z'n oude muziek met de Deltones hoort... niet bepaaldquote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zou kunnen, is in de armen gesloten van de Punkers. Maar was ie al Punk voor het bestond ?
Roky Erickson was nog eerder. Niemand kent hem meer maar was wel een voorloper.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:36 schreef ranja het volgende:
Iggy Pop toch wel... wat die eind jaren 60 met de Stooges deed was gewoon al punk.
Ramones wachten daar nog een jaar of 5 mee, en eigenlijk was dat slechts snelle rock'n'roll. Sexpistols nog weer wat later... dus doe maar Iggy.
wie waren daar de voorvaders van??quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:36 schreef teknomist het volgende:
The Ramones, The Sex Pistols
Voor mij dan eerder Joey Ramone omdat Rotten en consorten het kunstje van hen hebben gejat.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:36 schreef teknomist het volgende:
The Ramones, The Sex Pistols
Tja maar als niemand hem kent... een godfather is toch juist iemand die door de gehele beweging als inspirator gezien wordt ofzo?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Roky Erickson was nog eerder. Niemand kent hem meer maar was wel een voorloper.
Ha!!! In deze tijden van muziekale onwetendheid zeker??quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:39 schreef ranja het volgende:
[..]
een godfather is toch juist iemand die door de gehele beweging als inspirator gezien wordt ofzo?
Ik ben geen punkkenner... schoot me gewoon te binnenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:38 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
wie waren daar de voorvaders van??
Of the MC5. Maar die waren meer de hard rock kant van de gitaren.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:41 schreef Mondo_Generator het volgende:
The Sonics
Is misschien wel het juiste criterium.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja maar als niemand hem kent... een godfather is toch juist iemand die door de gehele beweging als inspirator gezien wordt ofzo?
Joey dus. Of Marky ?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:46 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
The Ramones natuurlijk!
Hey ho let's go!!
1..2..3..4..!!
![]()
Iig de Nederlandse godfather.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:03 schreef Berkery het volgende:
Wally Tax natuurlijk
Sid vicious was junk, geen punkquote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:52 schreef Tomek het volgende:
Sid Vicious
Kun je wat tips geven om te luisteren?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Roky Erickson was nog eerder. Niemand kent hem meer maar was wel een voorloper.
Roky Erickson denk ik.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:32 schreef tong80 het volgende:
Zoals Elvis beschouwd wordt als de messias van de Rock 'n' Roll, Hank Williams van de country en Grandmaster Flash van de hip hop is er natuurlijk ook een rolmodel voor de Punk.
Wie denken jullie is het ware gezicht van de Punkers ? Zonder wie was er nooit Punk geweest ?
Iggy ? Johnny ? Henry ? Joey ? Of was Elvis gewoon de eerste punker ?
quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niemand kent hem meer .
Mooi niet dus!quote:Op woensdag 3 maart 2004 10:43 schreef meanmofo het volgende:
Considered as the �godfather of punk" for his violent and unpleasant attitude,
Lou Reed didn�t abandon the Velvet�s path during his solo career. ...
![]()
![]()
![]()
Whahaha.quote:Op woensdag 3 maart 2004 11:16 schreef Berkery het volgende:
[..]
Mooi niet dus!
Googlefight Iggy vs. Lou
The winner is: Iggy pop godfather of punk![]()
Ik zie net dat Iggy het moet afleggen tegen....quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:17 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Whahaha.![]()
Nooit geweten dat er een googlefight bestond....
Iggy it is.
Onze vriendelijke vriend Malcolm heeft de Sex Pistols bedacht nadat hij in New York de Ramones had zien spelen, dus Malcolm en Westwood vallen af. Overigens heel irritant dat Engelsen net doen of punk hun uitvinding is, terwijl de Britse punkscene (bovengronds althans) is ontstaan door een bezoek aan New York.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:36 schreef RM-rf het volgende:
malcolm mcLaren samen met vivien westwood,
Punk is natuurlijk in eerste instantie voornamelijk een mode-trend geweest, waar later ook muziek bij moest komen.
Er was ook niet direkt een behoefte om mensen te vinden die instrumenten konden bespelen (iets wat niet zou zijn gebeurd als dit door musici bedacht zou zijn)
Van mij wel. Troops of tommorrow en The Game zijn toppers.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 01:11 schreef Witchfynder het volgende:
Mogen The Exploited en Sham 69 mijlpalen krijgen?
The Real Godfathers of Punk.quote:En zowel MC5 als the Stooges noemden Sun Ra een grote invloed. De man was stapelgek en behoorlijk anti-establishment. Pretty fucking punk als je het mij vraagt.
LOL?!quote:Op zondag 7 maart 2004 12:27 schreef grunge-metal het volgende:
Pennywish heeft de punkrock wel een heel eind geholpen....
Euh ja...wat moet ik hier van denken??quote:Op zondag 7 maart 2004 12:27 schreef grunge-metal het volgende:
Pennywish heeft de punkrock wel een heel eind geholpen....
Raw Power is een goede plaat. Maar Funhouse (het intro van TV Eye) en in mindere mate The Stooges zijn beter.quote:Op zondag 7 maart 2004 15:23 schreef dr_diablos het volgende:
Ik ga ook voor Iggy Pop, met 'raw power' als landmark album
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |