abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17459360
Ik ben van plan binnenkort een dagje naar Dusseldorf te gaan.
Heeft iemand nog ervaringen of tips waar ik heen zou moeten???
Welke winkels en waar parkeren enzo??
pi_17459383
wat toevallig, ik ga dat binnenkort ook doen ben er nog nooit geweest dus ik ben ook benieuwd naar de tips
pi_17459455
Agelopen zondag was Chris Zegers er met Yorin Travel. Wellicht wordt het nog een keer herhaald deze week (overdag ofzo).
  dinsdag 2 maart 2004 @ 20:25:18 #4
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_17468752
wat een toeval weer allemaal....
pi_17469926
Die Strasse KoningsAlee is ubergeweldig.. Daar zie je veel peperdure auto's.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 21:48:47 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17470315
Altstad is leuk maar duur, vergeet de Rhein promenade niet en parkeren is verrekte duur. Maar er is een prima bewegwijzerde P-route, het mooiste stuk van Dusseldorf is de het gebied rond de altstad en rijn, wil je daar terecht komen gewoon op de P-ring borden Altstad volgen

voor meer info voor bekijk www.duesseldorf.de
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_17479597
Hoe duur is dat parkeren ongeveer??
Zijn er ook plekken waar je gratis kunt parkeren evt.???
pi_17481130
Hoe duur is het parkeren daar ongeveer??
En kun je ook ergens gratis parkeren??
  woensdag 3 maart 2004 @ 16:18:41 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17483051
De prijzen vallen mee, ik kan ze me hoger herinneren, ze zijn goedkoper geworden

meer info over de locaties van de parkeergarages en tarieven vind je op www.duesseldorf.de/verkehr/auto/parken.shtml

Parkeren voor de altstadt kun je het beste in het gebied met de naam altstadt of Ko
pi_18108463
Weet iemand toevallig ook of er outletstores zijn (voor kleding)? Kan niks op internet vinden nl.
  donderdag 1 april 2004 @ 16:01:55 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18110015
In Dusseldorf zelf zou ik het niet weten, maar je zou op de terugweg via Roermond kunnen gaan (vanaf Dusseldorf de A52, half uurtje rijden ofzo), in Roermond zit een heel groot outletcentre
  donderdag 1 april 2004 @ 16:25:25 #12
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_18110586
edit: haal steden door elkaar!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_18110889
quote:
Op donderdag 1 april 2004 16:01 schreef Klonk het volgende:
In Dusseldorf zelf zou ik het niet weten, maar je zou op de terugweg via Roermond kunnen gaan (vanaf Dusseldorf de A52, half uurtje rijden ofzo), in Roermond zit een heel groot outletcentre
Denk dat ik pas in de avond naar huis ga (nog ff hapje eten ofzo) dus om nou nog via roermond te gaan rijden. Bovendien lees ik ook op FOK niet zulke positieve verhalen over dat outletcentre in Roermond.
Zoek er dus wel één in Dusseldorf...
  donderdag 1 april 2004 @ 17:04:49 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18111505
Roermond is idd niet alles, maar ben bang dat je lang kunt zoeken in Dusseldorf aangezien half duitsland daar naar toe gaat, ik ben er zelf tenminste nog nooit een tegengekomen daaro
  donderdag 1 april 2004 @ 19:11:11 #15
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_18114159
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 12:07 schreef Calayuga het volgende:
wat toevallig, ik ga dat binnenkort ook doen ben er nog nooit geweest dus ik ben ook benieuwd naar de tips
wat een toeval ik ga in mei 2 dagen daar heen, naar een grafische beurs

en savonds wat zuipen in een cafe, iemand tips?
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_18114424
ik ben alweer terug, ik vond het een leuke stad. leuk centrum, langs de rijn is gezellige promenade. heb ook gegeten in een eetcafe waar alleen maar dikke duitsers met snorren waren en zelfgebrouwen bier enz. erg leuk!
pi_18121798
Dusseldorf

Raar eigenlijk, ik ben sinds augustus niet meer in Dusseldorf te vinden, maar ik heb er bijna 4 jaar gewoond. En nu zie ik dit topic en hoewel ik blij ben er weg te zijn, heb ik toch zoiets van "ha leuk, mijn stad!".

Wat moet ik er over vertellen? De Koenigsallee, de duurste winkelstraat van Duitsland zit vol met designerwinkels, maar ook met aftandse veilinghuizen waar je de meest bizarre troep kan kopen. Sevens zit er, een arkade waar over 7 verdiepingen winkels zitten, met een 3 verdieping grote Saturn. Aan het eind van de Koenigsallee begint de Schadowstrasse, met de Schadowarkaden en veel winkeltjes.

De Altstadt zit redelijk vol met kleine winkeltjes, maar veel belangrijker: het is de grootste bar van Europa. Binnen 1 vierkante kilometer vind je meer dan 260 barretjes en cafeetjes. Kroegentochten zijn dus uitermate prettig (en vermoeiend).

De Rheinpromenade is leuk, vooral richting het noorden, waar op zonnige dagen tussen de twee bruggen die ten noorden van de Altstadt liggen, duizenden mensen zitten, voetballen en op de Rheinterrassen een pulletje bier (of twee) naar binnen werken.

Nog verder naar het noorden ligt Kaiserswerth, zo'n beetje het Wassenaar van Dusseldorf. Rijke buurt, grote huizen, een oude ruine, ook gezellige eettentjes en drinkgelegenheden.

In het oosten heb je het Grafenberger Wald, een van de drie bossen die om Dusseldorf heen ligt. Groot, redelijk wat wildleven en een paardenrenbaan. Voor de fanatiekelingen is er ook nog een circuitje te vinden (nee, geen racecircuit, maar een fitnesscircuit - oftewel, hier ging ik vaak hardlopen).

De Dusseldorfer haven is misschien niet zo indrukwekkend - maar wel interessant. Een hoop reclamebureaus en mediazenders zijn hier te vinden, met als gevolg hippe bars en interessante restaurantjes. Er is een plek waar ze 8000 kuub zand hebben neergedonderd en nu een strandcafe van hebben gemaakt: Monkey's Island. Tof daaro!

Ik ken trouwens maar 1 outlet, die heeft voornamelijk Ralph Lauren en Hugo Boss en die zit op het oude Bilker Bahnhof. Het adres weet ik jammergenoeg niet.

Ik vind Dusseldorf dus een uitermate leuke stad. Het is alleen jammer dat er zoveel Duitsers wonen. Favo cafe's: Rosie's, State side, Schwann, Monkey's Island en Florian's.

Tschukkes!
pi_18134296
Bedankt JSR, hier kan ik zeker wat mee.
ga iig geval ff op internet zoeken waar die Bilker Bahnhof is!!
pi_18177628
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 00:03 schreef JSR het volgende:

Ik ken trouwens maar 1 outlet, die heeft voornamelijk Ralph Lauren en Hugo Boss en die zit op het oude Bilker Bahnhof. Het adres weet ik jammergenoeg niet.
Ik heb het adres gevonden, maar is het een beetje te lopen vanaf het centrum (koeningsallee enzo)??
pi_18185521
ik zou een tram nemen. op www.rheinbahn.de kun je zien welke tram je moet hebben.
pi_18256271
Ik ga zaterdag; iemand nog tips die niet aan bod zijn gekomen?
pi_23400140
Op verzoek van onze Lucille

Naar Dusseldorf
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
pi_23400889
quote:
Hallo allemaal,

Ga komend weekend naar dusseldorf. Wie weet waar de hippe disco's en de rosse buurt ligt? Heeft iemand nog andere tips voor leuke of aparte dingen daar?(winkelen, Koningsalle en altstadt ken ik al). Dank

Bart
Overige tips:

- Medienhafen; een prachtig stukje architectuur van Frank O'Gehry en diverse bars, restaurants en clubs www.medienhafen.de
- De televisietoren, die staat dus naast Medienhafen, voor iets van 3 euro sta je 180 meter hoger over de stad en omgeving uit te kijken
- Tonhalle en het naastgelegen museum / expo-ruimte. http://www.tonhalle.de/ en www.nrw-forum.de
- en als je het hebt gehad met D-dorf, dan kun je altijd nog naar Wüppertal voor een ritje in de Schwebebahn http://www.schwebebahn.de/html/flashintro.htm

Veel plezier!
pi_33127764
Is het vliegveld ver van het centrum? Weet iemand hoe ik daar het best kan komen met het OV ?
pi_33127977
ik zie het al, 16 euro met de taxi.
pi_33129177
Of 2 euro met OV... wat overigens prima te doen is.

Check www.rheinbahn.de voor een overzichtje hoe je van Flughafen naar ..(verblijfplaats).. komt.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_33130129
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:05 schreef Dizzee het volgende:
Is het vliegveld ver van het centrum? Weet iemand hoe ik daar het best kan komen met het OV ?
Let er op dat Dusseldorf 3 vliegvelden heeft:

Dusseldorf international, dat vlakbij de stad ligt en je zoals gezegd met taxi of S-Bahn / H-Bahn makkelijk kunt komen.

Daarnaast worden Mönchengladbach Airport en Weeze / Niederrhein ook wel eens aangeduid met Dusseldorf airport, maar die worden vrijwel alleen gebruikt door low-cost maatschappijen.
pi_33130399
Ligt Weeze / Niederrhein ver van het centrum DutchTrain?
pi_33130490
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:29 schreef Dizzee het volgende:
Ligt Weeze / Niederrhein ver van het centrum DutchTrain?
Ongeveer 80 kilometer. Het ligt net over de grens bij Boxmeer / Venray, zo'n 50 km van Nijmegen. Vanaf Arnhem en Nijmegen kun je er dan ook een bus naartoe nemen.

zie: http://www.flughafen-niederrhein.de/2-1_lage_u_anfahrt.php
pi_33130948
Ah thanks. Volgens mij moet ik die hebben aangezien ik met Ryan Air vlieg. Vanaf Nijmegen is het met de bus ongeveer 3 kwartier.
pi_33130971
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:47 schreef Dizzee het volgende:
Ah thanks. Volgens mij moet ik die hebben aangezien ik met Ryan Air vlieg. Vanaf Nijmegen is het met de bus ongeveer 3 kwartier.
Als je met RyanAir vliegt moet je inderdaad naar Weeze/Niederrhein.
pi_33138412
Weeze Düsseldorf noemen

Dat is net zoiets als Einhoven Airport aanduiden met Amsterdam. Bijzonder grappig.

Sorry voor de offtopic mededeling... ik moest even lachen op mijn vrijdagmiddag!
Ik zoek niet, ik vind.
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:47:15 #33
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_33139935
Tips:

In de Altstadt van ddorf heb je een klein zijstraatje met super gezellige braziliaanse en argentijnse restaurants. Dit zijstraatje is precies tegenover Cafe/Bar Louisiana, wat trouwens een supergezellige bar is. Met mooi weer hebben ze een groot terras.

Cafe Mandalai aan de Rheinufer is een zeer gezellig en relax cafe.
http://www.bartime.de/location.mandalai.9.443.html

Voor kroegen hoef je alleen maar door de Altstadt te lopen, je komt vanzelf wel een kroeg tegen die je bevalt.

De alstadt heeft niet alleen veel kroegen, maar ook veel leuke winkels. Neem vooral de tijd alle straatjes van de altstadt te zien.

Er is een kerstmarkt in de Altstadt en één die door de hele stad gaat.

Ddof hafen is te ver van het centrum om er heen te lopen. Hou je van leuke gezellige kroegen, ga je naar de alstadt. Wil je naar moderne clubs, bars en lounges ga je naar Ddorf hafen. Hier vind je ook de mooiste vrouwen.

Voor shopping ga je naar de Shadowstrasse, Shadow Arkaden, Sevens, Altstadt en als je veel geld bezit ga je naar één van de duurste shopping straat van Europa, Der Königsallee of ook wel Der KÖ.

Parkeer het beste bij Shadow Arkaden midden in de stad. Vanuit hier is alles in loop afstand.
Je kunt ook in de Altstadt parkeren.

Oja, als je in de altstadt bent, koop dan een Döner Kebap. Dit is turks brood met vlees, salade en saus, suuuuuper lekker.

Viel spaß
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:51:43 #34
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_33140024
Hier een paar pics van een geweldige stad.

Der Rheinufer, met ontelbare restaurants en bars. Met mooi weer zijn er duizenden mensen.

Hofgarten: Park die zich door de hele stadt strekt.

Düsseldorf hafen: Dit is geen haven maar een relatief nieuw gebouwd deel van Ddorf waar veel clubs, bars en restaurants zijn. Hier is ook een kunstmatig eiland gebouwd waar met mooi weer Ibiza chillout muziek gedraaid wordt, Monkeys Island genaamd.

Düsseldorf bij nacht:

Düsseldorf heeft veel moderne architectuur.
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zondag 18 december 2005 @ 02:06:33 #35
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_33181461
Helemaal nu is het leuk met de Weinacht Markte in de Altstadt en de Gluhwein..

Kom er regelmatig voor werk. Vind ik niet erg.

Mooie plaatjes Aurora025!
reset
pi_34385240
ik ga binnekort ook naar de stad in dusseldorf.. maar alles is zeker heel duur daar?
  maandag 23 januari 2006 @ 19:39:26 #37
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_34388241
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:11 schreef pietje0803 het volgende:
ik ga binnekort ook naar de stad in dusseldorf.. maar alles is zeker heel duur daar?
Nee hoor, Duitsland is over het algemeen overal goedkoop!

Ben net weer 20 min uit Dusseldorf terug..
reset
pi_34388765
ow beters.. nja as je op internet kijkt zie je alleen maar van die dinge over "dure design winkels" enzo.. ast goed is gak volgende weeek dinsdag
pi_34389918
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 21:28 schreef YottaBrain het volgende:
Die Strasse KoningsAlee is ubergeweldig.. Daar zie je veel peperdure auto's.
idd, ik ben er deze zomer geweest, maar ik ben dan met de trein gegaan, lekker handig en alles op loopafstand. Alleen al om te kijken bij de winkels in die straat is al geweldig ookal kun je er niks kopen, omdat 1 of ander zeer lullig tshirtje ¤150 kost, maargoed. Er zijn ook genoeg betaalbare winkels en 1 grote esprit winkel , verder moet je toch wel even naar altstadt gaan, heel gezellie daar. ik ga binnenkort er ook weer naartoe dus
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
pi_34391034
wat is altstadt precies? ..hm toch wel duur ?:P nja.. kzie ut wel ^^
pi_34403270
Iemand al het nieuwe voetbalstadion bezocht?
pi_34410142
Ik vond het oude stadion altijd al wel mooi om te zien; net een betonnen collosseum.
pi_34410527
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:46 schreef pietje0803 het volgende:
wat is altstadt precies? ..hm toch wel duur ?:P nja.. kzie ut wel ^^
altstadt is een aantal straten bij elkaar met alleen maar restaurantjes en cafés heeeeeel gezellie, echt een aanrader
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 14:02:42 #44
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_34412299
Ah, laat ik nou net van plan zijn om dit jaar naar Düsseldorf te gaan om een vriend op te zoeken. Dan is dit wel een handig topic.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_34412757
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 05:48 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Iemand al het nieuwe voetbalstadion bezocht?
Yep vorig jaar maart ben ik er geweest. Was naar de wedstrijd Fortuna Düsseldorf - Wuppertaler, afgelopen november was ik weer in Düsseldorf maar toen speelde ze in het andere onderkomen van ze, Paul-Janes Stadion, omdat er een concert was in de LTU Arena.
volgende wedstrijden:
pi_34447613
Afgelopen juni in LTU Arena gezeten voor twee American Football wedstrijden. Mooi gebouw, helemaal omdat de Admirals er de Wordbowl wonnen. Dusseldorf is gezellige stad.
pi_35555473
ik parkeer meestal onder het stadttheater. Dan zit je precies tussen het nieuwe gedeelte met Karstadt, Kaufhof en de andere ketens en de gezellige Altstadt. Met die laengste Theke der Welt.
Stop rockin' the boat.
pi_35569739
Ondertussen het voetbalstadion van Düsseldorf bezocht. Was wel de moeite. Om de 5minuten vliegt er wel een vliegtuig over.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 16:51:12 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35713814
* Pietverdriet groet vanuit dees prachtige stad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 juli 2006 @ 10:45:15 #50
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_40097685
Gisteravond naar de kermis in dusseldorf geweest, echt een aanrader. Attracties daar op de kermis gezien die hier de efteling of six-flags nog niet eens heeft, laat staan een kermis in nederland. Kermis was op de rijnoever, Denk dat ik nog eens een keer naar dusseldorf terugga. shoppen en de toerist uithangen.
Net efkes anges
pi_40117610
Ik moet er ook nog steeds een weekendje heen. Met name die gebouwen van Frank Gehry.
pi_46957136
Goed, dat moet er dus binnenkort maar eens van komen.

Hoe zit het eigenlijk met het OV binnen de stad? Hoe kom je bijvoorbeeld het handigst bij de Medienhafen?

En iemand ervaring met hotel Nikko?
pi_46957705
OV in Duesseldorf is supergoed geregeld!
Medienhafen is tramhalte Landtag/Kniebruecke

Geen ervaring met hotel Nikko, maar is wel erg bekend en populair dus het zal wel goed zijn

Psst... ik ben fan van jou en Duesseldorf. Zullen we samen gaan?
Ik zoek niet, ik vind.
pi_46958382
Laat jij me dan de stad zien?
pi_46959453
Medienhafen is vanuit de stad goed te belopen, vanaf het station is het alleen wel wat ver.
Nog een tip: http://www.meilenwerk.de/

En tot 6 mei is er een expositie over architectuurfotografie in http://www.nrw-forum.de/ zelfde als in NAI zo te zien
pi_46960102
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:07 schreef k_man het volgende:
Laat jij me dan de stad zien?
Sure, ik heb er een jaar gewoond dus ik ken de weg Wanneer ga je?
Ik zoek niet, ik vind.
pi_46962114
Ik denk aan vrijdag 30/3 t/m zondag 1/4.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:42:08 #58
45206 Pietverdriet
pi_46966518
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:39 schreef k_man het volgende:

Hoe zit het eigenlijk met het OV binnen de stad? Hoe kom je bijvoorbeeld het handigst bij de Medienhafen?
Er is tram, metro en bus, en die zijn uitstekend.
quote:
En iemand ervaring met hotel Nikko?
Ja, is op loopafstand van de binnenstad (en van het Hauptbahnhof) en een redelijk buisiness hotel wat zich vooral op Japanners richt, je kan er ook japans ontbijten.
Zit in de Japanse buurt. In die straat (immermannstrasse) zitten ook een aantal Japanse winkels en restaurants.
pi_46966813
Klinkt goed.

Japans eten.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:06:56 #60
45206 Pietverdriet
pi_46967022
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:57 schreef k_man het volgende:
Klinkt goed.

Japans eten.
Er zitten daar een paar echt goede Japanse restaurants, waar je Japans eet (dus niet het soort voor europeanen gemaakte eten, maar zoals men in Japan eet).
Er zit daar in de buurt (ik meen de Oststrasse) een noedelsoeprestaurant waar de klanten destijds buiten in de rij stonden om er te kunnen eten.
Ben al een tijdje daar niet meer in de buurt geweest.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:41:27 #61
165750 Shadowke
KV Mechelen
pi_46971246
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er zitten daar een paar echt goede Japanse restaurants, waar je Japans eet (dus niet het soort voor europeanen gemaakte eten, maar zoals men in Japan eet).
Er zit daar in de buurt (ik meen de Oststrasse) een noedelsoeprestaurant waar de klanten destijds buiten in de rij stonden om er te kunnen eten.
Wanneer ben je in Japan geweest?
heb je mij proberen te bellen zaterdagnacht?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
LOL @ Pietverdriet --> Wat spreek jij vloeiend...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:42:44 #62
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_46971286
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:41 schreef Shadowke het volgende:

[..]

Wanneer ben je in Japan geweest?
dat gaat toch over düsseldorf..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:43:39 #63
165750 Shadowke
KV Mechelen
pi_46971310
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:42 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

dat gaat toch over düsseldorf..?
ga jij lekker een struisvogelbiefstukje vreten
heb je mij proberen te bellen zaterdagnacht?
LOL @ Pietverdriet --> Wat spreek jij vloeiend...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:44:29 #64
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_46971330
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:43 schreef Shadowke het volgende:

[..]

ga jij lekker een struisvogelbiefstukje vreten
misschien in düsseldorf

ik ben er vorig jaar geweest, was best leuk
mooie stad.
en als je aan de andere kant van de brug komt, mooi uitzicht op het centrum
pi_46985633
quote:

[..]

volgens mij bedoel je Naniwa, idd in de Oststrasse. Goede verhalen over gehoord maar was mij altijd te druk om het een keer uit te proberen. Misschien toch eens doen.
Ik zoek niet, ik vind.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:23:26 #66
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_46985987
Ik ben vorig jaar een dag in Düsseldorf geweest. Zeker voor herhaling vatbaar.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46986260
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:23 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben vorig jaar een dag in Düsseldorf geweest. Zeker voor herhaling vatbaar.
Wat heb je gedaan? Tips?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:33:08 #68
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_46986439
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan? Tips?
Alles wat jij niet leuk vind.
pi_46986558
Nou, vertel. Je maakt me nieuwsgierig.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:39:12 #70
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_46986713
Ik ben op autojacht geweest, Starbucks bezocht en goedkope broodjes op het station gegeten.
pi_46986895
Mmm, goedkope broodjes.
pi_46990778
Zie ik hier mogelijkheden voor de lang verwachte TRV meet im Ruhrgebiet?
pi_46990987
Probeer je nou m'n date met Wakey te verpesten?
pi_46991479
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:11 schreef k_man het volgende:
Probeer je nou m'n date met Wakey te verpesten?
Ik heb je net een PM gestuurd, ik kan dat weekend niet!
maar verder ben ik vaak beschikbaar
Ik zoek niet, ik vind.
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:00:57 #75
45206 Pietverdriet
pi_47005372
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:16 schreef Wakey het volgende:

[..]

volgens mij bedoel je Naniwa, idd in de Oststrasse. Goede verhalen over gehoord maar was mij altijd te druk om het een keer uit te proberen. Misschien toch eens doen.
Jij woont in Düsseldorf?
pi_47006341
Niet meer, helaas
Ben een jaar terug in NL maar denk erover om weer naar Dld te gaan. Woon jij nog steeds in D'dorf?
Ik zoek niet, ik vind.
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:48:10 #77
45206 Pietverdriet
pi_47006438
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:44 schreef Wakey het volgende:
Niet meer, helaas
Ben een jaar terug in NL maar denk erover om weer naar Dld te gaan. Woon jij nog steeds in D'dorf?
Nee, ook niet meer helaas, woon nu in Zuidbeieren, kort voor de oostenrijkse grens
pi_47007344
Düsseldorf. Moet ik ook heen. Wat is dat voor grafische beurs JPM01?
pi_47035754
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:18 schreef skiczukie het volgende:
Düsseldorf. Moet ik ook heen. Wat is dat voor grafische beurs JPM01?
Hij postte dat in 2004, toen werd de DRUPA gehouden, grootste grafische beurs ter wereld. In 2008 is er weer een.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_47035864
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:44 schreef Wakey het volgende:

[..]

Hij postte dat in 2004, toen werd de DRUPA gehouden, grootste grafische beurs ter wereld. In 2008 is er weer een.
Okee dan. Thnx, ik heb helemaal niet op de datum van posten gelet. Dat wordt dus volgend jaar naar Düsseldorf.
pi_47177563
Het is toch geen Hotel Nikko geworden. Burns Art Hotel is én goedkoper én inclusief ontbijt. Ligt ook vlakbij het station, in een mooi pand. Vier sterren, wel kleine kamertjes zo te zien.
  maandag 12 maart 2007 @ 00:55:48 #82
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47177642
Wanneer ga je k_man?
pi_47177661
Laatste weekend van maart, hoezo?
  maandag 12 maart 2007 @ 01:18:48 #84
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47178091
He verdorie, dan kan ik net niet.
  maandag 12 maart 2007 @ 17:47:31 #85
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_47197990
een tijdje terug in D'dorf gaan stappen; erg laat, erg gezellig en erg dronken !!! Voor herhaling vatbar dus
pi_47246449
Ik kom er minstens 1 keer per maand. Het is vanaf hier maar een minuut of 40 met de auto. De Kö en Shadowschtraße zijn natuurlijk aan te raden, vooral om te shoppen en wat Ferrari's te zien. De Altstadt is ook zeker gezellig.
pi_47480527
kent iemand een goed hotel in dusseldorf?
pi_47480845
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:21 schreef Lassekjus het volgende:
De reeds genoemde hotels voldoen niet?
pi_47481854
quote:
ja hoor, ik zat in het carat hotel, is best aan te raden
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:09:26 #90
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_47484992
quote:
Ja, het Steinberger Park hotel midden in de stad direct naast de Koenigs Allee.
Beter hotel en locatie kun je niet hebben.

http://www.duesseldorf.steigenberger.de/
pi_47485161
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:09 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Klasse, dank je wel.
Net geboekt.
Ben al eerder in Dusseldorf geweest maar nooit daar overnacht.
Ik laat weten hoe het hotel was!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:30:07 #92
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_47485948
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:13 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

Klasse, dank je wel.
Net geboekt.
Ben al eerder in Dusseldorf geweest maar nooit daar overnacht.
Ik laat weten hoe het hotel was!
Ik had eerder een reacte verwacht van, had je geen goedkopere kunnen vinden ofzo.
Hoewel het voor een 5 sterren hotel nog niet eens te duur is.

Veel plezier!
pi_47498704
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:30 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

Ik had eerder een reacte verwacht van, had je geen goedkopere kunnen vinden ofzo.
Hoewel het voor een 5 sterren hotel nog niet eens te duur is.

Veel plezier!
Nee precies. Valt op zich wel mee als je ziet hoe mooi het is.
Thanks!
pi_48160538
Mijn foto's staan in dit topic: [Showcase] Düsseldorf
  dinsdag 10 april 2007 @ 08:43:01 #95
45206 Pietverdriet
pi_48167026
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:09 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Steigenberger is erg mooi, dat klopt.
  zondag 18 mei 2008 @ 19:43:48 #96
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_58748389
Aankomend weekend weer in DD te vinden. Weet iemand of er ook grote supermarkten zijn in het centrum?
pi_58748624
quote:
Op zondag 18 mei 2008 19:43 schreef Jaguarized het volgende:
Aankomend weekend weer in DD te vinden. Weet iemand of er ook grote supermarkten zijn in het centrum?
Meestal in de kelder van Karstad / Kaufhof is wel een supermarkt te vinden. Maar voor de echte grote supermarkten moet je denk ik toch buiten de stad zijn.
  zondag 18 mei 2008 @ 22:49:51 #98
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_58751812
Klopt, bij de Kaufhof zit er eentje maar dat is meer een deli zaak.
pi_66283872
In oktober dit jaar heb ik een vrijgezellenfeest dat in Dusseldorf zal zijn. Ik heb al aardig wat info, weet van de restaurants en kroegen. Waar ik wel nog echt op zoek naar ben, zijn leuke activiteiten om te organiseren voor overdag. We zijn met 14 man, wie heeft er leuke tips?
pi_66284266
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:12 schreef Joostebrood het volgende:
In oktober dit jaar heb ik een vrijgezellenfeest dat in Dusseldorf zal zijn. Ik heb al aardig wat info, weet van de restaurants en kroegen. Waar ik wel nog echt op zoek naar ben, zijn leuke activiteiten om te organiseren voor overdag. We zijn met 14 man, wie heeft er leuke tips?
Het zal wat te koud zijn om te gaan kanoën op de Ruhr, maar je kan wel gaan indoor-karten in Kaarst http://www.gokart-online.de/ . Ook kun je kijken welke activiteiten je kan gaan doen in Landschaftspark Duisburg Nord (klimmen, duiken enzo)
Of wat minder actief naar Wuppertal of Zollverein Essen (casino, museum, tentoonstellingen, oude mijn)
pi_66290118
Ok, thanks! Weet jij toevallig of er een goede openbare bierbrouwerij te vinden is waar je een rondleiding kan krijgen? Ik weet dat Altbier daar geschonken wordt in bepaalde kroegen, maar zou graag een brouwerij bezoeken.
pi_66291301
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:15 schreef Joostebrood het volgende:
Ok, thanks! Weet jij toevallig of er een goede openbare bierbrouwerij te vinden is waar je een rondleiding kan krijgen? Ik weet dat Altbier daar geschonken wordt in bepaalde kroegen, maar zou graag een brouwerij bezoeken.
Geen grote brouwerij voor zover ik weet. In het centrum zitten meen ik wel een aantal café's met brouwerij.

Nog een tip => http://www.rtl.nl/reizen/(...)sland/dusseldorf.xml
pi_66292751
Hey top! Super bedankt voor je tips!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:33:14 #104
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_67153445
Morgen richting Düsseldorf. Handig topic, dit.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_68205867
[ff wat samengevat...handig om uit te printen!]

Ideeën voor een Dagje Dusseldorf :

www.duesseldorf.de

Voor trends moet u in Düsseldorf zijn, met de beroemde Königsallee ofwel 'Kö' en de drukste winkelstraat van Duitsland, de Schadowstrasse. Ook zijn de Altstadt die 's werelds langste bar wordt genoemd en de architectuur in Medienhafen een must.

Club, café en Biergarten in het voormalige goederenstation
Zowel binnen als buiten vindt u in les Halles een alternatief stukje Düsseldorf. Kroonluchters en houten tafels, sofa’s en een reusachtig aquarium zorgen voor een gezellige woonkamersfeer in het voormalige goederenstation. U kunt ook buiten onder grote parasols tussen druivenranken en plantenbakken ontbijten, lunchen en dineren. Vrijdag- en zaterdagavond worden rond 22.00 uur de tafels opzij geschoven en luiden verschillende dj’s het nachtleven in.
Schirmerstraße 54, tel. (0211) 440 26 74, open: ma-do 17.00-01.00, vr 17.00-05.00, za 10.00-05.00, zo 10.00-01.00 – zaterdag ontbijt, zondag brunch, gerechten tussen ¤ 6,- en ¤ 19,- .
http://www.les-halles.de

Boottochtje naar het pittoreske Düsseldorf-Kaiserswerth
Aan de kade van de Rijnpromenade kunt u bij de Weiße Flotte zes keer per dag inschepen voor een boottochtje naar Kaiserswerth. Geniet van de groene Rijnoevers op het zonnige dek en gun uzelf bij aankomst een verfrissend glaasje Düsseldorfs Altbier in “Galerie Burghof”. Deze veel bezochte “Biergarten” ligt direct naast de middeleeuwse burchtruïne van de Kaiserpfalz.
Rathausufer, www.weisseflotteduesseldorf.de , van april tot oktober, enkel: ¤ 7,- ; retour: ¤ 11,-

Kuieren en shoppen in de Carlstadt
Een paar stappen van de Königsallee met haar grote modenamen verwijderd, begint de Carlstadt. In de smalle straatjes rond de kleurrijke markt vindt u allerlei exclusieve producten. Verwen uzelf met heerlijke delicatessen, leuke tassen, waardevol antiek en mooie accessoires. Maar ook als u niets wilt kopen, is dit een fijn stukje historisch Düsseldorf, waar u, weg van het tumult, uw ogen de kost kunt geven.
De Carlstadt begint bij de Carlplatz en omvat de smalle straatjes die van daar in richting Rijn en Graf-Adolf-Straße lopen.

Lekker brunchen of dineren in de Malkasten
De naam Malkasten, verfdoos, verwijst naar het artistieke karakter van deze ontmoetingsplek voor verschillende kunstdisciplines. Naast de kultuurevenementen die hier geregeld plaatsvinden, moet u vooral de geraffineerde gerechten in het stijlvolle restaurant proberen. Het is buiten ook heerlijk tafelen op het terras in het idyllische park. De brunch op zondag is niet alleen mooi voor het oog en daarom bijzonder geliefd. Reserveer dus van tevoren zodat u zeker een plaatsje krijgt.
Jacobistraße 6a, tel. (0211) 17 30 40, www.malkasten.com , open: bar: dagelijks vanaf 18.00, restaurant: ma-vr 12.00-15.00 en dagelijks 18.30-22.30, zon- en feestdagen brunch vanaf 10.30. diner: gerechten van ¤ 7,- tot 21,- , brunch met thee, koffie en sapjes inbegrepen: ¤ 23,-

MEERBAR Fischrestaurant-Bar-Lounge im Düsseldorfer Medienhafen
http://www.meerbar.de

Ibiza style Beachbar am Rhein
http://www.monkeysisland.com/alte_insel.html

Meer tips:
http://www.nshispeed.nl/nl/reistips/reistips-dusseldorf
http://www.rtl.nl/reizen/(...)sland/dusseldorf.xml

parkeergarages en tarieven vind je op www.duesseldorf.de/verkehr/auto/parken.shtml

Parkeren voor de altstadt kun je het beste in het gebied met de naam altstadt of Ko. Je kunt ook in de Altstadt parkeren.
Parkeer het beste bij Shadow Arkaden midden in de stad. Vanuit hier is alles in loop afstand.
parkeer meestal onder het stadttheater. Dan zit je precies tussen het nieuwe gedeelte met Karstadt, Kaufhof en de andere ketens en de gezellige Altstadt

De Koenigsallee, de duurste winkelstraat van Duitsland zit vol met designerwinkels, maar ook met aftandse veilinghuizen waar je de meest bizarre troep kan kopen. Sevens zit er, een arkade waar over 7 verdiepingen winkels zitten, met een 3 verdieping grote Saturn. Aan het eind van de Koenigsallee begint de Schadowstrasse, met de Schadowarkaden en veel winkeltjes.

De Altstadt zit redelijk vol met kleine winkeltjes, maar veel belangrijker: het is de grootste bar van Europa. Binnen 1 vierkante kilometer vind je meer dan 260 barretjes en cafeetjes. Kroegentochten zijn dus uitermate prettig (en vermoeiend).

De Rheinpromenade is leuk, vooral richting het noorden, waar op zonnige dagen tussen de twee bruggen die ten noorden van de Altstadt liggen, duizenden mensen zitten, voetballen en op de Rheinterrassen een pulletje bier (of twee) naar binnen werken.

Nog verder naar het noorden ligt Kaiserswerth, zo'n beetje het Wassenaar van Dusseldorf. Rijke buurt, grote huizen, een oude ruine, ook gezellige eettentjes en drinkgelegenheden.

In het oosten heb je het Grafenberger Wald, een van de drie bossen die om Dusseldorf heen ligt. Groot, redelijk wat wildleven en een paardenrenbaan. Voor de fanatiekelingen is er ook nog een circuitje te vinden (nee, geen racecircuit, maar een fitnesscircuit - oftewel, hier ging ik vaak hardlopen).

De Dusseldorfer haven is misschien niet zo indrukwekkend - maar wel interessant. Een hoop reclamebureaus en mediazenders zijn hier te vinden, met als gevolg hippe bars en interessante restaurantjes. Er is een plek waar ze 8000 kuub zand hebben neergedonderd en nu een strandcafe van hebben gemaakt: Monkey's Island. Tof daaro!

Cafe's: Rosie's, State side, Schwann, Monkey's Island en Florian's.

In de Altstadt van ddorf heb je een klein zijstraatje met super gezellige braziliaanse en argentijnse restaurants. Dit zijstraatje is precies tegenover Cafe/Bar Louisiana, wat trouwens een supergezellige bar is. Met mooi weer hebben ze een groot terras.

Cafe Mandalai aan de Rheinufer is een zeer gezellig en relax cafe.
http://www.bartime.de/location.mandalai.9.443.html

Voor kroegen hoef je alleen maar door de Altstadt te lopen, je komt vanzelf wel een kroeg tegen die je bevalt.
- Medienhafen; een prachtig stukje architectuur van Frank O'Gehry en diverse bars, restaurants en clubs www.medienhafen.de
- De televisietoren, die staat dus naast Medienhafen, voor iets van 3 euro sta je 180 meter hoger over de stad en omgeving uit te kijken
- Tonhalle en het naastgelegen museum / expo-ruimte. http://www.tonhalle.de/ en www.nrw-forum.de
- en als je het hebt gehad met D-dorf, dan kun je altijd nog naar Wüppertal voor een ritje in de Schwebebahn http://www.schwebebahn.de/html/flashintro.htm

De alstadt heeft niet alleen veel kroegen, maar ook veel leuke winkels. Neem vooral de tijd alle straatjes van de altstadt te zien.

Er is een kerstmarkt in de Altstadt en één die door de hele stad gaat.

Ddof hafen is te ver van het centrum om er heen te lopen. Hou je van leuke gezellige kroegen, ga je naar de alstadt. Wil je naar moderne clubs, bars en lounges ga je naar Ddorf hafen. Hier vind je ook de mooiste vrouwen.

Voor shopping ga je naar de Shadowstrasse, Shadow Arkaden, Sevens, Altstadt en als je veel geld bezit ga je naar één van de duurste shopping straat van Europa, Der Königsallee of ook wel Der KÖ.

Oja, als je in de altstadt bent, koop dan een Döner Kebap. Dit is turks brood met vlees, salade en saus, suuuuuper lekker.

Hotels: www.bookings.com
Hotel Nikko.
Burns Art Hotel
Steinberger Park hotel midden in de stad direct naast de Koenigs Allee www.duesseldorf.steigenberger.de
carat hotel
pi_68205911
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 12:06 schreef carfreak het volgende:
Ik ben van plan binnenkort een dagje naar Dusseldorf te gaan.
Heeft iemand nog ervaringen of tips waar ik heen zou moeten???
Welke winkels en waar parkeren enzo??

De altstad is klein, saai, bijna geen leuke winkels. Het is wel leuk.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  maandag 20 april 2009 @ 17:27:59 #107
45206 Pietverdriet
pi_68208881
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:15 schreef Joostebrood het volgende:
www.uerige.de
Het lekkerste bier van de Altstadt, rokerig, bitter, hoppig.
pi_68212242
Laatst ook een weekendje in Düsseldorf geweest. Was er al eerder 1 dag geweest en dacht dat het wel een leuke stad was voor een weekendje weg. Het is goed bevallen en ook het weer zat erg mee, vooral lekker aan de Rijn gezeten s'middags.

Ik ben zelf ook nog naar een wedstrijd van Fortuna Düsseldorf geweest wat ik ook wel een aanrader vond. S'avonds wat gegeten en op stap geweest in de Altstadt. Een tip die ik kan geven is als je wat meer wilt zien van de stad, om een dagkaartje te kopen voor de u-bahn/ s-bahn je kan dan voor ¤ 5,20 de hele dag van het openbaar vervoer gebruik maken. Voor de liefhebbers hieronder nog wat foto's

maandag 20 april 2009 @ 19:48:43 #109
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_68213371
quote:

[..]

Dat moet Na Ni Wa zijn! Die is echt briljant! Aan de overkant van de straat zit ook hun sushi-bar, maar die soep. Petje af hoor!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 20 april 2009 @ 19:49:52 #110
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_68213427
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:16 schreef Wakey het volgende:

[..]

Ach, ik lees nu pas verder. Zelfs als de rij langer is dan de bankjes om buiten op te wachten sta je over het algemeen binnen 20 min. binnen hoor. Vervolgens serveren ze vrij snel uit, dus als het lekker weer is kun je er prima wachten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 20 april 2009 @ 19:53:08 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_68213546
Drie op een rij. Er zitten rond Na Ni Wa ook wat leuke bioscoopjes. Bijv. bambi
Alleen heb je daarvoor wel wat kennis van de Duitse taal nodig en moet je je niet storen aan de reclames van:

pi_69665059
Ik ga misschien binnenkort een weekendje naar Düsseldorf, maar vind nogal tegenstrijdige info over de openingstijden van de winkels. Zijn de winkels in het centrum nu wel of niet open op zondag?

Iets anders. Ik ben een keer naar Keulen geweest en vond het daar nogal troosteloos en jaren '70. Is dat in Düsseldorf minder? Ik heb gehoord dat het daar wat moderner is, maar wilde het nog even checken.
Bedankt alvast!

Verder handige tips hier!
  donderdag 4 juni 2009 @ 08:43:31 #113
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_69690761
Winkels zijn meer dicht dan open op zondag, er is geen koopzondag.
Dusseldorf bestaat grotendeels uit jaren 50 woningen, net als Keulen en de rest van Duitsland. Dus ik vermoed dat je het op dezelfde manier zal tegenvallen qua architectuur. Er zijn in vergelijking met Keulen wel wat moderne gebouwen, met name in het gebied rond Medienhafen. Er is echter geen Dom, waar keulen het toch van moet hebben. Het grootste verschil tussen beide is het Altbier VS Kolsch. Ik vind Dusseldorf wat leuker.
  donderdag 4 juni 2009 @ 08:48:39 #114
45206 Pietverdriet
pi_69690844
* Pietverdriet is het met Lars eens.
Altbier ik lekkerder.
Düsseldorf heeft het voordeel dat het de Königsallee heeft, een prachtige winkelstraat met top mode winkels. Vrouwen draaien door als ze dat voor het eerst zien.
pi_69693209
En bestel eens een Kölsch in de Altstadt van D'dorf. )
Stop rockin' the boat.
pi_69695468
Ah, bedankt. Dan ga ik in ieder geval niet t/m zondag in Düsseldorf blijven.
Op zich ga ik niet naar een stad voor de architectuur, maar ik weet nog wel dat de lelijkheid van Keulen me op een gegeven moment aardig ging irriteren. Op de een of andere manier word ik er triestig van. Hetzelfde heb ik in Rotterdam. Die verdomde bombardementen ook.. Ik was daar toen wel in de herfst, dus wie weet ziet het er in de lente/zomer een stuk vriendelijker uit.

Andere opties zijn Antwerpen of Brussel, maar daar ben ik vaker geweest en Düsseldorf is qua shoppen toch het walhalla? En ik ga dan niet voor de peperdure design, maar de meer betaalbare kleding.

Heeft Düsseldorf trouwens gezellige terrassen? En hoe is de horeca daar verder?
pi_69697356
Düsseldorf heeft "die längste Theke der Welt" http://dielaengstethekederwelt.com/
Daarnaast schijnt de Rheinuferpromenade ook erg gezellig te zijn met mooi weer.
Stop rockin' the boat.
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:48:23 #118
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69697770
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:19 schreef Marioow het volgende:
Laatst ook een weekendje in Düsseldorf geweest. Was er al eerder 1 dag geweest en dacht dat het wel een leuke stad was voor een weekendje weg. Het is goed bevallen en ook het weer zat erg mee, vooral lekker aan de Rijn gezeten s'middags.

Ik ben zelf ook nog naar een wedstrijd van Fortuna Düsseldorf geweest wat ik ook wel een aanrader vond. S'avonds wat gegeten en op stap geweest in de Altstadt. Een tip die ik kan geven is als je wat meer wilt zien van de stad, om een dagkaartje te kopen voor de u-bahn/ s-bahn je kan dan voor ¤ 5,20 de hele dag van het openbaar vervoer gebruik maken. Voor de liefhebbers hieronder nog wat foto's

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
hey, leuk
ik ben een paar jaar geleden ook in die ltu arena geweest, voor de world bowl
pi_69772041
Toch doen die foto's geen eer aan één van de leukste en mooiste steden van Duitsland
pi_69789063
Ik ben overtuigd, ik ga boeken!
pi_70015349
Zaterdag nog even geweest, maar wat was het druk zeg niet normaal. Kwamen nou al die gothic/emo figuren ook voor Japan dag of waren er nog meer dingen te doen?
pi_70019334
O jee, is het elke zaterdag zo druk of komt het idd door een evenement ofzo?
Ben ik wel benieuwd naar!
pi_70034710
Laatste keer hiervoor dat ik er was, was ook op een zaterdag toen was het wel redelijk druk maar niet zoals nu dus had denk ik wel met evenementen te maken. Ik deed er nu bijna een uur over om vanaf de KO naar de rijnpromenade te lopen.
  maandag 15 juni 2009 @ 19:18:32 #124
45206 Pietverdriet
pi_70034787
Was mooi weer en een lang weekend, Afgelopen Donderdag was een feestdag en vrijdag is dan voor veel mensen een brugdag
  donderdag 10 september 2009 @ 18:57:55 #125
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_72620167
Morgenavond stappen in D!! De Altstadt in en zien waar het schip gaat stranden!!
pi_72623283
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:57 schreef travelman het volgende:
Morgenavond stappen in D!! De Altstadt in en zien waar het schip gaat stranden!!
Kom ik je misschien nog tegen!
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:40:11 #127
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_72645600
Ken de Altstadt wel, maar ben er nooit echt gaan stappen! We willen eerst een kroegentochtje houden en dan ergens in een club uitkomen! (niet de Nachtresidenz oid). Als je nog tips hebt...
pi_72646199
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:40 schreef travelman het volgende:
Ken de Altstadt wel, maar ben er nooit echt gaan stappen! We willen eerst een kroegentochtje houden en dan ergens in een club uitkomen! (niet de Nachtresidenz oid). Als je nog tips hebt...
Tips voor clubs heb ik niet echt, vorige keren was ik al vroeg op de avond redelijk kapot dus alleen eigenlijk de kroegen in de Altstadt gehad. We zien het wel zometeen.
pi_73782044
Ik heb dus al gelezen in dit topic dat de winkels op zondag niet standaard open zijn. Hoe is dat ten tijde van de Kerstmarkt en de naderende feestdagen. Bijvoorbeeld op zondag 22 november?
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:12:39 #130
45206 Pietverdriet
pi_73782138
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:08 schreef Fargo het volgende:
Ik heb dus al gelezen in dit topic dat de winkels op zondag niet standaard open zijn. Hoe is dat ten tijde van de Kerstmarkt en de naderende feestdagen. Bijvoorbeeld op zondag 22 november?
http://www.duesseldorf-weihnachtsmarkt.de/index.php?id=1932&L=3

Openingstijden Kerstmarkt:
19 november tot 23 december 2009, dagelijks van 11 tot 20 uur (zondag tot donderdag) en tot 21 uur (vrijdag en op zaterdag). Dodenherdenkingsdag, 22 november gesloten. Op zondag zijn de winkels open op 13 december (13 tot 18 uur).
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:12:58 #131
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73782146
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

www.uerige.de
Het lekkerste bier van de Altstadt, rokerig, bitter, hoppig.
Geheel toevallig binnengestapt toen ik vorig jaar vanaf Dusseldorf moest vliegen en wat tijd over had. Was inderdaad erg lekker, en heerlijk sfeertje hangt daar. Blij dat ik de goede keus had gemaakt dus
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:14:43 #132
45206 Pietverdriet
pi_73782186
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Geheel toevallig binnengestapt toen ik vorig jaar vanaf Dusseldorf moest vliegen en wat tijd over had. Was inderdaad erg lekker, en heerlijk sfeertje hangt daar. Blij dat ik de goede keus had gemaakt dus
Was toen ik nog in Düsseldorf woonde mijn stamcafé, zat daar eigenlijk dagelijks
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:15:32 #133
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73782203
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Was toen ik nog in Düsseldorf woonde mijn stamcafé, zat daar eigenlijk dagelijks
Ik kan het me indenken. Was dat vorig jaar oktober toevallig?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:17:03 #134
45206 Pietverdriet
pi_73782240
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:15 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik kan het me indenken. Was dat vorig jaar oktober toevallig?
Nee, ben er al een tijdje weer weg, helaas, zou er zo weer heenwillen
pi_73872506
Ik vertrek over twee weken voor een paar daagjes Kopenhagen vanaf Dusseldorf (PSV ).

Heeft iemand ervaring met het boeken van een parking? Schijnt een optie te zijn waarbij je vele malen goedkoper uitbent dan de gewone parkeerplaats.

Tips?

Edit: Oh fuck dacht dat dit over Dusseldorf Airport ging

Overigens is Dusseldorf best een mooie stad. Ik ga er vaak stappen, woon er maar een half uurtje / 40 minuten vandaan.
U MAD?
pi_73872915
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:40 schreef de_boswachter het volgende:
Ik vertrek over twee weken voor een paar daagjes Kopenhagen vanaf Dusseldorf (PSV ).

Heeft iemand ervaring met het boeken van een parking? Schijnt een optie te zijn waarbij je vele malen goedkoper uitbent dan de gewone parkeerplaats.

Tips?

Edit: Oh fuck dacht dat dit over Dusseldorf Airport ging

Overigens is Dusseldorf best een mooie stad. Ik ga er vaak stappen, woon er maar een half uurtje / 40 minuten vandaan.

Wij hebben onlangs gevlogen vanaf Dusseldorf. De auto hadden we geparkeerd bij de Airpark Service, http://www.airparks-duesseldorf.de/?agent=APDUG

Goede ervaringen mee gehad. Nauwelijks wachttijd, reistijd een kleine tien minuten van en naar het vliegveld. Ik zet mijn auto een volgende keer daar weer weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')