omzetten naar jpgquote:Op dinsdag 2 maart 2004 06:24 schreef HardBass het volgende:
Om 11:00 uur schijnt er een persconferentie van de Amerikaanse overheid op tv te komen. Heb ik van een collega vernomen.
In hoeverre die informatie betrouwbaar is durf ik niet te zeggen.
( hoe kan ik die avatar nou goed krijgen, moet een gif in komen )
quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:13 schreef Megumi het volgende:
Laat me raden. Ze hebben de ruines van een zwembad ondekt.
Uhh hoe tastbaar is dat bewijs??? het is op z'n minst 55.758.006 kilometer van de aarde verwijderd...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:29 schreef BasOne het volgende:[..]
Alleen is er nog geen tastbaar bewijs, als je al kan spreken van tastbaar als het een robotgestuurd wagentje het ontdekt.
Maar laten we niet vergeten dat dit 'belangrijke' nieuws komt van een organisatie uit een land waar het een nationale ramp is als er een blote borst op tv te zien is.
Wat ik daarmee bedoel te zeggen is: Wat hun belangrijk vinden zal de gemidelde Europeaan z'n schouders voor ophalen.
Eerst maar eens afwachten wat ze gaan zeggen.
IJs of water - aanwijzingen voor oceanen in het verleden of bewijs ervoor.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:44 schreef ChillyWilly het volgende:
De Mars Express van de ESA had vorige maand toch al het bewijs gevonden voor water op Mars?
http://www.esa.int/SPECIALS/Mars_Express/SEMRVO474OD_0.html
Whehehe...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:13 schreef Megumi het volgende:
Laat me raden. Ze hebben de ruines van een zwembad ondekt.
Die hele missie is gericht op het zoeken naar water cq het vaststellen of er ooit water is geweest op de planeet, slimmerik.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:02 schreef freud het volgende:
Water op mars is oud nieuws. Ik neem aan dat ze dus met iets écht nieuws komen.
Ik wil groene mannetjes voor de camera zien lopenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:02 schreef freud het volgende:
Water op mars is oud nieuws. Ik neem aan dat ze dus met iets écht nieuws komen.
het begint met ambitiequote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:48 schreef sp3c het volgende:
BIN LADEN GEVONDEN NATUURLIJK!!!!!!!
ik verwachtte al dat hij niet meer op aarde was, maar hier maakt hij het wel erg bont.
2 PM EST, das dan toch 20.00 uur Europese tijd vanavond of nie ?quote:NASA Headquarters Mars-Rover Opportunity Press Briefing March 2
Significant findings from NASA's Mars Exploration Rover Opportunity, now exploring Meridiani Planum on Mars, will be announced at a press briefing at 2 p.m. EST, Tuesday, March 2, 2004, at NASA Headquarters, Washington.
The briefing will originate from the James E. Webb Auditorium, 300 E St., S.W., Washington, and will be carried live on NASA TV with two-way question-and-answer capability for reporters covering the event from participating NASA centers.
De aanwezigheid van water is al met satelieten aangetoond door zowel ESA als NASA. Het is een nadere bestudering, maar het feit dat er water is geweest, lijkt me al tijden geleden bewezen. De missie is imo voornamelijk om de samenstelling van de grond te onderzoeken om zo meer te weten te komen over wat de omstandigheden waren toen er water was. Maar goed, het kan zijn dat je die vorige berichtgevingen over de vondst van water op mars gemist hebt.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:31 schreef Sphere het volgende:
Die hele missie is gericht op het zoeken naar water cq het vaststellen of er ooit water is geweest op de planeet, slimmerik.
EST is 5 uur vroeger (volgens windowsquote:Op dinsdag 2 maart 2004 12:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
2 PM EST, das dan toch 20.00 uur Europese tijd vanavond of nie ?
Het is er toch iets van -40 graden? Dat lijkt me dus sterk.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 12:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat er water (in de vorm van ijs) is wisten we al lang, maar waarschijnlijk hebben ze vloeibaar water ontdekt denk ik.
Misschien bevriest Marswater pas bij -41 *Cquote:Op dinsdag 2 maart 2004 12:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is er toch iets van -40 graden? Dat lijkt me dus sterk.
Ze hebben ws vloeibaar zout water ontdekt, dat bevriest nietquote:Op dinsdag 2 maart 2004 12:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
De temperatuur op Mars is gemiddeld -55 graden Celsius, maar kan varieren tussen -155 graden en +30 graden (lokaal).quote:Op dinsdag 2 maart 2004 12:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze vermoeden dat het water erg zout is, waardoor het bevriezingspunt een stuk lager ligt. Ook is het onder de grond niet -50, maar wat warmer denk ik. Die bolletjes zou ook water kunnen zijn wat naar boven is gekomen en in contact met de lucht, direct bevroren is. Ook zou er uit de grond waarover de rover is gereden, vocht gekomen zijn. Maar goed, ik wacht met spanning af. 17:00 begreep ik.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 12:51 schreef Monidique het volgende:
Waar zou dat uit blijken?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:34 schreef Disorder het volgende:
Iemand opperde op een ander forum de theorie dat het hier om een afleidingsstunt van super tuesday ging, een belangrijke dag voor de democraten.
Dat weet ik niet precies, het is mijn theorie niet. Maar het lijkt me wat vergezocht. Aan de andere kant heb ik nog niks gehoord over die 'Super tuesday'. Dus dat zal volgende week wel zijnquote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waar zou dat uit blijken?
wat is dat nu weer??quote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:36 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat weet ik niet precies, het is mijn theorie niet. Maar het lijkt me wat vergezocht. Aan de andere kant heb ik nog niks gehoord over die 'Super tuesday'. Dus dat zal volgende week wel zijn
Super Tuesday is vandaag, dat zijn de Democratische voorverkiezingen in 8 staten, waaronder New York, Californie en Ohio. Lijkt me ook wat vergezocht. De resultaten daarvan komen toch pas binnen om een uur of 8-9 Amerikaanse tijd.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:36 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat weet ik niet precies, het is mijn theorie niet. Maar het lijkt me wat vergezocht. Aan de andere kant heb ik nog niks gehoord over die 'Super tuesday'. Dus dat zal volgende week wel zijn
Goed samengevat.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:14 schreef Linz het volgende:
mars was ooit gedurende een bepaalde periode een bewoonbare planeet
wat...? Kwam Annie MG van Mars???quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:26 schreef flugeltje het volgende:
Ze leggen het wel goed uit moet ik zeggen... Vooral die eerste kerel was wel goed in "jip en janneke" taal...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |