Zojuist op de Schokkende ontdekking op Mars stelt geleerden voor probleemquote:Bewijzen dat Mars ooit een waterrijke wereld was, komt steeds dichterbij met gegevens verzonden door de Marsrover Opportunity die zich op de planeet Mars bevindt. De informatie kan leiden tot een biologische onthulling dat de planeet in het verleden en mogelijk zelfs nu nog, een buitenaardse wereld met leven is. Deze eventuele schokkende ontdekking stelt wetenschappers voor een probleem.
Op het Jet Propulsion Laboratory (JPL) in Pasadena, Californië zijn geruchten dat er iets fantastisch staat te gebeuren bij het onderzoeken van Mars. Op de plek waar de Opportunity nu onderzoek doet, hebben wetenschappers dingen ondekt waarvan onder strenge toezicht nog slechts een tipje gereviewed is.
Wetenschappers zijn er nog niet over eens hoe ze het bekend gaan maken. Er zijn geruchten dat de bekendmaking volgende week plaatsvindt, maar het is een probleem hoe en wie de dramatische ontdekkingen bekend gemaakt gaat maken. De bekendmaking van de schokkende ontdekkingen kunnen verregaande politieke gevolgen hebben.
Veel wetenschappelijke backlog met wetenschappelijke gegevens die de Marsrover heeft verzameld zijn binnen de laboratoriummuren gehouden. De bodem is bedekt met vreemde knikkers, er zijn haarachtige deeltjes ontdekt en andere vreemde dingen.
Er wordt gespeculeerd dat er zich in de bodem onder de Spirit en Opportunity vloeibaar water bevindt. Dit water kan bestaan omdat het erg zout is, en zodoende niet bevriest of verdampt. Volgende week worden de schokkende onthullingen bekend gemaakt.
Fuckin' a, bij mij ook niet!quote:Op zondag 29 februari 2004 23:08 schreef devv05 het volgende:
spannend!
maar even offtopic, maar dit bericht staat bij mij niet in de update tracker?
Politieke gevolgen zijn er wel degelijk. De planeet Mars is namelijk van niemand. Stel dat een wetenschapsteam uit Europa een vreemd gebied ontdekt. En even later vind een Amerikaas team een skelet (zoals hierboven als mogelijkheid geopperd). Wie heeft daar dan recht op? Wie mag het "claimen"? Wie mag daar vervolgens onderzoek naar doen? En reken maar dat het ene team niet zegt "Oh laat dat andere team dat maar onderzoeken". Integendeel, er is felle concurrentie gaande, niet alleen tussen teams maar ook tussen landen.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:09 schreef -Beestje- het volgende:
waarom zouden ontdekkingen op mars in god's naam politieke gevolgen kunnen hebben. mischien voor gelovigen dat er niet alleen leven is was op aarde. Maar dan zal het wel gewoon genegeerd worden, gezecht worden dat God het daar heeft neergelegd om ons geloof te beproeven enz...
Nou laat ze maar komen met de foto's die ze achterhouden.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:01 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Zojuist op de Schokkende ontdekking op Mars stelt geleerden voor probleem
Ik vraag me af wat ze nu daadwerkelijk gevonden (zouden) hebben. De foto's die we allemaal hebben gezien roepen toch heel veel vragen op. Ik vraag me dan gelijk af hoeveel ze zullen vrijgeven wat ze nu weten. Waarschijnlijk krijgen we alleen (vage) antwoorden op de verschijnselen op de foto's die publiekelijk zijn gemaakt (die knikkers bijv).....
Dat zijn de gaatjes van waar de rover geboord heeftquote:Op zondag 29 februari 2004 23:14 schreef bosgorilla het volgende:
wat is dit voor een soort graffiti?
The engineering and science teams are preparing to brush and then grind "Humphrey" with Spirit's rock abrasion tool. The hope is to remove as much dust as possible so they can examine the coating and then the exposed undersurface after grinding with the cameras and the miniature thermal emission spectrometer.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:14 schreef bosgorilla het volgende:
wat is dit voor een soort graffiti?
He-le-maal niks. Het gaat alleen maar om geruchten. Er staat geen enkel feit in het FP-bericht en ook niet op space.com.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:01 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Zojuist op de Schokkende ontdekking op Mars stelt geleerden voor probleem
Ik vraag me af wat ze nu daadwerkelijk gevonden (zouden) hebben.
Dus ik kan mijn alienproof atoombunker maar beter afbestellen?quote:Op zondag 29 februari 2004 23:29 schreef K3 het volgende:
[..]
He-le-maal niks. Het gaat alleen maar om geruchten. Er staat geen enkel feit in het FP-bericht en ook niet op space.com.
En de geruchten van nieuwsposter Gersom(Mastermind) geloof ik als laatste.
Wat is dat toch altijd voor flauwekul dat men MIJ aanziet als degene die de geruchten bedenkt.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:29 schreef K3 het volgende:
[..]
He-le-maal niks. Het gaat alleen maar om geruchten. Er staat geen enkel feit in het FP-bericht en ook niet op space.com.
En de geruchten van nieuwsposter Gersom(Mastermind) geloof ik als laatste.
Zijn er geen verdragen voor vondsten op zee buiten territoriale wateren. Op de zuid pool zijn ook meerde wetenschappelijke teams uit verschillende landen bezig en dit is ook geregeld schijnbaar. dit zou met een paar aanpassingen aan te passen zijn op de rest van het heelal.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Politieke gevolgen zijn er wel degelijk. De planeet Mars is namelijk van niemand. Stel dat een wetenschapsteam uit Europa een vreemd gebied ontdekt. En even later vind een Amerikaas team een skelet (zoals hierboven als mogelijkheid geopperd). Wie heeft daar dan recht op? Wie mag het "claimen"? Wie mag daar vervolgens onderzoek naar doen? En reken maar dat het ene team niet zegt "Oh laat dat andere team dat maar onderzoeken". Integendeel, er is felle concurrentie gaande, niet alleen tussen teams maar ook tussen landen.
Als er echt iets belangrijks te vinden is, zal (zoals altijd), het recht van de sterkste gelden. De vraag is dus wat de sterkste (in dit geval de NASA), met die macht zal doen.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:42 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
Zijn er geen verdragen voor vondsten op zee buiten territoriale wateren. Op de zuid pool zijn ook meerde wetenschappelijke teams uit verschillende landen bezig en dit is ook geregeld schijnbaar. dit zou met een paar aanpassingen aan te passen zijn op de rest van het heelal.
(okee politiek ik denk hier vast veel te simpel over![]()
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |