hehe, tja, je kunt ook je huidige denkwijze gebruiken om juist verder te komen. Want al die modelletjes die jij hebt gevormd, kan je proberen om je in die modellen in te leven. Zo erg inleven, dat je gewoon eigenlijk voelt hoe het is om zo te leven. Dan met de tijd komt die klik er wel. Contempleren, en inleven.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:21 schreef FuifDuif het volgende:
Ik weet overigens dat ik zelf te analytisch denk en dat je daarmee geen steek verder komt op dit vlak. Ik wil het dan weer plaatsen in allerlei kadertjes en verklarende modelletjes en ik weet dat dat geen zin heeft. Dus ik zal daar eerst vanaf moeten stappen.
Zo heb ik het wel ervaren, alsof ik de top van alles meemaakte... ultieme......quote:Ik geloof dat dat een ultieme bevrediging is, ultieme rust en ultiem geluk.
Maar dit alles is jouw gelukt in jouw (huidige) leven? En je ervaart het dus ook als je loopt? Niet alleen tijdens meditatie, maar ook tijdens het actief bezig zijn overdag?
quote:fantasie/inleven
Tja, als je geen vrede kunt hebben met allerlei activiteiten, hoe ooit dan met het leven in zijn geheel?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:34 schreef FuifDuif het volgende:
Dus in feite is het een toestand van absolute voldoening? Ik zelf zit nu met zoveel vragen dat ik er van tijd tot tijd letterlijk ziek van wordt. Het bezorgt me rusteloze en soms zelfs slapeloze nachten, ik voel me lusteloos en moe, ik zoek naar waarheden die naar mijn idee nog ver te zoeken zijn... het is in één woord: kut. Ik vind de allerdaagse activiteiten zinloos. Ik doe ze wel, maar tegelijkertijd denk ik: wat een zinloosheid.
Ahh, er is geen verkeerde reden. Het universum is een groot bron vol creativiteit. Je word ernaar toe geleid, hoe, is onbelangrijk.quote:Ik weet niet of ik hiermee met de verkeerde redenen op zoek ben naar deze spirituele groei, maar ik word er wel zeer door aangetrokken, eigenlijk van nature, dus ik moet er hoe dan ook iets mee doen in de hoop meer rust te vinden.
Weet't niet. .. belangrijk om het te benoemen?quote:Verder, is die 2de laag niet in feite het zogeheten hogere bewustzijn? In contact raken met je hogere zelf?
Ahh, daar waar het fysieke subjectief is aan de geest, maakt dat het voor mij een stoffelijke illusie is. Wij zijn een bewust universum, en kunnen onszelf veranderen naar wens, mits we onszelf kennen.quote:Geloven jullie overigens dat dit stoffelijke leven een illusie is? Een creatie van het hogere bewustzijn?
misschien beter dan telkens een uitleg verzinnenquote:Weigh thou justly in thy mind;
the(so-called) gianis(intellectuals) say
by their intellectual understanding,
That the world is a dream;
But by the currents of the mind are they carried away every moment,
and then they take the world as a waking reality
en nog 1
Neither by word or mouth, nor by the mind, nor by the eyes is it possible to realise God.
en vervolgens :
In the world are millions of names (of God) , but salvation they bring us not.
His Original name, wich is a secret repetition(simran(herdenken v.d. Heer),vertroebelde versie = mantra), very few indeed do know
Daarom kijk ik ook uit naar mijn studie Antropologie. Wellicht dat ik dingen kan/mag gaan onderzoeken waar er tot nu toe nogal met ongeloofwaardigheid/onbegrip op is gereageerd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:59 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, dat snap ik wel, als een verschijnsel niet kan worden verklaard gaan ze maar snel liever verder en kijken ze er niet meer naar om. Vanuit wetenschappelijk oogpunt wel begrijpelijk, maar het is zeer jammer. Ik heb verder gezocht op die man en inderdaad, wel veel te vinden, maar allemaal rondom datzelfde artikel uit 2003. Meer niet. Dat is ook de reden waarom ik niet blindelings de wetenschap achterna loop, maar graag ook iets verder kijk, want er is veel meer dan datgene wat de wetenschap ons geeft.
En weet je waar ik zelf ook zo'n ontzettende hekel aan heb. Ik las in meerdere discussies rondom die man dat sommigen zeiden dat hij maar naar die Randi moest gaan om daar een miljoen dollar op te halen. Alsjeblieft zeg, denk ik dan, alsof zo'n man behoefte heeft aan zoveel geld. Die man is veel verder ontwikkeld, weet waar het werkelijk om gaat.
Ooooh ik heb er zoveel ideën meequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:59 schreef FuifDuif het volgende:
Interessant zeg, Antropologie! Misschien is het wel interessant om de reïncarnatiecultuur in Indiä te bestuderen
.
Succes man, klinkt echt als een goede richting...zelfs politiek zou kunnen(direct of advieseur), mensen helpen met hun choicesquote:Ooooh ik heb er zoveel ideën mee . haha. Maar ik doe het in a'dam, waar ze zich ook focussen op de niet-westerse samenlevingen. Dus ik kijk er naar uit, eerst eventjes toelatings examen halen.
Ook zeker, plus randi doet schijnbaar niet aan experimenten die mogelijk tot verwonding kunnen leiden van de persoon met de 'gavens'. Dus daar vallen de volgende dingen in:quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:59 schreef FuifDuif het volgende:
En weet je waar ik zelf ook zo'n ontzettende hekel aan heb. Ik las in meerdere discussies rondom die man dat sommigen zeiden dat hij maar naar die Randi moest gaan om daar een miljoen dollar op te halen. Alsjeblieft zeg, denk ik dan, alsof zo'n man behoefte heeft aan zoveel geld. Die man is veel verder ontwikkeld, weet waar het werkelijk om gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |