Veel wordt gedaan in de wok. Maar babi pangang kan gewoon in de oven.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ja, in een wok met sojaolie (= slaolie). Nooit gezien? Het zijn hele wokken vol, daar doen ze heel veel in. Kroepoek, pisang goreng en die vleesballetjes, loempia's etc.
In een oven krijg je vlees nooit knapperig, in een pan ook niet, alleen door ze "diep te bakken" = deep frying = frituren. Alleen dan dus in een wok ipv een frituurpan
Ik gok erop dat dat minder lekker wordt, minder knapperig.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:55 schreef EricT het volgende:
[..]
Veel wordt gedaan in de wok. Maar babi pangang kan gewoon in de oven.
En ook heel snel droog.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik gok erop dat dat minder lekker wordt, minder knapperig.
Ook dat. Maar gisteren heb ik het misschien net iets te lang gefrituurd, het ging de kant op van snacks. Maar wel lekker!quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:08 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
En ook heel snel droog.
De magere variant in elk geval.
Ik denk dat je een wat hogere temperatuur en kortere baktijd moet proberen. Het vet is heet genoeg als je er een blokje brood in gooit en die meteen dichtschroeit en snel bruin wordt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ook dat. Maar gisteren heb ik het misschien net iets te lang gefrituurd, het ging de kant op van snacks. Maar wel lekker!
Tja, ding stond geloof ik op 180-190 graden. Hoger gaat ie geloof ik niet. Maar was gewoon net even iets te lang in geweest.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:03 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik denk dat je een wat hogere temperatuur en kortere baktijd moet proberen. Het vet is heet genoeg als je er een blokje brood in gooit en die meteen dichtschroeit en snel bruin wordt.
De eerste foto's voor je:quote:Op donderdag 4 november 2010 20:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
geen foto's!
enne, srsly, wordt die knapperige babi pangang van de chinees ook gefrituurd dan?
De rest komt vanavond (straks ga ik het afmaken).quote:
Dit is gemaakt van schouderkarbonade, zit geen zwoerd aan.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:25 schreef Thorical het volgende:
Moet babi pangang nou met of zonder zwoerd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |