Grappig dat je 't zegt.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 00:22 schreef Jane het volgende:
Zelf vond ik dat echt geweldig. Steeds meer nummers horen die ik daarvoor niet kende, maar wel geweldig waren, of wel kende maar waarvan ik niet wist dat zij het waren.
Kijk naar mijn quote in het begin van 't topic. Voor onbep. tijd uitgesteld.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:13 schreef webfreak het volgende:
Anyway, mijn vraag was of iemand nog iets heeft vernomen van de "Let it Be" DVD die eraan moet gaan komen. Is er al een releasedatum bekend ofzo?
Toen ik naar die stukjes uit Let It Be op de Anthology aan het kijken was, viel me ook op dat er best vaak dingetjes (stofjes/haartjes?) voor het beeld zitten. Raar eigenlijk, voor iets dat toch een bioscoopfilm werd. Ik denk dat ze dat soort dingen helemaal willen opknappen of zo (?). En er zullen wel extra's op komen (hoop ik, iig). Nou ja, als het een mooie release wordt, dan vind ik het niet erg om nog wat langer te wachten.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:35 schreef Price het volgende:
[..]
Kijk naar mijn quote in het begin van 't topic. Voor onbep. tijd uitgesteld.
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:30 schreef Jane het volgende:
* Jane droomt van een hele mooie heruitgave van alle Beatlesfilms op dvd in 1 box, met héél veel extra's.
Die heb ik ook! In kleur. Bij de music store gekocht, voor ong. 7 euro.quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:32 schreef Price het volgende:
Gevonden voor ongev. ¤ 11,00 excl. verzenden.
http://www.allposters.com/gallery.asp?aid=98574&item=357966
Wat veel mensen mischien niet weten is dat Marc Mann een groot aandeel in dit nummer had. Hij heeft samen met Jeff Lynne een week hiervoor in de studio gezeten om de "noise" uit de tape opname te halen. Vergeleken met Free as a Bird had Real Love 4 maal zoveel "noise"quote:Op donderdag 13 mei 2004 02:39 schreef webfreak het volgende:
Damn, Real Love, dat nummer draai ik echt nooit maar nu ik 'm terugluister: 't is inderdaad een fantastisch nummer
Dit is inderdaad terug te zien op de anthology-DVD. Je hoort zowieso aan de nummers al dat de stem origineel gewoon van een stoffige taperecorder af is gehaald.quote:Op donderdag 13 mei 2004 20:16 schreef zoom het volgende:
Wat veel mensen mischien niet weten is dat Marc Mann een groot aandeel in dit nummer had. Hij heeft samen met Jeff Lynne een week hiervoor in de studio gezeten om de "noise" uit de tape opname te halen. Vergeleken met Free as a Bird had Real Love 4 maal zoveel "noise"
Grappig dat ik 'm twee weken terug gewoon voor ongeveer ¤20,- heb gekocht ...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 22:34 schreef Price het volgende:
Voor ¤ 1000,- moet je ze ook alle 4 kunnen krijgen. Deze Spakenburger is duidelijk uit op de nietswetende fan en die zijn er in grote aantallen.
Een paar jaar geleden zag ik een Corgi Yellow Submarine van ¤ 40,- aangeboden worden voor ¤ 1500,-- !!!! Er werd zelfs één keer op geboden.![]()
Neeeeeeee!quote:Op maandag 17 mei 2004 17:23 schreef M.M het volgende:![]()
4 Juni naar concert Paul McCartney in Leipzich
![]()
Natuurlijk kan je mij bij Zappa-topics tegenkomenquote:Op donderdag 13 mei 2004 02:39 schreef webfreak het volgende:
Welkom Olmo.. Kan 't dat ik jou ook al es in verschillende Zappatopics ben tegengekomen of vergis ik me dan?
Damn, Real Love, dat nummer draai ik echt nooit maar nu ik 'm terugluister: 't is inderdaad een fantastisch nummer
oef die is mooi! Kan je die nog ergens krijgen voor die prijs of denk je dat ik hem perse via internet moet bestellenquote:Op donderdag 13 mei 2004 13:33 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Die heb ik ook! In kleur. Bij de music store gekocht, voor ong. 7 euro.
Deze dus:
[afbeelding]
Music Store op Texel (mss ook ergens anders?) Er zijn er geloof ik nog genoeg... alhoewel t mss iets duurder is geworden. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:11 schreef Olmo het volgende:
[..]
oef die is mooi! Kan je die nog ergens krijgen voor die prijs of denk je dat ik hem perse via internet moet bestellen![]()
Uiteraard, Zappa heeft ook altijd een beetje de pik gehad op the Beatles.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:08 schreef Olmo het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je mij bij Zappa-topics tegenkomenToch een van de grotere muzikanten die ooit geleeft heeft als je het mij vraagt. Maar we gaan het hier over de beatles hebben en niet over Zappa
Aaaaah... I Can't take it anymore!...quote:Op maandag 17 mei 2004 17:23 schreef M.M het volgende:![]()
4 Juni naar concert Paul McCartney in Leipzich
![]()
Same here.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:29 schreef webfreak het volgende:
Ik realiseer me net dat het ook alweer een dik jaar is geleden dat ik Paul in Arnhem heb gezien; time flies.. Kun je nagaan, de dag erna wilde ik nog een keer, moet je je voorstellen als je dat 2 jaar moet volhouden![]()
Je bedoelt denk ik dit topic: The Beatles Tournamentquote:Op donderdag 20 mei 2004 18:05 schreef Olmo het volgende:
Ben zelf al eeuwen bezig om een top 100 samen te stellen met de beste/leukste/mooiste Beatles-liedjes. Nou zag ik ineens in de FAQ dit Het Grote Rolling Stones Tournament! - Halvefinale topic ergens staan... Is het niet een leuk idee om zoiets ook te organiseren voor de Beatles? Of is er al een dergelijk topic geweest?
Wat mij betreft wel. Ik heb het destijds ook helemaal gemist. Die sneako's hebben het gewoon net gepland in een periode dat ik weinig op Fok! was!quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:28 schreef Olmo het volgende:
kunnen we er niet nog 1 organiseren? Het is immers al weer 1,5/2 jaar geleden...
Nee, bij dit idee gaat het dus om 1 ronde in principe. Daarom lijkt het me ook niet zo geslaagd, aangezien er dan maar vrij weinig mensen zijn die stemmen. Het idee wat ik net gepost heb is een mengelmoes van 2 systemen en lijkt me effectiever.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:08 schreef DearPrudence het volgende:
Maar dat lijkt me onlogisch. Een bepaald aantal lijstjes, daaruit de nummers kiezen die de meeste punten hebben gekregen en daarna of nog een keer, of een winnaar kiezen... ??
quote:A day in the life (1967)
A hard day's night (1964)
Across the universe (1967)
All my loving (1964)
All you need is love (1967)
And I love her (1964)
Baby's in black (1965)
Back in the U.S.S.R. (1968)
Blackbird (1969)
Can't buy me love (1964)
Day tripper (1965)
Eight days a week (1965)
Eleanor Rigby (1966)
Fool on the hill (1967)
Get back (1969)
Girl (1965)
Hello goodbye (1967)
Help (1965)
Here comes the sun (1969)
Here there and everywhere (1966)
Hey Jude (1968)
I feel fine (1965)
I saw her standing there (1963)
I should have known better (1964)
I want to hold your hand (1964)
I'm the walrus (1964)
If I fell (1965)
In my life (1965)
Lady Madonna (1968)
Let it be (1970)
Long tall Sally (1964)
Love me do (1962)
Lucy in the sky with diamonds (1967)
Magical mystery tour (1967)
Michelle (1966)
No reply (1964)
Norwegian wood (1965)
Ob la di ob la da (1969)
Paperback writer (1966)
Penny lane (1967)
Please, please me (1963)
Rock and roll music (1965)
Sgt. Pepper's Lonely Hearts club band (1967)
She loves you (1963)
She's leaving home (1967)
Something (1969)
Strawberry fields forever (1967)
The ballad of John and Yoko (1969)
The long and winding road (1970)
Ticket to ride (1965)
Twist and shout (1963)
We can work it out (1965)
When I'm sixty four (1967)
While my guitar gently weeps (1968)
Yellow submarine (1966)
Yesterday (1965)
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Als we een lijst met ongeveer 50 nummers nodig hebben lijkt me alle Beatles nummers die in de Radio 2 Top 2000 wel een goede lijst:
[..]
Of moeten er nog nummers bij?
Okquote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:13 schreef dwerg het volgende:
Misschien is het handig om een apart topic te openen voor een Beatles-toernooi. Dan valt het ook bij meer users op.
Hoe zou dat komen??quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:03 schreef Olmo het volgende:
EN OF er nog heeeeel veel nummers bij moeten! Heb tot nu toe geen versie van de top 2000 gemist en heb hem alle keren van onder naar boven doorgespit. Elke keer opnieuw kom ik tot de conclusie dat er veel, maar dan ook echt véél te weinig liedjes van de Beatles in staan. Bovendien maken ze ook nog eens verkeerde keuzes door bijvoorbeeld 'Yellow Submarine en Obladi Oblada te verkiezen boven Dear Prudence of Real Love (*zomaar 2 die in me opkwamen
)
De eerste en tweede ronde duren allebei 1,5 week.quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:03 schreef Jane het volgende:
ff een vraagje om het ff rustig aan te doen met dat toernooi. Heb de komende dagen niet zoveel tijd.
Leuk voor Liverpool.quote:LIVERPOOL
Culturele hoofdstad van Europa 2008
Liverpool wordt in 2008 de nieuwe culturele hoofdstad van Europa. Terecht, want wat eens een grauwe, troosteloze industrie en havenstad was, is nu een bruisende, levendige en afwisselende metropool. Een stad met geweldig veel uitstraling, geweldig winkelarsenaal en meer musea en tentoonstellingen dan in enige andere stad in Groot Brittannie, afgezien van London. Natuurlijk is Liverpool vooral beroemd om zijn “fab-four” , the Beatles. De hele stad ademt nog steeds de sfeer van dit beroemde viertal. Niet alleen in Matthew Street, waar het illustere kwartet optrad in “the Cavern”, maar in de hele stad zijn plaatsen die verwijzen naar de beroemdste band aller tijden...
[...]
Liverpool is een stad met prachtige monumentale gebouwen.
De promenade langst de rivier de Mersey (waar vroeger de havenacti-viteiten plaatsvonden) wordt nog steeds beheerst door het reusachtige Liver Building.
De beide kathedralen van de stad behoren tot de mooiste van Europa.
Liverpool is ook sportstad bij uitstek. Beide voetbalclubs, Liverpool en Everton zijn wereldberoemd evenals de fameuze paardenracebaan Aintree’s, waar jaarlijks de Grand National wordt verreden.
Als uitgaansstad is Liverpool ongeëvenaard. Het stadscentrum is bezaaid met allerlei sfeervolle uitspanningen en langs het Albert Dock is eveneens een geweldig uitgaansleven van grote klasse.
Bron
Nee, ken ik niet. Zal binnenkort eens kijken of ik hem kan vinden.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 22:23 schreef Rosnesda het volgende:
Kent iemand in het Beatles-topique Lowell Fulson's versie van Why don't we do it in the road? Ik vond het origineel al erg strak, maar deze rauwe bluesy versie van dit nummer vind ik eigenlijk stiekem nog lekkerder. Nog meer mensen bekend met deze versie?
Nou ja, het is nou niet zo dat het Gelredome vorig jaar binnen no time uitverkocht was. Integendeel. Onterecht natuurlijk, want het was geweldig en achteraf waren er veel mensen die zich voor de kop sloegen dat ze niet gegaan waren, maar daar heb je niks aan. Denk dat als de kaartverkoop toen sneller was gegaan, dat de kans groter was geweest dat hij nu weer zou komen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:20 schreef DearPrudence het volgende:
Maar.. waarom niet Nederland?
Idd...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou ja, het is nou niet zo dat het Gelredome vorig jaar binnen no time uitverkocht was. Integendeel. Onterecht natuurlijk, want het was geweldig en achteraf waren er veel mensen die zich voor de kop sloegen dat ze niet gegaan waren, maar daar heb je niks aan. Denk dat als de kaartverkoop toen sneller was gegaan, dat de kans groter was geweest dat hij nu weer zou komen.
Stelletje oenen dat niet gegaan is!![]()
![]()
Toch niet slecht voor niet zo'n geniale muzikant.quote:Achievements & World RecordsAppears in the Guinness Book of Records several times.
- "Yesterday" listed as the most covered song in history with over 3000 existing versions
- The most successful popular-music composer and recording artist ever with sales of 100 million singles and 60 gold disks
- The largest stadium audience in history when 184,000 paid to see him perform at Maracanã Stadium in Rio de Janeiro in April 1990
- The fastest ticket sales in history, which took place in 1993 when 20,000 tickets for 2 shows in Sydney, Australia sold out in eight minutesThe only artist to have UK number one singles as a soloist, and part of a duo, trio, quartet, quintet and sextet (hoe bedenk je het om het te gaan uitzoeken? ) (Pipes of Peace, Ebony and Ivory with Stevie Wonder, Mull of Kintyre Wings, She Loves You The Beatles, Get Back The Beatles with Billy Preston, Let It Be Ferry Aid). He was also a member of charity ensemble Band Aid who had a UK number one with Do They Know It's Christmas?
"Yesterday" was confirmed as world's most popular song with over 6,000,000 airplays in the USA alone. Received an honorary Doctorate of Music from the University of Sussex. The first rock musician ever to receive Chile's Order of Merit for "services to music, peace, and human understanding". First recipient of the Swedish Polar Music Prize ("Nobel prize for music").
quote:Op maandag 31 mei 2004 11:38 schreef popolon het volgende:
Weet niet of 't al eerder geplaatst is maar dit is een staaltje flash hoor.
Come together.
http://62.210.133.184/melon/cometogether.swf
Kende deze nog niet, mooi gemaakt zeg.quote:Op maandag 31 mei 2004 11:38 schreef popolon het volgende:
Wauw!!! Geweldig mooi man!!quote:Op maandag 31 mei 2004 11:38 schreef popolon het volgende:
Come together.
http://62.210.133.184/melon/cometogether.swf
Ja, ik was 't ook helemaal vergeten, ze zeiden 't zojuist op de radio...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:20 schreef Jane het volgende:
Shit, is dat morgen?
Nee, ik heb een verjaardag.
http://www.beatles-unlimited.com organiseert 't geloof ikquote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:25 schreef Price het volgende:
Waar kun je meer info krijgen over deze bijeenkomst in Blokker?
Achja, ik heb die Rob Bolland niet gezien, maar wel strawberry lane, de wannabe john lennon en zijn band en let it beat. Strawberry lane was echt erg goed, vond ik zelf, de eerste set speelde ze de set die de beatles ook deden in Blokker (25 minuten ofzo) en de 2de set deden ze veel nummers van het SGT Pepper album. Ik vond het een erg goeie band die ze eigenlijk zaterdagavond hadden moeten neerzetten. de wannabe John Lennon was ook gezellig, maar weet nou niet echt of hij heel goed was (voor de echte beatlefreak) ik heb er iig van genoten. Let it beat was ietsje minder omdat ze er niet bovenuitkwamen en omdat ik niet zo weg ben van de vertaalde nummers.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:17 schreef webfreak het volgende:
Zojuist was Rob Bolland op Radio 2, met een van de meest vreselijke verkrachtingen van "Blackbird" die ik ooit heb gehoord!
Op de Beatlesdag, 2e paasdag had ik 'm al gezien samen met z'n band, daar zei hij dat z'n stem een beetje brak was, en 't optreden was dan ook ronduit rampzalig.
Bij iedere noot die hij verneukte begon 'ie door 't nummer heen te lullen, en een beetje de macho uit te hangen, ik kon 'm wel schieten.
Morgen is in de Blokker een bijeenkomst omdat 't dan precies 40 jaar geleden is dat the Beatles in Nederland waren.
Helaas heeft de organisatie alleen niet veel geleerd van de vorige keer, ze hebben die joker namelijk wéér uitgenodigd! Ik weet niet wie de programmering regelt, maar ik vermoed een Stones-fan.
Hoe dan ook, iemand die morgen van de partij is?
En nee, BU heeft het niet georganiseerd. Het waren 3 heren waarvan ik er 2 goed ken.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:26 schreef webfreak het volgende:
[..]
http://www.beatles-unlimited.com organiseert 't geloof ik
Samen met Yoko, dacht ik toch? Maar da's natuurlijk geen Beatle..quote:Revolution 9 - alleen John
Het jury-rapport zei: Close, maar nèt niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:23 schreef Zander het volgende:
Samen met Yoko, dacht ik toch? Maar da's natuurlijk geen Beatle..
Naturellement!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 15:38 schreef MuadDib het volgende:
Blackbird?
heey, ga jij eens snel stemmen op het Beatles tournament. Vorige ronde zat je ook al te zeurenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:09 schreef DearPrudence het volgende:
geslijm
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 20:23 schreef Olmo het volgende:
[..]
heey, ga jij eens snel stemmen op het Beatles tournament. Vorige ronde zat je ook al te zeuren
Zeker een aanrader . Ik heb hem destijds nieuw gekocht voor 59 euro bij de MediaMarkt .quote:Op zaterdag 12 juni 2004 22:13 schreef klappernoot2000 het volgende:
Zag trouwens laatst die Anthology DVD collectie bij een platenbeurs staan voor de somma van 35 Euro... Goeje koop?
Morgen was gisteren, dus waar blijven die stemmenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 21:35 schreef DearPrudence het volgende:
[..]oke. Morgen!!
Heb al gestemd joh... allaaang.quote:Op maandag 14 juni 2004 15:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Morgen was gisteren, dus waar blijven die stemmen![]()
En voor iedereen die nog moet: Morgen (dinsdag 15 juni om 22:30) sluit de 2 ronde, dus stem NU!!!!
Het Fok-Beatles Tournament 2004! Ronde 2!!!!!!!!
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 23:36 schreef Jane het volgende:
Paul, van harte!
quote:McCartney naar Hollywood
Paul McCartney gaat hoogstwaarschijnlijk naar Hollywood verhuizen zodat zijn vrouw een beroemde tv-ster kan worden. Heather McCartney wil niets liever dan een eigen talkshow en is vastberaden het te gaan maken.
Een vriend van het stel zei: "Paul houdt zoveel van zijn vrouw dat hij overal met haar mee naar toe zou gaan. Heather wil het gaan maken op televisie en hij steunt haar voor de volle honderd procent."
Nu is de vraag nog maar wat Pauls kinderen van deze verhuizing vinden. Met name Pauls dochter, modeontwerpster Stella, heeft het niet zo op haar stiefmoeder.
"Het ergste wat zijn kinderen zouden kunnen denken is dat Heather hun vader heeft overgehaald Engeland voorgoed te verlaten. Stella en haar stiefmoeder kunnen de laatste tijd steeds beter met elkaar overweg en het zou zonde zijn als die relatie door deze verhuizing, weer kapot zou gaan" , aldus de vriend.
Heather McCartney is inmiddels bezig met een grote deal. Ze heeft indruk gemaakt op enkele Hollywood tv-bazen door haar indrukwekkende interviewtalenten en als alles doorgaat krijgt zij haar eigen show op CNN.
http://www.telegraaf.nl/p(...)_naar_Hollywood.html
Mmm...heb er 80 euro voor neergelegd bij de FRSquote:Op zondag 13 juni 2004 08:36 schreef zoom het volgende:
[..]
Zeker een aanrader . Ik heb hem destijds nieuw gekocht voor 59 euro bij de MediaMarkt .
quote:When I get older losing my hair,
Many years from now.
Will you still sending me a Valentine
Birthday greetings bottle of wine.
If I'd been out till quarter to three
Would you lock the door,
Will you still need me, will you still feed me,
When I'm sixty-four.
You will be older too,
And if you say the word,
I could stay with you.
I could be handy, mending a fuse.
When your lights have gone.
You can knit a sweater by the fireside
Sunday morning go for a ride,
Doing the garden, digging the weeds,
Who could ask for more.
When I'm sixty-four.
Every summer we can rent a cottage,
In the Isle of Wight, if it's not too dear
We shall scrimp and save
Grandchildren on your knee
Vera Chuck & Dave
Send me a postcard, drop me a line,
Stating point of view
Indicate precisely what you mean to say
Yours sincerely, wasting away.
Give me your answer, fill in a form
Mine for evermore
When I'm sixty-four.
quote:Brit vindt Beatles-tapes in Australië
SYDNEY (ANP) - Een Britse toerist heeft op een rommelmarkt bij Melbourne voor een prikkie een ouwe koffer vol waardevolle Beatles-spullen gekocht. Mogelijk zitten er zelfs nooit eerder ontdekte geluidsopnamen in.
Muziekliefhebbers staan op hun kop, maar critici betwijfelen de waarde van de inhoud en juristen temperen de feestvreugde. De gedeukte koffer bevat vierhonderd foto's en verzegelde geluidsbanden waarop een sticker met de tekst 'Abbey Road' is geplakt, destijds de opnamestudio van de Beatles.
Deskundigen vermoeden dat het gaat om het vermiste archief van Mal Evans, een vriend van de Beatles. Deze trouwe fan werkte jaren voor de Fabulous Four en zong ook wel eens tijdens opnamen mee op de achtergrond. Anderen zeggen dat zo'n archief nooit vanuit Groot-Brittannië op een rommelmarkt in Australië terecht heeft kunnen komen.
Evans
Nadat de Beatles uit elkaar waren gegaan, vertrok Evans naar Los Angeles waar hij in 1976 werd doodgeschoten. Mochten de spullen van Evans zijn, dan zijn ze in feite eigendom van de Beatles, omdat Evans voor de band werkte, stellen Australische juristen.
En zelfs als de Britse toerist ze mag houden, dan mag hij niets met de opnames doen, omdat hij er geen copyright over heeft, waarschuwde de Australische Copyright Council.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |