abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 mei 2004 @ 21:24:52 #140
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19030324
Help! I need somebody!

Het belangrijkste topic van heel Fok! en hij is in mijn scherm ineens helemaal leeg!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 10 mei 2004 @ 21:52:45 #141
9613 Seborik
I, Voyager
pi_19031207
Whoa! Het werkt weer.
  maandag 10 mei 2004 @ 21:59:34 #142
1986 Jane
pi_19031418
Geweldig!

Nou, dan moet Webfreak z'n reactie maar nog een keertje overdoen. Ging volgens mij over die real life soap opmerking van mij (had ff in de bron gekeken).
pi_19042250
Raar man, ik dacht al dat 't aan mijn computer lag, maar schijnbaar lag 't dus aan m'n post.. Toch heb ik geen gekke scripts of iets dergelijks getypt??
pi_19042280
Anyway, mijn vraag was of iemand nog iets heeft vernomen van de "Let it Be" DVD die eraan moet gaan komen. Is er al een releasedatum bekend ofzo?
pi_19042655
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 00:22 schreef Jane het volgende:
Zelf vond ik dat echt geweldig. Steeds meer nummers horen die ik daarvoor niet kende, maar wel geweldig waren, of wel kende maar waarvan ik niet wist dat zij het waren.
Grappig dat je 't zegt.
Ik heb dat met name veel bij Lennon en Macca.
Mijn pa draaide die platen vroeger grijs, dus die zitten van kinds af aan in m'n hoofd.
Toen ik wat meer into Beatles raakte (en dus vanzelf ook into Lennon/Macca/Wings), viel ik van de ene verbazing in de andere, toen ik ontdekte dat mijn grootste idolen NU, ook diegenen zijn die mij in mijn jeugd met muziek in het algemeen hebben laten kennis maken.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 15:35:53 #146
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_19047556
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:13 schreef webfreak het volgende:
Anyway, mijn vraag was of iemand nog iets heeft vernomen van de "Let it Be" DVD die eraan moet gaan komen. Is er al een releasedatum bekend ofzo?
Kijk naar mijn quote in het begin van 't topic. Voor onbep. tijd uitgesteld.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:30:52 #147
1986 Jane
pi_19054861
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 15:35 schreef Price het volgende:

[..]

Kijk naar mijn quote in het begin van 't topic. Voor onbep. tijd uitgesteld.
Toen ik naar die stukjes uit Let It Be op de Anthology aan het kijken was, viel me ook op dat er best vaak dingetjes (stofjes/haartjes?) voor het beeld zitten. Raar eigenlijk, voor iets dat toch een bioscoopfilm werd. Ik denk dat ze dat soort dingen helemaal willen opknappen of zo (?). En er zullen wel extra's op komen (hoop ik, iig). Nou ja, als het een mooie release wordt, dan vind ik het niet erg om nog wat langer te wachten.

* Jane droomt van een hele mooie heruitgave van alle Beatlesfilms op dvd in 1 box, met héél veel extra's.
pi_19060708
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:30 schreef Jane het volgende:

* Jane droomt van een hele mooie heruitgave van alle Beatlesfilms op dvd in 1 box, met héél veel extra's.
Extra's... Extraa's....... EXTRAAAA'S.........!!!

Ja, ik weet wat je bedoelt: je kunt maar niet genoeg exclusief beeldmateriaal hebben.
Van mij mag er nog wel een hele serie Anthology-DVD's komen (god, hoezo obsessief ).
pi_19083282
Ik zal me dan ook maar even officieel melden , ondanks dat ik al een paar keer in dit topic gepost heb. Ben 18 jaartjes jong, maar een enorme fan van de Beatles (of moet ik zeggen: en uiteraard een enorme fan). Ik ben vooral weg van de muziek en heb tot nu toe niet echt veel verder gekeken. Heb Yellow Submarine wel gezien en heb ook wel wat documenten over ze hier thuis liggen. Het begon allemaal zo op mijn 8e, toen ik mijn vader de LP Abbey Road hoorde draaien. Ik vond het prachtige muziek en sindsdien ben ik alle cd's maar eens gaan sparen. Elke verjaardag stond bovenaan mijn verlanglijstje: cd van The Beatles. Inmiddels heb ik ze zo ongeveer allemaal verzameld. Ben een tijdje bezig geweest met het samenstellen van een top 250... maar dat is er bij in geschoten. Ik weet niet of iemand dat muziekprogramma op RTL 5 wel eens heeft gezien (naam even ontschoten), maar dan is je vast die geweldige poster op de achtergrond opgevallen. Ik ben echt verliefd op die poster, wat is die mooi! Ik heb op internet gekeken of ik hem kon bestellen...en dat kon, alleen kostte ie dan zoon 150 euro dacht ik. Misschien voor later een keertje . Nou genoeg voorgesteld dacht ik zo.
Oja, mijn top 2 van beste/mooiste/leukste nummers staat wel vast, alleen weet ik niet in wat voor volgorde... Strawberry Fields en Real Love. Prachtige platen!!
  woensdag 12 mei 2004 @ 22:28:53 #150
41286 Price
pi_19085859
Die poster is idd zeer mooi. Voor weinig is ie ook wel te krijgen hoor. Gewoon even goed surfen.
  woensdag 12 mei 2004 @ 22:32:00 #151
41286 Price
pi_19086005
Gevonden voor ongev. ¤ 11,00 excl. verzenden.
http://www.allposters.com/gallery.asp?aid=98574&item=357966
pi_19089569
kijk eens, wat een service
pi_19089596
o ik zie het al, die van mij was dan met lijst er omheen
pi_19091440
Welkom Olmo.. Kan 't dat ik jou ook al es in verschillende Zappatopics ben tegengekomen of vergis ik me dan?

Damn, Real Love, dat nummer draai ik echt nooit maar nu ik 'm terugluister: 't is inderdaad een fantastisch nummer
pi_19098047
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 22:32 schreef Price het volgende:
Gevonden voor ongev. ¤ 11,00 excl. verzenden.
http://www.allposters.com/gallery.asp?aid=98574&item=357966
Die heb ik ook! In kleur. Bij de music store gekocht, voor ong. 7 euro.

Deze dus:

[ Bericht 11% gewijzigd door DearPrudence op 13-05-2004 13:56:13 (poster op google gevonden.) ]
pi_19106519
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 02:39 schreef webfreak het volgende:
Damn, Real Love, dat nummer draai ik echt nooit maar nu ik 'm terugluister: 't is inderdaad een fantastisch nummer
Wat veel mensen mischien niet weten is dat Marc Mann een groot aandeel in dit nummer had. Hij heeft samen met Jeff Lynne een week hiervoor in de studio gezeten om de "noise" uit de tape opname te halen. Vergeleken met Free as a Bird had Real Love 4 maal zoveel "noise"

Marc Mann speelde ook mee met Concert for George . Hij nam bijna alle gitaar solo's voor zijn rekening. Gelijk ook maar een foto dan zien jullie wie ik bedoel

pi_19119666
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:16 schreef zoom het volgende:
Wat veel mensen mischien niet weten is dat Marc Mann een groot aandeel in dit nummer had. Hij heeft samen met Jeff Lynne een week hiervoor in de studio gezeten om de "noise" uit de tape opname te halen. Vergeleken met Free as a Bird had Real Love 4 maal zoveel "noise"
Dit is inderdaad terug te zien op de anthology-DVD. Je hoort zowieso aan de nummers al dat de stem origineel gewoon van een stoffige taperecorder af is gehaald.
Toch heeft 't wel wat, die noise ertussen.
pi_19119798
Ik ben geen fan van de Beatles, sommige liedjes zijn wel leuk. Maar ik loop nu al jaren met het intro van Hard day's night in mijn hoofd (tot aan ...feel OK) En dat allemaal van één keer naar Hans Liberg kijken/luisteren. Erge is ik heb geen idee hoe de rest van dat nummer eigenlijk gaat, ik ken alleen het intro, toch de rest maar eens opzoeken.
pi_19198112
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 22:34 schreef Price het volgende:
Voor ¤ 1000,- moet je ze ook alle 4 kunnen krijgen. Deze Spakenburger is duidelijk uit op de nietswetende fan en die zijn er in grote aantallen.
Een paar jaar geleden zag ik een Corgi Yellow Submarine van ¤ 40,- aangeboden worden voor ¤ 1500,-- !!!! Er werd zelfs één keer op geboden.
Grappig dat ik 'm twee weken terug gewoon voor ongeveer ¤20,- heb gekocht ...
pi_19198558
4 Juni naar concert Paul McCartney in Leipzich
pi_19200993
quote:
Op maandag 17 mei 2004 17:23 schreef M.M het volgende:
Neeeeeeee!
Hoe oneerlijk!! Wil ook....

Maar wel leuk voor je!
  maandag 17 mei 2004 @ 19:32:42 #162
1986 Jane
pi_19201225
Gefeli, M.M!

Alhoewel ik lichte (understatement) jaloezie voel steken. :'(

* Jane wil dat hij ook naar Nederland komt!!!!
pi_19203262
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 02:39 schreef webfreak het volgende:
Welkom Olmo.. Kan 't dat ik jou ook al es in verschillende Zappatopics ben tegengekomen of vergis ik me dan?

Natuurlijk kan je mij bij Zappa-topics tegenkomen Toch een van de grotere muzikanten die ooit geleeft heeft als je het mij vraagt. Maar we gaan het hier over de beatles hebben en niet over Zappa
pi_19203354
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 13:33 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Die heb ik ook! In kleur. Bij de music store gekocht, voor ong. 7 euro.

Deze dus:
[afbeelding]
oef die is mooi! Kan je die nog ergens krijgen voor die prijs of denk je dat ik hem perse via internet moet bestellen
pi_19205210
quote:
Op maandag 17 mei 2004 21:11 schreef Olmo het volgende:

[..]

oef die is mooi! Kan je die nog ergens krijgen voor die prijs of denk je dat ik hem perse via internet moet bestellen
Music Store op Texel (mss ook ergens anders?) Er zijn er geloof ik nog genoeg... alhoewel t mss iets duurder is geworden. Maar dat weet ik niet zeker.
pi_19205433
Ok ok... ik ga wel even vanuit Nijmegen naar de Music Store op Texel
pi_19205500
Dacht ik al. Gelijk een leuk vakantietje. Heel zonnig hier de laatste tijd hoor!
pi_19213488
quote:
Op maandag 17 mei 2004 21:08 schreef Olmo het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je mij bij Zappa-topics tegenkomen Toch een van de grotere muzikanten die ooit geleeft heeft als je het mij vraagt. Maar we gaan het hier over de beatles hebben en niet over Zappa
Uiteraard, Zappa heeft ook altijd een beetje de pik gehad op the Beatles.
Toch heeft 'ie Lennon (en Yoko) ooit es zover gekregen om samen een show te doen, om vervolgens Yoko helemaal voor paal te zetten op 't podium (waar dan wel weer al mijn symphatie naar uitgaat )
quote:
Op maandag 17 mei 2004 17:23 schreef M.M het volgende:
Aaaaah... I Can't take it anymore!...
Ik heb nog geprobeerd om vervoer naar Parijs te regelen, maar dit tevergeefs, ik zal moeten wachten op de volgende keer dat Paul wat dichterbij komt.

Ik realiseer me net dat het ook alweer een dik jaar is geleden dat ik Paul in Arnhem heb gezien; time flies.. Kun je nagaan, de dag erna wilde ik nog een keer, moet je je voorstellen als je dat 2 jaar moet volhouden
pi_19215743
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 11:29 schreef webfreak het volgende:
Ik realiseer me net dat het ook alweer een dik jaar is geleden dat ik Paul in Arnhem heb gezien; time flies.. Kun je nagaan, de dag erna wilde ik nog een keer, moet je je voorstellen als je dat 2 jaar moet volhouden
Same here.
pi_19273836
Ben zelf al eeuwen bezig om een top 100 samen te stellen met de beste/leukste/mooiste Beatles-liedjes. Nou zag ik ineens in de FAQ dit Het Grote Rolling Stones Tournament! - Halvefinale topic ergens staan... Is het niet een leuk idee om zoiets ook te organiseren voor de Beatles? Of is er al een dergelijk topic geweest?
pi_19276476
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 18:05 schreef Olmo het volgende:
Ben zelf al eeuwen bezig om een top 100 samen te stellen met de beste/leukste/mooiste Beatles-liedjes. Nou zag ik ineens in de FAQ dit Het Grote Rolling Stones Tournament! - Halvefinale topic ergens staan... Is het niet een leuk idee om zoiets ook te organiseren voor de Beatles? Of is er al een dergelijk topic geweest?
Je bedoelt denk ik dit topic: The Beatles Tournament
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_19276853
zoiets inderdaad...

kunnen we er niet nog 1 organiseren? Het is immers al weer 1,5/2 jaar geleden...
pi_19287068
Wel een leuk idee.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:39:16 #174
1986 Jane
pi_19287690
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 20:28 schreef Olmo het volgende:

kunnen we er niet nog 1 organiseren? Het is immers al weer 1,5/2 jaar geleden...
Wat mij betreft wel. Ik heb het destijds ook helemaal gemist. Die sneako's hebben het gewoon net gepland in een periode dat ik weinig op Fok! was!
pi_19289142
Barbaars!!
pi_19291527
Moet alleen een vrijwillger zijn die het dan ook daadwerkelijk gaat organiseren
pi_19292399
Tof plan!
Inderdaad iemand hebben met veel vrije tijd die alle stemmen wil gaan tellen etc.
Of praktischer: Voor iedere ronde een ander iemand, dat scheelt wel werk
pi_19292677
Ja weetje, ik zou het best willen doen, maar heb zo weinig tijd...maar het plan ligt er in ieder geval. Ik denk dat we ook veel kunnen gebruiken uit het oude topic.
pi_19325195
Ik zou het best wel willen organiseren, lijkt me ontzettend leuk(als iemand anders wil mag dat ook natuurlijk, maar ik kom regelmatig op Fok, post alleen wat minder vaak). Maar dan moeten we eerst dus een lijstje met nummers (128???) hebben. En dan via een deathmatch systeem (128 - 64 - 32 - 16 - 8 -4 -2 -1) steeds afvallen, of moeten we een ander systeem gebruiken? Bijvoorbeeld dat iedereen zijn eigen top 10 (bijvoorbeeld) kan samenstellen, nummer 1 krijgt 10 punten, nummer 2 krijgt 9 punten.....nummer 10 krijgt 1 punt. Pluspunt van zo'n systeem is dat we dan echt een lijst kunnen maken met de populairste Fok! Beatles nummers. Iemand nog andere ideeën?
pi_19395017
Het lijkt mij inderdaad leuk om een ander systeem te gebruiken! Vooral ook omdat je dan een 'échte' nummer 2,3,4 enz. krijgt. De selectie van de liedjes lijkt me niet al te moeilijk, even in dat andere topic kijken (en vooral ook nog even verder lezen, omdat er na een tijdje bleek dat er aardig wat nummers ontbraken...). De openingspost is dan ook niet zo moeilijk meer te verzinnen.

Voordat we het laten beginnen lijkt het me goed om dus nog eerst even wat stemmen te horen over de verschillende systemen. Het lijkt mij inderdaad leuk om een lijst samen te stellen met (ongeveer) alle Beatles-liedjes en dat de Fok!kers daaruit een top 10 of 15 uit samen mogen stellen. Je kan dan óf wel met punten werken óf gewoon elk geselecteerd liedje 1 punt geven, dan wint dus het liedje wat het vaakst geselecteerd is. Ik hoop dat we eruit kunnen komen . Ik wil trouwens ook wel helpen met het organiseren, alleen het punt is dat ik niet dagelijks op Fok! zit...
pi_19400437
Ok eerst moet er dus een stemsysteem komen. Olmo's idee, een lijstje maken en elk gekozen nummer krijgt 1 punt, vind ik ook een goed systeem. Nadeel is wel dat mensen niet het ene nummer hoger kunnen zetten, elk nummer die je aangeeft krijgt namelijk 1 punt. Voordeel is dat het minder lastig wordt een lijst samen te stellen, ik kan zo niet zeggen wat ik de beste Beatles nummer vind, laat staan een top 10. Een lijstje met 10-15 favoriete Beatle nummers gaat al wat makkelijker.

Dus we hebben de volgende systemen tot nu toe:

1 Afval systeem (A vs. B, verliezer valt af)
2 Iedereen maakt een top 10/15/.... hoe hoger op de lijst hoe meer punten
3 Iedereen geeft zijn favoriete nummers door, elk nummer krijgt 1 punt

Iemand nog andere ideeën voor stemsystemen? Mijn voorkeur gaat uit naar een systeem waaruit ook een nummer 2, 3, 4 etc. vloeit (zoals bij systeem 2 en 3).

[ Bericht 1% gewijzigd door MrBadGuy op 25-05-2004 19:23:21 ]
pi_19400972
Het lijstjes-systeem lijkt me inderdaad leuker, omdat je dus ook niet de kans loopt dat je uit 2 favorieten moet kiezen (wat in mijn geval al heel snel voorkomt bij zo'n deathmatch )..
pi_19401971
Dat je bij een top 10 echt een favoriet moet aangeven heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht dat maakt het voor mij eigenlijk onmogelijk om zo'n lijstje te maken. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een lijstje van 12 liedjes waarin elk liedje 1 punt krijgt.
pi_19403770
Idd, maar hoeveel mensen mogen stemmen tot we naar t volgende stap gaan, of een heel topic vol laten posten, met lijstjes. En een nieuwe Topic openen met de uitslagen??
pi_19403845
Maar dat lijkt me onlogisch. Een bepaald aantal lijstjes, daaruit de nummers kiezen die de meeste punten hebben gekregen en daarna of nog een keer, of een winnaar kiezen... ??
pi_19404352
Nog een idee:

We beginnen met 128 liedjes (256 lijkt me net iets teveel...) en starten een toernooi van 2 rondes. Na 2 rondes houden we dus 32 liedjes over. Die 32 liedjes vormen het 'lijstje' waaruit je een selectie van 10 kan maken die allemaal 1 punt krijgen. Zo krijg je uiteindelijk een toernooi wat toch voor een groter publiek aantrekkelijk is.
Om uiteindelijk écht de 32 beste liedjes over te houden en ervoor te zorgen dat Hey Jude niet in de eerste rond toevallig tegen Yesterday lood (noem maar wat). Kunnen we 32 liedjes 'plaatsen'. Dat wil zeggen: 32 liedjes krijgen een nummer of een sterretje. Deze nummer kunnen dan in de eerste 2 rondes niet tegen elkaar loten.
Hoe bepaal je dan welke liedjes 'geplaatst' worden? Heel simpel... kijk in het oude topic en plaats de laatste 32 liedjes. Mochten echte kanshebbers voor een top 10 positie hier buiten vallen, dan kunnen we in principe nog schuiven.

Nog meer ideeën?
pi_19404412
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:08 schreef DearPrudence het volgende:
Maar dat lijkt me onlogisch. Een bepaald aantal lijstjes, daaruit de nummers kiezen die de meeste punten hebben gekregen en daarna of nog een keer, of een winnaar kiezen... ??
Nee, bij dit idee gaat het dus om 1 ronde in principe. Daarom lijkt het me ook niet zo geslaagd, aangezien er dan maar vrij weinig mensen zijn die stemmen. Het idee wat ik net gepost heb is een mengelmoes van 2 systemen en lijkt me effectiever.
pi_19405274
Als we een lijst met ongeveer 50 nummers nodig hebben lijkt me alle Beatles nummers die in de Radio 2 Top 2000 wel een goede lijst:
quote:
A day in the life (1967)
A hard day's night (1964)
Across the universe (1967)
All my loving (1964)
All you need is love (1967)
And I love her (1964)
Baby's in black (1965)
Back in the U.S.S.R. (1968)
Blackbird (1969)
Can't buy me love (1964)
Day tripper (1965)
Eight days a week (1965)
Eleanor Rigby (1966)
Fool on the hill (1967)
Get back (1969)
Girl (1965)
Hello goodbye (1967)
Help (1965)
Here comes the sun (1969)
Here there and everywhere (1966)
Hey Jude (1968)
I feel fine (1965)
I saw her standing there (1963)
I should have known better (1964)
I want to hold your hand (1964)
I'm the walrus (1964)
If I fell (1965)
In my life (1965)
Lady Madonna (1968)
Let it be (1970)
Long tall Sally (1964)
Love me do (1962)
Lucy in the sky with diamonds (1967)
Magical mystery tour (1967)
Michelle (1966)
No reply (1964)
Norwegian wood (1965)
Ob la di ob la da (1969)
Paperback writer (1966)
Penny lane (1967)
Please, please me (1963)
Rock and roll music (1965)
Sgt. Pepper's Lonely Hearts club band (1967)
She loves you (1963)
She's leaving home (1967)
Something (1969)
Strawberry fields forever (1967)
The ballad of John and Yoko (1969)
The long and winding road (1970)
Ticket to ride (1965)
Twist and shout (1963)
We can work it out (1965)
When I'm sixty four (1967)
While my guitar gently weeps (1968)
Yellow submarine (1966)
Yesterday (1965)

En dat mensen hier dan uit kunnen kiezen, of moeten er nog nummers bij?

*toevoeging: Dit kan ook als "ideeënlijst" gebruikt worden, voor de mensen die zoniet tien nummers kunnen opnoemen, of voor mensen die snel een nummer vergeten. Als iemand een nummer wil nomineren die niet in deze lijst staat, kan dat ook. Of zijn er andere suggesties

[ Bericht 4% gewijzigd door MrBadGuy op 25-05-2004 21:56:47 (toevoeging) ]
pi_19405629
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Als we een lijst met ongeveer 50 nummers nodig hebben lijkt me alle Beatles nummers die in de Radio 2 Top 2000 wel een goede lijst:
[..]

Of moeten er nog nummers bij?
EN OF er nog heeeeel veel nummers bij moeten! Heb tot nu toe geen versie van de top 2000 gemist en heb hem alle keren van onder naar boven doorgespit. Elke keer opnieuw kom ik tot de conclusie dat er veel, maar dan ook echt véél te weinig liedjes van de Beatles in staan. Bovendien maken ze ook nog eens verkeerde keuzes door bijvoorbeeld 'Yellow Submarine en Obladi Oblada te verkiezen boven Dear Prudence of Real Love (*zomaar 2 die in me opkwamen )

Nou kunnen we natuurlijk wel die lijst gaan aanpassen, maar dan denk ik dat we eeuwig bezig kunnen zijn. Als we beginnen met liedjes toevoegen, dan houden we daar denk ik ook niet meer mee op. Nee we moeten echt met een grotere lijst beginnen.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:13:29 #190
6536 dwerg
chagrijn
pi_19405944
Misschien is het handig om een apart topic te openen voor een Beatles-toernooi. Dan valt het ook bij meer users op.
I intend to live forever, or die trying.
pi_19406041
Slim idee
pi_19406365
Misschien ook een idee om een lijst te maken, is om door alle Beatles nummers te verdelen in poules. 10 nummers per poule, de 4 besten plaatsen zich voor de finale poule en nummer 5 en 6 en 7 kunnen via een halve finale naar de finale gaan. Ik heb geen idee hoeveel Beatles nummers er zijn (200-250 ofzo???), maar als ik ff van 220 (22 poules) uitga, komen er 110 in de finale. Als de finale afgelopen is blijven er 55 over. Uit deze 55 kun je dan je favoriete 10(oid) zoeken, zodat daarvan een Top 55 gemaakt kan worden.

Voorbeeld:

Poule A----- \ de besten 4
------------------------------- Poule 1 -------5 besten naar de lijst
Poule B----- / de besten 4

Poule C----- \ de besten 4
------------------------------- Poule 2 -------5 besten naar de lijst
Poule D----- / de besten 4

Nummer 5, 6 en 7 van Poule A,B,C,D tegen elkaar. De vier besten gaan naar Poule 1 of Poule 2.

Of is dit veels te ingewikkeld/niet goed?
pi_19406430
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:13 schreef dwerg het volgende:
Misschien is het handig om een apart topic te openen voor een Beatles-toernooi. Dan valt het ook bij meer users op.
Ok
pi_19406445
Ook een leuk idee! Kan je zometeen posten in het door mij inmiddels geopende: Beatles Tournament 2004: Het systeem? en de genomineerden?
pi_19423490
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:03 schreef Olmo het volgende:
EN OF er nog heeeeel veel nummers bij moeten! Heb tot nu toe geen versie van de top 2000 gemist en heb hem alle keren van onder naar boven doorgespit. Elke keer opnieuw kom ik tot de conclusie dat er veel, maar dan ook echt véél te weinig liedjes van de Beatles in staan. Bovendien maken ze ook nog eens verkeerde keuzes door bijvoorbeeld 'Yellow Submarine en Obladi Oblada te verkiezen boven Dear Prudence of Real Love (*zomaar 2 die in me opkwamen )
Hoe zou dat komen??
pi_19423616
laat maar..
pi_19424135
Iedereen stem voor de 1e ronde in Het Fok-Beatles Tournament 2004:

Het Fok-Beatles Tournament 2004!!! 1e Ronde!!!!!
  woensdag 26 mei 2004 @ 20:03:53 #198
1986 Jane
pi_19428958
ff een vraagje om het ff rustig aan te doen met dat toernooi. Heb de komende dagen niet zoveel tijd.
pi_19431593
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 20:03 schreef Jane het volgende:
ff een vraagje om het ff rustig aan te doen met dat toernooi. Heb de komende dagen niet zoveel tijd.
De eerste en tweede ronde duren allebei 1,5 week.
De laatste ronde, met de lijstjes, duurt 2 weken!

Genoeg tijd dus lijkt me?
pi_19434427
leuk toernooi!!!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 14:02:40 #201
1986 Jane
pi_19471614
Voor degenen die het gemist hebben: Liverpool is verkozen tot Culturele Hoofdstad van Europa in 2008.
quote:
LIVERPOOL
Culturele hoofdstad van Europa 2008

Liverpool wordt in 2008 de nieuwe culturele hoofdstad van Europa. Terecht, want wat eens een grauwe, troosteloze industrie en havenstad was, is nu een bruisende, levendige en afwisselende metropool. Een stad met geweldig veel uitstraling, geweldig winkelarsenaal en meer musea en tentoonstellingen dan in enige andere stad in Groot Brittannie, afgezien van London. Natuurlijk is Liverpool vooral beroemd om zijn “fab-four” , the Beatles. De hele stad ademt nog steeds de sfeer van dit beroemde viertal. Niet alleen in Matthew Street, waar het illustere kwartet optrad in “the Cavern”, maar in de hele stad zijn plaatsen die verwijzen naar de beroemdste band aller tijden...

[...]

Liverpool is een stad met prachtige monumentale gebouwen.
De promenade langst de rivier de Mersey (waar vroeger de havenacti-viteiten plaatsvonden) wordt nog steeds beheerst door het reusachtige Liver Building.
De beide kathedralen van de stad behoren tot de mooiste van Europa.
Liverpool is ook sportstad bij uitstek. Beide voetbalclubs, Liverpool en Everton zijn wereldberoemd evenals de fameuze paardenracebaan Aintree’s, waar jaarlijks de Grand National wordt verreden.
Als uitgaansstad is Liverpool ongeëvenaard. Het stadscentrum is bezaaid met allerlei sfeervolle uitspanningen en langs het Albert Dock is eveneens een geweldig uitgaansleven van grote klasse.
Bron
Leuk voor Liverpool. Ik ben er zelf ook een aantal keer geweest en het ik zeker een leuke stad om te bezoeken, en niet alleen voor de Beatles. Toen ik er voor het eerst heen ging verwachtte ik ook een grauwe industriestad, maar niets is minder waar. Bovendien is er tussen mijn eerste bezoek midden jaren 80 en nu ook al weer veel veranderd. De stad heeft zich enorm ontwikkeld en er wordt wel gezegd dat de interesse die ontstond door het feit dat de Beatles er vandaan komen er wel veel mee te maken heeft. Ik geloof dat ook wel, want daardoor is het toerisme in Liverpool natuurlijk wel enorm toegenomen.

Dus als je de kans krijgt, zeker een keer naar Liverpool gaan!

Zie ook: Cultuurstad Liverpool: meer dan Beatles en voetbal
pi_19483447
Goed nieuws voor George Harrison, Tom Petty, Bob Dylan, Roy Orbison , Jeff Lynne fans :

COME BACK” TRAVELING WILLBURY’S

Barbara Orbison werkt met de anderen leden van de Traveling Willbury’s aan een uitvoerig pakket van audio en video opnamen over de avonturen van Roy Orbison, George Harrison (zij werkt nu met zijn weduwe, Olivia), Bob Dylan, Tom Petty en Jeff Lynne.
De fans vragen om de Wilburys, wiens opnamen voor een decennium uit de omloop zijn geweest, om een " come back" in het vierde trimester te maken, en zelfs voor Kerstmis.

De ogen van Barbara fonkelen wanneer zij over de Wilburys spreekt, de band geboren toen George Harrison een gitaar van Tom Petty leende zodat hij kon meespelen op een B-Kant met producent Jeff Lynne en Roy Orbison. Zij hadden een te studio nodig, dus George Harrison belde zijn maatje Bob Dylan om zijn studio te gebruiken. Dit vond plaats in Malibu in 1988.
Het eindresultaat, het eerste album van de Wilburys, met daarop de hit Handle With Care, tot groot genoegen van de weduwe van Roy Orbison.
(Bron: tennessean.com)
(Vert.: Roel Azaro)

[ Bericht 4% gewijzigd door zoom op 28-05-2004 22:21:02 (foto bij geplaatst) ]
  vrijdag 28 mei 2004 @ 22:23:34 #203
56897 Rosnesda
mnmlmnmlmnml
pi_19483786
Kent iemand in het Beatles-topique Lowell Fulson's versie van Why don't we do it in the road? Ik vond het origineel al erg strak, maar deze rauwe bluesy versie van dit nummer vind ik eigenlijk stiekem nog lekkerder. Nog meer mensen bekend met deze versie?
Trois Pistoles
pi_19492712
Paul McCartney’s 04 Summer Tour kicked off in spectacular fashion this week with an unforgettable show at Gijon’s El Molinon Stadium on Tuesday night. The frenzied and passionate Spanish crowd were treated to a set by Paul and his band which included huge hits, fan favourites and rarely played gems from the whole of McCartney’s career.

The classics, Let It Be, Maybe I’m Amazed, Jet, Band On The Run and Yesterday rubbed shoulders with delightful suprises including Helter Skelter, I've Got a Feeling and Flaming Pie, plus crackling live outings of Drive My Car, Penny Lane and even a cover of George Harrison’s All Things Must Pass. As reported on Paul’s official site the show made several national and local newspapers the very next day and even jammed the local mobile phone network as fans at the show attempted to relay the atmosphere and performance to those who missed out – system overload!

The full tracklisting can be found in the news section at www.paulmccartney.com, plus keep checking back for exclusive images from each city Paul rocks on the 04 Summer Tour!

Next stop is tonight at the Parque Bela Vista in Lisbon – brace yourself Portugal…

The remaining 04 Summer Tour dates are as follows:

unday, May 30th Madrid, Estadio de Madrid
Wednesday, June 2nd Zurich, Letzigrund Stadium
Friday, June 4th, Leipzig, Leipzig Zentralstadion
Sunday, June 6th, Prague, T-Mobile Park
Tuesday, June 8th, Horsens, Forum Horsens Stadium
Saturday, June 12th, Gothenburg, Ullevi Stadium
Monday, June 14th, Oslo, Valle Hovin Stadion
Thursday, June 17th, Helsinki, Olympiastadion
Sunday, June 20th, St. Petersburg, Palace Square
Thursday, June 24th, Paris, Stade de France
Saturday, June 26th, Glastonbury Worthy Farm Pilton

www.paulmccartney.com

Waarom niet Nederland?
  zaterdag 29 mei 2004 @ 14:06:54 #205
1986 Jane
pi_19492952
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 22:23 schreef Rosnesda het volgende:
Kent iemand in het Beatles-topique Lowell Fulson's versie van Why don't we do it in the road? Ik vond het origineel al erg strak, maar deze rauwe bluesy versie van dit nummer vind ik eigenlijk stiekem nog lekkerder. Nog meer mensen bekend met deze versie?
Nee, ken ik niet. Zal binnenkort eens kijken of ik hem kan vinden.

En hij deed Helter Skelter in Spanje? Wow!
pi_19493097
Dit is de complete setlist:

Jet (from Band On The Run, 1973)
Got To Get You Into My Life (from Revolver, 1966)
Flaming Pie (from Flaming Pie, 1997)
All My Loving (from With The Beatles, 1963)
Let Me Roll It (from Band On The Run, 1973)
You Won't See Me (from Rubber Soul, 1965)
She's A Woman (B-side, 1964)
Maybe I'm Amazed (from McCartney, 1970)
The Long and Winding Road (from Let It Be, 1970)
In Spite of All Danger (new)
Blackbird (from The White Album, 1968)
We Can Work It Out (single, 1965)
Here Today (from Tug Of War, 1982)
All Things Must Pass (George Harrison cover)
I'll Follow the Sun (from Beatles For Sale, 1964)
For No One (from Revolver, 1966)
Calico Skies (from Flaming Pie, 1997)
I've Just Seen a Face (from Help, 1965)
Eleanor Rigby (from Revolver, 1966)
Drive My Car (from Rubber Soul, 1965)
Penny Lane (single, 1967)
Get Back (from Let It Be, 1970)
Band On the Run (from Band On The Run, 1973)
Back in the USSR (from The White Album, 1968)
Live and Let Die (single, 1973)
I've Got a Feeling (from Let It Be, 1970)
Lady Madonna (single, 1968)
Hey Jude (single, 1968)

(encore)
Yesterday (from Help, 1965)
Let It Be (from Let It Be, 1970)
I Saw Her Standing There (from Please Please Me, 1963)

(encore)
Helter Skelter (from The White Album 1968)
Sgt. Pepper's/The End (from Sgt Pepper, 1967/Abbey Road, 1969)
---------------------------

Er zitten inderdaad flink wat nummers tussen die je niet zou verwachten, zoals Helter Skelter, You won't see me... Erg leuk is dat
pi_19493190
Maar.. waarom niet Nederland?
pi_19493227
Nouja, ik blijf hopen... Hij komt in ieder geval naar Europa, en er kunnen nog steeds optredens bijkomen.. Ik blijf dus hopen op een optreden in Nederland/Belgie/Duitsland ergens in 't voorjaar.. you never know..
  zaterdag 29 mei 2004 @ 14:28:42 #209
1986 Jane
pi_19493346
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 14:20 schreef DearPrudence het volgende:
Maar.. waarom niet Nederland?
Nou ja, het is nou niet zo dat het Gelredome vorig jaar binnen no time uitverkocht was. Integendeel. Onterecht natuurlijk, want het was geweldig en achteraf waren er veel mensen die zich voor de kop sloegen dat ze niet gegaan waren, maar daar heb je niks aan. Denk dat als de kaartverkoop toen sneller was gegaan, dat de kans groter was geweest dat hij nu weer zou komen.

Stelletje oenen dat niet gegaan is!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 14:41:43 #210
2889 Zander
He's gone
pi_19493525
Heeft iemand de entry over de Beatles in de Wikipedia weleens bekeken? http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beatles

Nou zal er niet echt veel instaan wat de gemiddelde poster / Beatles-fanaat hier nog niet weet, maar voor mensen die niet nog veel over de band weten, is het heel aardig leesvoer, imo beter dan de Allmusic Guide. Volg ook de linkjes naar de albums en zo..

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_19494091
Hehe, The Beatles als begrip
pi_19494098
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 14:28 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou ja, het is nou niet zo dat het Gelredome vorig jaar binnen no time uitverkocht was. Integendeel. Onterecht natuurlijk, want het was geweldig en achteraf waren er veel mensen die zich voor de kop sloegen dat ze niet gegaan waren, maar daar heb je niks aan. Denk dat als de kaartverkoop toen sneller was gegaan, dat de kans groter was geweest dat hij nu weer zou komen.

Stelletje oenen dat niet gegaan is!
Idd...
  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:40:43 #213
1986 Jane
pi_19494376
Hee, da's best een leuke link, Zander.

Zie ook McCartney solo achievements:
quote:
Achievements & World Records
  • Appears in the Guinness Book of Records several times.
    - "Yesterday" listed as the most covered song in history with over 3000 existing versions
    - The most successful popular-music composer and recording artist ever with sales of 100 million singles and 60 gold disks
    - The largest stadium audience in history when 184,000 paid to see him perform at Maracanã Stadium in Rio de Janeiro in April 1990
    - The fastest ticket sales in history, which took place in 1993 when 20,000 tickets for 2 shows in Sydney, Australia sold out in eight minutes
  • The only artist to have UK number one singles as a soloist, and part of a duo, trio, quartet, quintet and sextet (hoe bedenk je het om het te gaan uitzoeken? ) (Pipes of Peace, Ebony and Ivory with Stevie Wonder, Mull of Kintyre Wings, She Loves You The Beatles, Get Back The Beatles with Billy Preston, Let It Be Ferry Aid). He was also a member of charity ensemble Band Aid who had a UK number one with Do They Know It's Christmas?
  • "Yesterday" was confirmed as world's most popular song with over 6,000,000 airplays in the USA alone.
  • Received an honorary Doctorate of Music from the University of Sussex.
  • The first rock musician ever to receive Chile's Order of Merit for "services to music, peace, and human understanding".
  • First recipient of the Swedish Polar Music Prize ("Nobel prize for music").
  • Toch niet slecht voor niet zo'n geniale muzikant.

Trouwens, toch nog even daarover...

Ik ontdekte de Beatles 1 a 2 jaar voor de dood van John Lennon en ik denk wel degelijk dat de echte 'heiligverklaring' pas nadien is begonnen. En kijk, de omstandigheden waren er natuurlijk ook naar. Nadat het John en Yoko eindelijk gelukt was om samen een kind te krijgen (Sean) heeft Lennon zich jaren teruggetrokken om voor zijn zoon te zorgen. Het publiek had dus al bijna 5 jaar eigenlijk niks meer gehoord, tot in 1980 het bericht kwam dat er een nieuw album uit zou komen, Double Fantasy. Dat was natuurlijk al iets waar enorm naar werd uitgekeken, zoals altijd als een grote naam in de muziek na een periode van stilte weer iets uitbrengt. Een tijdje niks doen werkt ook legendevorming in de hand. En dan, vlak nadat het nieuwe album eindelijk in de winkels ligt, wordt hij vermoord. Een hele generatie is ineens één van z'n iconen kwijt, die bovendien net weer aan een nieuwe periode in zijn (muzikale) leven is begonnen, en is massaal in rouw. Alle nodige ingrediënten voor heiligverklaring zijn dus aanwezig.

Zoals anderen in het toernooi-topic ook al hebben geschreven, is er niets mis met persoonlijke voorkeur en daar kun je leuk over discussieren, maar je moet er niet over gaan bekvechten. Je houdt meer van de muziek van de een dan die van de ander. Prima natuurlijk. Ik houd van allebei (met lichte voorkeur voor McCartney qua solocarriere), maar omdat ik een hekel heb aan de (in mijn ogen) overdreven adoratie van de Lennon-fans, neem ik het helemaal graag op voor Macca.
    Vind ook dat er vaak onzin-argumenten worden gebruikt, zoals het argument dat McCartney een alleen maar zoete liefdesliedjes-crap heeft uitgebracht. Buiten het feit dat dat niet waar is, heeft Lennon in mijn ogen verhoudingsgewijs net zo veel, of misschien wel meer crap uitgebracht. Crap blijft crap, of het nu experimenteel is of niet, nietwaar? Dit alles trouwens niet om Lennon af te zeiken (ik ben nog steeds een grote fan), maar om de prachtnummers die hij heeft gemaakt (echte klassiekers inderdaad) een beetje in perspectief te plaatsen.
    Als je het woord geniaal al wilt gebruiken, dan is naar mijn mening McCartney in muzikaal opzicht in ieder geval minstens zo geniaal als Lennon.
      zaterdag 29 mei 2004 @ 16:36:26 #214
    9613 Seborik
    I, Voyager
    pi_19495301
    Gaaf, Helter Skelter in de set.
    pi_19502749
    Erg leuke site Zander .

Als de Beatles toch eens niet zo 'vroeg' uit elkaar waren gevallen... wat zouden ze dan nog allemaal voor geniaals hebben uitgebracht...

maandag 31 mei 2004 @ 11:38:49 #216
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_19531016
    Weet niet of 't al eerder geplaatst is maar dit is een staaltje flash hoor.

Come together.

http://62.210.133.184/melon/cometogether.swf
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_19531585
    quote:
    Op maandag 31 mei 2004 11:38 schreef popolon het volgende:

Come together.

Gaaf hoor!
    Inderdaad zeer goed gemaakt!
      maandag 31 mei 2004 @ 12:29:50 #218
    1986 Jane
    pi_19531960
    Heel mooi gemaakt!
    pi_19532441
    Damn, ik wil echt NIET weten hoeveel uur werk daar in zit

Wel errug mooi gedaan!
    Nee.
      maandag 31 mei 2004 @ 13:02:16 #220
    51929 MrAbagnale
    never stop trying
    pi_19532663
    terugvindpost,
    beatles zijn geniaal trouwens
    I'm running out of time
      Redactie Frontpage woensdag 2 juni 2004 @ 12:19:59 #221
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_19584705
    Er gaan inderdaad geruchten dat Macca naar Nederland komt in September. Dat zou dan in de Arena zijn te Amsterdam. Hij wil een korte tour gaan maken door Europa. Hij zoun dan bijvoorbeeld ook maar 2 maal optreden in Duitsland (Köln en Berlin) . Voor zijn huidige setlist : www.macca-central.com
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      woensdag 2 juni 2004 @ 12:24:37 #222
    2889 Zander
    He's gone
    pi_19584849
    Bah, waarom nou weer in die zuig-Arena? Dat is voor mij echt een reden om maar niet te gaan.

Ik vond de Gelredome wel een geschikte locatie, vorig jaar (op het OV na, dan).
    quote:
    Kende deze nog niet, mooi gemaakt zeg.

[ Bericht 38% gewijzigd door Zander op 02-06-2004 12:32:19 ]
      woensdag 2 juni 2004 @ 22:08:34 #223
    1986 Jane
    pi_19600978
    Hee, tnx voor de info TheGrandWazoo!

Tja, ik ben ook nog steeds geen fan van de Arena, maar ik ben bang dat ik dan toch echt wel ga.

Hoop dat ie naar Nederland komt iig, waar dan ook.
      Redactie Frontpage donderdag 3 juni 2004 @ 01:31:35 #224
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_19606423
    Zeg maar Billy Jane Ik ben een vervelende kloon (was mijn usernummer kwijt enzo)

Hoezo Zander ? Gewoon naar voren rennen en daar staat ie dan
    Ik ga....HOE DAN OOK!
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      donderdag 3 juni 2004 @ 13:57:08 #225
    2889 Zander
    He's gone
    pi_19614817
    Ik vind dit soort concerten over het algemeen iets te duur om genoegen te nemen met bar slecht geluid en staren naar een piepklein poppetje, en dan maakt niet uit welke artiest er staat... daarom ga ik bijv. ook niet naar Simon & Garfunkel, terwijl me dat op zich ook wel leuk lijkt.

Maar goed, voor de mensen die daar wel genoegen mee nemen is het mooi als 'ie nog een keer komt, natuurlijk.
    pi_19623040
    Owh, voor Paul ga ik zowieso, waar 'ie ook speelt.
    Toch blijf ik natuurlijk hopen op een geschikte concertlokatie, en geen arena dus Dan zou ik liever nog naar Duitsland gaan mits daar een beter geluid te horen is.
    Hoe dan ook zullen we nog even moeten wachten, er is nog helemaal niets bevestigd.
    pi_19647030
    quote:

Come together.

Wauw!!! Geweldig mooi man!!
    pi_19659921
    Oke....dit was dus eeeeecht te gaaf voor woorden gisteren in Leipzig!
    pi_19661849
    Zojuist was Rob Bolland op Radio 2, met een van de meest vreselijke verkrachtingen van "Blackbird" die ik ooit heb gehoord!
    Op de Beatlesdag, 2e paasdag had ik 'm al gezien samen met z'n band, daar zei hij dat z'n stem een beetje brak was, en 't optreden was dan ook ronduit rampzalig.
    Bij iedere noot die hij verneukte begon 'ie door 't nummer heen te lullen, en een beetje de macho uit te hangen, ik kon 'm wel schieten.
    Morgen is in de Blokker een bijeenkomst omdat 't dan precies 40 jaar geleden is dat the Beatles in Nederland waren.
    Helaas heeft de organisatie alleen niet veel geleerd van de vorige keer, ze hebben die joker namelijk wéér uitgenodigd! Ik weet niet wie de programmering regelt, maar ik vermoed een Stones-fan.

Hoe dan ook, iemand die morgen van de partij is?
      zaterdag 5 juni 2004 @ 14:20:16 #231
    1986 Jane
    pi_19661910
    Shit, is dat morgen?
    Nee, ik heb een verjaardag.
    pi_19661989
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 14:20 schreef Jane het volgende:
    Shit, is dat morgen?
    Nee, ik heb een verjaardag.
    Ja, ik was 't ook helemaal vergeten, ze zeiden 't zojuist op de radio...
    Als lid van BeatlesUnlimited zou ik er eigenlijk gewoon heen moeten van mezelf, niet-leden mogen niet binnen dus ik voel me dan natuurlijk erg uitverkoren maar ach, better luck next time
      zaterdag 5 juni 2004 @ 14:25:31 #233
    41286 Price
    pi_19662023
    Waar kun je meer info krijgen over deze bijeenkomst in Blokker?
    pi_19662044
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 14:25 schreef Price het volgende:
    Waar kun je meer info krijgen over deze bijeenkomst in Blokker?
    http://www.beatles-unlimited.com organiseert 't geloof ik
      zaterdag 5 juni 2004 @ 14:27:47 #235
    41286 Price
    pi_19662086
    Thanx webfreak!
      donderdag 10 juni 2004 @ 12:16:04 #236
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_19779189
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 14:17 schreef webfreak het volgende:
    Zojuist was Rob Bolland op Radio 2, met een van de meest vreselijke verkrachtingen van "Blackbird" die ik ooit heb gehoord!
    Op de Beatlesdag, 2e paasdag had ik 'm al gezien samen met z'n band, daar zei hij dat z'n stem een beetje brak was, en 't optreden was dan ook ronduit rampzalig.
    Bij iedere noot die hij verneukte begon 'ie door 't nummer heen te lullen, en een beetje de macho uit te hangen, ik kon 'm wel schieten.
    Morgen is in de Blokker een bijeenkomst omdat 't dan precies 40 jaar geleden is dat the Beatles in Nederland waren.
    Helaas heeft de organisatie alleen niet veel geleerd van de vorige keer, ze hebben die joker namelijk wéér uitgenodigd! Ik weet niet wie de programmering regelt, maar ik vermoed een Stones-fan.

Hoe dan ook, iemand die morgen van de partij is?
    Achja, ik heb die Rob Bolland niet gezien, maar wel strawberry lane, de wannabe john lennon en zijn band en let it beat. Strawberry lane was echt erg goed, vond ik zelf, de eerste set speelde ze de set die de beatles ook deden in Blokker (25 minuten ofzo) en de 2de set deden ze veel nummers van het SGT Pepper album. Ik vond het een erg goeie band die ze eigenlijk zaterdagavond hadden moeten neerzetten. de wannabe John Lennon was ook gezellig, maar weet nou niet echt of hij heel goed was (voor de echte beatlefreak) ik heb er iig van genoten. Let it beat was ietsje minder omdat ze er niet bovenuitkwamen en omdat ik niet zo weg ben van de vertaalde nummers.
    Tim's LastFM Charts
    ' I want a easy plateau, some place to rest my head '
      donderdag 10 juni 2004 @ 12:18:39 #237
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_19779265
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 14:26 schreef webfreak het volgende:

[..]

http://www.beatles-unlimited.com organiseert 't geloof ik
    En nee, BU heeft het niet georganiseerd. Het waren 3 heren waarvan ik er 2 goed ken.
    Ik vond het geslaagd. Ook de veiling was wel leuk. Vooral toen die plaat met handtekeningen eruitging. Jammer dat er maar 2 tegen elkaar opboden. Want er waren niet zoveel mensen die een bod deden.
    Tim's LastFM Charts
      vrijdag 11 juni 2004 @ 14:01:51 #238
    1986 Jane
    pi_19810085
    Ik wilde eens een inventarisatie proberen te maken van alle Beatles-nummers waar niet alle Beatles op te horen zijn. Waarom? Nou gewoon voor de lol.

Ik zal er met een paar beginnen die zo in mijn hoofd opkomen, maar het is bij lange na geen poging tot volledigheid. En misschien zit ik er af en toe naast, dus aarzel niet om me te verbeteren.

Yesterday - alleen Paul
    Hiervan is het overbekend en het is ook één van de eerste. Op de Anthology vertelt McCartney dat hij zich er eerst een beetje voor geneerde om een soort solo-nummer op te nemen en dat dat een belangrijke reden is waarom het nummer in de UK niet op single is verschenen.

Love Me Do (single versie) - geen Ringo
    Op de album-versie speelt hij wel, maar voor de eerder opgenomen single had George Martin sessie-drummer Andy White uitgenodigd.

The Ballad Of John And Yoko - alleen John en Paul
    McCartney drumt. George was blijkbaar in het buitenland en Ringo was bezig met filmopnames voor The Magic Christian. Uit 'The complete Beatles recording sessions':
    ...And there was a lovely moment, before take four, where John said to the drumming Paul "Go a bit faster, Ringo!" and Paul replied to the guitar-wielding John "OK, George! "...

Julia - alleen John

Revolution 9 - alleen John

Op Eleanor Rigby is qua instrumenten alleen McCartney te horen, maar de anderen deden wel achtergrondzang. Of bijvoorbeeld Ringo ook meezong is mij echter onbekend. Iemand anders misschien?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 11-06-2004 15:08:06 (typo) ]
      vrijdag 11 juni 2004 @ 14:23:13 #239
    2889 Zander
    He's gone
    pi_19810579
    Volgens mij is het een behoorlijke lijst. "Mother Nature's Son", "Across the Universe", op "Back in the USSR" speelt Paul volgens mij drums ipv Ringo, etc. etc.
    quote:
    Revolution 9 - alleen John
    Samen met Yoko, dacht ik toch? Maar da's natuurlijk geen Beatle..
      vrijdag 11 juni 2004 @ 14:56:39 #240
    1986 Jane
    pi_19811430
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 14:23 schreef Zander het volgende:
    Samen met Yoko, dacht ik toch? Maar da's natuurlijk geen Beatle..
    Het jury-rapport zei: Close, maar nèt niet.

Op Mother Nature's Son is inderdaad alleen Paul te horen, net als trouwens op Wild Honey Pie. En Ringo ontbreekt inderdaad op Back in the USSR. Het nummer werd opgenomen in de paar dagen dat hij uit onvrede uit de band was gestapt. Vandaar dat gebruik werd gemaakt van de reserve-drummer, Paul.

Across The Universe is een twijfelgevalletje. Op de Wild Life Fund versie zijn iig John (natuurlijk), George (tamboura) en Ringo (tomtoms) te horen. Op de Let It Be versie is daarvan (naast John) iig ook de tamboura achter gebleven. Maar daarnaast wordt ook gesproken over achtergrondzang door de andere Beatles. Paul was wel aanwezig bij de sessies en meestal zong hij toch wel achtergrondzang mee. Maar ja, ik kan er geen expliciete vermelding van vinden, dus vooralsnog blijft het een twijfelgeval.
      vrijdag 11 juni 2004 @ 15:38:40 #241
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_19812659
    Blackbird?
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      vrijdag 11 juni 2004 @ 16:06:49 #242
    1986 Jane
    pi_19813499
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 15:38 schreef MuadDib het volgende:
    Blackbird?
    Naturellement!
    pi_19827287
    hehe na come togheter staat nu ook I feel fine in flash
    http://mapage.noos.fr/melon/ifeelfine.html

ps vergeet niet te stemmen in the beatles tournament!!
    pi_19833789
    Prachtig werk mijn complimenten!
    pi_19833914
    Wow echt geniaal die flash filmpjes
      zaterdag 12 juni 2004 @ 14:03:19 #246
    2889 Zander
    He's gone
    pi_19833987
    Weer erg mooi gemaakt, zeg.
    pi_19837662
    wauw.
    pi_19842660
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 17:09 schreef DearPrudence het volgende:
    geslijm
    heey, ga jij eens snel stemmen op het Beatles tournament. Vorige ronde zat je ook al te zeuren
    pi_19844258
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 20:23 schreef Olmo het volgende:

[..]

heey, ga jij eens snel stemmen op het Beatles tournament. Vorige ronde zat je ook al te zeuren
    oke. Morgen!!
      zaterdag 12 juni 2004 @ 22:13:35 #250
    61556 klappernoot2000
    ik heb hele mooie kokosnoten..
    pi_19845076
    Zag trouwens laatst die Anthology DVD collectie bij een platenbeurs staan voor de somma van 35 Euro... Goeje koop?
    Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
    pi_19851173
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 22:13 schreef klappernoot2000 het volgende:
    Zag trouwens laatst die Anthology DVD collectie bij een platenbeurs staan voor de somma van 35 Euro... Goeje koop?
    Zeker een aanrader . Ik heb hem destijds nieuw gekocht voor 59 euro bij de MediaMarkt .
    pi_19882554
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 21:35 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

oke. Morgen!!
    Morgen was gisteren, dus waar blijven die stemmen

En voor iedereen die nog moet: Morgen (dinsdag 15 juni om 22:30) sluit de 2 ronde, dus stem NU!!!!

Het Fok-Beatles Tournament 2004! Ronde 2!!!!!!!!
    pi_19962626
    Ronde 2 is alweer dicht, dus tijd voor: Het Fok-Beatles Tournament 2004! Ronde 3!

Iedereen succes met het stemmen in deze moeilijke ronde
    pi_19969575
    quote:
    Op maandag 14 juni 2004 15:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Morgen was gisteren, dus waar blijven die stemmen

En voor iedereen die nog moet: Morgen (dinsdag 15 juni om 22:30) sluit de 2 ronde, dus stem NU!!!!

Het Fok-Beatles Tournament 2004! Ronde 2!!!!!!!!
    Heb al gestemd joh... allaaang.
      vrijdag 18 juni 2004 @ 23:36:09 #255
    1986 Jane
    pi_20007048
    Jeetje, zou ik het nog bijna vergeten!

Vandaag is het natuurlijk de verjaardag van Paul McCartney. 62 lentes jong en still going strong!

Paul, van harte!
      zaterdag 19 juni 2004 @ 00:32:30 #256
    9613 Seborik
    I, Voyager
    pi_20008417
    Hiep hoi Macca.

Is er al wat meer bekend over een mogelijk concert in de Arena eind dit jaar?
      zaterdag 19 juni 2004 @ 03:34:55 #257
    41286 Price
    pi_20011048
    De eerste keer dat ik er niet bij stil stond. Ik ga nu 'Birthday' draaien.

I'm glad it's your birthday, Happy birthday to you _______________
      zaterdag 19 juni 2004 @ 06:45:40 #258
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_20011399
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 23:36 schreef Jane het volgende:
    Paul, van harte!
    flauw, maar ik kon het niet laten...

En een dikke vette felicitatie voor Paul en
    pi_20012011
    Happy Belated Birthday Paul!!!

pi_20016916
    Paul nog gefiliciteerd
    pi_20057043
    Beetje laat. Happy Birthday, William Campbell!
      maandag 21 juni 2004 @ 04:25:33 #262
    41286 Price
    pi_20057092
    Nog even en dan kan je Ringo feliciteren op de 7e juli.
    pi_20098509
    De beste nummer 1 hit uit de top 40 '65-'69 wordt een Beatles nummer, nu nog ff kijken welke: De beste nummer 1 uit de Top 40: 1965 - 1969 (Deel 2).
    pi_20150434
    Morgen sluit de 3e ronde in het Beatles tournament, en dan gaan we over naar de grote finale. Wie nog moet stemmen: Het Fok-Beatles Tournament 2004! Ronde 3!
      donderdag 24 juni 2004 @ 22:00:45 #265
    1986 Jane
    pi_20163195
    Hoorde vandaag op Radio 2 dat Mees van Ditzhuyzen van Beatles Unlimited gisteren aan een hartaanval overleden is. Hartstikke jong nog en hij heeft ook hartstikke jonge kinderen.
    De meeste mensen hier zal de naam wel niks zeggen, maar al sinds ik naar Beatlesconventies van BU ga kom ik hem daar tegen, en dat is dus al meer dan 20 jaar. Bovendien schreef hij ook altijd in de BU, dus dan schrik je toch wel als je het hoort. En kennelijk deed hij dus ook vast dingen bij de Avro radio.
    Gecondoleerd in ieder geval, mochten er hier mensen meelezen die hem goed kenden.
    pi_20187057
    De finale van het Beatles toernooi is begonnen: Fok-Beatles Tournament 2004!!! DE FINALE!!!!

En gecondoleerd aan de nabestaanden van Mees van Ditzhuyzen.
      dinsdag 6 juli 2004 @ 20:45:14 #267
    1986 Jane
    pi_20447758
    Laat ik dit topic maar even levend houden met wat non-nieuws.
    quote:
    McCartney naar Hollywood

Paul McCartney gaat hoogstwaarschijnlijk naar Hollywood verhuizen zodat zijn vrouw een beroemde tv-ster kan worden. Heather McCartney wil niets liever dan een eigen talkshow en is vastberaden het te gaan maken.

Een vriend van het stel zei: "Paul houdt zoveel van zijn vrouw dat hij overal met haar mee naar toe zou gaan. Heather wil het gaan maken op televisie en hij steunt haar voor de volle honderd procent."

Nu is de vraag nog maar wat Pauls kinderen van deze verhuizing vinden. Met name Pauls dochter, modeontwerpster Stella, heeft het niet zo op haar stiefmoeder.

"Het ergste wat zijn kinderen zouden kunnen denken is dat Heather hun vader heeft overgehaald Engeland voorgoed te verlaten. Stella en haar stiefmoeder kunnen de laatste tijd steeds beter met elkaar overweg en het zou zonde zijn als die relatie door deze verhuizing, weer kapot zou gaan" , aldus de vriend.

Heather McCartney is inmiddels bezig met een grote deal. Ze heeft indruk gemaakt op enkele Hollywood tv-bazen door haar indrukwekkende interviewtalenten en als alles doorgaat krijgt zij haar eigen show op CNN.

http://www.telegraaf.nl/p(...)_naar_Hollywood.html
    pi_20458886
    Hoe oud was Heather ook alweer?
    En Stella?
      woensdag 7 juli 2004 @ 10:59:57 #269
    76173 bramos-elvis
    FC Eindhoven 1909-2009
    pi_20459007
    gefeliciteerd Ringo
    Accept you're dead and start living
    pi_20461246
    quote:
    Op zondag 13 juni 2004 08:36 schreef zoom het volgende:

[..]

Zeker een aanrader . Ik heb hem destijds nieuw gekocht voor 59 euro bij de MediaMarkt .
    Mmm...heb er 80 euro voor neergelegd bij de FRS
    pi_20462092
    Ringo: Van harte gefeliciteerd!!!
    quote:
    When I get older losing my hair,
    Many years from now.
    Will you still sending me a Valentine
    Birthday greetings bottle of wine.

If I'd been out till quarter to three
    Would you lock the door,
    Will you still need me, will you still feed me,
    When I'm sixty-four.

You will be older too,
    And if you say the word,
    I could stay with you.
    I could be handy, mending a fuse.

When your lights have gone.
    You can knit a sweater by the fireside
    Sunday morning go for a ride,

Doing the garden, digging the weeds,
    Who could ask for more.
    When I'm sixty-four.

Every summer we can rent a cottage,
    In the Isle of Wight, if it's not too dear
    We shall scrimp and save
    Grandchildren on your knee
    Vera Chuck & Dave

Send me a postcard, drop me a line,
    Stating point of view
    Indicate precisely what you mean to say
    Yours sincerely, wasting away.

Give me your answer, fill in a form
    Mine for evermore
    When I'm sixty-four.

[ Bericht 95% gewijzigd door MrBadGuy op 07-07-2004 13:11:06 ]
    pi_20464889
    For Ringo :

You say it´s your birthday
    It´s my brithday too - yeah
    They say it´s your birthday
    We´re gonna have a good time
    I´m glad it´s your birthday
    Happy birthday to you

Yes we´re going to a party

I would like you to dance - Birthday
    Take a cha-cha -cha- chance -Birthday
    I would like you to dance - Birthday
    Dance

You say it´s your birthday
    It´s my brithday too - yeah
    They say it´s your birthday
    We´re gonna have a good time
    I´m glad it´s your birthday
    Happy birthday to you
      woensdag 7 juli 2004 @ 20:33:22 #273
    1986 Jane
    pi_20473176
    Happy birthday Ringo!

woensdag 7 juli 2004 @ 21:42:44 #274
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_20475253
    wat issie verandert die ringo
    Tim's LastFM Charts
      donderdag 8 juli 2004 @ 20:06:13 #276
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_20496053
    Er woonde tot voor kort ene R. Starkey in m'n wijk. Het zal toch niet...

In ieder geval een iets te late felicitatie voor de meester in het simpele maar o zo subtiele drummen

pi_20514862
    De Fok!-Beatles top 34!

1 Strawberry Fields Forever 37
    2 Eleanor Rigby 29
    3 While My Guitar Gently Wheeps 28
    4 A Day In the Life 27
    - Penny Lane 27
    6 Helter Skelter 25
    7 Something 24
    8 Blackbird 19
    - Help! 19
    - Hey Jude 19
    11 Norwegian Wood 18
    12 Come Together 17
    - Lucy In The Sky With Diamonds 17
    14 Happiness Is A Warm Gun 15
    - Here Comes The Sun 15
    16 Here, There And Everywhere 14
    - Paperback Writer 14
    - We Can Work It Out 14
    19 I Saw Her Standing There 13
    20 Can't Buy Me Love 12
    - Hello Goodbye 12
    22 Get Back 11
    23 Back In The USSR 10
    - I Want You (She's So Heavy) 10
    25 Across The Universe 9
    - Nowhere Man 9
    - She Said She Said 9
    28 Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band 8
    - The Long And Winding Road 8
    30 Taxman 6
    31 Got To Get You Into My Life 5
    32 Magical Mystery Tour 3
    - Within You Without You 3
    34 When I'm Sixty Four 2

Fok-Beatles Tournament 2004!!! DE FINALE!!!!
      dinsdag 13 juli 2004 @ 19:45:42 #278
    2889 Zander
    He's gone
    pi_20604232
    Grappig Beatles-nieuws vandaag
    quote:
    Brit vindt Beatles-tapes in Australië

SYDNEY (ANP) - Een Britse toerist heeft op een rommelmarkt bij Melbourne voor een prikkie een ouwe koffer vol waardevolle Beatles-spullen gekocht. Mogelijk zitten er zelfs nooit eerder ontdekte geluidsopnamen in.

Muziekliefhebbers staan op hun kop, maar critici betwijfelen de waarde van de inhoud en juristen temperen de feestvreugde. De gedeukte koffer bevat vierhonderd foto's en verzegelde geluidsbanden waarop een sticker met de tekst 'Abbey Road' is geplakt, destijds de opnamestudio van de Beatles.

Deskundigen vermoeden dat het gaat om het vermiste archief van Mal Evans, een vriend van de Beatles. Deze trouwe fan werkte jaren voor de Fabulous Four en zong ook wel eens tijdens opnamen mee op de achtergrond. Anderen zeggen dat zo'n archief nooit vanuit Groot-Brittannië op een rommelmarkt in Australië terecht heeft kunnen komen.

Evans

Nadat de Beatles uit elkaar waren gegaan, vertrok Evans naar Los Angeles waar hij in 1976 werd doodgeschoten. Mochten de spullen van Evans zijn, dan zijn ze in feite eigendom van de Beatles, omdat Evans voor de band werkte, stellen Australische juristen.

En zelfs als de Britse toerist ze mag houden, dan mag hij niets met de opnames doen, omdat hij er geen copyright over heeft, waarschuwde de Australische Copyright Council.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')