abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 18 februari 2004 @ 20:32:54 #1
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17294712
En we zijn nog lang niet uitgepraat natuurlijk...

Alles over de beste en succesvolste popgroep aller tijden en het vervolg op de eerdere delen:
Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3

1958

1969

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben:

"So much has been said and written about the Beatles and their story is so mythic in its sweep that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did, and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity, but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970. "

Lees de rest op Allmusic.com

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_17294734
Ik vind echt wel dat we ondertussen wel zijn uitgepraat hoor. Zo geweldig zijn ze ook weer niet. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 18 februari 2004 @ 20:51:15 #3
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17295327
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 20:33 schreef sweek het volgende:
Ik vind echt wel dat we ondertussen wel zijn uitgepraat hoor. Zo geweldig zijn ze ook weer niet. .
Zeg Sweek, tot nu toe ben ik altijd een voorbeeldige user geweest, maar ook ik heb mijn grenzen! Wat een vreselijke flamepoging zeg!

Nu ontopic graag!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 18 februari 2004 @ 22:33:45 #4
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17298450
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 23:13 schreef Zander het volgende:
Eigenlijk moet ik dat soort knip-en-plakwerkjes als Beatles-liefhebber natuurlijk volledig afkeuren, maar ik heb die Grey Album ook al gehoord, en het is op zich best grappig gedaan, al heeft het weinig blijvende waarde.
Ben nu toch wel nieuwsgierig. Maar eens kijken of ik hem kan vinden dan.

De hele dag trouwens met I'm Looking Through You in mijn hoofd rondgelopen. Altijd al een favoriet van me geweest van Rubber Soul.

I'm looking through you, where did you go
I thought I knew you, what did I know
You don't look different, but you have changed
I'm looking through you, you're not the same

Your lips are moving, I cannot hear
Your voice is soothing, but the words aren't clear
You don't sound different, I've learned the game.
I'm looking through you, you're not the same

Why, tell me why, did you not treat me right?
Love has a nasty habit of disappearing overnight

You're thinking of me, the same old way
You were above me, but not today
The only difference is you're down there
I'm looking through you, and you're nowhere

Why, tell me why, did you not treat me right?
Love has a nasty habit of disappearing overnight

I'm looking through you, where did you go
I thought I knew you, what did I know
You don't look different, but you have changed
I'm looking through you, you're not the same

En ik hoorde vandaag ineens tussendoor ook weer The Long And Winding Road weer in de 'Naked' versie en ik moet zeggen dat het dan toch echt wel een mooi nummer is. Toch wel...

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_17314641
Wanneer begin je Jane met het uiten van je Paul adoratie?
  donderdag 19 februari 2004 @ 16:48:22 #6
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17317410
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 15:17 schreef Enotris het volgende:
Wanneer begin je Jane met het uiten van je Paul adoratie?
Het Beatlesforum laat helaas vermoedelijk nog wel even op zich wachten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 19 februari 2004 @ 16:50:08 #7
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_17317460
aaah zondag weer he rtl 5... heb er zin in, ben er zelf ook geweest daarom
Powered by Garmin Etrex Legend
  donderdag 19 februari 2004 @ 17:21:10 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17318436
Trouwens, gisteren helemaal vergeten te melden dat Yoko Ono de eerbiedwaardige leeftijd van 71 jaar heeft bereikt.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 19 februari 2004 @ 17:23:48 #9
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_17318530
Rubber Soul is mijn favoriete Beatles-album op dit moment

Zometeen die witte maar weer eens draaien

De Narcis van Gabon
pi_17318555
Ik moet me nog steeds een beetje in the Beatles gaan verdiepen.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  donderdag 19 februari 2004 @ 17:29:10 #11
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17318642
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 17:24 schreef spacemangraig het volgende:
Ik moet me nog steeds een beetje in the Beatles gaan verdiepen.
Het is de moeite waard, echt! Hoewel verslaving op de loer ligt natuurlijk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 23 februari 2004 @ 00:23:02 #12
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17330698
Gelukkig, het Beatlestopic is er nog. *zucht van verlichting*

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 23 februari 2004 @ 03:02:09 #13
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_17331481
quote:
Op maandag 23 februari 2004 00:23 schreef Jane het volgende:
Gelukkig, het Beatlestopic is er nog. *zucht van verlichting*

Wat dacht je dan? The Beatles zijn er over een paar eeuwen nog.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_17332080
er was vanavond op rtl 5 een docu/optreden van Paul McCartney, was erg mooi
  maandag 23 februari 2004 @ 06:57:46 #15
63772 RonB
Yabadabado?
pi_17332687
1 tip, als je een zwak hebt voor goede muziek dan moet je zeker niet met de Beatles gaan beginnen, anders dan ben je zo verkocht. hetzelfde gold voor mij
maar ben wel blij dat ik ze toch nog ontdekt hebt!

leuke docu gisteren. heb niet alles gezien maar vond de live nrs en vooral de Beatles tracks erg goed
... and the modern stone age family
pi_17333098
quote:
Op maandag 23 februari 2004 06:57 schreef RonB het volgende:
1 tip, als je een zwak hebt voor goede muziek dan moet je zeker niet met de Beatles gaan beginnen, anders dan ben je zo verkocht.
Inderdaad

Ik wil die Japanse lp's bestellen, wil de Anthology lp's ook nog kopen etc etc En ik heb de cd's nog niet eens compleet....
Bleuh.
pi_17335589
Het grijze album zwerft nog steeds op het internet. Gisteren voor het eerst gehoord, en het is best wel kanp gemixt tussen wit en zwart. Stoere rap met wonderschone deuntjes eronder.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  maandag 23 februari 2004 @ 22:28:49 #18
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17340905
quote:
Op maandag 23 februari 2004 03:02 schreef Price het volgende:

[..]

Wat dacht je dan? The Beatles zijn er over een paar eeuwen nog.
(De muziek van)The Beatles zéker wel, maar van dit topic weet ik het nog niet zo zeker.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 23 februari 2004 @ 23:52:56 #19
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_17342313
Als het goed is, komt over anderhalve maand de dvd van Let It Be uit. Het zal wel weer later worden, want ik heb er verder niets meer over gehoord. De release was al uitgesteld i.v.m. het remasteren en restaureren van de tracks.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_17345634
A hard days night, uit gevoerd door Mrs. Miller

http://www.franklarosa.co(...)ler_HardDaysNight.rm

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  maandag 1 maart 2004 @ 12:36:38 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17442156
Vanavond (vannacht) op Duitsland 2 (ZDF) om 00.15 uur:

Paul Is Dead (Duitsland 1998, Hendrik Handloegten)
Charmant en erg leuk coming-of-age drama speelt zich af eind jaren 70, begin jaren 80, en volgt drie pubers die worstelen met op hol geslagen hormonen. Tegen de achtergrond speelt samenzweringstheorie over dood Paul McCartney.
Bron: Vara TV Magazine

Een Duitse film waar ik nog nooit van gehoord heb, maar ik ga hem wel ff opnemen denk ik. Ben benieuwd.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 2 maart 2004 @ 22:26:47 #22
41509 Mes
Go Cat!
pi_17471000
GVDRRRRRIE!!! Waarom lees ik dit nu pas!!
  woensdag 3 maart 2004 @ 09:31:27 #23
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17476141
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 22:26 schreef Mes het volgende:
GVDRRRRRIE!!! Waarom lees ik dit nu pas!!
Hmmm, weet je wat nog erger is? Je videorecorder vergeten aan te zetten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_17476719
* Man_in_a_Shed heeft eindelijk het Beatles Anthology boek gekocht. Daar zal ik wel weer even zoet mee zijn lijkt me zo. Het ziet er in ieder geval prachtig uit.
pi_17477968
Gisteren de laatste aflevering gekeken van Anthology (vrijdagavond gekocht ) - viel me heel erg mee. Ik had verwacht dat het echt zo'n 'alles de hemel inprijzen' documentaire zou zijn, maar ze zijn ook best negatief over wat dingen en ook de ruzies enzo worden gewoon besproken....

Nu nog het boek en de cd's
Bleuh.
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:39:12 #26
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_17480147
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 11:56 schreef PimD het volgende:
Gisteren de laatste aflevering gekeken van Anthology (vrijdagavond gekocht ) - viel me heel erg mee. Ik had verwacht dat het echt zo'n 'alles de hemel inprijzen' documentaire zou zijn, maar ze zijn ook best negatief over wat dingen en ook de ruzies enzo worden gewoon besproken....

Nu nog het boek en de cd's
Ik heb het boek vrij recent aangeschaft en in een ruk uitgelezen. Absoluut de moeite waard, het is echt een inside story met verhalen over hoe ze het zèlf hebben beleefd.

Is de DVD echt een aanrader of heb je, als je het boek hebt gelezen, de DVD ook wel gezien?
  woensdag 3 maart 2004 @ 14:05:27 #27
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17480665
Heb ff een vraagje aan een ieder die zich meer met DVD-releases bezig houdt dan ik.

Ik zag net op Ebay dat er DVD's worden aangeboden van 'Rockshow', de registratie van één van de concerten van Wings tijdens hun 'Wings Over America' tour. Geweldig concert, maar helaas heb ik alleen maar een hele slechte kopie op video, waarvan je het geluid nauwelijks kunt horen.

Nu dacht ik dus dat dit (nog) niet op DVD was uitgebracht. Op Ebay hebben ze het ook over een 'rare' release. Weet iemand hoe dit zit, waar hij is uitgebracht en/of er een plan is om deze DVD gewoon 'normaal' (in Nederland) uit te brengen?

Dit is een voorbeeld van zo'n DVD die aangeboden wordt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jane op 03-03-2004 14:20:14 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_17480853
Zal wel een bootleg zijn met dezelfde opnames die je al op video hebt. Officieel mag het niet, maar op ebay worden zat bootlegs in Audio en Video-formaat aangeboden. In de omschrijving hebben ze het meestal dan over 'rare' of 'import'-versies.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 3 maart 2004 @ 14:24:49 #29
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17481034
Ben er ook bang voor. Hoop wel dat McCartney binnenkort eens het plan opvat om dit alsnog uit te brengen. Het zijn officiele opnamen, ik denk ooit bedoeld voor uitzending op tv, dus wat let hem? Er zijn zeker weten meer mensen die hier op zitten te wachten. Een kennis van me vroeg er laatst ook al naar.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_17484630
Jane, kun je trouwens nog (kort) even iets vertellen over die concert for George DVD? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Ik heb natuurlijk de hoes wel even gelezen, maar ik vond hem relatief nog aan de dure kant. Is het de moeite waard?
pi_17484676
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:39 schreef Xternal het volgende:

[..]
Is de DVD echt een aanrader of heb je, als je het boek hebt gelezen, de DVD ook wel gezien?
Nou ja, Ik denk dat het absoluut een groot voordeel van de DVD is dat je ze kan zien en horen. Ik vond het heel erg cool om al die beelden van hun eerste concerten ed. te zien. De muziek is volgens mij ook opnieuw gemastered of zo, want het klinkt echt heel erg goed. En de videobeelden zien er evenzo goed uit. Wat dat betreft is het (denk ik) niet te vergelijken met het boek. Ik heb het boek alleen nog doorgebladerd en stukjes gelezen, dus ik kan niet zo goed zeggen of dezelfde info erop staat. Maar zoals gezegd, de beelden en de muziek zijn toch wel vrij onmisbaar voor het complete plaatje denk ik.
  woensdag 3 maart 2004 @ 18:40:30 #32
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17485357
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 17:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Jane, kun je trouwens nog (kort) even iets vertellen over die concert for George DVD? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Ik heb natuurlijk de hoes wel even gelezen, maar ik vond hem relatief nog aan de dure kant. Is het de moeite waard?
Hij is zeker niet goedkoop, dat klopt. Maar daar heb ik maar even niks van aangetrokken, zeker niet nadat 2 vrienden van me vertelden dat ze zelfs een traantje hadden weggepinkt bij het kijken.

Hij bestaat zoals je waarschijnlijk gezien hebt uit 2 DVD's. Op de eerste staat het volledige concert en op de 2e extra's zoals interviews, met daar tussendoor nog fragmenten van het concert. Ik moet zeggen dat ik de 2e DVD nog niet helemaal bekeken heb, maar die duurt dan ook nog eens ruim 2 uur.

Het concert begint met een gedeelte Indiase muziek, min of meer onder leiding van Anoushka Shankar, de (andere) dochter van Ravi. Nu kan dat afschrikken, maar hoewel het ook niet altijd mijn 'cup of tea' is, moet ik zeggen dat ik toch zeer geboeid heb zitten kijken en luisteren.

Dan volgt een kort, hilarisch intermezzo van Monty Python (ook de behind the scenes stukjes van Python op DVD 2 zijn erg grappig ). Hilarisch, maar op een bepaalde manier ook zeer ontroerend.

Daarna komt dan het grootste gedeelte van de show - het rockconcert door 'De vrienden van'. Bijna allemaal Harrison-nummers (Ringo vertolkt uit 'eigen' werk), die allemaal met ontzettend veel liefde en op een prachtige manier worden vertolkt.

Dat is eigenlijk wat dit concert kenmerkt. Het zijn niet alleen grote namen, maar het zijn grote namen die George Harrison stuk voor stuk heel goed gekend hebben en veel van hem hielden. Alles (Indiase muziek, Python, het gedeelte met de rocksterren) wordt met enorm veel liefde en respect gedaan. Inderdaad, om een brok van in je keel te krijgen. Wat het ook bijzonder maakt is de aanwezigheid van George's zoon Dhani op het podium, die het laatste gedeelte bijna constant meespeelt met de band. Hij lijkt zo griezelig veel op zijn vader, zelfs in zijn houding, dat het net lijkt of George zelf op het toneel staat.

Gewoon een heel erg goed concert en zeer, zeer ontroerend op bepaalde momenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 03-03-2004 20:36:08 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_17486686
Klinkt goed . Ik zal toch eens even kijken of ik nog genoeg geld op mijn rekening heb hiervoor...
pi_17486801
Voor geïnteresseerden: het Beatles-toernooi voor beste song, zoals gehouden op het Excelsior Recordings Forum, kent deze 4 halve finalisten: She Said She Said, A Day In The Life, Paperback Writer en Strawberry Fields Forever.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 3 maart 2004 @ 20:35:14 #35
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17487360
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:39 schreef Xternal het volgende:

Is de DVD echt een aanrader of heb je, als je het boek hebt gelezen, de DVD ook wel gezien?
Wilde nog even zeggen dat de Anthology DVD's echt super zijn! Zeer zorgvuldig gemaakt, zeer uitgebreid (soms zelden vertoond) historisch beeld- en geluidmateriaal, hun eigen verhaal verteld met heel veel humor en relativeringsvermogen, leuke anecdotes, teveel om op te noemen.

Hij is, wederom, niet goedkoop, maar je krijgt wel waar voor je geld. Andere dvd-docu's over de Beatles gewoon laten liggen en sparen om deze te kopen, is mijn tip. Hoewel ik hem al op video had, heb ik wederom urenlang, bijna in één ruk, ademloos zitten kijken.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_17487443
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 20:35 schreef Jane het volgende:

[..]

Wilde nog even zeggen dat de Anthology DVD's echt super zijn! Zeer zorgvuldig gemaakt, zeer uitgebreid (soms zelden vertoond) historisch beeld- en geluidmateriaal, hun eigen verhaal verteld met heel veel humor en relativeringsvermogen, leuke anecdotes, teveel om op te noemen.

Hij is, wederom, niet goedkoop, maar je krijgt wel waar voor je geld. Andere dvd-docu's over de Beatles gewoon laten liggen en sparen om deze te kopen, is mijn tip. Hoewel ik hem al op video had, heb ik wederom urenlang, bijna in één ruk, ademloos zitten kijken.
Amen
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_17487662
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 20:05 schreef methodmich het volgende:
Voor geïnteresseerden: het Beatles-toernooi voor beste song, zoals gehouden op het Excelsior Recordings Forum, kent deze 4 halve finalisten: She Said She Said, A Day In The Life, Paperback Writer en Strawberry Fields Forever.
Leuk.
Mooi kwartet, al had ik paperback writer er niet verwacht.

Helaas kun je niet in het forum kijken.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_17500429
Kan wel hoor, via www.excelsior.recordings.com en dan rechtsonderin het oranje blokje.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17523199
Aanvullende info over Concert for George :

Je kan een trailer bekijken op de website:

http://www.concertforgeorge.com/

pi_17524140
Ah! Goeie tip! Ga ik meteen even bekijken!
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:59:04 #41
63772 RonB
Yabadabado?
pi_17654882
is er nog nieuws over de komende Let It Be dvd??? tis zo stil
... and the modern stone age family
  vrijdag 12 maart 2004 @ 10:56:55 #42
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17663276
Ik heb toen ergens gelezen dat hij in april uit zou komen, maar of dat nog steeds het plan is....?

Nou ja, de release zal wel gepaard gaan met een publiciteitscampagne, denk ik, dus wel zullen het wel horen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_17666875
Wij hebben voor mij vaders verjaardag, woensdag, de Lennon Legend boek gekocht, alles over John Lennon erin dus, van oude rapportkaarten , die precies zijn nagemaakt, erg vergeeld enzo en oude tekeningen die hij gemaakt heeft tot handgeschreven teksten. Zit echt geweldig in elkaar dat boek!
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:00:51 #44
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_17671890
Kijk dat zijn nou eens leuke cadeau's. Ik kreeg een paar jaar geleden van mijn collega's de Yellow Submarine-poppen van McFarlane op m'n verjaardag. Daar was ik ook erg blij mee.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_17762333
Voor de gene die Concert for George niet gezien hebben : De BBC gaat deze uitzenden !

BBC1 vrijdag 2 April 23.35
pi_17762768
Ander nieuws over George Harrison :

Gisteren was er een tribute voor George Harrison solo werk :Induction Rock and Roll of Fame

Olvia en zoon Dhani



Tom Petty, Jeff Lynne en Dhani Harrison speelden Handle With Care en While My Guitar Gently Weeps




pi_18071989
Mischien wel fake, maar zou jij het er voor over hebben ?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa(...)4410838&category=916
pi_18072214
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 21:50 schreef zoom het volgende:
Mischien wel fake, maar zou jij het er voor over hebben ?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa(...)6
nee
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 30 maart 2004 @ 22:34:45 #49
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18073083
Voor ¤ 1000,- moet je ze ook alle 4 kunnen krijgen. Deze Spakenburger is duidelijk uit op de nietswetende fan en die zijn er in grote aantallen.
Een paar jaar geleden zag ik een Corgi Yellow Submarine van ¤ 40,- aangeboden worden voor ¤ 1500,-- !!!! Er werd zelfs één keer op geboden.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 31 maart 2004 @ 02:41:07 #50
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18076770
De Beatledag is dit keer op maandag 2e Paasdag. Waarschijnlijk moet ik het voor de eerste keer sinds 16 jaar overslaan. Ik had het Bollandgroepje wel even willen zien.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_18079388
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 02:41 schreef Price het volgende:
De Beatledag is dit keer op maandag 2e Paasdag. Waarschijnlijk moet ik het voor de eerste keer sinds 16 jaar overslaan. Ik had het Bollandgroepje wel even willen zien.
Beatledag....
vertel meer!!
pi_18080598
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 02:41 schreef Price het volgende:
De Beatledag is dit keer op maandag 2e Paasdag. Waarschijnlijk moet ik het voor de eerste keer sinds 16 jaar overslaan. Ik had het Bollandgroepje wel even willen zien.
He? Beatlesdag? Was da??!!!!
  woensdag 31 maart 2004 @ 17:20:32 #53
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18087607


Ik zal even de url geven voor nadere uitleg:

http://www.beatles-unlimited.com/buconvdu.htm
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_18100805
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 21:20 schreef zoom het volgende:
Induction Rock and Roll of Fame
Geluidsfragmenten :

Speech Olivia en Dhani:

http://www.allchords.com/temp/caverna/dhani.mp3

http://www.allchords.com/temp/caverna/olivia.mp3


Muziek gespeeld door Tom Petty , Dhani en Jeff Lynne

Handle with care en While my guitar gently wheeps

http://www.allchords.com/temp/caverna/hwc.mp3

http://www.allchords.com/temp/caverna/wmggw.mp3

[ Bericht 1% gewijzigd door zoom op 01-04-2004 09:42:19 ]
  vrijdag 2 april 2004 @ 01:04:33 #55
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18122676
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 02:41 schreef Price het volgende:
De Beatledag is dit keer op maandag 2e Paasdag. Waarschijnlijk moet ik het voor de eerste keer sinds 16 jaar overslaan. Ik had het Bollandgroepje wel even willen zien.
Ik voor het eerst in....ehhh... 22 jaar! Ik ga het Paasweekend met een groep vrienden naar Brugge. Da's toch te leuk om af te zeggen voor een Beatlesdag.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 2 april 2004 @ 01:15:44 #56
14505 OProg
A Life in Music
pi_18122816
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 01:04 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik voor het eerst in....ehhh... 22 jaar! Ik ga het Paasweekend met een groep vrienden naar Brugge. Da's toch te leuk om af te zeggen voor een Beatlesdag.
Je valt me toch tegen nu
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_18129487
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 21:01 schreef zoom het volgende:
Voor de gene die Concert for George niet gezien hebben : De BBC gaat deze uitzenden !

BBC1 vrijdag 2 April 23.35
Vandaag dus
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:42:55 #58
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18130083
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:19 schreef zoom het volgende:

[..]

Vandaag dus
Zeker gaan kijken als je het nog niet gezien hebt!

Dikke vette aanrader!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_18130868
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 17:20 schreef Price het volgende:
[afbeelding]

Ik zal even de url geven voor nadere uitleg:

http://www.beatles-unlimited.com/buconvdu.htm


hee, das wel cool, m'n zus gaat volgend jaar in Utrecht studeren, kunnen we dan mss een keer heen!!!
  zondag 4 april 2004 @ 11:32:06 #60
6536 dwerg
chagrijn
pi_18167973
Het uur van de wolf

vrijdag 09 april 2004
21.05 - 22.00 uur - Nederland 3

John Lennons Jukebox
Over The Beatles lijkt alles wel zo’n beetje gezegd, geschreven en vertoond, maar toch brengt de documentaire John Lennons Jukebox enkele interessante nieuwe aspecten aan het licht. Een paar jaar geleden is het betreffende afspeelapparaat teruggevonden: een rechthoekige houten kist met een jukebox-mechaniek, waarop veertig 45-toerenplaatjes konden worden beluisterd.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 4 april 2004 @ 19:59:19 #61
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_18177486
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 18:40 schreef Jane het volgende:
Wat het ook bijzonder maakt is de aanwezigheid van George's zoon Dhani op het podium, die het laatste gedeelte bijna constant meespeelt met de band. Hij lijkt zo griezelig veel op zijn vader, zelfs in zijn houding, dat het net lijkt of George zelf op het toneel staat.
De gelijkenis is inderdaad zeer treffend en zelfs meer dan griezelig...

Het concert vond ik verder heel leuk om een keer te zien. Eerlijk gezegd net niet goed genoeg om de DVD te kopen maar het is een mooi eerbetoon en alles op een zeer integere manier gespeeld. En zelfs het ego van McCartney weet zichzelf weg te cijferen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 9 april 2004 @ 17:08:48 #62
6536 dwerg
chagrijn
pi_18304111
quote:
Op zondag 4 april 2004 11:32 schreef dwerg het volgende:
Het uur van de wolf

vrijdag 09 april 2004
21.05 - 22.00 uur - Nederland 3

John Lennons Jukebox
*niet zo subtiele schop omhoog.
I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 9 april 2004 @ 17:58:12 #63
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_18305124
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 17:08 schreef dwerg het volgende:

[..]

*niet zo subtiele schop omhoog.
wat houdt het in???
Wat valt er te zien?
Powered by Garmin Etrex Legend
  vrijdag 9 april 2004 @ 18:42:52 #64
6536 dwerg
chagrijn
pi_18305933
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 17:58 schreef drelletje het volgende:
wat houdt het in???
Wat valt er te zien?
Of je klikt even op de link in mijn post. Dat blauwe stukje tekst. Met de woorden 'uur' en 'wolf' erin.
I intend to live forever, or die trying.
pi_18356181
Damn, vrijdag de Lennon's Jukebox gemist

Maargoed, morgen de 25e -maar voor mij de eerste- Beatlesdag! Dat wordt vroeg op
  zondag 11 april 2004 @ 23:46:51 #66
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_18357587
ik woon op 10 min fietsen....... en ik ga niet..... damn wat ben ik stom!
Powered by Garmin Etrex Legend
pi_18358879
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:46 schreef drelletje het volgende:
ik woon op 10 min fietsen....... en ik ga niet..... damn wat ben ik stom!
Ja, damn...
Ik sta morgen speciaal om half 8 op, moet helemaal vanuit Limburg komen.
  maandag 12 april 2004 @ 14:09:51 #68
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_18367704
quote:
Op zondag 4 april 2004 11:32 schreef dwerg het volgende:
...
vrijdag 09 april 2004
21.05 - 22.00 uur - Nederland 3

John Lennons Jukebox
...
Prachtig programma was dat. Lekkere muziek in die jukebox en heel leuk geïllustreerd hoe allerlei elementen in Beatles nummers terug te vinden zijn.
  maandag 12 april 2004 @ 16:38:08 #69
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18370603
quote:
Op zondag 11 april 2004 22:52 schreef webfreak het volgende:

Maargoed, morgen de 25e -maar voor mij de eerste- Beatlesdag! Dat wordt vroeg op
Hoe was het?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 12 april 2004 @ 23:58:20 #70
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18381666
Ik heb gehoord dat ik niets gemist heb dit jaar.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  dinsdag 13 april 2004 @ 00:46:25 #71
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_18382618
quote:
Op maandag 12 april 2004 23:58 schreef Price het volgende:
Ik heb gehoord dat ik niets gemist heb dit jaar.
is het altijd in utrecht enzo???
(is de eerste keer dat ik er überhaupt van hoor)
Powered by Garmin Etrex Legend
  dinsdag 13 april 2004 @ 01:18:40 #72
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18383135
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 00:46 schreef drelletje het volgende:

[..]

is het altijd in utrecht enzo???
(is de eerste keer dat ik er überhaupt van hoor)
Voorheen altijd in de Meervaart te Amsterdam. Deze locatie was best goed. Het aantal platen- en cd-stants was groter en overzichtelijker. In Utrecht al weer heel wat jaren. (ongev. sinds 1994?)
Voor mij is de lol er een beetje af, omdat op bootleggebied weinig nieuws meer onder de zon is. Eind jaren 80, met de opkomst van de cd, kwam de ene na de andere verrassing. Goede labels als The Swinging Pig en later Yellow Dog waren een must-have. Daarna heb je nog de memorabilia, maar dat is qua prijs de laatste jaren minder interessant door de opkomst van internet en met name eBay.
Wat ik er altijd leuk aan vond, is dat je met gelijkgezinden bent, hoewel er veel vreemde figuren rondlopen. Ik lig elk jaar weer in een deuk.
Verder zijn er semi-celebs die ooit eens iets met de Beatles te maken hebben gehad.
Bijv. voorheen: Pete Best, Julia Lennon, May Pang (leuk om je Lennon-cd te laten signeren), de originele Quarrymen, Alf Bicknell, Horst Fascher (kwam dit jaar niet opdagen), etc.
Daarnaast is er altijd een "Beatles-band", sommige komen uit het buitenland en zijn best aardig.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_18538447
is er al nieuws over een eventuele release datum van de let it be DVD?
  maandag 19 april 2004 @ 18:26:08 #74
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18541593
quote:
Op maandag 19 april 2004 16:19 schreef warpozio het volgende:
is er al nieuws over een eventuele release datum van de let it be DVD?
Da's waar ook, die zou in april uitkomen!

Nee, niks van gehoord. Helaas...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 19 april 2004 @ 20:15:56 #75
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18544324
On Dave Mason's weekly Beatles show Sunday in San Diego, the guests were filmmaker Albert Maysles and Apple DVD producer Jonathan Clyde discussing "Beatles First U.S. Visit," author Bruce Spizer and Matt Hurwitz. Clyde said "Let It Be" is something that's in the works and is not something Apple "is dragging their feet on. It's just that there's a lot of work to do on it." At present, there's no time frame for release. There was also no word on any other projects." (Thanks to Matt Hurwitz.)

Bron: Abbeyrd's Beatle Page
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_18566367
Ik heb een paar algemene vraagjes over ons aller-Beatles:

Welk album kan ik, naast de best-offs uiteraard, het beste van de Beatles aanschaffen??
Ben eigenlijk alleen geinteresseerd in de wat psychedelischere latere albums.
Volgens mij kan ik dan het beste The White Album aanschaffen, of toch Sgt. Peppers etc. of Abbey Road?!!?

Wat vinden jullie trouwens van Let it be?!?

BVD.
pi_18567078
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:36 schreef Kolkus het volgende:
Ik heb een paar algemene vraagjes over ons aller-Beatles:

Welk album kan ik, naast de best-offs uiteraard, het beste van de Beatles aanschaffen??
Wat vinden jullie trouwens van Let it be?!?
Ik zelf ben nogal weg van Revolver. Maar Sgt Pepper, White Album en Abbey Road zijn natuurlijk ook erg goed

Let It Be vind ik niet zo'n geweldig album, slechte geluidskwaliteit, die korte nummers hoeven van mij niet etc. - Let It Be Naked kan ik wel waarderen... Maar ik ben niet opgegroeid met LIB (ben pas sinds een jaar fan), als ik al 20 jaar naar LIB zou luisteren zou ik LIBN misschien wel stukken minder vinden.
Bleuh.
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:09:40 #78
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18567083
Alles aanschaffen van Revolver tot Let It Be! Ik vind Magical Mystery Tour één van de meest psychedelische en mooiste.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_18567202
Als ik er echt maar 1 mocht kiezen, dan zou ik zelf (met veel pijn en moeite) "Abbey Road" kopen. De meest 'psychedelische' Beatles-platen zijn m.i. inderdaad Magical Mystery Tour en toch ook wel Sgt. Pepper. En vergeet ook niet Past Masters II, waarop alle singles staan uit hun latere periode die verder niet op de studioalbums voorkomen (wel enige overlap met de blauwe verzamelaar). Maar goed, waarschijnlijk wil je ze na verloop van tijd toch wel allemaal hebben.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_18567457
En over Magical Mystery Tour gesproken... een van de meest trippie nummers op die plaat is, naar mijn mening, "Blue Jay Way" door George Harrison. Vroeger dacht ik eigenlijk altijd dat de tekst, geheel in George-stijl, wel een of andere mysterieuze diepzinnige betekenis zou hebben, maar het blijkt gewoon over George te gaan die op z'n vrienden zit te wachten. Please don't be long.. (x 100)
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_18568554
Eindelijk iemand die dat nummer ook waardeerd . Vind het zelf echt een geweldig nummer. Magical mystery tour is een lekker album, maar Sgt. Pepper's is natuurlijk ook schitterend. A day in the life bijvoorbeeld . Als ik jou was zou ik gewoon meerdere albums aanschaffen .
pi_18568847
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:03 schreef Olmo het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon meerdere albums aanschaffen .
Rubber Soul met oa Norwegian Wood, Nowhere Man, The Word en In My Life
pi_18569350
Ik geloof inderdaad dat het niet mogelijk wordt het bij 1 album te laten

Voor de Beatles betaal je immer het volle pond, ga hier denk ik mee beginnen:

- The White Album
- Rubber Soul
- Abbey Road
en............
pi_18569542
revolver, sgt. pepper's. magical mystery tour, let it be... noem maar op?

Uiteindelijk denk ik dat toch het meest gestemd wordt op The White Album. En ik denk dat dat geen slechte keus is van de menigte
pi_18571502
Zullen we hier dan maar persoonlijk top 3's neerzetten van Beatles-albums. Zelf ben ik dus nog bezig om die top 3 samen te stellen...
pi_18571635
1. White album
2. Magical Mystery Tour
3. Revolver

White album toch maar op nr.1 De geweldige diversiteit van de nummers en de energie waarmee de nummers geschreven zijn en gebracht worden.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:44:50 #87
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18571723
Magical Mystery Tour
Sgt. Peppers
White Album
pi_18571858
Raar eigenlijk dat Magical Mystery Tour zo goed wordt gevonden. Dacht altijd dat ik de enige was die hem zo leuk en goed vond, maar blijkbaar zijn er dus meerderen. Je hoort er nooit zoveel over hè...
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:24:46 #89
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18572747
The Beatles (White Album)
Magical Mystery Tour
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_18573303
Abbey Road
Magical Mistery Tour
Revolver
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 20 april 2004 @ 23:05:47 #91
56897 Rosnesda
mnmlmnmlmnml
pi_18574079
Rubber Soul
Magical Mystery Tour
White Album
Trois Pistoles
pi_18591361
Ik ga morgenavond The White Album halen als eerste Beatles-album.

Mocht mijn honger daarna nog niet gestild zijn, dan blijkt uit de reacties hierboven dat Magical Mystery Tour en Abbey Road goede vervolgkeuzes zijn!
  woensdag 21 april 2004 @ 18:58:30 #93
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18592105
quote:
Op woensdag 21 april 2004 18:22 schreef Kolkus het volgende:
Mocht mijn honger daarna nog niet gestild zijn,
Ga er maar vast vanuit dat dat niet het geval zal zijn.

Mijn persoonlijke top 3 (met pijn en moeite):

- Abbey Road
- Revolver
- White Album

De 'zwakste' Beatles-albums zijn waarschijnlijk 'Beatles For Sale' en de originele 'Yellow Submarine', maar ook die zijn niet als slecht te bestempelen. Slechte albums hebben ze eenvoudigweg niet gemaakt.

Misschien dat Magical Mystery Tour minder vaak als favoriet wordt bestempeld, omdat het in eerste instantie geen (LP) album was, maar een 'EP'. Of iig 2 singles verpakt in een boekje met een strip en foto's uit de film.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_18594124
quote:
Op woensdag 21 april 2004 18:58 schreef Jane het volgende:

[..]

Misschien dat Magical Mystery Tour minder vaak als favoriet wordt bestempeld, omdat het in eerste instantie geen (LP) album was, maar een 'EP'. Of iig 2 singles verpakt in een boekje met een strip en foto's uit de film.
Op Magical Mystery Tour staan uiteindelijk toch meer dan 10 nummers?!!?

Waar staat Hey Jude eigenlijk op, kan 'em nergens terugvinden?!?!
pi_18594394
quote:
Op woensdag 21 april 2004 20:29 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Waar staat Hey Jude eigenlijk op, kan 'em nergens terugvinden?!?!
Zoals veel nummers van de Beatles was Hey Jude destijds alleen op singel uitgebracht. Als je deze op cd wilt hebben : De blauwe verzamelaar of "1"

Denk : Rubber Soul, Sgt Pepper , Abbey Road . Eigenlijk heeft elk album wel goede nummers. Beatles for Sale mischien minder door de covers. Maar ze zijn wel een goede cover band !

[ Bericht 19% gewijzigd door zoom op 21-04-2004 20:50:20 (top 3 toegevoegd) ]
pi_18594624
quote:
Op woensdag 21 april 2004 20:42 schreef zoom het volgende:

[..]

Zoals veel nummers van de Beatles was Hey Jude destijds alleen op singel uitgebracht. Als je deze op cd wilt hebben : De blauwe verzamelaar of "1"
Of Past Master 2 natuurlijk - blauwe/rode verzamelaar en "1" zijn in principe overbodig, hebben niks nieuws geloof ik (andere remaster misschien en ik geloof dat er van A Hard Day's Night ofzo een iets andere versie op staat met een extra stukje aan het begin).....
Bleuh.
pi_18594640
quote:
Op woensdag 21 april 2004 20:42 schreef zoom het volgende:
Zoals veel nummers van de Beatles was Hey Jude destijds alleen op singel uitgebracht. Als je deze op cd wilt hebben : De blauwe verzamelaar of "1"
Of de Past Masters, de verzameling van de non-LP singles.

* Litpho is een groot fan van I'm down
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 21 april 2004 @ 22:40:04 #98
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18597497
quote:
Op woensdag 21 april 2004 20:29 schreef Kolkus het volgende:

Op Magical Mystery Tour staan uiteindelijk toch meer dan 10 nummers?!!?
Op de LP versie staan 11 nummers:

Magical Mystery Tour
The Fool On The Hill
Flying
Blue Jay Way
Your Mother Should Know
I Am The Walrus
Hello Goodbye
Strawberry Fields Forever
Penny Lane
Baby You're A Rich Man
All You Need Is Love

De laatste 5 komen echter niet voor in de film en stonden ook niet op de originele EP.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 21 april 2004 @ 23:01:41 #99
14505 OProg
A Life in Music
pi_18598132
Abbey Road
Sgt Pepper
Revolver

Twijfel eig over de laatste maar goed
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_18611239
1) Abbey Road
2) Sgt. Pepper
3) White Album

Maar ja, dan mis je natuurlijk MMT en Revolver. En Let it Be is ook best te pruimen, even als Past Masters 1&2 en Rubber Soul niet te vergeten. Vind ik ook een prachtige plaat! Kortom, top3 maken is onmogelijk. Al klan ik wel zeggen dat Abbey Road bij mij wel redelijk vast op nummer 1 staat. Wat een laatste plaat!
pi_18612140
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:40 schreef Jane het volgende:
De laatste 5 komen echter niet voor in de film en stonden ook niet op de originele EP.
Penny Lane en Strawberry Fields zijn toch eigenlijk ook opgenomen tijdens de Sgt. Pepper-sessies, dacht ik? Kun je nagaan hoe goed die plaat was geweest als ze die nummers er op hadden gezet.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_18615112
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:12 schreef Zander het volgende:

[..]

Penny Lane en Strawberry Fields zijn toch eigenlijk ook opgenomen tijdens de Sgt. Pepper-sessies, dacht ik? Kun je nagaan hoe goed die plaat was geweest als ze die nummers er op hadden gezet.
Klopt , It's Only a Northern Song ook. Deze kwam op Yellow Submarine terecht.
  donderdag 22 april 2004 @ 18:51:21 #103
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18615657
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:12 schreef Zander het volgende:

Penny Lane en Strawberry Fields zijn toch eigenlijk ook opgenomen tijdens de Sgt. Pepper-sessies, dacht ik?
Ja, klopt. Het idee was geloof ik eerst dat de hele lp een soort 'terug naar onze jeugd'-thema zou krijgen, maar dat is later weer grotendeels losgelaten. De single Penny Lane/Strawberry Fields Forever werd uitgebracht als een soort voorproefje van Sgt. Pepper, maar de nummers kwamen daar dus niet op terecht. Toen men later nummers nodig had om de EP Magical Mystery Tour aan te vullen voor een LP-release hebben ze o.a. deze nummers daarvoor genomen.
Interesting fact: Deze beroemde, en door velen geprezen single (met dubbele A-kant) kwam in de UK-charts niet verder dan de 2e plaats. De eerste officiele (door EMI uitgebrachte) Beatles-single sinds Please Please Me die niet op nummer 1 kwam. En wie hield ze van nr. 1? Juist, Engelbert Humperdinck met Please Release Me. Onbegrijpelijk!

Veel van de Beatles-singles zijn niet terug te vinden op hun albums en omgekeerd staan op With The Beatles, Beatles For Sale, Rubber Soul, Sgt. Pepper en The White Album bijvoorbeeld helemaal geen nummers die ook als single werden uitgebracht (althans in de UK). Dat is vrij bijzonder. The Beatles deden dat volgens eigen zeggen om de fans waar voor hun geld te geven. En wat ook bijzonder is, is dat veel van die nummers van die albums toch heel erg bekend zijn bij het grote publiek. Zo bekend dat men vaak denkt dat het wel singles (moeten) zijn geweest.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 22 april 2004 @ 22:59:08 #104
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_18621429
quote:
Op woensdag 21 april 2004 20:53 schreef Litpho het volgende:

[..]
* Litpho is een groot fan van I'm down
Ja, prachtig!. Ik heb ooit de originele single gehad Help/I'm down. Totdat mijn broertje al m'n singles heeft verpatst
  vrijdag 23 april 2004 @ 01:50:27 #105
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18624542
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:59 schreef Laxe het volgende:

[..]

Ja, prachtig!. Ik heb ooit de originele single gehad Help/I'm down. Totdat mijn broertje al m'n singles heeft verpatst
Zo'n broertje zou ik een pats geven.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_18869860
Ik kom me ook even melden. Beetje laat aangezien sommige mensen hier al 4 jaar lang over The Beatles posten (wat ik terug heb kunnen lezen), maar ik heb ze sinds begin dit jaar ook ontdekt en ben binnen no time "een fan" geworden. Voor zover ik me fan kan noemen dan, want weet eigenlijk niet veel van ze. Heb alleen heel veel liedjes van ze hier thuis liggen. Ben aan het sparen voor de DVD's wil eigenlijk de Anthology series hebben.

Had gezien dat anderen top 10s hadden gemaakt, maar dat lukt me bij The Beatles dus echt niet! Heb wel een paar favoriete nummers: I me mine, I've just seen a face, Dig a Pony, Eleanor Rigby, Eight days a week, I'm a loser (die heb ik eigenlijk nog niet vaak gezien bij anderen nu ik erover nadenk), Lucy in the sky with diamonds, Helter Skelter, eigenlijk nog wel veel meer maar merk nu terwijl ik aan het tpyen ben dat het dan toch wel een anzienlijke lijst gaat worden...

Kortom: I think I kinda love The Beatles
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:01:08 #107
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18870316
Welcome to the club RevneD.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:22:53 #108
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18870779
Ja, welkom RevneD!

Veel plezier alvast bij het verder ontdekken van de Beatles. Zelf vond ik dat echt geweldig. Steeds meer nummers horen die ik daarvoor niet kende, maar wel geweldig waren, of wel kende maar waarvan ik niet wist dat zij het waren. Automatisch wil je dan ook meer over de band zelf te weten komen, tenminste dat had ik. Als ik jou was zou ik zeker sparen voor The Anthology dvd's als je meer over ze te weten wilt komen. Heel erg de moeite en het geld waard.

Grappig dat je over I'm A Loser begint, want dat nummer ben ik juist de laatste tijd weer vaak aan het draaien. Toch wel een (redelijk vroeg) juweeltje van John. Goeie tekst.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:30:38 #109
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18870942
Mijn eerste lp was Beatles For Sale. Ik heb nog steeds goede herinneringen aan I'm A Loser. De versies op de Yellow Doggies zijn ook niet te versmaden.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:44:39 #110
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18871225
Ik had eerst een onbekende verzamelaar met vooral vroege singles en daarna kocht ik de rode en blauwe dubbel-lp's. Maar ik zit nu te peinzen wat mijn eerste echte lp was en ik heb eigenlijk geen idee. Revolver of The White Album denk ik, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb ze toen wel allemaal in redelijk korte tijd gekocht. Al mijn zakgeld aan gespendeerd, maar ik was verslaafd, ik kon niet anders.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 4 mei 2004 @ 01:10:26 #111
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18871718
Het leuke is dat ik van elke Beatles-aankoop de omstandigheden nog weet. Behalve Let It Be. Misschien komt dat, omdat het een Odeonuitgave betreft.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_18884207
Bedankt voor het hartelijke welkom

Als ik op een eenvoudige manier meer te weten wil komen over The Beatles, wat moet ik dan lezen of zien?? Kan wel redelijk engels, maar heb het liefste toch iets in het nederlands over ze om mee t e beginnen... Of is die Anthology reeks al een goed naslagwerk??
pi_18884337
Ik zat net bij de dvd's te kijken op Amazon.co.uk, en zag dat er een nieuwe McCartney dvd uit komt: Paul McCartney - The Animation Collection. Heeft iemand wat meer info hierover?

http://www.amazon.co.uk/e(...)/026-8998441-4082843
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:24:53 #114
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_18884400
Net gekocht:



.
Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
  woensdag 5 mei 2004 @ 12:49:54 #115
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18902129
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:13 schreef RevneD het volgende:

Als ik op een eenvoudige manier meer te weten wil komen over The Beatles, wat moet ik dan lezen of zien?? Kan wel redelijk engels, maar heb het liefste toch iets in het nederlands over ze om mee t e beginnen... Of is die Anthology reeks al een goed naslagwerk??
Op zich is het vrij eenvoudig om meer over The Beatles te weten te komen, omdat er zo ontzettend veel over ze geschreven is. Alleen zijn er ook ontzettend veel slechte boeken over ze geschreven (met fouten er in enz.) zodat het inderdaad wel moeilijk is om door de bomen het bos te zien.

Ik denk dat het bekijken van de Anthology dvd's op zich best een goede manier is om te beginnen meer over ze te weten te komen. Het is tenslotte het hele verhaal van de band door henzelf verteld, ondersteund met beeld- en geluidmateriaal. En het Anthology boek is dat natuurlijk ook (en bovendien is die ook in het Nederlands uitgebracht): hun eigen verhaal.
Het is een mooie serie, maar de enige kritiek die je er op kunt hebben is natuurlijk dat als mensen hun eigen verhaal vertellen, ze wel eens de neiging hebben om de minder leuke dingen achterwege te laten. Niet dat dat helemaal opgaat, want de ruzies en meningsverschillen komen wel aan de orde, maar misschien niet zo in detail als in sommige andere boeken e.d..

Het eerste boek dat ik ooit over The Beatles las was Het Beatles Dagboek van Har van Fulpen, die lang voorzitter is geweest van de Nederlandse Beatlesfanclub. Daarin staat van dag tot dag beschreven wat er gebeurde, waar ze optraden, welke platen uitkwamen enz, plus wat langere verhalen per jaar over bijzondere aspecten. Bijvoorbeeld het befaamde 'Paul is dead'-verhaal. Voor mij was dat wel een leuk boek om mee te beginnen, maar ik heb geen idee of het nog ergens te vinden is.

In deel 1 van deze topicserie (linkje in de openingspost) heb ik al eens een lijstje gemaakt van mijn favoriete Beatlesboeken. Misschien heb je daar wat aan, al weet ik zoals gezegd niet of je er nog makkelijk aan kunt komen. De meeste van mijn boeken heb ik op Beatlesbeurzen en in de UK gekocht en anders is via internet ook wel een goede optie, denk ik. En ook kun je altijd in de bibliotheek kijken of ze daar misschien de Nederlandse vertaling van Shout! van Philip Norman (de ongeautoriseerde biografie) of de geautoriseerde biografie van Hunter Davies hebben.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_18910150
Bedankt Jane, ik wacht eerst even die DVDs af, tv kijken is toch nog steeds leuker als lezen en dat dagboek lijkt me wel leuk om een keer te lezen.
pi_18910545
Ik meld me ook maar even, beter laat dan nooit!

Ik ben ook een enorme Beatles fan. Ik ben met de muziek opgegroeid(zei het jonge broekkie).
Ondertussen ben ik de cd's aan het verzamelen en weet ik dat ik de lp's van The Beatles krijgt als mijn vader overlijdt(ik hoop maar dat dat voorlopig nog niet zo is). Zelf heb ik de Anthogely cd's en nog bootleg versies van nummers. Ook heb ik de cd The Beatles life at the BBC. Verder heb ik nog wat artikels verzameld, maar boeken heb ik niet echt. Ik heb een boek met songteksten van mijn vader gekregen en nog een verhaal, maar de titel en schrijver ben ik vergeten.

Een favo album kan ik niet kiezen, wel weet ik dat ik in my life graag gedraaid wil hebben als mijn tijd daar is geweest.
waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Tok wat je wilt bij mij klopt het
Life is what happens to you while your busy making other plans
  woensdag 5 mei 2004 @ 19:21:12 #118
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18911076
Bij mijn afscheid zal 'There's A Place' worden gedraaid.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 5 mei 2004 @ 21:17:45 #119
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18913973
Tja, ik ben een beetje een rare wat dat betreft. Ik bedoel, met de muziek die ik gedraaid wil hebben bij mijn uitvaart (zoals ik ook wel eens in de betreffende topics heb gepost). Natuurlijk liggen de Beatles wel voor de hand, maar ik wil dus geen 'treurige' muziek. Liever iets waarbij de aanwezigen toch iets van een glimlach op hun mond krijgen. Vandaar ook dat ik al jaren roep dat Monty Python's Always look on the bright side of life gedraaid moet worden. Maar van de Beatles... tja... Ob la di Ob la da of zo? Of misschien toch niet...
Here comes the sun zou kunnen. Of Magical Mystery Tour ('is dying to take you away...") of Norwegian Wood (This bird has flown ). Ik ben er nog niet uit iig.

Heb vanmiddag nog een stuk Anthology zitten kijken. Het blijft gewoon boeien, ik weet niet wat het is. I'm Down tijdens het Shea Stadium concert, gewoon geweldig. Paul die als een bezetene staat te zingen en Lennon die helemaal uit zijn dak gaat op dat orgeltje.

En Krentebol, jij ook welkom natuurlijk. Er zitten hier toch een hoop liefhebbers van The Beatles, maar ik geloof niemand die ze ook daadwerkelijk toen heeft meegemaakt (ik bedoel onder de fans). Voor mijn gevoel ben ik ook met ze opgegroeid, vanaf mijn 11de of zo, maar toen waren ze ook al bijna 10 jaar uit elkaar. Maakt allemaal niet veel uit. Kennelijk is het toch een liefde die blijft hangen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 5 mei 2004 @ 21:44:24 #120
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18914827
Ik vind net een grappige site met allerlei feitjes over songs en artiesten, o.a. natuurlijk The Beatles. Best grappig om te lezen.

http://www.songfacts.com/(...)rtists=The%20Beatles

Zo lees ik bij Being For The Benifit Of Mr. Kite:
"This was recently credited as the first song to use samples."

Al die samples tegenwoordig in de hits is dus ook al de schuld van The Beatles.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_18919089
* innepin pimpt haar nieuwe beatles icon.

sorry. moest gewoon even.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 6 mei 2004 @ 00:47:00 #122
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18919481
Hij is mooi hoor.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 7 mei 2004 @ 13:25:47 #123
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18952684
Van teletekst pagina 372:
quote:
Een zeldzame en gesigneerde kopie van het contract dat de Beatles in 1962 afsloten met Brian Epstein heeft op een veiling 122.850 Britse pond opgeleverd. Een privéverzamelaar heeft het document bij veilinghuis Christies gekocht. Het document moest tussen de 25 en 35 duizend pond opleveren.
Da's 182.303 Euro, mensen. Voor een kopie. Ok, zeldzaam en gesigneerd, maar toch...

Ik weet niet hoor, aan de ene kant vind ik het best grappig dat er zoveel geld wordt betaald voor allerlei zooi van mijn favoriete band, maar aan de andere kant is het toch best belachelijk, niet? Of misschien begrijp ik het gewoon niet. Ik kan me niet voorstellen dat ik het er, al had ik genoeg geld, voor over zou hebben.

Ik vraag me serieus af waarom iemand zoiets überhaupt koopt. Is het om iets te hebben dat 'van Hen' is geweest? Iets dat Zij in hun handen hebben gehad? Is het om iets zeldzaams te hebben om aan anderen te showen? Of is het gewoon bedoeld als investering, met misschien het idee dat het later nog meer waard is? Maar hoe weet je dat dat ook zo zal zijn? Dat er over een tijdje nog mensen zijn die er zoveel geld voor willen neertellen? De heren overgebleven Beatles zullen toch ook wel hard moeten lachen als ze zoiets lezen, denk ik dan.

Voor een instrument dat van hen is geweest kan ik me nog wel enigszins voorstellen dat je het koopt als je het geld ervoor hebt. Zoals die witte vleugel van Lennon die door George Michael gekocht is een aantal jaar geleden (en hij daarna zeer vriendelijk aan het Beatlesmuseum in Liverpool gegeven heeft om tentoon te stellen). Maar het lijkt wel alsof alles dat ze ooit hebben aangeraakt of ooit een handtekening op hebben gezet tegenwoordig duizenden euro's/ponden/dollars opbrengt. Bizar.

Hoe zou het over 50, 100 of 200 jaar zijn? Worden The Beatles dan nog steeds beschouwd als de grootheden en muziekvernieuwers waarvoor ze nu aangezien worden. Worden Lennon & McCartney dan in één adem genoemd met grote klassieke componisten? Zijn er dan nog Beatlesfans? Als een historisch fenomeen zullen ze niet worden vergeten, maar zal de muziek nog gewaardeerd worden, meer dan door een klein groepje freaks? Zullen die Beatlesspullen dan nog zoveel - of meer - waard zijn? Als ik een tijdmachine had zou ik eerst een tripje naar de sixties maken, maar daarna zou ik toch ook wel even in de toekomst willen kijken wat dat betreft.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_18954279
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 00:29 schreef innepin het volgende:
* pimpt haar nieuwe beatles icon.

sorry. moest gewoon even.


* GetYourFreakOn wil ook weten hoe ze er een maakt.
pi_18956868
Dank je wel Jane! Ik hou het hier in de gate..
waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Tok wat je wilt bij mij klopt het
Life is what happens to you while your busy making other plans
pi_18974865
* GetYourFreakOn zou aan Jane of Innepin willen vragen of ze alsje alsje alsje alsjeblieft ook zo'n usericon voor haar zouden willen maken. (van The Beatles uiteraard)

Of iig weten waar ik uitleg kan krijgen om er zo een te maken.
  zondag 9 mei 2004 @ 00:08:37 #127
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18986758
Ik wil wel kijken wat ik voor je kan doen, GetYourFreakOn. Maar niet vanavond meer.

Nog speciale wensen, of zal ik maar wat in elkaar flansen? Ik heb nog wel een leuk idee.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 9 mei 2004 @ 02:40:41 #128
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18988935
Ach, what the hell.... ik heb toch al een beetje zitten klooien.

Deze kun je eventueel gebruiken als webicon, als je wilt:



En deze 2 zijn klein genoeg om up te loaden naar je Fok!-profiel:



Ik weet niet of je ze leuk vindt, maar kijk maar. Mocht je specifiek een paar andere plaatjes hebben die je wilt gebruiken dan moet je ze maar ff plaatsen, dan maak ik er wel een gif-je van.

Ik vond trouwens nog deze cartoon. Wel grappig.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_18991307
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 13:33 schreef GetYourFreakOn het volgende:
* innepin zou aan Jane of Innepin willen vragen of ze alsje alsje alsje alsjeblieft ook zo'n usericon voor haar zouden willen maken. (van The Beatles uiteraard)

Of iig weten waar ik uitleg kan krijgen om er zo een te maken.
Ik heb slechts vier aparte Beatles plaatjes gemaakt en in het Upgrade je Icon topic gevraagd of iemand d'r een animatie van wilde maken Je kan natuurlijk ook altijd naar het topic in GC waar je een nieuwe icon aan kan vragen, want ik kan zelf niks qua animatie.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_18991659
quote:
Op zondag 9 mei 2004 02:40 schreef Jane het volgende:
Ach, what the hell.... ik heb toch al een beetje zitten klooien.

Deze kun je eventueel gebruiken als webicon, als je wilt:

[afbeelding]

En deze 2 zijn klein genoeg om up te loaden naar je Fok!-profiel:

[afbeelding] [afbeelding]

Ik weet niet of je ze leuk vindt, maar kijk maar. Mocht je specifiek een paar andere plaatjes hebben die je wilt gebruiken dan moet je ze maar ff plaatsen, dan maak ik er wel een gif-je van.

Ik vond trouwens nog deze cartoon. Wel grappig.

[afbeelding]
Geweldig!!! Vooral die eerste, oh dankje dankje dankje. hehe, bedankt dus.
pi_18991694
quote:
Op zondag 9 mei 2004 10:45 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik heb slechts vier aparte Beatles plaatjes gemaakt en in het Upgrade je Icon topic gevraagd of iemand d'r een animatie van wilde maken Je kan natuurlijk ook altijd naar het topic in GC waar je een nieuwe icon aan kan vragen, want ik kan zelf niks qua animatie.
Ook jou bedankt ik natuurlijk
  zondag 9 mei 2004 @ 12:09:24 #132
63772 RonB
Yabadabado?
pi_18992345
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 13:25 schreef Jane het volgende:
Hoe zou het over 50, 100 of 200 jaar zijn? Worden The Beatles dan nog steeds beschouwd als de grootheden en muziekvernieuwers waarvoor ze nu aangezien worden. Worden Lennon & McCartney dan in één adem genoemd met grote klassieke componisten? Zijn er dan nog Beatlesfans? Als een historisch fenomeen zullen ze niet worden vergeten, maar zal de muziek nog gewaardeerd worden, meer dan door een klein groepje freaks? Zullen die Beatlesspullen dan nog zoveel - of meer - waard zijn? Als ik een tijdmachine had zou ik eerst een tripje naar de sixties maken, maar daarna zou ik toch ook wel even in de toekomst willen kijken wat dat betreft.
Het feit dat je nu nog steeds ziet dat er mensen zijn die vandaag fan worden, zegt al genoeg lijkt mij. Het zal wel steeds minder worden denk ik, maar er zal een harde kern overblijven (natuurlijk gevormd door de jeugd van de toekomst want de 'oude garde' is er dan niet meer )

en waarom men zeldzame stuff wilt hebben? zelf verzamel ik testpersingen en acetaten, voornamelijk van Queen. Dit omdat ze gewoon zo zeldzaam zijn en er meestal maar 1-5 exemplaren van bestaan. Altijd leuk om mee te pronken. Waarom kopen mensen een genummerde en gelimiteerde editie? Omdat er minder exemplaren van zijn dan een standaard versie. Mensen willen gewoon iets speciaals hebben (in hun leven).
... and the modern stone age family
  zondag 9 mei 2004 @ 12:44:02 #133
2889 Zander
He's gone
pi_18992886
Mjah, ik beschouw mezelf toch ook wel als een behoorlijke Beatles-fan, maar ik heb eigenlijk helemaal niet zo'n behoefte aan dat soort zeldzame spullen. Het gaat mij puur om de muziek. Wat moet een mens bijvoorbeeld met een haar van Lennon (was laatst ook voor veel geld verkocht)? Of een plaat die zo duur is dat je 'm niet eens kunt draaien, of tientallen verschillende persingen van hetzelfde album. Ieder z'n eigen hobby, maar ik koop liever nog meer andere muziek van dat geld.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 9 mei 2004 @ 13:57:59 #134
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18994066
quote:
Op zondag 9 mei 2004 12:09 schreef RonB het volgende:
Waarom kopen mensen een genummerde en gelimiteerde editie? Omdat er minder exemplaren van zijn dan een standaard versie. Mensen willen gewoon iets speciaals hebben (in hun leven).
Tja, maar dat kan ik ook wel begrijpen, hoor. Ik heb hier ook nog wel een paar dingetjes die inmiddels verzamelwaarde hebben. Niet een hele hoge verzamelwaarde hoor (denk ik, ik houd me er niet zo mee bezig), maar dingen als originele singles en de originele Magical Mystery Tour EP. Alleen heb ik ze gekregen of er toen (20 jaar geleden of zo) helemaal niet zoveel voor betaald. MMT was bijvoorbeeld een tientje (guldens), niet in 'mint condition' maar dat boeit me dan niet zo. Dat vind ik wel grappig om te hebben. Dus dat iemand een keer iets extra's betaalt voor iets speciaals snap ik wel. Maar de prijzen die nu af en toe over de toonbank gaan voor dingen als handtekeningen of zoals nu die kopie van het contract, daar kan ik simpelweg met mijn verstand niet bij.

Maar ja, misschien blijkt het straks allemaal wel eeuwigheidswaarde te hebben. Net als dat nu spullen van historische figuren als Napoleon ook nog veel waard zijn. Alleen van The Beatles zijn zoveel dingen in omloop, dat dat de prijs toch enigszins zou moeten drukken, denk ik dan. Maar misschien vergis ik me.

Ik houd me zelf dus ook niet zo bezig met bijzondere persingen en dergelijke. Het gaat mij ook voornamelijk om de muziek en de dingen die ik daarnaast ooit heb gekocht, heb ik gekocht omdat ik het leuk vond om voor mezelf te hebben en er niet al te veel geld voor gevraagd werd. Geen echte dure zooi dus. Het enige dat ik van de Beatles naast de muziek voor mijn gevoel echt 'verzameld' heb was beeldmateriaal. Bootleg video's dus, met opnamen die (toen) niet over de reguliere toonbank te krijgen waren. Maar ja, die heb ik dus ook alleen gekocht omdat ik het zelf leuk vond om te bekijken en ik heb er zeker geen astronomische bedragen voor betaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 09-05-2004 14:05:35 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 9 mei 2004 @ 18:43:27 #135
63772 RonB
Yabadabado?
pi_19000215
ik heb altijd al verzameld in m'n leven (ben pas 24 dus denk nu niet dat ik oud ben ) dus ik weet niet beter. Maar het valt me wel op dat ik toch om de zoveel jaar iets nieuws wil gaan verzamelen. Ik moet telkens een ander doel hebben. Vroeger was het puur om de zooi compleet te maken (op het gebied van Queen dan), tegenwoordig wil ik alleen nog exclusief materiaal. Zo heb ik laatst een acetaat gekocht uit 1979 voor 700 euro die ooit van de zanger is geweest. Dat zijn nu dingen die je wel aan je vrienden wilt laten zien. En verder vind ik het natuurlijk zelf leuk om te hebben (ik koop het niet om mee te showen tegenover anderen)
... and the modern stone age family
  zondag 9 mei 2004 @ 23:10:11 #136
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19007123
Ik zat net een stukje Anthology te kijken over de opnames van Let It Be, dat de sfeer zo slecht was en dat alles maar gefilmd werd zelfs terwijl ze ruzie hadden, en ineens besefte ik dat The Beatles eigenlijk ook de uitvinders zijn van de real life soap.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_19013917
quote:
Op zondag 9 mei 2004 11:25 schreef GetYourFreakOn het volgende:

[..]

Ook jou bedankt ik natuurlijk
Ik deed niks maar graag gedaan
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_19020730
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:31 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik deed niks :') maar graag gedaan :')
voor de moeite


(naam veranderd, werd m'n oude echt zat)
pi_19030027


[ Bericht 100% gewijzigd door Seborik op 10-05-2004 21:52:26 (Tjakka!) ]
  maandag 10 mei 2004 @ 21:24:52 #140
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19030324
Help! I need somebody!

Het belangrijkste topic van heel Fok! en hij is in mijn scherm ineens helemaal leeg!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 10 mei 2004 @ 21:52:45 #141
9613 Seborik
I, Voyager
pi_19031207
Whoa! Het werkt weer.
  maandag 10 mei 2004 @ 21:59:34 #142
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19031418
Geweldig!

Nou, dan moet Webfreak z'n reactie maar nog een keertje overdoen. Ging volgens mij over die real life soap opmerking van mij (had ff in de bron gekeken).
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_19042250
Raar man, ik dacht al dat 't aan mijn computer lag, maar schijnbaar lag 't dus aan m'n post.. Toch heb ik geen gekke scripts of iets dergelijks getypt??
pi_19042280
Anyway, mijn vraag was of iemand nog iets heeft vernomen van de "Let it Be" DVD die eraan moet gaan komen. Is er al een releasedatum bekend ofzo?
pi_19042655
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 00:22 schreef Jane het volgende:
Zelf vond ik dat echt geweldig. Steeds meer nummers horen die ik daarvoor niet kende, maar wel geweldig waren, of wel kende maar waarvan ik niet wist dat zij het waren.
Grappig dat je 't zegt.
Ik heb dat met name veel bij Lennon en Macca.
Mijn pa draaide die platen vroeger grijs, dus die zitten van kinds af aan in m'n hoofd.
Toen ik wat meer into Beatles raakte (en dus vanzelf ook into Lennon/Macca/Wings), viel ik van de ene verbazing in de andere, toen ik ontdekte dat mijn grootste idolen NU, ook diegenen zijn die mij in mijn jeugd met muziek in het algemeen hebben laten kennis maken.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 15:35:53 #146
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_19047556
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:13 schreef webfreak het volgende:
Anyway, mijn vraag was of iemand nog iets heeft vernomen van de "Let it Be" DVD die eraan moet gaan komen. Is er al een releasedatum bekend ofzo?
Kijk naar mijn quote in het begin van 't topic. Voor onbep. tijd uitgesteld.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:30:52 #147
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19054861
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 15:35 schreef Price het volgende:

[..]

Kijk naar mijn quote in het begin van 't topic. Voor onbep. tijd uitgesteld.
Toen ik naar die stukjes uit Let It Be op de Anthology aan het kijken was, viel me ook op dat er best vaak dingetjes (stofjes/haartjes?) voor het beeld zitten. Raar eigenlijk, voor iets dat toch een bioscoopfilm werd. Ik denk dat ze dat soort dingen helemaal willen opknappen of zo (?). En er zullen wel extra's op komen (hoop ik, iig). Nou ja, als het een mooie release wordt, dan vind ik het niet erg om nog wat langer te wachten.

* Jane droomt van een hele mooie heruitgave van alle Beatlesfilms op dvd in 1 box, met héél veel extra's.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_19060708
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:30 schreef Jane het volgende:


* Jane droomt van een hele mooie heruitgave van alle Beatlesfilms op dvd in 1 box, met héél veel extra's.
Extra's... Extraa's....... EXTRAAAA'S.........!!!

Ja, ik weet wat je bedoelt: je kunt maar niet genoeg exclusief beeldmateriaal hebben.
Van mij mag er nog wel een hele serie Anthology-DVD's komen (god, hoezo obsessief ).
pi_19083282
Ik zal me dan ook maar even officieel melden , ondanks dat ik al een paar keer in dit topic gepost heb. Ben 18 jaartjes jong, maar een enorme fan van de Beatles (of moet ik zeggen: en uiteraard een enorme fan). Ik ben vooral weg van de muziek en heb tot nu toe niet echt veel verder gekeken. Heb Yellow Submarine wel gezien en heb ook wel wat documenten over ze hier thuis liggen. Het begon allemaal zo op mijn 8e, toen ik mijn vader de LP Abbey Road hoorde draaien. Ik vond het prachtige muziek en sindsdien ben ik alle cd's maar eens gaan sparen. Elke verjaardag stond bovenaan mijn verlanglijstje: cd van The Beatles. Inmiddels heb ik ze zo ongeveer allemaal verzameld. Ben een tijdje bezig geweest met het samenstellen van een top 250... maar dat is er bij in geschoten. Ik weet niet of iemand dat muziekprogramma op RTL 5 wel eens heeft gezien (naam even ontschoten), maar dan is je vast die geweldige poster op de achtergrond opgevallen. Ik ben echt verliefd op die poster, wat is die mooi! Ik heb op internet gekeken of ik hem kon bestellen...en dat kon, alleen kostte ie dan zoon 150 euro dacht ik. Misschien voor later een keertje . Nou genoeg voorgesteld dacht ik zo.
Oja, mijn top 2 van beste/mooiste/leukste nummers staat wel vast, alleen weet ik niet in wat voor volgorde... Strawberry Fields en Real Love. Prachtige platen!!
  woensdag 12 mei 2004 @ 22:28:53 #150
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_19085859
Die poster is idd zeer mooi. Voor weinig is ie ook wel te krijgen hoor. Gewoon even goed surfen.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 12 mei 2004 @ 22:32:00 #151
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_19086005
Gevonden voor ongev. ¤ 11,00 excl. verzenden.
http://www.allposters.com/gallery.asp?aid=98574&item=357966
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_19089569
kijk eens, wat een service
pi_19089596
o ik zie het al, die van mij was dan met lijst er omheen
pi_19091440
Welkom Olmo.. Kan 't dat ik jou ook al es in verschillende Zappatopics ben tegengekomen of vergis ik me dan?

Damn, Real Love, dat nummer draai ik echt nooit maar nu ik 'm terugluister: 't is inderdaad een fantastisch nummer
pi_19098047
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 22:32 schreef Price het volgende:
Gevonden voor ongev. ¤ 11,00 excl. verzenden.
http://www.allposters.com/gallery.asp?aid=98574&item=357966
Die heb ik ook! In kleur. Bij de music store gekocht, voor ong. 7 euro.

Deze dus:


[ Bericht 11% gewijzigd door DearPrudence op 13-05-2004 13:56:13 (poster op google gevonden.) ]
pi_19106519
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 02:39 schreef webfreak het volgende:
Damn, Real Love, dat nummer draai ik echt nooit maar nu ik 'm terugluister: 't is inderdaad een fantastisch nummer
Wat veel mensen mischien niet weten is dat Marc Mann een groot aandeel in dit nummer had. Hij heeft samen met Jeff Lynne een week hiervoor in de studio gezeten om de "noise" uit de tape opname te halen. Vergeleken met Free as a Bird had Real Love 4 maal zoveel "noise"

Marc Mann speelde ook mee met Concert for George . Hij nam bijna alle gitaar solo's voor zijn rekening. Gelijk ook maar een foto dan zien jullie wie ik bedoel

pi_19119666
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:16 schreef zoom het volgende:
Wat veel mensen mischien niet weten is dat Marc Mann een groot aandeel in dit nummer had. Hij heeft samen met Jeff Lynne een week hiervoor in de studio gezeten om de "noise" uit de tape opname te halen. Vergeleken met Free as a Bird had Real Love 4 maal zoveel "noise"
Dit is inderdaad terug te zien op de anthology-DVD. Je hoort zowieso aan de nummers al dat de stem origineel gewoon van een stoffige taperecorder af is gehaald.
Toch heeft 't wel wat, die noise ertussen.
pi_19119798
Ik ben geen fan van de Beatles, sommige liedjes zijn wel leuk. Maar ik loop nu al jaren met het intro van Hard day's night in mijn hoofd (tot aan ...feel OK) En dat allemaal van één keer naar Hans Liberg kijken/luisteren. Erge is ik heb geen idee hoe de rest van dat nummer eigenlijk gaat, ik ken alleen het intro, toch de rest maar eens opzoeken.
pi_19198112
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 22:34 schreef Price het volgende:
Voor ¤ 1000,- moet je ze ook alle 4 kunnen krijgen. Deze Spakenburger is duidelijk uit op de nietswetende fan en die zijn er in grote aantallen.
Een paar jaar geleden zag ik een Corgi Yellow Submarine van ¤ 40,- aangeboden worden voor ¤ 1500,-- !!!! Er werd zelfs één keer op geboden.
Grappig dat ik 'm twee weken terug gewoon voor ongeveer ¤20,- heb gekocht ...
pi_19198558
4 Juni naar concert Paul McCartney in Leipzich
pi_19200993
quote:
Op maandag 17 mei 2004 17:23 schreef M.M het volgende:
4 Juni naar concert Paul McCartney in Leipzich
Neeeeeeee!
Hoe oneerlijk!! Wil ook....

Maar wel leuk voor je!
  maandag 17 mei 2004 @ 19:32:42 #162
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19201225
Gefeli, M.M!

Alhoewel ik lichte (understatement) jaloezie voel steken. :'(

* Jane wil dat hij ook naar Nederland komt!!!!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_19203262
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 02:39 schreef webfreak het volgende:
Welkom Olmo.. Kan 't dat ik jou ook al es in verschillende Zappatopics ben tegengekomen of vergis ik me dan?

Damn, Real Love, dat nummer draai ik echt nooit maar nu ik 'm terugluister: 't is inderdaad een fantastisch nummer
Natuurlijk kan je mij bij Zappa-topics tegenkomen Toch een van de grotere muzikanten die ooit geleeft heeft als je het mij vraagt. Maar we gaan het hier over de beatles hebben en niet over Zappa
pi_19203354
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 13:33 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Die heb ik ook! In kleur. Bij de music store gekocht, voor ong. 7 euro.

Deze dus:
[afbeelding]
oef die is mooi! Kan je die nog ergens krijgen voor die prijs of denk je dat ik hem perse via internet moet bestellen
pi_19205210
quote:
Op maandag 17 mei 2004 21:11 schreef Olmo het volgende:

[..]

oef die is mooi! Kan je die nog ergens krijgen voor die prijs of denk je dat ik hem perse via internet moet bestellen
Music Store op Texel (mss ook ergens anders?) Er zijn er geloof ik nog genoeg... alhoewel t mss iets duurder is geworden. Maar dat weet ik niet zeker.
pi_19205433
Ok ok... ik ga wel even vanuit Nijmegen naar de Music Store op Texel
pi_19205500
Dacht ik al. Gelijk een leuk vakantietje. Heel zonnig hier de laatste tijd hoor!
pi_19213488
quote:
Op maandag 17 mei 2004 21:08 schreef Olmo het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je mij bij Zappa-topics tegenkomen Toch een van de grotere muzikanten die ooit geleeft heeft als je het mij vraagt. Maar we gaan het hier over de beatles hebben en niet over Zappa
Uiteraard, Zappa heeft ook altijd een beetje de pik gehad op the Beatles.
Toch heeft 'ie Lennon (en Yoko) ooit es zover gekregen om samen een show te doen, om vervolgens Yoko helemaal voor paal te zetten op 't podium (waar dan wel weer al mijn symphatie naar uitgaat )
quote:
Op maandag 17 mei 2004 17:23 schreef M.M het volgende:
4 Juni naar concert Paul McCartney in Leipzich
Aaaaah... I Can't take it anymore!...
Ik heb nog geprobeerd om vervoer naar Parijs te regelen, maar dit tevergeefs, ik zal moeten wachten op de volgende keer dat Paul wat dichterbij komt.

Ik realiseer me net dat het ook alweer een dik jaar is geleden dat ik Paul in Arnhem heb gezien; time flies.. Kun je nagaan, de dag erna wilde ik nog een keer, moet je je voorstellen als je dat 2 jaar moet volhouden
pi_19215743
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 11:29 schreef webfreak het volgende:
Ik realiseer me net dat het ook alweer een dik jaar is geleden dat ik Paul in Arnhem heb gezien; time flies.. Kun je nagaan, de dag erna wilde ik nog een keer, moet je je voorstellen als je dat 2 jaar moet volhouden
Same here.
pi_19273836
Ben zelf al eeuwen bezig om een top 100 samen te stellen met de beste/leukste/mooiste Beatles-liedjes. Nou zag ik ineens in de FAQ dit Het Grote Rolling Stones Tournament! - Halvefinale topic ergens staan... Is het niet een leuk idee om zoiets ook te organiseren voor de Beatles? Of is er al een dergelijk topic geweest?
pi_19276476
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 18:05 schreef Olmo het volgende:
Ben zelf al eeuwen bezig om een top 100 samen te stellen met de beste/leukste/mooiste Beatles-liedjes. Nou zag ik ineens in de FAQ dit Het Grote Rolling Stones Tournament! - Halvefinale topic ergens staan... Is het niet een leuk idee om zoiets ook te organiseren voor de Beatles? Of is er al een dergelijk topic geweest?
Je bedoelt denk ik dit topic: The Beatles Tournament
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_19276853
zoiets inderdaad...

kunnen we er niet nog 1 organiseren? Het is immers al weer 1,5/2 jaar geleden...
pi_19287068
Wel een leuk idee.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:39:16 #174
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19287690
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 20:28 schreef Olmo het volgende:


kunnen we er niet nog 1 organiseren? Het is immers al weer 1,5/2 jaar geleden...
Wat mij betreft wel. Ik heb het destijds ook helemaal gemist. Die sneako's hebben het gewoon net gepland in een periode dat ik weinig op Fok! was!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_19289142
Barbaars!!
pi_19291527
Moet alleen een vrijwillger zijn die het dan ook daadwerkelijk gaat organiseren
pi_19292399
Tof plan!
Inderdaad iemand hebben met veel vrije tijd die alle stemmen wil gaan tellen etc.
Of praktischer: Voor iedere ronde een ander iemand, dat scheelt wel werk
pi_19292677
Ja weetje, ik zou het best willen doen, maar heb zo weinig tijd...maar het plan ligt er in ieder geval. Ik denk dat we ook veel kunnen gebruiken uit het oude topic.
pi_19325195
Ik zou het best wel willen organiseren, lijkt me ontzettend leuk(als iemand anders wil mag dat ook natuurlijk, maar ik kom regelmatig op Fok, post alleen wat minder vaak). Maar dan moeten we eerst dus een lijstje met nummers (128???) hebben. En dan via een deathmatch systeem (128 - 64 - 32 - 16 - 8 -4 -2 -1) steeds afvallen, of moeten we een ander systeem gebruiken? Bijvoorbeeld dat iedereen zijn eigen top 10 (bijvoorbeeld) kan samenstellen, nummer 1 krijgt 10 punten, nummer 2 krijgt 9 punten.....nummer 10 krijgt 1 punt. Pluspunt van zo'n systeem is dat we dan echt een lijst kunnen maken met de populairste Fok! Beatles nummers. Iemand nog andere ideeën?
pi_19395017
Het lijkt mij inderdaad leuk om een ander systeem te gebruiken! Vooral ook omdat je dan een 'échte' nummer 2,3,4 enz. krijgt. De selectie van de liedjes lijkt me niet al te moeilijk, even in dat andere topic kijken (en vooral ook nog even verder lezen, omdat er na een tijdje bleek dat er aardig wat nummers ontbraken...). De openingspost is dan ook niet zo moeilijk meer te verzinnen.

Voordat we het laten beginnen lijkt het me goed om dus nog eerst even wat stemmen te horen over de verschillende systemen. Het lijkt mij inderdaad leuk om een lijst samen te stellen met (ongeveer) alle Beatles-liedjes en dat de Fok!kers daaruit een top 10 of 15 uit samen mogen stellen. Je kan dan óf wel met punten werken óf gewoon elk geselecteerd liedje 1 punt geven, dan wint dus het liedje wat het vaakst geselecteerd is. Ik hoop dat we eruit kunnen komen . Ik wil trouwens ook wel helpen met het organiseren, alleen het punt is dat ik niet dagelijks op Fok! zit...
pi_19400437
Ok eerst moet er dus een stemsysteem komen. Olmo's idee, een lijstje maken en elk gekozen nummer krijgt 1 punt, vind ik ook een goed systeem. Nadeel is wel dat mensen niet het ene nummer hoger kunnen zetten, elk nummer die je aangeeft krijgt namelijk 1 punt. Voordeel is dat het minder lastig wordt een lijst samen te stellen, ik kan zo niet zeggen wat ik de beste Beatles nummer vind, laat staan een top 10. Een lijstje met 10-15 favoriete Beatle nummers gaat al wat makkelijker.

Dus we hebben de volgende systemen tot nu toe:

1 Afval systeem (A vs. B, verliezer valt af)
2 Iedereen maakt een top 10/15/.... hoe hoger op de lijst hoe meer punten
3 Iedereen geeft zijn favoriete nummers door, elk nummer krijgt 1 punt

Iemand nog andere ideeën voor stemsystemen? Mijn voorkeur gaat uit naar een systeem waaruit ook een nummer 2, 3, 4 etc. vloeit (zoals bij systeem 2 en 3).

[ Bericht 1% gewijzigd door MrBadGuy op 25-05-2004 19:23:21 ]
pi_19400972
Het lijstjes-systeem lijkt me inderdaad leuker, omdat je dus ook niet de kans loopt dat je uit 2 favorieten moet kiezen (wat in mijn geval al heel snel voorkomt bij zo'n deathmatch )..
pi_19401971
Dat je bij een top 10 echt een favoriet moet aangeven heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht dat maakt het voor mij eigenlijk onmogelijk om zo'n lijstje te maken. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een lijstje van 12 liedjes waarin elk liedje 1 punt krijgt.
pi_19403770
Idd, maar hoeveel mensen mogen stemmen tot we naar t volgende stap gaan, of een heel topic vol laten posten, met lijstjes. En een nieuwe Topic openen met de uitslagen??
pi_19403845
Maar dat lijkt me onlogisch. Een bepaald aantal lijstjes, daaruit de nummers kiezen die de meeste punten hebben gekregen en daarna of nog een keer, of een winnaar kiezen... ??
pi_19404352
Nog een idee:

We beginnen met 128 liedjes (256 lijkt me net iets teveel...) en starten een toernooi van 2 rondes. Na 2 rondes houden we dus 32 liedjes over. Die 32 liedjes vormen het 'lijstje' waaruit je een selectie van 10 kan maken die allemaal 1 punt krijgen. Zo krijg je uiteindelijk een toernooi wat toch voor een groter publiek aantrekkelijk is.
Om uiteindelijk écht de 32 beste liedjes over te houden en ervoor te zorgen dat Hey Jude niet in de eerste rond toevallig tegen Yesterday lood (noem maar wat). Kunnen we 32 liedjes 'plaatsen'. Dat wil zeggen: 32 liedjes krijgen een nummer of een sterretje. Deze nummer kunnen dan in de eerste 2 rondes niet tegen elkaar loten.
Hoe bepaal je dan welke liedjes 'geplaatst' worden? Heel simpel... kijk in het oude topic en plaats de laatste 32 liedjes. Mochten echte kanshebbers voor een top 10 positie hier buiten vallen, dan kunnen we in principe nog schuiven.

Nog meer ideeën?
pi_19404412
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:08 schreef DearPrudence het volgende:
Maar dat lijkt me onlogisch. Een bepaald aantal lijstjes, daaruit de nummers kiezen die de meeste punten hebben gekregen en daarna of nog een keer, of een winnaar kiezen... ??
Nee, bij dit idee gaat het dus om 1 ronde in principe. Daarom lijkt het me ook niet zo geslaagd, aangezien er dan maar vrij weinig mensen zijn die stemmen. Het idee wat ik net gepost heb is een mengelmoes van 2 systemen en lijkt me effectiever.
pi_19405274
Als we een lijst met ongeveer 50 nummers nodig hebben lijkt me alle Beatles nummers die in de Radio 2 Top 2000 wel een goede lijst:
quote:
A day in the life (1967)
A hard day's night (1964)
Across the universe (1967)
All my loving (1964)
All you need is love (1967)
And I love her (1964)
Baby's in black (1965)
Back in the U.S.S.R. (1968)
Blackbird (1969)
Can't buy me love (1964)
Day tripper (1965)
Eight days a week (1965)
Eleanor Rigby (1966)
Fool on the hill (1967)
Get back (1969)
Girl (1965)
Hello goodbye (1967)
Help (1965)
Here comes the sun (1969)
Here there and everywhere (1966)
Hey Jude (1968)
I feel fine (1965)
I saw her standing there (1963)
I should have known better (1964)
I want to hold your hand (1964)
I'm the walrus (1964)
If I fell (1965)
In my life (1965)
Lady Madonna (1968)
Let it be (1970)
Long tall Sally (1964)
Love me do (1962)
Lucy in the sky with diamonds (1967)
Magical mystery tour (1967)
Michelle (1966)
No reply (1964)
Norwegian wood (1965)
Ob la di ob la da (1969)
Paperback writer (1966)
Penny lane (1967)
Please, please me (1963)
Rock and roll music (1965)
Sgt. Pepper's Lonely Hearts club band (1967)
She loves you (1963)
She's leaving home (1967)
Something (1969)
Strawberry fields forever (1967)
The ballad of John and Yoko (1969)
The long and winding road (1970)
Ticket to ride (1965)
Twist and shout (1963)
We can work it out (1965)
When I'm sixty four (1967)
While my guitar gently weeps (1968)
Yellow submarine (1966)
Yesterday (1965)


En dat mensen hier dan uit kunnen kiezen, of moeten er nog nummers bij?

*toevoeging: Dit kan ook als "ideeënlijst" gebruikt worden, voor de mensen die zoniet tien nummers kunnen opnoemen, of voor mensen die snel een nummer vergeten. Als iemand een nummer wil nomineren die niet in deze lijst staat, kan dat ook. Of zijn er andere suggesties

[ Bericht 4% gewijzigd door MrBadGuy op 25-05-2004 21:56:47 (toevoeging) ]
pi_19405629
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Als we een lijst met ongeveer 50 nummers nodig hebben lijkt me alle Beatles nummers die in de Radio 2 Top 2000 wel een goede lijst:
[..]

Of moeten er nog nummers bij?
EN OF er nog heeeeel veel nummers bij moeten! Heb tot nu toe geen versie van de top 2000 gemist en heb hem alle keren van onder naar boven doorgespit. Elke keer opnieuw kom ik tot de conclusie dat er veel, maar dan ook echt véél te weinig liedjes van de Beatles in staan. Bovendien maken ze ook nog eens verkeerde keuzes door bijvoorbeeld 'Yellow Submarine en Obladi Oblada te verkiezen boven Dear Prudence of Real Love (*zomaar 2 die in me opkwamen )

Nou kunnen we natuurlijk wel die lijst gaan aanpassen, maar dan denk ik dat we eeuwig bezig kunnen zijn. Als we beginnen met liedjes toevoegen, dan houden we daar denk ik ook niet meer mee op. Nee we moeten echt met een grotere lijst beginnen.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:13:29 #190
6536 dwerg
chagrijn
pi_19405944
Misschien is het handig om een apart topic te openen voor een Beatles-toernooi. Dan valt het ook bij meer users op.
I intend to live forever, or die trying.
pi_19406041
Slim idee
pi_19406365
Misschien ook een idee om een lijst te maken, is om door alle Beatles nummers te verdelen in poules. 10 nummers per poule, de 4 besten plaatsen zich voor de finale poule en nummer 5 en 6 en 7 kunnen via een halve finale naar de finale gaan. Ik heb geen idee hoeveel Beatles nummers er zijn (200-250 ofzo???), maar als ik ff van 220 (22 poules) uitga, komen er 110 in de finale. Als de finale afgelopen is blijven er 55 over. Uit deze 55 kun je dan je favoriete 10(oid) zoeken, zodat daarvan een Top 55 gemaakt kan worden.

Voorbeeld:

Poule A----- \ de besten 4
------------------------------- Poule 1 -------5 besten naar de lijst
Poule B----- / de besten 4

Poule C----- \ de besten 4
------------------------------- Poule 2 -------5 besten naar de lijst
Poule D----- / de besten 4

Nummer 5, 6 en 7 van Poule A,B,C,D tegen elkaar. De vier besten gaan naar Poule 1 of Poule 2.


Of is dit veels te ingewikkeld/niet goed?
pi_19406430
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:13 schreef dwerg het volgende:
Misschien is het handig om een apart topic te openen voor een Beatles-toernooi. Dan valt het ook bij meer users op.
Ok
pi_19406445
Ook een leuk idee! Kan je zometeen posten in het door mij inmiddels geopende: Beatles Tournament 2004: Het systeem? en de genomineerden?
pi_19423490
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:03 schreef Olmo het volgende:
EN OF er nog heeeeel veel nummers bij moeten! Heb tot nu toe geen versie van de top 2000 gemist en heb hem alle keren van onder naar boven doorgespit. Elke keer opnieuw kom ik tot de conclusie dat er veel, maar dan ook echt véél te weinig liedjes van de Beatles in staan. Bovendien maken ze ook nog eens verkeerde keuzes door bijvoorbeeld 'Yellow Submarine en Obladi Oblada te verkiezen boven Dear Prudence of Real Love (*zomaar 2 die in me opkwamen )
Hoe zou dat komen??
pi_19423616
laat maar..
pi_19424135
Iedereen stem voor de 1e ronde in Het Fok-Beatles Tournament 2004:

Het Fok-Beatles Tournament 2004!!! 1e Ronde!!!!!
  woensdag 26 mei 2004 @ 20:03:53 #198
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19428958
ff een vraagje om het ff rustig aan te doen met dat toernooi. Heb de komende dagen niet zoveel tijd.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_19431593
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 20:03 schreef Jane het volgende:
ff een vraagje om het ff rustig aan te doen met dat toernooi. Heb de komende dagen niet zoveel tijd.
De eerste en tweede ronde duren allebei 1,5 week.
De laatste ronde, met de lijstjes, duurt 2 weken!

Genoeg tijd dus lijkt me?
pi_19434427
leuk toernooi!!!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 14:02:40 #201
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19471614
Voor degenen die het gemist hebben: Liverpool is verkozen tot Culturele Hoofdstad van Europa in 2008.
quote:
LIVERPOOL
Culturele hoofdstad van Europa 2008




Liverpool wordt in 2008 de nieuwe culturele hoofdstad van Europa. Terecht, want wat eens een grauwe, troosteloze industrie en havenstad was, is nu een bruisende, levendige en afwisselende metropool. Een stad met geweldig veel uitstraling, geweldig winkelarsenaal en meer musea en tentoonstellingen dan in enige andere stad in Groot Brittannie, afgezien van London. Natuurlijk is Liverpool vooral beroemd om zijn “fab-four” , the Beatles. De hele stad ademt nog steeds de sfeer van dit beroemde viertal. Niet alleen in Matthew Street, waar het illustere kwartet optrad in “the Cavern”, maar in de hele stad zijn plaatsen die verwijzen naar de beroemdste band aller tijden...

[...]

Liverpool is een stad met prachtige monumentale gebouwen.
De promenade langst de rivier de Mersey (waar vroeger de havenacti-viteiten plaatsvonden) wordt nog steeds beheerst door het reusachtige Liver Building.
De beide kathedralen van de stad behoren tot de mooiste van Europa.
Liverpool is ook sportstad bij uitstek. Beide voetbalclubs, Liverpool en Everton zijn wereldberoemd evenals de fameuze paardenracebaan Aintree’s, waar jaarlijks de Grand National wordt verreden.
Als uitgaansstad is Liverpool ongeëvenaard. Het stadscentrum is bezaaid met allerlei sfeervolle uitspanningen en langs het Albert Dock is eveneens een geweldig uitgaansleven van grote klasse.
Bron
Leuk voor Liverpool. Ik ben er zelf ook een aantal keer geweest en het ik zeker een leuke stad om te bezoeken, en niet alleen voor de Beatles. Toen ik er voor het eerst heen ging verwachtte ik ook een grauwe industriestad, maar niets is minder waar. Bovendien is er tussen mijn eerste bezoek midden jaren 80 en nu ook al weer veel veranderd. De stad heeft zich enorm ontwikkeld en er wordt wel gezegd dat de interesse die ontstond door het feit dat de Beatles er vandaan komen er wel veel mee te maken heeft. Ik geloof dat ook wel, want daardoor is het toerisme in Liverpool natuurlijk wel enorm toegenomen.

Dus als je de kans krijgt, zeker een keer naar Liverpool gaan!





Zie ook: Cultuurstad Liverpool: meer dan Beatles en voetbal
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_19483447
Goed nieuws voor George Harrison, Tom Petty, Bob Dylan, Roy Orbison , Jeff Lynne fans :

COME BACK” TRAVELING WILLBURY’S

Barbara Orbison werkt met de anderen leden van de Traveling Willbury’s aan een uitvoerig pakket van audio en video opnamen over de avonturen van Roy Orbison, George Harrison (zij werkt nu met zijn weduwe, Olivia), Bob Dylan, Tom Petty en Jeff Lynne.
De fans vragen om de Wilburys, wiens opnamen voor een decennium uit de omloop zijn geweest, om een " come back" in het vierde trimester te maken, en zelfs voor Kerstmis.

De ogen van Barbara fonkelen wanneer zij over de Wilburys spreekt, de band geboren toen George Harrison een gitaar van Tom Petty leende zodat hij kon meespelen op een B-Kant met producent Jeff Lynne en Roy Orbison. Zij hadden een te studio nodig, dus George Harrison belde zijn maatje Bob Dylan om zijn studio te gebruiken. Dit vond plaats in Malibu in 1988.
Het eindresultaat, het eerste album van de Wilburys, met daarop de hit Handle With Care, tot groot genoegen van de weduwe van Roy Orbison.
(Bron: tennessean.com)
(Vert.: Roel Azaro)



[ Bericht 4% gewijzigd door zoom op 28-05-2004 22:21:02 (foto bij geplaatst) ]
  vrijdag 28 mei 2004 @ 22:23:34 #203
56897 Rosnesda
mnmlmnmlmnml
pi_19483786
Kent iemand in het Beatles-topique Lowell Fulson's versie van Why don't we do it in the road? Ik vond het origineel al erg strak, maar deze rauwe bluesy versie van dit nummer vind ik eigenlijk stiekem nog lekkerder. Nog meer mensen bekend met deze versie?
Trois Pistoles
pi_19492712
Paul McCartney’s 04 Summer Tour kicked off in spectacular fashion this week with an unforgettable show at Gijon’s El Molinon Stadium on Tuesday night. The frenzied and passionate Spanish crowd were treated to a set by Paul and his band which included huge hits, fan favourites and rarely played gems from the whole of McCartney’s career.

The classics, Let It Be, Maybe I’m Amazed, Jet, Band On The Run and Yesterday rubbed shoulders with delightful suprises including Helter Skelter, I've Got a Feeling and Flaming Pie, plus crackling live outings of Drive My Car, Penny Lane and even a cover of George Harrison’s All Things Must Pass. As reported on Paul’s official site the show made several national and local newspapers the very next day and even jammed the local mobile phone network as fans at the show attempted to relay the atmosphere and performance to those who missed out – system overload!

The full tracklisting can be found in the news section at www.paulmccartney.com, plus keep checking back for exclusive images from each city Paul rocks on the 04 Summer Tour!

Next stop is tonight at the Parque Bela Vista in Lisbon – brace yourself Portugal…

The remaining 04 Summer Tour dates are as follows:

unday, May 30th Madrid, Estadio de Madrid
Wednesday, June 2nd Zurich, Letzigrund Stadium
Friday, June 4th, Leipzig, Leipzig Zentralstadion
Sunday, June 6th, Prague, T-Mobile Park
Tuesday, June 8th, Horsens, Forum Horsens Stadium
Saturday, June 12th, Gothenburg, Ullevi Stadium
Monday, June 14th, Oslo, Valle Hovin Stadion
Thursday, June 17th, Helsinki, Olympiastadion
Sunday, June 20th, St. Petersburg, Palace Square
Thursday, June 24th, Paris, Stade de France
Saturday, June 26th, Glastonbury Worthy Farm Pilton

www.paulmccartney.com


Waarom niet Nederland?
  zaterdag 29 mei 2004 @ 14:06:54 #205
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19492952
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 22:23 schreef Rosnesda het volgende:
Kent iemand in het Beatles-topique Lowell Fulson's versie van Why don't we do it in the road? Ik vond het origineel al erg strak, maar deze rauwe bluesy versie van dit nummer vind ik eigenlijk stiekem nog lekkerder. Nog meer mensen bekend met deze versie?
Nee, ken ik niet. Zal binnenkort eens kijken of ik hem kan vinden.

En hij deed Helter Skelter in Spanje? Wow!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_19493097
Dit is de complete setlist:

Jet (from Band On The Run, 1973)
Got To Get You Into My Life (from Revolver, 1966)
Flaming Pie (from Flaming Pie, 1997)
All My Loving (from With The Beatles, 1963)
Let Me Roll It (from Band On The Run, 1973)
You Won't See Me (from Rubber Soul, 1965)
She's A Woman (B-side, 1964)
Maybe I'm Amazed (from McCartney, 1970)
The Long and Winding Road (from Let It Be, 1970)
In Spite of All Danger (new)
Blackbird (from The White Album, 1968)
We Can Work It Out (single, 1965)
Here Today (from Tug Of War, 1982)
All Things Must Pass (George Harrison cover)
I'll Follow the Sun (from Beatles For Sale, 1964)
For No One (from Revolver, 1966)
Calico Skies (from Flaming Pie, 1997)
I've Just Seen a Face (from Help, 1965)
Eleanor Rigby (from Revolver, 1966)
Drive My Car (from Rubber Soul, 1965)
Penny Lane (single, 1967)
Get Back (from Let It Be, 1970)
Band On the Run (from Band On The Run, 1973)
Back in the USSR (from The White Album, 1968)
Live and Let Die (single, 1973)
I've Got a Feeling (from Let It Be, 1970)
Lady Madonna (single, 1968)
Hey Jude (single, 1968)

(encore)
Yesterday (from Help, 1965)
Let It Be (from Let It Be, 1970)
I Saw Her Standing There (from Please Please Me, 1963)

(encore)
Helter Skelter (from The White Album 1968)
Sgt. Pepper's/The End (from Sgt Pepper, 1967/Abbey Road, 1969)
---------------------------

Er zitten inderdaad flink wat nummers tussen die je niet zou verwachten, zoals Helter Skelter, You won't see me... Erg leuk is dat
pi_19493190
Maar.. waarom niet Nederland?
pi_19493227
Nouja, ik blijf hopen... Hij komt in ieder geval naar Europa, en er kunnen nog steeds optredens bijkomen.. Ik blijf dus hopen op een optreden in Nederland/Belgie/Duitsland ergens in 't voorjaar.. you never know..
  zaterdag 29 mei 2004 @ 14:28:42 #209
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19493346
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 14:20 schreef DearPrudence het volgende:
Maar.. waarom niet Nederland?
Nou ja, het is nou niet zo dat het Gelredome vorig jaar binnen no time uitverkocht was. Integendeel. Onterecht natuurlijk, want het was geweldig en achteraf waren er veel mensen die zich voor de kop sloegen dat ze niet gegaan waren, maar daar heb je niks aan. Denk dat als de kaartverkoop toen sneller was gegaan, dat de kans groter was geweest dat hij nu weer zou komen.

Stelletje oenen dat niet gegaan is!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 29 mei 2004 @ 14:41:43 #210
2889 Zander
He's gone
pi_19493525
Heeft iemand de entry over de Beatles in de Wikipedia weleens bekeken? http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beatles

Nou zal er niet echt veel instaan wat de gemiddelde poster / Beatles-fanaat hier nog niet weet, maar voor mensen die niet nog veel over de band weten, is het heel aardig leesvoer, imo beter dan de Allmusic Guide. Volg ook de linkjes naar de albums en zo..

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_19494091
Hehe, The Beatles als begrip
pi_19494098
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 14:28 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou ja, het is nou niet zo dat het Gelredome vorig jaar binnen no time uitverkocht was. Integendeel. Onterecht natuurlijk, want het was geweldig en achteraf waren er veel mensen die zich voor de kop sloegen dat ze niet gegaan waren, maar daar heb je niks aan. Denk dat als de kaartverkoop toen sneller was gegaan, dat de kans groter was geweest dat hij nu weer zou komen.

Stelletje oenen dat niet gegaan is!
Idd...
  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:40:43 #213
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19494376
Hee, da's best een leuke link, Zander.

Zie ook McCartney solo achievements:
quote:
Achievements & World Records
  • Appears in the Guinness Book of Records several times.
    - "Yesterday" listed as the most covered song in history with over 3000 existing versions
    - The most successful popular-music composer and recording artist ever with sales of 100 million singles and 60 gold disks
    - The largest stadium audience in history when 184,000 paid to see him perform at Maracanã Stadium in Rio de Janeiro in April 1990
    - The fastest ticket sales in history, which took place in 1993 when 20,000 tickets for 2 shows in Sydney, Australia sold out in eight minutes
  • The only artist to have UK number one singles as a soloist, and part of a duo, trio, quartet, quintet and sextet (hoe bedenk je het om het te gaan uitzoeken? ) (Pipes of Peace, Ebony and Ivory with Stevie Wonder, Mull of Kintyre Wings, She Loves You The Beatles, Get Back The Beatles with Billy Preston, Let It Be Ferry Aid). He was also a member of charity ensemble Band Aid who had a UK number one with Do They Know It's Christmas?
  • "Yesterday" was confirmed as world's most popular song with over 6,000,000 airplays in the USA alone.
  • Received an honorary Doctorate of Music from the University of Sussex.
  • The first rock musician ever to receive Chile's Order of Merit for "services to music, peace, and human understanding".
  • First recipient of the Swedish Polar Music Prize ("Nobel prize for music").
  • Toch niet slecht voor niet zo'n geniale muzikant.

    Trouwens, toch nog even daarover...

    Ik ontdekte de Beatles 1 a 2 jaar voor de dood van John Lennon en ik denk wel degelijk dat de echte 'heiligverklaring' pas nadien is begonnen. En kijk, de omstandigheden waren er natuurlijk ook naar. Nadat het John en Yoko eindelijk gelukt was om samen een kind te krijgen (Sean) heeft Lennon zich jaren teruggetrokken om voor zijn zoon te zorgen. Het publiek had dus al bijna 5 jaar eigenlijk niks meer gehoord, tot in 1980 het bericht kwam dat er een nieuw album uit zou komen, Double Fantasy. Dat was natuurlijk al iets waar enorm naar werd uitgekeken, zoals altijd als een grote naam in de muziek na een periode van stilte weer iets uitbrengt. Een tijdje niks doen werkt ook legendevorming in de hand. En dan, vlak nadat het nieuwe album eindelijk in de winkels ligt, wordt hij vermoord. Een hele generatie is ineens één van z'n iconen kwijt, die bovendien net weer aan een nieuwe periode in zijn (muzikale) leven is begonnen, en is massaal in rouw. Alle nodige ingrediënten voor heiligverklaring zijn dus aanwezig.

    Zoals anderen in het toernooi-topic ook al hebben geschreven, is er niets mis met persoonlijke voorkeur en daar kun je leuk over discussieren, maar je moet er niet over gaan bekvechten. Je houdt meer van de muziek van de een dan die van de ander. Prima natuurlijk. Ik houd van allebei (met lichte voorkeur voor McCartney qua solocarriere), maar omdat ik een hekel heb aan de (in mijn ogen) overdreven adoratie van de Lennon-fans, neem ik het helemaal graag op voor Macca.
    Vind ook dat er vaak onzin-argumenten worden gebruikt, zoals het argument dat McCartney een alleen maar zoete liefdesliedjes-crap heeft uitgebracht. Buiten het feit dat dat niet waar is, heeft Lennon in mijn ogen verhoudingsgewijs net zo veel, of misschien wel meer crap uitgebracht. Crap blijft crap, of het nu experimenteel is of niet, nietwaar? Dit alles trouwens niet om Lennon af te zeiken (ik ben nog steeds een grote fan), maar om de prachtnummers die hij heeft gemaakt (echte klassiekers inderdaad) een beetje in perspectief te plaatsen.
    Als je het woord geniaal al wilt gebruiken, dan is naar mijn mening McCartney in muzikaal opzicht in ieder geval minstens zo geniaal als Lennon.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      zaterdag 29 mei 2004 @ 16:36:26 #214
    9613 Seborik
    I, Voyager
    pi_19495301
    Gaaf, Helter Skelter in de set.
    pi_19502749
    Erg leuke site Zander .

    Als de Beatles toch eens niet zo 'vroeg' uit elkaar waren gevallen... wat zouden ze dan nog allemaal voor geniaals hebben uitgebracht...

      maandag 31 mei 2004 @ 11:38:49 #216
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_19531016
    Weet niet of 't al eerder geplaatst is maar dit is een staaltje flash hoor.

    Come together.

    http://62.210.133.184/melon/cometogether.swf
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_19531585
    quote:
    Op maandag 31 mei 2004 11:38 schreef popolon het volgende:
    Weet niet of 't al eerder geplaatst is maar dit is een staaltje flash hoor.

    Come together.

    http://62.210.133.184/melon/cometogether.swf

    Gaaf hoor!
    Inderdaad zeer goed gemaakt!
      maandag 31 mei 2004 @ 12:29:50 #218
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_19531960
    Heel mooi gemaakt!
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_19532441
    Damn, ik wil echt NIET weten hoeveel uur werk daar in zit

    Wel errug mooi gedaan!
    Bleuh.
      maandag 31 mei 2004 @ 13:02:16 #220
    51929 MrAbagnale
    never stop trying
    pi_19532663
    terugvindpost,
    beatles zijn geniaal trouwens
    I'm running out of time
      Redactie Frontpage woensdag 2 juni 2004 @ 12:19:59 #221
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_19584705
    Er gaan inderdaad geruchten dat Macca naar Nederland komt in September. Dat zou dan in de Arena zijn te Amsterdam. Hij wil een korte tour gaan maken door Europa. Hij zoun dan bijvoorbeeld ook maar 2 maal optreden in Duitsland (Köln en Berlin) . Voor zijn huidige setlist : www.macca-central.com
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      woensdag 2 juni 2004 @ 12:24:37 #222
    2889 Zander
    He's gone
    pi_19584849
    Bah, waarom nou weer in die zuig-Arena? Dat is voor mij echt een reden om maar niet te gaan.

    Ik vond de Gelredome wel een geschikte locatie, vorig jaar (op het OV na, dan).
    quote:
    Op maandag 31 mei 2004 11:38 schreef popolon het volgende:
    Weet niet of 't al eerder geplaatst is maar dit is een staaltje flash hoor.
    Kende deze nog niet, mooi gemaakt zeg.

    [ Bericht 38% gewijzigd door Zander op 02-06-2004 12:32:19 ]
    Like a steam locomotive, rollin' down the track
    He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
      woensdag 2 juni 2004 @ 22:08:34 #223
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_19600978
    Hee, tnx voor de info TheGrandWazoo!

    Tja, ik ben ook nog steeds geen fan van de Arena, maar ik ben bang dat ik dan toch echt wel ga.

    Hoop dat ie naar Nederland komt iig, waar dan ook.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      Redactie Frontpage donderdag 3 juni 2004 @ 01:31:35 #224
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_19606423
    Zeg maar Billy Jane Ik ben een vervelende kloon (was mijn usernummer kwijt enzo)

    Hoezo Zander ? Gewoon naar voren rennen en daar staat ie dan
    Ik ga....HOE DAN OOK!
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      donderdag 3 juni 2004 @ 13:57:08 #225
    2889 Zander
    He's gone
    pi_19614817
    Ik vind dit soort concerten over het algemeen iets te duur om genoegen te nemen met bar slecht geluid en staren naar een piepklein poppetje, en dan maakt niet uit welke artiest er staat... daarom ga ik bijv. ook niet naar Simon & Garfunkel, terwijl me dat op zich ook wel leuk lijkt.

    Maar goed, voor de mensen die daar wel genoegen mee nemen is het mooi als 'ie nog een keer komt, natuurlijk.
    Like a steam locomotive, rollin' down the track
    He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
    pi_19623040
    Owh, voor Paul ga ik zowieso, waar 'ie ook speelt.
    Toch blijf ik natuurlijk hopen op een geschikte concertlokatie, en geen arena dus Dan zou ik liever nog naar Duitsland gaan mits daar een beter geluid te horen is.
    Hoe dan ook zullen we nog even moeten wachten, er is nog helemaal niets bevestigd.
    pi_19647030
    quote:
    Op maandag 31 mei 2004 11:38 schreef popolon het volgende:
    Weet niet of 't al eerder geplaatst is maar dit is een staaltje flash hoor.

    Come together.

    http://62.210.133.184/melon/cometogether.swf
    Wauw!!! Geweldig mooi man!!
    pi_19659921
    Oke....dit was dus eeeeecht te gaaf voor woorden gisteren in Leipzig!
    pi_19661849
    Zojuist was Rob Bolland op Radio 2, met een van de meest vreselijke verkrachtingen van "Blackbird" die ik ooit heb gehoord!
    Op de Beatlesdag, 2e paasdag had ik 'm al gezien samen met z'n band, daar zei hij dat z'n stem een beetje brak was, en 't optreden was dan ook ronduit rampzalig.
    Bij iedere noot die hij verneukte begon 'ie door 't nummer heen te lullen, en een beetje de macho uit te hangen, ik kon 'm wel schieten.
    Morgen is in de Blokker een bijeenkomst omdat 't dan precies 40 jaar geleden is dat the Beatles in Nederland waren.
    Helaas heeft de organisatie alleen niet veel geleerd van de vorige keer, ze hebben die joker namelijk wéér uitgenodigd! Ik weet niet wie de programmering regelt, maar ik vermoed een Stones-fan.

    Hoe dan ook, iemand die morgen van de partij is?
      zaterdag 5 juni 2004 @ 14:20:16 #231
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_19661910
    Shit, is dat morgen?
    Nee, ik heb een verjaardag.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_19661989
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 14:20 schreef Jane het volgende:
    Shit, is dat morgen?
    Nee, ik heb een verjaardag.
    Ja, ik was 't ook helemaal vergeten, ze zeiden 't zojuist op de radio...
    Als lid van BeatlesUnlimited zou ik er eigenlijk gewoon heen moeten van mezelf, niet-leden mogen niet binnen dus ik voel me dan natuurlijk erg uitverkoren maar ach, better luck next time
      zaterdag 5 juni 2004 @ 14:25:31 #233
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_19662023
    Waar kun je meer info krijgen over deze bijeenkomst in Blokker?
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
    pi_19662044
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 14:25 schreef Price het volgende:
    Waar kun je meer info krijgen over deze bijeenkomst in Blokker?
    http://www.beatles-unlimited.com organiseert 't geloof ik
      zaterdag 5 juni 2004 @ 14:27:47 #235
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_19662086
    Thanx webfreak!
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
      donderdag 10 juni 2004 @ 12:16:04 #236
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_19779189
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 14:17 schreef webfreak het volgende:
    Zojuist was Rob Bolland op Radio 2, met een van de meest vreselijke verkrachtingen van "Blackbird" die ik ooit heb gehoord!
    Op de Beatlesdag, 2e paasdag had ik 'm al gezien samen met z'n band, daar zei hij dat z'n stem een beetje brak was, en 't optreden was dan ook ronduit rampzalig.
    Bij iedere noot die hij verneukte begon 'ie door 't nummer heen te lullen, en een beetje de macho uit te hangen, ik kon 'm wel schieten.
    Morgen is in de Blokker een bijeenkomst omdat 't dan precies 40 jaar geleden is dat the Beatles in Nederland waren.
    Helaas heeft de organisatie alleen niet veel geleerd van de vorige keer, ze hebben die joker namelijk wéér uitgenodigd! Ik weet niet wie de programmering regelt, maar ik vermoed een Stones-fan.

    Hoe dan ook, iemand die morgen van de partij is?
    Achja, ik heb die Rob Bolland niet gezien, maar wel strawberry lane, de wannabe john lennon en zijn band en let it beat. Strawberry lane was echt erg goed, vond ik zelf, de eerste set speelde ze de set die de beatles ook deden in Blokker (25 minuten ofzo) en de 2de set deden ze veel nummers van het SGT Pepper album. Ik vond het een erg goeie band die ze eigenlijk zaterdagavond hadden moeten neerzetten. de wannabe John Lennon was ook gezellig, maar weet nou niet echt of hij heel goed was (voor de echte beatlefreak) ik heb er iig van genoten. Let it beat was ietsje minder omdat ze er niet bovenuitkwamen en omdat ik niet zo weg ben van de vertaalde nummers.
    Tim's LastFM Charts
    ' I want a easy plateau, some place to rest my head '
      donderdag 10 juni 2004 @ 12:18:39 #237
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_19779265
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 14:26 schreef webfreak het volgende:

    [..]

    http://www.beatles-unlimited.com organiseert 't geloof ik
    En nee, BU heeft het niet georganiseerd. Het waren 3 heren waarvan ik er 2 goed ken.
    Ik vond het geslaagd. Ook de veiling was wel leuk. Vooral toen die plaat met handtekeningen eruitging. Jammer dat er maar 2 tegen elkaar opboden. Want er waren niet zoveel mensen die een bod deden.
    Tim's LastFM Charts
    ' I want a easy plateau, some place to rest my head '
      vrijdag 11 juni 2004 @ 14:01:51 #238
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_19810085
    Ik wilde eens een inventarisatie proberen te maken van alle Beatles-nummers waar niet alle Beatles op te horen zijn. Waarom? Nou gewoon voor de lol.

    Ik zal er met een paar beginnen die zo in mijn hoofd opkomen, maar het is bij lange na geen poging tot volledigheid. En misschien zit ik er af en toe naast, dus aarzel niet om me te verbeteren.

    Yesterday - alleen Paul
    Hiervan is het overbekend en het is ook één van de eerste. Op de Anthology vertelt McCartney dat hij zich er eerst een beetje voor geneerde om een soort solo-nummer op te nemen en dat dat een belangrijke reden is waarom het nummer in de UK niet op single is verschenen.

    Love Me Do (single versie) - geen Ringo
    Op de album-versie speelt hij wel, maar voor de eerder opgenomen single had George Martin sessie-drummer Andy White uitgenodigd.

    The Ballad Of John And Yoko - alleen John en Paul
    McCartney drumt. George was blijkbaar in het buitenland en Ringo was bezig met filmopnames voor The Magic Christian. Uit 'The complete Beatles recording sessions':
    ...And there was a lovely moment, before take four, where John said to the drumming Paul "Go a bit faster, Ringo!" and Paul replied to the guitar-wielding John "OK, George! "...

    Julia - alleen John

    Revolution 9 - alleen John

    Op Eleanor Rigby is qua instrumenten alleen McCartney te horen, maar de anderen deden wel achtergrondzang. Of bijvoorbeeld Ringo ook meezong is mij echter onbekend. Iemand anders misschien?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 11-06-2004 15:08:06 (typo) ]
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      vrijdag 11 juni 2004 @ 14:23:13 #239
    2889 Zander
    He's gone
    pi_19810579
    Volgens mij is het een behoorlijke lijst. "Mother Nature's Son", "Across the Universe", op "Back in the USSR" speelt Paul volgens mij drums ipv Ringo, etc. etc.
    quote:
    Revolution 9 - alleen John
    Samen met Yoko, dacht ik toch? Maar da's natuurlijk geen Beatle..
    Like a steam locomotive, rollin' down the track
    He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
      vrijdag 11 juni 2004 @ 14:56:39 #240
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_19811430
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 14:23 schreef Zander het volgende:
    Samen met Yoko, dacht ik toch? Maar da's natuurlijk geen Beatle..
    Het jury-rapport zei: Close, maar nèt niet.

    Op Mother Nature's Son is inderdaad alleen Paul te horen, net als trouwens op Wild Honey Pie. En Ringo ontbreekt inderdaad op Back in the USSR. Het nummer werd opgenomen in de paar dagen dat hij uit onvrede uit de band was gestapt. Vandaar dat gebruik werd gemaakt van de reserve-drummer, Paul.

    Across The Universe is een twijfelgevalletje. Op de Wild Life Fund versie zijn iig John (natuurlijk), George (tamboura) en Ringo (tomtoms) te horen. Op de Let It Be versie is daarvan (naast John) iig ook de tamboura achter gebleven. Maar daarnaast wordt ook gesproken over achtergrondzang door de andere Beatles. Paul was wel aanwezig bij de sessies en meestal zong hij toch wel achtergrondzang mee. Maar ja, ik kan er geen expliciete vermelding van vinden, dus vooralsnog blijft het een twijfelgeval.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      vrijdag 11 juni 2004 @ 15:38:40 #241
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_19812659
    Blackbird?
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      vrijdag 11 juni 2004 @ 16:06:49 #242
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_19813499
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 15:38 schreef MuadDib het volgende:
    Blackbird?
    Naturellement!
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_19827287
    hehe na come togheter staat nu ook I feel fine in flash
    http://mapage.noos.fr/melon/ifeelfine.html

    ps vergeet niet te stemmen in the beatles tournament!!
    pi_19833789
    Prachtig werk mijn complimenten!
    pi_19833914
    Wow echt geniaal die flash filmpjes
      zaterdag 12 juni 2004 @ 14:03:19 #246
    2889 Zander
    He's gone
    pi_19833987
    Weer erg mooi gemaakt, zeg.
    Like a steam locomotive, rollin' down the track
    He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
    pi_19837662
    wauw.
    pi_19842660
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 17:09 schreef DearPrudence het volgende:
    geslijm
    heey, ga jij eens snel stemmen op het Beatles tournament. Vorige ronde zat je ook al te zeuren
    pi_19844258
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 20:23 schreef Olmo het volgende:

    [..]

    heey, ga jij eens snel stemmen op het Beatles tournament. Vorige ronde zat je ook al te zeuren
    oke. Morgen!!
      zaterdag 12 juni 2004 @ 22:13:35 #250
    61556 klappernoot2000
    ik heb hele mooie kokosnoten..
    pi_19845076
    Zag trouwens laatst die Anthology DVD collectie bij een platenbeurs staan voor de somma van 35 Euro... Goeje koop?
    Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
    pi_19851173
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 22:13 schreef klappernoot2000 het volgende:
    Zag trouwens laatst die Anthology DVD collectie bij een platenbeurs staan voor de somma van 35 Euro... Goeje koop?
    Zeker een aanrader . Ik heb hem destijds nieuw gekocht voor 59 euro bij de MediaMarkt .
    pi_19882554
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 21:35 schreef DearPrudence het volgende:

    [..]

    oke. Morgen!!
    Morgen was gisteren, dus waar blijven die stemmen

    En voor iedereen die nog moet: Morgen (dinsdag 15 juni om 22:30) sluit de 2 ronde, dus stem NU!!!!

    Het Fok-Beatles Tournament 2004! Ronde 2!!!!!!!!
    pi_19962626
    Ronde 2 is alweer dicht, dus tijd voor: Het Fok-Beatles Tournament 2004! Ronde 3!

    Iedereen succes met het stemmen in deze moeilijke ronde
    pi_19969575
    quote:
    Op maandag 14 juni 2004 15:22 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    Morgen was gisteren, dus waar blijven die stemmen

    En voor iedereen die nog moet: Morgen (dinsdag 15 juni om 22:30) sluit de 2 ronde, dus stem NU!!!!

    Het Fok-Beatles Tournament 2004! Ronde 2!!!!!!!!
    Heb al gestemd joh... allaaang.
      vrijdag 18 juni 2004 @ 23:36:09 #255
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_20007048
    Jeetje, zou ik het nog bijna vergeten!

    Vandaag is het natuurlijk de verjaardag van Paul McCartney. 62 lentes jong en still going strong!



    Paul, van harte!
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      zaterdag 19 juni 2004 @ 00:32:30 #256
    9613 Seborik
    I, Voyager
    pi_20008417
    Hiep hoi Macca.

    Is er al wat meer bekend over een mogelijk concert in de Arena eind dit jaar?
      zaterdag 19 juni 2004 @ 03:34:55 #257
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_20011048
    De eerste keer dat ik er niet bij stil stond. Ik ga nu 'Birthday' draaien.

    I'm glad it's your birthday, Happy birthday to you _______________
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
      zaterdag 19 juni 2004 @ 06:45:40 #258
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_20011399
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 23:36 schreef Jane het volgende:
    Paul, van harte!
    flauw, maar ik kon het niet laten...

    En een dikke vette felicitatie voor Paul en
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
    pi_20012011
    Happy Belated Birthday Paul!!!

    pi_20016916
    Paul nog gefiliciteerd
    pi_20057043
    Beetje laat. Happy Birthday, William Campbell!
      maandag 21 juni 2004 @ 04:25:33 #262
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_20057092
    Nog even en dan kan je Ringo feliciteren op de 7e juli.
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
    pi_20098509
    De beste nummer 1 hit uit de top 40 '65-'69 wordt een Beatles nummer, nu nog ff kijken welke: De beste nummer 1 uit de Top 40: 1965 - 1969 (Deel 2).
    pi_20150434
    Morgen sluit de 3e ronde in het Beatles tournament, en dan gaan we over naar de grote finale. Wie nog moet stemmen: Het Fok-Beatles Tournament 2004! Ronde 3!
      donderdag 24 juni 2004 @ 22:00:45 #265
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_20163195
    Hoorde vandaag op Radio 2 dat Mees van Ditzhuyzen van Beatles Unlimited gisteren aan een hartaanval overleden is. Hartstikke jong nog en hij heeft ook hartstikke jonge kinderen.
    De meeste mensen hier zal de naam wel niks zeggen, maar al sinds ik naar Beatlesconventies van BU ga kom ik hem daar tegen, en dat is dus al meer dan 20 jaar. Bovendien schreef hij ook altijd in de BU, dus dan schrik je toch wel als je het hoort. En kennelijk deed hij dus ook vast dingen bij de Avro radio.
    Gecondoleerd in ieder geval, mochten er hier mensen meelezen die hem goed kenden.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_20187057
    De finale van het Beatles toernooi is begonnen: Fok-Beatles Tournament 2004!!! DE FINALE!!!!

    En gecondoleerd aan de nabestaanden van Mees van Ditzhuyzen.
      dinsdag 6 juli 2004 @ 20:45:14 #267
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_20447758
    Laat ik dit topic maar even levend houden met wat non-nieuws.
    quote:
    McCartney naar Hollywood

    Paul McCartney gaat hoogstwaarschijnlijk naar Hollywood verhuizen zodat zijn vrouw een beroemde tv-ster kan worden. Heather McCartney wil niets liever dan een eigen talkshow en is vastberaden het te gaan maken.

    Een vriend van het stel zei: "Paul houdt zoveel van zijn vrouw dat hij overal met haar mee naar toe zou gaan. Heather wil het gaan maken op televisie en hij steunt haar voor de volle honderd procent."

    Nu is de vraag nog maar wat Pauls kinderen van deze verhuizing vinden. Met name Pauls dochter, modeontwerpster Stella, heeft het niet zo op haar stiefmoeder.

    "Het ergste wat zijn kinderen zouden kunnen denken is dat Heather hun vader heeft overgehaald Engeland voorgoed te verlaten. Stella en haar stiefmoeder kunnen de laatste tijd steeds beter met elkaar overweg en het zou zonde zijn als die relatie door deze verhuizing, weer kapot zou gaan" , aldus de vriend.

    Heather McCartney is inmiddels bezig met een grote deal. Ze heeft indruk gemaakt op enkele Hollywood tv-bazen door haar indrukwekkende interviewtalenten en als alles doorgaat krijgt zij haar eigen show op CNN.

    http://www.telegraaf.nl/p(...)_naar_Hollywood.html
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_20458886
    Hoe oud was Heather ook alweer?
    En Stella?
      woensdag 7 juli 2004 @ 10:59:57 #269
    76173 bramos-elvis
    FC Eindhoven 1909-2009
    pi_20459007
    gefeliciteerd Ringo
    Accept you're dead and start living
    pi_20461246
    quote:
    Op zondag 13 juni 2004 08:36 schreef zoom het volgende:

    [..]

    Zeker een aanrader . Ik heb hem destijds nieuw gekocht voor 59 euro bij de MediaMarkt .
    Mmm...heb er 80 euro voor neergelegd bij de FRS
    pi_20462092
    Ringo: Van harte gefeliciteerd!!!
    quote:
    When I get older losing my hair,
    Many years from now.
    Will you still sending me a Valentine
    Birthday greetings bottle of wine.

    If I'd been out till quarter to three
    Would you lock the door,
    Will you still need me, will you still feed me,
    When I'm sixty-four.

    You will be older too,
    And if you say the word,
    I could stay with you.
    I could be handy, mending a fuse.

    When your lights have gone.
    You can knit a sweater by the fireside
    Sunday morning go for a ride,

    Doing the garden, digging the weeds,
    Who could ask for more.
    Will you still need me, will you still feed me,
    When I'm sixty-four.

    Every summer we can rent a cottage,
    In the Isle of Wight, if it's not too dear
    We shall scrimp and save
    Grandchildren on your knee
    Vera Chuck & Dave

    Send me a postcard, drop me a line,
    Stating point of view
    Indicate precisely what you mean to say
    Yours sincerely, wasting away.

    Give me your answer, fill in a form
    Mine for evermore
    Will you still need me, will you still feed me,
    When I'm sixty-four.


    [ Bericht 95% gewijzigd door MrBadGuy op 07-07-2004 13:11:06 ]
    pi_20464889
    For Ringo :

    You say it´s your birthday
    It´s my brithday too - yeah
    They say it´s your birthday
    We´re gonna have a good time
    I´m glad it´s your birthday
    Happy birthday to you

    Yes we´re going to a party
    Yes we´re going to a party
    Yes we´re going to a party


    I would like you to dance - Birthday
    Take a cha-cha -cha- chance -Birthday
    I would like you to dance - Birthday
    Dance

    You say it´s your birthday
    It´s my brithday too - yeah
    They say it´s your birthday
    We´re gonna have a good time
    I´m glad it´s your birthday
    Happy birthday to you
      woensdag 7 juli 2004 @ 20:33:22 #273
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_20473176
    Happy birthday Ringo!

    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      woensdag 7 juli 2004 @ 21:42:44 #274
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_20475253
    wat issie verandert die ringo
    Tim's LastFM Charts
    ' I want a easy plateau, some place to rest my head '
      donderdag 8 juli 2004 @ 20:06:13 #276
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_20496053
    Er woonde tot voor kort ene R. Starkey in m'n wijk. Het zal toch niet...

    In ieder geval een iets te late felicitatie voor de meester in het simpele maar o zo subtiele drummen


    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
    pi_20514862
    De Fok!-Beatles top 34!

    1 Strawberry Fields Forever 37
    2 Eleanor Rigby 29
    3 While My Guitar Gently Wheeps 28
    4 A Day In the Life 27
    - Penny Lane 27
    6 Helter Skelter 25
    7 Something 24
    8 Blackbird 19
    - Help! 19
    - Hey Jude 19
    11 Norwegian Wood 18
    12 Come Together 17
    - Lucy In The Sky With Diamonds 17
    14 Happiness Is A Warm Gun 15
    - Here Comes The Sun 15
    16 Here, There And Everywhere 14
    - Paperback Writer 14
    - We Can Work It Out 14
    19 I Saw Her Standing There 13
    20 Can't Buy Me Love 12
    - Hello Goodbye 12
    22 Get Back 11
    23 Back In The USSR 10
    - I Want You (She's So Heavy) 10
    25 Across The Universe 9
    - Nowhere Man 9
    - She Said She Said 9
    28 Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band 8
    - The Long And Winding Road 8
    30 Taxman 6
    31 Got To Get You Into My Life 5
    32 Magical Mystery Tour 3
    - Within You Without You 3
    34 When I'm Sixty Four 2

    Fok-Beatles Tournament 2004!!! DE FINALE!!!!
      dinsdag 13 juli 2004 @ 19:45:42 #278
    2889 Zander
    He's gone
    pi_20604232
    Grappig Beatles-nieuws vandaag
    quote:
    Brit vindt Beatles-tapes in Australië

    SYDNEY (ANP) - Een Britse toerist heeft op een rommelmarkt bij Melbourne voor een prikkie een ouwe koffer vol waardevolle Beatles-spullen gekocht. Mogelijk zitten er zelfs nooit eerder ontdekte geluidsopnamen in.

    Muziekliefhebbers staan op hun kop, maar critici betwijfelen de waarde van de inhoud en juristen temperen de feestvreugde. De gedeukte koffer bevat vierhonderd foto's en verzegelde geluidsbanden waarop een sticker met de tekst 'Abbey Road' is geplakt, destijds de opnamestudio van de Beatles.

    Deskundigen vermoeden dat het gaat om het vermiste archief van Mal Evans, een vriend van de Beatles. Deze trouwe fan werkte jaren voor de Fabulous Four en zong ook wel eens tijdens opnamen mee op de achtergrond. Anderen zeggen dat zo'n archief nooit vanuit Groot-Brittannië op een rommelmarkt in Australië terecht heeft kunnen komen.

    Evans

    Nadat de Beatles uit elkaar waren gegaan, vertrok Evans naar Los Angeles waar hij in 1976 werd doodgeschoten. Mochten de spullen van Evans zijn, dan zijn ze in feite eigendom van de Beatles, omdat Evans voor de band werkte, stellen Australische juristen.

    En zelfs als de Britse toerist ze mag houden, dan mag hij niets met de opnames doen, omdat hij er geen copyright over heeft, waarschuwde de Australische Copyright Council.
    Like a steam locomotive, rollin' down the track
    He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
    pi_20605867
    Hij had het voor 30 dollar op de kop getikt geloof ik... en het schijnt dus zo'n 100.000 waard te zijn

    Zou het nooit verkopen overigens...
    pi_20605882
    Hoeveel zijn die rechten van Michael Jackson eigenlijk waard? Iemand die dat weet?
    pi_20607763
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2004 20:49 schreef Olmo het volgende:
    Hij had het voor 30 dollar op de kop getikt geloof ik... en het schijnt dus zo'n 100.000 waard te zijn

    Zou het nooit verkopen overigens...
    100.000 voor 't hele koffertje? Niet meer???

    Hoe dan ook, ben wel zeer benieuwd hoe 't zit.. En laten we hopen dat de waar nog op internet gepubliceerd zal worden
      woensdag 14 juli 2004 @ 00:43:55 #282
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_20610954
    Waarom heb ik zo'n gelukje nou nooit eens?

    Alhoewel... waarschijnlijk zou ik de koffer laten liggen en denken 'Nah... ik heb al teveel Beatlestroep in huis. Waar moet ik het laten?'.

    Maar jeetje, hoe zou die koffer van Mal Evans nu in hemelsnaam dáár beland zijn?
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_20617449
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2004 20:50 schreef Olmo het volgende:
    Hoeveel zijn die rechten van Michael Jackson eigenlijk waard? Iemand die dat weet?
    1985 Michael Jackson buys the publishing rights of over 100 Beatle songs to the tune of $47.5 million, outbidding the combined efforts of Paul McCartney and Yoko Ono. McCartney had recommeded to Jackson buying publishing rights as a wise business investment. McCartney has cursed Jackson (and probably himself) ever since.

    Ik heb verder geen idee wat het nu waard is(waarschijnlijk veel meer)
      vrijdag 30 juli 2004 @ 11:51:17 #284
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_20950824
    Ik zat gisteravond naar Crimewatch UK te kijken (Britse Opsporing Verzocht) en daarin werd aandacht besteed aan de diefstal van een Beatlescollectie. Volgens de eigenaar was de waarde ongeveer een kwart miljoen pond. Veel gesigneerde spullen en unieke uitgaven, bootlegs enzovoort. Hij bewaarde het in een speciale opslagruimte en de dieven waren door een gat in het plafond binnengekomen, als ik het goed begrepen heb. Men gaat er dan ook vanuit dat het een gerichte inbraak was, in opdracht van iemand die de spullen zelf wilde hebben (dus niet om te verkopen).

    Jammer genoeg staat er geen stukje over op de Crimewatch-site, maar jongens, goed op je spullen passen dus!
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_21040711
    hier ook maar ff
    quote:
    Medio 1997 zond de VPRO in het programma De Avonden een driedelige radioserie uit over de muziek van de Beatles, vervaardigd door Harry Klaassen en Piet Schreuders. Hun conclusie: de Beatles munten uit in samenspel, samenzang, samenwerking in de composities, en vernieuwing. Die vernieuwing blijkt vooral uit "verboden" akkoordenprogressies en onregelmatige maatschema's. Hieronder volgt het volledige script van de derde aflevering van donderdag, 4 september 1997 rond de vraag: wat voor muziek maakten de Beatles eigenlijk?
    http://www.icce.rug.nl/~s(...)an_de_Beatles_1.html
    http://www.icce.rug.nl/~s(...)an_de_Beatles_2.html
    http://www.icce.rug.nl/~s(...)an_de_Beatles_3.html

    De complete radiouitzending met veel voorbeeldfragmenten zit erbij, je hebt wel realplayer nodig om het te kunnen beluisteren.

    [ Bericht 15% gewijzigd door Beathoven op 03-08-2004 22:44:06 ]
      dinsdag 3 augustus 2004 @ 22:43:47 #286
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_21041837
    tnx Beathoven. Ik ga morgen ff luisteren, denk ik.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_21120286
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2004 14:01 schreef Jane het volgende:
    Ik wilde eens een inventarisatie proberen te maken van alle Beatles-nummers waar niet alle Beatles op te horen zijn. Waarom? Nou gewoon voor de lol.
    Ik geloof dat op Revolution #9 bijna alle Beatles wel hebben meegewerkt, behalve Paul McCartney. Heb toevallig 2 weekjes geleden een aardig boekje gevonden bij de Fame in Amsterdam over 'The White Album' en daar stonden wel wat grappige dingen in.

    Ik geloof dat 'Why don't we do it in the road' ook Paul McCartney in z'n uppie was. Ik heb het boek helaas niet bij me op het moment. Wel een aanradertjes trouwens, de schrijver geeft vaak zijn ongezouten mening over de nummers en het is nog wel eens grappig om te lezen. Verder staat er ook nog een kort verhaal over Manson in en wat over de achtergrond van de periode waarin de Beatles de plaat maakten.
      zaterdag 7 augustus 2004 @ 16:10:50 #288
    49901 PogueMahone
    Yapo N'Guema - Honé
    pi_21121140
    Is dat van die Nederlandse schrijver uit, geloof ik, Alkmaar?
    De Narcis van Gabon
    pi_21121773
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2004 16:10 schreef PogueMahone het volgende:
    Is dat van die Nederlandse schrijver uit, geloof ik, Alkmaar?
    Oeh, dat zou helemaal lachen zijn. Hoe heet die man? Ik was namelijk twee weken geleden in Alkmaar en toen vond ik ergens een folder over een gast die een Beatles museum had in Alkmaar en daar ben ik toen naar op zoek gegaan, maar heb hem helaas niet gevonden. Een week later zijn mijn ouders hem tegen het lijf gelopen. Best wel maf, die man kan gewoon leven van het schrijven van Beatles boeken. Bizar. Ik weet niet of het hem is, zoals gezegd.. heb het boek niet bij de hand...
      zondag 8 augustus 2004 @ 12:58:31 #290
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_21129911
    Jullie bedoelen Azing Moltmaker.

    Vreemde vogel die niet bij iedereen in Beatlesland zo goed bekend staat. Hij heeft heel veel boeken geschreven (ik heb ze idd voor mijn neus zien liggen in zijn museum), maar ik heb nog nooit iemand gehoord die er één gelezen had en ik heb er ook zelf nog nooit een in een winkel zien liggen.

    Ik ben in een keer - paar jaar geleden - in dat museum geweest. Ik liep met SunChaser in Alkmaar en we besloten er eens te gaan kijken. Tenminste, vooral SC vond dat een goed idee, nadat ik hem wat over de eigenaar verteld had. Het museum was vrij klein en wat er vooral uitgestald te zien was, waren een enorm aantal dozen met zijn boeken. Terwijl ik een beetje rondkeek en me op de vlakte hield, begon SC enthousiast semi-geinteresseerde vragen te stellen aan Moltmaker. Hij deed dat heel goed, zeker gezien het feit dat SC nauwelijks iets van de Beatles weet en het ook eigenlijk niet interesseert, maar ik stond wel een beetje met het schaamrood op mijn kaken te luisteren. Het zorgde er iig voor dat Moltmaker steeds enthousiaster begon te vertellen over deals met publishers voor zijn boeken. Ja, hij zou zelfs kort daarna naar de VS vertrekken om daar en miljoenencontract te tekenen. Sja, ik neem dat allemaal met een fikse korrel zout hoor.

    En wat dat museum betreft: mijn neef heeft volgens mij een grotere collectie. Als je die lief aankijkt, dan mag je daar vast wel eens komen kijken. En helemaal gratis.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_21130594
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 12:58 schreef Jane het volgende:
    En wat dat museum betreft: mijn neef heeft volgens mij een grotere collectie. Als je die lief aankijkt, dan mag je daar vast wel eens komen kijken. En helemaal gratis.
    *lief neef van Jane aankijkt .

    Het boek wat ik bedoel is deze: http://www.dogbomb.co.uk/go/link/00000420/

    Of nou ja, dit is een recensie van het boek. Deze persoon vond het niks, maar ik heb me er prima mee vermaakt. En hij kostee maar iets van 6 euro of zo . Ik wil toch echt dat boek over al die studio sessies van de Beatles wel eens hebben. Maar eens even zoeken hier en daar.
      zondag 8 augustus 2004 @ 14:11:03 #292
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_21131267
    Ik heb Azing boeken hier liggen, oa het boek over Sgt Pepper. Op zich is het wel een leuk iets. Er is veel werk in gaan zitten en het bevat leuke informatie. Alleen jammer dan dat Azing niet echt een schrijver is en het niet altijd lekker leest, maarja .

    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
      zondag 8 augustus 2004 @ 14:25:02 #293
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_21131529
    Gisteren kreeg ik plotseling een DVD-tje in de bus van mijn neef. Macca live in Glastonbury, 1 juli 2004.

    Heb hem nog niet helemaal gezien, maar wel ff doorgespoeld naar Helter Skelter natuurlijk. Geweldig!!!! Hier past alleen maar die ene smiley die ik zo zelden gebruik:

    Wat ik er verder van gezien heb (de eerste paar nummers) was het helemaal gewoon een geweldig optreden. Geweldig bij stem ook, die ouwe Mac. En de band was weer strak, het publiek enthousiast, kortom... een beetje kippenvel en toch ook een licht stekende jaloezie dat ik er niet bij was...
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_21133205
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 14:25 schreef Jane het volgende:
    Gisteren kreeg ik plotseling een DVD-tje in de bus van mijn neef. Macca live in Glastonbury, 1 juli 2004.

    Heb hem nog niet helemaal gezien, maar wel ff doorgespoeld naar Helter Skelter natuurlijk. Geweldig!!!! Hier past alleen maar die ene smiley die ik zo zelden gebruik:

    Wat ik er verder van gezien heb (de eerste paar nummers) was het helemaal gewoon een geweldig optreden. Geweldig bij stem ook, die ouwe Mac. En de band was weer strak, het publiek enthousiast, kortom... een beetje kippenvel en toch ook een licht stekende jaloezie dat ik er niet bij was...
    Waah, die wil ik ook écht zien!
    Ik ben momenteel het concert in Glastonbury aan 't downloaden, maar ik weet niet of dat audio of video is (het is ingepakt )
    Wel zoooo benieuwd..
    pi_21136305
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 14:25 schreef Jane het volgende:
    Gisteren kreeg ik plotseling een DVD-tje in de bus van mijn neef. Macca live in Glastonbury, 1 juli 2004.
    Jij krijgt nog eens wat. Ik had al wel her en der gelezen dat ie Helter Skelter had gespeeld en dat het wel goed geweest was.
    pi_21142422
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 14:25 schreef Jane het volgende:
    Gisteren kreeg ik plotseling een DVD-tje in de bus van mijn neef. Macca live in Glastonbury, 1 juli 2004.

    Heb hem nog niet helemaal gezien, maar wel ff doorgespoeld naar Helter Skelter natuurlijk. Geweldig!!!! Hier past alleen maar die ene smiley die ik zo zelden gebruik:

    Wat ik er verder van gezien heb (de eerste paar nummers) was het helemaal gewoon een geweldig optreden. Geweldig bij stem ook, die ouwe Mac. En de band was weer strak, het publiek enthousiast, kortom... een beetje kippenvel en toch ook een licht stekende jaloezie dat ik er niet bij was...
    Is de DVD uit van Summer Tour 2004?! Zou echt super zijn...ben naar Leipzich geweest...waah echt te gek! Wil die DVD zeker zien
    pi_21149465
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 22:55 schreef M.M het volgende:

    [..]

    Is de DVD uit van Summer Tour 2004?! Zou echt super zijn...ben naar Leipzich geweest...waah echt te gek! Wil die DVD zeker zien
    Ik neem eigenlijk aan dat het gewoon een bootleg DVD is. Die zul je wel niet in de MediaMarkt vinden, eerder op een cd/platenbeurs.
      maandag 9 augustus 2004 @ 11:21:43 #298
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_21150018
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 10:55 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

    [..]

    Ik neem eigenlijk aan dat het gewoon een bootleg DVD is.
    Idd. Uitzending van de BCC, maar niet uitgezonden op de reguliere kanalen die je hier kunt ontvangen, volgens mij.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_21158755
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 11:21 schreef Jane het volgende:

    [..]

    Idd. Uitzending van de BCC, maar niet uitgezonden op de reguliere kanalen die je hier kunt ontvangen, volgens mij.
    Mmm balen...downloaden dan maar
    pi_21159042
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2004 19:45 schreef Zander het volgende:
    Grappig Beatles-nieuws vandaag
    [..]
    Het hele verhaal blijkt achteraf niet waar te zijn. Het bleek om cdr's te gaan waarvan de nummers wel ooit eens op bootleg hebben gestaan
    pi_21163177
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 14:25 schreef Jane het volgende:
    Gisteren kreeg ik plotseling een DVD-tje in de bus van mijn neef. Macca live in Glastonbury, 1 juli 2004.

    Heb hem nog niet helemaal gezien, maar wel ff doorgespoeld naar Helter Skelter natuurlijk. Geweldig!!!! Hier past alleen maar die ene smiley die ik zo zelden gebruik:

    Wat ik er verder van gezien heb (de eerste paar nummers) was het helemaal gewoon een geweldig optreden. Geweldig bij stem ook, die ouwe Mac. En de band was weer strak, het publiek enthousiast, kortom... een beetje kippenvel en toch ook een licht stekende jaloezie dat ik er niet bij was...
    Dat concert was ook live of integraal te volgen op BBC, erg van genoten.

    Had gisteren ook nogal een Beatles bui, heb behoorlijk wat cd's gedraaid.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')