Er zijn veel mensen die net zo denken....Geeft niet hoor.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:00 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik beschuldig helemaal niemand, doos. Lees mijn antwoord nog eens ofzo.
[..]
Je zou toch denken dat iemand die vroeger zlef misbruikt is zijn/haar kinderen wil behoeden voor die hel.
Ik begrijp het ookl niet vrees ikquote:Op maandag 5 februari 2007 17:02 schreef RPG het volgende:
Ik voel me al ruim 15 jaar neutraal of ik ben verdrietig.
<<< Dat gevoel ken ik maar al te goed. Ik zou er ook geen oplossing voor weten (anders had ik het ook op mezelf kunnen toepassen)
Het heeft bij mij denk ik mijn hele leven beinvloed. Het heeft mij gevormd en ben daardoor ook anders tegenover bepaalde dingen gaan staan. Ik heb daarentegen helemaal geen contact meer met familie behalve een neef en mijn zus. Rest van de familie heb ik geen enkele band meer mee. Ik zal dus ook nooit kunnen begrijpen hoe je met iemand in 1 kamer kan zitten die ook mensen misbruikt heeft en je dat weet.
Herkenbaar. Ik wil niet worden zoals mn moeder, zij is naief en onderschikt. Daarom ben ik bang dat ik zal veranderen in mijn vader. Iemand met een narcistisch dominant karakter. Ik ben er daarom ook niet uit of ik deze cirkel wel voort wil zetten. Mijn grootouders bakten er alle 4 niets van en mijn ouders ook niet. Als het aan mij ligt stopt het allemaal bij mij.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:15 schreef RPG het volgende:
Het grootste probleem waar ik altijd tegen aan liep (zowel bij de instanties als in het gezien zelf) was dat meeste mensen meteen al er vanuit gingen dat ik net zo zou worden als mijn vader. Het heeft bij mij 19 jaar geduurt voor ik daar echt tegen in opstand kwam. Juist omdat ik zelf al wist dat ik nooit het zelfde zou doen. En daarnaast het schuld gevoel dat je zelf krijgt. Had ik maar dit gedaan of had ik maar dat gedaan dan was het niet gebeurt. Al kan ik er nu wel mee leven dat ik als 5 jarige nooit uberhaubt kans had om er iets tegen te doen.
In mn puberteit had ik veel vriendjes en sex deed me helemaal niks,het hoorde er gewoon bij,maar had er geen gevoelns bij.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer of je met je eigen gevoelens overweg zou kunnen.. Als ik het mezelf probeer in te beelden denk ik dat ik toch als ik iemand die zoiets bij me zou hebben gedaan weer zou tegen komen ik me toch angstig, boos en verdrietig zou voelen en er weer veel naar boven zou komen. Ik zou denk ik ook wel iets hebben dat ik niets laat merken, maar ik denk dat ik tegen die gevoelens weinig zou kunnen doen.
Wordt de last die je er van hebt nog minder of beter hanteerbaar?
Tik me op mijn vingers als ik teveel vraag hoor, maar het interesseert me.
Dat is ook grotendeels mijn idee.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:20 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik wil niet worden zoals mn moeder, zij is naief en onderschikt. Daarom ben ik bang dat ik zal veranderen in mijn vader. Iemand met een narcistisch dominant karakter. Ik ben er daarom ook niet uit of ik deze cirkel wel voort wil zetten. Mijn grootouders bakten er alle 4 niets van en mijn ouders ook niet. Als het aan mij ligt stopt het allemaal bij mij.
hear hear. Mijn ouders zijn erg ok, die hebben ook niks met misbruik te maken. Maar de generatie daarboven wel, van beide kanten. Ik ben zo ontzettend boos geweest dat ik geen kinderen wilde. En nu wil ik ze nog steeds niet, en ik krijg soms het gevoel dat het juist daar aan ligt.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:20 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik wil niet worden zoals mn moeder, zij is naief en onderschikt. Daarom ben ik bang dat ik zal veranderen in mijn vader. Iemand met een narcistisch dominant karakter. Ik ben er daarom ook niet uit of ik deze cirkel wel voort wil zetten. Mijn grootouders bakten er alle 4 niets van en mijn ouders ook niet. Als het aan mij ligt stopt het allemaal bij mij.
Ik snap even niet waar je op doelt vrees ik.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:25 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
hear hear. Mijn ouders zijn erg ok, die hebben ook niks met misbruik te maken. Maar de generatie daarboven wel, van beide kanten. Ik ben zo ontzettend boos geweest dat ik geen kinderen wilde. En nu wil ik ze nog steeds niet, en ik krijg soms het gevoel dat het juist daar aan ligt.
ahh, vreselijk zeg. ik wordt er verdrietig van.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:20 schreef Cattara het volgende:
[..]
In mn puberteit had ik veel vriendjes en sex deed me helemaal niks,het hoorde er gewoon bij,maar had er geen gevoelns bij.
Die dip had ik jarenlang met mn ex partner,toen kreeg ik een nieuwe vriend,iemand die me waardeerde en respect voor me had,toen ging het goed.
Nu zit ik door deze toestanden weer in een dip,dat komt doordat ik mn eigen misbruik verdrongen had.
Alles komt nu naar boven....mn vreselijke huwelijk,mn misbruik en het misbruik van mn kids....
Gelukkig heeft mn vriend geduld met me....
Dan ook.quote:Op woensdag 18 februari 2004 17:11 schreef Allantois het volgende:
en als het je bloedeigen familie is waar je eigenlijk van (hoort te) houd(en)?
Dat is wel zo, maar je vader blijft je vader (of welk familielid dan ook, maar hoe dichterbij hoe moeilijker het is).quote:Op maandag 5 februari 2007 13:59 schreef Igraine het volgende:
[..]
Dan denken wij daar anders over. Met personen die dergelijke acties uithalen wil ik niets meer te maken hebben. Familie of niet.
Helaas is het in de meeste gevallen wel zo dat de misbruikte ook gaat misbruiken,omdat het voor degene die misbruiken en misbruikt zijn iets "normaals" is.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:15 schreef RPG het volgende:
Het grootste probleem waar ik altijd tegen aan liep (zowel bij de instanties als in het gezien zelf) was dat meeste mensen meteen al er vanuit gingen dat ik net zo zou worden als mijn vader. Het heeft bij mij 19 jaar geduurt voor ik daar echt tegen in opstand kwam. Juist omdat ik zelf al wist dat ik nooit het zelfde zou doen. En daarnaast het schuld gevoel dat je zelf krijgt. Had ik maar dit gedaan of had ik maar dat gedaan dan was het niet gebeurt. Al kan ik er nu wel mee leven dat ik als 5 jarige nooit uberhaubt kans had om er iets tegen te doen.
Jij oordeelt te snel over mensen, ik lees deze topics omdat ik juist mensen wil helpen. Ik heb het ook heel erg moeilijk vroeger gehad met bepaalde zaken, daarom wil ik andere helpen, maar niet alleen door bepaalde ideeen te posten, maar ook die mensen aan te sporen om wat te doen.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:41 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Volgens mij mis jij inlevingsvermogen. En als je het stoort, dan lees je toch lekker niet.
Nieuwe mensen leren kennen is voor iedereen wel goed, maar nieuwe mensen leren kennen lost niet alle problemen op. Door iets als sexueel misbruik krijgt ook het vertrouwen en zelfvertrouwen van iemand een flinke deuk en dat vindt ook zijn weerslag in de omgang met nieuw te leren kennen mensen.quote:Op maandag 5 februari 2007 19:30 schreef Originele_Naam het volgende:
Mensen die sexueel misbruikt zijn zouden mij inziens nieuwe mensen leren kennen. Bij nieuwe mensen kan je je eigen beeld van jezelf afgeven en leer je ook over je schaamte heen komen. Bovendien vind ik het persoonlijk leuk om nieuwe mensen te leren kennen, ik weet niet of iedereen zo denkt
tuurlijk maar doordat je nieuwe mensen leert kennen kan je zelfvertrouwen omhoog gaanquote:Op maandag 5 februari 2007 20:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nieuwe mensen leren kennen is voor iedereen wel goed, maar nieuwe mensen leren kennen lost niet alle problemen op. Door iets als sexueel misbruik krijgt ook het vertrouwen en zelfvertrouwen van iemand een flinke deuk en dat vindt ook zijn weerslag in de omgang met nieuw te leren kennen mensen.
Dat kan wanneer het mensen zijn die geduld en begrip hebben. Het kan echter ook omlaag gaan wanneer het herhaaldelijk niet klikt.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:27 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
tuurlijk maar doordat je nieuwe mensen leert kennen kan je zelfvertrouwen omhoog gaan
Noem eens een goede reden om iemand wel te vertrouwen als je vertrouwen in mensen al veel te vaak is beschaamd.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:35 schreef Originele_Naam het volgende:
Maar in welk opzicht vertrouw je mensen niet? Noem een voorbeeld?
@ Alicey
Er zijn volgens mij veel meer goede mensen dan slechte in de wereld
hij neemt aan, denk ik, dat de user destijds door dezelfde man/vrouw misbruikt is als haar kinderen nu.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je hebt wel verder nog een idee waar het over gaat enzo?
Hoewel niet aan mij gericht wil ik er toch op antwoorden : Bijvoorbeeld twijfelen aan intenties van mensen (er van uitgaan dat ze er op uit zijn om jou neer te halen of jou te gebruiken), twijfelen aan de oprechtheid van mensen (er van uitgaan dat mensen jou niet zo geweldig vinden als ze doen voorkomen of er van uitgaan dat mensen alleen vanuit beleefdheid vriendelijk tegen je doen), achter onbetekenende gedragingen een aanval zoeken.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:35 schreef Originele_Naam het volgende:
Maar in welk opzicht vertrouw je mensen niet? Noem een voorbeeld?
Goed en slecht bestaan niet als dusdanig. Iedereen kan op een gegeven moment goed of slecht voor je zijn. Dat is echter ook geven en nemen. Je moet vertrouwen durven geven om het goede er uit te kunnen halen.quote:Er zijn volgens mij veel meer goede mensen dan slechte in de wereld
Ik heb dat juist andersom ervaren. Door wat er gebeurt juist een gigantische muur optrekken en pas na lange tijd die weer een beetje laten verdwijnen..quote:Op maandag 5 februari 2007 21:32 schreef Cattara het volgende:
Je muurtje die je normaal gesproken om je heen had om je te beschermen,brokkeld door omstandigheden langzaam af....
Wat verwacht je van iemand en op welke manier worden die verwachtingen niet waar gemaakt?quote:Nieuwe contacten leggen van persoon tot persoon vind ik dan ook erg moeilijk,ik ben te vaak teleurgesteld....
Dan is het wel te begrijpen, maar ik heb niet de indruk dat dat het geval is?quote:Op maandag 5 februari 2007 21:41 schreef milagro het volgende:
[..]
hij neemt aan, denk ik, dat de user destijds door dezelfde man/vrouw misbruikt is als haar kinderen nu.
Als je altijd hetzelfde doet en terugkijkt naar het verleden zal je nooit veel verder komen. Denk je dat ik het leuk vind om terug te denken aan mijn verleden. Ik verklap het antwoord wel. Neej, maarja niks aan te doen gewoon verder gaan met leven. Heb effe geen zin heel topic te lezen, maar staat jouw specifieke reden waarom je mensen niet vertrouwt erin? Zo ja, dan zoek ik het op zo nee, kan je dan die noemen. Hoe je het vertrouwen kwijtgeraakt bent?quote:Op maandag 5 februari 2007 21:39 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Noem eens een goede reden om iemand wel te vertrouwen als je vertrouwen in mensen al veel te vaak is beschaamd.
ik las het ook zo, tussen de regels door, ms wel omdat het anders zo een toeval is.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan is het wel te begrijpen, maar ik heb niet de indruk dat dat het geval is?
Je moet niet zo paranoide zijn denk ik over bepaalde dingen.Ttuurlijk zijn er mensen die wel andere bedoelingen hebben dan ze zeggen, maar meeste mensen menen heel veel dingen gewoon.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoewel niet aan mij gericht wil ik er toch op antwoorden : Bijvoorbeeld twijfelen aan intenties van mensen (er van uitgaan dat ze er op uit zijn om jou neer te halen of jou te gebruiken), twijfelen aan de oprechtheid van mensen (er van uitgaan dat mensen jou niet zo geweldig vinden als ze doen voorkomen of er van uitgaan dat mensen alleen vanuit beleefdheid vriendelijk tegen je doen), achter onbetekenende gedragingen een aanval zoeken.
[..]
Niet al het gedrag van mensen komt voort uit ratio. Wanneer je weet dat er geen reden is om mensen niet te vertrouwen, maar ze toch niet vertrouwt, levert dat toch al wantrouwen, schuldgevoel en afstand op, ookal weet je rationeel dat het wantrouwen niet geplaatst is.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:58 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Als je altijd hetzelfde doet en terugkijkt naar het verleden zal je nooit veel verder komen. Denk je dat ik het leuk vind om terug te denken aan mijn verleden. Ik verklap het antwoord wel. Neej, maarja niks aan te doen gewoon verder gaan met leven. Heb effe geen zin heel topic te lezen, maar staat jouw specifieke reden waarom je mensen niet vertrouwt erin? Zo ja, dan zoek ik het op zo nee, kan je dan die noemen. Hoe je het vertrouwen kwijtgeraakt bent?
Ik lees het vooral als bad luck, misschien ookwel met de gedachte in mijn achterhoofd dat je neigt naar contacten die overeenstemmen met je jeugd, hoe fout ook..quote:Op maandag 5 februari 2007 21:58 schreef milagro het volgende:
en met die aanname dus de verbazing 'hoezo kreeg die persoon de kans dan?"
Zie ook mijn reactie na die post.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:00 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Je moet niet zo paranoide zijn denk ik over bepaalde dingen.Ttuurlijk zijn er mensen die wel andere bedoelingen hebben dan ze zeggen, maar meeste mensen menen heel veel dingen gewoon.
Het kan wel sterk wisselen. Het kan wel zo zijn dat je op sommige momenten bij iedereen een slecht gevoel kan hebben.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:00 schreef Originele_Naam het volgende:
Bij vrouwen niet in ieder geval
maar je kan toch onmogelijk bij iederen een slecht gevoel hebben
nu ja, hoe dan ook, de vraag van die user was zo gek nog niet, vind ik, als het om dezelfde persoon zou gaan.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik lees het vooral als bad luck, misschien ookwel met de gedachte in mijn achterhoofd dat je neigt naar contacten die overeenstemmen met je jeugd, hoe fout ook..
Indirect wel. Wanneer je zelf met die mensen in aanraking komt via een onbewust proces is de kans groot dat je ze niet wantrouwt voor bijv. het op je kinderen passen.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:09 schreef milagro het volgende:
[..]
nu ja, hoe dan ook, de vraag van die user was zo gek nog niet, vind ik, als het om dezelfde persoon zou gaan.
en wat betreft overeenstemmende kontakten, tja, ik kan me wat betreft misbruik weinig bij voorstellen eerlijk gezegd, dat je het zelf weer opzoekt is op een kromme wrange manier nog enigzins te snappen, maar als het om je kinderen gaat, wmb niet.
Ik weet niet of dat echt gek hoeft te zijn. Misschien juist als een vorm van zuivering, of omdat een bepaald gevoel van waardigheid er toch niet meer is..quote:je ziet overigens wel dat er naast een afkeer van sex, wat me logisch lijkt, ook bij sommigen een overmatige drang naar sex is, wat me dan weer niet logisch lijkt, als die drang ook in het volwassen leven doorgaat.
dat er dus heel makkelijk met sex omgegaan wordt, veelvuldig en snel het bed in duiken met heren, of soms zelfs 'het leven' in gaan.
Dat bijvoorbeeld idd..quote:ms wordt het beleefd als een soort verdiende loon of zo, ik ben toch niets waard dus laat iedereen zijn deel maar nemen.
ja, maar wel als je weet waar die persoon toe in staat is, omdat die persoon jou ooit misbruikt heeft.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Indirect wel. Wanneer je zelf met die mensen in aanraking komt via een onbewust proces is de kans groot dat je ze niet wantrouwt voor bijv. het op je kinderen passen.
[..]
Dan is het een ander verhaal, maar ik ging dus niet uit van dat scenario.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:22 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar wel als je weet waar die persoon toe in staat is, omdat die persoon jou ooit misbruikt heeft.
Dat je er zelf contact mee wilt houden zou ik alsnog wel kunnen begrijpen. Dat je je kinderen unattended er bij laat niet.quote:ik kan er met mijn kop niet bij, dat zodra je uit huis bent, nog kontakt wil met zo iemand, ook al is het je pa of je opa, en dat je hem kontakt met de (klein)kinderen gunt, want het is toch zo een lieve opa
Ik weet het niet, het hangt er van af welke familieleden het zijn, etc. Maar zoals ook al eerder gezegd kan ik moeilijk inbeelden hoe dat zou zijn..quote:en als zus van een misbruikt persoon zou ik dat familielid ook niet meer hoeven zien eigenlijk, call me crazy, maar ik kan dat niet van elkaar scheiden, gezellig een bakkie doen met die persoon wetende wat voor laffe en vooral zieke neigingen die persoon heeft, en ook praktiseert als het hem/haar uitkomt, al was het niet met mij.
Zoiets zou ik waarschijnlijk ook wel hebben..quote:een horen/zien/zwijgen partner (moeder, oma) kan ook wmb ook wieberen, moeder, oma, dikke doei, weg uit ons leven![]()
Ja, idd. Als dat vast zou staan of als ik dat zou geloven.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als dus een van je nichtjes zou vertellen door jouw vader misbruikt te zijn, wil je niets meer met je vader te maken hebben?
Maar dan nog, Volgens mij kun je dat toch niet los laten, ik zou mijn kinderen niet op schoot willen bij iemand die kinderen sexueel misbruikt heeft, mijzelf of iemand anders.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan is het een ander verhaal, maar ik ging dus niet uit van dat scenario.
[..]
Dat je er zelf contact mee wilt houden zou ik alsnog wel kunnen begrijpen. Dat je je kinderen unattended er bij laat niet.
[..]
Ik weet het niet, het hangt er van af welke familieleden het zijn, etc. Maar zoals ook al eerder gezegd kan ik moeilijk inbeelden hoe dat zou zijn..
[..]
Zoiets zou ik waarschijnlijk ook wel hebben..
Het zal net zo goed de nodige lastigheden opleveren. Wat dat betreft zit actief contact er ook niet echt in, of beter gezegd - is geen contact makkelijker..quote:Op maandag 5 februari 2007 23:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar dan nog, Volgens mij kun je dat toch niet los laten, ik zou mijn kinderen niet op schoot willen bij iemand die kinderen sexueel misbruikt heeft, mijzelf of iemand anders.
Ik zou niet willen dat ze zo iemand argeloos een kus geven, of hun armpjes om hem heen slaan.
Ik zou me altijd afvragen hoe hij die gebaren invult.
En hoe vertel je je kinderen dat ze echt niet een nachtje bij opa mogen logeren of andere activiteiten kunnen ondernemen waar jij niet bij kunt zijn?
Even uitgaande van een vader/opa, maar dat kan natuurlijk ieder familielid zijn.
Wat ik bedoel is of mijn niet-kinderwens wellicht daarmee te maken heeft.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:28 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ik snap even niet waar je op doelt vrees ik.
Aha op die fiets. Ja dat kan. Maar jij hebt zelf geen deuk opgelopen door seksueel misbruik, dus jouw eigen ervaringen zullen niet meewegen in die beslissingen. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:23 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is of mijn niet-kinderwens wellicht daarmee te maken heeft.
Waarom heb je dat vermoeden?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:58 schreef vliegfiets het volgende:
Ik heb het vermoeden dat mijn vriendin ook ooit is misbruikt.
Dat hoeft niet te zijn dat ze misbruikt is. Ik kan wel meer dingen bedenken waar ze moeite mee kan hebben..quote:Ik weet dat er iets is dat ze me niet durft te vertellen.
Gewoon naar haar luisteren en er voor haar zijn waar ze dat nodig heeft. Zeker niet gaan pushen tot wat dan ook, dat werkt averechts. Volgens mij heb je veel geduld met haar, dat is mooiquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:58 schreef vliegfiets het volgende:
Ik heb het vermoeden dat mijn vriendin ook ooit is misbruikt.
Ik weet dat er iets is dat ze me niet durft te vertellen.
Veel dingen heeft ze me wel verteld, maar dit kan ze niet volgens mij.
Ik heb een sterk vermoeden dat het zo is.
Stel ik heb gelijk en het is haar overkomen hoe kan ik het beste reageren?
Ik denk persoonlijk niet dat het een gezinslid is dat kan ik me niet voorstellen.
Ze heeft meer elende meegemaakt wat ze me wel heeft vertelt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom heb je dat vermoeden?
[..]
Dat hoeft niet te zijn dat ze misbruikt is. Ik kan wel meer dingen bedenken waar ze moeite mee kan hebben..
De kans is er dan wel dat het in ieder geval iets van die orde van magnitude is.. Probeer wat het ook is vooral te luisteren en wat anderen ook zeggen, niet te oordelen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:09 schreef vliegfiets het volgende:
[..]
Ze heeft meer elende meegemaakt wat ze me wel heeft vertelt.
over haar thuis situatie, familie drama's enz. Best erg allemaal.
Dat er nu nog iets is waar ze moeite mee heeft, dan moet t wel erg zijn.
Ze zegt dat het wel boven komt maar dat ze het niet over haar lippen krijgt.
Ze wil ook niet gaan huilen zegt ze.
Ik dring niet aan en ik laat het maar zo, tot ze er zelf over begint.
Ik zal er voor haar zijn.
Maar op dit moment gaat t wel wat in mn hoofd rondspoken wat er nou kan zijn.
Je hebt helemaal gelijk, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, zoals je ongetwijfeld zèlf ervaren zult hebben. Tot deze conclusie ben je ongetwijfeld niet snel in je eentje gekomen, en dan nog... al weet je het, vòòr je het ook zo voelt en voor jezelf handvatten kunt geven om het ook toe te passen, ben je weer een eind verder.quote:Op woensdag 18 februari 2004 17:05 schreef snakelady het volgende:
Seksueel misbruik is voor veel mensen moeilijk om over te praten, ik vind dat dit veranderd moet worden.
Slachtoffers hoeven hun eigen niet te schamen, de dader moet zich schamen.
Juist door die schaamte hebben daders meer zekerheid dat ze niet gepakt worden, omdat het slachtoffer er niet over wil praten.
Juist door er over te praten breng je het mensen onder de aandacht en beseffen ze dat er veel zieke geesten rondlopen waar iets tegen gedaan moet worden.
Of het nu om incest, verkrachting of om welke vorm dan ook gaat.
Ik heb me lang geschaamd maar nu niet meer, ik heb me genoeg geschaamd in mijn leven, ik ben het zat.
Ik zoek geen medelijden maar duidelijkheid.
Voor alle meiden en jongens die iets hebben meegemaakt, schaam je er niet voor, het was niet jouw fout wat de dader ook mag zeggen, dit heb je absoluut niet verdiend.
Het moet stoppen dat pedo's en verkrachters vrij spel hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |