abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46006903
Sorry voor mijn botte reactie. Was niet zo bedoeld..

Ik koester alleen nog zoveel wrok tegen zoveel mensen dat ik bijna overkook van woede als ik weer eens lees dat er zoveel mensen zijn die al die ellende hebben meegemaakt.

Leuk idee van Originele_Naam maar wat voor actie zou je dan moeten ondernemen? Het genadeloos casteren van de dader(s)? Zelfmoord plegen omdat je er niet meer tegen kunt? Jezelf volstoppen met pillen?

Ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd wat die zieke personen bezielt... ik kan het niet begrijpen en dat maakt me zo verdrietig....
  maandag 5 februari 2007 @ 14:37:11 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46007089
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:59 schreef Igraine het volgende:

[..]

Dan denken wij daar anders over. Met personen die dergelijke acties uithalen wil ik niets meer te maken hebben. Familie of niet.
Als dus een van je nichtjes zou vertellen door jouw vader misbruikt te zijn, wil je niets meer met je vader te maken hebben?
  maandag 5 februari 2007 @ 14:45:26 #53
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_46007363
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:59 schreef Igraine het volgende:

[..]

Dan denken wij daar anders over. Met personen die dergelijke acties uithalen wil ik niets meer te maken hebben. Familie of niet.
Tja familieleden die inbreken/stelen zou ik ook niet al te trots op zijn, maar dat maakt de persoon nog niet anders voor mij. Maar misschien ben ik daar ook wel erg tolerant in. Aan de andere kant waar leg je zo een grens? Verkrachting/misbruik van een kind? Of van een volwassene? Of een verkeersovertreding?
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_46007408
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als dus een van je nichtjes zou vertellen door jouw vader misbruikt te zijn, wil je niets meer met je vader te maken hebben?
Wie zegt dat hij het ook niet bij jouw kinderen zal doen..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:50:55 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46007520
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:37 schreef Alicey het volgende:

Als dat een bewezen feit is, hell, zelfs als ik zelf alleen maar geloof dat dat verhaal waar is, ja, dan hoef ik niets meer met mijn vader te maken te hebben.
Geen excuses voor.
Heb hetzelf te zeer aan den lijve meegemaakt om te weten dat het je danig kapot kan fucken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_46007602
Erover praten? Ben je leip?
Get real!
De meeste mensen vinden dat mensen met problemen lastpakken zijn en dat misbruikte mensen vies zijn en het waarschijnlijk zelf wilden omdat ze er niet zelf genoeg tegen deden.
Er over praten maakt alles alleen maar erger.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_46007733
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:53 schreef Spacehamster het volgende:
Erover praten? Ben je leip?
Get real!
De meeste mensen vinden dat mensen met problemen lastpakken zijn en dat misbruikte mensen vies zijn en het waarschijnlijk zelf wilden omdat ze er niet zelf genoeg tegen deden.
Er over praten maakt alles alleen maar erger.
Ik denk dat je je daar in verkijkt Het stikt van de praatgroepen en fora waar deze problemen besproken worden. Ook in het gezin of de familie waar het gebeurt/gebeurde is er altijd wel iemand die er van weet. Om te zorgen dat de persoon in kwestie niet doorgaat met wat hij/zij doet (meestal hij) moet er geluistert worden naar kinderen en dat gebeurt veel te weinig.

En helaas wordt er pas over gesproken als het leed al geschiet is, vaak jaren later. Ik vind dat zulke misdrijven nooit moeten verjaren. Iemand die de onschuld van kinderen afpakt moet altijd nog veroordeelt kunnen worden.

Van kinderen blijf je af.
pi_46007751
Mijn familie bestaat alleen uit de dader + aanhang, mijn opa, nepoma en mij. En de familie van nepoma komt ook wekelijks over de vloer bij mijn opa. Ik heb het mijn opa verteld, en die neemt wel afstand maar niet te veel, het blijft de man van zijn dochter die het heeft gedaan, en moet hij dan nog op deze leeftijd breken met zijn dochter omdat haar man alles neukt wat los en vast zit?
het is gewoon lastig. Voor mij zou het inderdaad simpel zijn, als iemand in mijn naaste omgeving een verkrachter is, breek ik ermee. maar ik kan me mijn opa in dit geval goed voorstellen.
Vivre
  maandag 5 februari 2007 @ 15:00:35 #59
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_46007830
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:46 schreef Tally het volgende:

[..]

ik zou hem/haar niet meer laten oppassen nee Maar zolang er toezicht is kan er toch niet veel fout gaan ?
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
pi_46007837
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:42 schreef Cattara het volgende:

Ikzelf toen ik 6 was en sinds kort ben ik erachter dat mn kinderen ook misbruikt zijn....
Je zou toch denken dat iemand die vroeger zlef misbruikt is zijn/haar kinderen wil behoeden voor die hel.
pi_46007927
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:00 schreef PDOA het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat iemand die vroeger zlef misbruikt is zijn/haar kinderen wil behoeden voor die hel.
je kunt behoeden wat je wilt, maar volgens mij is het onmogelijk dat je kinderen 24u / dag 7 dagen / week bij je draagt. En al helemaal als ze ook naar school moeten en je je naaste familie denkt te kunnen vertrouwen!!

Met behoeden heeft dit weinig te maken lijkt me.
Hoe graag je het wilt voorkomen ook!!

nee verder geen ervaringen hier vanuit mezelf, wel vanuit een ex van me die er toen (na 13 jaar) nog steeds niet over wilde en kon praten
  maandag 5 februari 2007 @ 15:05:02 #62
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46007965
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:46 schreef Tally het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen hem niet op je kinderen laten passen en hem helemaal niet meer zien.
pi_46008030
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:00 schreef Brupje het volgende:

[..]

ik zou hem/haar niet meer laten oppassen nee Maar zolang er toezicht is kan er toch niet veel fout gaan ?
Het vertrouwen is totaal weg..
En waarom zou ik bij iemand langs gaan die ik totaal niet vertrouw..
Een vriendschappelijke relatie zou je er dan zeker niet mee kunnen opbouwen..
En als een vriend van me zou ik niet meer zien als hij met zoiets te maken zou hebben dus waarom zou dat bij vaders anders zijn..
Toevallig omdat hij mij het leven geschonken heeft?

Nee ik zou daar niet anders in zijn..
pi_46008077
Je verwoest er een leven mee..
Diegene die het ondergaat heeft er zo veel problemen door en mee..
Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om met zoiemand (een dader) "gezellig" aan een tafel te zitten en kletsen over van alles en nog wat..
Zeker niet als ik weet wat hij heeft gedaan..
  maandag 5 februari 2007 @ 15:09:34 #65
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46008111
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als dat een bewezen feit is, hell, zelfs als ik zelf alleen maar geloof dat dat verhaal waar is, ja, dan hoef ik niets meer met mijn vader te maken te hebben.
Geen excuses voor.
Heb hetzelf te zeer aan den lijve meegemaakt om te weten dat het je danig kapot kan fucken.
Ik vind dat zelf allemaal een stuk lastiger. Nu speelt mee dat ik me slecht kan voorstellen dat familieleden dat soort dingen doen, maar ik weet niet wat ik dan zou doen. Zeker bij familie ligt alles een stuk gecompliceerder, omdat je keuze ook invloed heeft op andere familieleden.
pi_46008313
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:00 schreef PDOA het volgende:

[..]

Wat een nonsense! Natuurlijk willen ouders hun kinderen beschermen, en ik denk dat als je erachter komt als ouder dat je eigen kind (ook) misbruikt is, je verteerd wordt door schuldgevoelens.

Mijn moeder voelde zich zó ontzettend kut toen ik het haar vertelde. Al vanaf mijn 8e (onder)vroeg ze me of ik ooit aangeraakt werd, maar ik weigerde het toe te geven, uit angst. Mijn moeder had ook wel een idee wie het was, en hield me daar dan ook bij uit de buurt.
Zij kon niet weten dat ik ook gewoon van school werd opgepikt, of dat ik moest liegen tegen haar dat ik naar een vriendje of vriendinnetje ging en dan meegenomen werd. Of dat mijn oom gewoon binnenliep om te zeggen dat hij me kwam halen voor de tandarts in de klas. Dit deed hij al in groep 1, hij was een bekend gezicht geworden voor leraren, alleen wisten die niet dat mijn ouders er niets van wisten.

Net zo min als dat wanneer ik zei dat ik naar de manege ging ik daar werd opgepikt.

is dit mijn moeders schuld in jullie ogen? Mijn moeder, die me het liefst 24 uur per dag aan zichzelf vastplakte, die vermoedens had maar ze niet door mij bevestigd kreeg, die zich zorgen maakte, die met haar eigen zus heeft gebroken om deze redenen?

Nee, dit vind ik te kort door de bocht. Mijn moeder heeft alles eraan gedaan om mij te beschermen. Meer kon ze niet.

Je kan haar natuurlijk kwalijk nemen dat ze me alleen naar de manege liet gaan? Dat ik alleen naar school ging en in de klas zat?

Dat zijn toch flutbeschuldigingen.

Ik denk dat in vele gevallen, waarbij incest niet door de ouders zelf is gepleegd, de ouders verteerd worden door schuldgevoel, en alleen maar kunnen denken 'had ik maar...'
Geen enkele (goede) ouder wil dit voor zijn/haar kind.
Vivre
  maandag 5 februari 2007 @ 15:24:39 #67
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_46008603
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:16 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Mijn moeder voelde zich zó ontzettend kut toen ik het haar vertelde. Al vanaf mijn 8e (onder)vroeg ze me of ik ooit aangeraakt werd, maar ik weigerde het toe te geven, uit angst. Mijn moeder had ook wel een idee wie het was, en hield me daar dan ook bij uit de buurt.
Zij kon niet weten dat ik ook gewoon van school werd opgepikt, of dat ik moest liegen tegen haar dat ik naar een vriendje of vriendinnetje ging en dan meegenomen werd. Of dat mijn oom gewoon binnenliep om te zeggen dat hij me kwam halen voor de tandarts in de klas. Dit deed hij al in groep 1, hij was een bekend gezicht geworden voor leraren, alleen wisten die niet dat mijn ouders er niets van wisten.
omg wat grof waar sommige mensen niet toe in staat zijn

Wel vaag dat die docenten nooit met die ouders communiceerde over je oom's 'bezoekjes'.
pi_46008606
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:58 schreef Strychnine het volgende:
Mijn familie bestaat alleen uit de dader + aanhang, mijn opa, nepoma en mij. En de familie van nepoma komt ook wekelijks over de vloer bij mijn opa. Ik heb het mijn opa verteld, en die neemt wel afstand maar niet te veel, het blijft de man van zijn dochter die het heeft gedaan, en moet hij dan nog op deze leeftijd breken met zijn dochter omdat haar man alles neukt wat los en vast zit?
het is gewoon lastig. Voor mij zou het inderdaad simpel zijn, als iemand in mijn naaste omgeving een verkrachter is, breek ik ermee. maar ik kan me mijn opa in dit geval goed voorstellen.
Maar hoezo blijft zijn dochter dan bij die man? Hoe kan je uberhaubt een relatie vol houden als je weet dat je partner dat doet?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_46008616
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vind dat zelf allemaal een stuk lastiger. Nu speelt mee dat ik me slecht kan voorstellen dat familieleden dat soort dingen doen, maar ik weet niet wat ik dan zou doen. Zeker bij familie ligt alles een stuk gecompliceerder, omdat je keuze ook invloed heeft op andere familieleden.
Dat is nu net het "probleem".. Ook bij diegene die het hebben meegemaakt..
Een familielid zou het toch nooit doen? Nee joh.. Zal allemaal wel een boze droom zijn..
Familieleden.. Hmm.. Nee daar moet je je vertrouwd bij voelen.. Je eigen bloed...
Zelf zou je het ook niet kunnen begrijpen als het je overkomt.. En het gaat je pet te boven als het dan ook nog eens familie is..

Zo iets zouden ze nooit doen..
  maandag 5 februari 2007 @ 15:28:54 #70
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46008748
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:25 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat is nu net het "probleem".. Ook bij diegene die het hebben meegemaakt..
Een familielid zou het toch nooit doen? Nee joh.. Zal allemaal wel een boze droom zijn..
Familieleden.. Hmm.. Nee daar moet je je vertrouwd bij voelen.. Je eigen bloed...
Zelf zou je het ook niet kunnen begrijpen als het je overkomt.. En het gaat je pet te boven als het dan ook nog eens familie is..

Zo iets zouden ze nooit doen..
Ik denk dat die emotie inderdaad voor een groot deel zal meespelen. Daarnaast zie ik echter ook wel meer praktische problemen. Wanneer je met dat deel van de familie breekt (of je nu zelf slachtoffer bent of niet) is er de kans dat de situatie tussen jou en je hele familie altijd gespannen zal blijven (Omdat je het deel van de familie waarmee je breekt bij andere familieleden nog gewoon tegen zou kunnen komen).

Natuurlijk levert het hoe dan ook afstand op en dat lijkt me ook, mits redelijk hard gemaakt, alleen maar goed.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:36:23 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46008987
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:09 schreef Alicey het volgende:

Is ook gecompliceerd. Mijn broer en zus bleven ook gewoon met mijn vader omgaan terwijl ze wisten wat hij allemaal had uitgevroten, bij verschillende (ook aangetrouwde) familieleden. Dat deed mij soms best pijn, maar dat verwijt ik ze niet. Ikzelf zou het met mijn ervaring alleen niet op kunnen, nee, niet op willen brengen.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:41:11 #72
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46009140
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is ook gecompliceerd. Mijn broer en zus bleven ook gewoon met mijn vader omgaan terwijl ze wisten wat hij allemaal had uitgevroten, bij verschillende (ook aangetrouwde) familieleden. Dat deed mij soms best pijn, maar dat verwijt ik ze niet. Ikzelf zou het met mijn ervaring alleen niet op kunnen, nee, niet op willen brengen.
Begrijp ik hieruit dat de gegeven situatie voor jou niet hypothetisch is? Heb je inmiddels binnen je familie vrede met de verhoudingen zoals die zijn?

Is het bij jou een soort van afweging geweest, waarmee ik iets bedoel van dat je je hebt afgevraagd of het on the long run pijnlijker is om contact te onderhouden of te verbreken?
pi_46009175
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:24 schreef RPG het volgende:

[..]

Maar hoezo blijft zijn dochter dan bij die man? Hoe kan je uberhaubt een relatie vol houden als je weet dat je partner dat doet?
Zal ik het erop houden dat mijn tante een erg apart persoon is? Het zal je ook vast niet verbazen als ik zeg dat ze geen enkele vriendschap heeft, behalve haar man. Ze heeft nooit wat gedaan bij me, maar ze is volgens mij even ziek als mijn oom.
Vivre
pi_46009258
Bij familie is het allemaal nog rotter.. Aan de ene kant wil en kan je er niet over praten.. Aan de andere kant ga je kapot van de schuldgevoelens.. Want ja.. Als ik nu wel praat.. Misschien kan hij gestopt worden.. En als je dat niet doet en diegene hangt in de familie rond en komt thuis bij verschillende familieleden denk je steeds van wie zou hij nog meer hebben gehad.. Welk nichtje of neefje.. Misschien mn zusje wel.. Als ik het vertel kan het misschien gestopt worden.. maar ja wie zou me geloven..
Op feestjes komt hij ook.. En je moet je dan wel normaal gedragen want stel je voor dat iemand iets door zou hebben.. aan de andere kant wil en kan je niet bij hem in de buurt zijn..
pi_46009436
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:16 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Wat een nonsense! Natuurlijk willen ouders hun kinderen beschermen, en ik denk dat als je erachter komt als ouder dat je eigen kind (ook) misbruikt is, je verteerd wordt door schuldgevoelens.

Net zo min als dat wanneer ik zei dat ik naar de manege ging ik daar werd opgepikt.

is dit mijn moeders schuld in jullie ogen? Mijn moeder, die me het liefst 24 uur per dag aan zichzelf vastplakte, die vermoedens had maar ze niet door mij bevestigd kreeg, die zich zorgen maakte, die met haar eigen zus heeft gebroken om deze redenen?

Nee, dit vind ik te kort door de bocht. Mijn moeder heeft alles eraan gedaan om mij te beschermen. Meer kon ze niet.

Je kan haar natuurlijk kwalijk nemen dat ze me alleen naar de manege liet gaan? Dat ik alleen naar school ging en in de klas zat?

Dat zijn toch flutbeschuldigingen.

Ik denk dat in vele gevallen, waarbij incest niet door de ouders zelf is gepleegd, de ouders verteerd worden door schuldgevoel, en alleen maar kunnen denken 'had ik maar...'
Geen enkele (goede) ouder wil dit voor zijn/haar kind.
Ik heb het over Cattara zelf. Zij is misbruikt en haar kinderen nu ook, zegt zij. Dan denk ik:
  maandag 5 februari 2007 @ 15:50:32 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46009456
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:41 schreef Alicey het volgende:
Begrijp ik hieruit dat de gegeven situatie voor jou niet hypothetisch is? Heb je inmiddels binnen je familie vrede met de verhoudingen zoals die zijn?

Is het bij jou een soort van afweging geweest, waarmee ik iets bedoel van dat je je hebt afgevraagd of het on the long run pijnlijker is om contact te onderhouden of te verbreken?
Ja. Mijn vader kon z'n handen niet thuishouden. Bij mij niet, bij mijn schoonzusje niet en bij het schoonzusje van mijn schoonzusje niet.
Contact met hem onderhouden heb ik tot mijn 17e gedaan. Met eetproblemen en allerlei anders shit als gevolg. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gekozen en daar ben ik blij om. Toen heb ik resoluut alle contact verbroken en na welgeteld één halfslachtige poging vanuit mijn vader om het contact te herstellen, heeft hij het er ook bij gelaten.

Hij is van de zomer overleden en even heb ik met de gedachte gespeeld hem op zijn sterfbed op te zoeken (had hem ruim 20 jaar niet meer gezien). Uiteindelijk niet gedaan omdat ik na lang rationaliseren en eerlijk nadenken wist dat hetgeen ik eruit zou willen halen (een excuus/spijtbetuiging van hem uit) er nooit uit zou komen. Mijn vader kwam uit een gezin waar incest schering en inslag was en waarschijnlijk heeft hij tot aan zijn dood nooit ingezien dat hij fout zat.

Na de dood van mijn vader zijn mijn broer, zus en ik wel dichter tot elkaar gekomen, maar dat heeft ws meer te maken met de beroerte van mijn schoonzus, die daar nog geen twee dagen later op volgde.
Het incestverhaal is onbespreekbaar en daar heb ik me inmiddels bij neergelegd. Buiten mij zijn er geen echte praters in onze familie. Dingen ziin zoals ze zijn en kun je niet meer veranderen, die instelling.
Maar ik heb er nu vrede mee.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:54:23 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46009567
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:50 schreef Copycat het volgende:

Ja. Mijn vader kon z'n handen niet thuishouden. Bij mij niet, bij mijn schoonzusje niet en bij het schoonzusje van mijn schoonzusje niet.
Contact met hem onderhouden heb ik tot mijn 17e gedaan. Met eetproblemen en allerlei anders shit als gevolg. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gekozen en daar ben ik blij om. Toen heb ik resoluut alle contact verbroken en na welgeteld één halfslachtige poging vanuit mijn vader om het contact te herstellen, heeft hij het er ook bij gelaten.
Het was voor jou duidelijk beter zo. Hoe reageerde je moeder er eigenlijk op toen alles uit kwam?
quote:
Hij is van de zomer overleden en even heb ik met de gedachte gespeeld hem op zijn sterfbed op te zoeken (had hem ruim 20 jaar niet meer gezien). Uiteindelijk niet gedaan omdat ik na lang rationaliseren en eerlijk nadenken wist dat hetgeen ik eruit zou willen halen (een excuus/spijtbetuiging van hem uit) er nooit uit zou komen. Mijn vader kwam uit een gezin waar incest schering en inslag was en waarschijnlijk heeft hij tot aan zijn dood nooit ingezien dat hij fout zat.

Na de dood van mijn vader zijn mijn broer, zus en ik wel dichter tot elkaar gekomen, maar dat heeft ws meer te maken met de beroerte van mijn schoonzus, die daar nog geen twee dagen later op volgde.
Het incestverhaal is onbespreekbaar en daar heb ik me inmiddels bij neergelegd. Buiten mij zijn er geen echte praters in onze familie. Dingen ziin zoals ze zijn en kun je niet meer veranderen, die instelling.
Maar ik heb er nu vrede mee.
Flarden van dit verhaal heb ik al eens eerder gehoord volgens mij.. Jammer dat je er binnen je familie niet over kunt praten, want juist andere familieleden lijken mij hier bij uitstek de juiste mensen om er over te kunnen praten. Die weten wat jij weet.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:55:05 #78
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_46009593
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:50 schreef PDOA het volgende:

[..]

Ik heb het over Cattara zelf. Zij is misbruikt en haar kinderen nu ook, zegt zij. Dan denk ik:
jij loopt serieus iemand te beschuldigen van nalatigheid zonder het fijne ervan te weten?
  maandag 5 februari 2007 @ 15:56:21 #79
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46009635
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:44 schreef Tally het volgende:

Op feestjes komt hij ook.. En je moet je dan wel normaal gedragen want stel je voor dat iemand iets door zou hebben.. aan de andere kant wil en kan je niet bij hem in de buurt zijn..
Dat lijkt mij allemaal bijzonder veel druk opleveren. Wanneer je met iemand het contact verbreekt kan dat ook niet zonder druk.. Hoe dan ook levert het vervelende situaties op. Misschien dat een aantal familieleden waarmee je het kan bespreken wel een verschil zouden maken..
  maandag 5 februari 2007 @ 15:57:07 #80
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46009661
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:50 schreef PDOA het volgende:

[..]

Je hebt wel verder nog een idee waar het over gaat enzo?
pi_46009708
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:55 schreef Brupje het volgende:

[..]

jij loopt serieus iemand te beschuldigen van nalatigheid zonder het fijne ervan te weten?
Exactly my thoughts.
Vivre
pi_46009772
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:55 schreef Brupje het volgende:

[..]

Ik beschuldig helemaal niemand, doos. Lees mijn antwoord nog eens ofzo.
quote:
Ikzelf toen ik 6 was en sinds kort ben ik erachter dat mn kinderen ook misbruikt zijn....
pi_46009786
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat lijkt mij allemaal bijzonder veel druk opleveren. Wanneer je met iemand het contact verbreekt kan dat ook niet zonder druk.. Hoe dan ook levert het vervelende situaties op. Misschien dat een aantal familieleden waarmee je het kan bespreken wel een verschil zouden maken..
Het levert ook druk op.. Gelukkig heeft de dader het contact met onze familie verbroken..
Die druk was er bij mij alleen in mijn jongere jaren.. Tot aan mijn 16de zag ik hem nog.. Daarna nooit meer gezien.. Nog wel eens wat van gehoord via via.. Maar gezien gelukkig niet..
  maandag 5 februari 2007 @ 16:01:39 #84
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46009810
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Het levert ook druk op.. Gelukkig heeft de dader het contact met onze familie verbroken..
Die druk was er bij mij alleen in mijn jongere jaren.. Tot aan mijn 16de zag ik hem nog.. Daarna nooit meer gezien.. Nog wel eens wat van gehoord via via.. Maar gezien gelukkig niet..
Heb je het verder denk je voldoende achter je gelaten om als hij opeens weer voor je neus staat daar mee om te kunnen gaan?
  maandag 5 februari 2007 @ 16:02:46 #85
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_46009849
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:00 schreef PDOA het volgende:

[..]

Ik beschuldig helemaal niemand, doos. Lees mijn antwoord nog eens ofzo.
1. ik ben geen doos
2. Dan mag je eens leggen wat je dan bedoeld met "Zij is misbruikt en haar kinderen nu ook, zegt zij. Dan denk ik: "

[edit]Je hebt post geedit dus ik ook maar
quote:
[..]

[/quote]

Dat is toch keihard beschuldigen!? of zie ik dat fout?
  maandag 5 februari 2007 @ 16:03:47 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46009882
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:54 schreef Alicey het volgende:
Het was voor jou duidelijk beter zo. Hoe reageerde je moeder er eigenlijk op toen alles uit kwam?
Mijn ouders waren al een paar jaar gescheiden toen ik het vertelde. Mijn moeder was erg verdrietig en schaamde zich dood dat ze het nooit had gemerkt. En soms denk ik dat ze er nog steeds een beetje een schuldgevoel van heeft. Terwijl haar niets te verwijten valt.
quote:
Flarden van dit verhaal heb ik al eens eerder gehoord volgens mij..
Klopt, in juli toen mijn vader overleed en mijn schoonzus een beroerte kreeg heb ik er in R&P en achter de schermen het eea over verteld.
quote:
Jammer dat je er binnen je familie niet over kunt praten, want juist andere familieleden lijken mij hier bij uitstek de juiste mensen om er over te kunnen praten. Die weten wat jij weet.
Je kent mijn familie niet. Daar komt niet veel meer uit dan '...'
Jaja, deze appel is erg ver van de boom gevallen .

En eerlijk gezegd: ik heb daar inmiddels ook geen behoefte meer aan. Het is goed zo.
  maandag 5 februari 2007 @ 16:06:58 #87
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46009971
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mijn ouders waren al een paar jaar gescheiden toen ik het vertelde. Mijn moeder was erg verdrietig en schaamde zich dood dat ze het nooit had gemerkt. En soms denk ik dat ze er nog steeds een beetje een schuldgevoel van heeft. Terwijl haar niets te verwijten valt.
Dat is moeder-eigen ben ik bang.
quote:
Klopt, in juli toen mijn vader overleed en mijn schoonzus een beroerte kreeg heb ik er in R&P en achter de schermen het eea over verteld.
Juistem.
quote:
Je kent mijn familie niet. Daar komt niet veel meer uit dan '...'
Jaja, deze appel is erg ver van de boom gevallen .
Altijd zo geweest of zo geworden?
quote:
En eerlijk gezegd: ik heb daar inmiddels ook geen behoefte meer aan. Het is goed zo.
Da's het belangrijkste lijkt me.
pi_46009998
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:02 schreef Brupje het volgende:

[..]

1. ik ben geen doos
2. Dan mag je eens leggen wat je dan bedoeld met "Zij is misbruikt en haar kinderen nu ook, zegt zij. Dan denk ik: "

[edit]Je hebt post geedit dus ik ook maar
[..]

Dat is toch keihard beschuldigen!? of zie ik dat fout?
Dat ze je fout. Ik zeg toch niet: 'door jouw nalatigheid...'

Ik gooi alleen een balletje op.

Ik zeg alleen dat ik het vreemd vind dat nu ook haar kinderen misbruikt zijn. Allebei notabene! Dat kan stom toeval zijn, of niet... Verder weet ik er niks van, maar schijnbaar mag je geen vraagtekens plaatsen bij verhalen van mensen die misbruikt zijn...
pi_46010030
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb je het verder denk je voldoende achter je gelaten om als hij opeens weer voor je neus staat daar mee om te kunnen gaan?
Ik zou hem geen hand kunnen geven of een gezellig gesprek met hem aan kunnen knopen.. Maar ik zou hem ook niet naar de strot vliegen..

Het is niet zo dat ik alles achter me gelaten heb.. Ik heb er nog vaak "last" van..
Heb er genoeg aan overgehouden.. Iets waar ik hem zeker niet dankbaar voor ben..
Maar zou het niet laten merken aan hem mocht ik hem tegenkomen..
pi_46010136
Heel erg offtopic: Maar (hoe) heeft dit alles jullie seksbeleving beinvloed? Ik heb er zelf namelijk heel lang een heel erg extreem seksleven aan overgehouden. Het kon me niet extreem en gek genoeg zijn.

Op dit moment heb ik een enorme dip wat seks betreft "het hoeft even niet meer voor mij"
  maandag 5 februari 2007 @ 16:13:52 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46010182
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:08 schreef Tally het volgende:

Ik zou hem geen hand kunnen geven of een gezellig gesprek met hem aan kunnen knopen.. Maar ik zou hem ook niet naar de strot vliegen..

Het is niet zo dat ik alles achter me gelaten heb.. Ik heb er nog vaak "last" van..
Heb er genoeg aan overgehouden.. Iets waar ik hem zeker niet dankbaar voor ben..
Maar zou het niet laten merken aan hem mocht ik hem tegenkomen..
Ik bedoelde meer of je met je eigen gevoelens overweg zou kunnen.. Als ik het mezelf probeer in te beelden denk ik dat ik toch als ik iemand die zoiets bij me zou hebben gedaan weer zou tegen komen ik me toch angstig, boos en verdrietig zou voelen en er weer veel naar boven zou komen. Ik zou denk ik ook wel iets hebben dat ik niets laat merken, maar ik denk dat ik tegen die gevoelens weinig zou kunnen doen.

Wordt de last die je er van hebt nog minder of beter hanteerbaar?

Tik me op mijn vingers als ik teveel vraag hoor, maar het interesseert me.
pi_46010310
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:12 schreef BabblingBrook het volgende:
Heel erg offtopic: Maar (hoe) heeft dit alles jullie seksbeleving beinvloed? Ik heb er zelf namelijk heel lang een heel erg extreem seksleven aan overgehouden. Het kon me niet extreem en gek genoeg zijn.

Op dit moment heb ik een enorme dip wat seks betreft "het hoeft even niet meer voor mij"
Ik heb een drugs periode gehad, en daarin kwam ik erachter dat seks ook voor goede dingen kon worden gedaan. De hele bups is zo beschadigd dat ik er vrijwel niks van voel, en dat vind ik ook wel prima.
Daarna kwam mijn nonnetjestijd, het raak-me-niet-aan-ik-vind-dat-eng tijd.

En nu sta ik er eigenlijk neutraal tegenover, als ik de keuze heb wil ik geen seks omdat het me triggert, aan de andere kant, als je het doet met iemand die je lief hebt, is het ok. zolang het dan maar wel gentle gaat.
Vivre
pi_46010435
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:17 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Ik heb een drugs periode gehad, en daarin kwam ik erachter dat seks ook voor goede dingen kon worden gedaan. De hele bups is zo beschadigd dat ik er vrijwel niks van voel, en dat vind ik ook wel prima.
Daarna kwam mijn nonnetjestijd, het raak-me-niet-aan-ik-vind-dat-eng tijd.

En nu sta ik er eigenlijk neutraal tegenover, als ik de keuze heb wil ik geen seks omdat het me triggert, aan de andere kant, als je het doet met iemand die je lief hebt, is het ok. zolang het dan maar wel gentle gaat.
Nog geen 20 zijn en dan al over periodes in je leven kunnen praten, dat is gewoon niet eerlijk....
pi_46010477
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer of je met je eigen gevoelens overweg zou kunnen.. Als ik het mezelf probeer in te beelden denk ik dat ik toch als ik iemand die zoiets bij me zou hebben gedaan weer zou tegen komen ik me toch angstig, boos en verdrietig zou voelen en er weer veel naar boven zou komen. Ik zou denk ik ook wel iets hebben dat ik niets laat merken, maar ik denk dat ik tegen die gevoelens weinig zou kunnen doen.

Wordt de last die je er van hebt nog minder of beter hanteerbaar?

Tik me op mijn vingers als ik teveel vraag hoor, maar het interesseert me.
Ik probeer die gevoelens af te stompen en dan thuis instorten
Zolang hij maar niet ziet wat hij me heeft aangedaan.. Die angst, boosheid en verdriet zullen er zeker zijn..
Maar ik heb er voorgekozen om nooit iemand iets te vertellen.. Dus zouden die niet gepast zijn als ik zo'n uitbarsting zou krijgen als er iemand bij zou zijn anders dan hij en ik..

Sommige dingen worden wel beter hanteerbaar.. Andere dingen zijn nu eenmaal moeilijk..
Zelfvertrouwen en vertrouwen in mensen blijft toch een hekel punt..
Ik blijf nu eenmaal een eenling.. Toch blijf ik het proberen om mensen toe te laten..
Maar blijft moeilijk..
pi_46010690
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:12 schreef BabblingBrook het volgende:

zo ontzettend offtopic is het weer niet volgens mij, maar ik ben ook geen mod. Heel erg extreem seksleven heb ik niet gehad, alhoewel ik niet de bloemetjes buiten heb gezet, maar een heel park vol bloemetjes, inclusief planten, gemaaid grasveld en bomen. The works.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_46010854
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:20 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Nog geen 20 zijn en dan al over periodes in je leven kunnen praten, dat is gewoon niet eerlijk....
Ik denk, dat als ik niet na mijn vaders dood in sneltreinvaart in de psychiatrie was gerold, ik ook niet zo ver zou kunnen zijn gekomen. Daarnaast zit ik op een vrij bekend automutilatie forum, en dan leer je vrij snel open te zijn
Ik zie het ook niet meer als mijn geheim. Het is niet iets waar ik mee te koop loop, zeker IRL niet. Maar als er een discussie over is heb ik er geen probleem mee om mee te praten
Vivre
  maandag 5 februari 2007 @ 16:32:16 #97
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46010870
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:21 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik probeer die gevoelens af te stompen en dan thuis instorten
Bekende tactiek.
quote:
Zolang hij maar niet ziet wat hij me heeft aangedaan.. Die angst, boosheid en verdriet zullen er zeker zijn..
Maar ik heb er voorgekozen om nooit iemand iets te vertellen.. Dus zouden die niet gepast zijn als ik zo'n uitbarsting zou krijgen als er iemand bij zou zijn anders dan hij en ik..
Dat laatste ben ik het niet mee eens. Dat je er voor hebt gekozen om niemand iets te vertellen tot nu toe is geen reden dat je niet boos op hem mag zijn of niet je gevoelens zou mogen uiten. Wel is er de kans dat eventuele anderen niet zullen begrijpen wat er gaande is.. Ook kan ik me voorstellen dat je geen schijn van afhankelijkheid op wat voor manier dan ook van hem wilt wekken.
quote:
Sommige dingen worden wel beter hanteerbaar.. Andere dingen zijn nu eenmaal moeilijk..
Zelfvertrouwen en vertrouwen in mensen blijft toch een hekel punt..
Ik blijf nu eenmaal een eenling.. Toch blijf ik het proberen om mensen toe te laten..
Maar blijft moeilijk..
Als er maar een stijgende lijn in zit. Vertrouwen is iets wat wel kan wisselen en wat toch ook weer afhangt van je ervaringen. De mensen die jouw vertrouwen waard zijn zijn echter geduldig.
pi_46010886
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:31 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Ik denk, dat als ik niet na mijn vaders dood in sneltreinvaart in de psychiatrie was gerold, ik ook niet zo ver zou kunnen zijn gekomen. Daarnaast zit ik op een vrij bekend automutilatie forum, en dan leer je vrij snel open te zijn
Ik zie het ook niet meer als mijn geheim. Het is niet iets waar ik mee te koop loop, zeker IRL niet. Maar als er een discussie over is heb ik er geen probleem mee om mee te praten
Daarbij was mijn nonnetjes tijd van mijn 14e tot 17e, dus ik ben net nieuw in de neutrale periode
Vivre
pi_46011008
Pas toen mn jongste begon te praten,werden mij de dingen echt duidelijk en ben ik zelf contact met familieleden gaan zoeken(niet mijn familie) Ik ben erachter gekomen dat dit generatie op generatie verborgen word gehouden en daders en slachtoffers doen tegenover elkaar alsof er niets gebeurd is,en familieleden het zelf niet eens van elkaar weten !!!!
De familie word opgesplitst in 2 kampen:de gene die bij het wel gebeurd en degene die het niet gebeurd is,zo heeft de dader altijd mensen achter zich staan....
Vaak zie je dat de mannen dominant zijn en de vrouwen onderdrukt worden.
Die vrouwen durven niets te zeggen terwijl ze drommels goed weten wat er gebeurd en zijn in mijn ogen dus ook medeplichtig!

Helaas komt dit veel te veel voor....
pi_46011292
Ik zoek een beetje herkenning en erkenning.

De narigheid begon door mijn oudere buurjongen. Ik was 7 en hij heel wat jaartjes ouder. Vanaf dat punt kan ik me ook dingen herinneren.
Toen ik klein werd ik altijd heel verdrietig van complimentjes. En als ik complimentjes kreeg over een tekening of over een kledingstuk, dan maakte ik de tekening kapot of dan wilde ik die kleding niet meer aan.
Ik ben op de basisschool en de middelbare school heel erg gepest. Thuis ging het ook heel moeizaam, een vader die al zijn problemen op mij afschoof, ik liep/loop op eieren thuis. Door geestelijke mishandeling van hem ben ik op mijn 14e, 15 kilo afgevallen omdat hij altijd zei dat ik te dik was. Hij dronk toen al veel te veel en in dronken buien werd hij vervelend, niet handtastelijk, maar hij was niet fijn om bij hem in de buurt te zijn.
Op mijn 17e kreeg ik een relatie met een 30 jarige man. Hij bleek pedofiele gevoelens te hebben en ik ben veel te lang meegegaan in dat zieke spelletje van hem. Hij misbruikte mij en hij gebruikte mij om dichter bij mijn jongste zusje te komen.
Op een gegeven moment ging ik dingen doen om mezelf te laten huilen, dat doe ik op dit moment ook nog steeds, dat zijn de enige momenten dat ik iets voel.

Ik voel me al ruim 15 jaar neutraal of ik ben verdrietig.

Therapieen gehad van mijn 15e tot mijn 19e en daar ben ik toen abrupt mee gestopt, waarom weet ik niet eens....

Uiteindelijk zit ik nog steeds in diezelfde vicieuze cirkel. En het is zo moeilijk om mee te stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')