Nieuwendam is vrij onbetaalbaar, Wouter Bos woont er, dus dan weet je wel hoeveel het kostquote:Op dinsdag 29 juni 2004 09:42 schreef Hilje23 het volgende:
Hallo,
Ik woon niet in Amsterdam maar kom regelmatig bij mijn nicht die in Noord (Nieuwendam) woont!
Tja, het is geen oosten des lands...daar waar ik dus wegkom maar ik vind het een prima buurtje hoor! Heeeeel anders dan waar ik woon, maar zou ik naar A'dam verhuizen dan leek dat me wel wat...die dorpjes op zich in Noord vind ik dus juist wel grappig en Nieuwendam heeft een leuk winkelcentrum (met een toko hiihih, dat kennen ze hier nog niet)!
Er is voor een jaar of wat terug een jongen doodgeschoten op de hoek bij de shoarma, maar ach, overal in A'sam gebeurt wel eens wat toch?
Mijn nicht woonde eerder op de oude zijds achterburgwal en vind het prima in Noord!
Greetz. Hilje
In alle oude volkswijken zijn de betaalbare (150/200k) woningen zo rond de 50 a 70m2, het is een keuze tussen vierkante meters en leefbaarheid. Overigens vind ik 55m2 meer als zat voor ze tweeen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:31 schreef godigita het volgende:
Jullie boffen maar als ik het zo lees, Oud West, Jordaan, en het Centrum zowieso. Ik heb een goede baan, maar ik kan een beetje appartement/etage daar echt niet betalen. Maar ja, ik wil ook niet op 40 m2 wonen. Dus, hoe doen jullie dat allemaal? Hoeveel ruimte hebben jullie? Ik woon nu in Slotervaart, sommige stukken zijn echt deprimerend, maar ik woon in een leuk deel vind ik. Ben zo in de stad. Heb ook in Diemen gewoond, best ok, maar boring. Ook in Zeeburg, dat was super, en in Sloterdijk, wat op zich ook nog wel te doen is.
Ben zelf opgegroeid in Kinkerbuurt, Borgerstraatquote:
Ik woon om de hoek op de Jacob van Lennepstraatquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:54 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Ben zelf opgegroeid in Kinkerbuurt, Borgerstraat![]()
Ik ookquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik woon om de hoek op de Jacob van Lennepstraat![]()
Tja, dat is superjammer!!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:09 schreef Fides het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik 18 jaar geleden geboren en mijn ouders hadden daar 2 etages, maar hebben die na een aantal jaar verkocht voor minder dan 200.000 gulden toen. Ik hoorde wel dat het inmiddels omgerekend meer dan/rond de miljoen gulden waard zou zijn.![]()
Er is ook een verschil tussen bijna helemaal verlaten woonwijken (Zuid-Oost heb je dat) en woonwijken waar je normaal kan parkeren, waar het qua verkeer niet druk is, en waar het toch redelijk levendig is (dichtbij Plein 40-45 bijv.).quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:47 schreef kevin85 het volgende:
Het verschil tussen Nieuw West, ZO, en Noord als je dat vergelijkt met de Jordaan, de Pijp en Oud-zuid is dat je in de laatst genoemde wijken wel het idee hebt dat je in de stad woont.
BIj die 1e groep wijken zou ik dat niet hebben..
Natuurlijk zijn er in Slotervaart en Osdorp buurten waar het wel prima wonen is (Nieuw Sloten bijv.) maar er zit ook zo verschrikkelijk veel rotzooi daar om de hoek..![]()
En.. Hoe kleiner het soort delict dat er gepleegd wordt... Hoe dichter bij huis het gepleegd wordt..
Autokraken, insluipingen, vernielingen etc.
En ja, ik ken de cijfers vrij goed!
Ik woon dan zelf redelijk om de hoek bij het leidsche, en ondanks dat het daar druk is heb je wel echt het idee dat je in Amsterdam woont
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:42 schreef Leef het volgende:
DE JORDAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daar wil iedereen toch wonen....
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:42 schreef Leef het volgende:
DE JORDAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daar wil iedereen toch wonen....
Net gelezen, erg interessant artikel inderdaad. Overigens vond ik de eisen van de kopers wel meevallen hoor. Op pagina 28 staat bijvoorbeeld een stel dat 8 ton (!) te besteden heeft en daar 150 m2 en vijf kamers voor terug wil. Dat lijkt me toch alleszins redelijk. Waarschijnlijk zoeken ze iets in Oud-Zuid, maar het is toch belachelijk als je voor 8 ton dan niets kunt vinden.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:38 schreef gronk het volgende:
In de NRC van afgelopen zaterdag staat een heel stuk dat wonen in amsterdam onbetaalbaar is. Als ik de wensenlijstjes zie van de mensen die ze daarvoor geinterviewd hebben dan heb ik heel erg het idee dat de meeste mensen totaaal overspannen verwachtingen hebben (150m2 met tuin op een goede ligging in centrum amsterdam voor 250k), maar goed, iemand commentaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |