abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49176670
Is er ook een optie nergens???
pi_49177706
Bos en lommer zeker niet gaan wonen, of het moet aan begin van de Admiraal de Ruyterweg zijn, dat is nog aardig. Ik woon zelf in oud-west (30 meter van de JP Heye), bevalt uitstekend, 5 minuten lopen van vondelpark, en 10 minuten naar Leidseplein. Wat leuk is, is dat er ook s'avond heel veel leuke zaakjes open zijn. Ik heb er 55m2 gekocht voor 150k. Was 3 jaar terug en woning is al met 25k gestegen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_49177791
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 09:42 schreef Hilje23 het volgende:
Hallo,

Ik woon niet in Amsterdam maar kom regelmatig bij mijn nicht die in Noord (Nieuwendam) woont!
Tja, het is geen oosten des lands...daar waar ik dus wegkom maar ik vind het een prima buurtje hoor! Heeeeel anders dan waar ik woon, maar zou ik naar A'dam verhuizen dan leek dat me wel wat...die dorpjes op zich in Noord vind ik dus juist wel grappig en Nieuwendam heeft een leuk winkelcentrum (met een toko hiihih, dat kennen ze hier nog niet)!
Er is voor een jaar of wat terug een jongen doodgeschoten op de hoek bij de shoarma, maar ach, overal in A'sam gebeurt wel eens wat toch?
Mijn nicht woonde eerder op de oude zijds achterburgwal en vind het prima in Noord!

Greetz. Hilje
Nieuwendam is vrij onbetaalbaar, Wouter Bos woont er, dus dan weet je wel hoeveel het kost
pi_49177931
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:31 schreef godigita het volgende:
Jullie boffen maar als ik het zo lees, Oud West, Jordaan, en het Centrum zowieso. Ik heb een goede baan, maar ik kan een beetje appartement/etage daar echt niet betalen. Maar ja, ik wil ook niet op 40 m2 wonen. Dus, hoe doen jullie dat allemaal? Hoeveel ruimte hebben jullie? Ik woon nu in Slotervaart, sommige stukken zijn echt deprimerend, maar ik woon in een leuk deel vind ik. Ben zo in de stad. Heb ook in Diemen gewoond, best ok, maar boring. Ook in Zeeburg, dat was super, en in Sloterdijk, wat op zich ook nog wel te doen is.
In alle oude volkswijken zijn de betaalbare (150/200k) woningen zo rond de 50 a 70m2, het is een keuze tussen vierkante meters en leefbaarheid. Overigens vind ik 55m2 meer als zat voor ze tweeen.
pi_49177993
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:36 schreef Moja het volgende:
Oud West Kinkerstraat
Ben zelf opgegroeid in Kinkerbuurt, Borgerstraat

Daarna naar de Hoofdweg in de Baarsjes en nu woonachtig in Osdorp aan de Lelylaan en uitkijkend over het Sloterplas

Rondje sloterplas rennen, lekker aan het water zitten, heerlijk rustig en hoop groen. Tram 1 en 17 in de buurt dus zo op Leidse of weer bij me ouders in de Kinkerstraat
MOKUM XXX RATED
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:24:08 #206
79514 Ontopic
Odi et Amo
pi_49179164
Grachtengordel en Oud-Zuid
pi_49179249
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:54 schreef dronkeykong het volgende:

[..]

Ben zelf opgegroeid in Kinkerbuurt, Borgerstraat
Ik woon om de hoek op de Jacob van Lennepstraat
pi_49185084
Ik woon bij de JP Heijestraat

gaan we nou allemaal opnoemen waar we wonen?
pi_49185576
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:26 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik woon om de hoek op de Jacob van Lennepstraat
Ik ook
pi_49203959
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:09 schreef Fides het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik 18 jaar geleden geboren en mijn ouders hadden daar 2 etages, maar hebben die na een aantal jaar verkocht voor minder dan 200.000 gulden toen. Ik hoorde wel dat het inmiddels omgerekend meer dan/rond de miljoen gulden waard zou zijn.
Tja, dat is superjammer!!
geniet nooit met mate
pi_49204795
Oud-Zuid natuurlijk. Puik wonen hier.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_49215440
Ik zweer bij Westerpark/Spaarndammerbuurt. Is gewoon een gezellige buurt waar je alles hebt. Ik heb ook in slotervaart gewoond maar dat vond ik niks en ik heb 4 jaar in de Bijlmer gewerkt en hoewel het een mooie omgeving is, is dat ook geen buurt waar ik zou willen wonen. Te veel rottigheid.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:34:02 #213
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_49218915
Leuk topic!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_49219813
Ik snap niet wat er mis is met Geuzenveld/Slotermeer? Woon er zelf en je hebt ALTIJD parkeerplek voor je deur, vrijwel nergens betaald parkeren, weinig criminaliteit... En je bent zo overal als je wilt. Ga gewoon met de bus naar Sloterdijk en dan is overal binnen handbereik...

Zuid-Oost vind ik lelijk en kil, ik zou er zeer zeker niet willen wonen.
Noord verschilt eigenlijk, Tuindorp-Oostzaan is misschien wel hangjeugd/criminelen vrij, maar het is ook kil en saai imho, leuk als je 60+ bent (ze hebben daar ook de Cordaan, zo een hele grote appartementen gebied voor demente ouderen :-) )

Osdorp is ook wel aan te raden, maar hangt er vanaf waar je in Osdorp wilt wonen, Aker is super maar redelijk dure huizen...

Slotervaart = zelfde verhaal als bij Osdorp, is ok maar hangt er vanaf waar je wilt wonen.

Ik snap ook WERKELIJK niet hoe mensen Oud-Zuid kunnen aanprijzen, er wonen alleen maar rijke ballen, het is overdag FOKKING druk qua verkeer, je schiet geen REET op, en je hebt bijna NOOIT parkeerplek...

Oh ja ik ben geboren in Amsterdam en ik woon er al mijn hele leven lang...
pi_49221312
Het verschil tussen Nieuw West, ZO, en Noord als je dat vergelijkt met de Jordaan, de Pijp en Oud-zuid is dat je in de laatst genoemde wijken wel het idee hebt dat je in de stad woont.
BIj die 1e groep wijken zou ik dat niet hebben..
Natuurlijk zijn er in Slotervaart en Osdorp buurten waar het wel prima wonen is (Nieuw Sloten bijv.) maar er zit ook zo verschrikkelijk veel rotzooi daar om de hoek..

En.. Hoe kleiner het soort delict dat er gepleegd wordt... Hoe dichter bij huis het gepleegd wordt..
Autokraken, insluipingen, vernielingen etc.
En ja, ik ken de cijfers vrij goed!

Ik woon dan zelf redelijk om de hoek bij het leidsche, en ondanks dat het daar druk is heb je wel echt het idee dat je in Amsterdam woont
pi_49221651
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:47 schreef kevin85 het volgende:
Het verschil tussen Nieuw West, ZO, en Noord als je dat vergelijkt met de Jordaan, de Pijp en Oud-zuid is dat je in de laatst genoemde wijken wel het idee hebt dat je in de stad woont.
BIj die 1e groep wijken zou ik dat niet hebben..
Natuurlijk zijn er in Slotervaart en Osdorp buurten waar het wel prima wonen is (Nieuw Sloten bijv.) maar er zit ook zo verschrikkelijk veel rotzooi daar om de hoek..

En.. Hoe kleiner het soort delict dat er gepleegd wordt... Hoe dichter bij huis het gepleegd wordt..
Autokraken, insluipingen, vernielingen etc.
En ja, ik ken de cijfers vrij goed!

Ik woon dan zelf redelijk om de hoek bij het leidsche, en ondanks dat het daar druk is heb je wel echt het idee dat je in Amsterdam woont
Er is ook een verschil tussen bijna helemaal verlaten woonwijken (Zuid-Oost heb je dat) en woonwijken waar je normaal kan parkeren, waar het qua verkeer niet druk is, en waar het toch redelijk levendig is (dichtbij Plein 40-45 bijv.).

In het centrum hoef ik dus niet te wonen (uitzonderingen daargelaten uiteraard).
pi_49240093
Tja, wat zoek je? Je zoekt een kamer dus ik neem ff aan dat je jong bent (student?) Dan zou ik niet Gouden Leeuw of zo adviseren, Veel te ver weg vanuit de stad (ik heb 9 jaar in de hoogbouw gewoond, dus ik kan het weten...) Je zoekt DE PERFECTE combinatie en die is er bijna niet... Wel leuk is: Dapperbuurt (ik woon er zelfnu), Oosterparkbuurt... Maar ja, je vraagt VEEL.

P.s. De Gouden Leeuw en Groenhoven zijn geen SLECHTE flats hoor! Ze staan alleen ver uit de stad.
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:40:12 #218
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_49240480
ik woon zelf in bos en lommer, aan het erasmuspark
prima buurt

oud west, de rivierenbuurt, de pijp en de jordaan zijn bij mij favoriet, maar ook meteen prijzig [zeker als student moet je dan mazzel hebben]

zou niet verder naar west willen wonen, de baarsjes of in noord
en sowieso buiten de ring lijkt me niks, ga dan niet in amsterdam wonen
an urge to help mankind overcomes me
pi_50044578
Watergraafsmeer is relaxed, Riverenbuurt is zeker ook relaxed.

Ik woon zelf bij het Amstel station daar, vind het er lekker rustig nooit problemen met gekke gasten.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:42:03 #220
165237 Leef
Sunny side up!
pi_50044763
DE JORDAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daar wil iedereen toch wonen....
pi_50051371
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:42 schreef Leef het volgende:
pi_50051491
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:42 schreef Leef het volgende:
  zondag 3 juni 2007 @ 11:38:43 #223
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50055040
In de NRC van afgelopen zaterdag staat een heel stuk dat wonen in amsterdam onbetaalbaar is. Als ik de wensenlijstjes zie van de mensen die ze daarvoor geinterviewd hebben dan heb ik heel erg het idee dat de meeste mensen totaaal overspannen verwachtingen hebben (150m2 met tuin op een goede ligging in centrum amsterdam voor 250k ), maar goed, iemand commentaar?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_50056527
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:38 schreef gronk het volgende:
In de NRC van afgelopen zaterdag staat een heel stuk dat wonen in amsterdam onbetaalbaar is. Als ik de wensenlijstjes zie van de mensen die ze daarvoor geinterviewd hebben dan heb ik heel erg het idee dat de meeste mensen totaaal overspannen verwachtingen hebben (150m2 met tuin op een goede ligging in centrum amsterdam voor 250k ), maar goed, iemand commentaar?
Net gelezen, erg interessant artikel inderdaad. Overigens vond ik de eisen van de kopers wel meevallen hoor. Op pagina 28 staat bijvoorbeeld een stel dat 8 ton (!) te besteden heeft en daar 150 m2 en vijf kamers voor terug wil. Dat lijkt me toch alleszins redelijk. Waarschijnlijk zoeken ze iets in Oud-Zuid, maar het is toch belachelijk als je voor 8 ton dan niets kunt vinden.

Sowieso werd het weer pijnlijk duidelijk hoe vaak de huizenprijzen over de kop zijn gegaan in de afgelopen jaren. Vastgoedjongens kopen een pandje, verbouwen het een en ander en vervolgens wordt het voor 1,5 keer de waarde te koop gezet en binnen een week is het verkocht. Met deze schaarste wordt Amsterdam binnen de ring slechts bewoond door de blanke elite, zeker als de sociale huurwoningen verdwijnen. Dat zie je nu al gebeuren in Oud-Zuid, Jordaan, Rivierenbuurt, etc. Alle huurwoningen die vrij komen worden voor veel te veel geld verkocht aan yuppen.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_65345061
Ik ga in Osdorp wonen, op een woonboot aan de Ringvaartdijk. Wat kan ik verwachten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')