Tja, iets fancy's, dat zou mooi zijn. Maar een beetje kamer met douche.keuken/toilet en mogelijkheid voor internet vind ik wel okee.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:47 schreef KonnieKipke het volgende:
op zich heb je in Uilenstede wel een kamer voor 220 incl. Maar als je iets fancy s zoekt mag de buidel open!
Dat weet ik, was dat de voorwaarde dan voor dit topic?quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:03 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar in zuid en die andere buurten die je opnoemt willen we allemaal wel wonen. Alleen is dat voor 99% van de mensen niet weggelegd.
Ik heb 20 jaar in Amsterdam gewoond en ben er geboren, je hoeft mij niet uit te leggen wat leuk is of waaromquote:Die andere buurten die je opnoemt waar je niet moet wonen zijn ook prima. Zuid OOst kent veel goede buurten. De Jordaan mocht je willen dat je er wat kon krijgen. Wallen zelfde verhaal en Noord is ook niks mis mee en West al helemaal niet. Behalve de westelijke tuinsteden dan.
nee dit is eigenlijk de enige "gewenste" optie die iedereen vergeet:quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:05 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat weet ik, was dat de voorwaarde dan voor dit topic?
[..]
Zoveel. Ik woon zelf in Gaasperplas in een 6 kamer woning. Groot park, metro voor de deur. Behoorlijk rijke buurt ook. Vrije sektor woningen dus je moet behoorlijk wat geld hebben om hier uberhaupt te mogen wonen. (niet dat ik geld heb maar door omstandigheden heb ik het geluk in deze woning te kunnen wonen met twee anderen)quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:05 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat weet ik, was dat de voorwaarde dan voor dit topic?
[..]
I. Zuidoost goede buurten? Welke?
kun je van daaruit makkelijk de stad in ??quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:37 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Zoveel. Ik woon zelf in Gaasperplas in een 6 kamer woning. Groot park, metro voor de deur. Behoorlijk rijke buurt ook. Vrije sektor woningen dus je moet behoorlijk wat geld hebben om hier uberhaupt te mogen wonen. (niet dat ik geld heb maar door omstandigheden heb ik het geluk in deze woning te kunnen wonen met twee anderen)
Verder heb je Gein/Reigersbos zijn ook wel redelijk. Niet heel zuidoost bestaat uit de bijlmer maar dat schijnen veel mensen niet te weten.
Ik betaal 768 euro voor een 100m2 6 kamer woning met behoorlijk groot balkon. En nog een box. Daar zitten de servicekosten bij in. Dus inclusief schoonmaken van de hal en lift etc. Ze hebben nog een type woning wat nog groter is. Die zitten op de 6e etage of zo en zijn twee verdiepingen dus helemaal bovenin met een vide en zo.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:26 schreef xychix het volgende:
[..]
kun je van daaruit makkelijk de stad in ??
6 kamerwoning... ik had ook nog contact gehad met ene eric daardie zat in een zelfde situatie geloof ik.
maar hoeveel geld moet je hebben om er iets te kopen dan ?? en huur ?? als er daar nog eens een betaalbare kamer vrijkomt!!! call me!
betaal nu 400 euro voor a'dam noord (is ook wel ok hoor... aan de ijdoornlaan) maar ik heb +/- 16 m2 kamer
De metro stopt voor de deur, de eindhalte van lijn 53. De nachtbus stop daar ook bij het busstation wat naast het metro station ligt. Het ligt naast de A9 en via de gooise weg zit je vrij makkelijk in het centrum.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:26 schreef xychix het volgende:
[..]
kun je van daaruit makkelijk de stad in ??
Nou ik ken zo al vijf twintigers/dertigers in leuke huurappartementen of koopwoningen o.a. admiraal de ruijterweg, reinaert de vosstraat, etc.quote:Op donderdag 11 maart 2004 03:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dream on, vertel me dan eens waar die zouden moeten wonen, ik woon zelf in bos en lommer en daar wonen echt geen juppen.
Ze zijn daar toch ook dat gebouw over de A10 aan het bouwen. Dat komen dacht ik ook woningen in.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:55 schreef gids het volgende:
[..]
Nou ik ken zo al vijf twintigers/dertigers in leuke huurappartementen of koopwoningen o.a. admiraal de ruijterweg, reinaert de vosstraat, etc.
Ze wonen er toch echt her en der. Of ken ik de enige vijf die in Bos en Lommer wonen?![]()
Bepaalde stukjes van Admiraal de Ruyterweg zijn mooie appartamenten, maar wil je in een straat wonen waarin alleen maar belwinkels gevestigt zijn? Ik woon zelf aan de Admiraal de R. weg en het is echt een buurt die heel hard aan het verpauperen is. Daarnaast is iemand tussen de twintig en dertig natuurlijk niet automatisch een yup.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:55 schreef gids het volgende:
[..]
Nou ik ken zo al vijf twintigers/dertigers in leuke huurappartementen of koopwoningen o.a. admiraal de ruijterweg, reinaert de vosstraat, etc.
Ze wonen er toch echt her en der. Of ken ik de enige vijf die in Bos en Lommer wonen?![]()
Gebouw is mooi, maar het is daar wel 1 grote turke bende.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:12 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ze zijn daar toch ook dat gebouw over de A10 aan het bouwen. Dat komen dacht ik ook woningen in.
quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:25 schreef xychix het volgende:
[..]
leuke cafe's, goed bier
WAAAR ik zit dus in noord nu.. prachtige kamer (wel duur!!! 400 euro)
maar ik wil socializen... studenten ontmoeten!
Ik ken nu namelijk nog niemand in amsterdam!
quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, ow dat heb ik er helemaal niet bijgezet
Vooral nu de tramlijn 10 zeer binnenkort gaat rijden, daar ben ik erg blij mee. Daarmee ben je binnen 10 minuten op het Leidse.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:33 schreef Glacius het volgende:
[..]. Is een inderdaad een hele fijne wijk.
Probeer op het Buikslotermeer eens Café Boven 't IJ of de Bascule.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:02 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
in eerste instantie heb ik gereageerd op die studio op kamernet.nlquote:Op donderdag 1 april 2004 11:24 schreef Aventura het volgende:
Hoe kom je aan die woning als ik vragen mag?
Indische buurt?quote:Op vrijdag 2 april 2004 11:20 schreef rickywilliams het volgende:
zijn er ook buurten in Adam waar veel molukkers wonen?
Ik ben ingeloot voor een monumentaal arbeiderswoninkje in Vogeldorp (niet vogelbuurt!) in Noord!quote:Op vrijdag 2 april 2004 11:11 schreef PPL het volgende:
Jiehaa !
Voorlopig blijf ik in Noord.
Zojuist gebeld door de Makleaar dat we een nieuwbouwhuis toegewezen hebben gekregen in Tuindorp Oostzaan.
[afbeelding]
* door het dolle heen is *
Hier in Zaanstad zit een enorme Molukkers enclave! Die was laatst ook in het nieuws omdat ze al 30 jaar geen huur betalen.quote:Op vrijdag 2 april 2004 11:24 schreef PPL het volgende:
Molukkers zitten toch meer in Zuid-Holland ?
Ik ken ze.quote:Op vrijdag 2 april 2004 12:36 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik ben ingeloot voor een monumentaal arbeiderswoninkje in Vogeldorp (niet vogelbuurt!) in Noord!
Gebouwd in 1917 en pas gerenoveerd. Ze zijn te koop aangeboden door woonstichting de Key en er was veeeel animo....
True.quote:ik denk dat Noord binnen een paar jaar erg populair gaat worden.
De huizenprijzen zijn niet zo exorbitant als in de binnenstad.
In de Molukkenstraat misschienquote:Op vrijdag 2 april 2004 11:20 schreef rickywilliams het volgende:
zijn er ook buurten in Adam waar veel molukkers wonen?
Het is dat wijkje naast het Brederocollege! Achter de Meeuwenlaan eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 april 2004 12:51 schreef PPL het volgende:
[..]
Ik ken ze.
Een vriend van mij heeft er een tijdje in onderhuur gezeten.
Bets wel te doen die buurt daar.
Is toch naats die technische school bij de Hoeksewaardscheweg ?
[..]
Een fijne buurt, ik heb er gewoond zelf, alleen de huizenprijzen zijn de laatste jaren als een raket gestegen daar en op Woningnet zie ik voor een huurwoning daar soms op 1 huis wel 293 reacties. Niet meer haalbaar dus. (voor mij althans)quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:56 schreef L.Denninger het volgende:
Watergraafsmeer bevalt prima moet ik zeggen, net een dorpje maar je zit in 15 minuutjes in het centrum
Heb ook strontmazzel gehad inderdaad, de huiseigenaar was een goeie bekende van me.quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
Een fijne buurt, ik heb er gewoond zelf, alleen de huizenprijzen zijn de laatste jaren als een raket gestegen daar en op Woningnet zie ik voor een huurwoning daar soms op 1 huis wel 293 reacties. Niet meer haalbaar dus. (voor mij althans)
Doe mij ook zo'n paquote:Op vrijdag 2 april 2004 18:32 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Heb ook strontmazzel gehad inderdaad, de huiseigenaar was een goeie bekende van me.
nog bedankt, pa !
Ik heb nooit problemen om een plek te vinden - er is ook altijd plek voor m'n eigen huis.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:03 schreef Jihad-Joe het volgende:
Watergraafsmeer![]()
Waar ik woon.![]()
Het is hier echt een topbuurt!!
Wel 1 probleem.. en dat is parkeerplaats voor je auto.
Na 8 uur s'avonds is er nergens plek te bekennen.![]()
Althans... aan de noordkant van Watergraafsmeer.
Meestal is er wel plek aan de Kamerlingh Onneslaan aan de Frankendael park.
quote:Op dinsdag 17 februari 2004 00:06 schreef BL_Henkie het volgende:
[..]
Zeker weten. Duivendrecht (gemeente Ouderkerk a/d Amstel) zit ingeklemd tussen A'dam en A'dam ZO en is gewoon een rustige en (dare i say it?) autochtone dorpje, volgens mij de op 1 na beste wijk (na Oud Zuid) en 15 minuten met de metro vanaf het Centraal Station.
btw het oude Centrum zelf is ook fantastisch wonen als je van de drukte houdt, de brallende, dronken Engelse toeristen en schreeuwende junks midden in de nacht maar dat is een ander verhaal.
Al lang?quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:34 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Haha,
Kom ik over als iemand uit Noord
Ik mag Noordelingen wel, recht-door-zee, open en spontaan.
Ik woon in Diemen
Ja maar dat is neit te vergelijken met het echte Diemen-Zuid....( kruidenbuurt etc) ...jij woon eigenlijk in Diemen III en meer in Duivendrecht...quote:Op donderdag 11 maart 2004 11:44 schreef kryators het volgende:
Diemen zuid (biesbosch) is heerlijk wonen lekker rustig :-)
Noordelijke kan van Watergraafsmeer bij de Middenweg.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:18 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik heb nooit problemen om een plek te vinden - er is ook altijd plek voor m'n eigen huis.
(Bij de radioweg in de buurt)
Waar zit jij dan ?
Nou had ik het daar toevallig vorige week nog over met een kennis die daar een huis heeft en crime schijnt daar enorm toe te nemen de laatste paar jaar.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:43 schreef KonnieKipke het volgende:
* HarigeKerel zweert nu bij Amstelveen.
Slotervaart / Overtoomse Veldquote:Op maandag 28 juni 2004 20:55 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nou had ik het daar toevallig vorige week nog over met een kennis die daar een huis heeft en crime schijnt daar enorm toe te nemen de laatste paar jaar.
Nee, Landsmeer is waar ik heen wil als het financieel eens mee gaat zitten![]()
Na zes jaar daar naar school gaan sprak ik soms zonder het te beseffen murksquote:Op maandag 28 juni 2004 21:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Slotervaart / Overtoomse Veld
Ik wel..quote:Op maandag 28 juni 2004 21:33 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Na zes jaar daar naar school gaan sprak ik soms zonder het te beseffen murks![]()
Nee, daar wonen doe ik liever niet (meer)![]()
ondertussen zou je willen dat je zoveel geld had om in het centrum te wonen..quote:Op dinsdag 29 juni 2004 08:00 schreef Sakura het volgende:
Wijken waar je in amsterdam niet wilt wonen?
Nou, simpel, alle wijken die binnen de ring A10 vallen en alle wijken die binnen een rand van 20Km liggen buiten de ring A10.
In al die wijken wil je nog niet dood liggen, wil je zelfs je konijn nog niet begraven hebben.
Allemaal stuk voor stuk de grootste tering wijken die je maar kan verzinnen.
Wat voor een teringzooi ook, aan de Haagse Schilderswijk kunnen ze toch niet tippen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 08:00 schreef Sakura het volgende:
Nou, simpel, alle wijken die binnen de ring A10 vallen en alle wijken die binnen een rand van 20Km liggen buiten de ring A10.
In al die wijken wil je nog niet dood liggen, wil je zelfs je konijn nog niet begraven hebben.
Westerpark, leuke buurtquote:Op woensdag 30 juni 2004 23:23 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben net een huis gekocht in de ecowijk in Westerpark, tegenover de westergasfabriek. Lijkt me een erg leuke buurt en zit vlakbij het centrum. Wel een nadeel, dit stukje van de buurt is autovrij...
True, ik heb heel lang gezocht in Buitenveldert en Oud Zuid, maar met 8 jaar woonduur, werd ik nog steeds nr 14. Nu woon ik in Aveen en het is top!quote:Op zondag 4 juli 2004 23:51 schreef Famous_Rose het volgende:
Geuzenveld, bos & lommer, Zuid oost (=bijlmer) is allemaal 3 x kut. Wijken waar je prettig kan wonen is A'dam Oud Zuid, Amsterdam Buitenveldert, Amsterdam Centrum, de pijp en Amstelveen...
Niet oordelen voordat je er hebt gewoond...quote:Op zondag 4 juli 2004 23:51 schreef Famous_Rose het volgende:
Geuzenveld, bos & lommer, Zuid oost (=bijlmer) is allemaal 3 x kut. Wijken waar je prettig kan wonen is A'dam Oud Zuid, Amsterdam Buitenveldert, Amsterdam Centrum, de pijp en Amstelveen...
Zoals wat?quote:Op maandag 5 juli 2004 12:48 schreef jd1982 het volgende:
Doe mij maar een lekker buitenwijkje...
Ja precies, de Herengracht is echt een tering-wijk,quote:Op dinsdag 29 juni 2004 08:00 schreef Sakura het volgende:
Gelukkig weet je waar je over praatquote:Op zondag 4 juli 2004 23:51 schreef Famous_Rose het volgende:
Zuid oost (=bijlmer)
Ik woon er nu een half jaar, en zit er prima!quote:Op maandag 28 juni 2004 21:31 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Slotervaart / Overtoomse Veld
De bijlmer/ZO zou eigelijk bij Diemen gaan horen, ware het niet dat de gemeente Diemen daar niet echt zin in had (goh).quote:Op zondag 4 juli 2004 23:47 schreef Willy84 het volgende:
Ik woon in de Rivierenbuurt. En als ik bijvoorbeeld naar de Arena fiets. Dan kom ik door een andere gemeente heen (Duivendrecht) Ik vind het heel apart dat ZO eigenlijk een soort eiland is. Weet iemand hoe dat gekomen is ? En waarom Duivendrecht niet bij Adam is gevoegd oid. Het is toch net Amsterdam.
ja de rivierenbuurt is eigelijk best ok tot prima okquote:Op maandag 7 mei 2007 22:14 schreef kevin85 het volgende:
Rivierenbuurt zeer ok?![]()
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, niet zo'n geweldig leuke buurt..
De pijp is leuker denk ik!
* Woont in de jordaan![]()
He buurman,quote:Op dinsdag 17 februari 2004 07:36 schreef Vaag22 het volgende:
Ik ben sinds 2 weekjes Amsterdam uit,en woonde hiervoor in Oost.
Op de Zeeburgerdijk om precies tezijn.
Nu valt deze straat reuze mee qua criminele zooi,maar vlak erachter ligt het java plein met alle problemen van dien.
Als je het niet erg vind om als enige Nederlander buiten telopen,
is dit wel een mooie buurt voor je.
Verder vind ik het maar 1 grote pleuris zooi hoor.
Overal troep op de grond,mensen zonder respect vor anderen,buren die geen Nederlands lullen en ga zo maar door
Maarja,ieder zn ding nietwaar.
Onderhuur hier, en ik deel 't appartement samen met iemandquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:31 schreef godigita het volgende:
Jullie boffen maar als ik het zo lees, Oud West, Jordaan, en het Centrum zowieso. Ik heb een goede baan, maar ik kan een beetje appartement/etage daar echt niet betalen. Maar ja, ik wil ook niet op 40 m2 wonen. Dus, hoe doen jullie dat allemaal? Hoeveel ruimte hebben jullie? Ik woon nu in Slotervaart, sommige stukken zijn echt deprimerend, maar ik woon in een leuk deel vind ik. Ben zo in de stad. Heb ook in Diemen gewoond, best ok, maar boring. Ook in Zeeburg, dat was super, en in Sloterdijk, wat op zich ook nog wel te doen is.
heb er ook tijdelijk gewoondquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:05 schreef godigita het volgende:
Ja, megaduur daar aan het water idd. Ik woonde er tijdelijk
Kakkerlakken,tamelijk zuiverquote:Op woensdag 10 maart 2004 22:34 schreef KonnieKipke het volgende:
zitten toch overal kakkerlakken tegenwoordig. Maar goed, rivierenbuurt is nog tamelijk zuiver.. Net als oud-zuid en buitenveldert.
Ik heb geluk gehad dat ik mijn appartement 11 jaar geleden in De Pijp heb gekocht. Was toen geen gewilde buurt! Zit nu op 8 hoog met megamooi balkon en uitzicht op het Rijksmuseum. Oppervlakte is 125 vierkante meter (4 kamers). Heeft indertijd (omgerekend) 209.000 euri gekost...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:31 schreef godigita het volgende:
Jullie boffen maar als ik het zo lees, Oud West, Jordaan, en het Centrum zowieso. Ik heb een goede baan, maar ik kan een beetje appartement/etage daar echt niet betalen. Maar ja, ik wil ook niet op 40 m2 wonen. Dus, hoe doen jullie dat allemaal? Hoeveel ruimte hebben jullie? Ik woon nu in Slotervaart, sommige stukken zijn echt deprimerend, maar ik woon in een leuk deel vind ik. Ben zo in de stad. Heb ook in Diemen gewoond, best ok, maar boring. Ook in Zeeburg, dat was super, en in Sloterdijk, wat op zich ook nog wel te doen is.
Dat ligt in De Rivierenbuurt en is een van de mooiste/beste straten van Amsterdam! Echt helemaal super, mag ik je feliciteren??quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:22 schreef Fides het volgende:
Hoe heet de wijk waar de Roerstraat in ligt en is het wat?
Nou, daar ben ik 18 jaar geleden geboren en mijn ouders hadden daar 2 etages, maar hebben die na een aantal jaar verkocht voor minder dan 200.000 gulden toen. Ik hoorde wel dat het inmiddels omgerekend meer dan/rond de miljoen gulden waard zou zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:26 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Dat ligt in De Rivierenbuurt en is een van de mooiste/beste straten van Amsterdam! Echt helemaal super, mag ik je feliciteren??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |