abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17647284
op zich heb je in Uilenstede wel een kamer voor 220 incl. Maar als je iets fancy s zoekt mag de buidel open!
  donderdag 11 maart 2004 @ 16:54:22 #102
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_17647438
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:47 schreef KonnieKipke het volgende:
op zich heb je in Uilenstede wel een kamer voor 220 incl. Maar als je iets fancy s zoekt mag de buidel open!
Tja, iets fancy's, dat zou mooi zijn. Maar een beetje kamer met douche.keuken/toilet en mogelijkheid voor internet vind ik wel okee.

Twee kamers zou geweldig zijn, of één kamer van minimaal 16 of 18 m2. Maar voor zo'n prijs is er natuurlijk niets te vinden. Bovendien gaat het om een studentenkamer, en hoef ik er niet permament te wonen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_17649006
ik heb gister bod uitgebracht op woning vlakbij kinkerstraat, rond de anderhalf ton, maar wel goed onderhouden en super leuke buurt. Hoop dat het wat wordt. En die gast die roept dat Jordaan geen goede buurt is om te wonen snapt het denk ik niet helemaal, Jordaan is met Oud Zuid, echt de meeste gewilde lokatie van amsterdam
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_17649170
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 15:03 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar in zuid en die andere buurten die je opnoemt willen we allemaal wel wonen. Alleen is dat voor 99% van de mensen niet weggelegd.
Dat weet ik, was dat de voorwaarde dan voor dit topic?
quote:
Die andere buurten die je opnoemt waar je niet moet wonen zijn ook prima. Zuid OOst kent veel goede buurten. De Jordaan mocht je willen dat je er wat kon krijgen. Wallen zelfde verhaal en Noord is ook niks mis mee en West al helemaal niet. Behalve de westelijke tuinsteden dan.
Ik heb 20 jaar in Amsterdam gewoond en ben er geboren, je hoeft mij niet uit te leggen wat leuk is of waarom Ik ken de wallen heel erg goed (heb omg. nieuwmarkt gewoond) en ik hoef echt niet tussen die schijtzooi te wonen
De Jordaan bevalt me gewoon niet als buurt, kleine pokkehuisjes en loeiduur, slaat nergens op.
Wat trouwens nog wel redelijk leuk is is het gedeelte tussen de Spiegelgracht en de Vijzelstraat in, erg leuke straatjes en lekker rustig.

Noord vind ik proletenburg. West is marokkoburg, vrnl mercator/de baarsjes Kutgebied, lelijke woningbouw, levensloos en saai. Zuidoost goede buurten? Welke?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_17649723
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 18:05 schreef kamagurka het volgende:

[..]

[..]
nee dit is eigenlijk de enige "gewenste" optie die iedereen vergeet:
als ik echter ga kopen wil ik de auto bij de deur.... dus buiten de ring ...
ieder probleem is een nieuwe kans, een nieuwe uitdaging
pi_17649972
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 18:05 schreef kamagurka het volgende:

[..]

[..]

I. Zuidoost goede buurten? Welke?
Zoveel. Ik woon zelf in Gaasperplas in een 6 kamer woning. Groot park, metro voor de deur. Behoorlijk rijke buurt ook. Vrije sektor woningen dus je moet behoorlijk wat geld hebben om hier uberhaupt te mogen wonen. (niet dat ik geld heb maar door omstandigheden heb ik het geluk in deze woning te kunnen wonen met twee anderen)

Verder heb je Gein/Reigersbos zijn ook wel redelijk. Niet heel zuidoost bestaat uit de bijlmer maar dat schijnen veel mensen niet te weten.
pi_17651172
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 18:37 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Zoveel. Ik woon zelf in Gaasperplas in een 6 kamer woning. Groot park, metro voor de deur. Behoorlijk rijke buurt ook. Vrije sektor woningen dus je moet behoorlijk wat geld hebben om hier uberhaupt te mogen wonen. (niet dat ik geld heb maar door omstandigheden heb ik het geluk in deze woning te kunnen wonen met twee anderen)

Verder heb je Gein/Reigersbos zijn ook wel redelijk. Niet heel zuidoost bestaat uit de bijlmer maar dat schijnen veel mensen niet te weten.
kun je van daaruit makkelijk de stad in ??

6 kamerwoning... ik had ook nog contact gehad met ene eric daar die zat in een zelfde situatie geloof ik.

maar hoeveel geld moet je hebben om er iets te kopen dan ?? en huur ?? als er daar nog eens een betaalbare kamer vrijkomt!!! call me!

betaal nu 400 euro voor a'dam noord (is ook wel ok hoor... aan de ijdoornlaan) maar ik heb +/- 16 m2 kamer
pi_17651566
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 19:26 schreef xychix het volgende:

[..]

6 kamerwoning... ik had ook nog contact gehad met ene eric daar die zat in een zelfde situatie geloof ik.

maar hoeveel geld moet je hebben om er iets te kopen dan ?? en huur ?? als er daar nog eens een betaalbare kamer vrijkomt!!! call me!

betaal nu 400 euro voor a'dam noord (is ook wel ok hoor... aan de ijdoornlaan) maar ik heb +/- 16 m2 kamer
Ik betaal 768 euro voor een 100m2 6 kamer woning met behoorlijk groot balkon. En nog een box. Daar zitten de servicekosten bij in. Dus inclusief schoonmaken van de hal en lift etc. Ze hebben nog een type woning wat nog groter is. Die zitten op de 6e etage of zo en zijn twee verdiepingen dus helemaal bovenin met een vide en zo.

Er stonden veel woningen een tijdje terug te koop omdat vesteda de eigenaar een deel van de woningen kwijt wilde. Als het goed is zitten ze op internet dus moet je even zoeken. De woning waar ik in zit werd voor rond de 400.000 gulden verkocht geloof ik. Ze hebben ook 3 en 4 kamer woningen dus die zullen wel goedkoper zijn. De huur van een 3 kamer woning was een paar jaar terug rond de 800 gulden of zo.
pi_17651649
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 19:26 schreef xychix het volgende:

[..]

De metro stopt voor de deur, de eindhalte van lijn 53. De nachtbus stop daar ook bij het busstation wat naast het metro station ligt. Het ligt naast de A9 en via de gooise weg zit je vrij makkelijk in het centrum.

Enige nadeel is dat er niet echt veel winkels en zo zijn. Als je een auto hebt valt het wel mee maar het is niet zoals in het centrum dat je de deur uit loopt dat je meteen winkels/restaurants etc op de hoek hebt. Maar het is wel weer lekker rustig.
  donderdag 11 maart 2004 @ 19:55:26 #110
69669 gids
B.I.T.C.H.
pi_17651850
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 03:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dream on, vertel me dan eens waar die zouden moeten wonen, ik woon zelf in bos en lommer en daar wonen echt geen juppen.
Nou ik ken zo al vijf twintigers/dertigers in leuke huurappartementen of koopwoningen o.a. admiraal de ruijterweg, reinaert de vosstraat, etc.
Ze wonen er toch echt her en der. Of ken ik de enige vijf die in Bos en Lommer wonen?
Babe In Total Control of Herself
pi_17652257
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 19:55 schreef gids het volgende:

[..]

Nou ik ken zo al vijf twintigers/dertigers in leuke huurappartementen of koopwoningen o.a. admiraal de ruijterweg, reinaert de vosstraat, etc.
Ze wonen er toch echt her en der. Of ken ik de enige vijf die in Bos en Lommer wonen?
Ze zijn daar toch ook dat gebouw over de A10 aan het bouwen. Dat komen dacht ik ook woningen in.
pi_17652361
www.vesteda.com kan je kijken. Daar staan behoorlijk wat woningen in diverse gebieden in Amsterdam.
pi_17659355
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 19:55 schreef gids het volgende:

[..]

Bepaalde stukjes van Admiraal de Ruyterweg zijn mooie appartamenten, maar wil je in een straat wonen waarin alleen maar belwinkels gevestigt zijn? Ik woon zelf aan de Admiraal de R. weg en het is echt een buurt die heel hard aan het verpauperen is. Daarnaast is iemand tussen de twintig en dertig natuurlijk niet automatisch een yup.
pi_17659367
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 20:12 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ze zijn daar toch ook dat gebouw over de A10 aan het bouwen. Dat komen dacht ik ook woningen in.
Gebouw is mooi, maar het is daar wel 1 grote turke bende.
pi_17665214
Amsterdam zuid oost is wel leuk wonen. Dat is dus de laagbouw. NIet te verwarren met de Bijlmer. Daar zou ik niet willen wonen. Net als de Mercatorbuurt en Amsterdam noord.
Geen handtekening op dit moment
pi_17665547
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:25 schreef xychix het volgende:

[..]

leuke cafe's, goed bier

WAAAR ik zit dus in noord nu.. prachtige kamer (wel duur!!! 400 euro)
maar ik wil socializen... studenten ontmoeten!

Ik ken nu namelijk nog niemand in amsterdam!
pi_18004802
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:25 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, ow dat heb ik er helemaal niet bijgezet
. Is een inderdaad een hele fijne wijk.
It's easier to get forgiveness than permission.
  woensdag 31 maart 2004 @ 21:00:32 #118
76897 ikbendie.ene
dusnietdie.andere
pi_18092224
wOOt wOOt,
waar ik ga zitten in Amsie vind ik gewoon echt vet..

ik wil eigenlijk alleen maar in west, (heb er mooie herinneringen aan)
en jawel hoor, ik zit in een relaxte 1pers.-flatje, voor 300!!!! alles voor mezelf en zoooooo relaxt daar aan een gracht.. goeie OV verbindingen dus zwaar relaxtttt.. (Y)
  donderdag 1 april 2004 @ 11:24:05 #119
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18103371
Hoe kom je aan die woning als ik vragen mag?
  donderdag 1 april 2004 @ 11:26:13 #120
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18103434
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:33 schreef Glacius het volgende:

[..]

. Is een inderdaad een hele fijne wijk.
Vooral nu de tramlijn 10 zeer binnenkort gaat rijden, daar ben ik erg blij mee. Daarmee ben je binnen 10 minuten op het Leidse.
  donderdag 1 april 2004 @ 11:29:26 #121
35623 PPL
#control
pi_18103537
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 13:02 schreef Tranceptor het volgende:

[..]
Probeer op het Buikslotermeer eens Café Boven 't IJ of de Bascule.
Ik hang daar zelf ook nog wel eens rond, en geniet er meestal wel.
Niet echt studentikoos, dan kan je misschien beter naar Royal-Inn.

Laat je nioet etgenhouden door stamgasten/regulars.
Deze lijken af en toe wat afstandelijk, maar als je gewoon lekker meedoet is er niemand die moeilijk doet en de volgende keer wordt je hartelijk begroet.
Kom zelf al zo'n 18 jaar op dat plein in de horeca, dus waarscjinlijk zit ik wel ergens op een hoek.
(meestal zaterdagmiddag's wel ff bij Boven 't IJ / ter hoogte van de shoarma-toko)

Vroger eerts mee met m'n ouders, en nu kom ik er zelfstandig.

Wat betreft de vooproordelen jegens Noord... die negeer ik lekker.
Ik woon er al sinds 1979 en bevalt me okay.
Burnt to the core but not broken
  donderdag 1 april 2004 @ 12:12:57 #122
76897 ikbendie.ene
dusnietdie.andere
pi_18104500
quote:
Op donderdag 1 april 2004 11:24 schreef Aventura het volgende:
Hoe kom je aan die woning als ik vragen mag?
in eerste instantie heb ik gereageerd op die studio op kamernet.nl
maar die studio is van stichting DUWO bij wie ik de zaken moest afhandelen zeg maar.
tis eigenlijk voor buitenlandse studenten bedoelt die tijdelijk naar Amsterdam komen om te studeren. maar omdat er afgelopen jaren niet veel aanvraag voor was van die studenten, is het ook aan Nederlandse studenten verhuurt. en ik moet zeggen dat ik hiermee echt heel veel geluk heb gehad!!

vrijdag 2 april 2004 @ 11:11:40 #123
35623 PPL
#control
pi_18126575
Jiehaa !
Voorlopig blijf ik in Noord.
Zojuist gebeld door de Makleaar dat we een nieuwbouwhuis toegewezen hebben gekregen in Tuindorp Oostzaan.

* door het dolle heen is *
pi_18126765
zijn er ook buurten in Adam waar veel molukkers wonen?
  vrijdag 2 april 2004 @ 11:22:44 #125
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18126814
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 11:20 schreef rickywilliams het volgende:
Indische buurt?

Maar ff serieus, er wonen niet zoveel Molukkers in Amsterdam.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 2 april 2004 @ 11:24:41 #126
35623 PPL
#control
pi_18126869
Molukkers zitten toch meer in Zuid-Holland ?
pi_18128555
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 11:11 schreef PPL het volgende:
Jiehaa !
Voorlopig blijf ik in Noord.
Zojuist gebeld door de Makleaar dat we een nieuwbouwhuis toegewezen hebben gekregen in Tuindorp Oostzaan.
[afbeelding]

* door het dolle heen is *
Ik ben ingeloot voor een monumentaal arbeiderswoninkje in Vogeldorp (niet vogelbuurt!) in Noord!
Gebouwd in 1917 en pas gerenoveerd. Ze zijn te koop aangeboden door woonstichting de Key en er was veeeel animo....ik denk dat Noord binnen een paar jaar erg populair gaat worden.
De huizenprijzen zijn niet zo exorbitant als in de binnenstad.
pi_18128586
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 11:24 schreef PPL het volgende:
Molukkers zitten toch meer in Zuid-Holland ?
Hier in Zaanstad zit een enorme Molukkers enclave! Die was laatst ook in het nieuws omdat ze al 30 jaar geen huur betalen.
  vrijdag 2 april 2004 @ 12:51:41 #129
35623 PPL
#control
pi_18128846
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 12:36 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik ben ingeloot voor een monumentaal arbeiderswoninkje in Vogeldorp (niet vogelbuurt!) in Noord!
Gebouwd in 1917 en pas gerenoveerd. Ze zijn te koop aangeboden door woonstichting de Key en er was veeeel animo....
Ik ken ze.
Een vriend van mij heeft er een tijdje in onderhuur gezeten.
Bets wel te doen die buurt daar.
Is toch naats die technische school bij de Hoeksewaardscheweg ?
quote:
ik denk dat Noord binnen een paar jaar erg populair gaat worden.
De huizenprijzen zijn niet zo exorbitant als in de binnenstad.
True.
Zeker als ik naar alle plannen kijk die nu in ontwikkeling zijn.

Shell terrein
Buikslotermeerplien
Sixhavens
Vogelbuurt - Albatros
Kadoelen - Stoombootweg
Tuindorp Oostzaan - Zuideinde & Ananasplein
Tuindorp Nieuwendam-Noord - Markengouw buurt

Ze zijn flink bezig daar.
Zowel vanuit het stadsdeel als vanuit de centrale stad.
Het leuke is dat er ook veel klienscahlige projecten tussenzit waardoor je niet de eerste tien jaar in een bouwput zit met matige voorzieningen (vergelijk met IJburg... en in mindere mate zelfs nog steeds bepaalde stukken Almere en Purmerend De Weide Vennen)
  vrijdag 2 april 2004 @ 12:52:37 #130
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18128869
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 11:20 schreef rickywilliams het volgende:
In de Molukkenstraat misschien
Maar inderdaad, ze zitten vooral in Wormerveer, Wormer, Zaandam, Krommenie enzo.
pi_18136220
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 12:51 schreef PPL het volgende:

[..]

Ik ken ze.
Een vriend van mij heeft er een tijdje in onderhuur gezeten.
Bets wel te doen die buurt daar.
Is toch naats die technische school bij de Hoeksewaardscheweg ?
[..]
Het is dat wijkje naast het Brederocollege! Achter de Meeuwenlaan eigenlijk.
  vrijdag 2 april 2004 @ 17:56:05 #132
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_18136296
Watergraafsmeer bevalt prima moet ik zeggen, net een dorpje maar je zit in 15 minuutjes in het centrum
zzz
  vrijdag 2 april 2004 @ 17:59:48 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18136368
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 17:56 schreef L.Denninger het volgende:
Watergraafsmeer bevalt prima moet ik zeggen, net een dorpje maar je zit in 15 minuutjes in het centrum
Een fijne buurt, ik heb er gewoond zelf, alleen de huizenprijzen zijn de laatste jaren als een raket gestegen daar en op Woningnet zie ik voor een huurwoning daar soms op 1 huis wel 293 reacties. Niet meer haalbaar dus. (voor mij althans)
  vrijdag 2 april 2004 @ 18:32:05 #134
31101 _Led_
pi_18136878
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 17:59 schreef Aventura het volgende:

[..]

Een fijne buurt, ik heb er gewoond zelf, alleen de huizenprijzen zijn de laatste jaren als een raket gestegen daar en op Woningnet zie ik voor een huurwoning daar soms op 1 huis wel 293 reacties. Niet meer haalbaar dus. (voor mij althans)
Heb ook strontmazzel gehad inderdaad, de huiseigenaar was een goeie bekende van me.

nog bedankt, pa !
zzz
  vrijdag 2 april 2004 @ 18:35:56 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18136946
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 18:32 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Heb ook strontmazzel gehad inderdaad, de huiseigenaar was een goeie bekende van me.

nog bedankt, pa !
Doe mij ook zo'n pa
pi_20157090
ik wou geen nieuw topic openen maar deze gewoon voortzetten.

Ik woon nu een poosje naar alle tevredenheid in noord.

nu denk ik er echter over om wat te kopen in de buurt van het oosterpark (1e oosterparkstraat)

kan iemand zijn ervaringen in die buurt delen ?
pi_20159087
hmmm, ik ken die woningen wel best aardig.. Maar de buurt.... Als je het leuk vindt in swa-land te wonen en je daar niet aan stoort, zou ik zeggen doen!
  donderdag 24 juni 2004 @ 19:20:52 #138
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20159151
In de zomer hangen er altijd een flink aantal zuiplappen in die buurt op straat rond, opzich zou ik er zelf best willen wonen.
Maar goed ik stoor mij niet zo snel aan vervelende mensen en ben een grote, forse kerel.
Of het een goede investering is in zo'n buurt... tja, ik denk het eigenlijk niet.

Kinderen zou ik iniedergeval er niet willen laten opgroeien.
pi_20159317
Inderdaad, bij de Febo daar hangen immer lamers rond.
pi_20164438
Osdorp is goed
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 00:03:45 #141
95765 Jihad-Joe
Anti-Flitspalen Jihad!
pi_20167524
Watergraafsmeer

Waar ik woon.

Het is hier echt een topbuurt!!
Wel 1 probleem.. en dat is parkeerplaats voor je auto.
Na 8 uur s'avonds is er nergens plek te bekennen.
Althans... aan de noordkant van Watergraafsmeer.
Meestal is er wel plek aan de Kamerlingh Onneslaan aan de Frankendael park.
4
regels
zijn
te kort
  vrijdag 25 juni 2004 @ 10:13:58 #142
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_20172780
De Pijp, watergraafsmeer of centrum, krijg je nooit spijt.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 10:18:16 #143
31101 _Led_
pi_20172876
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 00:03 schreef Jihad-Joe het volgende:
Watergraafsmeer

Waar ik woon.

Het is hier echt een topbuurt!!
Wel 1 probleem.. en dat is parkeerplaats voor je auto.
Na 8 uur s'avonds is er nergens plek te bekennen.
Althans... aan de noordkant van Watergraafsmeer.
Meestal is er wel plek aan de Kamerlingh Onneslaan aan de Frankendael park.
Ik heb nooit problemen om een plek te vinden - er is ook altijd plek voor m'n eigen huis.
(Bij de radioweg in de buurt)
Waar zit jij dan ?
zzz
  vrijdag 25 juni 2004 @ 10:21:25 #144
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_20172950
Ik woon in de Pijp end at is echt geweldig.

Ik zou niet in de hoogbouw in de Bijlmer willen wonen en liever ook niet in de saaiere stukken zoals osdorp, maar verder vind ik veel buurten wel okay
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_20174708
Ik woon in de rivierenbuurt prima buurtje hoor. Hier ook de bekende parkeer problemen. Maar daar wen je vanzelf wel aan.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 12:02:45 #146
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_20175634
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 00:06 schreef BL_Henkie het volgende:

[..]

Zeker weten. Duivendrecht (gemeente Ouderkerk a/d Amstel) zit ingeklemd tussen A'dam en A'dam ZO en is gewoon een rustige en (dare i say it?) autochtone dorpje, volgens mij de op 1 na beste wijk (na Oud Zuid) en 15 minuten met de metro vanaf het Centraal Station.

btw het oude Centrum zelf is ook fantastisch wonen als je van de drukte houdt, de brallende, dronken Engelse toeristen en schreeuwende junks midden in de nacht maar dat is een ander verhaal.
yep....klopt als een bus...en ik kan het weten want ik woon er al 5 jaar.

Ik heb ook in andere delen gewoond :

Oost - Het gedeelte waar ik woonde was rustig en "Nederlands"alleen parkeren was fuck
West - ARGH wat een drama...kom er nu nog wel eens en ben blij als ik weer weg kan daar...alleen maar allochtonen
Diemen-Zuid - leuk maar gaat nu ook erg achteruit...

Ik denk dat als je werkt in Diemen-Zuid dat je heel goed kan wonen in Duivendrecht ( of Ouderkerk) dan kan je met mooi weer lekker op de fiets of misschien wel lopend.Ook de Watergraafsmeer is een hele goeie oplossing..rustige buurt,redelijk nederlands en leuke huizen....
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  vrijdag 25 juni 2004 @ 12:12:48 #147
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_20175931
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 09:34 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Haha,

Kom ik over als iemand uit Noord
Ik mag Noordelingen wel, recht-door-zee, open en spontaan.

Ik woon in Diemen
Al lang?

heb er zelf 17 jaar gewoond...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  vrijdag 25 juni 2004 @ 12:14:16 #148
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_20175981
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:44 schreef kryators het volgende:
Diemen zuid (biesbosch) is heerlijk wonen lekker rustig :-)
Ja maar dat is neit te vergelijken met het echte Diemen-Zuid....( kruidenbuurt etc) ...jij woon eigenlijk in Diemen III en meer in Duivendrecht...

Woon je daar al lang??
|X|
|X|
  vrijdag 25 juni 2004 @ 12:19:21 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20176125
Oostelijke Eilanden woon ik, wil hier graag blijven maar als ik een grotere woning wil moet ik hier weg, de prijzen schieten de lucht in hier
Ben dus al wel aan het kijken voor iets groters, was gisteren in de Indische buurt aan het kijken. Ook wel leuk (het gedeelte tegen de Zeeburgerdijk aan dan). Daar achter de Molukkenstraat is het ontzettend slecht schijnt het.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:19:07 #150
95765 Jihad-Joe
Anti-Flitspalen Jihad!
pi_20177676
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 10:18 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik heb nooit problemen om een plek te vinden - er is ook altijd plek voor m'n eigen huis.
(Bij de radioweg in de buurt)
Waar zit jij dan ?
Noordelijke kan van Watergraafsmeer bij de Middenweg.
4
regels
zijn
te kort
pi_20260422
* KonnieKipke zweert nu bij Amstelveen.
  maandag 28 juni 2004 @ 20:55:28 #152
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20260769
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:43 schreef KonnieKipke het volgende:
* HarigeKerel zweert nu bij Amstelveen.
Nou had ik het daar toevallig vorige week nog over met een kennis die daar een huis heeft en crime schijnt daar enorm toe te nemen de laatste paar jaar.

Nee, Landsmeer is waar ik heen wil als het financieel eens mee gaat zitten
  maandag 28 juni 2004 @ 21:31:38 #153
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_20261987
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:55 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nou had ik het daar toevallig vorige week nog over met een kennis die daar een huis heeft en crime schijnt daar enorm toe te nemen de laatste paar jaar.

Nee, Landsmeer is waar ik heen wil als het financieel eens mee gaat zitten
Slotervaart / Overtoomse Veld
  maandag 28 juni 2004 @ 21:33:56 #154
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20262056
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:31 schreef TimmyAsd het volgende:

Na zes jaar daar naar school gaan sprak ik soms zonder het te beseffen murks
Nee, daar wonen doe ik liever niet (meer)
  maandag 28 juni 2004 @ 21:41:30 #155
45511 TimmyAsd
pi_20262312
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:33 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Na zes jaar daar naar school gaan sprak ik soms zonder het te beseffen murks
Nee, daar wonen doe ik liever niet (meer)
Ik wel..

Vind het wel meevallen btw..
pi_20270426
Heb een tijdje in A'dam Slotermeer gewoond.
Nog nooit zo depri geworden van een blok huizen
pi_20270576
Wijken waar je in amsterdam niet wilt wonen?
Nou, simpel, alle wijken die binnen de ring A10 vallen en alle wijken die binnen een rand van 20Km liggen buiten de ring A10.
In al die wijken wil je nog niet dood liggen, wil je zelfs je konijn nog niet begraven hebben.
Allemaal stuk voor stuk de grootste tering wijken die je maar kan verzinnen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  dinsdag 29 juni 2004 @ 09:14:12 #158
45511 TimmyAsd
pi_20271247
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 08:00 schreef Sakura het volgende:
Nou, simpel, alle wijken die binnen de ring A10 vallen en alle wijken die binnen een rand van 20Km liggen buiten de ring A10.
In al die wijken wil je nog niet dood liggen, wil je zelfs je konijn nog niet begraven hebben.
ondertussen zou je willen dat je zoveel geld had om in het centrum te wonen..

Heb je alle wijken al geprobeerd? Of blaat je altijd maar wat?
pi_20271439
Met die Noord-Zuidlijn gaat het NOG drukker op zaterdag worden op het Buikslotermeerplein, nu is er al bijna geen doorkomen aan (en dat heb ik nog niet eens over de enqueTERING). Ik vind het overigens grappig te lezen dat mensen hele stadsdelen zo over een kam scheren. De wijk waar ik woon, vlakbij het Buikslotermeerplein is een hele andere wijk als de Vogelbuurt, Molenwijk of de wijk om het Waterlandplein en al helemaal anders als de wijken bij Landsmeer. Het is natuurlijk allemaal wel heel makkelijk heel Noord maar kut te vinden, alleen al het verschil tussen die wijken in samenstelling/opleidingsniveau/ financiele toestand is enorm. Wat dat betreft is Noord een heel divers stadsdeel ook omdat het een van de stadsdelen is die ook het meest multiculti is zonder de Nederlanders te vergeten zalk maar zeggen.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 09:42:51 #160
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_20271704
Hallo,

Ik woon niet in Amsterdam maar kom regelmatig bij mijn nicht die in Noord (Nieuwendam) woont!
Tja, het is geen oosten des lands...daar waar ik dus wegkom maar ik vind het een prima buurtje hoor! Heeeeel anders dan waar ik woon, maar zou ik naar A'dam verhuizen dan leek dat me wel wat...die dorpjes op zich in Noord vind ik dus juist wel grappig en Nieuwendam heeft een leuk winkelcentrum (met een toko hiihih, dat kennen ze hier nog niet)!
Er is voor een jaar of wat terug een jongen doodgeschoten op de hoek bij de shoarma, maar ach, overal in A'sam gebeurt wel eens wat toch?
Mijn nicht woonde eerder op de oude zijds achterburgwal en vind het prima in Noord!

Greetz. Hilje
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
  woensdag 30 juni 2004 @ 23:23:04 #161
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_20323519
Wij hebben net een huis gekocht in de ecowijk in Westerpark, tegenover de westergasfabriek. Lijkt me een erg leuke buurt en zit vlakbij het centrum. Wel een nadeel, dit stukje van de buurt is autovrij...
pi_20323794
quote:
Wat voor een teringzooi ook, aan de Haagse Schilderswijk kunnen ze toch niet tippen.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 30 juni 2004 @ 23:32:55 #163
26686 mister-ious
.....wie?.....
pi_20323846
bij het centraal station in amsterdam zou ik niet in de buurt willen wonen...veels te druk...en overal geldwisselkantoren enzo...liever in een rustig buitenwijk aan een park :-)
"Twee regels voor succes: 1) Vertel nooit alles wat je weet."
  woensdag 30 juni 2004 @ 23:54:11 #164
45511 TimmyAsd
pi_20324536
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 23:23 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben net een huis gekocht in de ecowijk in Westerpark, tegenover de westergasfabriek. Lijkt me een erg leuke buurt en zit vlakbij het centrum. Wel een nadeel, dit stukje van de buurt is autovrij...
Westerpark, leuke buurt
  donderdag 1 juli 2004 @ 00:58:11 #165
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20326302
In gouden Leeuw woon je toch prima? Ik dacht dat het woningen voor beter gesitueerden waren als het al geen koopwoningen zijn.

Echte Amstedrdammers verhuizen naar Leleystad of Almere...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_20418231
Ik woon in de Rivierenbuurt. En als ik bijvoorbeeld naar de Arena fiets. Dan kom ik door een andere gemeente heen (Duivendrecht) Ik vind het heel apart dat ZO eigenlijk een soort eiland is. Weet iemand hoe dat gekomen is ? En waarom Duivendrecht niet bij Adam is gevoegd oid. Het is toch net Amsterdam.
  zondag 4 juli 2004 @ 23:51:17 #167
73173 Famous_Rose
Be Cool Be You!
pi_20418354
Geuzenveld, bos & lommer, Zuid oost (=bijlmer) is allemaal 3 x kut. Wijken waar je prettig kan wonen is A'dam Oud Zuid, Amsterdam Buitenveldert, Amsterdam Centrum, de pijp en Amstelveen...
De zin van het leven is aardbeiensaus...
pi_20418485
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:51 schreef Famous_Rose het volgende:
Geuzenveld, bos & lommer, Zuid oost (=bijlmer) is allemaal 3 x kut. Wijken waar je prettig kan wonen is A'dam Oud Zuid, Amsterdam Buitenveldert, Amsterdam Centrum, de pijp en Amstelveen...
True, ik heb heel lang gezocht in Buitenveldert en Oud Zuid, maar met 8 jaar woonduur, werd ik nog steeds nr 14. Nu woon ik in Aveen en het is top!
  maandag 5 juli 2004 @ 10:59:15 #169
45511 TimmyAsd
pi_20423899
quote:
Niet oordelen voordat je er hebt gewoond...
pi_20426696
Doe mij maar een lekker buitenwijkje...
  maandag 5 juli 2004 @ 12:55:14 #171
45511 TimmyAsd
pi_20426899
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:48 schreef jd1982 het volgende:
Doe mij maar een lekker buitenwijkje...
Zoals wat?
  maandag 19 juli 2004 @ 19:34:59 #172
31101 _Led_
pi_20728123
quote:
Ja precies, de Herengracht is echt een tering-wijk,
klotezooi met al die gezellige terrasjes enzo man !

Dan veel liever tussen de ring a10 en weesp in wonen zodat je huis helemaal nergens op de kaart staat !

zzz
  maandag 19 juli 2004 @ 19:48:50 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20728418
Ik heb vorige week een appartement gekocht in de Indische buurt! (westkant, vlakbij de Zeeburgerdijk). Ik ben er heel blij mee! Woon nu dus op de Oostelijke Eilanden. Dat is een geweldige buurt, maar een vergelijkbaar appartement zoals ik dat nu heb gekocht, kost hier 160k. En dat is teveel voor me. Maar de buurt waarin ik kom is ook erg leuk! Vlakbij de markt, allerlei winkeltjes, lekker druk. Er wonen nu relatief veel allochtonen, maar de samenstelling verandert in rap tempo nu ze voormalige huurwoningen hebben opgeknapt en verkopen. Dat zorgt voor een beter evenwicht. En het is een goede investerig om daar nu een woning te kopen, aangezien er rondom Oostelijk Amsterdam als een gek gebouwd wordt, waardoor de Ind. buurt langzaamaan een deel van het Centrum wordt
pi_20728602
quote:
Zuid oost (=bijlmer)
Gelukkig weet je waar je over praat
pi_20731809
Ik heb zowel in het centrum (hoekje Vijzelstraat-Prinsengracht) gewoond, als in Oost. Het centrum is natuurlijk geweldig, maar erg duur. Ik heb ook een prima tijd gehad in de Indische Buurt hoor. Het oogt niet zo geweldig, die jaren tachtig-stadsvernieuwing is in mijn ogen niet zo'n succes geweest, maar de Javastraat heeft zeker zijn charme, de Dappermarkt is vlakbij en je bent op de fiets ook zo de stad uit en tussen de weilanden. Momenteel woon ik in de Weesperzijdestrook, tussen Amstel en Wibautstraat in, en dat is een prima locatie.
  maandag 19 juli 2004 @ 22:35:51 #176
3554 laffer
Ouwe LUL
pi_20732129
ik heb ook in de indische buurt gewoond, javaplein en de menadostraat.
gezellige tijd gehad
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_20732606
Woon in De Pijp, is echt prima!!
geniet nooit met mate
  maandag 19 juli 2004 @ 23:19:05 #178
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_20732997
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:31 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ik woon er nu een half jaar, en zit er prima!

Woonde daarvoor in de Mercatorbuurt. Dat is wat levendiger (dat wordt nog wel eens iets al de Pijp nu is) maar daar kon ik niets betaalbaars vinden.

De Pijp blijf ik erg leuk vinden (totdat je je auto probeert te parkeren), centrum is steeds meer een circus aan het worden en een oord van omhooggevallen nitwits. Zuid is al helemaal erg met die inhoudsloze lui.
Nee, ik zit wel prima hier. 10 minuten fietsen van het Leidse, loopafstand van het Vondelpark, parkeerplek voor de deur
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  maandag 19 juli 2004 @ 23:38:35 #179
15348 Maiar
oeleboele
pi_20733442
Ik zit in oud west tegen de Overtoom aan.
Goed te doen hoor.

Oud zuid lijkt mij ook leuk wonen maar het is niet zo dat je kunt kiezen.
  maandag 7 mei 2007 @ 19:03:58 #180
19881 DaeQ
ie_zhc.exe
pi_49111409
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:47 schreef Willy84 het volgende:
Ik woon in de Rivierenbuurt. En als ik bijvoorbeeld naar de Arena fiets. Dan kom ik door een andere gemeente heen (Duivendrecht) Ik vind het heel apart dat ZO eigenlijk een soort eiland is. Weet iemand hoe dat gekomen is ? En waarom Duivendrecht niet bij Adam is gevoegd oid. Het is toch net Amsterdam.
De bijlmer/ZO zou eigelijk bij Diemen gaan horen, ware het niet dat de gemeente Diemen daar niet echt zin in had (goh).
ZO is net zoveel Amsterdam als Wijchen Nijmegen is.

Voorderest;

afschuwelijk: diemen-zuid, transvaalbuurt(wordt steeds slechter), bijlmer, nieuw-west, meeste van noord, osdorp

best ok: watergraafsmeer, oosterparkbuurt/weesperzijde, waterloopplein, de pijp, westerpark(wordt steeds beter), zuideramstel, nieuwmarkt, rest van noord

zeer ok: oud-west, jordaan, oud-zuid, grachtengordels, rivierenbuurt
道 可 道 , 非 常 道 。 名 可 名 , 非 常 名 。
pi_49112986
Oud West Kinkerstraat
pi_49119913
tvp
pi_49120780
Rivierenbuurt zeer ok?
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, niet zo'n geweldig leuke buurt..
De pijp is leuker denk ik!

* Woont in de jordaan
  dinsdag 8 mei 2007 @ 01:58:27 #184
19881 DaeQ
ie_zhc.exe
pi_49129793
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:14 schreef kevin85 het volgende:
Rivierenbuurt zeer ok?
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, niet zo'n geweldig leuke buurt..
De pijp is leuker denk ik!

* Woont in de jordaan
ja de rivierenbuurt is eigelijk best ok tot prima ok
vind de pijp van dezelfde orde eigelijk
道 可 道 , 非 常 道 。 名 可 名 , 非 常 名 。
pi_49136131
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 07:36 schreef Vaag22 het volgende:
Ik ben sinds 2 weekjes Amsterdam uit,en woonde hiervoor in Oost.
Op de Zeeburgerdijk om precies tezijn.

Nu valt deze straat reuze mee qua criminele zooi,maar vlak erachter ligt het java plein met alle problemen van dien.

Als je het niet erg vind om als enige Nederlander buiten telopen,
is dit wel een mooie buurt voor je.

Verder vind ik het maar 1 grote pleuris zooi hoor.
Overal troep op de grond,mensen zonder respect vor anderen,buren die geen Nederlands lullen en ga zo maar door

Maarja,ieder zn ding nietwaar.
He buurman,

Dan woon ik vlakbij je om de hoek. Oost is best ok.... Javastraat is goed voor je Turks Hier en daar is het wel een zooitje. En dan heb ik het niet over de transvaalbuurt of zo....

Voorlopig hoef ik er niet weg... je zit zo op de snelweg, parkeerplek is niet echt super moeilijk te vinden. Kan hem meestal voor de deur zetten...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:31:35 #186
81894 godigita
Trollercoaster
pi_49138391
Jullie boffen maar als ik het zo lees, Oud West, Jordaan, en het Centrum zowieso. Ik heb een goede baan, maar ik kan een beetje appartement/etage daar echt niet betalen. Maar ja, ik wil ook niet op 40 m2 wonen. Dus, hoe doen jullie dat allemaal? Hoeveel ruimte hebben jullie? Ik woon nu in Slotervaart, sommige stukken zijn echt deprimerend, maar ik woon in een leuk deel vind ik. Ben zo in de stad. Heb ook in Diemen gewoond, best ok, maar boring. Ook in Zeeburg, dat was super, en in Sloterdijk, wat op zich ook nog wel te doen is.
pi_49139030
Zeeburg is helemaal top inderdaad.... zou dolgraag aan het water willen wonen. Maar helaas niet te betalen voor me momenteel
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:05:19 #188
81894 godigita
Trollercoaster
pi_49139751
Ja, megaduur daar aan het water idd. Ik woonde er tijdelijk
pi_49140485
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:31 schreef godigita het volgende:
Jullie boffen maar als ik het zo lees, Oud West, Jordaan, en het Centrum zowieso. Ik heb een goede baan, maar ik kan een beetje appartement/etage daar echt niet betalen. Maar ja, ik wil ook niet op 40 m2 wonen. Dus, hoe doen jullie dat allemaal? Hoeveel ruimte hebben jullie? Ik woon nu in Slotervaart, sommige stukken zijn echt deprimerend, maar ik woon in een leuk deel vind ik. Ben zo in de stad. Heb ook in Diemen gewoond, best ok, maar boring. Ook in Zeeburg, dat was super, en in Sloterdijk, wat op zich ook nog wel te doen is.
Onderhuur hier, en ik deel 't appartement samen met iemand
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:25:55 #190
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_49140591
Ik vind Nieuwe sloten/Osdorp wel mooi als niet amsterdammer wel mooi maar dan woon je wel aan de rand volgens mij
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_49140648
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:05 schreef godigita het volgende:
Ja, megaduur daar aan het water idd. Ik woonde er tijdelijk
heb er ook tijdelijk gewoond
pi_49142680
Tja voor mij gaat er niets boven het dorpse Noord. Woon zelf in Banne-oost, wijk uit de jaren 90. Leuk appartement van 95m2, balkon op het zuiden

- twee winkelcentra in de buurt, waarvan één op loopafstand.
- 10 minuten fietsen naar de pont die dag en nacht minstens 5x per uur tussen centraal en de buiksloterweg vaart
- 10 minuten fietsen naar het buitengebied, het prachtige Waterland
- gratis parkeren
- betaalbare woningen (hoe lang nog)
- rustige buurt

Dus niets mis met wonen in Noord. Gelukkig vinden veel Amsterdammers Noord maar niets, anders werd het veel te druk hier
pi_49160185
Noord is geen Amsterdam
pi_49160751
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:14 schreef kevin85 het volgende:
Noord is geen Amsterdam
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:49:41 #195
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_49161776
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 22:34 schreef KonnieKipke het volgende:
zitten toch overal kakkerlakken tegenwoordig. Maar goed, rivierenbuurt is nog tamelijk zuiver.. Net als oud-zuid en buitenveldert.
Kakkerlakken,tamelijk zuiver
pi_49162701
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:31 schreef godigita het volgende:
Ik heb geluk gehad dat ik mijn appartement 11 jaar geleden in De Pijp heb gekocht. Was toen geen gewilde buurt! Zit nu op 8 hoog met megamooi balkon en uitzicht op het Rijksmuseum. Oppervlakte is 125 vierkante meter (4 kamers). Heeft indertijd (omgerekend) 209.000 euri gekost...
geniet nooit met mate
pi_49163393
Hoe heet de wijk waar de Roerstraat in ligt en is het wat?
pi_49163620
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:22 schreef Fides het volgende:
Hoe heet de wijk waar de Roerstraat in ligt en is het wat?
Dat ligt in De Rivierenbuurt en is een van de mooiste/beste straten van Amsterdam! Echt helemaal super, mag ik je feliciteren??
geniet nooit met mate
pi_49165802
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:26 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Dat ligt in De Rivierenbuurt en is een van de mooiste/beste straten van Amsterdam! Echt helemaal super, mag ik je feliciteren??
Nou, daar ben ik 18 jaar geleden geboren en mijn ouders hadden daar 2 etages, maar hebben die na een aantal jaar verkocht voor minder dan 200.000 gulden toen. Ik hoorde wel dat het inmiddels omgerekend meer dan/rond de miljoen gulden waard zou zijn.
pi_49176242
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:14 schreef kevin85 het volgende:
Noord is geen Amsterdam
Gelukkig maar komen er ook niet te veel Amsterdammers wonen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')