vetlekker! Bedankt voor het recept, maken ze hier nu die turkse pizza's van? * melonovy krijgt er trek van...quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:43 schreef Cybart het volgende:
eergisteren piadina's gemaakt...
damn dat recept zocht ik al tijden (sinds mijn vakantie in turkije waar we dat kregen)
moet nu alleen nog een knoflookachtige saus voor erbij, en knoflookpeper voor door het beslag.
heel simpel te maken
180 gram tarwemeel/tarwebloem
1 eetlepel olijfolie
1 dl water
1 theelepel zout
dat tot een deeg maken
(eventueel op smaak brengen met knoflook, peper, of knoflookpeper, laatste is het lekkerst)
20 minuten laten rustig
deeg in 4en delen
4 bolletjes geheel plat uitrollen
en dan in een (ingevette) grilpan 2 minuten bakken, omdraaien en dan nog 1.5 minuut
en voila 4 piadina's staan tot uw beschikking
Waar bekom ik zulks, Piet?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kan trouwens iedere hobbybroodbakker aanraden met een Poolish ofwel preferment te gaan werken, het brood word veel smaakvoller.
grote vraag het Piet hoe maak ik t klaar topic deel 2
Dit heeft veel meer effect dan esotherisch meel of allerhand kruiden, want dan smaakt het brood naar kruiden ipv brood. Als je een preferment gebruikt krijg je een hele mooie diepe en rijke broodsmaak.
dit zijn inderdaad die pizza-achtige-dingen die je er vaak als apitiser krijgt....quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:05 schreef melonovy het volgende:
[..]
vetlekker! Bedankt voor het recept, maken ze hier nu die turkse pizza's van? me krijgt er trek van...
Waar kun je die dingen nog meer mee beleggen?
[offtopic}quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Een gewone keukenmachine of mixer trekt dat inderdaad niet, heb er een paar kapot gekregen voor ik mijn Kitchenaid kocht. Ik dram er wel eens vaker over door, maar ben verliefd op dat ding
[afbeelding]
Let wel, er zijn 2 modellen, een kleinere en deze, en als je er een gaat kopen, neem dan deze, meer motorvermogen!
Zuurdesems kan je hier (in Duitsland) gewoon in de supermarkt kopen,quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:36 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Waar bekom ik zulks, Piet?
Ben vorige week eens begonnen met een yogurtbrood te maken, dat ging goed! En zonder gist!
Ja ja, zoals bij zo'n Amish-friendshipbrood dus? De gistcellen blijven zich dus elke weer vermeerderen?quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zuurdesems kan je hier (in Duitsland) gewoon in de supermarkt kopen,
maar een preferment kan je heel makkelijk zelf maken.
Neem de waterhoeveelheid uit je broodrecept, en 1/4 van het meel. Voeg nu de helft van het gist toe, en meng dit tot een dikke brij.
dit laat je een dag of 2-3 staan.
Nu maak je hiermee en de rest van je ingredienten je deeg.
Als je deeg klaar is neem je een deel ervan en doe dit in een plastik bakje in de koelkast.
Dit voeg je dan de volgende keer weer toe aan je deeg.
Geen idee. Het is hier altijd al op voordat het kan bedervenquote:Op donderdag 3 juni 2004 13:35 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Kan je eigen gemaakt brood nou langer bewaren dan brood uit de winkel??
Ja en neequote:Op donderdag 3 juni 2004 13:35 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Kan je eigen gemaakt brood nou langer bewaren dan brood uit de winkel??
Euh,quote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:01 schreef MouseOver het volgende:
* Pietverdriet heeft ook een poging gewaagd.. spannend
Maar begrijp ik nu goed dat de eerste koude rijzing veel langer dan een uurtje mag duren. Kan ik het gewoon de hele nacht laten staan?
zo niet dan ben ik te snel begonnen
Hmm, ja, het topic was ondertussen idd weer wat verder.. een brood iig zoals in de OP beschreven. Grote god, wat plakt dat deeg trouwens.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh,
waar ben je aan begonnen? Een preferment of deeg voor een brood?
Het brood, zoals ik beschreef is een vloerbrood, (dus geen bakvorm gebruiken), dus na de 2e keer rijzen in de oven, laat ik hem gewoon op de bakplaat liggen!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:59 schreef MouseOver het volgende:
Tis gelukt! Verbazend makkelijk zeg! Wat ik een volgende keer morgenanders ga doen is om het deeg bij het rijzen in de oven niet op een bakplaat maar gelijk in de bakvorm te doen. Ik denk dat het dan wat luchtiger en mooier van vorm wordt omdat het tijdens het overdoen weer een beetje samengeperst wordt.
Is het normaal dat bij die 2de keer rijzen er een klein dun korstje opkomt of stond de oven dan te hoog?
En ik danquote:Op woensdag 8 december 2004 11:53 schreef Oceanonix het volgende:
Heeft er iemand al eens brood gebakken in terracotta potjes???
En zo ja zijn er dan nog dingen waar ik moet opletten om mislukking te voorkomen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |