quote:Jol: 'Met Nigel verliezen we weer onze beste speler'
21/01/2009 14:15
Hamburger SV wilde ver gaan met Nigel de Jong, maar zelfs een sterk verbeterd contract kon hem niet bij de Noord-Duitse club houden. Nu de transfer naar Manchester City een feit is, voelt HSV direct het gemis van de Oranje-international.
'Met Nigel verliezen we onze beste speler', betreurt trainer Martin Jol de gang van zaken in een gesprek met VI. ‘Dat is al voor de tweede keer, want afgelopen zomer verloren we eerder onze beste speler met Rafael van der Vaart. Dat is natuurlijk pijnlijk.'
HSV zat met het probleem dat De Jong een clausule in zijn contract had waarmee hij aan het einde van het seizoen voor tweeënhalf miljoen euro weg kon. Jol: 'Wat doe je dan als club? Neem je dat verlies en laat je hem niet gaan of incasseer je het geld? Dat is moeilijk. Je weet namelijk ook dat het een kans is voor de speler. Manchester City is de club waar het de komende tijd gaat gebeuren.'
Sinds zijn komst naar Hamburg begin 2006 was De Jong elk jaar belangrijker geworden voor HSV. 'Nigel is een speler die zowel kan opbouwen als kan afbreken', weet Jol. 'Als controlerende middenvelder is dat een extra kwaliteit. Daarom is hij ook een international en daarom wilde Manchester City hem graag hebben.'
Het is voor de clubleiding van HSV nog maar de vraag of ze het verlies van De Jong snel en adequaat kunnen opvangen. Jol: 'Dat moeten we afwachten. Je krijgt een aantal miljoenen, maar dat wil niet zeggen dat je een speler met dezelfde kwaliteiten kunt aantrekken. Het wordt lastig.'
Naar verluidt krijgt De Jong in Manchester per week 85 duizend euro overgemaakt op zijn bankrekening. HSV had zijn weeksalaris in het verbeterde contractvoorstel opgeschroefd naar 55 duizend euro.
hij kon in de zomer weg voor 2,5 miljoen euro en nu 19 miljoen dat noem ik een goede deal.quote:
quote:De Jong: 'Plannen City spreken me aan'
Door Bas Abresch
Woensdag, 21 januari 2009, 20:18
De transfer van Nigel de Jong naar Manchester City is woensdagavond officieel afgerond. De 24-jarige middenvelder doorstond de medische keuring, waarna de handtekeningen onder het contract werden gezet. City maakt 19,5 miljoen euro over naar Hamburger SV. Dat maakt De Jong de duurste speler uit de historie van HSV en de op één na duurste speler uit de Bundesliga.
De Jong tekende voor 4,5 jaar bij The Citizens. "Voor mij is dit de volgende stap in mijn carrière na drie jaar in Duitsland te hebben gespeeld. Ik hoop dat ik succesvol zal zijn bij Manchester City", waren de eerste woorden van De Jong als speler van de Engelse club.
"De ideeën en plannen die City heeft, spreken me erg aan en zijn erg hoopvol. Ik ben klaar voor dit avontuur. Iedereen weet dat de Premier League de grootste competitie ter wereld is. Het stadion ziet er prachtig uit en vast nog mooier als het helemaal vol zit", aldus de verdedigende middenvelder.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 01:16 schreef rubbereend het volgende:
wat gaat hij verdienen?
quote:Naar verluidt krijgt De Jong in Manchester per week 85 duizend euro overgemaakt op zijn bankrekening
Ik mis anders: Ik was vroeger al fan van manchester city, en keek altijd als kleine jongen naar Match of The Day op zaterdagavond wat de club gedaan hadquote:Op donderdag 22 januari 2009 00:21 schreef TC03 het volgende:![]()
Dat standaard verhaaltje blijft grappig.
Komende zomer zou hij voor 2.5 miljoen weg kunnen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:46 schreef Dos37 het volgende:
[..]
hij kon in de zomer weg voor 2,5 miljoen euro en nu 19 miljoen dat noem ik een goede deal.
quote:Manchester City paid £16.7 million more than they needed to for Hamburg midfielder Nigel de Jong, it has emerged.
The Eastlands club completed the £19m signing of the Netherlands midfielder on Wednesday - but could have had him for just £2.3m at the end of the season.
The 24-year-old had a clause in his Hamburg contract allowing him to leave for that cut-price amount in summer 2009.
It is not known whether City were unaware of the clause, or unwilling to wait until the end of the season amid fears they could be sucked into a relegation battle.
Bijna het bedrag dat ze kregen voor zijn transfer naar HSV zelfquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:34 schreef rubbereend het volgende:
8 ton voor Ajax is ook een lekker bedrag
Ach, als je hem nu nodig hebt en zwemt in het geld, waarom zou je dan wachten? Voor alle partijen een goede transfer.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:49 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Komende zomer zou hij voor 2.5 miljoen weg kunnen.
[..]
Owen is ook echt van glas...quote:De Jong debuteert goed maar blesseert Owen
29/01/2009 09:05
Nigel de Jong heeft woensdag zijn debuut gemaakt voor Manchester City in het met 2-1 gewonnen competitieduel met Newcastle United. Michael Owen moest het speelveld verlaten na een duel met de Nederlander.
Samen met teamgenoot Stephen Ireland was De Jong de baas op het middenveld in het duel met The Magpies. Ze dicteerden het tempo en zaten continu op de huid van hun tegenstander en zetten Newcastle al vroeg onder druk als de gasten wilden opbouwen.
'Een indrukwekkend debuut', zegt Mark Hughes op de site van The Citizens. 'Nigel was de koppeling tussen verdediging en aanval.' Na 77 minuten werd De Jong vervangen door Elano.
Owen kwam al vroeg in aanraking met De Jong en moest zich na enkele minuten proberen toch laten vervangen. De international hield een enkelblessure over aan het duel en lijkt er zes tot acht weken uit te liggen.
quote:De Jong: "Oranje is en blijft een eer"
Hoewel Nigel de Jong zich onlangs met zijn club Manchester City plaatste voor de kwartfinales van de UEFA Cup, grenst deze prestatie nog niet aan zijn ambities. De Jong: "Binnen twee jaar is het de bedoeling dat we Champions League spelen."
De Jong verwisselde deze winter Hamburger SV voor het ambitieuze Manchester City. Vorig jaar nam de steenrijke sjeik, die luistert naar de imposante naam Mansour bin Zayed al Nahyan, de club over. Het feit dat de beste man er geen nacht minder om slaapt wanneer hij 115 miljoen zou moeten neerleggen voor één speler maakt duidelijk wat deze 'tweede' club uit Manchester wil: de Europese top bestijgen.
De Jong raakt zelf niet onder de indruk van de hooggespannen verwachtingen. "Ik voel geen druk", verklaart hij tegenover Ons Oranje. "De club is aan het bouwen, het is een proces. Je behoort niet van de één op de andere dag tot de Europese top."
De zevende plek in de Premier League is momenteel het hoogst haalbare voor City. Deze plek geeft recht op UEFA Cup-voetbal. "Daarna is het de bedoeling dat we binnen twee jaar in de Champions League spelen", zegt de Jong.
De Jong geeft aan geen seconde getwijfeld te hebben toen City hem wilde hebben. Ondanks het feit dat Manchester City zich momenteel 'gewoon' in de middenmoot begeeft, ziet hij de transfer wel degelijk als een stap omhoog. "Er wordt veel sneller gespeeld in Engeland dan in Duitsland", legt hij uit.
Momenteel maakt de Jong zich met het Nederlands elftal op voor het aankomende WK-kwalificatieduel met Schotland. "Mooi met de jongens op pad", noemt hij het. Wanneer hij in actie komt, wordt het zijn 32e interland. Hij is echter nog lang niet klaar met Oranje. "Het geeft iedere keer weer een apart gevoel om opgeroepen te worden", zegt de middenvelder. "Een eer is het. Ik besef maar al te goed dat het niet voor iedereen weggelegd is om voor het Nederlands elftal uit te komen."
Wat een stompzinnig advies zeg, die gast snapt dus echt niet dat hij hiermee zijn eigen competitie kapot zit te maken. Gadverdamme, hij bekijkt het alleen vanuit het oogpunt van een speler, erg individualistisch, ondankbaar en kortzichtig van 'm.quote:De Jong adviseert talenten: 'Snel naar buitenland'
27/03/2009 12:52
Nigel de Jong heeft advies voor jonge en talentvolle spelers in de Eredivisie. De international raadt hen aan zo snel mogelijk een club in het buitenland te zoeken.
'De Eredivisie is geen competitie, waar je als jonge speler jarenlang in moet blijven', vertelde De Jong aan FC Update. Zelf voetbalde de 31-voudig international tot zijn 21ste bij Ajax, voordat hij in januari 2006 naar Hamburger SV vertrok. In januari dit jaar verhuisde de 24-jarige Amsterdammer naar Manchester City.
'Nederland is een ontzettend goede leerschool. Niet voor niets hanteren trainers overal ter wereld de Nederlandse school. Als je een opleiding krijgt in Nederland, is je basis als voetballer heel goed. Maar als je twintig of 21 jaar oud bent, moet je eigenlijk naar het buitenland. Want bij Oranje merk je nu ook, dat het niveau erg hoog ligt voor de jongens die uit de Eredivisie komen.'
Daarnaast denk ik dat er meer voorbeelden zijn van jongens die vroeg naar het buitenland zijn vertrokken die niet zijn geslaagd dan die wel zijn geslaagd...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:59 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wat een stompzinnig advies zeg, die gast snapt dus echt niet dat hij hiermee zijn eigen competitie kapot zit te maken. Gadverdamme, hij bekijkt het alleen vanuit het oogpunt van een speler, erg individualistisch, ondankbaar en kortzichtig van 'm.
Bovendien, als iedere jonge speler voor z'n 22e zou vertrekken zou er binnen de kortste keren ook niets meer van die 'leerschool' over zijn, want dan kappen de jeugdopleidingen er gewoon mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |