Kluupkluup | vrijdag 13 februari 2004 @ 23:02 |
Dit vind ik dus echt geweldige auto's.. Ik ga er zeker nog een kopen later. Door Europa toeren met zo'n busje lijkt me helemaal geweldig. Ik zou dan trouwens wel gaan voor een busje met gereviseerde of compleet nieuwe motor. Het schijnt dat er ook van een bepaals type porsche motoren in kunnen. Je moet dan denk ik ook het chasis e.d. wat steviger maken. Nu betaal je er tussen de 10 en 20 duizend euro voor (voor een busje in zeer goede staat). Met de orginele motor ga je niet harder dan ongeveer 110/120. Laat staan hoe hard je gaat met al je vakantiespullen erin ![]() Mja, dat doet niks af aan hoe prachtig ze eruit zien ![]() De orginele staat (qua uiterlijk dan ![]() ![]() De mooiste vind ik toch wel de 'samba's'.. Deze hebben veel ramen. ![]() Zonde Jammer van die velgen Toch nog te herkennen huile cabrio en nog 1: Mooie velgen
Excuses voor de vele foto's, maar ze zijn ook zo mooi [Dit bericht is gewijzigd door Kluupkluup op 14-02-2004 00:06] | |
My-Media | vrijdag 13 februari 2004 @ 23:03 |
Volkswagen roelt zo i zo al ![]() ![]() | |
vdo28 | vrijdag 13 februari 2004 @ 23:04 |
![]() ![]() Edit: opmerking verwijderd... [Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 14-02-2004 11:47] | |
TheWilliedockSaints | vrijdag 13 februari 2004 @ 23:06 |
jaaa prachtige auto's blijft mooi! | |
Dirkh | vrijdag 13 februari 2004 @ 23:08 |
Mooie bus. | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 13 februari 2004 @ 23:14 |
T2 campers van Westfalia zijn ook briljant! Veel bruin en oranje in het interieur ![]() ![]() | |
Lexie | vrijdag 13 februari 2004 @ 23:16 |
Coole dingetjes, vooral die cabrio ![]() | |
TradeMarkie | vrijdag 13 februari 2004 @ 23:20 |
K vind ze ook wel erg grappig, maar dan wil ik er wel een flower power paintjob bij krijgen ![]() | |
Kluupkluup | zaterdag 14 februari 2004 @ 00:30 |
[offtopic] Mijn topic ![]() Barbaren! ![]() [/offtopic]
| |
Myster_E | zaterdag 14 februari 2004 @ 01:47 |
Prachtige auto's, er is echter één auto waar ik meer voor voel: De Kever. ![]() | |
Kluupkluup | zaterdag 14 februari 2004 @ 01:49 |
quote:Kever cker zo mooi jah ![]() Maar in het achterhoofd zo'n rondrit door Europa --> toch maar de T1 ![]() Een kever haal ik d'r wel bij voor woon-werk vervoer ![]() | |
Kluupkluup | zaterdag 14 februari 2004 @ 02:07 |
De evolutie van de VW Transporter: De T1, de eerste in de reeks, ontworpen door de Nederlander Ben Pon: Orginele schets T1, van Ben Pon: De T2a al minder mooi dan de T1: De T2b die band is niet mooi voorop (leuke caravan trouwens De T3 Huile De T3 Watergekoeld De T4 Mijn VW busje-look, wat doe je?! De T5 Leuk busje, maar had net zo goed bijvoorbeeld Mercedes kunnen zijn: De T5 Microbus | |
GiSH | zaterdag 14 februari 2004 @ 10:33 |
die Microbus komt er nog echt aan..!! | |
MutZ | zaterdag 14 februari 2004 @ 12:00 |
Opgeruimd... Hij is weer open... Hou het wel een beetje ontopic graag... [Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 14-02-2004 12:20] | |
Erica_Terpstra | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:25 |
Die microbus is wel liev ![]() | |
Captain_Chaos | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:30 |
Ik heb toch een soort zwak nog voor de T3 ![]() | |
Odin83 | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:31 |
Surfplankjes erop en gaan. ![]() | |
Omkron | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:36 |
Waarom zijn die oude busjes dan zo duur...? | |
JohnnyKnoxville | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:39 |
quote:De goedkope zijn al weggeroest, de goede (en dus dure) zijn over. En ze zijn gewild, dus dat drijft de prijs ook nog op. | |
Ultimora | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:55 |
Copyright www.virtualbeetlemuseum.com | |
Captain_Chaos | zaterdag 14 februari 2004 @ 14:13 |
quote:De T1 heeft gewoon een ongekende CULT-status gekregen. Terecht trouwens. | |
JohnnyKnoxville | zaterdag 14 februari 2004 @ 14:18 |
quote:Het kost ook steeds meer om een oude auto of busje op de weg te houden. Sommige mensen willen niet zelf sleutelen, maar wel een perfect busje. Dan betaal je ook de hoofdprijs. | |
_BluB_ | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:34 |
quote:ronde voorlichten is gelukt, had geen zin meer in de achterkant maar bij deze heb ik wel mooiere velgen er op gedaan ![]() ![]() ![]() die oude volkswagenbusjes geweldig... deze Microbus ziet er ook goed uit ![]() | |
stay_fun | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:47 |
Toch zou ik niet graag een slippertje maken met een van deze classics, kooiconstructies, airbags, ABS, nog nooit van gehoord... | |
GiSH | zaterdag 14 februari 2004 @ 17:10 |
quote:maar wel ze hadden er wel een oplossing voor ![]() | |
stay_fun | zaterdag 14 februari 2004 @ 17:50 |
quote: ![]() ![]() | |
StefanP | zaterdag 14 februari 2004 @ 18:24 |
Prachtige bak, stijlvol ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 14 februari 2004 @ 21:13 |
Erg mooi, maar de T3 dubbele cabine 4*4 is net een steekje mooier ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 23 maart 2004 @ 01:42 |
quote:*subtiel trapje ![]() De T3 (watergekoeld) die je bedoeld vink de minst mooie in de serie.. Dat is echt zo'n blokkendoos.. De T1 heeft nog van die mooie ronde vormen ![]() | |
Yakult | dinsdag 23 maart 2004 @ 02:04 |
Hmm, de T3 Syncro die hij bedoelt, die vind ik dan wel weer stoer. Wil ik ooit nog wel een keer een surfcampertje van bouwen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 23 maart 2004 @ 16:26 |
Vergelijk de T1 en de T3 nou eens met elkaar.. De T1 ![]() ![]() de T3 (watergekoeld) Dan is er toch maar 1 conclusie? ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 23 maart 2004 @ 16:29 |
Mwa, de T1 is een soort lief knuffelbusje, maar de T3 (al dan niet watergekoeld) heeft ook wel wat met zijn/haar semi-foute jaren '80 uitstraling. ![]() | |
the_wam | dinsdag 23 maart 2004 @ 16:30 |
T1 en T2 busjes zijn leuk om mee op vakantie tegaan even als een orginele kever. Dat zijn ook brute auto's ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 23 maart 2004 @ 20:13 |
quote:Oja.. wat ik telkens bedoel met watergekoeld is dit: Je hebt de T3 luchtgekoeld.. dat is deze: ![]() De watergekoelde T3 heeft van de vierkante lichten.. Maar ik moet idd toch toegeven.. Dat 'foute' van die vierkante lichten heeft ook wel weer wat.. Maar ik blijf erbij dat de T1 mooier is ![]() | |
Lord_Vetinari | dinsdag 23 maart 2004 @ 20:36 |
quote:Nee hoor. Wij hadden een watergekoelde T3 met gewoon ronde lichten. | |
more | dinsdag 23 maart 2004 @ 20:43 |
![]() ![]() De concept T1 | |
Kluupkluup | dinsdag 23 maart 2004 @ 21:30 |
quote:Ja joh.. ghehe.. Nog niet besproken ofzo?! ![]() Het is trouwens de T5 Microbus.. ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 23 maart 2004 @ 21:31 |
quote:Ohw.. dan heb ik dat verkeerd begrepen hoe dat zit.. Is de 1 een ouder model of.. ?! ![]() | |
more | dinsdag 23 maart 2004 @ 21:45 |
quote:och joh ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 23 maart 2004 @ 21:52 |
Ik vind em ECHT mooi.. Geen auto kan hier aan tippen vind ik | |
ikwilgeencookies | dinsdag 23 maart 2004 @ 23:01 |
alleen die stomme streep-lampen!!!! als ze rond waren.. maar idd t1 net zo een oude trein, heel mooi. en je ziet dat zelfs met dat verbouwen de vorm mooi blijft die nieuwe doos heeft wel de vorm redeljk goed.. maar de lampen (en de grill) svp rond? [ Bericht 0% gewijzigd door ikwilgeencookies op 23-03-2004 23:03:41 (ahhhh typo) ] | |
ook_gek | dinsdag 23 maart 2004 @ 23:43 |
Die cabrio is meesterlijk ![]() | |
Kolkie | woensdag 24 maart 2004 @ 13:30 |
t3 met vierkante lampen -->> meestal duurdere uitvoering (bv. caravelle). Of van de sloop (ik biedt hierbij 20 euro voor een setje vierkante lampen + gril). Heeft niks, maar dan ook niks met de leeftijd te maken. Ja wij hebben er thuis 1 staan (t3 diesel uit '91 ![]() | |
Kluupkluup | donderdag 25 maart 2004 @ 19:01 |
![]() ![]() ![]() | |
thijs100 | zaterdag 10 april 2004 @ 19:02 |
Best stoer busje he Thomasje ![]() | |
Kluupkluup | zaterdag 10 april 2004 @ 19:13 |
quote:Thijs. jij bent de man.. Mooie topickick ![]() ![]() | |
Lord_Vetinari | zaterdag 10 april 2004 @ 19:19 |
quote:Volgens mij waren die vierkante lichten een vorm van tuning. In die tijd kon je gewoon andere grilles kopen met vierkante lampjes. | |
Kluupkluup | zaterdag 10 april 2004 @ 20:39 |
quote:Nee, is gewoon een bepaalde versie.. Ik zoek het nog wel een keer op welke ![]() | |
renkie | zaterdag 10 april 2004 @ 21:06 |
(iets verneukt de layout:P) Was volgens mij porsche 914 (en 924?) motoren die erin pasten, maar hetzelfde kan met de kever dus dat moet wel te vinden zijn | |
Kluupkluup | vrijdag 23 april 2004 @ 18:40 |
quote:Ja kan.. Maar je kan er ook trike motoren inzetten.. Zoals deze: ![]() ![]() Er zijn wel aanpassingen nodig trouwens.. denk aan de assen e.d. | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 23 april 2004 @ 18:53 |
924 motor gaat niet passen, dat is een 4 cilinder in lijn. Het schijnt dat Porschemotoren tot 2,7 liter wel passen (ook boxermotoren immers). Die trikemotoren zijn gewoon opgesoepte Kevermotoren. In de busjes zitten ook gewoon Kevermotoren, zij het dan met meer cilinderinhoud. | |
Furby | vrijdag 23 april 2004 @ 18:56 |
Jamie Oliver was in Top Gear met zijn T1 met 3.6 liter Porsche moter. The Stig reed 'm terwijl hij achterin een salade moest knutselen ![]() ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 23 april 2004 @ 18:56 |
quote:Ik zou er iig een andere motor indoen.. Nu heeft 't busje een max van 110 km/h. Optrekken doen ze trouwens verassend snel :d .. Ik zag laatst een filmpje van een T1-busje (orgineel) op een dragbaan. ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 23 april 2004 @ 18:58 |
quote: ![]() M'n favo auto nogwel ![]() Was dat een BBC-aflevering? (m.a.w. komt ie nog op de NL-tv?) En zijn de afleveringen ergens in stream te volgen? | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 23 april 2004 @ 18:59 |
quote:Dat gaat nog wel redelijk rap ja, maar bij 20 km/u is de fut er ook wel weer uit hoor. ![]() ![]() | |
Furby | vrijdag 23 april 2004 @ 19:06 |
quote:Ik heb 'm wel vorig jaar op de BBC gezien maar of hij hier al geweest is weet ik niet. Het was een geweldige aflevering ![]() ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 23 april 2004 @ 19:36 |
quote:Ik wil er graag mee gaan toeren door Europa, maar als het geval bepakt is dan zal het geval wel niet boven de 100km/h uitkomen ![]() Er zit trouwens wel cruisecontrol op.. Gewoon een baksteen op het gaspendaal leggen en je blijft 100 rijden ![]() | |
Foo_niks | vrijdag 23 april 2004 @ 19:41 |
Zoek eens op adapter plates voor V W versnellingsbakken. Hiermee kan je bijna elke denkbare combinatie in elkaar schroeven zoals Golf,Ford inline,Ford V6 ,Toyota ,Subaru en Rover 3500. Hewland maakt(e) ook een hele mooie spacer waarmee je een viercilinder Ford motor kan monteren. Busbakken zijn te modificeren met allerhande onderdelen om bijvoorbeeld gebruik te maken van Porsche Cv koppelingen die tot 400 Pk kunnen weerstaan. Voor een goede wegligging kan je beter gebruik maken van type twee versnellingsbakken dus niet het type met pendelassen. Zelf had ik een kever met omgedraaide versnellingsbak a la Prsche 914 met een Ford onderblok/Lotus cilinderkop.Voordeel van midscheeps monteren is een betere gewichtsverdeling. Voordeel van een motor uit een andere auto monteren is in de meeste gevallen een standaard hoger vermogen en lagere kosten qua tuning. Ook bij autocrosswedstrijden zijn veel ideeen op te doen wat ombouw/tuning betreft. | |
Kluupkluup | vrijdag 23 april 2004 @ 19:53 |
quote:Ik wil nog wel dat er een kever-geluidje uitkomt.. Van dat ronkende blub-blub-blub-blub-blub-blub ![]() ![]() | |
Foo_niks | vrijdag 23 april 2004 @ 20:45 |
quote:Dat kan..... Je kan tegenwoordig elk type geluid uit een uitlaat laten halen ,vooraf wordt er op de computer een simulatie gemaakt van het door jou gewenste geluid daarna wordt de uitlaat gefabriceerd. | |
Kluupkluup | maandag 26 april 2004 @ 02:10 |
quote: ![]() ![]() Technische gepraat hiero.. 'gewone' motor d'r in. Als ie de 120 maar haalt ![]() En dan, wat ik zeg.. Baksteen op 't gaspendaal (cruisecontrol ![]() ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 15 september 2004 @ 21:47 |
Veel VW busjes in Den Haag ![]() | |
Kluupkluup | woensdag 15 september 2004 @ 22:28 |
Die onderste T2 is wel lachen, maar kan wel een verfje gebruiken ![]() | |
MikeyMan | woensdag 15 september 2004 @ 23:10 |
Mjah, heb mezelf alvast voorgenomen om zo'n busje te kopen, hem vervolgens helemaal zwart te spuiten, achterruiten donkerder maken, en dan een vette motor erin... Cool... ![]() | |
drelletje | zondag 3 oktober 2004 @ 12:35 |
Ik zou ook wel een T1 willen en dan helemaal oververven met bloemetjes enzo ![]() | |
Kluupkluup | zondag 3 oktober 2004 @ 12:58 |
quote:Mijn busje, wat doe je!? ![]() | |
drelletje | zondag 3 oktober 2004 @ 13:06 |
quote:Die V vorm voorop natuurlijk behouden! Maar hee zo een busje moet toch met bloemetjes! Komop zeg ![]() | |
Kluupkluup | zondag 3 oktober 2004 @ 13:09 |
quote:Vooruit, maar die V moet sowieso blijven ja. ![]() | |
Kluupkluup | zondag 17 april 2005 @ 15:36 |
Topickickje.. Ik zat namelijk weer eens op ebay.com te snuffelen of er iets moois stond.. Nou zag ik dit karretje staan: ![]() Zo heerlijk fout dat ie cool is.. Alleen moet je niet plots remmen, dan rol je voorover. Krijgt het begrip 'overstuur' (achterwielen willen voorwielen 'inhalen') een hele andere betekenis.. ![]() De advertentie | |
mistermaniac | zondag 17 april 2005 @ 16:51 |
quote:http://www.sounddogs.com/previews/36/mp3/303015_SOUNDDOGS_CA.mp3 | |
HPoi | zondag 17 april 2005 @ 20:21 |
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:13 schreef Kluupkluup het volgende: [..] Oja.. wat ik telkens bedoel met watergekoeld is dit: Je hebt de T3 luchtgekoeld.. dat is deze: [afbeelding] De watergekoelde T3 heeft van de vierkante lichten.. Maar ik moet idd toch toegeven.. Dat 'foute' van die vierkante lichten heeft ook wel weer wat.. Maar ik blijf erbij dat de T1 mooier is Nee hoor. Wij hadden een watergekoelde T3 met gewoon ronde lichten. --> Een T3 met 2 luchtinlaten voor is watergekoeld, een T3 met 1 luchtinlaat voorop is een luchtgekoelde. | |
HPoi | zondag 17 april 2005 @ 20:27 |
quote:Het probleem is meer het optrekken, dan komen de voorwielen los van de grond, dit soort omgebouwde busje hebben achter meestal dan ook nog een beugel hangen met wieltjes. | |
Alexxxxx | maandag 18 april 2005 @ 16:29 |
Waarom staat dit topic niet in mn active topics, terwijl ik hier toch duidleijk gepost heb ![]() | |
Kluupkluup | maandag 18 april 2005 @ 17:35 |
quote:Je hele MAT is verwijderd volgens mij.. Ik heb nu ook opeens nog maar 10 pagina's aan MAT, terwijl ik er eerder zeker een stuk of 50 had.. | |
Kluupkluup | dinsdag 19 april 2005 @ 00:15 |
quote:Over je My Active Topics lijst gevonden ![]() | |
Bassie_van_Adriaan | dinsdag 19 april 2005 @ 22:10 |
t3 altijd de lauwste gevonden | |
Kluupkluup | donderdag 5 mei 2005 @ 01:17 |
Volgende aflevering van de Grote Beurt een spijlbus ![]() | |
blieblie | donderdag 5 mei 2005 @ 01:25 |
T1 busjes zijn wel way kewl.... ![]() Helaas alleen de moeite waard als je te veel geld hebt. Die groen witte T1tjes van pg1 lijken wel erg veel op de "Pimp my ride T1", maar zijn het net niet ![]() | |
super-muffin | dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:07 |
quote:Ah! Die paint job van de bovenste ![]() | |
2flower | dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:24 |
T1 ![]() prachtige foto's! | |
Baan1980 | dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:46 |
Mooie T1![]() T2 ![]() T3 ![]() T3 Syncro ![]() | |
Vince-E | dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:28 |
Geen idee welke versie het is, maar ze lijken op de T2 is de laatste post hier... In brazilie zie ik ze zovee lrijden, bijna allemaal in het wit... Ze worden hier dus ook nog steeds flink gebruikt als bedrijfswagen... Overigens zie ik ze ook nog regelmatig met een grote V op de voorkant, en in plaats van een schuifdeur, zijn het klapdeurtjes.... zonder v, zijn ze nog steeds nieuw te koop... http://www.vw.com.br/defa(...)i%2FDefault%2Easp%3F | |
Alexxxxx | dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:37 |
Die braziliaanse T2 worden ook naar Duitaldn geexporteerd ![]() ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:30 |
Wegens het erg offtopic gaan in een ander topic...hier het Volkswagen busjes topic ![]() Ik zelf ben dus echt weg van de T1, en die gaat er ook ooit komen!! Nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald en genoeg geld heb verdiend natuurlijk ![]() Maar goed, ben erachter gekomen dat er nog meer liefhebben hier zijn van deze busjes. Vandaar dit topic. Lul hier over de busjes, met de busjes, onder of in de busjes en bovenop natuurlijk ![]() En post mooie exemplaren, help elkaar met zoeken naar een te koop staande bus etc... Plaatjes!! ![]() ![]() ![]() | |
kroegtijger | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:35 |
Even wat linkjes erbij: http://www.kieftenklok.nl/ http://www.vwbusclub.nl/ http://www.vwbusstop.demon.nl/ http://www.vwspijlbus.nl/ | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:37 |
owja, thanx ![]() | |
kroegtijger | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:40 |
heb al wat mooie voorbij zien komen op vwspijlbus.nl ![]() even de toppers: ![]() ![]() ![]() meer foto's hier | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:42 |
owjee, op die site van kieftenklok staan 2 hele toffe!!! Die eerste zeeblauwe, originele lak enzo en niet eens super duur ![]() En die groen/witte uit californië ![]() | |
kroegtijger | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:44 |
quote:9500 is nog niet eens zo slecht ![]() ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:46 |
Haha, die had ik ook al gezien ![]() Zal ff posten welke ik bedoel allemaal ![]() zeeblauwe : ![]() ![]() Groen/witte : ![]() ![]() En helaas al verkocht, maar wel über ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() op die laatste foto zie je ook nog een bankje binnenin, heel tof ![]() | |
kroegtijger | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:47 |
die laatste is wel helemaal de ultieme surf-bus....t plankje geeft t ook al aan ![]() daar zou ik wel eens een paar maanden langs de franse en spaanse kust mee willen trekken ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:48 |
quote:idd, en die heb ik niet bij de hand zo ![]() deze is overigens ook heel tof alleen ook al vrkocht helaas ![]() ![]() ![]() ![]() Nou ja, helaas verkocht...niet dat ik hem nu meteen kan kopen maar toch ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:49 |
quote:ik kan niet surfen ![]() | |
kroegtijger | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:49 |
alleen is de bekleding niet helemaal mn smaak ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:50 |
bij pimp my ride op mtv hebben ze er ook ooit 1 aangepakt...die is echt super geworden, zal ff kijken of er ergens foto's staan ![]() | |
menesis | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:50 |
op vakantie zag ik deze: ![]() En ja, hij was in het echt nog veel mooier dan op de foto! Helemaal geweldig opgeknapt naar mijn idee! | |
kroegtijger | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:51 |
quote:dat hoeft ook niet ![]() ![]() kwam 2 jaar geleden in zuid-frankrijk een paar engelsen tegen die met een T2 al 3 maanden door europa aan t touren waren. Ze vlogen 's ochtendsn nog even terug naar engeland om hun snowboards op te halen zodat ze 's middags konden snowboarden in de bergen, en de volgende dag weer konden surfen ![]() | |
kroegtijger | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:52 |
quote:heel cool...alleen die velgen... ![]() te modern...moeten van oude klassieke velgenop, meegespoten in de kleur van je auto.... gebroken wit ofzo ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:52 |
Die is wel heel tof idd!! Ik kwam laatst een te koop staande tegen bij de makro...zwart met wit, helemaal opgekanpt ook. Glimmend...maar ja, geen geld en geen rijbewijs he ![]() | |
kroegtijger | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:53 |
quote:quanta costa?? ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:54 |
haha, kewle engelsen ![]() En idd, die velgen...was me nog niet opgevallen, maar is idd geen porem Dit is die kar uit pimp my ride ![]() ![]() | |
kroegtijger | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:56 |
die is inderdaad heel gaaf geworden...maar weer die velgen heh... ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:56 |
![]() ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:57 |
quote:tja...gelukkig hebben ze er daar geen spinners op gezet ![]() Maar wel een vette flatscreen achterin ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:58 |
Binnenkort post ik mijn bijdrage. Als mn site niet meer down is ![]() ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:00 |
quote:stond er niet bij...alleen telefoonnummer helaas ![]() | |
BARuben | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:02 |
Super vette wagens!!, ooit gaat er bij mij ook nog een komen | |
Rio | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:03 |
De enige keer dat ik bij dat k#tprogramma De Grote Beurt gezien heb dat ze iets moois maakten was toen ze zo'n bus ombouwden. | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:04 |
ja idd, dat roep ik ook...ooit ![]() En mijn vriend wil er geen kopen, hij is citrofiel dus dat gaat niet lukken ![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:05 |
Breng maar een dikke zak geld mee, want die dingen zijn best duur in aanschaf, onderhoud en rijden. Wel übertof natuurlijk, al zou ik dan zelf voor een originele T2b Westfalia gaan ![]() ![]() | |
HPoi | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:07 |
http://www.vwclassics.nl 1700 Bus T1 Camper 1967 Rood/Wit ¤ 22.500 Een zeldzame Dormobile- uitvoering. De bus is onlangs geheel gerestaureerd en in de originele kleuren rood met wit herspoten door een carrosserieherstelbedrijf in Belgie. De bus is geheel nieuw gestoffeerd en netjes opgebouwd. Bezichtiging op afspraak. ![]() ![]() 1699 Bus T2 8 persoons 1975 Rood ¤ 6.750 T2 panoramabus van 1975 in een 8 persoonsuitvoering. Ex feuerwehrbulli met slechts 75000 origineel gereden kilometers. Incl. trekhaak, groot dakrek, gereviseerde 1600cc motor, standkachel en spatlappen aan de achterzijde. Mooie bus met een net interieur. ![]() ![]() http://www.jaapbergmankevers.nl Volkswagen T2a bus 1600 cc enkelpoorts motor originele zijklepper 2de eigenaar Bouwjaar: 1969 Nieuwe banden APK tot juni 2006 Leuke, frisse, harde pickup Voorzijde kleine stallingsschade Vaste prijs ¤ 4500,00 Inf. bij Patrick onder 0655395228 ![]() ![]() http://www.kaagkevers.nl/ Type: Transporter Type 1 Pickup. Kenteken: 00-AA-00 Bouwjaar: 1967 Kleur: Groen Km-stand: 99043 Km APK: Bijzonderheden: Dit betreft een zeer nette roestvrije pickup. Afkomstig uit het zonnige Colombia! Het interrieur laat zich als nieuw omschrijven. De 1500 motor word door ons vervangen voor een revisie motor. Tegen meerprijs op kenteken leverbaar. Prijs: ¤12.500,- Contact e-mail: info@kaagkevers.nl Contact telefoon:0252-544343 ![]() ![]() ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:08 |
Je moet er eigenlijk 1 hebben met een gastank...maar ja, vind dat maar ![]() Mijn vader's eerste auto was er dus zo1...ik kan hem nog boos aankijken omdat hij die ooit heeft verkocht ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:10 |
quote:deze is wel heel tof!! alleen beetje prijzig ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:10 |
Bij Luchtgekoeld hebben ze ook nog wel redelijk betaalbare trouwens. | |
Foo_niks | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:11 |
quote:Een uur dat is zo simpel | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:13 |
quote:8950 euro ![]() Helaas bankjes achterin...ik heb liever een zitje ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:16 |
quote:Die moet je er dan zelf in klussen, bij mijn weten zijn die busjes niet standaard met een zitje geleverd. | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:17 |
quote:Nee, maar je ziet er erg veel te koop staan waar het wel in zit...dan betaal ik liever wat meer, dan het r zelf allemaal inmaken. Ben niet zo'n klusser he...ben een vrouw ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:18 |
quote:Maar dan kun je juist leuk met stofjes en kussentjes en frutseltjes bezig enzo! ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:19 |
quote:Hmm...mja, da's ook weer zo ![]() ![]() | |
HPoi | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:19 |
http://www.c-c-b.nl Volkswagen T2, 1969. 1600 motor. Originele km's + interieur. Prijs ¤ 1.950,= ![]() ![]() ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:20 |
mja...een T2 in niet al te goede staat zo te zien...en dit is nog maar de buitenkant ![]() | |
HPoi | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:21 |
quote:Met wat werk idd. ![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:22 |
quote:M.a.w.: zo gaar als een klontje. | |
HPoi | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:28 |
7 busjes bij: (kijk onder Classics!!) http://www.vwbus.nl/ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (LUCHTGEKOELDE T3!!, dus uit de beginjaren van de T3!) ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:29 |
quote:die T3's zijn gewoon lelijk ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:37 |
Een luchtgekoelde T3 moet je dus eigenlijk niet kopen, dan krijg je namelijk gegarandeerd motorproblemen. | |
Geqxon | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:38 |
De T3 is (niet rasistisch bedoeld) een enorme turkenbak ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:39 |
quote:Vroeger misschien, nu rijden die vaker in Hyundai's en oudere Transits. | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:42 |
quote: ![]() | |
Geqxon | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:43 |
![]() Deze is zo naar de klote dat hij juist weer stoer is ![]() | |
zijle | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:43 |
![]() ![]() Stuk beter dan die oude troep ![]() ![]() VW bus met een porsche motor ![]() | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:44 |
pleur op met die moderne meuk joh!! ![]() | |
Geqxon | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:45 |
![]() Deze T3 is stiekum wel weer stoer ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:45 |
quote:Gadver, wat zijn die Duitsers toch slecht in het opdirken van auto's. | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:46 |
nee joh! ook niet stoer...ik vind de hele buitenkant gewoon lelijk ![]() | |
Foo_niks | dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:10 |
![]() ![]() Wie het kleine niet eert,..... | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:12 |
quote: ![]() | |
Foo_niks | dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:15 |
http://www.verdier.ca/ als je niet van oude rommel houdt | |
kroegtijger | dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:18 |
quote: ![]() ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:40 |
Dubbel: Ik had al eens een topic hierover gemaakt ![]() | |
Saabmobiel | dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:02 |
Goed, post ik mijn pics in het eerste VW T1 Busje topic | |
Geqxon | dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:22 |
T3 Syncro = 4*4? | |
Saabmobiel | dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:24 |
Uit het boek "Volkswagens lopen van de band" van Fritz Kölling: Volkswagens op weg naar Amerika. Op de achtergrond twee exportbusjes T1 pick-up uit het boek "the VW Beetle, a celebration of the VW bug" van Christy Campbell Aannemersbussie gefotografeerd op oldtimerbeurs in Zuidlaren: Mijn oom heeft een T1 pick-up gehad waarmee mijn opa en mijn moeder altijd VW-onderdelen haalden bij Pon om terug naar de garage te brengen. Hier heb ik een 8mm film van, maar kan het helaas niet omzetten/posten. Op de film is de T1 te zien welke echt uitbulkt van de onderdelen. Het busje is bijna een half keer zo hoog door de onderdelen die er bovenuit steken. ![]() | |
Baan1980 | dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:24 |
quote:jah | |
ivetje | dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:48 |
maar die van jou gaat over wat je ervan vind ![]() ![]() | |
supercharger | dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:56 |
De oprichter van IKEa was ook een Nazi.... | |
blieblie | dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:09 |
Als er nog veel T1tjes rondrijden in Brazilië... Zou het dan niet interessant zijn om zoon ding uit Brazilië te importeren? Ze kostten daar nieuw geen fluit denk ik... Dus de BPM e.d. is ook nog te overleven. | |
Geqxon | dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:28 |
T2 ![]() | |
blieblie | dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:32 |
quote: quote:Dat is de T1 ![]() En regelmatig is erg veel meer dan heel heel heel soms zoals hier in Nederland ![]() Dwz. meer busjes = stuk goedkoper dan hier omdat ze hier erg zeldzaam zijn. | |
Geqxon | dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:36 |
Wat ik van die T2 heb gevonden: 1.6 Standard gasolina R$ 36.823,00 1.6 Standard álcool R$ 36.823,00 36 823 Brazil real = 12 428.5924 Euro Voor 145 real heb je: quote:vrijvertaald: quote: [ Bericht 24% gewijzigd door Geqxon op 23-08-2005 22:41:54 ] | |
Vince-E | woensdag 24 augustus 2005 @ 20:42 |
even wat gezocht op mercado livre: circa 1000 euro, T1uit 1969 : http://www.mercadolivre.com.br/jm/item?site=MLB&id=31426400 circa 1300 euro, t1 uit 1973: http://www.mercadolivre.com.br/jm/item?site=MLB&id=31788537 verder nog een lijst met t1 en t2 te koop via mercado livre... http://www.mercadolivre.com.br/jm/search?as_word=kombi&as_categ_id=3196 zo ook een pickup en een compleet geisoleerde bus, kan je ijsjes verkopen ofzo ![]() | |
Kluupkluup | woensdag 24 augustus 2005 @ 21:58 |
quote:Flexe site ![]() | |
kroegtijger | donderdag 25 augustus 2005 @ 11:39 |
quote:mee eens ![]() Gisteren in Utrecht een heel coole T1 gespot... Blauw/wit ![]() ![]() | |
StefanP | vrijdag 26 augustus 2005 @ 06:23 |
Stoere busjes, echt heel stijlvol. Zo simpel en charmant. Stukken beter dan bv die namaak troep die Scion op de markt brengt en die er half van afgekeken is. Jammer dat ze een arm en een been kosten en waarschijnlijk veel restauratie nodig hebben. | |
Kluupkluup | vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:30 |
Ik vond deze toevallig via google: hotlinkbeveiliging, foto weggehaald!!! Als ik er een koop, wil ik er zo-een.. was een ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door ThaFreak op 19-08-2008 18:12:40 ] | |
GiSH | zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:39 |
waarom een oude kopen als je ook een nieuwe kan kopen ![]() http://www.geocities.jp/kgdgk927/mbfn.html | |
Kluupkluup | zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:54 |
quote:Jammer dat ze het 'spijltje' van de Spijlbus dan vergeten ![]() | |
GiSH | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:16 |
![]() ze zijn er wel met spijl, maar het niet iszo'n mooi gezicht. | |
Alexxxxx | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:22 |
De T2 word nog gebouwd in Brazilië, en naar Duitsland geïmporteerd ![]() URl van importuer even kwijt ![]() | |
GiSH | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:37 |
quote:is dat een orginele VW fabriek?? | |
Alexxxxx | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:40 |
quote:Ik weet het niet zeker, maar ik dacht het wel. Kon ook Argentinié zijn btw. | |
Geqxon | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:54 |
quote:Correct: http://www.volkswagen.com.br/ > Volkswagen Combi Check deze baja dan: ![]() ![]() | |
Kluupkluup | zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:27 |
quote:Schande! ![]() ![]() | |
Ephemera | zondag 13 november 2005 @ 22:20 |
Ik vind ze ook zoooo mooi. Ik heb 0,0 verstand van auto's.. maar dit vind ik écht niiice ![]() | |
Kluupkluup | maandag 14 november 2005 @ 00:07 |
quote:Vrouw van mijn dromen ![]() ![]() | |
Ephemera | maandag 14 november 2005 @ 15:01 |
offtopic [ Bericht 51% gewijzigd door Tjabbo op 14-11-2005 15:47:37 ] | |
Tjabbo | maandag 14 november 2005 @ 15:48 |
Doen we ff ergens anders slowchatten ajb? ![]() | |
Kluupkluup | maandag 14 november 2005 @ 16:02 |
quote:Slowchatten? ![]() ![]() ontopic: Zo'n voorkant wil ik nog een keer in m'n kamer hebben ![]() | |
Jalu | maandag 14 november 2005 @ 16:15 |
Naar aanleiding van dit topic heb ik eens wat rondgeneusd op internationale VW sites, en heb een paar hele bijzondere modellen gevonden die je gewoon nieuw kunt kopen. In Brazilie is naast de T2 (die ze Kombi noemen en waar je gewoon drie jaar garantie op krijgt...) ook nog nieuw leverbaar de VW Santana, een iets gemoderniseerde versie van de Santana die begin jaren 80 hier in Europa geleverd werd en wat eigenlijk gewoon de toenmalige Passat maar dan met 4 deuren en een kont was. Nog veel verbazingwekkender eigenlijk is de Citi Golf in Zuid Afrika. Een ordinaire Golf 1 met wat cosmetische veranderingen, en je kunt hem gewoon nieuw bestellen... | |
Tjabbo | maandag 14 november 2005 @ 16:19 |
Tot voor 3 jaar terug werd de kever ook nog gewoon gemaakt in mexico ![]() | |
Geqxon | maandag 14 november 2005 @ 16:43 |
Zo'n Citi Golf is wel extreem cool, kost (voor een nieuwe auto) geen drol, en dan heb je een heerlijk retro wagentje met van binnen hedendaagse comfort:![]() | |
Kluupkluup | maandag 14 november 2005 @ 17:07 |
quote:Jammer dat 't stuur rechts zit.. ![]() | |
GiSH | maandag 14 november 2005 @ 17:26 |
quote:dat dashboard zit ook in de fabia (zit trouwens ook in de Gol) stuur lijkt erg op de lupo 3l. | |
super-muffin | dinsdag 15 november 2005 @ 06:15 |
quote: ![]() ![]() shit ik moet nu echt gaan sparen voor een VW busje en rijbewijs ![]() | |
eer-ik | dinsdag 15 november 2005 @ 10:58 |
quote:Deze is van pimp my ride... Was van de week nog op tv! | |
Kluupkluup | dinsdag 15 november 2005 @ 14:23 |
quote:Deze is niet van Pimp My Ride... ![]() | |
HPoi | zondag 22 januari 2006 @ 21:26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Toxic_nl | zondag 22 januari 2006 @ 21:46 |
quote:OMG ![]() ![]() | |
HPoi | zondag 22 januari 2006 @ 21:48 |
quote:http://ziza.ru/2006/01/20/V8-VW-Bus.html Kan ik nie lezen, btw: staan geen specs bij geloof ik. | |
Geqxon | zondag 22 januari 2006 @ 22:18 |
Het oog voor detail is wel ruig, zie ook het bloemenhoudertje! | |
Kluupkluup | zondag 22 januari 2006 @ 23:54 |
quote:Idd hee.. Maar ook die bruine roet (?) vlekken van de uitlaat vind ik juist ruig staan.. dat breekt een beetje met een lichte grijze/witte | |
Rory78 | dinsdag 24 januari 2006 @ 13:24 |
Jamie Oliver heeft ook een mooi exemplaar met een Porsche Flat Six Boxer. Hij was ooit eens te gast ermee bij Top Gear en moest toen achterin een salade klaarmaken, terwijl The Stig een rondje over het TG-circuit scheurde... | |
blieblie | dinsdag 24 januari 2006 @ 13:29 |
quote:Die is wel van Pimp my ride. Die auto staat op de pic verdimme in de loods van West Coast Custom ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 24 januari 2006 @ 18:07 |
quote:Deze is niet van Pimp My Ride... ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 24 januari 2006 @ 18:09 |
Je, leuk zon welels niets discussie. ![]() En neit ieder door west coast customs gepimpt voertuig komt automatisch in pimp my ride.. eerst zien, dan geloven. | |
Kluupkluup | dinsdag 24 januari 2006 @ 18:12 |
wel van pimp my ride...![]() niet van pimp my ride... hotlinkbeveiliging, foto weggehaald - voor- en achterbumper? - knipperlichten vóór? - aantal ramen? - linker kant ramen of helemaal dicht? - velgen? - schuifdeur? Ok, als jij wil geloven dat 't em wel is dan geloof je 't maar ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door ThaFreak op 19-08-2008 18:13:29 ] | |
Kluupkluup | dinsdag 24 januari 2006 @ 18:12 |
quote:Daar was ik dus net mee bezig Alex.. bij deze.. | |
Alexxxxx | dinsdag 24 januari 2006 @ 18:14 |
quote:Mooi, bedankt, bewijs geleverd, nu weer vrolijk verder fappen op de prachtige busjes ![]() | |
blieblie | dinsdag 24 januari 2006 @ 19:01 |
Ow... ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:08 |
quote:Zijn er btw geen (betaalde) oostblok-varianten van gemaakt? Van zo'n succes-uitvoering worden namelijk meestal gewoon kopieen gemaakt in dat soort landen? (ik richt me maar even tot jou, aangezien jij van de Astero's, Autovazen, Autozazen, AZLK'n, Bronto's, GAZzen, Lada's, Luazen, Moskvitchen, OKA's, UAZ'n, Urals, VAZen, ZILen en ZIMen bent ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:11 |
quote:Mja, de ZUK komt denk ik redelijk in de buurt ![]() ![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:12 |
quote:Oe, bijna net zo rond en dezelfde hippie streetcred! | |
Alexxxxx | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:28 |
![]() ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:54 |
quote:ik vond em eerst niks (te hoekig).. maar ik moet hem even los zien van de hele T serie denk ik.. En dan is ie ganz geil... (ik vind het jammer namelijk dat de ronde vormen (bijv. koplampen) er bij die T3 uit zijn gehaald.. | |
Kluupkluup | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:55 |
Die ZUK's mogen hier niet eens rijden van de RDW, zo lelijk ![]() | |
Nick1983 | woensdag 25 januari 2006 @ 00:02 |
quote:Ik heb vorige week een kever gekocht uit 1983 ![]() | |
HeyFreak | woensdag 25 januari 2006 @ 00:08 |
de kever en de t1, beide zou ik graag ooit in mijn bezit hebben. Wel zo origineel mogelijk uiteraard! | |
Kluupkluup | woensdag 25 januari 2006 @ 00:20 |
quote:ganz geil..! Leuk om mee te beginnen! Al zou ik denk ik voor een ovaaltje kiezen (zijn wél iets duurder) | |
Nick1983 | woensdag 25 januari 2006 @ 20:12 |
Ovaaltje lag ff teveel boven mn buget ![]() ![]() | |
GiSH | donderdag 26 januari 2006 @ 18:31 |
een ovaaltje heeft inderdaad wel wat... ik vind deze geweldig | |
Oosthoek | donderdag 26 januari 2006 @ 18:45 |
Ik zou wel een originele brilkever willen. Voor minder doe ik 't niet. | |
Kluupkluup | donderdag 26 januari 2006 @ 18:47 |
quote:voor dát geld ga ik dan toch liever voor een goedkoop T1'tje ![]() | |
Oosthoek | donderdag 26 januari 2006 @ 18:49 |
Met een brilkever ben je pas ècht de man imho. Iedereen vindt de T1 leuk, maar bij een brilkever denken ze alleen "hè wat heeft die kever rare koplampen ![]() ![]() | |
GiSH | donderdag 26 januari 2006 @ 19:16 |
quote:brilkever helemaal onbetaalbaar.. ![]() | |
Geqxon | donderdag 26 januari 2006 @ 19:19 |
Ovaaltje? Brilkever? | |
Kluupkluup | donderdag 26 januari 2006 @ 21:04 |
quote:Brilkever is het ouds van de drie genoemden.. Hij dankt zijn bijnaam aan het karakteristieke achterraam die doet denken aan 2 brillenglazen.. Vandaar dus brilkever.. ![]() De 'ovaal-kever' heeft geen tussenschot meer op de achterruit.. Vandaar dus geen bril- maar ovaalkever ![]() ![]() De laatste versie van de kever heeft een veel grotere achterruit. Deze zul je het vaakst tegenkomen.. en dan zijn ze er ook nog, zoals die net in het topic stond met foto's, die én een grote achterruit hebben én grote achterlichten. Die zijn het jongst. ![]() Maargoed.. Er zijn nog wel véééél meer modellen en verschillen, maar even om duidelijk te maken wat een brilkever is en wat een ovaal. Brilkevers zijn net als ovaaltjes steeds moeilijker om aan te komen. | |
Oosthoek | donderdag 26 januari 2006 @ 21:18 |
En dan te bedenken dat mensen nadat de ovaalkever uit was gekomen de bril er uit lieten zagen. Hadden ze weer een moderne kever ![]() | |
Geqxon | vrijdag 27 januari 2006 @ 00:05 |
Zo'n ovaalkever is wel tof, die kofferbak is het een nachtjapon die over haar reet hangt ![]() | |
GiSH | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:39 |
quote: ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:49 |
quote:+1 scherp ![]() ik dacht er niet eens bij na toen ik 't las ![]() | |
Geqxon | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:50 |
Eh? Ik bedoel dus dat bij zo'n ovaaltje de achterklep zo heel sierlijk tot het einde loopt, beetje lastig uit te leggen. | |
Kluupkluup | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:53 |
quote:Maar klopt idd.. Die lijnen lopen, vind ik, mooier door dan bij de nieuwere versies.. | |
Kluupkluup | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:54 |
bij die oude (ovaal of bril) de bumper eraf halen en het geheel iets verlagen is mooi trouwens ![]() | |
Maikalo | vrijdag 27 januari 2006 @ 11:02 |
Maar de kever is tot een paar jaar geleden toch nog gewoon geproduceerd in Brazilie? | |
Kluupkluup | vrijdag 27 januari 2006 @ 11:06 |
quote:so..? ![]() | |
Maikalo | vrijdag 27 januari 2006 @ 11:13 |
quote:Dat vroeg ik me dus gewoon af | |
Walking_On_Sunshine | vrijdag 22 september 2006 @ 12:37 |
GROTE kick!! Ben dus ook helemaaaal gek op de VW busjes...vooral T1 en T2 !! Mijn ideaal: VW busje + surfplanken op het dak... Bed in het busje...bbq mee en gaaaann!! lekker touren door Europa (en verder) ![]() Overigens vind ik dus ook de kever fantastisch...gewone,cabrio...speedster... Nu nog die grote zak met geld ![]() | |
-VnCnT- | zaterdag 23 september 2006 @ 01:51 |
quote: Dit is mijn T1, een Microbus Deluxe uit 1964 (met 'walk-trough'). Geïmporteerd uit Oregon USA. Waarom vanuit daar? Omdat het klimaat daar gunstig is, en ze niet wegrotten. Het enige wat er aan gelast is dat is de accubak, maar dat is eigenlijk een standaard plek. Verder is de bus volledig kaal geweest, tot op het blanke metaal. En letterlijk elk onderdeel is er nieuw in gegaan, inclusief versnellingsbak, motorblok, vertragingskasten, stuurinrichting... gewoon alles. De body is gezandstraald etc. De bodem is behandeld tegen roest en tevens zit er zo'n 30 liter was onder, ook tegen de roest. Kortom, de bus is in perfecte staat. (Hij is zelfs strakker dan hij uit de fabriek komt) Dit is gedaan in 1999/2000, de auto was klaar ergens in 2001. Hij staat nu in een verwarmde garage, dat vindt hij het lekkerste. Zo'n 22 graden constant. ![]() Ik kan je zeggen dat dit alles toen nog 'enigzins' betaalbaar was. Het is nu een echt liefhebbers object geworden, ook onderdelen zijn nu schrikbarend duur voor dit beestje. Laatst was ik een beetje rond aan het surfen op zoek naar bussen, en voor een ongerestaureerd 'wrak' betaal je toch al gauw zo'n ¤20000. Dat is er dan één waar je nog wat mee kan. Gooi daar nog eens ¤20000 aan restauratie tegenaan, en je zit een beetje in de richting van een perfecte bus. ![]() ![]() Verder kan ik niets anders zeggen dan dat het een super ding is! Krijg alleen maar positieve reacties op hem, heb nog nooit iemand gezien die het niet een gave auto vond. En zelfs in de PC Hoofdstraat in Amsterdam heb je meer bekijks met je T1 dan met je Ferrari Enzo. ![]() | |
MrSASO | zaterdag 23 september 2006 @ 13:03 |
Ik vind het dat volkswagen logo wat zo verschrikkelijk groot is juist zo mooi aan die busjes. In de Gumball reed er ook eentje rond met een porscheblok erin, met dat ding reden ze over de 160 toen ze werden aangehouden. De politieagent kon zijn ogen gewoon niet geloven dat dat ding zo hard liep. | |
Kluupkluup | zaterdag 23 september 2006 @ 13:06 |
quote:mooie bus ![]() Hoe vaak rij je ermee? | |
Turquaz52 | zaterdag 23 september 2006 @ 13:39 |
Volkswagen Transporter T4 Wijsneus ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MrSASO | zaterdag 23 september 2006 @ 13:52 |
quote:Ook erg mooi, ik ken iemand die heeft een TDI met alles rood. ![]() Lijkt wel een beetje op die zwarte maar dan zonder Bullbar. | |
-VnCnT- | zaterdag 23 september 2006 @ 17:58 |
quote:Zie hier pics: http://sam13a.blogspot.com/ Er zit een 3.2 in... hij loopt zo'n 135 MPH, dat is zo'n 216KM/H... naar in een T1... De mijne haalt 120, dat is al veel te hard voor zo'n ding. Nou moet ik wel zetten dat de Gumball T1 helemaal omgebouwd is qua ophanging, remmen etc. (Allemaal porsche) | |
-VnCnT- | zaterdag 23 september 2006 @ 18:00 |
quote:Nou 2x per maand ofzo... echt niet vaker... Ja, als het mooi weer is! Dan gaat hij wat vaker naar buiten... Maar ik ga er niet mee naar meetings... Heb geen zin in al die 'geilers' die er omheen lopen kwijlen. | |
MrSASO | zondag 24 september 2006 @ 14:33 |
quote:Ik had gehoord dat je wel wat zandzakken voorin moet gooien omdat de voorkant kan gaan zweven als je boven de 100 Kilometer per uur rijd. | |
-VnCnT- | zondag 24 september 2006 @ 17:49 |
quote:Nou bij mij niet dus! Het leek wel godsgruwelijk hard in dat ding... wel een prachtig om de verbaasde looks op mensen hun gezichten te zien als je ze inhaalt met je T1.. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 25 september 2006 @ 17:03 |
![]() ![]() ![]() huwahauhauhaua ![]() ![]() ![]() ![]() Uit een site geript: quote:Heeft een T1 de motor van een Kever?? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
-VnCnT- | maandag 25 september 2006 @ 19:01 |
quote:De modellen in USA tot Januari 1964 hadden een 1200cc motortje. Deze in Augustus 1959 opgekrikt naar 30PK, daar is in Europa mee doorgereden tot 1967, waarna hier de 1500cc motor kwam. In USA liepen op de zaken voor, daar hadden ze vanaf Januari 1964 een 1500cc motor. ![]() | |
hjs | vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:57 |
stelletje luchtgekoelde gekken !! VnCnT, dit is je bus niet vermoed ik ? ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:55 |
quote:Neejoh.. Ten eerste heeft VnCnT geen decals. Ten tweede is de bumper anders Ten derde zegt VnCnT net dat hij nooit naar meetings gaat.. | |
TheThirdMark | vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:02 |
Nothing beats die Volkswagen bus die de gemeente Epe heeft. 248PK 2.8 5cill. Zeer brute bus ![]() | |
hjs | vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:05 |
decals kunnen later toegevoegd zijn ![]() Voor de rest heb je gelijk en had ik het al gezien ![]() Overigens zijn die meetings best gezellig hoor, tuurlijk lopen er kwijlers om je bus maar bij de kleinere meetings zijn het mede bus eigenaren (of andere luchtgekoelde). bv een splits at the lake van van de zomer is toch wel erg mooi om te zien. foto's: http://www.vwbusclub.nl/VW-EVENEMENTEN/vw-spijltreffen.htm en ik moet natuurlijk wel ff reclame maken voor mijn foto's gemaakt op wat meetings ![]() klik ![]() | |
JohnnyKnoxville | zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:22 |
Die lichtblauw/groene bus is volgens mij van De Grote Beurt. | |
Exinaal | zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:50 |
quote:Yep, zie ook http://www.wakebus.com/ | |
hjs | zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:27 |
hahaha, wist ik niet eens ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 25 november 2006 @ 10:48 |
![]() ![]() | |
-VnCnT- | zaterdag 25 november 2006 @ 16:46 |
quote:Leuke foto's heb je daar... ![]() En nee... ga echt geen decals toevoegen... zou zonde zijn, hij is mooi zo origineel als dat hij nu is. Wat ik wel leuk vind zijn Empi 5 spoke velgen of BRM's eronder... dat is nog eens iets om te overwegen. ![]() | |
hjs | zaterdag 25 november 2006 @ 19:35 |
Moet je eens contact opnemen met Area 51 uit Den Haag voor de BRM's, porsche remmen e.d.. Tenminste dat is zijn nick op diverse fora zoals volksforum, vct2 forum en de keversite ![]() Heb mooi werk van hem gezien op die forums. | |
-VnCnT- | zondag 26 november 2006 @ 13:02 |
quote:Bedankt voor je tip! Gelukkig zit ik hier al gebakken... Die ouwe van mij is m'n eigen kever/ vw guru. Weet ieder moertje, boutje etc. uit z'n hoofd te vertellen. Echt onvoorstelbaar! ![]() ![]() | |
hjs | zondag 26 november 2006 @ 14:07 |
Mooier kun je het niet treffen. ![]() | |
draaijer | zondag 26 november 2006 @ 18:00 |
Erg leuke dingen.. Verbruiken trouwens wel een hoop ![]() Suc6 and have fun | |
hjs | zondag 26 november 2006 @ 18:45 |
die van ons rijdt 1-8 á 1-10, afhankelijk of het veel in de stad of veel op de snelweg is. Valt wel mee dus. Helaas moet er wel loodhoudende peut in en das ff duurder. (jaja met loodvervanger bedoel ik) | |
-VnCnT- | maandag 27 november 2006 @ 11:48 |
quote:Ik gooi gewoon Euro 95 Loodvrij in de T1 hoor... Ik dacht dat alle Kevers na 1968 (als ik me niet vergis) op Loodvrij kunnen rijden. Jij hebt een T2? Die zou ook gewoon op Loodvrij moeten kunnen rijen. Waarom ik er Loodvrij in gooi is omdat bij de restauratie we een nieuwe motorblok hebben gebouwd, waarbij rekening is gehouden met Loodvrij. ![]() Verbruik van de T1 zou ik niet weten, nooit echt gemeten... ![]() | |
hjs | dinsdag 28 november 2006 @ 16:37 |
We hebben wel eens de discussie gevoerd op het vct2 forum en nemen maar het zeker voor het onzeker, de meeste hebben een 1.6 of 2 liter erin hangen, wij hebben een 1.8 misschien is dat net weer ff anders. Binnenkort gaat hij waarschijnlijk voor de grote beurt naar de keverboet, misschien daar weer eens vragen ![]() | |
hjs | woensdag 25 april 2007 @ 09:25 |
Iemand nog naar Biddinghuizen geweest afgelopen weekend? onze foto's En, vandaag de Telegraaf al gelezen? http://telegraaf-i.telegr(...)070425_17/pagina.php ons stukje heb ik al op onze eigen site gezet ![]() http://www.desmitten.nl/Telegraaf/ | |
-VnCnT- | woensdag 25 april 2007 @ 13:50 |
Neen, de T1 staat bij Kost in de showroom t.b.v. het 60 jarige bestaan... ![]() | |
T42 | donderdag 26 april 2007 @ 10:21 |
quote:dat klopt niet helemaal orgineel hale die busjes maar 70 tot 90kmh! 1200cc motortjes ik wil er ook 1 maar absolut niet in showroom staat maar in RATLOOK staat ![]() ![]() ![]() deze was te koop voor maar 18'000 euro met 6cil porsche 911 blok | |
T42 | donderdag 26 april 2007 @ 10:35 |
quote:die is alweer aan het roesten van onder! best lelijk gespoten (in de wielkasten zie je verfdampen enz) en alle apparatuur moest die jongen kopen. aangezien hij geen geld had is al het geluid enz na de opnames er weer uit gehaald. | |
hjs | donderdag 26 april 2007 @ 15:23 |
Voor een Samba durfen ze nog veel meer te vragen. kijk maar eens bij retroville op de site, 30.000 voor een bus in die staat, ze zijn helemaal gek !! Ik zal mijn mening maar voor me houden over Dennis en Carlos ![]() | |
Bigfoot414 | donderdag 26 april 2007 @ 16:35 |
quote:ZUK ![]() ![]() | |
T42 | vrijdag 27 april 2007 @ 09:33 |
quote:pas stond ergens een samba voor 58'000 zware opknapper! ![]() | |
hjs | vrijdag 27 april 2007 @ 11:55 |
Die bij Dennis (Retroville) is ook al in prijs gezakt, kan best dezelfde zijn. http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php?topic=1393.0 | |
T42 | vrijdag 27 april 2007 @ 14:01 |
quote:jah dat was hem ![]() net nog een bod van 1500 euro gedaan op een T1 uit 65 opknapper (belgie) ![]() | |
hjs | vrijdag 27 april 2007 @ 14:13 |
1500, zeker met erg veel werk? Wesley uit Purmerend heeft net een T1 in duitsland gekocht. ![]() Komende ACI maar eens bekijken ![]() | |
T42 | vrijdag 27 april 2007 @ 14:58 |
quote:jah best veel werk jammer genoeg | |
hjs | dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:53 |
Onze bus staat ondertussen bijna een jaar bij John en wordt grondig opgeknapt Afleveren van de bus ![]() okrober vorig jaar ![]() Vorige week zaterdag ![]() Veel meer foto's op onze site ![]() http://www.desmitten.nl/Happy/index.htm We hopen dat ze eind september weer thuis is. | |
theKiD | maandag 18 april 2011 @ 20:03 |
Eindelijk een topic gevonden over mijn favoriete busjes ![]() Iemand (T42??) nog een idee waar ik het beste een harde, niet te dure, bus kan aanschaffen? (max 4000) Zal dus zowiezo een t3 worden.. | |
ook_gek | maandag 18 april 2011 @ 20:38 |
anders kick je een topic van mega veel jaar omhoog ![]() | |
theKiD | maandag 18 april 2011 @ 21:02 |
Tis het enige topic in de search wat specifiek over de transporter gaat/ ging.. | |
Sounddragon | maandag 18 april 2011 @ 21:22 |
Eigenlijk wel over de T1, je mag anders wel een nieuwe openen als je specifiek over T3's wilt babbelen ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 19 april 2011 @ 10:34 |
Ik vind een onderscheid luchtgekoelde/watergekoelde VW's wel prima.. Zit nu op mn iPhone, maar als ik mijn macbookje heb zal ik eens en mooi Luchtgekoeld VW-topic openen ![]() | |
theKiD | dinsdag 19 april 2011 @ 13:51 |
![]() | |
T42 | woensdag 20 april 2011 @ 09:16 |
bij mij voor 1000 minder heb ik er 1 staan ![]() 95% hard pm me maar [ Bericht 1% gewijzigd door T42 op 20-04-2011 09:24:08 ] | |
theKiD | woensdag 20 april 2011 @ 19:28 |
Maar daar was toch iets mis met de motor? | |
T42 | woensdag 20 april 2011 @ 20:42 |
jup maar volgende week ga ik een motor kopen als goed maar dan word ie een heel stuk duurder ![]() met motor zo als hij nu is mag ie weg voor 3000, met lopende motor 4500/5000 ligt aan de kosten. | |
john_ven24 | dinsdag 3 mei 2011 @ 15:14 |
Wat een gehaat op de t3 hier, toch mijn favoriet uit de serie. Als porsche b32 (zoek 'm maar eens op): ![]() 16" Syncro: ![]() Ooit ga ik zo zelf nog eens m'n eigen globetrotter in elkaar sleutelen met audi 5-cylinder diesel motor achterin. | |
Kluupkluup | woensdag 4 mei 2011 @ 00:23 |
Ik moet bekennen dat ik mijn mening heb bijgesteld in de laatste 7 jaar ![]() De Syncro is bruut! | |
hjs | vrijdag 27 mei 2011 @ 09:16 |
De synchro is de enige T3 die ik wel zou willen hebben ![]() (verder blijven het rijdende koelkasten ![]() |