FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / VW T1 Busje
Kluupkluupvrijdag 13 februari 2004 @ 23:02
Dit vind ik dus echt geweldige auto's.. Ik ga er zeker nog een kopen later. Door Europa toeren met zo'n busje lijkt me helemaal geweldig.
Ik zou dan trouwens wel gaan voor een busje met gereviseerde of compleet nieuwe motor. Het schijnt dat er ook van een bepaals type porsche motoren in kunnen. Je moet dan denk ik ook het chasis e.d. wat steviger maken. Nu betaal je er tussen de 10 en 20 duizend euro voor (voor een busje in zeer goede staat).
Met de orginele motor ga je niet harder dan ongeveer 110/120. Laat staan hoe hard je gaat met al je vakantiespullen erin .
Mja, dat doet niks af aan hoe prachtig ze eruit zien
De orginele staat (qua uiterlijk dan ) is toch wel het mooist vind ik , ik plaats hier ook even een paar foto's van 'verneukte' (gestyle-de) exemplaren..
De mooiste vind ik toch wel de 'samba's'.. Deze hebben veel ramen.

Zonde

Jammer van die velgen

Toch nog te herkennen

huile


cabrio

en nog 1:

Mooie velgen


Excuses voor de vele foto's, maar ze zijn ook zo mooi
Wat vinden jullie van deze busjes??

[Dit bericht is gewijzigd door Kluupkluup op 14-02-2004 00:06]

My-Mediavrijdag 13 februari 2004 @ 23:03
Volkswagen roelt zo i zo al
vdo28vrijdag 13 februari 2004 @ 23:04
ik vind ze niet zo mooi

Edit: opmerking verwijderd...

[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 14-02-2004 11:47]

TheWilliedockSaintsvrijdag 13 februari 2004 @ 23:06
jaaa

prachtige auto's

blijft mooi!

Dirkhvrijdag 13 februari 2004 @ 23:08
Mooie bus.
JohnnyKnoxvillevrijdag 13 februari 2004 @ 23:14
T2 campers van Westfalia zijn ook briljant! Veel bruin en oranje in het interieur . En je voelt je toch een beetje King of the Road achter het grote rad. .
Lexievrijdag 13 februari 2004 @ 23:16
Coole dingetjes, vooral die cabrio .
TradeMarkievrijdag 13 februari 2004 @ 23:20
K vind ze ook wel erg grappig, maar dan wil ik er wel een flower power paintjob bij krijgen
Kluupkluupzaterdag 14 februari 2004 @ 00:30
[offtopic]
Mijn topic ..
Barbaren!
[/offtopic]


Myster_Ezaterdag 14 februari 2004 @ 01:47
Prachtige auto's, er is echter één auto waar ik meer voor voel: De Kever.
Kluupkluupzaterdag 14 februari 2004 @ 01:49
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 01:47 schreef Myster_E het volgende:
Prachtige auto's, er is echter één auto waar ik meer voor voel: De Kever.
Kever cker zo mooi jah ..
Maar in het achterhoofd zo'n rondrit door Europa --> toch maar de T1
Een kever haal ik d'r wel bij voor woon-werk vervoer
Kluupkluupzaterdag 14 februari 2004 @ 02:07
De evolutie van de VW Transporter:

De T1, de eerste in de reeks, ontworpen door de Nederlander Ben Pon:

Orginele schets T1, van Ben Pon:

De T2a al minder mooi dan de T1:

De T2b die band is niet mooi voorop (leuke caravan trouwens ) :

De T3 Huile :

De T3 Watergekoeld :

De T4 Mijn VW busje-look, wat doe je?! :

De T5 Leuk busje, maar had net zo goed bijvoorbeeld Mercedes kunnen zijn:

De T5 Microbus Zie ik daar de T1 weer een beetje ?!
Kan iemand er ronde voorlichten een verticale achterlichten van maken met photoshop :

GiSHzaterdag 14 februari 2004 @ 10:33
die Microbus komt er nog echt aan..!!
MutZzaterdag 14 februari 2004 @ 12:00
Opgeruimd... Hij is weer open... Hou het wel een beetje ontopic graag...

[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 14-02-2004 12:20]

Erica_Terpstrazaterdag 14 februari 2004 @ 13:25
Die microbus is wel liev
Captain_Chaoszaterdag 14 februari 2004 @ 13:30
Ik heb toch een soort zwak nog voor de T3

Odin83zaterdag 14 februari 2004 @ 13:31
Surfplankjes erop en gaan.
Omkronzaterdag 14 februari 2004 @ 13:36
Waarom zijn die oude busjes dan zo duur...?
JohnnyKnoxvillezaterdag 14 februari 2004 @ 13:39
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:36 schreef Omkron het volgende:
Waarom zijn die oude busjes dan zo duur...?
De goedkope zijn al weggeroest, de goede (en dus dure) zijn over. En ze zijn gewild, dus dat drijft de prijs ook nog op.
Ultimorazaterdag 14 februari 2004 @ 13:55

Copyright www.virtualbeetlemuseum.com

Captain_Chaoszaterdag 14 februari 2004 @ 14:13
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

De goedkope zijn al weggeroest, de goede (en dus dure) zijn over. En ze zijn gewild, dus dat drijft de prijs ook nog op.


De T1 heeft gewoon een ongekende CULT-status gekregen.

Terecht trouwens.

JohnnyKnoxvillezaterdag 14 februari 2004 @ 14:18
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:13 schreef Captain_Chaos het volgende:
De T1 heeft gewoon een ongekende CULT-status gekregen.

Terecht trouwens.


Het kost ook steeds meer om een oude auto of busje op de weg te houden. Sommige mensen willen niet zelf sleutelen, maar wel een perfect busje. Dan betaal je ook de hoofdprijs.
_BluB_zaterdag 14 februari 2004 @ 15:34
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 02:07 schreef Kluupkluup het volgende:
De T5 Microbus Zie ik daar de T1 weer een beetje ?!
Kan iemand er ronde voorlichten een verticale achterlichten van maken met photoshop :
[afbeelding]
[afbeelding]
ronde voorlichten is gelukt, had geen zin meer in de achterkant maar bij deze heb ik wel mooiere velgen er op gedaan en de achterlichten op de achterkan gezet

die oude volkswagenbusjes geweldig... deze Microbus ziet er ook goed uit
stay_funzaterdag 14 februari 2004 @ 15:47
Toch zou ik niet graag een slippertje maken met een van deze classics, kooiconstructies, airbags, ABS, nog nooit van gehoord...
GiSHzaterdag 14 februari 2004 @ 17:10
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:47 schreef stay_fun het volgende:
Toch zou ik niet graag een slippertje maken met een van deze classics, kooiconstructies, airbags, ABS, nog nooit van gehoord...
maar wel ze hadden er wel een oplossing voor
stay_funzaterdag 14 februari 2004 @ 17:50
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:10 schreef GiSH het volgende:

[..]

maar wel ze hadden er wel een oplossing voor
[afbeelding]


JUIST,.......Gish
StefanPzaterdag 14 februari 2004 @ 18:24
Prachtige bak, stijlvol
Alexxxxxzaterdag 14 februari 2004 @ 21:13
Erg mooi, maar de T3 dubbele cabine 4*4 is net een steekje mooier Kun je na je rondritje europa de Parijs-Dakar nog ff doen....
Kluupkluupdinsdag 23 maart 2004 @ 01:42
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Erg mooi, maar de T3 dubbele cabine 4*4 is net een steekje mooier Kun je na je rondritje europa de Parijs-Dakar nog ff doen....
*subtiel trapje

De T3 (watergekoeld) die je bedoeld vink de minst mooie in de serie.. Dat is echt zo'n blokkendoos..
De T1 heeft nog van die mooie ronde vormen
Yakultdinsdag 23 maart 2004 @ 02:04
Hmm, de T3 Syncro die hij bedoelt, die vind ik dan wel weer stoer.
Wil ik ooit nog wel een keer een surfcampertje van bouwen:





Kluupkluupdinsdag 23 maart 2004 @ 16:26
Vergelijk de T1 en de T3 nou eens met elkaar..
De T1


de T3 (watergekoeld)


Dan is er toch maar 1 conclusie?
JohnnyKnoxvilledinsdag 23 maart 2004 @ 16:29
Mwa, de T1 is een soort lief knuffelbusje, maar de T3 (al dan niet watergekoeld) heeft ook wel wat met zijn/haar semi-foute jaren '80 uitstraling. .
the_wamdinsdag 23 maart 2004 @ 16:30
T1 en T2 busjes zijn leuk om mee op vakantie tegaan even als een orginele kever. Dat zijn ook brute auto's
Kluupkluupdinsdag 23 maart 2004 @ 20:13
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 16:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mwa, de T1 is een soort lief knuffelbusje, maar de T3 (al dan niet watergekoeld) heeft ook wel wat met zijn/haar semi-foute jaren '80 uitstraling. .
Oja.. wat ik telkens bedoel met watergekoeld is dit:
Je hebt de T3 luchtgekoeld..
dat is deze:

De watergekoelde T3 heeft van de vierkante lichten..
Maar ik moet idd toch toegeven.. Dat 'foute' van die vierkante lichten heeft ook wel weer wat..
Maar ik blijf erbij dat de T1 mooier is
Lord_Vetinaridinsdag 23 maart 2004 @ 20:36
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:13 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Oja.. wat ik telkens bedoel met watergekoeld is dit:
Je hebt de T3 luchtgekoeld..
dat is deze:
[afbeelding]
De watergekoelde T3 heeft van de vierkante lichten..
Maar ik moet idd toch toegeven.. Dat 'foute' van die vierkante lichten heeft ook wel weer wat..
Maar ik blijf erbij dat de T1 mooier is
Nee hoor. Wij hadden een watergekoelde T3 met gewoon ronde lichten.
moredinsdag 23 maart 2004 @ 20:43



De concept T1
Kluupkluupdinsdag 23 maart 2004 @ 21:30
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:43 schreef more het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

De concept T1
Ja joh.. ghehe..
Nog niet besproken ofzo?!
Het is trouwens de T5 Microbus..
Kluupkluupdinsdag 23 maart 2004 @ 21:31
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee hoor. Wij hadden een watergekoelde T3 met gewoon ronde lichten.
Ohw.. dan heb ik dat verkeerd begrepen hoe dat zit.. Is de 1 een ouder model of.. ?!
moredinsdag 23 maart 2004 @ 21:45
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 21:30 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ja joh.. ghehe..
Nog niet besproken ofzo?!
Het is trouwens de T5 Microbus..
och joh






Kluupkluupdinsdag 23 maart 2004 @ 21:52
Ik vind em ECHT mooi.. Geen auto kan hier aan tippen vind ik
ikwilgeencookiesdinsdag 23 maart 2004 @ 23:01
alleen die stomme streep-lampen!!!! als ze rond waren.. maar idd t1 net zo een oude trein, heel mooi.
en je ziet dat zelfs met dat verbouwen de vorm mooi blijft
die nieuwe doos heeft wel de vorm redeljk goed.. maar de lampen (en de grill) svp rond?

[ Bericht 0% gewijzigd door ikwilgeencookies op 23-03-2004 23:03:41 (ahhhh typo) ]
ook_gekdinsdag 23 maart 2004 @ 23:43
Die cabrio is meesterlijk
Kolkiewoensdag 24 maart 2004 @ 13:30
t3 met vierkante lampen -->> meestal duurdere uitvoering (bv. caravelle). Of van de sloop (ik biedt hierbij 20 euro voor een setje vierkante lampen + gril). Heeft niks, maar dan ook niks met de leeftijd te maken. Ja wij hebben er thuis 1 staan (t3 diesel uit '91 ). Grappige bak en eigenlijk niet kapot te krijgen :-) .
Kluupkluupdonderdag 25 maart 2004 @ 19:01






thijs100zaterdag 10 april 2004 @ 19:02
Best stoer busje he Thomasje
Kluupkluupzaterdag 10 april 2004 @ 19:13
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 19:02 schreef thijs100 het volgende:
Best stoer busje he Thomasje
Thijs. jij bent de man.. Mooie topickick , je leert het nog wel
Lord_Vetinarizaterdag 10 april 2004 @ 19:19
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 21:31 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ohw.. dan heb ik dat verkeerd begrepen hoe dat zit.. Is de 1 een ouder model of.. ?!
Volgens mij waren die vierkante lichten een vorm van tuning. In die tijd kon je gewoon andere grilles kopen met vierkante lampjes.
Kluupkluupzaterdag 10 april 2004 @ 20:39
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 19:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Volgens mij waren die vierkante lichten een vorm van tuning. In die tijd kon je gewoon andere grilles kopen met vierkante lampjes.
Nee, is gewoon een bepaalde versie..
Ik zoek het nog wel een keer op welke
renkiezaterdag 10 april 2004 @ 21:06
(iets verneukt de layout:P)

Was volgens mij porsche 914 (en 924?) motoren die erin pasten, maar hetzelfde kan met de kever dus dat moet wel te vinden zijn
Kluupkluupvrijdag 23 april 2004 @ 18:40
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 21:06 schreef renkie het volgende:
(iets verneukt de layout:P)

Was volgens mij porsche 914 (en 924?) motoren die erin pasten, maar hetzelfde kan met de kever dus dat moet wel te vinden zijn
Ja kan.. Maar je kan er ook trike motoren inzetten..
Zoals deze:


bruut



Er zijn wel aanpassingen nodig trouwens.. denk aan de assen e.d.
JohnnyKnoxvillevrijdag 23 april 2004 @ 18:53
924 motor gaat niet passen, dat is een 4 cilinder in lijn.

Het schijnt dat Porschemotoren tot 2,7 liter wel passen (ook boxermotoren immers).
Die trikemotoren zijn gewoon opgesoepte Kevermotoren. In de busjes zitten ook gewoon Kevermotoren, zij het dan met meer cilinderinhoud.
Furbyvrijdag 23 april 2004 @ 18:56
Jamie Oliver was in Top Gear met zijn T1 met 3.6 liter Porsche moter. The Stig reed 'm terwijl hij achterin een salade moest knutselen )

Kluupkluupvrijdag 23 april 2004 @ 18:56
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 18:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
924 motor gaat niet passen, dat is een 4 cilinder in lijn.

Het schijnt dat Porschemotoren tot 2,7 liter wel passen (ook boxermotoren immers).
Die trikemotoren zijn gewoon opgesoepte Kevermotoren. In de busjes zitten ook gewoon Kevermotoren, zij het dan met meer cilinderinhoud.
Ik zou er iig een andere motor indoen.. Nu heeft 't busje een max van 110 km/h. Optrekken doen ze trouwens verassend snel :d .. Ik zag laatst een filmpje van een T1-busje (orgineel) op een dragbaan.
Kluupkluupvrijdag 23 april 2004 @ 18:58
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 18:56 schreef Furby het volgende:
Jamie Oliver was in Top Gear met zijn T1 met 3.6 liter Porsche moter. The Stig reed 'm terwijl hij achterin een salade moest knutselen )

kut, bijna alle afleveringen gezien behalve die!
M'n favo auto nogwel
Was dat een BBC-aflevering? (m.a.w. komt ie nog op de NL-tv?)
En zijn de afleveringen ergens in stream te volgen?
JohnnyKnoxvillevrijdag 23 april 2004 @ 18:59
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 18:56 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik zou er iig een andere motor indoen.. Nu heeft 't busje een max van 110 km/h. Optrekken doen ze trouwens verassend snel :d .. Ik zag laatst een filmpje van een T1-busje (orgineel) op een dragbaan.
Dat gaat nog wel redelijk rap ja, maar bij 20 km/u is de fut er ook wel weer uit hoor. . En het lekkerst rijden ze op de snelweg vlak achter een vrachtwagen, dan zijn ze ook het zuinigst. .
Furbyvrijdag 23 april 2004 @ 19:06
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 18:58 schreef Kluupkluup het volgende:


Was dat een BBC-aflevering? (m.a.w. komt ie nog op de NL-tv?)
Ik heb 'm wel vorig jaar op de BBC gezien maar of hij hier al geweest is weet ik niet. Het was een geweldige aflevering

Kluupkluupvrijdag 23 april 2004 @ 19:36
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 18:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat gaat nog wel redelijk rap ja, maar bij 20 km/u is de fut er ook wel weer uit hoor. . En het lekkerst rijden ze op de snelweg vlak achter een vrachtwagen, dan zijn ze ook het zuinigst. .
Ik wil er graag mee gaan toeren door Europa, maar als het geval bepakt is dan zal het geval wel niet boven de 100km/h uitkomen .. Wat dus behoorlijk irritant is..

Er zit trouwens wel cruisecontrol op.. Gewoon een baksteen op het gaspendaal leggen en je blijft 100 rijden
Foo_niksvrijdag 23 april 2004 @ 19:41
Zoek eens op adapter plates voor V W versnellingsbakken.
Hiermee kan je bijna elke denkbare combinatie in elkaar schroeven zoals Golf,Ford inline,Ford V6 ,Toyota ,Subaru en Rover 3500.
Hewland maakt(e) ook een hele mooie spacer waarmee je een viercilinder Ford motor kan monteren.
Busbakken zijn te modificeren met allerhande onderdelen om bijvoorbeeld gebruik te maken van Porsche Cv koppelingen die tot 400 Pk kunnen weerstaan.
Voor een goede wegligging kan je beter gebruik maken van type twee versnellingsbakken dus niet het type met pendelassen.
Zelf had ik een kever met omgedraaide versnellingsbak a la Prsche 914 met een Ford onderblok/Lotus cilinderkop.Voordeel van midscheeps monteren is een betere gewichtsverdeling.
Voordeel van een motor uit een andere auto monteren is in de meeste gevallen een standaard hoger vermogen en lagere kosten qua tuning.
Ook bij autocrosswedstrijden zijn veel ideeen op te doen wat ombouw/tuning betreft.
Kluupkluupvrijdag 23 april 2004 @ 19:53
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 19:41 schreef Foo_niks het volgende:
Zoek eens op adapter plates voor V W versnellingsbakken.
Hiermee kan je bijna elke denkbare combinatie in elkaar schroeven zoals Golf,Ford inline,Ford V6 ,Toyota ,Subaru en Rover 3500.
Hewland maakt(e) ook een hele mooie spacer waarmee je een viercilinder Ford motor kan monteren.
Busbakken zijn te modificeren met allerhande onderdelen om bijvoorbeeld gebruik te maken van Porsche Cv koppelingen die tot 400 Pk kunnen weerstaan.
Voor een goede wegligging kan je beter gebruik maken van type twee versnellingsbakken dus niet het type met pendelassen.
Zelf had ik een kever met omgedraaide versnellingsbak a la Prsche 914 met een Ford onderblok/Lotus cilinderkop.Voordeel van midscheeps monteren is een betere gewichtsverdeling.
Voordeel van een motor uit een andere auto monteren is in de meeste gevallen een standaard hoger vermogen en lagere kosten qua tuning.
Ook bij autocrosswedstrijden zijn veel ideeen op te doen wat ombouw/tuning betreft.
Ik wil nog wel dat er een kever-geluidje uitkomt.. Van dat ronkende blub-blub-blub-blub-blub-blub
Foo_niksvrijdag 23 april 2004 @ 20:45
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 19:53 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik wil nog wel dat er een kever-geluidje uitkomt.. Van dat ronkende blub-blub-blub-blub-blub-blub
Dat kan.....
Je kan tegenwoordig elk type geluid uit een uitlaat laten halen ,vooraf wordt er op de computer een simulatie gemaakt van het door jou gewenste geluid daarna wordt de uitlaat gefabriceerd.
Kluupkluupmaandag 26 april 2004 @ 02:10
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 20:45 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Dat kan.....
Je kan tegenwoordig elk type geluid uit een uitlaat laten halen ,vooraf wordt er op de computer een simulatie gemaakt van het door jou gewenste geluid daarna wordt de uitlaat gefabriceerd.
Ik doe ook maar een simpel HBO-opleidinkje
Technische gepraat hiero..
'gewone' motor d'r in. Als ie de 120 maar haalt ..
En dan, wat ik zeg.. Baksteen op 't gaspendaal (cruisecontrol )en karren maar, op naar Frankrijk!
Alexxxxxwoensdag 15 september 2004 @ 21:47
Veel VW busjes in Den Haag




Kluupkluupwoensdag 15 september 2004 @ 22:28
Die onderste T2 is wel lachen, maar kan wel een verfje gebruiken
MikeyManwoensdag 15 september 2004 @ 23:10
Mjah, heb mezelf alvast voorgenomen om zo'n busje te kopen, hem vervolgens helemaal zwart te spuiten, achterruiten donkerder maken, en dan een vette motor erin... Cool...
drelletjezondag 3 oktober 2004 @ 12:35
Ik zou ook wel een T1 willen en dan helemaal oververven met bloemetjes enzo
Kluupkluupzondag 3 oktober 2004 @ 12:58
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:35 schreef drelletje het volgende:
Ik zou ook wel een T1 willen en dan helemaal oververven met bloemetjes enzo
Mijn busje, wat doe je!?
drelletjezondag 3 oktober 2004 @ 13:06
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:58 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Mijn busje, wat doe je!?
Die V vorm voorop natuurlijk behouden! Maar hee zo een busje moet toch met bloemetjes! Komop zeg
Kluupkluupzondag 3 oktober 2004 @ 13:09
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 13:06 schreef drelletje het volgende:

[..]

Die V vorm voorop natuurlijk behouden! Maar hee zo een busje moet toch met bloemetjes! Komop zeg
Vooruit, maar die V moet sowieso blijven ja.
Kluupkluupzondag 17 april 2005 @ 15:36
Topickickje..
Ik zat namelijk weer eens op ebay.com te snuffelen of er iets moois stond..
Nou zag ik dit karretje staan:






Zo heerlijk fout dat ie cool is.. Alleen moet je niet plots remmen, dan rol je voorover. Krijgt het begrip 'overstuur' (achterwielen willen voorwielen 'inhalen') een hele andere betekenis..

De advertentie
mistermaniaczondag 17 april 2005 @ 16:51
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 19:53 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik wil nog wel dat er een kever-geluidje uitkomt.. Van dat ronkende blub-blub-blub-blub-blub-blub
http://www.sounddogs.com/previews/36/mp3/303015_SOUNDDOGS_CA.mp3
HPoizondag 17 april 2005 @ 20:21
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:13 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Oja.. wat ik telkens bedoel met watergekoeld is dit:
Je hebt de T3 luchtgekoeld..
dat is deze:
[afbeelding]
De watergekoelde T3 heeft van de vierkante lichten..
Maar ik moet idd toch toegeven.. Dat 'foute' van die vierkante lichten heeft ook wel weer wat..
Maar ik blijf erbij dat de T1 mooier is


Nee hoor. Wij hadden een watergekoelde T3 met gewoon ronde lichten.


--> Een T3 met 2 luchtinlaten voor is watergekoeld, een T3 met 1 luchtinlaat voorop is een luchtgekoelde.
HPoizondag 17 april 2005 @ 20:27
quote:
Op zondag 17 april 2005 15:36 schreef Kluupkluup het volgende:
Topickickje..


Zo heerlijk fout dat ie cool is.. Alleen moet je niet plots remmen, dan rol je voorover. Krijgt het begrip 'overstuur' (achterwielen willen voorwielen 'inhalen') een hele andere betekenis..

De advertentie
Het probleem is meer het optrekken, dan komen de voorwielen los van de grond, dit soort omgebouwde busje hebben achter meestal dan ook nog een beugel hangen met wieltjes.
Alexxxxxmaandag 18 april 2005 @ 16:29
Waarom staat dit topic niet in mn active topics, terwijl ik hier toch duidleijk gepost heb
Kluupkluupmaandag 18 april 2005 @ 17:35
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom staat dit topic niet in mn active topics, terwijl ik hier toch duidleijk gepost heb
Je hele MAT is verwijderd volgens mij.. Ik heb nu ook opeens nog maar 10 pagina's aan MAT, terwijl ik er eerder zeker een stuk of 50 had..
Kluupkluupdinsdag 19 april 2005 @ 00:15
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom staat dit topic niet in mn active topics, terwijl ik hier toch duidleijk gepost heb
Over je My Active Topics lijst gevonden
Bassie_van_Adriaandinsdag 19 april 2005 @ 22:10
t3 altijd de lauwste gevonden
Kluupkluupdonderdag 5 mei 2005 @ 01:17
Volgende aflevering van de Grote Beurt een spijlbus
bliebliedonderdag 5 mei 2005 @ 01:25
T1 busjes zijn wel way kewl....
Helaas alleen de moeite waard als je te veel geld hebt.
Die groen witte T1tjes van pg1 lijken wel erg veel op de "Pimp my ride T1", maar zijn het net niet .
super-muffindinsdag 16 augustus 2005 @ 11:07
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Veel VW busjes in Den Haag
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ah! Die paint job van de bovenste
2flowerdinsdag 16 augustus 2005 @ 11:24
T1 eeuwig klassieker
prachtige foto's!
Baan1980dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:46
Mooie T1


T2

T3


T3 Syncro
Vince-Edinsdag 16 augustus 2005 @ 22:28
Geen idee welke versie het is, maar ze lijken op de T2 is de laatste post hier... In brazilie zie ik ze zovee lrijden, bijna allemaal in het wit... Ze worden hier dus ook nog steeds flink gebruikt als bedrijfswagen... Overigens zie ik ze ook nog regelmatig met een grote V op de voorkant, en in plaats van een schuifdeur, zijn het klapdeurtjes....
zonder v, zijn ze nog steeds nieuw te koop...
http://www.vw.com.br/defa(...)i%2FDefault%2Easp%3F
Alexxxxxdinsdag 16 augustus 2005 @ 22:37
Die braziliaanse T2 worden ook naar Duitaldn geexporteerd Dus ook hier kun je een nieuwe T2 kopen
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 16:30
Wegens het erg offtopic gaan in een ander topic...hier het Volkswagen busjes topic

Ik zelf ben dus echt weg van de T1, en die gaat er ook ooit komen!! Nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald en genoeg geld heb verdiend natuurlijk
Maar goed, ben erachter gekomen dat er nog meer liefhebben hier zijn van deze busjes. Vandaar dit topic. Lul hier over de busjes, met de busjes, onder of in de busjes en bovenop natuurlijk

En post mooie exemplaren, help elkaar met zoeken naar een te koop staande bus etc...

Plaatjes!!




kroegtijgerdinsdag 23 augustus 2005 @ 16:35
Even wat linkjes erbij:
http://www.kieftenklok.nl/
http://www.vwbusclub.nl/
http://www.vwbusstop.demon.nl/
http://www.vwspijlbus.nl/
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 16:37
owja, thanx
kroegtijgerdinsdag 23 augustus 2005 @ 16:40
heb al wat mooie voorbij zien komen op vwspijlbus.nl
even de toppers:





meer foto's hier
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 16:42
owjee, op die site van kieftenklok staan 2 hele toffe!!!
Die eerste zeeblauwe, originele lak enzo en niet eens super duur
En die groen/witte uit californië Alleen nieuwe moter nodig en er staat geen prijs bij...wel hele toffe kleur!!
kroegtijgerdinsdag 23 augustus 2005 @ 16:44
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:42 schreef ivetje het volgende:
owjee, op die site van kieftenklok staan 2 hele toffe!!!
Die eerste zeeblauwe, originele lak enzo en niet eens super duur
En die groen/witte uit californië Alleen nieuwe moter nodig en er staat geen prijs bij...wel hele toffe kleur!!
9500 is nog niet eens zo slecht maar dan moet je nog een motortje hebben, en een handig iemand die hem erin kan leggen
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 16:46
Haha, die had ik ook al gezien

Zal ff posten welke ik bedoel allemaal

zeeblauwe :



Groen/witte :



En helaas al verkocht, maar wel über





op die laatste foto zie je ook nog een bankje binnenin, heel tof
kroegtijgerdinsdag 23 augustus 2005 @ 16:47
die laatste is wel helemaal de ultieme surf-bus....t plankje geeft t ook al aan
daar zou ik wel eens een paar maanden langs de franse en spaanse kust mee willen trekken
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 16:48
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:44 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

9500 is nog niet eens zo slecht maar dan moet je nog een motortje hebben, en een handig iemand die hem erin kan leggen
idd, en die heb ik niet bij de hand zo

deze is overigens ook heel tof alleen ook al vrkocht helaas





Nou ja, helaas verkocht...niet dat ik hem nu meteen kan kopen maar toch
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 16:49
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:47 schreef kroegtijger het volgende:
die laatste is wel helemaal de ultieme surf-bus....t plankje geeft t ook al aan
daar zou ik wel eens een paar maanden langs de franse en spaanse kust mee willen trekken
ik kan niet surfen
kroegtijgerdinsdag 23 augustus 2005 @ 16:49
alleen is de bekleding niet helemaal mn smaak maar wel heel cool ding
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 16:50
bij pimp my ride op mtv hebben ze er ook ooit 1 aangepakt...die is echt super geworden, zal ff kijken of er ergens foto's staan
menesisdinsdag 23 augustus 2005 @ 16:50
op vakantie zag ik deze:

En ja, hij was in het echt nog veel mooier dan op de foto! Helemaal geweldig opgeknapt naar mijn idee!
kroegtijgerdinsdag 23 augustus 2005 @ 16:51
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:49 schreef ivetje het volgende:

[..]

ik kan niet surfen
dat hoeft ook niet met zo'n bus gaat het toch alleen maar om het gevoel
kwam 2 jaar geleden in zuid-frankrijk een paar engelsen tegen die met een T2 al 3 maanden door europa aan t touren waren. Ze vlogen 's ochtendsn nog even terug naar engeland om hun snowboards op te halen zodat ze 's middags konden snowboarden in de bergen, en de volgende dag weer konden surfen
kroegtijgerdinsdag 23 augustus 2005 @ 16:52
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:50 schreef menesis het volgende:
op vakantie zag ik deze:
[afbeelding]
En ja, hij was in het echt nog veel mooier dan op de foto! Helemaal geweldig opgeknapt naar mijn idee!
heel cool...alleen die velgen...
te modern...moeten van oude klassieke velgenop, meegespoten in de kleur van je auto.... gebroken wit ofzo
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 16:52
Die is wel heel tof idd!!

Ik kwam laatst een te koop staande tegen bij de makro...zwart met wit, helemaal opgekanpt ook. Glimmend...maar ja, geen geld en geen rijbewijs he
kroegtijgerdinsdag 23 augustus 2005 @ 16:53
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:52 schreef ivetje het volgende:
Die is wel heel tof idd!!

Ik kwam laatst een te koop staande tegen bij de makro...zwart met wit, helemaal opgekanpt ook. Glimmend...maar ja, geen geld en geen rijbewijs he
quanta costa??
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 16:54
haha, kewle engelsen
En idd, die velgen...was me nog niet opgevallen, maar is idd geen porem

Dit is die kar uit pimp my ride
kroegtijgerdinsdag 23 augustus 2005 @ 16:56
die is inderdaad heel gaaf geworden...maar weer die velgen heh...
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 16:56

ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 16:57
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:56 schreef kroegtijger het volgende:
die is inderdaad heel gaaf geworden...maar weer die velgen heh...
tja...gelukkig hebben ze er daar geen spinners op gezet

Maar wel een vette flatscreen achterin
Alexxxxxdinsdag 23 augustus 2005 @ 16:58
Binnenkort post ik mijn bijdrage. Als mn site niet meer down is VW busjes is een van mn specialisme geworden van de digitale fotografie. Heb zelfs nog een Braziliaanse L80 op de foto
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 17:00
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:53 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

quanta costa??
stond er niet bij...alleen telefoonnummer helaas
BARubendinsdag 23 augustus 2005 @ 17:02
Super vette wagens!!, ooit gaat er bij mij ook nog een komen
Riodinsdag 23 augustus 2005 @ 17:03
De enige keer dat ik bij dat k#tprogramma De Grote Beurt gezien heb dat ze iets moois maakten was toen ze zo'n bus ombouwden.
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 17:04
ja idd, dat roep ik ook...ooit

En mijn vriend wil er geen kopen, hij is citrofiel dus dat gaat niet lukken En hij heeft een hekel aan golf's...tja, zit er dan toch een beetje in, dat hekel aan VW krijgen
JohnnyKnoxvilledinsdag 23 augustus 2005 @ 17:05
Breng maar een dikke zak geld mee, want die dingen zijn best duur in aanschaf, onderhoud en rijden.

Wel übertof natuurlijk, al zou ik dan zelf voor een originele T2b Westfalia gaan . Instant vakantiegevoel achter het stuur. .
HPoidinsdag 23 augustus 2005 @ 17:07
http://www.vwclassics.nl
1700 Bus T1 Camper 1967 Rood/Wit ¤ 22.500
Een zeldzame Dormobile- uitvoering. De bus is onlangs geheel gerestaureerd en in de originele kleuren rood met wit herspoten door een carrosserieherstelbedrijf in Belgie. De bus is geheel nieuw gestoffeerd en netjes opgebouwd. Bezichtiging op afspraak.



1699 Bus T2 8 persoons 1975 Rood ¤ 6.750
T2 panoramabus van 1975 in een 8 persoonsuitvoering. Ex feuerwehrbulli met slechts 75000 origineel gereden kilometers. Incl. trekhaak, groot dakrek, gereviseerde 1600cc motor, standkachel en spatlappen aan de achterzijde. Mooie bus met een net interieur.



http://www.jaapbergmankevers.nl
Volkswagen T2a bus
1600 cc enkelpoorts motor
originele zijklepper
2de eigenaar
Bouwjaar: 1969
Nieuwe banden
APK tot juni 2006
Leuke, frisse, harde pickup
Voorzijde kleine stallingsschade
Vaste prijs ¤ 4500,00
Inf. bij Patrick onder 0655395228



http://www.kaagkevers.nl/
Type: Transporter Type 1 Pickup.
Kenteken: 00-AA-00
Bouwjaar: 1967
Kleur: Groen
Km-stand: 99043 Km
APK:
Bijzonderheden:
Dit betreft een zeer nette roestvrije pickup.
Afkomstig uit het zonnige Colombia!
Het interrieur laat zich als nieuw omschrijven.
De 1500 motor word door ons vervangen voor een revisie
motor.
Tegen meerprijs op kenteken leverbaar.

Prijs: ¤12.500,-
Contact e-mail: info@kaagkevers.nl
Contact telefoon:0252-544343




ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 17:08
Je moet er eigenlijk 1 hebben met een gastank...maar ja, vind dat maar

Mijn vader's eerste auto was er dus zo1...ik kan hem nog boos aankijken omdat hij die ooit heeft verkocht
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 17:10
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:07 schreef HPoi het volgende:
http://www.vwclassics.nl
1700 Bus T1 Camper 1967 Rood/Wit ¤ 22.500
Een zeldzame Dormobile- uitvoering. De bus is onlangs geheel gerestaureerd en in de originele kleuren rood met wit herspoten door een carrosserieherstelbedrijf in Belgie. De bus is geheel nieuw gestoffeerd en netjes opgebouwd. Bezichtiging op afspraak.
[afbeelding]
[afbeelding]


deze is wel heel tof!! alleen beetje prijzig
JohnnyKnoxvilledinsdag 23 augustus 2005 @ 17:10
Bij Luchtgekoeld hebben ze ook nog wel redelijk betaalbare trouwens.
Foo_niksdinsdag 23 augustus 2005 @ 17:11
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:44 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

9500 is nog niet eens zo slecht maar dan moet je nog een motortje hebben, en een handig iemand die hem erin kan leggen
Een uur dat is zo simpel
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 17:13
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bij Luchtgekoeld hebben ze ook nog wel redelijk betaalbare trouwens.
8950 euro


Helaas bankjes achterin...ik heb liever een zitje
JohnnyKnoxvilledinsdag 23 augustus 2005 @ 17:16
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:13 schreef ivetje het volgende:
8950 euro
[afbeelding]

Helaas bankjes achterin...ik heb liever een zitje
Die moet je er dan zelf in klussen, bij mijn weten zijn die busjes niet standaard met een zitje geleverd.
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 17:17
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Die moet je er dan zelf in klussen, bij mijn weten zijn die busjes niet standaard met een zitje geleverd.
Nee, maar je ziet er erg veel te koop staan waar het wel in zit...dan betaal ik liever wat meer, dan het r zelf allemaal inmaken. Ben niet zo'n klusser he...ben een vrouw
JohnnyKnoxvilledinsdag 23 augustus 2005 @ 17:18
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:17 schreef ivetje het volgende:
Nee, maar je ziet er erg veel te koop staan waar het wel in zit...dan betaal ik liever wat meer, dan het r zelf allemaal inmaken. Ben niet zo'n klusser he...ben een vrouw
Maar dan kun je juist leuk met stofjes en kussentjes en frutseltjes bezig enzo!

.
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 17:19
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maar dan kun je juist leuk met stofjes en kussentjes en frutseltjes bezig enzo!

.
Hmm...mja, da's ook weer zo Maar ik heb geen naaimachine en kan dat ook niet eerlijk gezegt
HPoidinsdag 23 augustus 2005 @ 17:19
http://www.c-c-b.nl
Volkswagen T2, 1969.
1600 motor. Originele km's + interieur.
Prijs ¤ 1.950,=


ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 17:20
mja...een T2 in niet al te goede staat zo te zien...en dit is nog maar de buitenkant
HPoidinsdag 23 augustus 2005 @ 17:21
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:20 schreef ivetje het volgende:
mja...een T2 in niet al te goede staat zo te zien...en dit is nog maar de buitenkant
Met wat werk idd.
JohnnyKnoxvilledinsdag 23 augustus 2005 @ 17:22
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:21 schreef HPoi het volgende:
Met wat werk idd.
M.a.w.: zo gaar als een klontje.
HPoidinsdag 23 augustus 2005 @ 17:28
7 busjes bij: (kijk onder Classics!!)

http://www.vwbus.nl/






(LUCHTGEKOELDE T3!!, dus uit de beginjaren van de T3!)




ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 17:29
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:28 schreef HPoi het volgende:
7 busjes bij: (kijk onder Classics!!)

http://www.vwbus.nl/
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
(LUCHTGEKOELDE T3!!, dus uit de beginjaren van de T3!)

[afbeelding]
[afbeelding]

die T3's zijn gewoon lelijk
JohnnyKnoxvilledinsdag 23 augustus 2005 @ 17:37
Een luchtgekoelde T3 moet je dus eigenlijk niet kopen, dan krijg je namelijk gegarandeerd motorproblemen.
Geqxondinsdag 23 augustus 2005 @ 17:38
De T3 is (niet rasistisch bedoeld) een enorme turkenbak
JohnnyKnoxvilledinsdag 23 augustus 2005 @ 17:39
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:38 schreef Geqxon het volgende:
De T3 is (niet rasistisch bedoeld) een enorme turkenbak
Vroeger misschien, nu rijden die vaker in Hyundai's en oudere Transits.
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 17:42
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:38 schreef Geqxon het volgende:
De T3 is (niet rasistisch bedoeld) een enorme turkenbak
Geqxondinsdag 23 augustus 2005 @ 17:43

Deze is zo naar de klote dat hij juist weer stoer is
zijledinsdag 23 augustus 2005 @ 17:43



Stuk beter dan die oude troep



VW bus met een porsche motor
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 17:44
pleur op met die moderne meuk joh!!
Geqxondinsdag 23 augustus 2005 @ 17:45


Deze T3 is stiekum wel weer stoer
JohnnyKnoxvilledinsdag 23 augustus 2005 @ 17:45
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:43 schreef zijle het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Stuk beter dan die oude troep

[afbeelding]

VW bus met een porsche motor
Gadver, wat zijn die Duitsers toch slecht in het opdirken van auto's.
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 17:46
nee joh! ook niet stoer...ik vind de hele buitenkant gewoon lelijk
Foo_niksdinsdag 23 augustus 2005 @ 18:10



Wie het kleine niet eert,.....
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 18:12
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:10 schreef Foo_niks het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wie het kleine niet eert,.....
die is echt cute!!!
Foo_niksdinsdag 23 augustus 2005 @ 18:15
http://www.verdier.ca/ als je niet van oude rommel houdt
kroegtijgerdinsdag 23 augustus 2005 @ 18:18
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:10 schreef Foo_niks het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wie het kleine niet eert,.....
die is heel gaaf...en handig voor in de stad te parkeren
Kluupkluupdinsdag 23 augustus 2005 @ 19:40
Dubbel:

Ik had al eens een topic hierover gemaakt : VW T1 Busje
Saabmobieldinsdag 23 augustus 2005 @ 20:02
Goed, post ik mijn pics in het eerste VW T1 Busje topic
Geqxondinsdag 23 augustus 2005 @ 20:22
T3 Syncro = 4*4?
Saabmobieldinsdag 23 augustus 2005 @ 20:24
Uit het boek "Volkswagens lopen van de band" van Fritz Kölling:

Volkswagens op weg naar Amerika. Op de achtergrond twee exportbusjes



T1 pick-up uit het boek "the VW Beetle, a celebration of the VW bug" van Christy Campbell



Aannemersbussie gefotografeerd op oldtimerbeurs in Zuidlaren:



Mijn oom heeft een T1 pick-up gehad waarmee mijn opa en mijn moeder altijd VW-onderdelen haalden bij Pon om terug naar de garage te brengen. Hier heb ik een 8mm film van, maar kan het helaas niet omzetten/posten. Op de film is de T1 te zien welke echt uitbulkt van de onderdelen. Het busje is bijna een half keer zo hoog door de onderdelen die er bovenuit steken.
Baan1980dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:24
quote:
T3 Syncro = 4*4?
jah
ivetjedinsdag 23 augustus 2005 @ 20:48
maar die van jou gaat over wat je ervan vind Die van mij is elkaar helpen met busjes vinden, slowchatten etc.
superchargerdinsdag 23 augustus 2005 @ 20:56
De oprichter van IKEa was ook een Nazi....
bliebliedinsdag 23 augustus 2005 @ 22:09
Als er nog veel T1tjes rondrijden in Brazilië... Zou het dan niet interessant zijn om zoon ding uit Brazilië te importeren? Ze kostten daar nieuw geen fluit denk ik... Dus de BPM e.d. is ook nog te overleven.
Geqxondinsdag 23 augustus 2005 @ 22:28
T2
bliebliedinsdag 23 augustus 2005 @ 22:32
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:28 schreef Geqxon het volgende:
T2
quote:
Geen idee welke versie het is, maar ze lijken op de T2 is de laatste post hier... In brazilie zie ik ze zovee lrijden, bijna allemaal in het wit... Ze worden hier dus ook nog steeds flink gebruikt als bedrijfswagen... Overigens zie ik ze ook nog regelmatig met een grote V op de voorkant, en in plaats van een schuifdeur, zijn het klapdeurtjes....
zonder v, zijn ze nog steeds nieuw te koop...
http://www.vw.com.br/defa(...)i%2FDefault%2Easp%3F
Dat is de T1 .
En regelmatig is erg veel meer dan heel heel heel soms zoals hier in Nederland .
Dwz. meer busjes = stuk goedkoper dan hier omdat ze hier erg zeldzaam zijn.
Geqxondinsdag 23 augustus 2005 @ 22:36
Wat ik van die T2 heb gevonden:
1.6 Standard gasolina R$ 36.823,00
1.6 Standard álcool R$ 36.823,00

36 823 Brazil real = 12 428.5924 Euro

Voor 145 real heb je:
quote:
Módulo Desembaçador do vidro traseiro R$ 145,00
Alternador trifásico 55A
Bateria 265A (54Ah)
Desembaçador do vidro traseiro
vrijvertaald:
quote:
Desembaçador module of the back glass R$ 145,00
three-phase Alternator 55A
Battery 265A (54Ah)
Desembaçador of the back glass


[ Bericht 24% gewijzigd door Geqxon op 23-08-2005 22:41:54 ]
Vince-Ewoensdag 24 augustus 2005 @ 20:42
even wat gezocht op mercado livre:

circa 1000 euro, T1uit 1969 : http://www.mercadolivre.com.br/jm/item?site=MLB&id=31426400

circa 1300 euro, t1 uit 1973: http://www.mercadolivre.com.br/jm/item?site=MLB&id=31788537

verder nog een lijst met t1 en t2 te koop via mercado livre...
http://www.mercadolivre.com.br/jm/search?as_word=kombi&as_categ_id=3196
zo ook een pickup en een compleet geisoleerde bus, kan je ijsjes verkopen ofzo
Kluupkluupwoensdag 24 augustus 2005 @ 21:58
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 20:42 schreef Vince-E het volgende:
even wat gezocht op mercado livre:

circa 1000 euro, T1uit 1969 : http://www.mercadolivre.com.br/jm/item?site=MLB&id=31426400

circa 1300 euro, t1 uit 1973: http://www.mercadolivre.com.br/jm/item?site=MLB&id=31788537

verder nog een lijst met t1 en t2 te koop via mercado livre...
http://www.mercadolivre.com.br/jm/search?as_word=kombi&as_categ_id=3196
zo ook een pickup en een compleet geisoleerde bus, kan je ijsjes verkopen ofzo
Flexe site
kroegtijgerdonderdag 25 augustus 2005 @ 11:39
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:48 schreef ivetje het volgende:
maar die van jou gaat over wat je ervan vind Die van mij is elkaar helpen met busjes vinden, slowchatten etc.
mee eens

Gisteren in Utrecht een heel coole T1 gespot... Blauw/wit helaas natuurlijk geen camera bij me op dat moment
StefanPvrijdag 26 augustus 2005 @ 06:23
Stoere busjes, echt heel stijlvol. Zo simpel en charmant. Stukken beter dan bv die namaak troep die Scion op de markt brengt en die er half van afgekeken is. Jammer dat ze een arm en een been kosten en waarschijnlijk veel restauratie nodig hebben.
Kluupkluupvrijdag 14 oktober 2005 @ 22:30
Ik vond deze toevallig via google:

hotlinkbeveiliging, foto weggehaald!!!

Als ik er een koop, wil ik er zo-een.. was een ding

[ Bericht 28% gewijzigd door ThaFreak op 19-08-2008 18:12:40 ]
GiSHzaterdag 15 oktober 2005 @ 14:39
waarom een oude kopen als je ook een nieuwe kan kopen



http://www.geocities.jp/kgdgk927/mbfn.html
Kluupkluupzaterdag 15 oktober 2005 @ 16:54
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:39 schreef GiSH het volgende:
waarom een oude kopen als je ook een nieuwe kan kopen

[afbeelding]

http://www.geocities.jp/kgdgk927/mbfn.html
Jammer dat ze het 'spijltje' van de Spijlbus dan vergeten
GiSHzaterdag 15 oktober 2005 @ 17:16





ze zijn er wel met spijl, maar het niet iszo'n mooi gezicht.
Alexxxxxzaterdag 15 oktober 2005 @ 17:22
De T2 word nog gebouwd in Brazilië, en naar Duitsland geïmporteerd

URl van importuer even kwijt
GiSHzaterdag 15 oktober 2005 @ 17:37
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:22 schreef Alexxxxx het volgende:
De T2 word nog gebouwd in Brazilië, en naar Duitsland geïmporteerd

URl van importuer even kwijt
is dat een orginele VW fabriek??
Alexxxxxzaterdag 15 oktober 2005 @ 17:40
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:37 schreef GiSH het volgende:

[..]

is dat een orginele VW fabriek??
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht het wel. Kon ook Argentinié zijn btw.
Geqxonzaterdag 15 oktober 2005 @ 17:54
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:37 schreef GiSH het volgende:

[..]

is dat een orginele VW fabriek??
Correct: http://www.volkswagen.com.br/ > Volkswagen Combi

Check deze baja dan:


Kluupkluupzaterdag 15 oktober 2005 @ 19:27
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:16 schreef GiSH het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]


ze zijn er wel met spijl, maar het niet iszo'n mooi gezicht.
Schande!
Ephemerazondag 13 november 2005 @ 22:20
Ik vind ze ook zoooo mooi. Ik heb 0,0 verstand van auto's.. maar dit vind ik écht niiice
Kluupkluupmaandag 14 november 2005 @ 00:07
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:20 schreef Ephemera het volgende:
Ik vind ze ook zoooo mooi. Ik heb 0,0 verstand van auto's.. maar dit vind ik écht niiice
Vrouw van mijn dromen
Ephemeramaandag 14 november 2005 @ 15:01
offtopic

[ Bericht 51% gewijzigd door Tjabbo op 14-11-2005 15:47:37 ]
Tjabbomaandag 14 november 2005 @ 15:48
Doen we ff ergens anders slowchatten ajb?
Kluupkluupmaandag 14 november 2005 @ 16:02
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:48 schreef Tjabbo het volgende:
Doen we ff ergens anders slowchatten ajb?
Slowchatten? Ik kick het topic slechts

ontopic:

Zo'n voorkant wil ik nog een keer in m'n kamer hebben
Jalumaandag 14 november 2005 @ 16:15
Naar aanleiding van dit topic heb ik eens wat rondgeneusd op internationale VW sites, en heb een paar hele bijzondere modellen gevonden die je gewoon nieuw kunt kopen.

In Brazilie is naast de T2 (die ze Kombi noemen en waar je gewoon drie jaar garantie op krijgt...) ook nog nieuw leverbaar de VW Santana, een iets gemoderniseerde versie van de Santana die begin jaren 80 hier in Europa geleverd werd en wat eigenlijk gewoon de toenmalige Passat maar dan met 4 deuren en een kont was.

Nog veel verbazingwekkender eigenlijk is de Citi Golf in Zuid Afrika. Een ordinaire Golf 1 met wat cosmetische veranderingen, en je kunt hem gewoon nieuw bestellen...
Tjabbomaandag 14 november 2005 @ 16:19
Tot voor 3 jaar terug werd de kever ook nog gewoon gemaakt in mexico
Geqxonmaandag 14 november 2005 @ 16:43
Zo'n Citi Golf is wel extreem cool, kost (voor een nieuwe auto) geen drol, en dan heb je een heerlijk retro wagentje met van binnen hedendaagse comfort:
Kluupkluupmaandag 14 november 2005 @ 17:07
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:43 schreef Geqxon het volgende:
Zo'n Citi Golf is wel extreem cool, kost (voor een nieuwe auto) geen drol, en dan heb je een heerlijk retro wagentje met van binnen hedendaagse comfort:
[afbeelding]
Jammer dat 't stuur rechts zit..
GiSHmaandag 14 november 2005 @ 17:26
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:43 schreef Geqxon het volgende:
Zo'n Citi Golf is wel extreem cool, kost (voor een nieuwe auto) geen drol, en dan heb je een heerlijk retro wagentje met van binnen hedendaagse comfort:
[afbeelding]
dat dashboard zit ook in de fabia (zit trouwens ook in de Gol) stuur lijkt erg op de lupo 3l.
super-muffindinsdag 15 november 2005 @ 06:15
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bij Luchtgekoeld hebben ze ook nog wel redelijk betaalbare trouwens.



shit ik moet nu echt gaan sparen voor een VW busje en rijbewijs
eer-ikdinsdag 15 november 2005 @ 10:58
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:30 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik vond deze toevallig via google:

[afbeelding]

Als ik er een koop, wil ik er zo-een.. was een ding
Deze is van pimp my ride...
Was van de week nog op tv!
Kluupkluupdinsdag 15 november 2005 @ 14:23
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 10:58 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Deze is van pimp my ride...
Was van de week nog op tv!
Deze is niet van Pimp My Ride...
HPoizondag 22 januari 2006 @ 21:26





Toxic_nlzondag 22 januari 2006 @ 21:46
quote:
OMG Specs???
HPoizondag 22 januari 2006 @ 21:48
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:46 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

OMG Specs???
http://ziza.ru/2006/01/20/V8-VW-Bus.html

Kan ik nie lezen, btw: staan geen specs bij geloof ik.
Geqxonzondag 22 januari 2006 @ 22:18
Het oog voor detail is wel ruig, zie ook het bloemenhoudertje!
Kluupkluupzondag 22 januari 2006 @ 23:54
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:18 schreef Geqxon het volgende:
Het oog voor detail is wel ruig, zie ook het bloemenhoudertje!
Idd hee..

Maar ook die bruine roet (?) vlekken van de uitlaat vind ik juist ruig staan.. dat breekt een beetje met een lichte grijze/witte
Rory78dinsdag 24 januari 2006 @ 13:24
Jamie Oliver heeft ook een mooi exemplaar met een Porsche Flat Six Boxer. Hij was ooit eens te gast ermee bij Top Gear en moest toen achterin een salade klaarmaken, terwijl The Stig een rondje over het TG-circuit scheurde...
bliebliedinsdag 24 januari 2006 @ 13:29
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:23 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Deze is niet van Pimp My Ride...
Die is wel van Pimp my ride. Die auto staat op de pic verdimme in de loods van West Coast Custom .
Kluupkluupdinsdag 24 januari 2006 @ 18:07
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:29 schreef blieblie het volgende:

[..]

Die is wel van Pimp my ride. Die auto staat op de pic verdimme in de loods van West Coast Custom .
Deze is niet van Pimp My Ride...
Alexxxxxdinsdag 24 januari 2006 @ 18:09
Je, leuk zon welels niets discussie. Kom dan met een paar screenshots van DIE VW Bus in pimp my ride? Waarvan minstesn 1 met MTV logo, en minstens 1 met Xzibit...

En neit ieder door west coast customs gepimpt voertuig komt automatisch in pimp my ride.. eerst zien, dan geloven.
Kluupkluupdinsdag 24 januari 2006 @ 18:12
wel van pimp my ride...


niet van pimp my ride...
hotlinkbeveiliging, foto weggehaald

- voor- en achterbumper?
- knipperlichten vóór?
- aantal ramen?
- linker kant ramen of helemaal dicht?
- velgen?
- schuifdeur?

Ok, als jij wil geloven dat 't em wel is dan geloof je 't maar

[ Bericht 14% gewijzigd door ThaFreak op 19-08-2008 18:13:29 ]
Kluupkluupdinsdag 24 januari 2006 @ 18:12
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Je, leuk zon welels niets discussie. Kom dan met een paar screenshots van DIE VW Bus in pimp my ride? Waarvan minstesn 1 met MTV logo, en minstens 1 met Xzibit...

En neit ieder door west coast customs gepimpt voertuig komt automatisch in pimp my ride.. eerst zien, dan geloven.
Daar was ik dus net mee bezig Alex.. bij deze..
Alexxxxxdinsdag 24 januari 2006 @ 18:14
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:12 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Daar was ik dus net mee bezig Alex.. bij deze..
Mooi, bedankt, bewijs geleverd, nu weer vrolijk verder fappen op de prachtige busjes
bliebliedinsdag 24 januari 2006 @ 19:01
Ow... .
Kluupkluupdinsdag 24 januari 2006 @ 23:08
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mooi, bedankt, bewijs geleverd, nu weer vrolijk verder fappen op de prachtige busjes
Zijn er btw geen (betaalde) oostblok-varianten van gemaakt?
Van zo'n succes-uitvoering worden namelijk meestal gewoon kopieen gemaakt in dat soort landen?

(ik richt me maar even tot jou, aangezien jij van de Astero's, Autovazen, Autozazen, AZLK'n, Bronto's, GAZzen, Lada's, Luazen, Moskvitchen, OKA's, UAZ'n, Urals, VAZen, ZILen en ZIMen bent )
Alexxxxxdinsdag 24 januari 2006 @ 23:11
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:08 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Zijn er btw geen (betaalde) oostblok-varianten van gemaakt?
Van zo'n succes-uitvoering worden namelijk meestal gewoon kopieen gemaakt in dat soort landen?

(ik richt me maar even tot jou, aangezien jij van de Astero's, Autovazen, Autozazen, AZLK'n, Bronto's, GAZzen, Lada's, Luazen, Moskvitchen, OKA's, UAZ'n, Urals, VAZen, ZILen en ZIMen bent )
Mja, de ZUK komt denk ik redelijk in de buurt


JohnnyKnoxvilledinsdag 24 januari 2006 @ 23:12
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Mja, de ZUK komt denk ik redelijk in de buurt

[afbeelding]
[afbeelding]
Oe, bijna net zo rond en dezelfde hippie streetcred!
Alexxxxxdinsdag 24 januari 2006 @ 23:28

Kluupkluupdinsdag 24 januari 2006 @ 23:54
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
ik vond em eerst niks (te hoekig).. maar ik moet hem even los zien van de hele T serie denk ik.. En dan is ie ganz geil...
(ik vind het jammer namelijk dat de ronde vormen (bijv. koplampen) er bij die T3 uit zijn gehaald..
Kluupkluupdinsdag 24 januari 2006 @ 23:55
Die ZUK's mogen hier niet eens rijden van de RDW, zo lelijk
Nick1983woensdag 25 januari 2006 @ 00:02
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 01:47 schreef Myster_E het volgende:
Prachtige auto's, er is echter één auto waar ik meer voor voel: De Kever.
Ik heb vorige week een kever gekocht uit 1983





HeyFreakwoensdag 25 januari 2006 @ 00:08
de kever en de t1, beide zou ik graag ooit in mijn bezit hebben. Wel zo origineel mogelijk uiteraard!
Kluupkluupwoensdag 25 januari 2006 @ 00:20
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 00:02 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Ik heb vorige week een kever gekocht uit 1983

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
ganz geil..!
Leuk om mee te beginnen!
Al zou ik denk ik voor een ovaaltje kiezen (zijn wél iets duurder)
Nick1983woensdag 25 januari 2006 @ 20:12
Ovaaltje lag ff teveel boven mn buget Had gerekend op ¤ 3000,- ongeveer en een ovaaltje kost net ff wat meer
GiSHdonderdag 26 januari 2006 @ 18:31
een ovaaltje heeft inderdaad wel wat...

ik vind deze geweldig

Oosthoekdonderdag 26 januari 2006 @ 18:45
Ik zou wel een originele brilkever willen. Voor minder doe ik 't niet.
Kluupkluupdonderdag 26 januari 2006 @ 18:47
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:45 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou wel een originele brilkever willen. Voor minder doe ik 't niet.
voor dát geld ga ik dan toch liever voor een goedkoop T1'tje
Oosthoekdonderdag 26 januari 2006 @ 18:49
Met een brilkever ben je pas ècht de man imho. Iedereen vindt de T1 leuk, maar bij een brilkever denken ze alleen "hè wat heeft die kever rare koplampen "
GiSHdonderdag 26 januari 2006 @ 19:16
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:45 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou wel een originele brilkever willen. Voor minder doe ik 't niet.
brilkever helemaal onbetaalbaar..
Geqxondonderdag 26 januari 2006 @ 19:19
Ovaaltje? Brilkever?
Kluupkluupdonderdag 26 januari 2006 @ 21:04
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:19 schreef Geqxon het volgende:
Ovaaltje? Brilkever?
Brilkever is het ouds van de drie genoemden..
Hij dankt zijn bijnaam aan het karakteristieke achterraam die doet denken aan 2 brillenglazen..
Vandaar dus brilkever..


De 'ovaal-kever' heeft geen tussenschot meer op de achterruit..
Vandaar dus geen bril- maar ovaalkever


De laatste versie van de kever heeft een veel grotere achterruit. Deze zul je het vaakst tegenkomen..


en dan zijn ze er ook nog, zoals die net in het topic stond met foto's, die én een grote achterruit hebben én grote achterlichten. Die zijn het jongst.


Maargoed.. Er zijn nog wel véééél meer modellen en verschillen, maar even om duidelijk te maken wat een brilkever is en wat een ovaal. Brilkevers zijn net als ovaaltjes steeds moeilijker om aan te komen.
Oosthoekdonderdag 26 januari 2006 @ 21:18
En dan te bedenken dat mensen nadat de ovaalkever uit was gekomen de bril er uit lieten zagen. Hadden ze weer een moderne kever
Geqxonvrijdag 27 januari 2006 @ 00:05
Zo'n ovaalkever is wel tof, die kofferbak is het een nachtjapon die over haar reet hangt
GiSHvrijdag 27 januari 2006 @ 10:39
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:05 schreef Geqxon het volgende:
Zo'n ovaalkever is wel tof, die kofferbak is het een nachtjapon die over haar reet hangt
motor ligt achterin
Kluupkluupvrijdag 27 januari 2006 @ 10:49
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:39 schreef GiSH het volgende:

[..]

motor ligt achterin
+1 scherp

ik dacht er niet eens bij na toen ik 't las slecht
Geqxonvrijdag 27 januari 2006 @ 10:50
Eh? Ik bedoel dus dat bij zo'n ovaaltje de achterklep zo heel sierlijk tot het einde loopt, beetje lastig uit te leggen.
Kluupkluupvrijdag 27 januari 2006 @ 10:53
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:50 schreef Geqxon het volgende:
Eh? Ik bedoel dus dat bij zo'n ovaaltje de achterklep zo heel sierlijk tot het einde loopt, beetje lastig uit te leggen.
Maar klopt idd.. Die lijnen lopen, vind ik, mooier door dan bij de nieuwere versies..
Kluupkluupvrijdag 27 januari 2006 @ 10:54
bij die oude (ovaal of bril) de bumper eraf halen en het geheel iets verlagen is mooi trouwens
Maikalovrijdag 27 januari 2006 @ 11:02
Maar de kever is tot een paar jaar geleden toch nog gewoon geproduceerd in Brazilie?
Kluupkluupvrijdag 27 januari 2006 @ 11:06
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:02 schreef Maikalo het volgende:
Maar de kever is tot een paar jaar geleden toch nog gewoon geproduceerd in Brazilie?
so..?
Maikalovrijdag 27 januari 2006 @ 11:13
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:06 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

so..?
Dat vroeg ik me dus gewoon af
Walking_On_Sunshinevrijdag 22 september 2006 @ 12:37
GROTE kick!!

Ben dus ook helemaaaal gek op de VW busjes...vooral T1 en T2 !!

Mijn ideaal: VW busje + surfplanken op het dak...
Bed in het busje...bbq mee en gaaaann!! lekker touren door Europa (en verder)

Overigens vind ik dus ook de kever fantastisch...gewone,cabrio...speedster...

Nu nog die grote zak met geld
-VnCnT-zaterdag 23 september 2006 @ 01:51
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
GROTE kick!!

Ben dus ook helemaaaal gek op de VW busjes...vooral T1 en T2 !!

Mijn ideaal: VW busje + surfplanken op het dak...
Bed in het busje...bbq mee en gaaaann!! lekker touren door Europa (en verder)

Overigens vind ik dus ook de kever fantastisch...gewone,cabrio...speedster...

Nu nog die grote zak met geld


Dit is mijn T1, een Microbus Deluxe uit 1964 (met 'walk-trough'). Geïmporteerd uit Oregon USA.

Waarom vanuit daar? Omdat het klimaat daar gunstig is, en ze niet wegrotten. Het enige wat er aan gelast is dat is de accubak, maar dat is eigenlijk een standaard plek. Verder is de bus volledig kaal geweest, tot op het blanke metaal. En letterlijk elk onderdeel is er nieuw in gegaan, inclusief versnellingsbak, motorblok, vertragingskasten, stuurinrichting... gewoon alles. De body is gezandstraald etc. De bodem is behandeld tegen roest en tevens zit er zo'n 30 liter was onder, ook tegen de roest. Kortom, de bus is in perfecte staat. (Hij is zelfs strakker dan hij uit de fabriek komt)

Dit is gedaan in 1999/2000, de auto was klaar ergens in 2001. Hij staat nu in een verwarmde garage, dat vindt hij het lekkerste. Zo'n 22 graden constant.

Ik kan je zeggen dat dit alles toen nog 'enigzins' betaalbaar was. Het is nu een echt liefhebbers object geworden, ook onderdelen zijn nu schrikbarend duur voor dit beestje. Laatst was ik een beetje rond aan het surfen op zoek naar bussen, en voor een ongerestaureerd 'wrak' betaal je toch al gauw zo'n ¤20000. Dat is er dan één waar je nog wat mee kan. Gooi daar nog eens ¤20000 aan restauratie tegenaan, en je zit een beetje in de richting van een perfecte bus. Denk dat deze precies op het goede moment is gekocht.

Verder kan ik niets anders zeggen dan dat het een super ding is! Krijg alleen maar positieve reacties op hem, heb nog nooit iemand gezien die het niet een gave auto vond. En zelfs in de PC Hoofdstraat in Amsterdam heb je meer bekijks met je T1 dan met je Ferrari Enzo.
MrSASOzaterdag 23 september 2006 @ 13:03
Ik vind het dat volkswagen logo wat zo verschrikkelijk groot is juist zo mooi aan die busjes.
In de Gumball reed er ook eentje rond met een porscheblok erin, met dat ding reden ze over de 160 toen ze werden aangehouden.
De politieagent kon zijn ogen gewoon niet geloven dat dat ding zo hard liep.
Kluupkluupzaterdag 23 september 2006 @ 13:06
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 01:51 schreef -VnCnT- het volgende:

[..]

[afbeelding]

Dit is mijn T1, een Microbus Deluxe uit 1964 (met 'walk-trough'). Geïmporteerd uit Oregon USA.

Waarom vanuit daar? Omdat het klimaat daar gunstig is, en ze niet wegrotten. Het enige wat er aan gelast is dat is de accubak, maar dat is eigenlijk een standaard plek. Verder is de bus volledig kaal geweest, tot op het blanke metaal. En letterlijk elk onderdeel is er nieuw in gegaan, inclusief versnellingsbak, motorblok, vertragingskasten, stuurinrichting... gewoon alles. De body is gezandstraald etc. De bodem is behandeld tegen roest en tevens zit er zo'n 30 liter was onder, ook tegen de roest. Kortom, de bus is in perfecte staat. (Hij is zelfs strakker dan hij uit de fabriek komt)

Dit is gedaan in 1999/2000, de auto was klaar ergens in 2001. Hij staat nu in een verwarmde garage, dat vindt hij het lekkerste. Zo'n 22 graden constant.

Ik kan je zeggen dat dit alles toen nog 'enigzins' betaalbaar was. Het is nu een echt liefhebbers object geworden, ook onderdelen zijn nu schrikbarend duur voor dit beestje. Laatst was ik een beetje rond aan het surfen op zoek naar bussen, en voor een ongerestaureerd 'wrak' betaal je toch al gauw zo'n ¤20000. Dat is er dan één waar je nog wat mee kan. Gooi daar nog eens ¤20000 aan restauratie tegenaan, en je zit een beetje in de richting van een perfecte bus. Denk dat deze precies op het goede moment is gekocht.

Verder kan ik niets anders zeggen dan dat het een super ding is! Krijg alleen maar positieve reacties op hem, heb nog nooit iemand gezien die het niet een gave auto vond. En zelfs in de PC Hoofdstraat in Amsterdam heb je meer bekijks met je T1 dan met je Ferrari Enzo.
mooie bus
Hoe vaak rij je ermee?
Turquaz52zaterdag 23 september 2006 @ 13:39
Volkswagen Transporter T4 Wijsneus



Mijn lievelings Busjee (op BangBus na )
MrSASOzaterdag 23 september 2006 @ 13:52
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Volkswagen Transporter T4 Wijsneus
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Mijn lievelings Busjee (op BangBus na )
Ook erg mooi, ik ken iemand die heeft een TDI met alles rood.
Lijkt wel een beetje op die zwarte maar dan zonder Bullbar.
-VnCnT-zaterdag 23 september 2006 @ 17:58
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:03 schreef MrSASO het volgende:
Ik vind het dat volkswagen logo wat zo verschrikkelijk groot is juist zo mooi aan die busjes.
In de Gumball reed er ook eentje rond met een porscheblok erin, met dat ding reden ze over de 160 toen ze werden aangehouden.
De politieagent kon zijn ogen gewoon niet geloven dat dat ding zo hard liep.
Zie hier pics: http://sam13a.blogspot.com/

Er zit een 3.2 in... hij loopt zo'n 135 MPH, dat is zo'n 216KM/H... naar in een T1...

De mijne haalt 120, dat is al veel te hard voor zo'n ding.

Nou moet ik wel zetten dat de Gumball T1 helemaal omgebouwd is qua ophanging, remmen etc. (Allemaal porsche)
-VnCnT-zaterdag 23 september 2006 @ 18:00
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:06 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

mooie bus
Hoe vaak rij je ermee?
Nou 2x per maand ofzo... echt niet vaker... Ja, als het mooi weer is! Dan gaat hij wat vaker naar buiten...

Maar ik ga er niet mee naar meetings... Heb geen zin in al die 'geilers' die er omheen lopen kwijlen.
MrSASOzondag 24 september 2006 @ 14:33
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 17:58 schreef -VnCnT- het volgende:

De mijne haalt 120, dat is al veel te hard voor zo'n ding.
Ik had gehoord dat je wel wat zandzakken voorin moet gooien omdat de voorkant kan gaan zweven als je boven de 100 Kilometer per uur rijd.
-VnCnT-zondag 24 september 2006 @ 17:49
quote:
Op zondag 24 september 2006 14:33 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik had gehoord dat je wel wat zandzakken voorin moet gooien omdat de voorkant kan gaan zweven als je boven de 100 Kilometer per uur rijd.
Nou bij mij niet dus! Het leek wel godsgruwelijk hard in dat ding... wel een prachtig om de verbaasde looks op mensen hun gezichten te zien als je ze inhaalt met je T1..
Turquaz52maandag 25 september 2006 @ 17:03

huwahauhauhaua

Uit een site geript:
quote:
Men zat vast aan de 4cyl. luchtgekoelde 1131cc Boxxer motor met maar 25PK ( )
Heeft een T1 de motor van een Kever?? 25PK
-VnCnT-maandag 25 september 2006 @ 19:01
quote:
Heeft een T1 de motor van een Kever?? 25PK
De modellen in USA tot Januari 1964 hadden een 1200cc motortje.
Deze in Augustus 1959 opgekrikt naar 30PK, daar is in Europa mee doorgereden tot 1967, waarna hier de 1500cc motor kwam.

In USA liepen op de zaken voor, daar hadden ze vanaf Januari 1964 een 1500cc motor.
hjsvrijdag 13 oktober 2006 @ 11:57
stelletje luchtgekoelde gekken !!

VnCnT, dit is je bus niet vermoed ik ?

Kluupkluupvrijdag 13 oktober 2006 @ 21:55
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef hjs het volgende:
stelletje luchtgekoelde gekken !!

VnCnT, dit is je bus niet vermoed ik ?

[afbeelding]
Neejoh..
Ten eerste heeft VnCnT geen decals.
Ten tweede is de bumper anders
Ten derde zegt VnCnT net dat hij nooit naar meetings gaat..
TheThirdMarkvrijdag 13 oktober 2006 @ 22:02
Nothing beats die Volkswagen bus die de gemeente Epe heeft.
248PK 2.8 5cill.

Zeer brute bus
hjsvrijdag 13 oktober 2006 @ 22:05
decals kunnen later toegevoegd zijn

Voor de rest heb je gelijk en had ik het al gezien
Overigens zijn die meetings best gezellig hoor, tuurlijk lopen er kwijlers om je bus maar bij de kleinere meetings zijn het mede bus eigenaren (of andere luchtgekoelde).

bv een splits at the lake van van de zomer is toch wel erg mooi om te zien.
foto's: http://www.vwbusclub.nl/VW-EVENEMENTEN/vw-spijltreffen.htm

en ik moet natuurlijk wel ff reclame maken voor mijn foto's gemaakt op wat meetings
klik

JohnnyKnoxvillezaterdag 14 oktober 2006 @ 13:22
Die lichtblauw/groene bus is volgens mij van De Grote Beurt.
Exinaalzaterdag 14 oktober 2006 @ 16:50
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die lichtblauw/groene bus is volgens mij van De Grote Beurt.
Yep, zie ook http://www.wakebus.com/
hjszaterdag 14 oktober 2006 @ 22:27
hahaha, wist ik niet eens
Turquaz52zaterdag 25 november 2006 @ 10:48

-VnCnT-zaterdag 25 november 2006 @ 16:46
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 22:05 schreef hjs het volgende:
decals kunnen later toegevoegd zijn

Voor de rest heb je gelijk en had ik het al gezien
Overigens zijn die meetings best gezellig hoor, tuurlijk lopen er kwijlers om je bus maar bij de kleinere meetings zijn het mede bus eigenaren (of andere luchtgekoelde).

bv een splits at the lake van van de zomer is toch wel erg mooi om te zien.
foto's: http://www.vwbusclub.nl/VW-EVENEMENTEN/vw-spijltreffen.htm

en ik moet natuurlijk wel ff reclame maken voor mijn foto's gemaakt op wat meetings
klik

[afbeelding]
Leuke foto's heb je daar...

En nee... ga echt geen decals toevoegen... zou zonde zijn, hij is mooi zo origineel als dat hij nu is.

Wat ik wel leuk vind zijn Empi 5 spoke velgen of BRM's eronder... dat is nog eens iets om te overwegen.
hjszaterdag 25 november 2006 @ 19:35
Moet je eens contact opnemen met Area 51 uit Den Haag voor de BRM's, porsche remmen e.d..
Tenminste dat is zijn nick op diverse fora zoals volksforum, vct2 forum en de keversite
Heb mooi werk van hem gezien op die forums.
-VnCnT-zondag 26 november 2006 @ 13:02
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:35 schreef hjs het volgende:
Moet je eens contact opnemen met Area 51 uit Den Haag voor de BRM's, porsche remmen e.d..
Tenminste dat is zijn nick op diverse fora zoals volksforum, vct2 forum en de keversite
Heb mooi werk van hem gezien op die forums.
Bedankt voor je tip! Gelukkig zit ik hier al gebakken... Die ouwe van mij is m'n eigen kever/ vw guru. Weet ieder moertje, boutje etc. uit z'n hoofd te vertellen. Echt onvoorstelbaar! Bijkomend voordeel is dat hij behalve er over lullen ook nog daadwerkelijk er iets moois van maakt... (kijk maar naar de bus )
hjszondag 26 november 2006 @ 14:07
Mooier kun je het niet treffen.
draaijerzondag 26 november 2006 @ 18:00
Erg leuke dingen.. Verbruiken trouwens wel een hoop
Suc6 and have fun
hjszondag 26 november 2006 @ 18:45
die van ons rijdt 1-8 á 1-10, afhankelijk of het veel in de stad of veel op de snelweg is.
Valt wel mee dus. Helaas moet er wel loodhoudende peut in en das ff duurder. (jaja met loodvervanger bedoel ik)
-VnCnT-maandag 27 november 2006 @ 11:48
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:45 schreef hjs het volgende:
die van ons rijdt 1-8 á 1-10, afhankelijk of het veel in de stad of veel op de snelweg is.
Valt wel mee dus. Helaas moet er wel loodhoudende peut in en das ff duurder. (jaja met loodvervanger bedoel ik)
Ik gooi gewoon Euro 95 Loodvrij in de T1 hoor... Ik dacht dat alle Kevers na 1968 (als ik me niet vergis) op Loodvrij kunnen rijden. Jij hebt een T2? Die zou ook gewoon op Loodvrij moeten kunnen rijen.

Waarom ik er Loodvrij in gooi is omdat bij de restauratie we een nieuwe motorblok hebben gebouwd, waarbij rekening is gehouden met Loodvrij.

Verbruik van de T1 zou ik niet weten, nooit echt gemeten...
hjsdinsdag 28 november 2006 @ 16:37
We hebben wel eens de discussie gevoerd op het vct2 forum en nemen maar het zeker voor het onzeker, de meeste hebben een 1.6 of 2 liter erin hangen, wij hebben een 1.8 misschien is dat net weer ff anders.

Binnenkort gaat hij waarschijnlijk voor de grote beurt naar de keverboet, misschien daar weer eens vragen
hjswoensdag 25 april 2007 @ 09:25
Iemand nog naar Biddinghuizen geweest afgelopen weekend? onze foto's

En, vandaag de Telegraaf al gelezen?
http://telegraaf-i.telegr(...)070425_17/pagina.php

ons stukje heb ik al op onze eigen site gezet
http://www.desmitten.nl/Telegraaf/
-VnCnT-woensdag 25 april 2007 @ 13:50
Neen, de T1 staat bij Kost in de showroom t.b.v. het 60 jarige bestaan...
T42donderdag 26 april 2007 @ 10:21
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 23:02 schreef Kluupkluup het volgende:
Nu betaal je er tussen de 10 en 20 duizend euro voor (voor een busje in zeer goede staat).
Met de orginele motor ga je niet harder dan ongeveer 110/120. Laat staan hoe hard je gaat met al je vakantiespullen erin .
dat klopt niet helemaal orgineel hale die busjes maar 70 tot 90kmh! 1200cc motortjes

ik wil er ook 1 maar absolut niet in showroom staat maar in RATLOOK staat daar geil ik nou op


deze was te koop voor maar 18'000 euro met 6cil porsche 911 blok
T42donderdag 26 april 2007 @ 10:35
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die lichtblauw/groene bus is volgens mij van De Grote Beurt.
die is alweer aan het roesten van onder! best lelijk gespoten (in de wielkasten zie je verfdampen enz) en alle apparatuur moest die jongen kopen. aangezien hij geen geld had is al het geluid enz na de opnames er weer uit gehaald.
hjsdonderdag 26 april 2007 @ 15:23
Voor een Samba durfen ze nog veel meer te vragen.
kijk maar eens bij retroville op de site, 30.000 voor een bus in die staat, ze zijn helemaal gek !!

Ik zal mijn mening maar voor me houden over Dennis en Carlos
Bigfoot414donderdag 26 april 2007 @ 16:35
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:11 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mja, de ZUK komt denk ik redelijk in de buurt

[afbeelding]
[afbeelding]
ZUK Wat verwacht je dan ook met zo'n naam
T42vrijdag 27 april 2007 @ 09:33
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:23 schreef hjs het volgende:
Voor een Samba durfen ze nog veel meer te vragen.
kijk maar eens bij retroville op de site, 30.000 voor een bus in die staat, ze zijn helemaal gek !!

Ik zal mijn mening maar voor me houden over Dennis en Carlos
pas stond ergens een samba voor 58'000 zware opknapper!
hjsvrijdag 27 april 2007 @ 11:55
Die bij Dennis (Retroville) is ook al in prijs gezakt, kan best dezelfde zijn.

http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php?topic=1393.0
T42vrijdag 27 april 2007 @ 14:01
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:55 schreef hjs het volgende:
Die bij Dennis (Retroville) is ook al in prijs gezakt, kan best dezelfde zijn.

http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php?topic=1393.0
jah dat was hem

net nog een bod van 1500 euro gedaan op een T1 uit 65 opknapper (belgie)
hjsvrijdag 27 april 2007 @ 14:13
1500, zeker met erg veel werk?


Wesley uit Purmerend heeft net een T1 in duitsland gekocht.


Komende ACI maar eens bekijken
T42vrijdag 27 april 2007 @ 14:58
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:13 schreef hjs het volgende:
1500, zeker met erg veel werk?


Wesley uit Purmerend heeft net een T1 in duitsland gekocht.
[afbeelding]

Komende ACI maar eens bekijken
jah best veel werk jammer genoeg
hjsdinsdag 19 augustus 2008 @ 08:53
Onze bus staat ondertussen bijna een jaar bij John en wordt grondig opgeknapt
Afleveren van de bus


okrober vorig jaar


Vorige week zaterdag


Veel meer foto's op onze site
http://www.desmitten.nl/Happy/index.htm

We hopen dat ze eind september weer thuis is.
theKiDmaandag 18 april 2011 @ 20:03
Eindelijk een topic gevonden over mijn favoriete busjes :D
Iemand (T42??) nog een idee waar ik het beste een harde, niet te dure, bus kan aanschaffen? (max 4000) Zal dus zowiezo een t3 worden..
ook_gekmaandag 18 april 2011 @ 20:38
anders kick je een topic van mega veel jaar omhoog :D
theKiDmaandag 18 april 2011 @ 21:02
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:38 schreef ook_gek het volgende:
anders kick je een topic van mega veel jaar omhoog :D
Tis het enige topic in de search wat specifiek over de transporter gaat/ ging..
Sounddragonmaandag 18 april 2011 @ 21:22
Eigenlijk wel over de T1, je mag anders wel een nieuwe openen als je specifiek over T3's wilt babbelen ;)
Kluupkluupdinsdag 19 april 2011 @ 10:34
Ik vind een onderscheid luchtgekoelde/watergekoelde VW's wel prima.. Zit nu op mn iPhone, maar als ik mijn macbookje heb zal ik eens en mooi Luchtgekoeld VW-topic openen :)
theKiDdinsdag 19 april 2011 @ 13:51
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:34 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik vind een onderscheid luchtgekoelde/watergekoelde VW's wel prima.. Zit nu op mn iPhone, maar als ik mijn macbookje heb zal ik eens en mooi Luchtgekoeld VW-topic openen :)
^O^
T42woensdag 20 april 2011 @ 09:16
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 20:03 schreef theKiD het volgende:
Eindelijk een topic gevonden over mijn favoriete busjes :D
Iemand (T42??) nog een idee waar ik het beste een harde, niet te dure, bus kan aanschaffen? (max 4000) Zal dus zowiezo een t3 worden..
bij mij voor 1000 minder heb ik er 1 staan ;) waar je in kan slapen zelfs
95% hard pm me maar

[ Bericht 1% gewijzigd door T42 op 20-04-2011 09:24:08 ]
theKiDwoensdag 20 april 2011 @ 19:28
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:16 schreef T42 het volgende:

[..]

bij mij voor 1000 minder heb ik er 1 staan ;) waar je in kan slapen zelfs
95% hard pm me maar
Maar daar was toch iets mis met de motor?
T42woensdag 20 april 2011 @ 20:42
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:28 schreef theKiD het volgende:

[..]

Maar daar was toch iets mis met de motor?
jup maar volgende week ga ik een motor kopen als goed maar dan word ie een heel stuk duurder ;) want dan krijgt ie ook weer 2jaar apk
met motor zo als hij nu is mag ie weg voor 3000,
met lopende motor 4500/5000 ligt aan de kosten.
john_ven24dinsdag 3 mei 2011 @ 15:14
Wat een gehaat op de t3 hier, toch mijn favoriet uit de serie.

Als porsche b32 (zoek 'm maar eens op):
B32.a.100_5712.jpg

16" Syncro:
57460246_24d5e3894b.jpg

Ooit ga ik zo zelf nog eens m'n eigen globetrotter in elkaar sleutelen met audi 5-cylinder diesel motor achterin.
Kluupkluupwoensdag 4 mei 2011 @ 00:23
Ik moet bekennen dat ik mijn mening heb bijgesteld in de laatste 7 jaar :D

De Syncro is bruut!
hjsvrijdag 27 mei 2011 @ 09:16
De synchro is de enige T3 die ik wel zou willen hebben :)
(verder blijven het rijdende koelkasten ;) )