abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24614106
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 10:44 schreef Ouwesok het volgende:
Correctie: de bronnen hebben weer eens onverstaanbaar gefluisterd, de ZD gaat geen „thirty thousand“ maar slechts „thirteen thousand“ kosten. Hoewel je niet elke dag een meevaller van 17.000 euri tegenkomt blijft ie al met al toch nog redelijk onbetaalbaar. Voor de pro kan die situatie echter een beetje anders liggen......

Als we even een vergelijk trekken met het prijskaartje dat hangt aan een Hasselblad, een Rolleiflex of een Contax645 met een digitaal achterend, dan zou je voor die 13.000 kunnen stellen dat Mamiya bepaald concurrerend bezig is.

Daarbij kun je stellen dat dit de eerste middenformaat DSLR is die als totaalconcept geleverd wordt en dus niet een camera A met een achterwand B is.
Daarbij is alles aan optiek al gewoon leverbaar.

Het lijkt erop dat Mamiya geschiedenis heeft geschreven .

nou nog een digitale tweeoog
Digitale tweeoog? Zo iets als deze:

de Rolleifex MiniDigi
Alleen, wat de copulatie moet ik met een filmtransportzwengel op een digitale camera :S?

Deze sla ik over, maar voor een 2,8 FX kan je me altijd wakker maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fixers op 17-01-2005 22:23:42 (tagje gefixt) ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 januari 2005 @ 22:18:31 #288
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24615396
quote:
Op maandag 17 januari 2005 19:42 schreef Fixers het volgende:

[..]

Digitale tweeoog? Zo iets als deze:
[afbeelding]
de Rolleifex MiniDigi
Alleen, wat de copulatie moet ik met een filmtransportzwengel op een digitale camera :S?

Deze sla ik over, maar voor een 2,8 FX kan je me altijd wakker maken.
De afgebeelde digitale tweeoog had nooit door Rollei gedoogd moeten worden. Het binnenwerk is hetzelfde als je onder andere in Trust-camera's tegenkomt .

Wat Rollei in het pro-segment van plan is is me totaal onbekend. Voor het consumersegment echter hoeven we van de edelsmid uit Braunschweig weinig spectaculairs te verwachten. Men heeft zelf al aangegeven dat men beter Japanse camera's inkoopt en van eigen label voorziet dan zelf iets uitvinden dat vervolgens niet verkoopt.

Voor de liefhebbers overigens: Op dpreview staat een review van de Konica-Minolta Dynax 7D. Afgelopen weekend zag ik de eerste in het wild rondlopenwel met een fotograaf eraan vast , en van alle digiflexen in dit segment heeft de digitale Dynax wel zo ongeveer het fraaiste smoelwerk tot nog toe

[ Bericht 2% gewijzigd door Ouwesok op 17-01-2005 22:24:41 (tags :S) ]
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 17 januari 2005 @ 22:29:32 #289
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24615557
quote:
Op maandag 17 januari 2005 22:18 schreef Ouwesok het volgende:
en van alle digiflexen in dit segment heeft de digitale Dynax wel zo ongeveer het fraaiste smoelwerk tot nog toe
Maar bij feuteux toestellen is het innerlijk belangrijker dan het uiterlijk, niet?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_24615712
quote:

[..]

De afgebeelde digitale tweeoog had nooit door Rollei gedoogd moeten worden. Het binnenwerk is hetzelfde als je onder andere in Trust-camera's tegenkomt .

Wat Rollei in het pro-segment van plan is is me totaal onbekend. Voor het consumersegment echter hoeven we van de edelsmid uit Braunschweig weinig spectaculairs te verwachten. Men heeft zelf al aangegeven dat men beter Japanse camera's inkoopt en van eigen label voorziet dan zelf iets uitvinden dat vervolgens niet verkoopt.

Voor de liefhebbers overigens: Op dpreview staat een review van de Konica-Minolta Dynax 7D. Afgelopen weekend zag ik de eerste in het wild rondlopenwel met een fotograaf eraan vast , en van alle digiflexen in dit segment heeft de digitale Dynax wel zo ongeveer het fraaiste smoelwerk tot nog toe
Die kerel heb je niet even neergelsagen met een ouwe camera ofzo?
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 januari 2005 @ 23:10:27 #291
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24616217
quote:
Op maandag 17 januari 2005 22:29 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Maar bij feuteux toestellen is het innerlijk belangrijker dan het uiterlijk, niet?
Daarom worden er nu massa's 300D's weer op marktplaats gezet ten faveure van een 20D die beter smoelt en allemaal pro-features heeft die je toch nooit gebruikt

Ik verlang wel eens terug naar de tijd dat een pro-camera zich onderscheidde door de totale afwezigheid van features, alleen maar een looiig kastje met een sluiter .
pi_24618643
quote:

[..]

Hele uitgebreide review, maar dat mag ook wel na zoveel tijd.
En natuurlijk krijgt 'ie een 'highly recommended'.
Ik heb de D7D trouwens een tijdje terug even vastgehouden in de plaatselijke fotozaak, hij ligt geweldig in de hand en heeft heel veel knopjes, maar die zitten wel allemaal op een logische plaats.
En nu maar wachten tot de prijs en mijn financiële situatie elkaar matchen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_24618750
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:10 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Daarom worden er nu massa's 300D's weer op marktplaats gezet ten faveure van een 20D die beter smoelt en allemaal pro-features heeft die je toch nooit gebruikt

Ik verlang wel eens terug naar de tijd dat een pro-camera zich onderscheidde door de totale afwezigheid van features, alleen maar een looiig kastje met een sluiter .
Ik zou best een 20D willen hoor, maar ben ook nog dik tevreden met m'n 300D. Het feit dat de 20D stukken sneller met de CF-kaart communiceert en minder ruis bevat op hogere ISO-waarden vind ik wel erg grote voordelen, maar ook weer niet zo groot dat ik er het grote prijsverschil voor over heb.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 20 januari 2005 @ 21:18:07 #294
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24656775
Middenformaat digitaal.

Rollei presenteert zijn vlaggeschip, de Rolleiflex 6008AF met een PhaseOne db20p digitale achterwand, en wat krijg je dan ? Juist , iets moois

Een sensor van 36.9 mm x 36.9 mm , 16MP aan het ene end, een Rollei slagschip met Carl Zeiss Oberkochen optieken aan het andere end.

Even mooi als onbetaalbaarwat je als je alleen het consumentenprogramma van Rollei ziet niet beseft is dat de edelsmid uit Braunschweig de afgelopen tien jaar een van de grote gangmakers voor digitaal middenformaat is geweest

Ook nog stervelingennieuws vandaag:
Sigma maakt een viertal succesvolle optieken nu ook voor de Dynax D7. Hoewel bedoeld voor de digiflexen hebben ze beeldcirkel genoeg voor een vol kleinbeeldformaat .

Canon gooit een opvolger in de markt voor de A75: De PowerShot A510. Er is in de 3.3MP-categorie toch kennelijk nog goed brood te verdienen. Bekijk hem op dpreview
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 8 februari 2005 @ 21:46:40 #295
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24993099
En het is weer retrotijd

Voor de grootformaatwerkers: Hij is terug, de Cooke Convertible .

De wat

Jaren geleden vierden de Cooke Convertibles hoogtij. Je kocht er drie lenzen in één keer mee omdat je het frontend los kon gebruiken, het backend los kon gebruiken en de combinatie van front en back end gaf ook weer een bruikbaar objectief. Cooke is als merknaam nooit weggeweest maar was steeds verbonden aan de merknaam waaronder de convertibles bekend werden Taylor and Hobson, waarvan Cooke zich in 1998 losmaakte en zich aanvankelijk bezighield met de produktie van optieken voor de film- en videoindustrie. In 2002 kwam de eerste convertible voor 4*5" en nu is dus 8*10" aan de beurt. En zeg nou zelf, zijn ze niet prachtig om te zien

Ze zijn alleen wat aan de prijs: 2400 euro's inclusief een Copal nr3-sluiter. Desondanks is de eerste produktieserie al voor de start verkocht

Nog een klinkende naam maar dan voor de donkerekamerliefhebbers met gevoel voor formaat:
DeVere
Bij DeVere had men nimmer verwacht ook nog maar één vergroter te slijten. Toch ontstond in de historische thuismarkt van deVere de behoeft aan een ding met de souplesse van een vergroter, maar dan voor digitale bestanden

De klanten die de De Vere Digital Enlarger 504DS afnamen hadden zich niet voorgesteld nog ooit een vergroter aan te schaffen.....

Ondertussen wachten we op de PMA voor meer betaalbaar nieuws
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 11 februari 2005 @ 11:55:13 #296
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25037718
Behoudens wonderen durf ik een voorspelling te doen over een grote naam die de digitale slag min of meer al heeft verloren. Onderstaande pluk van teletekst versterkt mijn vermoeden:
quote:
ENSCHEDE Bij Polaroid in Enschede
verdwijnen 67 van de 415 banen.Daartoe
is besloten vanwege de forse daling
van de vraag naar direct-klaar-films.
De daling komt door de opkomst van de
digitale fotografie,zegt het bedrijf.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:18:02 #297
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_25098523
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:20:57 #298
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_25098578
Canon EOS 20Da
gaaaaf!!!
quote:
Canon Japan has this morning sprung a surprise on everyone with the announcement (in Japan only so far) of the EOS 20Da. This specialized version of the EOS 20D appears to be identical except for the removal of the 'hot mirror', the filter in most digital cameras which removes the InfraRed part of the spectrum. This camera would be especially suited to astrophotography as well as InfraRed photography, in use as a 'normal camera' it would probably require an external IR cut filter on the lens. In addition the camera has a partially transmissive mirror which enables live focusing on the LCD monitor (this can only be done for short times and requires the mirror to be locked up).
DP review die het van hiero heeft (alleen voor mensen die buitenlands begrijpen

Die 'transmissive mirror' is 13.gif

[ Bericht 11% gewijzigd door Shark.Bait op 15-02-2005 12:27:34 ]
  woensdag 16 februari 2005 @ 10:22:33 #299
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_25109641
Nikon DH2s

http://nikonimaging.com/global/news/2005/0216_01.htm

4MP 8frames per seconden, 50 foto's achter elkaar.

Niet dat ik verwacht dat iemand het hier zal kopen

Speelgoed voor fotojournalisten--die hebben aan 4 Mp genoeg.
  FOK!fotograaf woensdag 2 maart 2005 @ 21:03:24 #300
73911 ultra_ivo
pi_25336744
Op ClubM42 bij Yahoogroups.com wordt het volgende gemeld:
quote:
Word on the ground is that Kyocera has stopped production of the Contax G
system. Heck, that they've stopped production of the G-system, N-system
and even the 645 systems... and that Kyocera imaging hereforth will be using
the Contax name primarily on high-end digital P&S.

That said, the contax U4R is a very nice P&S.

The pricing of the zeiss Ikon RF based on the M-mount Bessa R3a has also
just been announced.... around US$1600 for the body, and $1000+ for the
lenses. Pricing therefore somewhere between cosina/voigtlander and Leica.
pi_25650883
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:20 schreef Shark.Bait het volgende:
Canon EOS 20Da
gaaaaf!!!
[..]

Die 'transmissive mirror' is 13.gif
14.gif bedoel je? ()

En Kyocera stopt inderdaad met het produceren van digitale camera's, waardoor de toekomst van Contax ook zeer onzeker wordt.

Reuters persbericht
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')