En daarom kan het ook nog altijd een maatje gekker. Bij Jenoptik bijvoorbeeld die voor de Photokina een aanslag op de speekselklieren doet met alles behalve een Praktica . Ik verraad vast 22MPquote:Op dinsdag 21 september 2004 20:21 schreef dawg het volgende:
Ik denk toch dat de 1Ds mark2 geen betere kwaliteit kan leveren dan een middenformaat.
De scherpte en kleurtoning is toch kenmerkend bij middenformaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.23 september schijnt er meer onthuld te gaan worden.
Nog 5 dagen later schijnt de glazenslijper uit Oberkochen met belangwekkend middenformaatnieuws te komen. Tijd genoeg dus om even een nieuwe doos Kleenex te scoren.Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
Als het weleens regent in je studio wel...ook deze heeft de befaamde Canon environmental sealing.quote:Op dinsdag 21 september 2004 18:32 schreef Xilantof het volgende:
[..]
netjes
16,7 miljoenstipjes...
maar dat zeker echt een studio cam denk ik zo?
ik denk dat dat bovenste plaatje de lens-release knop is, hij heeft dus verwisselbare lenzenquote:Op zaterdag 25 september 2004 19:02 schreef Ouwesok het volgende:
Zeiss laat ons nog steeds in het ongewisse en blijft tipjes van de sluier oplichten.
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Om maar even duidelijk te zijn, die onderste is niet datgene waarmee men tijdens de Photokina de speekselklieren wil gaan bestoken. Ik durf echter al wel 'Meetzoeker' te zeggengaat de goeie kant op, ik kan vast gaan sparen
Daar heeft het inderdaad alle schijn van, al is een bajonet-release niet iets om van ondersteboven te raken.quote:Op zaterdag 25 september 2004 21:04 schreef capibar het volgende:
[..]
ik denk dat dat bovenste plaatje de lens-release knop is, hij heeft dus verwisselbare lenzen![]()
als je schroefdraad wilt kan je er toch gewoon een adaptertje opzetten lijkt mij?quote:Op zaterdag 25 september 2004 22:07 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Daar heeft het inderdaad alle schijn van, al is een bajonet-release niet iets om van ondersteboven te raken.
Dat hangt nu nog van het type baljonet af. Op een Leica M-baljonet kun je al lang via een adaptor M39 lenzen gebruiken. Bij een Contax/Kiev mount is dat dacht ik nu niet mogelijk.quote:Op zaterdag 25 september 2004 22:09 schreef capibar het volgende:
[..]
als je schroefdraad wilt kan je er toch gewoon een adaptertje opzetten lijkt mij?
mja, dat zal dan wel, ik weet niet zoveel van meetzoeker camera's af...quote:Op zaterdag 25 september 2004 22:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat hangt nu nog van het type baljonet af. Op een Leica M-baljonet kun je al lang via een adaptor M39 lenzen gebruiken. Bij een Contax/Kiev mount is dat dacht ik nu niet mogelijk.
Leuk dat het instelwieltje van de originele Contax/Kiev gehandhaafd wordt.
Ivo
Het belangrijkste verschil tussen een meetzoeker en een SLR is dat er geen spiegel aanzit. Je kijkt via een aparte zoeker, het scherpstellen gebeurt door een driehoeksmeting tussen je zoeker, het onderwerp en de kleine meetopening. Hoe groter de basis van de driehoek, dus hoe groter de afstand tussen de zoeker en de meetopening, hoe preciezer je kunt scherpstellen. De Bessa heeft een vrij kleine basis, de originele Contax/Kiev een grote.quote:Op zaterdag 25 september 2004 22:15 schreef capibar het volgende:
[..]
mja, dat zal dan wel, ik weet niet zoveel van meetzoeker camera's af...
waarom eigenlijk een meetzoeker, wat is daar nou precies het voordeel van?
Wat ultra_ivo zegt, plus het verschijnsel dat je een meetzoeker met een groothoek in het halfdonker nog pijnlijk nauwkeurig scherpstelt.quote:Op zaterdag 25 september 2004 22:15 schreef capibar het volgende:
[..]
mja, dat zal dan wel, ik weet niet zoveel van meetzoeker camera's af...
waarom eigenlijk een meetzoeker, wat is daar nou precies het voordeel van?
Voor zover ik de glasslijpers van Oberkochen ken naderen we momenteel het punt waarop het prijskaartje breder is dan de camera.quote:Op maandag 27 september 2004 19:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Onthullen ze dan ook gelijk de prijs?
quote:Wir haben uns entschlossen, unsere eigene Kamera zu entwickeln, weil andere Kameras nicht dem Leistungsstand unserer Objektive entsprechen.
Ze beweren dus tussen de regels door dat hun lenzen beter zullen zijn dan Leica lenzen.....quote:Da die Kamera mit M-Bajonett ausgestattet ist, können Sie Ihre vielleicht schon vorhandenen Objektive mit M-Bajonett verwenden und nach und nach zu Carl Zeiss Objektiven aufsteigen.
is dat niet gewoon de vooroorlogse Contax lens die door KMZ als Jupiter J9 geleverd wordt?quote:Sonnar T* 2/85
quote:F: Wer hat die ZI-Kamera entwickelt?
A: Carl Zeiss in Kooperation mit dem Industriedesign-Büro Henssler & Schultheiss, Schwäbisch Gmünd, und mit dem Kamerahersteller Cosina, Japan.
F: Wer baut die ZI-Kamera?
A: Prototyp-Prüfung und Qualifizierung macht Carl Zeiss in Oberkochen, Serienproduktion macht Cosina in Japan.
F: Warum ausgerechnet Cosina?
A: Cosina ist heute einer der erfahrendsten Hersteller von Messsucher-Kameras.
F: Wer baut die ZI-Objektive?
A: 2 Typen baut Carl Zeiss in Oberkochen, 5 Typen baut Cosina in Japan.
F: Warum diese Aufteilung: 2 Typen von Carl Zeiss, 5 von Cosina?
A: Um die ZI-Objektive preislich erschwinglich zu machen, und sie somit einem breiteren Publikum zugänglich zu machen.
Hoogstwaarschijnlijk maakt het waanzinnig goeie beelden waarmee het grootste stuk middenformaatwerk kan worden afgedekt.quote:Op woensdag 29 september 2004 22:14 schreef MaartenGrendel het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoe die Mamiya zich houdt tegenover 'chemisch' middenformaat als het gaat om resolutie, dynamisch bereik, etcetera.
Waarschijnlijk zal het voor de 99% van de fotografieliefhebbers ook alleen bij plaatjes kijken blijven; ik wed dat het ding een prijskaartje met vijf cijfers zal hebben aangezien ik mij meen te herinneren dat een losse 22-megapixelsensor van een andere fabrikant omgerekend al zo'n €1000 per megapixel over de toonbank doet rollen.
quote:Ps: het plaatje van de Rollei hierboven mag blijkbaar niet met iedereen gedeeld worden...
hij doet me een beetje denken aan de hp photosmart 850....quote:Op woensdag 29 september 2004 22:05 schreef Ouwesok het volgende:
Dat de edelsmid uit Braunschweig nog al eens buiten de deur shopte voor digitale camera's was al bekend. Dat Rollei het tegenwoordig samen met Kyocera doet is helemaal nieuw.
[afbeelding]
De Rollei dk4010 kenden we dus al als Kyocera Finecam M410R, een hele brave superzoomkamera die weliswaar geen stabilisator heeft, maar door de Rtune processor van Kyocera razendsnel is.
Om de verwarring compleet te maken: van de 10* zoomtoeter wordt beweerd dat ie bij Canon van de band loopt en dus overeenkomt met de bril van de S1IS
enquote:Ralf R. Radermacher schrieb in rec.photo.equipment.35mm:
> Prices are around 2000 Euros for the body and about 2/3 of the Leitz
> price level for the lenses.
quote:Auf der Kina hab ich begrabbelt. Dort gab es zwei Bodys. Eins
vitriniert, SN #2, eines zum Antatschen, SN#1. Beide aber ohne richtige
Funktion, Meßsucher nebst entsprechendem Objektiv funktionsfähig, aber
Verschlußaufzug und Filmtransport noch ohne Funktion.
Fazit: 1800 Euro Body. Schönes Teil, gegenüber den Voigtländern erkennt
man die Cosian-Herkunft nicht mehr, solides Metall, butterweiche
Objektiv-Schneckengänge, Blendenring in Drittelstufen rastend, Meßbasis
75mm, Zeitautomatik bis 1/2000 sek. Welt-Vertrieb Hasselblad (!).
Een Kiev heeft een enorme meetbasis, minstends zo groot als de Zeiss Ikon.quote:Op donderdag 30 september 2004 00:08 schreef Ouwesok het volgende:
* Maar eens een Russische meetzoeker met grote meetbasis gaat zoeken en daar tzt een Russar 20mm op monteert, houden we nog poen over voor het filmpje![]()
Toch maar gaan voor een analoog 2e handsje van 'slechts' 800 euroquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:29 schreef Ouwesok het volgende:
Voor de liefhebbers nog even een plaatje van de achterkant van de Mamiya ZD
[afbeelding]
Mamiya wil hem in december op de markt hebben tegen het afbraaktarief van slechts 30.000 euro's![]()
Bij de komende vier meets heb ik hem dus niet bij meen de jaren daarna hoogstwaarschijnlijk ook niet
Die komt niet. Ze hadden de N1D natuurlijk, maar die is te laat. Contax zal in de toekomst ook geen andere DSLR op de markt brengen. Contax gaat zelfs naar minder middenformaatmodellen toe. En zij zijn niet de enige.quote:Op dinsdag 28 september 2004 20:14 schreef Ouwesok het volgende:
Contax lanceert een tweetal nieuwe digitale compacten (waar blijft toch die DSLR)
Dat vind ik nog eens knap: Ze hadden er maar één(de 645)quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:16 schreef bagwan het volgende:
Contax gaat zelfs naar minder middenformaatmodellen toe. En zij zijn niet de enige.
Nee, geen medewerker van Zeiss of Kyocera. Maar praat wel eens met mensen van dat bedrijf. Kheb het van meerdere gehoord.quote:btw: U is medewerker van Zeiss of Kyocera Ik ben namelijk nog nergens iets tegengekomen over dat Contax geen DSLR'ren zou uitbrengen en de overige modellen zou verminderen. De stelligheid waarmee je het hier neerzet zou kunnen aangeven dat je over inside-info beschikt
Je ziet inderdaad een stevige polarisatie tussen traditioneel en digitaal. De Zeiss-Ikon meetzoeker en de Rollei R3-film zijn daar fraaie voorbeelden van. Echte edelspullen waarvan je tien jaar geleden niet durfde dromen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:37 schreef bagwan het volgende:
[..]
Nee, geen medewerker van Zeiss of Kyocera. Maar praat wel eens met mensen van dat bedrijf. Kheb het van meerdere gehoord.
Die film is prachtig. Kheb al resultaten gezien en krijg er nog meer thuis gestuurd. Erg interessante film. Maco maakt gebruik van het gat dat drijgt te ontstaan als grotere merken stoppen met film.
Techniek schijnt ontzettend goed te zijn, de Kyocera's komen daarom aan snelheid en responstijd niets tekort.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 00:46 schreef bagwan het volgende:
De Rtune techniek is best wel interessant overigens. Gewoon doorschieten tot je kaartje vol is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |