quote:Wat kan dat nou zijn??
De bemanning van het internationale ruimtestation ISS keek vreemd op. Ineens vloog er een object langs het Amerikaans-Russische station.Dit heeft de bemanning via woordvoerders op aarde naar buiten gebracht.
Glimmend materiaal
De Amerikaanse astronaut Michael Foale en zijn Russische collega Alexander Kaleri zagen tot hun eigen stomme verbazing een twintig centimeter lang voorwerp aan het station voorbijtrekken. "Het zag er uit als zacht, glimmend materiaal", aldus de Russische wetenschapper Sergei Puzanov. "We hebben op dit moment geen flauw idee wat het kan zijn, maar we gaan er niet vanuit dat het enig gevaar vormt voor het ruimtestation.De astronauten hebben foto's van het object naar de aarde gezonden. Wetenschappers proberen te ontdekken wat het object zou kunnen zijn, maar moeten voorlopig toegeven volledig in het duister te tasten.
Voorlopig gokken de wetenschappers dat het object afkomstig is van het ruimtestaton zelf. "Misschien een isolatiestrip, of iets dat gebruikt wordt om technische apparatuur van buiten het station vast te leggen."
Zelfde incident
"Het is mogelijk dat we er nooit achter komen wat het is", aldus een woordvoerder van het ruimteagentschap. Op het vorige ruimtestaion, de Mir, is in het verleden eenzelfde incident vermeld. De cosmonauten zagen een glanzend voorwerp aan het station voorbij trekken. Ze maakten filmopnames die naar de aarde werden gestuurd. Na een langdurige studie van de beelden moesten de wetenschappers ook toen toegeven geen flauw idee te hebben.
quote:Alleen deze foto staat bij het artikel:
Op donderdag 12 februari 2004 12:28 schreef Biancavia het volgende:
Foto?
Ik zie niets bijzonders .
quote:Vanalles.
Op donderdag 12 februari 2004 12:28 schreef schatje het volgende:[..]
Wat kan dat nou zijn??
D'r zweven toch ontzettend veel onderdelen rond in umm...
wat is een Nederlands woord voor 'orbit'? een baan om de aarde.
quote:Ik vind het anders wel speciaal... zo een stalen ding in een 'baan' rond de aarde...
Op donderdag 12 februari 2004 12:29 schreef schatje het volgende:[..]
Alleen deze foto staat bij het artikel:
Ik zie niets bijzonders
.
quote:Mijn idee,
Op donderdag 12 februari 2004 12:32 schreef killer_mac het volgende:
Space debree
Er zweeft zoveel troep rond de aarde, dat het een wonder is dat men raketten kan lanceren zonder iets te raken.
quote:Misschien ook wel niet.
Op donderdag 12 februari 2004 12:33 schreef schatje het volgende:
Misschien is het wel een levensvorm die zich vermomt ofzo.
quote:Misschien is dat een hele sterke vergroting van het 20 cm grote object
Op donderdag 12 februari 2004 12:29 schreef schatje het volgende:[..]
Alleen deze foto staat bij het artikel:
Ik zie niets bijzonders.
[Dit bericht is gewijzigd door Maud_Dib op 12-02-2004 12:39]
quote:Space debris bedoel je. Bij het lezen van de titel zat ik al aan ruimtescepen enzo te denken, niet aan een stuk afval metaal dat daar rondzweeft. Tegenvaller
Space debree
quote:Als dat zo zou zijn kunnen astronauten toch helemaal geen ruimtewandelingen maken. Dan is het risico toch veel te groot dat men door iets geraakt wordt?? Laatst op NGC een docu van een ruimtewandeling die zes uur duurde.
Op donderdag 12 februari 2004 12:35 schreef Maximus.Proximus het volgende:[..]
Mijn idee,
Er zweeft zoveel troep rond de aarde, dat het een wonder is dat men raketten kan lanceren zonder iets te raken.
quote:Dat zullen astronauten toch wel kunnen herkennen?
Space debree
Een ieder moet de video The secret NASA Transmissions eens gaan bekijken. Er zijn veel meer van zulke gevallen.
quote:Toch is het niet ondenkbaar. Al dat debree wordt in de gaten gehouden en geinventariseerd. Een deeltje van een paar mm kan met een snelheid van 30.000 km/u behoorlijke schade aanrichten.
Op donderdag 12 februari 2004 12:39 schreef schatje het volgende:[..]
Als dat zo zou zijn kunnen astronauten toch helemaal geen ruimtewandelingen maken. Dan is het risico toch veel te groot dat men door iets geraakt wordt?? Laatst op NGC een docu van een ruimtewandeling die zes uur duurde.
quote:Die hele kleine deeltjes worden niet geinventariseerd, dat is onbegonnen werk. Alleen de grotere delen zijn bekend. Wel weet men ongeveer in welke banen het meeste ruimteschroot voorkomt zodat er rekening mee gehouden kan worden.
Op donderdag 12 februari 2004 13:01 schreef Maximus.Proximus het volgende:[..]
Toch is het niet ondenkbaar. Al dat debree wordt in de gaten gehouden en geinventariseerd. Een deeltje van een paar mm kan met een snelheid van 30.000 km/u behoorlijke schade aanrichten.
quote:http://www.planet.nl/planet/show/id=434397/contentid=445325/sc=1f5569
Op donderdag 12 februari 2004 13:23 schreef The_Shining het volgende:
Bron?
quote:thank you
Op donderdag 12 februari 2004 13:31 schreef schatje het volgende:http://www.planet.nl/planet/show/id=434397/contentid=445325/sc=1f5569
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |