http://www.imdb.com/title/tt0346336/
quote:Dus, leuke film, alleen hij is in twee delen. Toen ik net bij het filmmusseum stond kon ik om 9 uur alleen deel 2 kijken
"La Meglio Gioventù" vertelt het verhaal van een Italiaanse familie van het einde van de jaren zestig tot nu. Het verhaal focust op 2 broers : Nicola en Matteo. In het begin delen zij dezelfde dromen, lectuur, vriendschappen tot op het moment zij Giorgia ontmoeten, een jong meisje dat lijdt aan psychische stoornissen. Hun toekomst neemt noodgedwongen een andere wending. Nicola beslist psychiater te worden, Matteo geeft zijn studies op en meldt zich bij de politie aan.
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 11-02-2004 19:16]
Edit: ik heb het zelf maar even gedaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 11-02-2004 19:17]
quote:Hij is oorspronkelijk als miniserie opgenomen voor de Italiaanse televisie. RaiUno wou hem echter niet uitzenden, dus is bestloten hem tot film te hermonteren en als zodanig op verschillende filmfestivals te laten draaien. Dit met groot succes dus
Op woensdag 11 februari 2004 18:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Vlaanderen werd die door verschillende "kenners" (filmcritici dus) uitgeroepen tot film van het jaar, al is het me niet echt duidelijk of het nu een film of een mini-serie is
quote:Met de hoogste score allertijden.
Op woensdag 11 februari 2004 18:56 schreef Gorro het volgende:
Deze film heeft overigens de publieksprijs op het Internationaal Film Festival Rotterdam gewonnnen. Ben erg benieuwd.
Ik heb vrijkaartjes
, binnenkort maar eens 2 avondjes vrij maken dus.
quote:Je had het natuurlijk ook even zelf kunnen posten zonder aan mijn post te gaan zitten. Maarja, ik had haast en kon even geen nederlandse tekst vinden.
Op woensdag 11 februari 2004 18:55 schreef Gorro het volgende:
Zou je even een Nederlandse of desnoods Engelse samenvatting erbij kunnen zetten? Hier hebben we natuurlijk helemaal niets aan.Edit: ik heb het zelf maar even gedaan.
Wel lastig die twee delen, deel 1 begint hier steeds om half 6 en dat is toch wel de slechtste tijd om een film van 3 uur te beginnen.
Mooi en ontroerend!
Geen high art, en soms onbeschaamd sentimenteel, maar een film die je niet onberoerd zal laten, of je moet een hele cynische klootzak zijn. En een film die nog lang blijft hangen - maar dat kan ook komen doordat je er nou eenmaal veel tijd in moet steken.
Absolute aanrader!
Het eerste deel vond ik wel iets sterker dan het tweede, maar ook deel 2 blijft zeker de moeite waard.quote:Op donderdag 10 februari 2005 00:19 schreef Sokolsky het volgende:
Ik had hele hoge verwachtingen, maar die zijn meer dan waargemaakt. Prachtige en meeslepende film. Maar nu moet ik weer een week wachten...
Dat vond ik ook. Met name het einde van deel 2 wordt nogal wisselend ontvangen. Voor sommige mensen (zoals mij) duurt het wat lang, voor anderen is dat juist de kroon op de film. Nou ja, misschien scheelt het ook per leeftijd. Ik herken gewoon meer in de Nicola en Matteo uit deel 1.quote:Op donderdag 10 februari 2005 08:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het eerste deel vond ik wel iets sterker dan het tweede, maar ook deel 2 blijft zeker de moeite waard.
ben je ook lekker mee: wilde ik t dus gisteren gaan kijken, blijkt de videoband naar de kl*te te zijnquote:Op donderdag 10 februari 2005 15:13 schreef Timo20 het volgende:
Heb t eerste deel gisteren opgenomen. morgen ofzo maar kijken, ben benieuwd of ie mijn verwachtingen kan waar maken
Had ook al een kapotte videobandquote:Op zaterdag 12 februari 2005 06:41 schreef Timo20 het volgende:
ben je ook lekker mee: wilde ik t dus gisteren gaan kijken, blijkt de videoband naar de kl*te te zijn
heb ik weer
quote:Op zaterdag 12 februari 2005 08:05 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Had ook al een kapotte videoband. Volgende week nieuwe poging, maar ja, dan mis je dus wel een deel.
Tussen haakjes: ik hou zo van die intro van de woensdagavond films op de Belgische tv. Die presentator/ filmkenner kan zo ontzettend smakelijk vertellen.
quote:Op woensdag 16 februari 2005 10:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
(ook voor de mensen die het willen bijhouden op kapotte videobanden)
Er is tennis ja.quote:Op woensdag 16 februari 2005 21:13 schreef Hythloth het volgende:
WTF? Ketnet laat nu alleen maar tennis zien?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:27 schreef Tom_Tom- het volgende:Dat gedeelte heb ik dus helaas (nog) niet gezien. Ik weet dus niet waarom hij het deed, maar uit de film kwam wat mij betreft wel naar voren dat het een persoon is die vatbaar is om een dergelijke actie te ondernemen, in tegenstelling tot zijn broer bijvoorbeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What's it going to be then, eh?
quote:Op woensdag 16 februari 2005 17:49 schreef femmeChantal het volgende:
*doet schietgebedje voor de videorecorder
Tja, jullie hebben nu vast al wel door wat er (ook) bij mij is gebeurdquote:Op donderdag 17 februari 2005 09:41 schreef Saviola het volgende:
Ik had m'n video geprogrammeerd van 21u tot 0u15 .. blijkt dat door dat tennis (en zelfs nog Ter Zake) ik dus maar de helft van het 2de deel op video heb
![]()
Join the clubquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:48 schreef gimme.shelter het volgende:
Verdomme, wou kijken, hebben ze eerst dat klote tennis!! Staat het laastte uur dus niet op mijn videorecorder!! Bah!!
quote:Beste kijkers,
Canvas ontving talrijke berichten vol teleurstelling over de late programmering van Meglio Gioventu. De kijkers hebben natuurlijk gelijk. Maar Canvas is (naast één en Ketnet) van oudsher ook gastheer van Sporza, dat nog steeds niet over een eigen net beschikt. Toen de programmering van de film werd gepland, kon deze (uitgelopen) match met Kim Clijsters onmogelijk voorzien worden. Tennis is per definitie erg onvoorspelbaar.
Canvas kon de match in uitgesteld relais geven (bv. ná Meglio Gioventu), maar dat zou ongetwijfeld ook en allicht nog veel meer boze reacties oproepen.
Om al deze redenen heeft Canvas beslist het tweede deel van Meglio Gioventu te herhalen en wel in Filmfan op 2 maart. Eerder kan niet, want de eerstkomende woensdag (23 februari) is gewijd aan voetbal (Champions League).
Onze oprechte excuses voor het ongemak.
En daar komen ze NU pas mee!! I.p.v. dat ze dat gelijk even melden, voor de uitzending, zodat je niet tot 2 uur 's nachts wakker hoeft te blijven, terwijl je de volgende morgen gewoon weer aan het werk moet.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Om al deze redenen heeft Canvas beslist het tweede deel van Meglio Gioventu te herhalen en wel in Filmfan op 2 maart. Eerder kan niet, want de eerstkomende woensdag (23 februari) is gewijd aan voetbal (Champions League).
Dat jouw videotheek 'm heeft wil niet zeggen dat ze 'm overal hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2005 18:35 schreef California het volgende:
Of je huurt 'm gewoon.
Snel dus gaan zien iedereenquote:Gisteren deel 1 en vandaag t 2e en laatste deel gezien van:
La Meglio Gioventu
Over een periode van zo`n dikke 36 jaar wordt t verhaal verteld van de gebroeders Nicola (Luigi Lo Cascio) en Matteo (Alessio Boni), hun familie en de gebeurtenissen in hun levens.
Nog nooit zijn 6uur film kijken zo snel voorbij gegaan als tijdens t kijken van La Meglio Gioventu. Hier zijn geen woorden voor. Of ja, toch wel een paar: briljant, fantastisch, geweldig, super, geniaal!!![]()
![]()
. Ongeveer alles klopt aan dit epos: er wordt fantastisch geacteerd, het is geweldig mooi gefilmd, de karakters zijn mooi en goed uitgewerkt. Er wordt, zoals je al aan de speelduur van 360 minuten kunt zien
, heel goed de tijd genomen voor alle personages en hun ontwikkelingen. En dat is goed te merken, want met alles wat ze mee maken leef je oprecht met ze mee. Tegen t einde (en een paar keer tussendoor) is er ook plaats voor tranen in de ogen
.
De muziek is fantastisch. In t begin laat de film wel een paar (hele) kleine steekjes vallen, maar daar ga je eigenlijk pas achteraf over nadenken en ze vallen dus bijna niet op.
Dit behoort zeer zeker tot t beste dat ik ooit heb gezien en is werkelijk van harte aan te bevelen aan iedereen, filmliefhebber of niet!
IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
M'n vader doet daar nogal euforisch over. En hij heeft de 2 boxen van Heimat en Heimat 2. En ik mag die wel eens lenen. Maar ze vormen samen 40 uur film (of mini-serie) en zoiets moet ik toch een beetje plannen.quote:Op maandag 6 juni 2005 19:08 schreef Quispi het volgende:
Briljante film!! Voor diegenen die deze film ook fantastisch vinden een tip:
de Heimat trilogie
zie ook: Heimat 3
dat is me toch net een beetje teveel van t goedequote:Op maandag 6 juni 2005 22:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
M'n vader doet daar nogal euforisch over. En hij heeft de 2 boxen van Heimat en Heimat 2. En ik mag die wel eens lenen. Maar ze vormen samen 40 uur film (of mini-serie) en zoiets moet ik toch een beetje plannen.
Deel 3 kun je ook vrijdag bekijken op Ned 3.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:25 schreef corc het volgende:
Het is echt Heel Erg goed!
Hij wordt nu op Canvas uitgezonden in vier delen, vandaag was deel 2. Canvas herhaalt op dit moment ook Brideshead Revisited. Wat een topzender!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat vind ik namelijk een van de meest indrukwekkende scenes die ik ooit heb gezien.
edit: Hmm, misschien niet zo handig de spoiler te lezen, mocht dat in een later gedeelte zitten..
I don't really come from outer space || Last.fm
quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:49 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Is gedeelte 3 die met deJa.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat vind ik namelijk een van de meest indrukwekkende scenes die ik ooit heb gezien.
edit: Hmm, misschien niet zo handig de spoiler te lezen, mocht dat in een later gedeelte zitten..![]()
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
heb het voor je gekocht... wil je nu eindelijk met me trouwen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:50 schreef Schildpadje het volgende:
Moet je idd een keer gezien hebben..![]()
En dat huis in de Toscane..potjandorie
ok, weer verkocht...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:31 schreef koele het volgende:
[..]
heb het voor je gekocht... wil je nu eindelijk met me trouwen?
Er is geen soundtrack van, maar heb wel een lijstje zodat je zelf kan verzamelen..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:03 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik heb deze film gisteren op dvd bekeken. Ik vond de muziek in deze film zo prachtig, weet iemand of er een officiële soundtrack van bestaat? Ik kan het niet echt vinden...
Ik ga over een paar weekjes even de omgeving van dat mooie optrekje in la Val d'Orcia inspecterenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:08 schreef knep het volgende:
Prachtige locatie's en heel sterk acteerwerk.
Heb weer wat ideeen opgedaan wat ik in Italie wil gaan zien (Sicilie).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |