abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 december 2004 @ 22:45:24 #1
77898 EricusMaximus
A vicious fanfare cries...
pi_24224988
Om 23.35 komt op Nederland 3 het eerste deel van de serie 'Heimat 3' Het lang verwachte vervolg op de 'Heimat 1' en 'Heimat 2' series. ( blijkbaar)
Zelf ken ik geen van de series, maar ik heb er veel goede dingen over gelezen.

De filmcycli Heimat 1 en 2 van Edgar Reitz worden beschouwd als een mijlpaal in de televisiegeschiedenis, mede door de literaire kwaliteiten van het script, de personages in dit epische verhaal, de vervlechting van historische gebeurtenissen met persoonlijke verhalen en de totale duur van maar liefst 42 uur. Het Duitse woord Heimat is een wereldwijd begrip geworden. En nu is er dan, ruim tien jaar na Heimat 2, een nieuwe serie. Het verhaal van Heimat 3 begint op 9 november 1989 op de avond van de val van de muur. Een tijd breekt aan waarin veel zekerheden wegvallen. Er is blijdschap over nieuw verworven vrijheden en kansen, maar ook onzekerheid over de toekomst. De musici Hermann en Clarissa, ooit geliefden, worden meegevoerd in de euforie die in Duitsland heerst en kopen samen een oud huis in Hunsrück waar algauw bouwvakkers uit Oost-Duitsland, vrienden uit West-Duitsland, Amerikanen en Russen over de vloer komen. Het huis wordt een belangrijke plek waar de diverse verhalen en personages uit Heimat 3 samenkomen. We zien oude bekenden terug maar ook veel nieuwe personages, veelal uit de voormalige DDR, voor wie een nieuwe wereld open gaat na de val van het communisme. De verhalen in Heimat 3 vertellen over liefde, succes, ziekte, dood, geboorte en familiebanden die standhouden ondanks de onafhankelijkheid van de moderne personages. Daarmee is Heimat 3, net als zijn voorgangers, naast een historisch drama over Duitsland in de jaren negentig, wederom een familiekroniek
Bron: tvgids.nl

Wie kent de serie(s) en wie gaat er nog meer kijken vanavond?

IMDb

Tvgids
Audioscrobbler -[ A Nervous Tic Motion of the Head to the Left ]-
  zondag 26 december 2004 @ 23:31:45 #2
77898 EricusMaximus
pi_24226066
Bijna
pi_24226282
Ik heb tien jaar geleden Heimat 2 gezien, en kan me herinneren dat ik erg onder de indruk was van die serie. Ik zou deze ook wel willen volgen, maar half 12 tot half 2 is me een beetje te laat...

Wordt de serie dagelijks uitgezonden of wekelijks?
pi_24229381
Ik moet van heimat 2 nog van het gros het plastic van de vhs halen. Maar eens een keer verder kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door sampoo op 28-12-2004 17:13:54 ]
pi_24257234
Heb de eerste 2 afleveringen gezien en het is een leuke serie .

Wel wat laat inderdaad .

maar boeien ben toch vrij momenteel .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_24289960
Deel 4 is nu net afgelopen en inderdaad, wat een geweldige serie. Het verhaal, der personages, de beelden. Erg mooi allemaal.
pi_24290011
Ik neem alles op voor de grote marathon.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_24294292
Dat wordt een lange zit dan, 9 afleveringen toch? maal 2 uur per afl.
pi_24294475
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:31 schreef the_opposite het volgende:
Dat wordt een lange zit dan, 9 afleveringen toch? maal 2 uur per afl.
Ja, dat moet ik even over wat avondjes uitsmeren, maar niettemin, heerlijk.
  donderdag 30 december 2004 @ 14:16:48 #11
77898 EricusMaximus
pi_24297604
Toch een leuke serie
Vanwege het late tijdstip kan ik er niet echt mijn aandacht bij houden, maar het is wel leuk om af en toe naar terug te zappen.
Neem ze ook gewoon op om een keer wat aandachtiger te bekijken.
pi_24301563
De serie bevalt idd prima .
pi_24302817
vanavond deel 5, maar wanneer worden de hieropvolgende vier delen uitgezonden, volgende week maandag t/m donderdag?
pi_24304116
Zag alleen maar komende zondag in de gids staan eigenlijk
pi_24304149
Het waren toch maar 6 delen?
pi_24310212
oh, kan zijn. ik ben ook niet helemaal op de hoogte. zondag dus het laatste deel? ok.
pi_24317894
D'r gingen gister helaas wel twee leuke personages dood .
pi_24363459
es ist zu ende......spijtig. Nu ben ik wel benieuwd geworden naar Heimat 1 & 2, zijn deze ook zo sterk?
pi_24363679
Ja was wel weer een aparte aflevering. Vond het einde niet overdreven sterk eigenlijk.

Maar ben zeker ook benieuwd naar Heimat 1 en 2 (en deel 4 over 10 jaar ).
pi_24364407
Inderdaad, mij viel het eind ook wat tegen. Kwam op mij niet echt over als een echt slot van de hele serie, vandaar dat een deel 4 er misschien nog wel in zit (hopelijk ). Alleen 10 jaar wachten
  maandag 3 januari 2005 @ 17:26:18 #21
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_24375028
quote:
Op maandag 3 januari 2005 00:21 schreef the_opposite het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd geworden naar Heimat 1 & 2, zijn deze ook zo sterk?
Sterker! Geef zelf de voorkeur aan 2, maar beiden zijn van zeer hoog niveau.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')