quote:Bron: ID-t.com
MTV verbant 'obscene' videoclipsDe muziekzender MTV heeft obscene videoclips naar de late en vroege uurtjes verbannen. Het Amerikaanse station reageert hiermee op het schandaal rond de zangeres Janet Jackson, van wie live op televisie een borst was te zien.
De nieuwste clip van Britney Spears is alleen nog maar 's nachts te zien op MTV.Een van de 'slachtoffers' van het nieuwe beleid is de clip van Britney Spears jongste hit Toxic. MTV laat op dit moment zes video's alleen nog maar tussen 22.00 uur 's avonds en 6.00 uur 's ochtends zien wegens een seksueel of anderszins beladen inhoud, meldde de krant Los Angeles Times.
Een MTV-woordvoerster, die dinsdag de maatregelen bevestigde, ontkent dat het om zelfcensuur gaat. MTV was de producent van de muziekshow waarin Janet Jackson zich blootgaf.
Ik vind het een beetje overdreven Kijk, dat die Hip Hop clips na 10en pas uitgezonden worden, ok, daar zit echt bloot in, maar om Britney nou daar tussen te plaatsen gaat me tever
quote:Mwah, in die "toxic" videoclip laten ze ook niet bijster veel meer aan de verbeelding over.
Op woensdag 11 februari 2004 12:41 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Bron: ID-t.com
Ik vind het een beetje overdreven
Kijk, dat die Hip Hop clips na 10en pas uitgezonden worden, ok, daar zit echt bloot in, maar om Britney nou daar tussen te plaatsen gaat me tever
Edit:
Het ergste voorbeeld wat ik op die leeftijd kon krijgen was bv. Guns 'n Roses - wat inhield dat je je haren gewoon 2 weken niet ging wassen en een scheur in je spijkerbroek maakte
Het leukst is tegenwoordig de MTV-awards waar rappers God bedanken omdat die ze helpt bij het schrijven van nummers over het bangen van ho's en het pimpen
quote:Ach ik werd toch al gek van dat nummer van britney van mij part mogen ze welles véél minder R&B gaan draaien.
Op woensdag 11 februari 2004 12:41 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Bron: ID-t.com
Ik vind het een beetje overdreven
Kijk, dat die Hip Hop clips na 10en pas uitgezonden worden, ok, daar zit echt bloot in, maar om Britney nou daar tussen te plaatsen gaat me tever
Hell
quote:Ja, dan word 't van 10 tot 12 alleen nog maar pimpen
Op woensdag 11 februari 2004 12:56 schreef helldeskr het volgende:
Wat zijn die yanken toch eigenlijk ook een hypocriet volkje ..:r
MTV daar zit een addertje onder het gras.
Die gaan de gewraakte clips heus wel uitzenden, maar dan op een ander tijdstip onder het genot van veeel meer reclame..want dit wordt gewoon weer een prime time event.8)7Hell
Idiote mentaliteit hebben ze daar!
quote:Ik vraag me af of ze in de VS Summerjam kennen...
Op woensdag 11 februari 2004 14:51 schreef Mikkie het volgende:
Alleen bij Summer Jam zeggen ze dan "ja is een zomernummer, strand enzo"... ja dag.
Ik vind het aan de ene kant ziek en hypocriet, maar aan de andere kant is het toch wel een schop in de zak van de muziekindustrie. Raad eens welke clips het meeste gedraaid worden en welke muziek het meest verkoopt? Juist, die hiphop bullshit. MTV laat dus toch wel blijken dat ze niet helemaal onder de controle van de muziekindustrie staan.
Aan de andere kant draaien ze duizend keer per dag hetzelfde en zie je er echt NOOIT onbekende bandjes...
Ik luister nog regelmatig naar 8 Ball Radio, en van 70% van die bandjes die daar gedraaid worden heb ik nog nooit wat gehoord. Er wordt dus wel veel nieuwe muziek gemaakt, maar op MTV zie je het niet en hier op de radio hoor je het ook amper. Wat erger is: vroeger hoorde je nog wel eens nieuwe muziek op Kink FM, maar dat is ook een tehuis van looser-DJ's geworden zeg. Thank God voor 8 Ball .
Maar goed, misschien dat er op MTV nu overdag weer ruimte komt voor echt nieuwe muziek. Ik ben al die "playa" hiphop en dat R&B gehuil al lang zat. Ik wil weer muziek van echte mensen horen, niet muziek van een paar toneelspelers.
quote:De clips van Blink 182 en Maroon 5 heb ik niet gezien (echt een band voor mietjes, die Blink 182, luister liever naar hun grote voorbeelden: NoFX!). Maar die van Incubus is toch niks mis mee? Er worden dezelfde dingen vertoond als op Discovery channel, alleen wat leuker ingekleurd enzo. En de mening die ze verkondigen is nou ook niet uniek ofzo. Het is niet eens anti-Bush (of beter gezegd, het is *onder andere* anti-Bush).
Op woensdag 11 februari 2004 14:46 schreef Kworb het volgende:
De nieuwste clips van Blink 182, Incubus en Maroon 5 zijn ook gebannedIdiote mentaliteit hebben ze daar!
Nope, dat Incubus niet mag, dat noem ik nou echt politieke censuur, ik vind niet dat zoiets mag in een democratie. Er wordt niet eens tot een revolutie ofzo opgeroepen! Alleen maar de mening dat megalomaniakken hun torenhoge eigendunk eens zouden moeten relativeren, dat het leven van 'het volk' evenveel waard is als dat van hen. Mwoa, dat is imo een open deur intrappen, niks revolutionairs aan ofzo.
quote:Eén voordeel: over een paar jaar mogen ze de sexueele revolutie weer eens overdoen, terwijl wij hier gapend van verveling toekijken
Op woensdag 11 februari 2004 12:49 schreef sir_dalord het volgende:
ach, in amerika worden al gek als er een "leeg"slipje op straat ligt, laat staan dat er wat lichaam te zien is in een video-clip. Blijkt nog maar eens hoe blij we mogen zijn dat we zoveel mogen in Nederland
quote:woon je in de VS? anders denk ik dat er erg weinig voor jou veranderd...
Op woensdag 11 februari 2004 16:08 schreef RetepV het volgende:
Maar goed, misschien dat er op MTV nu overdag weer ruimte komt voor echt nieuwe muziek. Ik ben al die "playa" hiphop en dat R&B gehuil al lang zat. Ik wil weer muziek van echte mensen horen, niet muziek van een paar toneelspelers.
quote:oh die is wel leuk, in een vrouwengevangenis waar na verloop van een half nummer iedereen in (wit katoenen) bh en slip rondrent.
Op woensdag 11 februari 2004 16:16 schreef RetepV het volgende:De clips van Blink 182 heb ik niet gezien
Laten we dan allemaal MTV boycotten, zo zielig wat ze doen. Oh, een borst, vreselijk! Er zijn 6 miljard borsten ter wereld, dus zo speciaal is dat niet meer!
niet dat ik ook naar een van de muziekzenders kijk
quote:De clip die gebanned is is van "I Miss You", waarschijnlijk door de lesbische tongzoen die erin zit. In de clip van Maroon 5 wordt de suggestie van seks gewekt, en dat mag nu dus ook niet meer.
Op woensdag 11 februari 2004 16:28 schreef ranja het volgende:[..]
oh die is wel leuk, in een vrouwengevangenis waar na verloop van een half nummer iedereen in (wit katoenen) bh en slip rondrent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |