Welkom bij het enige echte hiphop slowchat topic op Fok!. Wat begon als een voorzichtig probeerseltje is inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende reeks waarbij je eindelijk eens wat verder kan kijken dan de top40 rappers die het de hele dag over geld, geweld en vrouwen hebben. Alle nieuwtjes over releases, concerten en andere wetenswaardigheden kun je hier kwijt. En of je nou helemaal down bent met Old Skool of je gaat uit je dak op New Skool platen, zolang het over hiphop gaat is dit the place to be.
Er zijn ook een aantal hiphop programma's op de radio
Op donderdag avond is er op Kink FM het programma hiphop 120, waar de iets onbekendere hiphop gedraait wordt. Het loopt van 22.00 - 00.00
Ook heeft Kees de Koning weer een radioprogramma op 3fm. Elke donderdagavond valt er te luisteren naar hiphop van 22:00 tot 24:00. De show wordt ge-co-host door DJ Wix en Drew (bekend van lagerhuis en als host/mc op chocolate e.d.). Het programma heet 3voor12XL
Handige Links
Ohhla, Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wilt checken
Dutch Hip-Hop Lyrics
HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten
Spammen Voor Cosmick
hier nog een hiphop site
Franse hip-hop site
Belgische hip-hop site
Hier zijn een heel hoop Rap music video's te vinden
Oude Deeltjes
Hiphop Central I The Jump Off
Hiphop Central II Ill Communication
HipHop Central III: Planet Rock
HipHop Central IV: Things Come Together
HipHop Central V: Midnight Marauders
HipHop Central VI: Bridging The Gap
HipHop Central VII :At the speed of life
HipHop Central VIII : Step In The Arena
HipHop Central IX: 8th Wonder
Hip Hop Central X : Goin' Off
HipHop Central XI : Memory Lane
Hiphop Central XII: Critical Beatdown
Hiphop Central XIII : Ready to Die
Hiphop Central XV : Things Fall Apart
Hiphop Central XV Part II: Paid In Full
Hiphop Central XVI: Raising Hell
Hiphop Central XVII: Death Certificate
Hiphop Central XVIII: The Foundation
Hiphop Central XIX : Funcrusher +
Hiphop Central XX: Return Of The Boom Bap
Hiphop Central XXI - Cherchez La Ghost
Hiphop Central XXII: Bacdafucup
Hiphop Central XXIII: Quality Control
Hiphop Central XXIV: Enter The Wu-Tang
Hiphop Central XXV: Fear Of A Black Planet
Hiphop Central XXVI: Labcabincalifornia
Hiphop Central XXVII: Home Field Advantage
Hiphop Central XXVIII: Da Dirty 30
Hiphop Central XXIX: L' École du Micro D'Argent
Deze keer opnieuw een album van Public Enemy :
[Dit bericht is gewijzigd door RjD2 op 10-02-2004 18:49]
quote:wat mij betreft geen probleem
Op dinsdag 10 februari 2004 18:49 schreef MM- het volgende:
Ik denk dat ik nu maar es actief ga participeren in dit topic in plaats van alleen lurken
quote:Het is mij niet vanwege PE
Op dinsdag 10 februari 2004 18:52 schreef jimjim1983 het volgende:
weer een PE titel?
naja, het moet maar
als je em maar niet op Tony style gaat boycotten
quote:hehe aap... PE.. okee, CH komt nog wel dan... we wachten geduldig af he jimjim
Op dinsdag 10 februari 2004 18:53 schreef RjD2 het volgende:[..]
Het is mij niet vanwege PE
Maar ik vind het zon vette naam, al was ie bij wijze van spreke van Nelly
edit
na ff tellen: 17 optredens t/m mei
/edit
[Dit bericht is gewijzigd door Ez3 op 10-02-2004 19:06]
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 18:58 schreef Mar10Segovia het volgende:
Dat titel gedoe begint wel een eigen leven te lijden zeg...Maar goed, hier weer verder
Als Cosmick of iemand anders met verstand ervan nog in the house is.
Ik heb nu een paar platen van Frank Sinatra e.d. echt uit de 70'er jaren hier liggen.
Nu wil ik hier kleine stukjes in hiphop verwerkenkan ik niet, maar proberen
Maar hoe doe ik dat nou? Gewoon mn andere platenspeler op pauze zetten en als het moment is aangebroken op play drukken?
Of kan je dat mbv bijvoorbeeld een computer slimmer doen?
Graag als het kan een (uitgebreide) uitleg, dan probeer ik het meteen.
En nog een idioot blonde vraag, maar heb het nooit gehoord.
Hoe krijg je geluid opgenomen als je lekker zit te schratchen?
gewoon het geluid uit je mengpaneel in de computer pluggen ofzo?
Alvast bedankt
[Dit bericht is gewijzigd door RjD2 op 10-02-2004 19:07]
quote:ik ga wel kijken hoor
Op dinsdag 10 februari 2004 19:04 schreef Ez3 het volgende:
jee, Extince toert echt heel NL af zie ik op de agendahij heeft er zin in
quote:ja misschien eindhoven
Op dinsdag 10 februari 2004 19:06 schreef RjD2 het volgende:[..]
ik ga wel kijken hoor
zoveel gebeurt er niet in deze a-hiphopachtige stad, dus ik check het
quote:zullen we er een apart topic voor openen?
Op dinsdag 10 februari 2004 18:58 schreef Mar10Segovia het volgende:
Dat titel gedoe begint wel een eigen leven te lijden zeg...Maar goed, hier weer verder
quote:Hoeveel gaan er daadwerkelijk door?
Op dinsdag 10 februari 2004 19:04 schreef Ez3 het volgende:
jee, Extince toert echt heel NL af zie ik op de agendahij heeft er zin in
edit
na ff tellen: 17 optredens t/m mei
/edit
quote:Goed plan
Ik denk dat ik nu maar es actief ga participeren in dit topic in plaats van alleen lurken
quote:Dit schiet natuurlijk niet op, dat soort shit moet je gewoon zelf uitvogelen. Ik bedoel probeer eerst fruityloops of ejay weet ik wat een simpel beatmaak programmatje zodat je een beetje inzicht krijgt in +hoe+ je nou eigenlijk beats maakt. Als je dat eenmaal weet, move on to Cubase, Reason of whatever, ga dan dingen samplen, samplen is wat jij wil die frank sinatra shit verwerken in een beat. Samplen doe je dmv een sampler een mpc ofzoiets dergelijks of op een computer met een leuk sample programma erop
Op dinsdag 10 februari 2004 19:05 schreef RjD2 het volgende:[..]
Ik heb nu een paar platen van Frank Sinatra e.d. echt uit de 70'er jaren hier liggen.
Maar hoe doe ik dat nou? Gewoon mn andere platenspeler op pauze zetten en als het moment is aangebroken op play drukken?
Alvast bedankt
Oh ik lees nu dat je het in hip hop wil verwerken, je wil geen beat maken maar het gewoon tegelijk afspelen ofzo, nou dat kan natuurlijk gewoon en zet je cassettespeler op record dan heb je het zo opgenomen, evenals scratch-geluiden.
Over vette albums gesproken: heb na ruim n half jaar Moment Of Truth weer es uit de kast gehaald en opgezet en wat blijft ie relaxed
vooral na zo`n f*cked up dag op t werk
quote:ik wil dat ook gaan zien, maar kmoet volgende dinsdag werken
Op dinsdag 10 februari 2004 16:36 schreef MIC1_ het volgende:
waarom zijn dit soort dingen niet in nederlandDITC & MOP & BRAND NUBIAN & ROC RAIDA & DJ RED ALERT & JAZZY JEFF
het is niet eerlijk.
Us3`s "Hand on Torch" is idd. dope
quote:die ken ik niet. is die gewoon nog bij FRS ofzo te krijgen??
Ik luister momenteel het album "Dah Shinin" van Smif-N-Wessun (tegenwoordig bekend als Cocoa Brovaz, bestaande uit Steele & Tek). En holy fuck, wat een fucking dope album blijft dat toch. Zo'n heerlijke CD die je opzet als je helemaal stoned thuis komt en dan door die CD nog de energie krijgt om nog maar een laatste te draaien..
quote:nog niet gehoord. die single die ze uit hebben vind ik wel geinig
Op dinsdag 10 februari 2004 22:50 schreef RjD2 het volgende:
Wat vinden de kerels hier van het nieuwe album van Lange Frans en Baas B?
Ik vind em wel relax opzich
quote:Zag D-men album al bij FRS liggen
quote:Van de dingen die ik heb gehoord ben ik absoluut niet onder de indruk
Met het legendarische Public Enemy Number One. Zeker een van de klassiekers. Was vroeger geen party waar dit nummer niet gedraaid werd. Damn dat hele album was dope.
* Redman gaat de vinyle versie zoeken en draaien.
quote:Wil je nou mixen of producen? Producen moet je met de computer doen. Stukjes sinatra kun je dan het beste samplen met een digitale versie en over een digitale hiphopbeat gooien.Mengpaneel inpluggen voor het scratchen kan als je een goede geluidskaart hebt.
Alvast bedankt
Als je die stukjes Sinatra met hiphop wil mixen (live) dan moet je of terugdraaien met de hand of inderdaad op een casette nemen en deze casettespeler op je mengpaneel aansluiten, maar = baggerkwaliteit.
succes
quote:Is dope.
Op woensdag 11 februari 2004 01:05 schreef Redman het volgende:
PE - Yo, bum rush the show.![]()
Damn dat hele album was dope.
Vooral die gritty feel die zo kenmerkend is voor het album maakt het zo dope. De manier waarop de vocals in de (voor die tijd zeer vooruitstrevende) beats liggen, de rauwe scratches en de wijze waarop het hele album is afgemixed (om over de lyrics nog maar te zwijgen) maken van ' Yo Bumrush the show!' een regelrechte hiphop classic!
Persoonlijke favoriet: My Uzi weighs a ton
Laters!
AA
quote:Dus je hebt 2 draaitafels begrijp ik? Gewoon 1 laten draaien, crossfader helemaal naar links, koptelefoon op je kop en het goede punt op 2 zoeken, als je dat hebt gevonden houd je de plaat vast precies bij het begin van de sample of wat je dan ook wilt afspelen, crossfader naar rechts en loslaten maar
Als dit helemaal niet was wat je bedoelde zeg je het maar kan ik je beter helpen
quote:Cool ik volg je in deze. Lees altijd mee. Post heel zelden maar ik ga ook participeren.
Dit mede ook door de dope titel! PE rules iig.
quote:Behoren de gravediggaz ook niet tot de wu family?
Op woensdag 11 februari 2004 18:30 schreef jimjim1983 het volgende:
ben nu gravediggaz - 6 feet deep aan het luisteren
klinkt als een soort mix tussen Wu-Tang en Smif n Wessun vind ik
quote:ik dacht 't wel, ze hebben iig veel met de verschillende wu-tang leden gewerkt. 6 feet under is dacht ik ook gedeeltelijk geproduceerd door the RZA. wie hebben er eigenlijk nog meer nummers geproduceerd op dat album?
Op woensdag 11 februari 2004 20:05 schreef klaus_beyer het volgende:[..]
Behoren de gravediggaz ook niet tot de wu family?
quote:Prince Paul zorgt voor de beats...
Op woensdag 11 februari 2004 20:21 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
ik dacht 't wel, ze hebben iig veel met de verschillende wu-tang leden gewerkt. 6 feet under is dacht ik ook gedeeltelijk geproduceerd door the RZA. wie hebben er eigenlijk nog meer nummers geproduceerd op dat album?
quote:Representing skills!
Op woensdag 11 februari 2004 20:59 schreef dunniecash het volgende:
Graffen in Paint is dope.
quote:zorgde voor de beats. Ze zijn gestopt nadat Grym Reaper (Poetic) overleed aan de gevolgen van kanker
Op woensdag 11 februari 2004 20:33 schreef klaus_beyer het volgende:
Prince Paul zorgt voor de beats...
quote:Prince Paul is gelukkig nog aanwezig!
Op woensdag 11 februari 2004 21:05 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
zorgde voor de beats. Ze zijn gestopt nadat Grym Reaper (Poetic) overleed aan de gevolgen van kanker
quote:O yeah.. da's loodzwaar maar erg tof.
Op woensdag 11 februari 2004 09:43 schreef AboruAsli het volgende:Persoonlijke favoriet: My Uzi weighs a ton
En wat te denken van 'public enemy no 1' en 'you're gonna get yours'.... damn, ik ga de plaat opzetten.. !
quote:Dat ik van FOK! zo af en toe een cd'tje toegestuurd krijg en daar mag ik dan m'n mening over geven, voor de rest vooral overleggen met andere reviewers, reviews van niet reviewers plaatsen en de spelling controlleren.
Op woensdag 11 februari 2004 21:12 schreef klaus_beyer het volgende:
Prince Paul is gelukkig nog aanwezig!
maarre offtopic: jij bent reviewer? Dat houdt in?
quote:ok, klinkt goed! Stomme vraag misschien, maar waar plaats je dan deze reviews??
Op woensdag 11 februari 2004 21:32 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat ik van FOK! zo af en toe een cd'tje toegestuurd krijg en daar mag ik dan m'n mening over geven, voor de rest vooral overleggen met andere reviewers, reviews van niet reviewers plaatsen en de spelling controlleren.
quote:Serch keeps on rockin' those bells indeed!!!
Op woensdag 11 februari 2004 21:45 schreef MM- het volgende:
Dunniecash, vraag aan cosmick of zn vriend serch ( heb ik volgens mij ergens in een ander topic gelezen dat het een goede maat van em is) of hij even een schetsje voor je maakt
Je wilt niet weten hoe goed die gast is
quote:Op de Frontpage
Op woensdag 11 februari 2004 21:44 schreef klaus_beyer het volgende:
ok, klinkt goed! Stomme vraag misschien, maar waar plaats je dan deze reviews??
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1513
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1490
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1475
over die eerste wil ik trouwens nog wel wat zeggen. Er wordt nogal gezeken dat Elephunk een sellout album is. Het is idd commercieel verantwoord, maar het geheel blijft positief klinken.
Iedereen hier is op de een of andere manier met hiphop in aanraking gekomen. Dat kan met een oldskool plaat zijn, een Cypress Hill album of de huidige top40 dingen. Als je als buitenstaander de huidige top40 rap hoort dan raak je niet geïnteresseerd in het genre. Bitches, Money en Drugs zijn alom aanwezig en originaliteit is ver te zoeken.
BEP klinkt dan voor de kenner erg gemaakt en gelikt, maar er zit wel degelijk kwaliteit in. Via Elephunk kunnen hiphop leken geïnteresseerd raken in hiphop. Het is gewoon een makkelijke binnenkomer. Het is zo verschrikkelijk makkelijk om alle commerciële muziek af te kraken en ik doe het zelf ook wel eens, maar dingen haten omdat ze commercieel zijn slaat helemaal nergens op. De reviews voor de Frontpage schrijf je voor een groter publiek, in de hoop dat je leken interesseert.
Over BEP, ik ken die lui al vanaf het begin en toen had ik nooit verwacht dat ze ooit in de top40 zouden komen. Nah, met joints & jams eigenlijk wel...Maar ze onderscheiden zich inderdaad wel met de andere top40 hits die inhoudelijk nergens over gaan.
Ze hebben het ook verdiend, net zoals Outkast die langzaam mainstream zijn geworden. Ik vind dat jammer, omdat dat ook hun muziek beinvloedt, maar als iemand het verdient, dan zijn zij dat wel.
Als je bijvoorbeeld 50cent neemt, die mij om onbekende redenen met muziek geld verdient.
quote:Platenmaatschapijen stellen een aantal albums beschikbaar en daar mag je dan uit kiezen. Binnenkort komt er bijvoorbeeld een review van Dilated Peoples. Voor de rest is het afwachten wat er allemaal binnenkomt
Op woensdag 11 februari 2004 22:24 schreef klaus_beyer het volgende:
De cd's die je opgestuurd krijgt zijn ook niet echt mijn keuze. Wie kiest die dan uit?
quote:That's my point. Bridging The Gap is voor mij een beter album, maar voor iemand die niet bekend is met hiphop klinkt het in de meeste gevallen als herrie. Als ze eerst Elephunk luisteren en dat een aardig album vinden, raken ze misschien geïnteresseerd in de stroming. En persoonlijk zie ik dat leiver gebeuren met Elephunk dan met een 50Cent of Ludacriss album
Over BEP, ik ken die lui al vanaf het begin en toen had ik nooit verwacht dat ze ooit in de top40 zouden komen. Nah, met joints & jams eigenlijk wel...Maar ze onderscheiden zich inderdaad wel met de andere top40 hits die inhoudelijk nergens over gaan.
Ze hebben het ook verdiend, net zoals Outkast die langzaam mainstream zijn geworden. Ik vind dat jammer, omdat dat ook hun muziek beinvloedt, maar als iemand het verdient, dan zijn zij dat wel.
Als je bijvoorbeeld 50cent neemt, die mij om onbekende redenen met muziek geld verdient.
ik heb persoonlijk liever een nietszeggende tekst met een goede productie, dan een goede tekst met irriterende melodietjes eronder
quote:Ik ben het hier zeker mee eens Bridging the Gap vind ik dan ook zeker een beter album. Toch vraag ik me af of ze ooit het niveau van een KRS-ONE of andere temple of hiphop leden kunnen bereiken
Op donderdag 12 februari 2004 00:15 schreef le_knightclub_soda het volgende:
over die laatste BEP cd, ik ben wel de laatste die er problemen mee zou hebben als iemand wat commercielers doet (anders kon ik m'n neptunes collectie denk ik ook wel weggooien)
maar ik vind de nieuwe nummers gewoon ronduit irritant, met name dankzij die zangeres, maar ik vind de algehele vibe gewoon minder dan op de vorige albums, weet niet wat het is precies, het is wel professioneler geproduceerd allemaal idd, maar ik kan het niet aanhoren
ik heb persoonlijk liever een nietszeggende tekst met een goede productie, dan een goede tekst met irriterende melodietjes eronder
quote:Ok, nu vind ik je echt een lul.
Op woensdag 11 februari 2004 22:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Binnenkort komt er bijvoorbeeld een review van Dilated Peoples.
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:45 schreef MM- het volgende:
Dunniecash, vraag aan cosmick of zn vriend serch ( heb ik volgens mij ergens in een ander topic gelezen dat het een goede maat van em is) of hij even een schetsje voor je maakt
Je wilt niet weten hoe goed die gast is
quote:Ah come on; er staat toch duidelijk SERCH?
Op donderdag 12 februari 2004 11:19 schreef Doezelhaar het volgende:
Degene die die tekst kan lezen op die muur is een held.
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 02:06 schreef keeper het volgende:Ok, nu vind ik je echt een lul.
.
Jealousy Is A Motherfucker
quote:Check him out:
Op donderdag 12 februari 2004 10:17 schreef dunniecash het volgende:
Hahah, gast, ik kom uit fucking Amsterdam.. NATUURLIJK ken ik SERCH, SERCH is een fucking KING aue! SERCH is, sterker nog, één van m'n persoonlijke favorieten.
De Sercher in da house
quote:Vette sokken.
Op donderdag 12 februari 2004 11:30 schreef cosmick het volgende:[..]
Check him out:
De Sercher in da house
Laters!
AA
Goeie graff's, waar kan ik meer werk van Serch bewonderen?
En dunnie... paint jij zelf ook?
quote:Vind het qua duidelijkheid wel meevallen maar ok nu begin ik het ook een beetje te zien.
Op donderdag 12 februari 2004 11:27 schreef cosmick het volgende:[..]
Ah come on; er staat toch duidelijk SERCH?
Zelf schrijf ik wel een beetje op papier enzo, maar niet op muren illegal en alles.. heb ik geen tijd voor, en ook geen zin om geld aan bussen uit te geven enzo . Een mattie van me is wel aardig goed in het zetten van pieces (AMOK LD CREW), zie je wel veel in omgeving Amsterdam.
quote:
Als je dit niet kan lezen dan zul je heel wat meer moeite hebben met meer wild style achtige dingen..
Khou zelf niet zo van wildstyle, geef mij maar lekkere blokkers of iig mooie leesbare zilvers Hoe wel van die cat 22 / pone stylo.
[Dit bericht is gewijzigd door MM- op 12-02-2004 14:21]
quote:Godskanonne
Op donderdag 12 februari 2004 13:53 schreef cosmick het volgende:[..]
quote:Die laatste piece van Astek is echt DOPE!!!
Op donderdag 12 februari 2004 13:53 schreef cosmick het volgende:[..]
Voor alle graffiti-headz, check ook deze man eens:
http://www.daim.org/
Zieke 3D-pieces!!!
En vergeet ome Delta uit Holland natuurlijk niet, bekend om zijn schitterende 3D-ontwerpen.
Laters!!
AA
quote:Zo zit ik dus precies ook, alleen kom ik uit omgeving Eindhoven
Op donderdag 12 februari 2004 13:50 schreef dunniecash het volgende:
Zelf schrijf ik wel een beetje op papier enzo, maar niet op muren illegal en alles.. heb ik geen tijd voor, en ook geen zin om geld aan bussen uit te geven enzo. Een mattie van me is wel aardig goed in het zetten van pieces (AMOK LD CREW), zie je wel veel in omgeving Amsterdam.
quote:Shit meng, ik moet nog steeds die 'Style Wars'-DVD op de kop tikken. Dat is pas graffiti history!!
Op donderdag 12 februari 2004 15:46 schreef dunniecash het volgende:
Dope.. bovenste = TATS cru toch? Gasten zijn dope.. FX crew ook.. New York style. Heb een dope boek over graffiti in New York ("Broken Windows"), daarin staan hele ille full colour (legal) walls. Ook al is die shit legal, het is wel echt dope wat die gasten neer kunnen zetten met een paar spuitbussen.
Laters!!
AA
quote:die laatste 2 vind ik erg vet, zo over de hele muur.
Op donderdag 12 februari 2004 15:39 schreef Ez3 het volgende:
ff nog wat pieces neerzetten
quote:Heb je die nu nog steeds niet jongen? Bestel dan ook ff gelijk Scratch (over dj-ing), The Freshest Kid (breakdance) en Wild Style (vanalleswat) erbij
Op donderdag 12 februari 2004 16:00 schreef AboruAsli het volgende:[..]
Shit meng, ik moet nog steeds die 'Style Wars'-DVD op de kop tikken. Dat is pas graffiti history!!
Laters!!
AA
cosmisck, ken/heb jij toevallig die wavetwisters dvd?
Trouwens, Ez3, ik ga denk ik binnenkort of in de zomer ergens ook maar experimenteren.. lijkt me wel lachen.. misschien kunnen we een hiphop central piece neerknallen ergens hahah .
quote:Ken ik, heb een slechte rip. Moet de dvd nodig 's bestellen; Q-Bert rocks!
Op donderdag 12 februari 2004 18:51 schreef MM- het volgende:
TATSCRU is zeker dope, die gasten hebben echt ongelofelijk veel legals en veel memorials gedaan, van big pun enzo heb je misschien wel es gezien.cosmisck, ken/heb jij toevallig die wavetwisters dvd?
quote:Ga eens met amok mee op zn nachtelijke missies dan
Op donderdag 12 februari 2004 21:41 schreef dunniecash het volgende:
Ik heb die Wild Style DVD hier in 2 .bin'netjes van een paar 100 MB.
Heb er verder nog niks mee gedaan.Trouwens, Ez3, ik ga denk ik binnenkort of in de zomer ergens ook maar experimenteren.. lijkt me wel lachen.. misschien kunnen we een hiphop central piece neerknallen ergens hahah
.
quote:hm dat iemand skills heeft kun je ook wel aan de wild style zien toch
Op donderdag 12 februari 2004 15:30 schreef dunniecash het volgende:
Toch is 3D beetje played out vind ik. Geef mij maar gewoon die simpele, strakke pieces - zonder al te veel tierelantijntjes en ditjes en datjes. Dan kan je echt zien wie er skills hebben, als het supersimpel maar superstrak is.
ik heb laatst de dubbel dvd van Style Wars besteld op amazon, echt veel te zien op die bonus disc ook!
als ik wat meer geld heb weer bestel ik Wild Style ook wel
heb 'm wel in de queue staan by kazaa, maar 't schiet niet echt op
quote:Klinkt bekend...
Op donderdag 12 februari 2004 22:41 schreef le_knightclub_soda het volgende:[..]
heb 'm wel in de queue staan by kazaa, maar 't schiet niet echt op
quote:Hehe jae.. battle wie de stoerste heeft
Op donderdag 12 februari 2004 21:41 schreef dunniecash het volgende:
Trouwens, Ez3, ik ga denk ik binnenkort of in de zomer ergens ook maar experimenteren.. lijkt me wel lachen.. misschien kunnen we een hiphop central piece neerknallen ergens hahah.
quote:Boudisque in Utrecht heeft m, heb m laatst ook gehaald, dubbel DVD
Op donderdag 12 februari 2004 16:00 schreef AboruAsli het volgende:[..]
Shit meng, ik moet nog steeds die 'Style Wars'-DVD op de kop tikken. Dat is pas graffiti history!!
Laters!!
AA
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Damn, even een chronologisch overzicht maken van een hiphopjaar valt nog zwaar tegen. In '93 zijn best wel een paar lekkere albums uitgekomen
dat zijn de albums die ik heb uit dat jaar, en het zijn stuk voor stuk albums
quote:2pac - Strictly for my N.I.G.G.A.Z heb ik er nog aan toe te voegen, voor de rest boevengenoemde albums
Op vrijdag 13 februari 2004 14:47 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
wu-tang clan -36 chambers
Us3 - hand on the torch
onyx - bacdafucup
mobb deep - juvenile hell
lords of the underground - here come the lords
guru's jazzmatazz vol.1
fat joe - represent
digable planets - reachin'
cypres hill - black sunday
brand nubian - in god we trust
alkaholiks - 21 & over
tribe called quest - midnight maraudersdat zijn de albums die ik heb uit dat jaar, en het zijn stuk voor stuk
albums
Maaruhm, vanwaar een overzicht van '93 Tony?
quote:Da's voor die site en je moet ergens beginnen. '93 is redelijk random gekozen
Op vrijdag 13 februari 2004 15:43 schreef Mar10Segovia het volgende:
Dan wil ik toevoegen:
-Das EFX - Straight Up Sewaside
-Black Moon - Enta Da Stage
-KRS-One - Return Of The Boom Bap
-Souls Of Mischief - 93 Til Infinity
-De La Soul - Buhloone Mindstate
-Brand Nubian - In God We TrustMaaruhm, vanwaar een overzicht van '93 Tony?
quote:Holler if ya hear me is echt een lekker nummer
Op vrijdag 13 februari 2004 15:27 schreef RjD2 het volgende:[..]
2pac - Strictly for my N.I.G.G.A.Z heb ik er nog aan toe te voegen, voor de rest boevengenoemde albums
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:47 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
cypres hill - black sunday
Made the bitch wifey, when you should be plottin' divorcin'
Catch these bars, you know I play her like a sport
That's the game +Dat Bitch+ is playin'
Watch her back while they walkin' your way
You know her, long hair brown skin
Pussy be whippin' niggaz like Lady Heroine
You try to get her drunk, she slipped two of "Mickey's"
Now you the next date-rape victim on Rickie
Bitch fuck with D, I have her leg +hangin' out the trunk+ like the
+Marshall Mathers LP+ (yup!)
bij voorbaat: thanx...
quote:Tony ben jij Tony '_' van soul seek?
Op vrijdag 13 februari 2004 16:10 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Da's voor die site en je moet ergens beginnen. '93 is redelijk random gekozen
quote:Nope, ik doe niet aan soulseek
Op zaterdag 14 februari 2004 15:07 schreef Hellrazor het volgende:Tony ben jij Tony '_' van soul seek?
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Nope, ik doe niet aan soulseek
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Nope, ik doe niet aan soulseek
quote:* Tony_Montana67 wordt gesponsord door EMI en andere labels
Op zaterdag 14 februari 2004 18:20 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik download eigenlijk aan de lopende band... hoe weet ik anders of iets goed is en of het de moeite waard is om te kopen
quote:Tja, dat is niet voor iedereen weggelegd
Op zaterdag 14 februari 2004 18:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
* Tony_Montana67 wordt gesponsord door EMI en andere labels
Maar wat wordt je volgende review? Die van Dilated Peoples?
quote:Nee man!
Op donderdag 12 februari 2004 16:19 schreef cosmick het volgende:[..]
Heb je die nu nog steeds niet jongen? Bestel dan ook ff gelijk Scratch (over dj-ing), The Freshest Kid (breakdance) en Wild Style (vanalleswat) erbij
Heb em besteld bij Fame, maar ehhh, al 5 weken in bestelling en nog niks...
Misschien toch maar ff via Amazon of zo...
Laters!
AA
Gisteravond echt een relaxte avond gehad jongens, ongelofelijk.
Er draaide in zon tent hier DJ Stevo, een alkmaarder volgens mij die hier elke 2 weken draait.
Allemaal mensen die ik nooit had gezien en dan alle oldschoolhits subtiel gemend met nummers als Nas is Like en de nieuwe van gangstarr
heerlijk jonjgens
quote:Ik had Scratch ook eerst in bestelling staan bij Fame.. maand moeten wachten waarna ik een mailtje kreeg dat ie niet leverbaar was..
Op zaterdag 14 februari 2004 23:27 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Heb em besteld bij Fame, maar ehhh, al 5 weken in bestelling en nog niks...
quote:Heb ik ze ook vandaan.. snel & safe
Misschien toch maar ff via Amazon of zo...
quote:Ga ze NU bestellen!
Op zondag 15 februari 2004 12:38 schreef cosmick het volgende:[..]
Ik had Scratch ook eerst in bestelling staan bij Fame.. maand moeten wachten waarna ik een mailtje kreeg dat ie niet leverbaar was..
[..]Heb ik ze ook vandaan.. snel & safe
Edit: Gedaan! Over 5-10 werkdagen binnen...
AA
[Dit bericht is gewijzigd door AboruAsli op 15-02-2004 20:34]
quote:jimjim1983
Op zondag 15 februari 2004 16:28 schreef Hellrazor het volgende:
Wie van jullie doet wel aan soulSeel en wat is jullie nick?
het is dus heel erg oldschool en k dacht aan G.MasterFlash.
tekst :
There are the breaks!
Break it up, break it up, break it dooown!
help me..:'(
quote:Kurtis Blow
Op zondag 15 februari 2004 18:43 schreef RjD2 het volgende:
Dit typend begin ik bijna te huilen van schaamte..
Ik was gister dus bij dat super hiphop gedoe
en toen hoorde ik een nummer waardoor ik gister niet kon slapen, omdat ik bij god niet kan bedenken wie het ook alweer zijn.het is dus heel erg oldschool en k dacht aan G.MasterFlash.
tekst :There are the breaks!
Break it up, break it up, break it dooown!help me..:'(
waar ik al naartoe ga:
Demonfuzz te rotterdam
Fat Beats
Fame
Zat zelf nog te denken om langs boudisque, concerto en massive soulfood in Amsterdam langs te gaan. Wie heeft er nog tips?
quote:Gozah!
Op zondag 15 februari 2004 18:43 schreef RjD2 het volgende:
Dit typend begin ik bijna te huilen van schaamte..
Ik was gister dus bij dat super hiphop gedoe
en toen hoorde ik een nummer waardoor ik gister niet kon slapen, omdat ik bij god niet kan bedenken wie het ook alweer zijn.het is dus heel erg oldschool en k dacht aan G.MasterFlash.
tekst :There are the breaks!
Break it up, break it up, break it dooown!help me..:'(
Is 'The breaks' van Kurtis Blow.
Laters!
AA
quote:jaa tering, ik kon wel janken daar
Op zondag 15 februari 2004 20:33 schreef AboruAsli het volgende:[..]
Gozah!
Is 'The breaks' van Kurtis Blow.
Laters!
AA
edit= hoe hij ook begint :
Cuz I'm Kurtis Blow, and I want you to know that these are the breaks
quote:Heee! Dat klinkt bekend.
Op zondag 15 februari 2004 12:38 schreef cosmick het volgende:[..]
Ik had Scratch ook eerst in bestelling staan bij Fame.. maand moeten wachten waarna ik een mailtje kreeg dat ie niet leverbaar was..
quote:Absolutely! Al had ik liever nog wat oud live-werk van Cash Money en Jazzy Jeff gezien... m.i. hebben ze wat te weinig aandacht aan deze pioniers gegeven.
Op maandag 16 februari 2004 15:49 schreef NeoDweezil het volgende:
scratch is een must have gewoon!
Maar goed, Q-Bert & Mixmaster Mike zijn
quote:Ja, is erg wreed. Heb je de 'Brainfreeze Tracks' al dan?
Op maandag 16 februari 2004 15:54 schreef NeoDweezil het volgende:
mijn volgende aankoop:CUT CHEMIST & SHORTKUT Live @ Future Primitive Soundsession
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 16-02-2004 16:01]
quote:neeh, maar die wil ik wel heel graag hebben, brainfreeze is heilig
Op maandag 16 februari 2004 15:57 schreef cosmick het volgende:[..]
Ja, is erg wreed. Heb je de 'Brainfreeze Tracks' al dan?
quote:Niet op reageren, da's verspilde moeite
Op maandag 16 februari 2004 16:32 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik heb net 2 tracks van Lions of the Desert gehoord en dat klonk niet verkeerd.
Alleen de beat is anders, maar qua raps en concept is het precies Broken Language
Waarschijnlijk zeggen gastjes van nu dat het niet genakt is van Broken Language, maar van de Spookrijders met de track "Ik Ben De Man".
("Ik ben de mentale stripper, tramglipper, beattripper
De zes keer op een dag wipper, de nooit portierstipper
De bedelaarbokker, de man die je altijd ziet in de Burger King
Met een cheeseburger of een whopper
De ex-stotterer, de Ajax supporter, de bitch scotter..")
Daarnaast is de hele tijd dingen opsommen sowieso niet erg origineel.. vind "Represent" trouwens zeker niet het beste nummer van die CD. Snap niet waarom ze die als eerste single hebben genomen. Die track Party met Murth ("In die party mood kom ik los als een melktand") vind ik veel doper bijvoorbeeld. Maar goed, je moet die track "Represent" helemaal niet zien als een gejat concept - het is een meer gebruikte stijl.
quote:wie?
Op maandag 16 februari 2004 16:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik heb net 2 tracks van Lions of the Desert gehoord en dat klonk niet verkeerd.
quote:Het is slechts een constatering
Op maandag 16 februari 2004 17:27 schreef dunniecash het volgende:
Tony, gast, dat is echt een argument van niks.
quote:Dat is ook gejat ja, maar dat klinkt nog anders. En wat de gastjes van nu zeggen interesseert me niks. Ik constateer iets en geef daar mijn mening over
Waarschijnlijk zeggen gastjes van nu dat het niet genakt is van Broken Language, maar van de Spookrijders met de track "Ik Ben De Man".("Ik ben de mentale stripper, tramglipper, beattripper
De zes keer op een dag wipper, de nooit portierstipper
De bedelaarbokker, de man die je altijd ziet in de Burger King
Met een cheeseburger of een whopper
De ex-stotterer, de Ajax supporter, de bitch scotter..")
quote:Ik heb direct daarna Broken Language opgezet en de eerste verses zijn vrijwel identiek. Zowel qua tempo als qua concept. Daar hoeft niks mis mee te zijn, het viel me alleen op. Ik had het nummer nog niet eerder gehoord
het is een meer gebruikte stijl.
quote:Lions Of The Desert, nieuwe groep uit New York (tenminste voor mij)
Op maandag 16 februari 2004 17:30 schreef jimjim1983 het volgende:wie?
quote:nog niet gehoord: toch maar es checken he
Op maandag 16 februari 2004 17:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Lions Of The Desert, nieuwe groep uit New York (tenminste voor mij)
quote:Word, maar gozer, je bekijkt het allemaal vrij eenzijdig (alleen van jouw kant) de laatste tijd, merk ik.
Op maandag 16 februari 2004 17:34 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het is slechts een constatering
quote:Hahah, rustig, RUSTIG gast.. je komt beetje geprikkeld en bot over hier.. Wat ik wil zeggen, is dat een hele verse/een flink aantal zinnen opsommen gewoon een algemeen bekend concept is.
Dat is ook gejat ja, maar dat klinkt nog anders. En wat de gastjes van nu zeggen interesseert me niks. Ik constateer iets en geef daar mijn mening over
quote:Ik heb hetzelfde gedaan, en die beat van de D-Men is veel sneller en de flow en het tempo is toch zeker wel anders dan die shit van Smooth & Trigger. BTW: Broken Language Part II van Trigger Tha Gambler wel eens gehoord? Is toch ook precies hetzelfde als Broken Language Part I
Ik heb direct daarna Broken Language opgezet en de eerste verses zijn vrijwel identiek. Zowel qua tempo als qua concept. Daar hoeft niks mis mee te zijn, het viel me alleen op. Ik had het nummer nog niet eerder gehoord
quote:Echt
Op maandag 16 februari 2004 17:50 schreef dunniecash het volgende:Word, maar gozer, je bekijkt het allemaal vrij eenzijdig (alleen van jouw kant) de laatste tijd, merk ik.
Ik ben altijd vrij uitgesproken in mijn mening geweest, misschien niet in HHC, maar ik flap er makkelijk dingen uit, soms bewust soms onbewust
quote:Dat is niet mijn bedoeling. Ik wil alleen aangeven dat het bijna exact hetzelfde klinkt. Als het bot overkomt, sorry, dat is niet de bedoeling
Hahah, rustig, RUSTIG gast.. je komt beetje geprikkeld en bot over hier.. Wat ik wil zeggen, is dat een hele verse/een flink aantal zinnen opsommen gewoon een algemeen bekend concept is.
Ik kreeg net van MIC1_ een nieuwe Freddie Foxxx track gestuurd, waar een feature op staat met.. NAS! De track heet "Turn Up The Mic" en ik moet zeggen (ook al heb ik hem maar één keertje gehoord) dat het vrij aardig klonk. Iemand deze track nog meer gehoord?
Bumpy Knuckles inks multi-million dollar deal!
Known for his whole "fuck the industry" type of attitude over the last few years, Bumpy Knuckles has finally given up due to poor record sales and signed a multi-million dollar deal with Murder Inc.
"I still hate the muthafuckin' industry", said Bumpy in a recent interview. "It's just that a nigga need to be makin some dough, y'know?", he said. "I got a family to feed plus I'm tired of wearing these old-ass Timbs".
This comes as a surprise for many, since Bumpy was sort of a crusader for all the independent up-and-comers in the industry. "I looked up to that nigga, for real", said an un-named local Brooklyn MC. "How could he do this shit? What's he gonna rap about now, Crystale??".
We tried to contact the Murder Inc. offices but were told that Ja Rule and Gotti were not available for comment.
Zijn rapstijl past wel bij die van Ja.
Ik zie hier veel goeds van komen.
quote:zou dit een serieus bericht zijn? ik kan het niet geloven, van alle labels in de wereld naar murder inc gaan, en dan ook nog geen commentaar van ja rule of irv gotti, en commentaar van 'an un-named local brooklyn mc'
Op maandag 16 februari 2004 19:08 schreef dunniecash het volgende:
WTF?! ILLMUZIK.COM:Bumpy Knuckles inks multi-million dollar deal!
Known for his whole "fuck the industry" type of attitude over the last few years, Bumpy Knuckles has finally given up due to poor record sales and signed a multi-million dollar deal with Murder Inc.
"I still hate the muthafuckin' industry", said Bumpy in a recent interview. "It's just that a nigga need to be makin some dough, y'know?", he said. "I got a family to feed plus I'm tired of wearing these old-ass Timbs".
This comes as a surprise for many, since Bumpy was sort of a crusader for all the independent up-and-comers in the industry. "I looked up to that nigga, for real", said an un-named local Brooklyn MC. "How could he do this shit? What's he gonna rap about now, Crystale??".
We tried to contact the Murder Inc. offices but were told that Ja Rule and Gotti were not available for comment.
maargoed het zou best kunnen op zich, ik snap alleen echt niet waarom zo'n goede mc naar zo'n kut label zou gaan
Dit is te zielig voor woorden voor iemand met een album als industry shakedown......
Ik had respect voor die man, zoveel skillz en toch niet voor het grote geld gaan, maar hij is dan toch uiteindelijk gezwicht.
Jammer, jammer.
Als het waar is dan.
Zie ook de andere berichten; Lil Bow Wow is a Lil Girl of iets dergelijks
quote:Yeah right, dit stukje ademt wel onwijs erg HOAX uit zeg
"I still hate the muthafuckin' industry", said Bumpy in a recent interview. "It's just that a nigga need to be makin some dough, y'know?", he said. "I got a family to feed plus I'm tired of wearing these old-ass Timbs"
quote:Damn wil jij me nooit meer zo laten schrikken?
*Disclaimer: In case you haven't figured it out yet, these stories are NOT true!
quote:vond ik niet
Op maandag 16 februari 2004 22:12 schreef dunniecash het volgende:
hahaha mooie grap
.
quote:En mij ook niet!!!!!!!
Op maandag 16 februari 2004 21:52 schreef Mayhem het volgende:[..]
Damn wil jij me nooit meer zo laten schrikken?
Murder INC??!??!!!?! What the f@ck?!?!
Laters!
AA
quote:
Op maandag 16 februari 2004 19:08 schreef dunniecash het volgende:
"I got a family to feed plus I'm tired of wearing these old-ass Timbs".
quote:Nice
Op maandag 16 februari 2004 22:12 schreef dunniecash het volgende:
hahaha mooie grap
.
Leek me trouwens ook wel heeeel onwaarschijnlijk
al is dat achteraf natuurlijk
Maar het had misschien best leuk geweest, had ie eens kunnen laten zien aan het breezer publiek hoe het wél moet.. en kunnen die fake mc's het een keer publiekelijk te horen krijgen
quote:Ik dacht het in eerste instantie ook.
Op dinsdag 17 februari 2004 00:24 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Damn, ik was zo stom erin te trappen
Op zich helemaal niet zo gek natuurlijk. Een die hard underground rapper die voor het grote geld gaat.
Maar Bumpy Knuckles is natuurlijk wel een beetje extreem anti industry he!
quote:Achteraf gezien is het natuurlijk belachelijk dat je erin trapt en gelukkig kan ik erom lachen, maar hij zou niet de eerste zijn die gezwicht zou zijn voor het grote geld.
Op dinsdag 17 februari 2004 00:26 schreef Mayhem het volgende:
Ik dacht het in eerste instantie ook.Op zich helemaal niet zo gek natuurlijk. Een die hard underground rapper die voor het grote geld gaat.
Maar Bumpy Knuckles is natuurlijk wel een beetje extreem anti industry he!
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1549
wat aan de late kant, maar er was een gat in de planning gekomen dat even opgevuld moest worden.
quote:Props to Tony
Op dinsdag 17 februari 2004 14:54 schreef Steve-O2 het volgende:
Eerste review op Fok! die ik interresant vind om te lezen
En als je het dan toch over albums hebt die aan het grote publiek voorbij gaat.
Wie van jullie kent The Cunninlynguists?
Dat is toch een project dat al een aardige fan base heeft in Nederland (Ze hebben hier laatst ook opgetreden in Delft , ik het helaas moeten missen hier is wel een video), maar het gros van het hiphop publiek hier kent ze niet.
Hun eerste album, Will Rap For Food mag in geen hip hop collectie ontbreken vind ik. De latere 2 albums zijn idd wel wat minder, maar steken met kop en schouders uit boven de rest wat uitgebracht wordt in hiphop land. Het solo album van Kno heb ik nog niet kunnen checken.
Maar voor die mensen die hun nog niet kennen, ga hun album checken.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 15:13 schreef cosmick het volgende:
Props to Tony
Want ik chill hem nu weer zo vreselijk hard op "All The Places" van Pete Rock & C.L. Smooth dat ik het gewoon ergens kwijt moet.. dat chorus is zo fucking heerlijk "All the places and spaces I've been"!!! HEERLIJK!!
quote:jup, daar is dit de plaats voor
Op dinsdag 17 februari 2004 15:53 schreef dunniecash het volgende:
Is dit ook het juiste topic voor nutteloze bijdragen?Want ik chill hem nu weer zo vreselijk hard op "All The Places" van Pete Rock & C.L. Smooth dat ik het gewoon ergens kwijt moet.. dat chorus is zo fucking heerlijk "All the places and spaces I've been"!!! HEERLIJK!!
quote:Het heerlijke genieten dus
Op dinsdag 17 februari 2004 15:53 schreef dunniecash het volgende:
Want ik chill hem nu weer zo vreselijk hard op "All The Places" van Pete Rock & C.L. Smooth dat ik het gewoon ergens kwijt moet.. dat chorus is zo fucking heerlijk "All the places and spaces I've been"!!! HEERLIJK!!
Ik kan zo al bijna weer in mijn auto van Lord Finesse genieten
quote:Cunninglynguists zijn zeker vet, ik heb Will Rap for food en Southernunderground, vooral Will rap for food vind ik
Op dinsdag 17 februari 2004 15:31 schreef Mayhem het volgende:
Klasse review Tony!En als je het dan toch over albums hebt die aan het grote publiek voorbij gaat.
Wie van jullie kent The Cunninlynguists?
[Dit bericht is gewijzigd door jimjim1983 op 17-02-2004 17:26]
quote:wtf is dit nou weer?
Op dinsdag 17 februari 2004 16:58 schreef sanniejj het volgende:
ja kill ik zweer.. das moeilijk vette sjit mang
quote:iemand die je moet negeren.
Op dinsdag 17 februari 2004 17:42 schreef RjD2 het volgende:wtf is dit nou weer?
Tony Touch brengt trouwens binnenkort The Piece Maker Pt. II uit. De namen met wie hij samenwerkt verschillen nogal P. Diddy en Black Rob, maar ook Slick Rick, Masta Ace, Dead Prez en Pete Rock.
quote:Ik ben bij hun optreden geweest in Tilburg, was echt heel erg tof. Lekker energieke show, en Deacon zag je echt gewoon viben op het publiek wat het publiek ook weer aanmoedigde. Ik heb toen Will Rap For Food en SouthernUnderground(die cd heeft ook wel toffe filmpjes) gekocht samen met een single van Cashmere the Pro die er toen ook bij was, maar die valt dan weer een beetje tegen.
Op dinsdag 17 februari 2004 17:25 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
Cunninglynguists zijn zeker vet, ik heb Will Rap for food en Southernunderground, vooral Will rap for food vind ik
leuke titel ook.
http://www.soundclick.com/trics/
Beat van Mbenz en scratches op het laatst van DJ Bu, gaat over dat je vaak eerst een stap terug moet doen voordat je met iets dopes kan komen naja drop die feed
ik ga weer verder lezen hehe
ooh btw het nummer heet dus een stap terug, de (nu) bovenste.
(als je die andere wilt luisteren: beef en broccoli is een onzin track, je hele stijl is ook dope gelukt)
[Dit bericht is gewijzigd door SoSolid op 17-02-2004 23:16]
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 17:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
iemand die je moet negeren.
Tony Touch brengt trouwens binnenkort The Piece Maker Pt. II uit. De namen met wie hij samenwerkt verschillen nogal P. Diddy en Black Rob, maar ook Slick Rick, Masta Ace, Dead Prez en Pete Rock.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 19:31 schreef SoSolid het volgende:
jawel woooo fan van cunninglynguists hehe ik vind die sloppy seconds vol. 1 ook echt vet met die reamixes en die freestyles en al die shit, echt dope shit, hehe, kom ook nog ff wat feedback vragen want ik ben weer wat gegroeid vinnik met me muziek, hehe check dit
http://www.soundclick.com/trics/
Beat van Mbenz en scratches op het laatst van DJ Bu, gaat over dat je vaak eerst een stap terug moet doen voordat je met iets dopes kan komen
naja drop die feed
ik ga weer verder lezen hehe
ooh btw het nummer heet dus een stap terug, de (nu) bovenste.
(als je die andere wilt luisteren: beef en broccoli is een onzin track, je hele stijl is ook dope gelukt)
Fuck de Beter weter
[Dit bericht is gewijzigd door RjD2 op 17-02-2004 21:22]
quote:die cd is echt vet
Op dinsdag 17 februari 2004 20:36 schreef Hellrazor het volgende:[..]
super duo en de CD Let's get free
![]()
![]()
quote:"They schools" en "Animal in Man " vind ik ook geweldig
Op dinsdag 17 februari 2004 22:27 schreef Timo20 het volgende:[..]
die cd is echt vet
![]()
zit al n aantal maanden onafgebroken in me cdspeler!!! De hoogtepunten zijn IMHO "Mindsex" en "Police State"
Heb enkel Southernunderground nog maar (Seasons ), maar Will Rap For Food is, voor zover ik die heb, naar mijn mening inderdaad iets sterker.
Dalijk SU maar weer eens opzetten, na King Geedorah
quote:Cool, afgelopen zomer heb ik samen met PaRo iedereen die cd door de strot geduwd, dit was de laatste spam methode. Hij is inmiddels zo'n 130 keer helemaal gelezen en dat is meer dan ik verwachte. Andere reviews zijn veel meer gelezen, maar dit is een absolute underground cd, dus ik ben er tevreden mee
Op dinsdag 17 februari 2004 22:12 schreef le_knightclub_soda het volgende:
net ff die King Geedorah gechecked, klinkt echt goed zeg, vooral 'Impressions', 'Fastlane' en 'It's All About You'
lachen die samples
quote:Hoe is dat eigenlijk afgelopen met die rechtzaak ofzo die tegen The Ruler liep?
Op dinsdag 17 februari 2004 17:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
iemand die je moet negeren.
Hij moest toch de states uit ofzo?
Iemand?
quote:Hmm, insteressante combinatie
Op woensdag 18 februari 2004 00:32 schreef keeper het volgende:
Was er hier al iets gezegd over dat album van Madlib en MF Doom? Madvillain heet ie en hij komt nu binnenslurpen.
quote:Dat album heb ik ook al een tijd
Op woensdag 18 februari 2004 00:35 schreef Mar10Segovia het volgende:[..]
Hmm, insteressante combinatie
quote:Oh
Op woensdag 18 februari 2004 00:39 schreef Steve-O het volgende:
Ik bedoel dat ik hem nog nooit geluisterd heb.
quote:Moek maar is gaan doen dan
Op woensdag 18 februari 2004 00:40 schreef Mar10Segovia het volgende:[..]
Oh
Een colabo tussen Jay Dee (o.a. bekend van Slum Village en producties voor ATCQ en Common) en Madlib (Lootpack).
Goed te doen
Maar ik ben pitten, mzl
quote:Jaylib - Champion Sound
Op woensdag 18 februari 2004 00:45 schreef Steve-O het volgende:
Nee die heb ik niet?
hoe heet ie dan?
lekkere cd
slaap ze
* Steve-O gaat ook
quote:Hij gaat dus officieel door? Da's heel erg prettig nieuws
Op woensdag 18 februari 2004 00:32 schreef keeper het volgende:
Was er hier al iets gezegd over dat album van Madlib en MF Doom? Madvillain heet ie en hij komt nu binnenslurpen.
quote:Officiele release is ergens in maart 2004. Ff Googlen en je vindt zat info.
Op woensdag 18 februari 2004 10:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Hij gaat dus officieel door? Da's heel erg prettig nieuws
Laters!
AA
quote:Die heb ik dan ook
Op woensdag 18 februari 2004 10:30 schreef Zander het volgende:
Ik dacht dat die Madvillain die je al een tijd kunt downloaden een fake was, of is dit weer een nieuwe release? Ik heb die andere versie geloof ik al vanaf de zomer of zo.
Ken iemand mij vertellen hoe dat nummer uit die nieuwe doritos reclame heet
quote:Z'n producties voor andere mensen vind ik top
Op woensdag 18 februari 2004 12:08 schreef dunniecash het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Kanye West? Ik heb het dan vooral over z'n producties, alhoewel ik vind dat Kanye de mic ook zeer degelijk kan rippen - in tegenstelling tot sommige andere producers (Pete Rock is af en toe wat off beat als ie rapt maar goed, blijft dope). Van het laatste Jay-Z album deed ie de beats voor "Encore" en "Lucifer".. vond de eerste wel aardig, tweede wat minder. "Get By" deed ie voor Talib Kweli (staat op het album Quality). Voor Scarface maakte hij de beat van "Guess Who's Back" (hele dope beat IMHO). Met Mos Def maakte hij onlangs "Brown Sugar" (erg lekker). Met Common en Malik Yusef deed ie "Would You Like 2 Ryde". Oja, en met Twista en Jamie Foxx maakte ie natuurlijk "Slow Jams" (is een clip van, geloof ik). Hij heeft net College Dropout uitgebracht, ik vind het wel een lekker album. Wat vinden jullie van Kanyeezy?
quote:vind Kayne West cool
Op woensdag 18 februari 2004 12:08 schreef dunniecash het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Kanye West? Ik heb het dan vooral over z'n producties, alhoewel ik vind dat Kanye de mic ook zeer degelijk kan rippen - in tegenstelling tot sommige andere producers (Pete Rock is af en toe wat off beat als ie rapt maar goed, blijft dope). Van het laatste Jay-Z album deed ie de beats voor "Encore" en "Lucifer".. vond de eerste wel aardig, tweede wat minder. "Get By" deed ie voor Talib Kweli (staat op het album Quality). Voor Scarface maakte hij de beat van "Guess Who's Back" (hele dope beat IMHO). Met Mos Def maakte hij onlangs "Brown Sugar" (erg lekker). Met Common en Malik Yusef deed ie "Would You Like 2 Ryde". Oja, en met Twista en Jamie Foxx maakte ie natuurlijk "Slow Jams" (is een clip van, geloof ik). Hij heeft net College Dropout uitgebracht, ik vind het wel een lekker album. Wat vinden jullie van Kanyeezy?
Ben trouwens nu de Straatremixes 2 van Lange Frans & Baas B. aan t luisteren en kmoet zeggen: tis best wel geinig
quote:Is geen album, maar een track op het superbe album 'Dah Shinin'.
Op woensdag 18 februari 2004 16:29 schreef jimjim1983 het volgende:
Smif-n-Wessun - Hellucination
Check ook ' Warzone' en ' Total Eclipse' van Black Moon, zijn ook dope albums (waarvan Total Eclipse wel de minste is).
'Magnum Force' van Heltah Skeltah is ook cool, maar haalt het niveau van voorganger 'Nocturnal' helaas ook niet.
Laters!
AA
quote:Dah Shinin', tuurlijk. was een foutje van mij
Op woensdag 18 februari 2004 16:44 schreef AboruAsli het volgende:[..]
Is geen album, maar een track op het superbe album 'Dah Shinin'.
Check ook ' Warzone' en ' Total Eclipse' van Black Moon, zijn ook dope albums (waarvan Total Eclipse wel de minste is).
'Magnum Force' van Heltah Skeltah is ook cool, maar haalt het niveau van voorganger 'Nocturnal' helaas ook niet.
Laters!
AA
Er was geloof ik een versie van een zeer ruwe mix die iemand op internet had gezet met fictieve namen, en een wat finalere versie, ik heb zelf die retarded hard copy promo gereleased door SWE... Je kan madvillainy al een hele tijd preorderen op hiphopsite overigens.
die downloaded versie waar sommige 't over hebben wanneer ze stoer praten dat ze 'm al een tijdje hebben (pfff) is waarschijnlijk de fake ja, hoewel er ook weer meerdere versies te downen waren, ik wacht wel gewoon op de echte release, een van de dopere albums van 2004, vast wel
Ook El-P met nieuwe dingen, Tonedeff, Cunninlynguists, Necro allemaal 2004, gaat rocken.
quote:cunninlynguist komen met een nieuw album??
Op woensdag 18 februari 2004 18:12 schreef Cruel_Afflux het volgende:Ook El-P met nieuwe dingen, Tonedeff, Cunninlynguists, Necro allemaal 2004, gaat rocken.
quote:ik zou het zelf niet weten , maar ik weet wel dat er een ltd edition is met een bonus album die MF Doom -- Nostradoomus heet
Op woensdag 18 februari 2004 21:06 schreef RjD2 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar ik King Geedorah op internet kan kopen?
btw ik ben eindelijk redelijk terug , ben genuked en had eindelijk genoeg geld voor een nieuwe hd
quote:http://www.forcedexposure.com/labels/big.dada.uk.html
(weet niet of dit de goedkoopste is, maar daar hebben ze 'm iig)
quote:ik kan even niet uitgebreid kijken school..
Op woensdag 18 februari 2004 21:16 schreef le_knightclub_soda het volgende:[..]
http://www.forcedexposure.com/labels/big.dada.uk.html
(weet niet of dit de goedkoopste is, maar daar hebben ze 'm iig)
quote:Gewoon te koop bij Plato hoor.
quote:Ik heb die SWE versie. Niet helemaal compleet though
Op woensdag 18 februari 2004 17:49 schreef MM- het volgende:
keeper heb jij die retarded hard copy?Er was geloof ik een versie van een zeer ruwe mix die iemand op internet had gezet met fictieve namen, en een wat finalere versie, ik heb zelf die retarded hard copy promo gereleased door SWE... Je kan madvillainy al een hele tijd preorderen op hiphopsite overigens.
Ben je email-adres kwijt. Zou je deze nog ff kunnen droppen? Stuur anders naar samasuru1@hotmail.com (mijn nieuwe adres).
Ben het password van mijn oude Hotmail-account kwijt en heb daarom een nieuw adres aangemaakt...
Laters!
AA
quote:Sup dude,
Op donderdag 19 februari 2004 09:31 schreef AboruAsli het volgende:
Yo Cosmick!
Ben je email-adres kwijt. Zou je deze nog ff kunnen droppen? Stuur anders naar samasuru1@hotmail.com (mijn nieuwe adres).
[/sub]
quote:www.proxis.nl
Op woensdag 18 februari 2004 21:24 schreef RjD2 het volgende:[..]
ik kan even niet uitgebreid kijken school..
is dit met creditcard?
zo nee, wat zijn de verzendkosten?
* Steve-O wacht nog op ze bestelling
Deze MP3 is een aantal jaar geleden gemaakt door een vriend van me, met een oude plaat van Barbapappa. Gewoon droge humor, stukjes tekst van de plaat gepakt hier en daar zodat het een klein (seksistisch .) verhaaltje is geworden. Laat me weten wat je ervan vindt:
http://www.soundclick.com/bands/0/krasmeestereksmusic.htm
[Dit bericht is gewijzigd door dunniecash op 19-02-2004 14:17]
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:15 schreef dunniecash het volgende:
Yo,Deze MP3 is een aantal jaar geleden gemaakt door een vriend van me, met een oude plaat van Barbapappa. Gewoon droge humor, stukjes tekst van de plaat gepakt hier en daar zodat het een klein (seksistisch
.) verhaaltje is geworden. Laat me weten wat je ervan vind:
http://www.soundclick.com/bands/0/krasmeestereksmusic.htm
"De druppels spatten barbapappa in het gezicht!"
Snelle reactie trouwens .
quote:hey ik las in een ander topic dat je een zeldzame live versie van Zoete Inval hebt? zit je ook op soulseek?
Op donderdag 19 februari 2004 14:18 schreef dunniecash het volgende:
Ja, maar dit is gewoon old school met de turntable en een MiniDisc recordertje haha...
Snelle reactie trouwens
.
quote:Wel leuke plaat om mee te scratchen trouwens.
Op donderdag 19 februari 2004 14:18 schreef dunniecash het volgende:
Ja, maar dit is gewoon old school met de turntable en een MiniDisc recordertje haha...
Snelle reactie trouwens
.
mar10segovia: Slick Rick is vrij en hoeft Amerika niet uit. Hij heeft iets van 18 maanden in de cel gezeten maar heeft nu dan eindelijk zijn rechtszaak gewonnen. Laten we hopen dat hij snel weer nieuwe muziek gaat maken
quote:ok thnx
Op donderdag 19 februari 2004 16:58 schreef ScribbleKing het volgende:
jimjim1983: je zou The Artifacts - Between a Rock and a Hard Place eens moeten proberen. Het is wel geen Boot Camp Click, maar de stijl heeft er iets van weg (en het is gewoon een fenomenaal album).
quote:Dank voor je reactie... en inderdaad, let's hope so
Op donderdag 19 februari 2004 16:58 schreef ScribbleKing het volgende:
mar10segovia: Slick Rick is vrij en hoeft Amerika niet uit. Hij heeft iets van 18 maanden in de cel gezeten maar heeft nu dan eindelijk zijn rechtszaak gewonnen. Laten we hopen dat hij snel weer nieuwe muziek gaat maken
@ Dunnie: Barbapappa Sex... Heel gaaf gedaan
Yeah, we zijn er weerquote:Op maandag 23 februari 2004 02:56 schreef le_knightclub_soda het volgende:
hey guys
het eerste topic in de nieuwe lay out meteen een hiphop topic![]()
Da's jouw mening inderdaadquote:Op maandag 23 februari 2004 17:16 schreef dunniecash het volgende:
Grey album = zwaar kut. Terecht dat EMI die gast aanklaagt, zware verkrachting van de Beatles (= ook kutmuziek, vind ik. maar goed..)
Verkeerde topic om over de Beatles gaan zeiken, maar persoonlijk ben ik van mening dat The Beatles geniale muziek gemaakt hebben. Maar als je net 20 bent kan ik voorstellen dat je het ouwelullen muziek vindquote:Op maandag 23 februari 2004 21:40 schreef Timo20 het volgende:
daar zijn we weer
en de beatles kutmuziek?? daar ben ik t dan niet mee eens understatement
iddquote:Op woensdag 25 februari 2004 16:24 schreef dunniecash het volgende:
Donn-E - Gekke Players.
hehe die moet ik meenemen naar Frans vrijdagquote:iam - l'école du micro d'argent
Wij moesten la tribune la dana vertalenquote:Op woensdag 25 februari 2004 21:22 schreef RjD2 het volgende:
[..]
hehe die moet ik meenemen naar Frans vrijdag
incl. de tekst van een nummer
en dan houdt de lerares ruimtes open en moeten we die invullen
wist niet wat ik hoorde, begint mn lerares opeens over iam - l'école du micro d'argent te praten
en of ik Sollar Pleure kende van MC Solaar:D
toen dat nummer nog populair was heb ik ooit die clip op tv gezien met ondertiteling.quote:Op donderdag 26 februari 2004 11:11 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Wij moesten la tribune la dana vertalen
ja dat klopt, maar ik vind het , nog steeds, een errug lekker nummerquote:Op donderdag 26 februari 2004 12:20 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
toen dat nummer nog populair was heb ik ooit die clip op tv gezien met ondertiteling.
het ging echt nergens over![]()
Cool, dat is die gast van Blackalicious toch? Ik vind hem wel goed, maar over het algemeen ben ik niet weg van ze.quote:Op woensdag 25 februari 2004 23:19 schreef le_knightclub_soda het volgende:
wat vinden jullie van het nieuwe Gift Of Gab Album, getiteld Fourth Dimensional Rocket Ships Going Up (of was die al besproken hier?)
ik vind 'm echt heeel lekker klinken, die blijft wel ff in m'n cd speler hangen denk ik!
ik word helemaal gek van dat naar adem snakken van die gast. toen me dat eenmaal opviel was dat het enige wat ik nog hoordequote:Op donderdag 26 februari 2004 16:18 schreef S-Two het volgende:
[..]
ja dat klopt, maar ik vind het , nog steeds, een errug lekker nummer![]()
![]()
het is gewoon een heel relaxete cd, beetje de vibe van ATCQ soms, To Know You is een van de mooiste hiphop nummers die ik ken in ieder geval, en gift of gab blijft natuurlijk een van de beste mc's van het momentquote:Op donderdag 26 februari 2004 16:23 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Cool, dat is die gast van Blackalicious toch? Ik vind hem wel goed, maar over het algemeen ben ik niet weg van ze.
Hoe zit dat solo album ongeveer in elkaar?
bedoel je of de artiesten die op mtv etc. komen goed zijn? 99% vind ik pure bagger.quote:Op donderdag 26 februari 2004 21:45 schreef superheist het volgende:
hmm, luister vrijwel geen hiphop.. ken alleen: CNN, Looptroop, Ugly Duckling wat ik best leuk vind eigenlijk.. (ken natuurlijk ook alles wat op mtv etc. komt, maar dat spreekt voor zich)
oja, de vraag, zijn die artiesten nou 'goed' of juist niet?
die moet ik dan ook maar ff checken.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 00:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
het is gewoon een heel relaxete cd, beetje de vibe van ATCQ soms, To Know You is een van de mooiste hiphop nummers die ik ken in ieder geval, en gift of gab blijft natuurlijk een van de beste mc's van het moment
Ik doe mee.. Een soortgelijke vibe van ATCQ maakt me erg benieuwd...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 10:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
die moet ik dan ook maar ff checken.
Is die ongeveer even goed als reflection eternal? dat is namelijk een errug goed albumquote:Op vrijdag 27 februari 2004 10:38 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Gister trouwens (eindelijk) Train Of Thought gekocht, van Talib & Hi-Tek...
Blackstar van Mos Def samen met Talib Kweli is heel erg goed, Black on both sides van alleen Mos Def is ook wel goed.quote:Op zondag 29 februari 2004 01:37 schreef Hellrazor het volgende:
Damn Mos Def en Jedi Mind Tricks zijn dopewat zijn de beste albums van hun ?
Zoals?quote:Op zondag 29 februari 2004 11:25 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ze deden alle nummers waarvan ik hoopte dat ze die zouden doen
In the flesh, one in a million, I get physical, t.r.o.y., creator enz.quote:Op zondag 29 februari 2004 13:19 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Zoals?
Misschien omdat hij WACK is?quote:Op zondag 29 februari 2004 19:32 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Waarom is 50 zo'n crybaby als ie live rapt?![]()
quote:Op maandag 1 maart 2004 00:30 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
Misschien omdat hij WACK is?
Yup, da's Serch. Draait regelmatig in Hedon, maar ook in 'de blauwe bengel'; een kroeg waar ie funk enzo draaitquote:Op zaterdag 28 februari 2004 21:57 schreef MM- het volgende:
he cosmick, ik zie dat er 19 maart een party is in de hedon, zwolle met dj SERCH, is _hij_ dat?
In een studio kunnen ze mij zelfs zuiver laten zingen, maar on stage klink ik nog steeds als een vwerzopen kat die vermoord wordtquote:Op zondag 29 februari 2004 19:32 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Waarom is 50 zo'n crybaby als ie live rapt?![]()
Ok, de mzlquote:Op maandag 1 maart 2004 14:29 schreef dunniecash het volgende:
wie is er nog meer naar Pete Rock & CL geweest?!
mensen die daar niet waren kunnen net zo goed ophoepelen uit dit topic vind ik hahahah die shit was legendarisch!!
gelukkig mogen we er straks weer bij zijn, het topic is al weer bijna volquote:Op maandag 1 maart 2004 15:01 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Ok, de mzl
quote:Op maandag 1 maart 2004 14:29 schreef dunniecash het volgende:
mensen die daar niet waren kunnen net zo goed ophoepelen uit dit topic vind ik hahahah die shit was legendarisch!!
www.sellaronda.comquote:Op maandag 1 maart 2004 14:29 schreef dunniecash het volgende:
hahaha grappenmakerquote:Op maandag 1 maart 2004 14:29 schreef dunniecash het volgende:
quote:ARRESTED DEVELOPMENT
MELKWEG - AMSTERDAM
AANVANG - 20:30 uur
DAMAGE - ¤ 17,-
Arrested Development is terug! De progressieve hiphopformatie komt het bewijs van de hereniging live aan ons tonen met drie concerten in Nederland.
Na veel succes met hun eerste album 3 years, 5 months and 2 days en singles als Tennessee, People Everyday en Mr. Wendal, was het jaren stil rond het maatschappelijk betrokken hiphopcollectief. De meeste leden gingen op de solo-toer, maar kwamen na zes jaar van bittere scheiding weer bij elkaar. Dat moet gevierd worden!
Staat genoteerdquote:Op maandag 1 maart 2004 23:11 schreef RjD2 het volgende:
ook niet missen
Jazz,donderdag 11 Maart: The Roots, Nederland 3, 23:45 uur
Gaan ze ook een nieuw album maken??quote:Op maandag 1 maart 2004 23:43 schreef RjD2 het volgende:
Arrested Development is terug!
NPS Jazz is dit, neem ik aan? Koelquote:Op maandag 1 maart 2004 23:11 schreef RjD2 het volgende:
ook niet missen
Jazz,donderdag 11 Maart: The Roots, Nederland 3, 23:45 uur
Niet om weer een eeuwenoude discussie op te wekken, maar begon 90's bestonden er ook vrouwontvriendelijke teksten (denk bijv even aan Kool G Rap & DJ Polo). Dat oldschool rap alleen maar over rozengeur & manenschijn gaat is dus niet altijd waar.quote:Op maandag 1 maart 2004 23:11 schreef RjD2 het volgende:
Er wordt allemaal oldschool genoemd en een beetje verteld over de oorsprong en de anti-gangsterrap van de jaren 80.
ook leuk voor Tony_Montana, want ze vermelden de single Me Myself and I ook nog
eerste regel :
Hiphop, zonder vrouwonvriendelijke teksten en opzichtig gepronk; daar stonden in de jaren 80 de native tongues voor. De Soul Aquarians hebben het kunstje stijlvol overgenomen. Een beknopte geschiedenis.
nee dat is ook zoquote:Op dinsdag 2 maart 2004 00:48 schreef MaartenHG het volgende:
[..]
Niet om weer een eeuwenoude discussie op te wekken, maar begon 90's bestonden er ook vrouwontvriendelijke teksten (denk bijv even aan Kool G Rap & DJ Polo). Dat oldschool rap alleen maar over rozengeur & manenschijn gaat is dus niet altijd waar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |