Maar voor de rest ook nog: Ruig, stoer, vet, tof , serieus ? , WAT... en nog wel een aantal...
En mijn stopwoord is nog immer: Plamuurmes
dat zijn de meest gebruikte denk ik
Hij zegt 5 keer in een zin 'weetje' of 'weetje wel'
Aaaargh walgelijk!!!
Ik kan em soms als ut me egt opvalt wel schieten..
check
en ook 'weet je wel' (vind ik nogal irritant aan mezelf)
-edit-
Iig eentje, bedenk ik mij net:
"Ho"
Maar wat is nou precies een stopwoord? Een woord dat je constant overal tussendoor zegt als het uitkomt of een woord dat je telkens aan het einde van je zin zegt
quote:Ik denk toch wel dat enz je favoriete stopwoord is als ik het zo zie
Op maandag 9 februari 2004 11:45 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Kut, beffe, likke, godverdomme, enz, enz, enz.
( allebei enorm vervelend want ik gebruik ze in iedere zin )
De eigenlijke bron is gitarist Ferhan Otay, maar ook vriend Emiel kan er wat van. En ik ben zelf meer van het "lenen"
Emiel komt altijd overal binnen met de tekst: "welkom". Heeft vooral een leuk effect als je voor het eerst bij mensen thuis komt. Onze standaardbegroeting is "gast!". Schijnbaar is dit boven de rivieren wat normaler, maar als iemand met een zachte g "gast" zegt, weet ik dat er ergens een connectie is.
Een paar hele leuke van Ferhan: Als iemand zegt: "ik ga even mijn kamer opruimen", terugzeggen: "ik zal jou eens opruimen". Dit kan dus met alle werkwoorden. Er is ook een bijvoeglijk-naamwoord-vorm: iemand zegt: "dat bier is smerig", terugzeggen "jij bent (zelf) smerig". Als dit op den duur gaat vervelen kun je verhalen achteraan plakken: "jij bent smerig! Tussen je billetjes als je net weer bij een kerel in bed hebt gelegen"
Ik vergeet 90% van onze stopwoorden en zinnen, kom ik eventueel later nog op terug.
Vergeet niet ze vol overtuiging te gebruiken, anders slaan ze natuurlijk niet aan
P.S. de "boeiend" van Hansje Teeuwen doet t ook nog steeds goed. En het is ook grappig om te pas en te onpas "aaight" overal tussendoor te gooien, je weet wel, die verbastering van "alright" die onze rappende afro-amerikaanse medemens plegen te bezigen.
quote:Ik woon in Zeeland en ik zeg dat ook vaak genoeg, en anderen hier ook
Op woensdag 11 februari 2004 10:31 schreef jorisvaneil.com het volgende:
Onze standaardbegroeting is "gast!". Schijnbaar is dit boven de rivieren wat normaler, maar als iemand met een zachte g "gast" zegt, weet ik dat er ergens een connectie is.
vrij irri als je der over na gaat denken
Enniewee;
Wat ik vaak als reactie zeg is 'nee jij!?!'
Bijvoorbeeld; "da's een rotte Volkswagen" nee jij!......
(oke je had er bij moeten zijn... en dat een volkswagen rot is snapt iedereen natuurlijk, maar daar ging het nu ff nie om )
Hmmm, begin me net af te vragen of deze twee dingen wel in de categorie van stopwoorden valt......
- Als het ware
- Zeg maar
- Dussûh
- Ja dag!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |