abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:38:31 #1
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16959783
52 zetels voor een partij die tot voor kort voor velen afgedaan had. Hoe zou dit komen ?

Vernieuwingen zijn er nauwelijks gekomen, de partij houdt zich over de linie genomen redelijk stil en van Wouter Bos horen we niet zo gek veel meer de laatste tijd.

Zou het wellicht komen door een soort maatschappelijke weerstand tegen het huidige kabinetsbeleid, bijvoorbeeld omdat mensen het niet eens zijn met de bezuinigingen of het uitzettingsbeleid. Of is er gewoon een gebrek aan alternatieven ?

Ik snap echt niet hoe een volk in zo'n betrekkelijk korte periode deze partij met praktisch dezelfde structuur en inhoud als vroeger weer in het zadel wenst te helpen.

Wie kan mij een verklaring geven ?

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 06-02-2004 23:39]

pi_16959839
omdat de PvdA dé volkspartij is en logischerwijs de grootste hoort te zijn.

Welke partij zou in jouw ogen de grootste moeten zijn dan, gezien het electoraat..??

pi_16959856
CDA 29
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:41:08 #4
74080 Goodluck
pi_16959880
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:39 schreef Frenkie het volgende:
omdat de PvdA dé volkspartij is en logischerwijs de grootste hoort te zijn.
Dat zou betekenen dat Nederlanders van oorsprong een progressief volk zijn. Dat gaat er bij mij niet in!
quote:
Welke partij zou in jouw ogen de grootste moeten zijn dan, gezien het electoraat..??
Dat doet er in deze nou even niet toe lijkt mij.
pi_16959897
Men ziet eindelijk in dat Balkenende en zijn CDA consorten maar blijven beloven terwijl ze niets echt doen. Dat is de reden waarom men destijds geen CDA meer wilde en dat is nu gelukkig ook weer het geval
Laten we hopen dat de komende verkiezingen snel aanbreken...
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:41:42 #6
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16959909
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:38 schreef Goodluck het volgende:
52 zetels voor een partij die tot voor kort voor velen afgedaan had. Hoe zou dit komen ?

Vernieuwingen zijn er nauwelijks gekomen, de partij houdt zich over de linie genomen redelijk stil en van Wouter Bos horen we niet zo gek veel meer de laatste tijd.

Zou het wellicht komen door een soort maatschappelijke weerstand tegen het huidige kabinetsbeleid, bijvoorbeeld omdat mensen het niet eens zijn met de bezuinigingen of het uitzettingsbeleid. Of is er gewoon een gebrek aan alternatieven ?

Ik snap echt niet hoe een volk in zo'n betrekkelijk korte periode deze partij met praktisch dezelfde structuur en inhoud als vroeger weer in het zadel wenst te helpen.

Wie kan mij een verklaring geven ?

Eet de media uit je hand, dan scoor je in het ganse land... (ganzenland)

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 06-02-2004 23:43]

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_16959912
De nederlandse bevolking bestaat vooreen groot deel uit opportunisten en mooi weer stemmers. Men stemt rechts vanwege veiligheid en de harde opzet tegen allochtonen, maar vergeet dat ook de eigen portemonnee deel is van een rechts beleid.

Zodra ze dat ontdekken gaan ze weer op een partij stemmen die opkomt voor hun eigen portemonnee, want dat blijkt dan toch een stuk belangrijker dan integratie en een hard asiel beleid.

pi_16959955
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:41 schreef sjun het volgende:

[..]

Eet de media uit je hand, dan scoor je in het ganseland...

Vraag het Melkert ja
pi_16959974
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:38 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dit zijn nogal subjectieve waarnemingen. Kennelijk denkt 'de massa' daar anders over.
pi_16959992
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:41 schreef Goodluck het volgende:
Dat doet er in deze nou even niet toe lijkt mij.
doch!
Als jij vindt dat een groot deel van de bevolking in de peilingen de verkeerde uitkiezen, ben ik benieuwd hoe jij de electorale verdeling dan wel ziet.

Hoe het is of zou moten zijn.

vrijdag 6 februari 2004 @ 23:44:38 #11
74080 Goodluck
pi_16960010
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:43 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dit zijn nogal subjectieve waarnemingen. Kennelijk denkt 'de massa' daar anders over.

Dat is geen antwoord op de vraag.

Ik vroeg naar het waarom van de kennelijk maatschappelijke ommekeer ?

vrijdag 6 februari 2004 @ 23:44:42 #12
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16960013
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Vraag het Melkert ja

Ad Melkert had te weinig vrienden binnen de linkse vleugel van de PvdA en werd daarom door de eigen Volkskrant, Vara! en VN beschadigd zoals ook Rob Oudkerk dat werd.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_16960058
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:44 schreef Goodluck het volgende:

[..]

de vraag had beter kunnen zijn waarom de vorige keer de PvdA zo klein is geworden. Of sterker nog waarom de VVD zo groot is.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:46:19 #14
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_16960072
dit kabinet is gewoon niet populair. dan hoef je niet eens iets te doen om stemmen te winnen. pvda staat met open armen klaar om de kiezertjes weer op te vangen. en de kiezertjes hebben weer eens geen idee
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_16960106
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:44 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ik zie geen ommekeer. Het is eigenlijk altijd zo geweest, met zo nu en dan een dipje.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:48:12 #16
74080 Goodluck
pi_16960137
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:45 schreef Frenkie het volgende:

[..]

de vraag had beter kunnen zijn waarom de vorige keer de PvdA zo klein is geworden. Of sterker nog waarom de VVD zo groot is.

Nee, want dan gooi je het op het persoonlijke vlak. Mijn (rechtse) politieke mening moge duidelijk zijn maar speelt in deze even geen rol.

De vraag is hoe een volk zo snel van electorale voorkeur kan wisselen en weer op een partij wenst te stemmen die men tot voor kort massaal als afgedaan beschouwde ?

pi_16960204
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:48 schreef Goodluck het volgende:
De vraag is hoe een volk zo snel van electorale voorkeur kan wisselen en weer op een partij wenst te stemmen die men tot voor kort massaal als afgedaan beschouwde ?
Dan is de topictitel en de openingspost verkeerd gekozen.
En de Nederlandse kiezer weiger ik uberhaupt te begrijpen. Mensen zijn eigenlijk te dom voor stemrecht. Allemaal
pi_16960214
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:48 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Omdat het gepeupel, want dat is het, hyper gevoelig is voor hypes en media. Staat er na 4 jaar PvdA weer een figuur als Fortuyn op, dan heeft iedereen weer een hekel aan links.

En de dingen die ik in mijn voorgaande post noemde.

vrijdag 6 februari 2004 @ 23:50:56 #19
74080 Goodluck
pi_16960244
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:49 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Dan is de topictitel en de openingspost verkeerd gekozen.

Nee hoor, die geven precies weer wat ik bedoel.
quote:
En de Nederlandse kiezer weiger ik uberhaupt te begrijpen. Mensen zijn eigenlijk te dom voor stemrecht. Allemaal
Met dit topic krijg je daar wellicht wat meer inzicht in.
pi_16960292
Waarom: gebrek aan beter.

Alternatieven genoeg bij de volgende verkiezingen.

vrijdag 6 februari 2004 @ 23:52:54 #21
74080 Goodluck
pi_16960311
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:52 schreef pberends het volgende:

Alternatieven genoeg bij de volgende verkiezingen.

Zoals ?
pi_16960396
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:50 schreef Goodluck het volgende:
Nee hoor, die geven precies weer wat ik bedoel.
gezien vanuit jouw bevooroordeelde rechtse inzicht. Maar goed, in mijn ogen zou gezien het electoraat de PvdA de grootste partij moeten zijn. Gevolgd door het CDA en D66. En de andere partijen zie ik als belangenpartijtjes voor idealisten, gelovigen en mensen met geld.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:57:38 #23
74080 Goodluck
pi_16960459
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:55 schreef Frenkie het volgende:

[..]

gezien vanuit jouw bevooroordeelde rechtse inzicht. Maar goed, in mijn ogen zou gezien het electoraat de PvdA de grootste partij moeten zijn. Gevolgd door het CDA en D66. En de andere partijen zie ik als belangenpartijtjes voor idealisten, gelovigen en mensen met geld.

Zou je de PvdA niet als belangenpartij willen afdoen dan ?
Zo nee, waarom specifiek hun niet ?
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:58:30 #24
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_16960484
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Omdat het gepeupel, want dat is het, hyper gevoelig is voor hypes en media. Staat er na 4 jaar PvdA weer een figuur als Fortuyn op, dan heeft iedereen weer een hekel aan links.

En de dingen die ik in mijn voorgaande post noemde.

Precies, Nederlanders hebben altijd wat te zeiken, het is nooit goed.
Het ging niet goed, dus PvDA weg, nu gaat het weer niet lekker dus gaat men weer terug naar in dit geval de PvDA.
Als dat straks ook weer fout gaat keert men zich weer tegen de PvDA etc. etc.

En idd, als er weer een persoon als P.F. opstaat loopt iedereen daar weer achteraan. Ook zo'n gevalletje van dat mensen op een persoon gaan stemmen ipv een politieke partij...

vrijdag 6 februari 2004 @ 23:59:23 #25
74080 Goodluck
pi_16960510
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:58 schreef Noca het volgende:

[..]

Precies, Nederlanders hebben altijd wat te zeiken, het is nooit goed.
Het ging niet goed, dus PvDA weg, nu gaat het weer niet lekker dus gaat men weer terug naar in dit geval de PvDA.
Als dat straks ook weer fout gaat keert men zich weer tegen de PvDA etc. etc.

En idd, als er weer een persoon als P.F. opstaat loopt iedereen daar weer achteraan. Ook zo'n gevalletje van dat mensen op een persoon gaan stemmen ipv een politieke partij...

Het is dus populisme volgens jou ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')