quote:AD
Herben: Wilders welkom in LPFAls Kamerlid Geert Wilders bij de VVD zijn kritische opvattingen over integratie niet meer mag verkondigen, is hij van harte welkom bij de LPF. Wat LPF-leider Mat Herben betreft, staat de deur van zijn partij wagenwijd open voor Wilders.
Geert Wilders in vol ornaat,,Hij is welkom bij ons'', zegt Herben naar aanleiding van de beroering in de VVD over de gepeperde uitspraken van Wilders over de integratie. ,,Qua profiel past hij bij de LPF. Het is het type liberaal dat kiezers aantrekt die op ons stemmen. Datzelfde geldt voor Ayaan Hirsi Ali.''
Herben hoopt dat het tweetal lid blijft van de VVD, omdat zij die partij op een 'rechtse koers' kunnen houden. ,,Maar als ze zich daar niet meer thuis voelen, weet ik zeker dat ze zich bij ons wel thuis voelen. Dat is geen enkel probleem. Je kunt je afvragen of Wilders wel bij de goede partij zit.''
Herben: ,,De koers van de VVD varieert van centrumlinks naar flink-rechts. Bij het CDA weten we waar we aan toe zijn. Die partij is consequent gematigd rechts. Bij de VVD weet je dat niet. Over elke koerswijziging moeten ze uren met elkaar brainstormen. Zo is het lastig zaken doen.''
Wilders kreeg woensdagavond van zijn fractiegenoten veel kritiek wegens zijn krasse uitspraken. De VVD'er bepleitte onder meer imams die oproepen tot heilige oorlog 'per direct naar hun hol in Saoedi-Arabië' terug te sturen. Wilders betreurt dat zijn 'woordkeuze de aandacht van de inhoud afleidde'.
bvd.
Whoei. Goedzo. Het maakt geen hol uit hoe extremistisch je het brengt, zolang je het maar brengt.
Ofzo.
Pleur toch op. Het gaat juist om zijn enorm fundamentalistische woordkeus. Die gast is gewoon een liability. Tjongejonge.
quote:Over extremisme gesproken.
Op vrijdag 6 februari 2004 06:48 schreef Ype het volgende:[..] Die gast is gewoon een liability. [..]
quote:Da's jammer genoeg terecht
Op vrijdag 6 februari 2004 11:16 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Balkenende neem ik dan ook volstrekt niet serieus!
quote:Ja, dit was een uitspraak waar je op kon wachten.
Op vrijdag 6 februari 2004 03:30 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
AD
quote:Idd. De LPF wil mee profiteren van Wilders.
Op vrijdag 6 februari 2004 11:32 schreef freako het volgende:[..]
Ja, dit was een uitspraak waar je op kon wachten.
Wel vreemd trouwens dat hij liever heeft dat Wilders en Hirsi Ali bij de VVD houden.
Aangezien de de OP geen mening bevat, de helft van de posts onzinnig zijn, en dit nieuwsbericht ook wel in deel 4 van de Wilderstopic past, voorspel ik een slotje
Ik stem niet op de VVD, maar kan me hier en daar best vinden in bepaalde voorstellen etc. Het is iig een partij om serieus te nemen.
In tegenstelling tot de LPF en Wilders die alleen maar over allochtonen lullen.
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 06:48 schreef Ype het volgende:
Wilders betreurt dat zijn 'woordkeuze de aandacht van de inhoud afleidde.Whoei. Goedzo. Het maakt geen hol uit hoe extremistisch je het brengt, zolang je het maar brengt.
Ofzo.
Pleur toch op. Het gaat juist om zijn enorm fundamentalistische woordkeus. Die gast is gewoon een liability. Tjongejonge.
quote:Kan jij mij vertellen waarom deze post? En wat jou mening is. Wat mij boeit dit eigenlijk geen moer.
Op vrijdag 6 februari 2004 03:31 schreef Cosma-Shiva het volgende:
hmz, kan iemand svp even het woordje 'bij' tussenvoegen in de titel?bvd.
quote:Ik snap 't wel. Als Wilders en Hirsi Ali naar de LPF vertrekken, zou de VVD volgens Herben een ruk naar links maken, en is hij nog verder van huis. Immers, dan is de gedoogsteun van de LPF die zij eventueel aan sommige kabinetspunten zouden kunnen geven (als er steun van D66 ontbreekt) niet meer noodzakelijk, CDA/VVD/D66 zijn het eerder met elkaar eens dan. Herben verliest dus eerder aan invloed door Wilders en Hirsi Ali op te nemen, dan dat hij invloed wint.
Op vrijdag 6 februari 2004 12:07 schreef Sidekick het volgende:[..]
Idd. De LPF wil mee profiteren van Wilders.
Wel vreemd trouwens dat hij liever heeft dat Wilders en Hirsi Ali bij de VVD houden.
quote:Precies. Ik kan de Grote Kneuzenuitwisseling bij rechts alleen maar toejuichen
Op vrijdag 6 februari 2004 12:14 schreef freako het volgende:[..]
Ik snap 't wel. Als Wilders en Hirsi Ali naar de LPF vertrekken, zou de VVD volgens Herben een ruk naar links maken, en is hij nog verder van huis. Immers, dan is de gedoogsteun van de LPF die zij eventueel aan sommige kabinetspunten zouden kunnen geven (als er steun van D66 ontbreekt) niet meer noodzakelijk, CDA/VVD/D66 zijn het eerder met elkaar eens dan. Herben verliest dus eerder aan invloed door Wilders en Hirsi Ali op te nemen, dan dat hij invloed wint.
quote:Flink door de chloor
Op vrijdag 6 februari 2004 12:17 schreef BAZZA het volgende:
Het is net een WC borstel zo dat haar
quote:'alle neuzen dezelfde kant op' wordt bij de LPF kennelijk 'alle kneuzen dezelfde kant op'
Op vrijdag 6 februari 2004 12:16 schreef Posdnous het volgende:
Precies. Ik kan de Grote Kneuzenuitwisseling bij rechts alleen maar toejuichen
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 12:18 schreef Abbadon het volgende:[..]
'alle neuzen dezelfde kant op' wordt bij de LPF kennelijk 'alle kneuzen dezelfde kant op'
begon ze (met Herben voorop) net serieus te nemen ... toch maar weer VVD stemmen volgende keer
edit: hirshi ali geld hetzelfde voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |