abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:20:54 #1
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16909575
Wilders: rassenrellen tegen moslims niet negatief

En verder:
Door Jean Dohmen en Jaap Jansen

In de fractievergadering van de VVD zijn gisteravond harde woorden gevallen over Kamerlid Geert Wilders, dat zich in een interview onbarmhartig uitlaat over de islam, imams, Turken en collega-Kamerleden. De VVD-top vindt dat Wilders te ver is gegaan, melden bronnen in de partij.

Fractieleden konden hun ogen niet geloven toen zij gisteren de jongste editie van het weekblad HP/De Tijd opensloegen. Op een Fortuyn-achtige toon pleit de Limburger voor het 'per direct' terugsturen van imams die oproepen tot een heilige oorlog 'naar hun hol in Saoedi-Arabië'. Criminele allochtonen moeten van Wilders 'in een kamp' om hen 'dwangarbeid te laten verrichten'.

De fractie besteedde 2,5 uur aan de bespreking van een integratienota van Wilders en Hirsi Ali, die binnenkort verschijnt. Uit het interview blijkt dat integratie voor Wilders een gepasseerd station is: ,,Niks integratie. Assimilatie!''

Aan het einde van de vergadering werd afgesproken dat de fractieleden zwijgen over de kritiek op Wilders. Alleen fractievoorzitter Van Aartsen mag erover het woord voeren, maar wilde niets zeggen. Volgens betrokkenen was hij aangeslagen door de soloactie van het Kamerlid.

Wilders geldt als kampioen van de rechtervleugel die onder geen beding een sociaal-liberale koers wil, zoals sommige VVD'ers bepleiten. ,,Ik vrees dat Van Aartsen ook op de sociaal-liberale lijn zit, dus het kan penibel worden voor mij en de partij'', zei hij gisteren. ,,Het zou goed zijn als Wilders bij Van Aartsen een knieval maakt'', vindt een collega.

Het Kamerlid zei gisteravond laat geen excuses te zullen aanbieden. ,,Wat ik wel zeer betreur is dat mijn woordkeuze in het interview de aandacht van de inhoud heeft afgeleid.''

,,Men heeft zich in de fractie aan mijn woorden gestoord. Velen waren er niet blij mee. Maar het gaat mij om de inhoud en daar sta ik pontificaal achter'', aldus Wilders.

Het interview is een opeenstapeling van krasse uitspraken. Als hij minister was, zou Wilders meteen een verbod op hoofddoekjes invoeren. ,,En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.''

Hij noemt de islam een achterlijke cultuur en wil zo scherp varen om 'rassenrellen' te voorkomen. ,,Mocht het ooit tot rellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan. Met die rellen schudt de samenleving de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen, voordat het echt te laat is en er misschien een revolte uitbreekt.''

Wilders noemt zijn collega's laf: ,,De grijze muizen zitten overal. Doe de deur van mijn werkkamer open en in het hele Kamergebouw zie je ze wegschieten en in hun holletjes kruipen.''

Dat hij drie harde interviews op rij gaf, is verkeerd gevallen. Zijn relatie met Van Aartsen staat er door onder druk, klinkt in de fractie. Zelf heeft Wilders die indruk niet. De 40-jarige Venlonaar is ook bekend om zijn opvallende, geblondeerde kapsel. Adviezen van onder anderen vice-premier Zalm om de peroxidestaaf voortaan te laten liggen, sloeg hij in de wind.

donderdag 5 februari 2004 @ 13:21:18 #2
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16909582
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:09 schreef SCH het volgende:
Zijn volledige oeuvre. Maar denk jij maar lekker dat hij het een toffe religie vindt. Jezus, dat je hier nog over in discussie moet. Natuurlijk roept hij op tot haat. Dat merk je alleen al aan de reacties in dit topic.
Dan roepen Cohen, Bos, Halsema, Rosenmöller, Melkert etc. etc. dus ook op tot haat?
quote:
Maar jij vindt het normaal om zo over andere mensen te praten? Om ze als achterlijk te bestempelen?
Als daar grond voor is, waarom niet? Als ik iemand op straat zijn vrouw zie slaan dan heb ik er geen enkele moeite mee om hem als een achterlijke ongelikte beer te bestempelen nee. Maar goed, dat jij de goedheid zelve bent en NOOOOOOOOOIT een oordeel over iets of iemand velt is wel bekend hoor.
pi_16909618
Wilders is een gevaarlijke enge man.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_16909632
En welk aandeel hebben Zipje en Zopje hier in?
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:22:59 #5
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16909635
Waar komt eigenlijk die angst voor Moslims vandaan? Er is bijna niemand die persoonlijk de zgn. tereur van Moslims naar diens persoon heeft meegemaakt alszijnde tereur vanuit het Moslimprincipe (voor zover dat al bestaat). Iedereen valt enkel om verhalen over zgn. onrecht door Moslims naar vrouwen, homo's ed.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_16909638
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:21 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dan roepen Cohen, Bos, Halsema, Rosenmöller, Melkert etc. etc. dus ook op tot haat?

Nee - maar ik lees net dat jij taalgebruik niet zo belangrijk vindt, dat zal het hem zijn.
quote:
Als daar grond voor is, waarom niet? Als ik iemand op straat zijn vrouw zie slaan dan heb ik er geen enkele moeite mee om hem als een achterlijke ongelikte beer te bestempelen nee. Maar goed, dat jij de goedheid zelve bent en NOOOOOOOOOIT een oordeel over iets of iemand velt is wel bekend hoor.
Inderdaad - zou je ook moeten doen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:23:03 #7
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16909640
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:12 schreef Posdnous het volgende:
Semantiek en duidelijkheid lijken me een nogal belangrijke eigenschap van een fatsoenlijke politicus.
Dat zou wel makkelijk zijn: lompe uitspraken doen en dan zeggen: ja, maar dat bedoelde ik niet zo, het ging om het idee.
Dat is ook wel zo ja, maar ik betwijfel of Wilders op deze uitspraken terug gaat komen. Als hij slim is doet hij dat in ieder geval niet.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:23:16 #8
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16909647
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:22 schreef du_ke het volgende:
Wilders en de poltie hebben gelijk.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_16909662
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:22 schreef Ype het volgende:
Iedereen valt enkel om verhalen over zgn. onrecht door Moslims naar vrouwen, homo's ed.
Ze kijken wel altijd zo........ naar me
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:23:52 #10
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16909666
Maar wat wil hij er nou mee bereiken? Discussie aanzwengelen? Hoofddoekjes verbieden? In mijn ogen jaagt ie mensen alleen tegen elkaar in het harnas. Een gedeelte van de allochtonen veroorzaakt een hoop problemen, maar van het grootste deel heeft niemand last. Waarom dit deel ook op de kast jagen met uitspraken over hoofddoekjes, werkkampen, assimilatie...
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:24:19 #11
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16909679
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:23 schreef Duritz het volgende:

[..]

Een mening is geen feit.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:25:02 #12
62471 SnookieMJ
Ya Damn Skippy
pi_16909705
ik vind dat hij in de meeste dingen gelijk heeft. het komt er allemaal wat schreewerig uit, dat is jammer. maar een punt heeft hij zeker.
Op vrijdag 17 juni 2005 20:22 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik heb wat pauper lemmings gezien in mijn tijd, maar dit slaat alles. :')
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:25:04 #13
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_16909707
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:24 schreef Ype het volgende:

[..]

Een mening is geen feit.

Dat vind jij!
pi_16909710
quote:

[..]

Volkert ook
pi_16909717
Waarom wil Wilders allochtonen wel in kampen stoppen en autochtonen niet?
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:25:54 #16
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16909733
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:22 schreef Ype het volgende:
Waar komt eigenlijk die angst voor Moslims vandaan? Er is bijna niemand die persoonlijk de zgn. tereur van Moslims naar diens persoon heeft meegemaakt alszijnde tereur vanuit het Moslimprincipe (voor zover dat al bestaat). Iedereen valt enkel om verhalen over zgn. onrecht door Moslims naar vrouwen, homo's ed.
Goed de krant lezen, en turven hoeveel wereldspanningen er door moslims worden gecreëerd.

Les 1, Zoek eens wat er in Sudan en de Filipijnen is gebeurd.
Les 2, Ethiopië en Nigeria
Les 3, Tsjetsjenië en Libanon
Les 4, De Franse voorsteden

Lees dat maar eerst eens in

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:26:25 #17
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16909746
Trouwens wel grappig, ik kreeg vandaag het verzoek voor een interview over rassenhaat, integratie en acceptatie. Ik werk als enige blanke voor een Singaporese school. Ik kreeg alvast een paar vragen die ze bedacht waren en een van de vragen was hoe de situatie in Nederland was. Nou, dat interview moet wel lukken.
pi_16909751
Als Wilders graag de nieuwe Fortuyn wil uithangen, mij best, maar dan niet vreemd opkijken als een ander weer de nieuwe Van der Graaf gaat uithangen.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:26:46 #19
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16909754
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze kijken wel altijd zo........ naar me

Gadverdamme. Stelletje extremisten. Kerel, ik leef zwaar met je mee. Hoe is het om als homo de hele tijd te worden aangekeken? Zou het net zo voelen als een Moslim die de hele tijd wordt aangekeken? Of is het nog veel erger?
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:26:59 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16909758
Ik vind de islam een TOP -religie.

En als de gemiddelde moslim de zijn religie op dezelfde liberale, vrijzinnige en tolerante manier zou benaderen als de gemiddelde christen (wat niet zo is), zou ik het denk ik TOP met de gemiddelde moslim kunnen vinden (wat niet zo is).

En volgens mij denkt die Wilders er ook zo over.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_16909766
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:25 schreef Monidique het volgende:
Waarom wil Wilders allochtonen wel in kampen stoppen en autochtonen niet?
Dat kleurt beter.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:27:43 #22
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16909776
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:25 schreef Duritz het volgende:

[..]

Goed de krant lezen, en turven hoeveel wereldspanningen er door moslims worden gecreëerd.

Les 1, Zoek eens wat er in Sudan en de Filipijnen is gebeurd.
Les 2, Ethiopië en Nigeria
Les 3, Tsjetsjenië en Libanon
Les 4, De Franse voorsteden

Lees dat maar eerst eens in

Ik ken de verhalen.
pi_16909783
wat zei Wilders eigenlijk over Turken?
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:27:59 #24
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16909784
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:26 schreef pro_jeex het volgende:
Als Wilders graag de nieuwe Fortuyn wil uithangen, mij best, maar dan niet vreemd opkijken als een ander weer de nieuwe Van der Graaf gaat uithangen.
En dan is alles weer koek en ei hč, want dit leeft alleen bij Wilders, en niet bij de rest van de samenleving... Oh jawel, toch wel!
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 13:28:01 #25
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16909786
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:22 schreef du_ke het volgende:
Nee hoor, Ché was veel enger, dus daar prik jij snel doorheen!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_16909787
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:25 schreef Duritz het volgende:
Het gaat ten eerste om Nederland, ten tweede zijn er ook vrij veel moslims op de Aarde, ten derde leven zij in slechte condities (wat dus geweld veroorzaakt), ten vierde is een krant ook slechts selectief, en ten vijfde: men moet wel vrij dom zijn om voor moslims te zijn naar aanleiding van wat krantenberichtjes.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:28:04 #27
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16909789
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:14 schreef SCH het volgende:
Je lult om het punt heen. Je doet alsof christenen niet gevoelig reageren op kwesties. Ze hebben er een dagtaak aan. Dus het hoort bij alle religies.
Ik doe helemaal niet alsof ze nooit gevoelig reageren op bepaalde kwesties. Er wordt alleen tegenwoordig bij de minste of geringste kritiek op de Islam meteen geschreeuwd dat dat polariserend zou zijn, dat je daarme moslims naar het fundamentalisme toedrijft enz. enz.
Echter, toen dezelfde soort kritiek, vaak zelfs nog harder, op het Christendom werd geuit, heeft dat uiteindelijk alleen maar geleid tot versnelling van de ontzuiling en afname van de tegenstellingen tussen Christelijk en atheīstisch Nederland, zelfs in die mate dat we tegenwoordig zaken als een homohuwelijk, gelegaliseerde abortus en euthanasie hebben. Driewerf hoera dus voor de mensen die destijds tegen die religie aan hebben zitten schoppen...

Maar nu zou dat ineens niet mogen op het moment dat een nieuwe religie in onze samenleving zijn intrede doet, die van dezelfde orthodoxe aard is als het Christendom in Nederland in de jaren 40-50-60? Gelul.

pi_16909812
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:26 schreef Ype het volgende:

[..]

Gadverdamme. Stelletje extremisten. Kerel, ik leef zwaar met je mee. Hoe is het om als homo de hele tijd te worden aangekeken? Zou het net zo voelen als een Moslim die de hele tijd wordt aangekeken? Of is het nog veel erger?

Als het zo'n lekker kutmarokkaantje is dan voel ik mijn sterretje al prikken hoor

Ach - ik vind het zo jammer dat ik er nooit wat van mee krijg. Van die stoute moslims.

donderdag 5 februari 2004 @ 13:29:06 #29
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_16909826
Go Wilders Go!!
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:29:08 #30
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16909827
quote:
Ik hoop het niet. Geweld is nooit de oplossing, en altijd een verergering van het probleem. En buiten dat. Als dat gebeurt stijgt de aanhang van extreem-rechts nog meer.
pi_16909831
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:27 schreef Duritz het volgende:

[..]

En dan is alles weer koek en ei hč, want dit leeft alleen bij Wilders, en niet bij de rest van de samenleving... Oh jawel, toch wel!

IK zeg niet dat het dan koek en ei is, ik zeg wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_16909842
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:27 schreef zakjapannertje het volgende:
wat zei Wilders eigenlijk over Turken?
Die moeten ook aan de peroxide.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 13:29:52 #33
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16909850
quote:
Dat zegt dus weer alles over de vrijheid van meningsuiting en de democratie. Dien jij je aan als vrijwilliger. Je lijkt mij er echt toe in staat, getuige je meningen over Noord-Korea...
pi_16909868
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:29 schreef Ype het volgende:
Ik hoop het niet.
Ach, maar het "schudt [..] de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen, voordat het echt te laat is."

.

[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 05-02-2004 13:30]

pi_16909873
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:29 schreef Ype het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Geweld is nooit de oplossing, en altijd een verergering van het probleem. En buiten dat. Als dat gebeurt stijgt de aanhang van extreem-rechts nog meer.

Wilders lokt hiermee rellen uit, de tactiek die hij volgt is een bekende tactiek, maar is hij klaar voor de tegenreactie?
pi_16909900
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat zegt dus weer alles over de vrijheid van meningsuiting en de democratie. Dien jij je aan als vrijwilliger. Je lijkt mij er echt toe in staat, getuige je meningen over Noord-Korea...

Wat bedoel je?
pi_16909902
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:28 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik doe helemaal niet alsof ze nooit gevoelig reageren op bepaalde kwesties. Er wordt alleen tegenwoordig bij de minste of geringste kritiek op de Islam meteen geschreeuwd dat dat polariserend zou zijn, dat je daarme moslims naar het fundamentalisme toedrijft enz. enz.

Nee hoor - je drijft ze helemaal niet naar het fundamentalisme toe, hoe kom je daar nou weer bij. En het gaat ook niet om de minste of geringste kritiek. Het gaat om een fatsoenlijke manier van met elkaar omgaan. Daar hoort niet bij dat je elkaar christenhond of achterlijk noemt. Da's nergens voor nodig.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:31:25 #38
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16909907
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:26 schreef Lemmeb het volgende:

En als de gemiddelde moslim de zijn religie op dezelfde liberale, vrijzinnige en tolerante manier zou benaderen als de gemiddelde christen (wat niet zo is), zou ik het denk ik TOP met de gemiddelde moslim kunnen vinden (wat niet zo is).

Afgelopen zondag heb ik het offerfeest gevierd met Moslims. Als vegetariër nog wel. En ze hadden er respect voor. Voor mij, ongelovige hond. Prima mensen waarvan ik niet wil dat extremistische Moslims hen benadelen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:31:37 #39
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_16909919
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:20 schreef Libris het volgende:
Wilders: rassenrellen tegen moslims niet negatief

En verder:
Door Jean Dohmen en Jaap Jansen

In de fractievergadering van de VVD zijn gisteravond harde woorden gevallen over Kamerlid Geert Wilders, dat zich in een interview onbarmhartig uitlaat over de islam, imams, Turken en collega-Kamerleden. De VVD-top vindt dat Wilders te ver is gegaan, melden bronnen in de partij.

Fractieleden konden hun ogen niet geloven toen zij gisteren de jongste editie van het weekblad HP/De Tijd opensloegen. Op een Fortuyn-achtige toon pleit de Limburger voor het 'per direct' terugsturen van imams die oproepen tot een heilige oorlog 'naar hun hol in Saoedi-Arabië'. Criminele allochtonen moeten van Wilders 'in een kamp' om hen 'dwangarbeid te laten verrichten'.

De fractie besteedde 2,5 uur aan de bespreking van een integratienota van Wilders en Hirsi Ali, die binnenkort verschijnt. Uit het interview blijkt dat integratie voor Wilders een gepasseerd station is: ,,Niks integratie. Assimilatie!''

Aan het einde van de vergadering werd afgesproken dat de fractieleden zwijgen over de kritiek op Wilders. Alleen fractievoorzitter Van Aartsen mag erover het woord voeren, maar wilde niets zeggen. Volgens betrokkenen was hij aangeslagen door de soloactie van het Kamerlid.

Wilders geldt als kampioen van de rechtervleugel die onder geen beding een sociaal-liberale koers wil, zoals sommige VVD'ers bepleiten. ,,Ik vrees dat Van Aartsen ook op de sociaal-liberale lijn zit, dus het kan penibel worden voor mij en de partij'', zei hij gisteren. ,,Het zou goed zijn als Wilders bij Van Aartsen een knieval maakt'', vindt een collega.

Het Kamerlid zei gisteravond laat geen excuses te zullen aanbieden. ,,Wat ik wel zeer betreur is dat mijn woordkeuze in het interview de aandacht van de inhoud heeft afgeleid.''

,,Men heeft zich in de fractie aan mijn woorden gestoord. Velen waren er niet blij mee. Maar het gaat mij om de inhoud en daar sta ik pontificaal achter'', aldus Wilders.

Het interview is een opeenstapeling van krasse uitspraken. Als hij minister was, zou Wilders meteen een verbod op hoofddoekjes invoeren. ,,En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.''

Hij noemt de islam een achterlijke cultuur en wil zo scherp varen om 'rassenrellen' te voorkomen. ,,Mocht het ooit tot rellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan. Met die rellen schudt de samenleving de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen, voordat het echt te laat is en er misschien een revolte uitbreekt.''

Wilders noemt zijn collega's laf: ,,De grijze muizen zitten overal. Doe de deur van mijn werkkamer open en in het hele Kamergebouw zie je ze wegschieten en in hun holletjes kruipen.''

Dat hij drie harde interviews op rij gaf, is verkeerd gevallen. Zijn relatie met Van Aartsen staat er door onder druk, klinkt in de fractie. Zelf heeft Wilders die indruk niet. De 40-jarige Venlonaar is ook bekend om zijn opvallende, geblondeerde kapsel. Adviezen van onder anderen vice-premier Zalm om de peroxidestaaf voortaan te laten liggen, sloeg hij in de wind.

haha geweldig_O_
Wilders is mijn man. Dit soort dingen hoor ik graag. Ik sta daar ook achter en hij heeft groot gelijk. We hebben helaas alleen veel meer van dit soort mensen nodig in de kamer. Mensen die realistisch zijn en weten dat nederland zo kapot gaat.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:32:28 #40
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16909939
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het zo'n lekker kutmarokkaantje is dan voel ik mijn sterretje al prikken hoor

Ach - ik vind het zo jammer dat ik er nooit wat van mee krijg. Van die stoute moslims.

pi_16909955
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:26 schreef Lemmeb het volgende:

Ben bang van niet Lemmeb.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:33:30 #42
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16909982
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:31 schreef SCH het volgende:
Nee hoor - je drijft ze helemaal niet naar het fundamentalisme toe, hoe kom je daar nou weer bij.
Dat is een veelgehoord argument als iemand weer eens kritiek levert op de Islam. Het zou polariseren en gematigde moslims radicaliseren... maar de ervaringen uit het verleden met het Christendom leren ons wat anders.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:33:36 #43
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16909986
Na eetbaar ondergoed, nu eetbare hoofddoekjes? Wat een wannabe-Westerse religie zeg.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:23 schreef Libris het volgende:
Maar wat wil hij er nou mee bereiken? Discussie aanzwengelen? Hoofddoekjes verbieden? In mijn ogen jaagt ie mensen alleen tegen elkaar in het harnas. Een gedeelte van de allochtonen veroorzaakt een hoop problemen, maar van het grootste deel heeft niemand last. Waarom dit deel ook op de kast jagen met uitspraken over hoofddoekjes, werkkampen, assimilatie...
Idd, polarisatie leidt tot niets. Dat is de grootste fout die Wilders maakt, gezien ook zijn rassenrellen uitspraak. Hij denkt dat ergere incidenten *alle* mensen op 1 lijn kan zetten om vervolgens er iets tegen te doen. En zoals we nu al kunnen zien bij de huidige incidenten, is het niets minder dan loopgravenoorlog dat wordt toegepast. Met zulke extreme voorstellen krijg je nooit iedereen op 1 lijn, wat vor incidenten er ook gaan plaatsvinden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_16909996
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:12 schreef IPdaily het volgende:
Kwam Nawijn ook niet laatst een stuk genuanceerder over na een reis door het Midden-Oosten?? Mischien een idee voor Geert, want zoals alles kan je ook de Islam niet enkel zo zwart/wit bekijken als hij het doet!

Ik heb zelfs al meer ervaringen lijkt het dan de bekrompen Wilders

Nee, dat was Bomhoff. Meer mensen zouden zijn voorbeeld moeten volgen. Voor de potentieel Wilders.
pi_16910018
Hoeveel politici hebben eigenlijk opgeroepen criminele katholieken in kampen te stoppen?
pi_16910030
quote:

[..]

Wilders en de politie hebben gelijk.

Dan ben jij in feite net zo eng. Bij wijze van spreken.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:35:31 #47
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16910043
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:29 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

IK zeg niet dat het dan koek en ei is, ik zeg wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten.

Je vergeet dat Volkert een milieu-fanaat was. Als Wilders wat overkomt door een moslim, dan breekt de hel wel los.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:37:22 #48
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16910100
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:35 schreef Duritz het volgende:

[..]

Je vergeet dat Volkert een milieu-fanaat was. Als Wilders wat overkomt door een moslim, dan breekt de hel wel los.

Want dan heeft de groep 'georganiseerde Moslims' die elke Moslim in Nederland vertegenwoordigt de moord gezamelijk gepleegd natuurlijk.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:37:41 #49
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16910108
quote:

[..]

Echt enorm verrassend zou dat overigens niet zijn.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:38:20 #50
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16910132
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ach, maar het "schudt [..] de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen, voordat het echt te laat is."

.

Ja, die gedachte is eng vanwege de willekeur die kan worden toegepast door verschillende individuen.

En hetgene wat me daarna het meest in het oog springt is hoe hij met zijn VVD-collega's omgaat.

In wat voor realiteit leeft hij?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 13:39:45 #51
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16910175
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:37 schreef Ype het volgende:

[..]

Want dan heeft de groep 'georganiseerde Moslims' die elke Moslim in Nederland vertegenwoordigt de moord gezamelijk gepleegd natuurlijk.

Tja, laat de moslim-gemeenschap dan ook eens flink ageren tegen de geweldadige moslims en haatzaaiende imams. Vooralsnog zie ik weinig, een Hirsi Ali wordt ook gelijk verstoten en verguisd.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:39:58 #52
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16910183
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:37 schreef Ype het volgende:

[..]

Je weet het niet. Je weet ook niet hoe moslims gaan reageren. Bij Van Wieren vond ik de reacties ook niet echt bon ton, dus... dat telt ook mee.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:40:46 #53
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16910206
Tevens is dit een extra enge ontwikkeling, omdat antiMoslim-fundamentalisten nu het idee krijgen dat ze politiek gesteund worden en zo potentiële daden jegens de Moslimgemeenschap voor zichzelf goed kunnen praten.
pi_16910207
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Tja, laat de moslim-gemeenschap dan ook eens flink ageren tegen de geweldadige moslims en haatzaaiende imams. Vooralsnog zie ik weinig, een Hirsi Ali wordt ook gelijk verstoten en verguisd.

pi_16910223
quote:

[..]

Doen ze ook, maar jij hoort het niet of je wilt het niet horen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:41:21 #56
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16910229
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:39 schreef Duritz het volgende:

[..]

Je weet het niet. Je weet ook niet hoe moslims gaan reageren. Bij Van Wieren vond ik de reacties ook niet echt bon ton, dus... dat telt ook mee.

Is dit dan misschien een voorbode van de 'uitlokkings'- methode waar justitie voor pleit?
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:42:32 #57
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16910269
Stel je eens voor dat je een tweede generatie turk bent, je hebt een normale baan, zeg mbo opleiding, je spreekt Nederlands, maar je bent moslim, je houdt je aan de ramadhan, je gaat ieder avond naar de moskee en op zaterdag zit je in het koffiehuis.
Dan voel je je toch ontzettend op je pik getrapt? Wat heb je de Nederlandse samenleving misdaan?
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:43:08 #58
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16910287
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:40 schreef Ype het volgende:
Tevens is dit een extra enge ontwikkeling, omdat antiMoslim-fundamentalisten nu het idee krijgen dat ze politiek gesteund worden en zo potentiële daden jegens de Moslimgemeenschap voor zichzelf goed kunnen praten.
De laatste 10 jaar ken ik geen voorbeeld van een Nederlander die een moslim dood maakte, andersom tig voorbeelden. Dus dat wel loslopen.

Zo dat was mijn subversieve uitspraak, heeren, succes ermee.

pi_16910293
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:42 schreef Libris het volgende:
Stel je eens voor dat je een tweede generatie turk bent, je hebt een normale baan, zeg mbo opleiding, je spreekt Nederlands, maar je bent moslim, je houdt je aan de ramadhan, je gaat ieder avond naar de moskee en op zaterdag zit je in het koffiehuis.
Dan voel je je toch ontzettend op je pik getrapt? Wat heb je de Nederlandse samenleving misdaan?
Sssst. Dat soort nuances passen nu even niet
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:44:24 #60
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16910324
quote:

[..]

Zoals ik al op de FP had gepost:
Waarom moeten 'de Moslims' zich verantwoorden voor de daden van andere Moslims? Verantwoord jij je elke keer dat een blanke Nederlander iets fout doet tegenover de gemeenschap? En zo nee, waarom niet?

Tevens heb ik het idee dat de mensen die zo anti-Moslim zijn het idee hebben dat mensen die ze verdedigen de wandaden van sommige Moslims ontkennen oid.

pi_16910339
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:43 schreef Duritz het volgende:

[..]

De laatste 10 jaar ken ik geen voorbeeld van een Nederlander die een moslim dood maakte, andersom tig voorbeelden. Dus dat wel loslopen.

[afbeelding]

Dan zou ik je, vooral semitische, bronnen nogmaals langslopen.

Ik krijg net een ongelooflijke drang om even naar de wc te gaan en deze vol te schijten.

pi_16910343
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:42 schreef Libris het volgende:

Dan voel je je toch ontzettend op je pik getrapt?

Iedereen voelt zich wel eens op z'n spreekwoordelijke pik getrapt.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 13:44:56 #63
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16910346
quote:

pi_16910359
quote:

[..]

Mohammed wordt niet als een tiran gezien in de moslimgemeenschap
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 13:45:35 #65
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16910363
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik krijg net een ongelooflijke drang om even naar de wc te gaan en deze vol te schijten.
Niet te lang mee wachten!
pi_16910382
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Iedereen voelt zich wel eens op z'n spreekwoordelijke pik getrapt.

De een wat meer/stukken meer dan de ander, maar dat is niet relevant natuurlijk.
pi_16910386
quote:

[afbeelding]

Het is nu nog wachten op de eerste Kameraad die er een snorretje op tekent.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:46:47 #68
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16910405
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:46 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het is nu nog wachten op de eerste Kameraad die er een snorretje op tekent.

*schrapt idee*
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:47:15 #69
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_16910421
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Doen ze ook, maar jij hoort het niet of je wilt het niet horen.

Misschien om dat ze het in alle stilte doen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:47:15 #70
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16910422

Hehe

pi_16910438
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

De een wat meer/stukken meer dan de ander, maar dat is niet relevant natuurlijk.

Sommige mensen hebben dan ook een enorm lange spreekwoordelijke pik.
Of waren het nou tenen?
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 13:47:35 #72
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16910439
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:44 schreef Ype het volgende:
Verantwoord jij je elke keer dat een blanke Nederlander iets fout doet tegenover de gemeenschap? En zo nee, waarom niet?
Nee, maar als ik als oorspronkelijk gastarbeider in een ander land verketterd zou worden wegens wangedrag van een medelander, dan zou ik mij daar zeker van willen distantieren. Logisch.
pi_16910448
quote:

[..]

Ja en? Rassenrellen zijn toch niet negatief???

Nee weet je, Nederlanders zijn lafaards, durven niet te vechten, laat staan sterven. Moslims durven dat wel, dus laten we afwachten.

pi_16910461
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben dan ook een enorm lange spreekwoordelijke pik.
Of waren het nou tenen?

In jouw geval de pik. In geval van andere tenen.

Maar je zou ook zo kunnen denken dat ze daadwerkelijk op hun tenen worden getrapt. Maar dat komt natuurlijk niet in je op

pi_16910495
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, maar als ik als oorspronkelijk gastarbeider in een ander land verketterd zou worden wegens wangedrag van een medelander, dan zou ik mij daar zeker van willen distantieren. Logisch.

En op welke manier dacht jij dat te willen doen dan?
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 13:49:48 #76
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16910500

ehe,

donderdag 5 februari 2004 @ 13:50:12 #77
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16910521
quote:

[..]

Dus het is enkel omdat bepaalde mensen niet met hun eigen redenatievermogen kunnen inzien dat het gedrag van de één niet toepasbaar is op dat van iemand anders?
Dat klaart al het een en ander op.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 13:50:46 #78
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16910546
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:47 schreef pro_jeex het volgende:
Moslims durven dat wel, dus laten we afwachten.
Oh ja, ken je er een paar?
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 13:51:42 #79
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16910575
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En op welke manier dacht jij dat te willen doen dan?

Via media en aanspreken op gedrag, is niet zo moeilijk hoor.
pi_16910612
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

In jouw geval de pik. In geval van andere tenen.

Dankje. .
quote:
Maar je zou ook zo kunnen denken dat ze daadwerkelijk op hun tenen worden getrapt. Maar dat komt natuurlijk niet in je op
Jahoor, ik zeg net nog dat dat iedereen wel 's gebeurt. Da's goed voor de emancipatie ook.
Zoals Lithion al zei, tegen christenen werd decennia-lang geschopt. En dat hebben ze overleefd.
Waarom zou de islam niet bekritiseerd mogen worden? Door insiders of buitenstaanders?
Waarom moet die meteen door bepaalde lieden in bescherming worden genomen? Flauwekul.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:53:24 #81
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16910630
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat lul jij allemaal. Iedere Moslim moet zich publiekelijk distantieren van criminele allochtonen?
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:53:30 #82
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16910632
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Oh ja, ken je er een paar?

Alle Moslims toch?
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 13:55:05 #83
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16910681
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat lul jij allemaal. Iedere Moslim moet zich publiekelijk distantieren van criminele allochtonen?

Lijkt mij zeer verstandig, ze staan nu namelijk met z'n allen in de schijnwerpers. Moeilijk he, redeneren?
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:55:52 #84
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16910711
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Lijkt mij zeer verstandig, ze staan nu namelijk met z'n allen in de schijnwerpers. Moeilijk he, redeneren?

Blijkbaar
pi_16910729
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, even naar de media stappen met je verhaal. Die lachen je vierkant uit. Dan kom ik in het regionaal dagblad op pagina 5. Whuhuu. En aanspreken op gedrag? Ik zit de hele dag op mijn werk. Moet ik 's avond de straat op gaan op zoek naar relschoppers en criminelen om ze even aan te spreken? Je klinkt als een PvdA'er op deze manier.

En nu een manier die gestoeld is op de werkelijkheid?

pi_16910736
quote:

Waar lees jij iedere? Of ben je nu bezig het argument in het absurde te trekken? .
pi_16910754
quote:

[..]

Lijkt me duidelijk.
pi_16910806
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Als jij voor mij een pagina 1 artikel kunt regelen bij een lokaal dagblad, dus niet een regionale, dan ben ik best bereid mijn woordje te doen. Zo moeilijk is dat volgens jou niet, dus een echte man zou zo'n uitdaging wel accepteren. Niet waar?
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:59:14 #89
78780 deedeetee
pi_16910824
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zit de hele dag op mijn werk.

Dan zul jij wel veel werk verzetten als je hier zo vaak staat te kletsen
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:59:31 #90
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16910834
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waar lees jij iedere? Of ben je nu bezig het argument in het absurde te trekken? .

quote:

[..]

donderdag 5 februari 2004 @ 14:00:05 #91
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16910853
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:52 schreef DennisMoore het volgende:

Waarom zou de islam niet bekritiseerd mogen worden? Door insiders of buitenstaanders?
Waarom moet die meteen door bepaalde lieden in bescherming worden genomen? Flauwekul.

Je mag best de islam bekritiseren. Maar om dat op zo'n manier te doen zoals Wilders dat doet? Nee, dank je. Wat is er mis met een beetje genuanceerd taalgebruik.
pi_16910879
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dan zul jij wel veel werk verzetten als je hier zo vaak staat te kletsen

Ik zit ook op m'n werk Ik mag van m'n baas fok!ken.
pi_16910888
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:00 schreef freako het volgende:

Je mag best de islam bekritiseren. Maar om dat op zo'n manier te doen zoals Wilders dat doet? Nee, dank je. Wat is er mis met een beetje genuanceerd taalgebruik.

Nuanceren is voor mietjes. .
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 14:01:12 #94
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16910890
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, even naar de media stappen met je verhaal. Die lachen je vierkant uit. Dan kom ik in het regionaal dagblad op pagina 5. Whuhuu. En aanspreken op gedrag? Ik zit de hele dag op mijn werk. Moet ik 's avond de straat op gaan op zoek naar relschoppers en criminelen om ze even aan te spreken? Je klinkt als een PvdA'er op deze manier.

En nu een manier die gestoeld is op de werkelijkheid?

Niet zo letterlijk denken, er zijn altijd mensen die daar aktiever in zijn dan jij als individu. Zoek dat op en organiseer het. Je doet net alsof het totaal onmogelijk is.

Overigens kom je zo snel op pagina 1 als je inspringt op de gebeurtenissen.

[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 05-02-2004 14:02]

pi_16910894
Creeërt Wilders zo niet een paar rechts-extremistische Volkerts? Sommigen menen namelijk dat Volkert is aangezet door bepaalde politici en media om Pim Fortuyn te doden.

Horen wij binnenkort "Wilders Moordenaar!" op het Binnenhof?

donderdag 5 februari 2004 @ 14:02:25 #96
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16910919
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Niet zo letterlijk denken, er zijn altijd mensen die daar aktiever in zijn dan jij als individu. Zoek dat op en organiseer het. Je doet net alsof het totaal onmogelijk is.

Ik snap niet waarom allochtonen als groep zich moeten bemoeien met justitiele kwesties. Dat doet toch geen enkele andere bevolkingsgroep?
pi_16910922
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:01 schreef Monidique het volgende:
Creeërt Wilders zo niet een paar rechts-extremistische Volkerts?

Misschien wel nationaal socialistische Volkerts

† In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 14:03:42 #98
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16910955
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:02 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Jij wel ja, waarom reageer jij zo? Heb je niks op met democratie?
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:03:52 #99
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16910957
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:31 schreef Ype het volgende:
Afgelopen zondag heb ik het offerfeest gevierd met Moslims. Als vegetariër nog wel. En ze hadden er respect voor. Voor mij, ongelovige hond.
En daarom heb ik het ook, lekker makkelijk, over 'gemiddelde'n .
quote:
Prima mensen waarvan ik niet wil dat extremistische Moslims hen benadelen.
Daarom moeten er bij voorkeur ook maatregelen worden verzonnen die alleen fundamentalistische moslims (en andere fundamentalisitsche gelovigen) raken.
pi_16910963
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom allochtonen als groep zich moeten bemoeien met justitiele kwesties. Dat doet toch geen enkele andere bevolkingsgroep?

Ach, er zitten zelfs drie christelijke partijen in de Tweede Kamer.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 14:04:09 #101
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16910966
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Moslims, niet allochtonen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:06:59 #102
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16911048
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Moslims, niet allochtonen.

Oke, Moslims dan. Moeten zij zich als groep elke keer verantwoorden als een moslim iets crimineels doet? Waar slaat dat op? Net alsof zij allemaal hetzelfde denken en doen, alleen omdat ze eenzelfde geloof aanhangen. Doe me een lol zeg.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 14:08:34 #103
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16911098
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Oke, Moslims dan. Moeten zij zich als groep elke keer verantwoorden als een moslim iets crimineels doet? Waar slaat dat op? Net alsof zij allemaal hetzelfde denken en doen, alleen omdat ze eenzelfde geloof aanhangen. Doe me een lol zeg.

Ze zijn nogal in de schijnwerpers terecht gekomen, ze hebben op z'n zachtst gezegd een imago-probleem. Lijkt mij verstandig om dan eens een tegengeluid te laten horen.
pi_16911133
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Lijkt mij verstandig om dan eens een tegengeluid te laten horen.
Maar wil men dat wel horen? Als er weer eens een moslim-woordvoerder voor de honderste keer uitleg komt geven bij NOVA, is het allemaal weer een links complot.
pi_16911135
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jij wel ja, waarom reageer jij zo? Heb je niks op met democratie?

Ik geloof niet in de werking van democratie.
pi_16911175
quote:

[..]

Ze zijn nogal in de schijnwerpers terecht gekomen, ze hebben op z'n zachtst gezegd een imago-probleem. Lijkt mij verstandig om dan eens een tegengeluid te laten horen.

Dat imagoprobleem is bewust gecreërd door mensen als jij.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:11:21 #107
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16911182
quote:

[..]

Heb je wel eens de reacties gelezen in topics waar een nieuwsbericht in staat waarin Moslimorganisaties het gedrag van 'evil' Moslims afkeuren? Blijkbaar heeft het dus geen zin. Logische redenatie zal je laten inzien dat Moslims niet zijn zoals the Borg.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:11:27 #108
80328 BFSkinner
give me childeren
pi_16911191
hoppa VVD wint de komende verkiezingen, hopelijk maakt Wilders het mee
-Shrink-
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:13:27 #109
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16911240
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:11 schreef BFSkinner het volgende:
hoppa VVD wint de komende verkiezingen, hopelijk maakt Wilders het mee
Ik denk het niet. De meeste mensen hebben, in tegenstelling tot een massa op de FP, nog nuanceringsvermogen. De VVD zal hooguit wat stemmen winnen van zwevende kiezers met bijzondere fobieën.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:17:20 #110
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16911356
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:13 schreef Ype het volgende:

[..]

Ik denk het niet. De meeste mensen hebben, in tegenstelling tot een massa op de FP, nog nuanceringsvermogen. .

Ik help het je hopen, maar erg veel vertrouwen heb ik er niet in...
pi_16911358
quote:

[..]

Ik denk het niet. De meeste mensen hebben, in tegenstelling tot een massa op de FP, nog nuanceringsvermogen. De VVD zal hooguit wat stemmen winnen van zwevende kiezers met bijzondere fobieën.

Ik noem het fobieën gekoppeld aan een sterke neiging naar racisme.

Ik denk dat ze door dit soort actie juist meer stemmen zullen verliezen, maar de volgende voorspelling van De Hond zullen dit wel laten zien. De mensen die hij hier wel mee wint zijn meestal of nog niet stemgerechtigd of ze zijn zelfs zo dom om de stemcomputer te begrijpen om daardoor perongeluk op Wilders te stemmen.

donderdag 5 februari 2004 @ 14:19:13 #112
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16911412
Inhoudelijk zegt ie niks fout. Alleen dat van rassenrellen zijn niet negatief is natuurljik nu opeens overal de koptekst zonder de context te vermelden.

Hij is opzich wel polariserend bezig. Maar is dat erg? Kunnen we beter weer de knuffel kant op gaan? Kijk waar dat ons gebracht heeft.

Bij polarisatie vorm je 2 groepen die min of meer tegenover elkaar staan. De groep autochtonen is (nog) de grootste en machtigste in nederland. Als je die groep op 1 lijn brengt en harder ten opzichte van allochtonen laat gaan opstellen dan kun je misschien bewerkstelligen dat autochtonen beter integreren of zelfs assimileren. Dan is het namelijk "buigen of breken" voor de allochtonen.

In de huidige situatie is alles zo "vrijblijvend" en heb je op langere termijn misschien wel een heel groot probleem omdat er totaal niet geintegreerd wordt. Dan kun je misschien beter op korte een confronterende koers varen ipv alles maar zijn loopt te laten gaan en dan uiteindelijk een veel grotere en moeilijkere confrontatie aan te moeten gaan.

[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
pi_16911437
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:19 schreef CoReTeX het volgende:
Hij is opzich wel polariserend bezig. Maar is dat erg? Kunnen we beter weer de knuffel kant op gaan? Kijk waar dat ons gebracht heeft.
Er zijn meer wegen dan twee.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:21:51 #114
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_16911499
quote:

[..]

Nee. Jij bent het er mee eens. Dat is wat anders.

Heel wat anders.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:22:16 #115
80328 BFSkinner
give me childeren
pi_16911512
quote:

[..]

Ik doelde erop dat we weer zo een LPF hype zullen krijgen, Wilders gaat een stapje verder door "extremere" standpunten mainstream te maken. Het is nu zeker niet meer not-done om openlijk uit te spreken hoe beter onze cultuur wel niet is in vergelijking met die van anderen. 10 jaar geleden was dit echt uit den boze.

Zodra je zo een "macht" aan het volk geeft, zal deze ook veel gebruikt worden. Vooral de lagere autochtone klassen zullen de overstap pvda/cda -> vvd maken. Velen stellen veiligheid boven vrijheid en gelijkheid voor iedereen. Kat in het nauw maakt rare sprongen

-Shrink-
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:22:47 #116
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16911528
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er zijn meer wegen dan twee.

Jaja, het zal wel weer ergens in het midden terecht komen. Maar daarvoor moet je natuurlijk wel weten wat helemaal links is en wat helemaal recht is. Links zijn we gegaan, Fortuyn en Wilders definieren wat recht is.
[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
pi_16911531
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:19 schreef CoReTeX het volgende:
Inhoudelijk zegt ie niks fout. Alleen dat van rassenrellen zijn niet negatief is natuurljik nu opeens overal de koptekst zonder de context te vermelden.

Bij polarisatie vorm je 2 groepen die min of meer tegenover elkaar staan. De groep autochtonen is (nog) de grootste en machtigste in nederland. Als je die groep op 1 lijn brengt en harder ten opzichte van allochtonen laat gaan opstellen dan kun je misschien bewerkstelligen dat autochtonen beter integreren of zelfs assimileren. Dan is het namelijk "buigen of breken" voor de allochtonen.

Wat een BS voorstel. Zelfs een noob kan je vertellen dat dit alleen maar zal leiden tot meer polarisatie. Beetje nare gedachte van je, de grootste groep tegen de kleinere groep opstellen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:23:09 #118
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_16911534
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:02 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

'Eigen Volkert eerst'

Zoiets?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 14:23:11 #119
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16911537
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar wil men dat wel horen? Als er weer eens een moslim-woordvoerder voor de honderste keer uitleg komt geven bij NOVA, is het allemaal weer een links complot.

Tja, dat geldt voor zoveel, kwestie van doorzetten. Ik geloof ook niet zomaar de eerste de beste jodokus kwak.
pi_16911557
quote:

[..]

Ja hehe - moeten gelovige moslims het gaan opnemen voor een mevrouw die hun religie verkettert?
pi_16911582
Als die Wilders iets overkomt, is het zeker ook weer de schuld van links??? Want je bent natuurlijk niet verantwoordelijk voor je eigen gedrag en je eigen uitspraken
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 14:25:02 #122
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16911592
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat imagoprobleem is bewust gecreërd door mensen als jij.

Hou toch op met dit soort bullshit. Jij houdt het eerder in stand met dit soort beschuldigingen. Domme kerel.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 14:25:52 #123
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16911613
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:10 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ik geloof niet in de werking van democratie.

En wat doe je met deze uitspraak?
pi_16911677
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hou toch op met dit soort bullshit. Jij houdt het eerder in stand met dit soort beschuldigingen. Domme kerel.

Is het nou zo moeilijk om gewoon eens een keer op zo'n post in te gaan?
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:30:29 #125
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_16911751
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:24 schreef SCH het volgende:
Als die Wilders iets overkomt, is het zeker ook weer de schuld van links??? Want je bent natuurlijk niet verantwoordelijk voor je eigen gedrag en je eigen uitspraken
da's nou precies één van de problemen in Nederland, niemand wil en durft zijn verantwoordelijkheid te nemen voor gedane acties en/of uitspraken.
pi_16911757
quote:

[..]

En wat doe je met deze uitspraak?

Meestal doen die mensen niet stemmen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:30:51 #127
80328 BFSkinner
give me childeren
pi_16911762
worden jullie nooit nou moe

links vs rechts...

-Shrink-
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:31:10 #128
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16911773
quote:

[..]

Nee hoor, hij heeft helemaal gelijk.
pi_16911829
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:30 schreef onetouch het volgende:

[..]

da's nou precies één van de problemen in Nederland, niemand wil en durft zijn verantwoordelijkheid te nemen voor gedane acties en/of uitspraken.

Inderdaad, hij scheldt er op los maar gaat dan mauwen dat ie bedreigd wordt. Wees dan een kerel. Als je zelf niet fatsoenlijk bent, moet je ook geen fatsoen terug verwachten.

Hij weet donders goed wat ie zegt, deze man - en dat neem ik hem zo kwalijk. Net als Fortuyn. Ze spelen in op angsten en onderbuikgevoelens, en dat is levensgevaarlijk. Omdat ze het voor eigen eer en gewin doen - maar net doen alsof ze een missie hebben. En daarnaast nog eens de martelaar uithangen.

† In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 14:33:24 #130
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16911838
Hoor ik weer een SCH huilen?? Wat ben jij toch een hypocriete blaaskaak. Ik heb jou nog helemaal niks zien reageren op wie dan ook, jij leeft op een eiland. Get a life!
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:33:28 #131
78780 deedeetee
pi_16911841
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Is het nou zo moeilijk om gewoon eens een keer op zo'n post in te gaan?

Niet moeilijk denk ik maar wel niet erg zinvol.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:33:54 #132
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16911859
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat een BS voorstel. Zelfs een noob kan je vertellen dat dit alleen maar zal leiden tot meer polarisatie. Beetje nare gedachte van je, de grootste groep tegen de kleinere groep opstellen.

Polarisatie lijdt wel tot een situatie waarin 1 groep zal overwinnen, en nu zijn dat nog de autochtonen.

Alternatief is dat we deze samenleving berg af laten gaan en uiteindelijke dan misschien eenzelfde confrontatie moeten aangaan met de niet geintegreerde allochtonen die dan misschien wel de grootste machtgroep zijn hier in nederland. En dan hebben we met zijn allen pas een vet probleem.

donderdag 5 februari 2004 @ 14:34:47 #133
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16911883
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad, hij scheldt er op los maar gaat dan mauwen dat ie bedreigd wordt. Wees dan een kerel. Als je zelf niet fatsoenlijk bent, moet je ook geen fatsoen terug verwachten.

Hij weet donders goed wat ie zegt, deze man - en dat neem ik hem zo kwalijk. Net als Fortuyn. Ze spelen in op angsten en onderbuikgevoelens, en dat is levensgevaarlijk. Omdat ze het voor eigen eer en gewin doen - maar net doen alsof ze een missie hebben. En daarnaast nog eens de martelaar uithangen.

Hierin moet ik wel zeggen dat ik bedreiging absoluut een zeer kwalijke zaak vind. Men dient problemen op te lossen dmv. communicatie. Immer.
pi_16911905
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:34 schreef Ype het volgende:

[..]

Hierin moet ik wel zeggen dat ik bedreiging absoluut een zeer kwalijke zaak vind. Men dient problemen op te lossen dmv. communicatie. Immer.

Oh maar dat spreekt voor zich. Maar Wilders realiseert zich blijkbaar niet dat hij zelf met de bedreigingen is begonnen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:36:01 #135
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16911919
Mensen. Ophouden met schelden
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:36:15 #136
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16911924
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:34 schreef Ype het volgende:

[..]

Mee eens, maar anderen de schuld geven wanneer je iets overkomt terwijl je zelf haatdragendheid kweekt....tja.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:37:15 #137
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16911952
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh maar dat spreekt voor zich. Maar Wilders realiseert zich blijkbaar niet dat hij zelf met de bedreigingen is begonnen.

True, maar daarom moet je juist laten zien hoe 'modern, geciviliseerd en technologisch ontwikkeld' (alszijnde lid van onze enorm magnifieke cultuur) je zelf bent en hem juist dmv. woorden neer te halen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:38:25 #138
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16911988
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:33 schreef SCH het volgende:

[..]

De kop in het zand steken en hard roepen " ER IS GEEN PROBLEEM". Dat werkt natuurlijk wel.

Ik ben blij dat mensen zoals Fortuyn en Wilders zulke dingen durven te roepen. Dat leid namelijk tot standpuntvorming en duidelijkheid. Als die duidelijkheid er eenmaal is dan kunnen er knopen worden doorgehakt.

pi_16911998
quote:

[..]

Hij heeft wel gelijk, het is een pure populistische hetze.
pi_16912008
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:30 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Meestal doen die mensen niet stemmen.

Klopt, ik stem principieel niet.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:39:54 #141
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16912019
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:37 schreef Ype het volgende:

[..]

True, maar daarom moet je juist laten zien hoe 'modern, geciviliseerd en technologisch ontwikkeld' (alszijnde lid van onze enorm magnifieke cultuur) je zelf bent en hem juist dmv. woorden neer te halen.

"omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn?''

Om de woorden even te quoten. En in dit geval dus als komende van de andere kant, richting meneer Wilders.

pi_16912025
quote:
Mensen die niet van de geschiedenis leren, zijn gedoemd deze te herhalen...
Inderdaad, alleen zijn verwijzingen naar de 2e wereldoorlog in discussies meestal bedoeld om de discussie onmogelijk te maken. Een vermoeiende gewoonte.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 14:40:24 #143
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16912039
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:38 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk, het is een pure populistische hetze.

Hij chargeert, in zoverre wil ik er wel in meegaan, maar het is zeer zeker niet uit de lucht gegrepen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:40:59 #144
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16912056
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:38 schreef CoReTeX het volgende:

[..]

De kop in het zand steken en hard roepen " ER IS GEEN PROBLEEM". Dat werkt natuurlijk wel.

Ik ben blij dat mensen zoals Fortuyn en Wilders zulke dingen durven te roepen. Dat leid namelijk tot standpuntvorming en duidelijkheid. Als die duidelijkheid er eenmaal is dan kunnen er knopen worden doorgehakt.

Wat voor probleem heb jij dan met moslims?
pi_16912060
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:37 schreef Ype het volgende:

[..]

Wilders is helaas niet uit op een gesprek, net als Fortuyn dat niet was. Dus dan wordt het wel wat lastig.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 14:41:53 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16912091
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:39 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Klopt, ik stem principieel niet.

Dan moet je ook niet afgeven op het beleid. Zo simpel is het dan ook.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:42:04 #147
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16912102
quote:

[..]

Echt. Er moet vanaf nu maar eens opgehouden worden met termen als "plaat voor je kop", "onder welke steen kom jij vandaan", "steek je kop maar weer in het zand", etc.
Dergelijke opmerkingen zorgen voor zo'n enorme a-relaxede discussie.
pi_16912113
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:41 schreef SCH het volgende:

Wilders is helaas niet uit op een gesprek, net als Fortuyn dat niet was. Dus dan wordt het wel wat lastig.

Dat is dan weer jouw mening.

Jij wil bepaalde mensen graag monddood maken.

Tja.

donderdag 5 februari 2004 @ 14:42:25 #149
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16912121
quote:

[..]

Zucht... is het teveel gevraagd om gewoon problemen aan te wijzen en er wat aan te doen ZONDER populistisch over te komen, belachelijke schuldvragen te seponeren, schandalig laatdunkend tegenover andere culturen te zijn en bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen ten bate van je eigen populariteit?

Respect voor mensen die serieus problemen aankaarten, zeker. Respect voor dit soort achterlijke brallers, nooit.

donderdag 5 februari 2004 @ 14:42:37 #150
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16912125
quote:
*zucht*

Is er dan nog niet lang genoeg gezeverd over dit onderwerp? Wordt het niet eens tijd de handen uit de mouwen te steken?

Wat mij betreft ieg wel!

pi_16912131
quote:
Dat is raar, ik heb nooit haat nodig om mijn standpunt in te nemen of te verkondigen. .
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:43:09 #152
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16912138
quote:

[..]

Dan moet je juist laten zien dat je 'beschaafder' bent dan degene die het beweert te zijn.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:43:53 #153
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16912158
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:42 schreef Ype het volgende:

[..]

Echt. Er moet vanaf nu maar eens opgehouden worden met termen als "plaat voor je kop", "onder welke steen kom jij vandaan", "steek je kop maar weer in het zand", etc.
Dergelijke opmerkingen zorgen voor zo'n enorme a-relaxede discussie.

Ja, en bovendien slaat het nergens op.
pi_16912167
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik noem het fobieën gekoppeld aan een sterke neiging naar racisme.

quote:
raˇcisˇme (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:45:22 #155
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16912204
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is raar, ik heb nooit haat nodig om mijn standpunt in te nemen of te verkondigen. .

Precies, haat is zoooo last tuesday (wat een heerlijke term is dat toch ).
pi_16912232
Wilders verschaft inderdaad wel duidelijkheid... over zichzelf.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:46:34 #157
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16912237
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:45 schreef Ype het volgende:
Precies, haat is zoooo last tuesday (wat een heerlijke term is dat toch ).
Ga dat ook nog even in levende lijve melden bij die agressieve Marokkanen in de bios en dan ben ik je man .
pi_16912238
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:42 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zucht... is het teveel gevraagd om gewoon problemen aan te wijzen en er wat aan te doen ZONDER populistisch over te komen, belachelijke schuldvragen te seponeren, schandalig laatdunkend tegenover andere culturen te zijn en bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen ten bate van je eigen populariteit?

Hij wijst toch gewoon het probleem aan?
quote:
Respect voor mensen die serieus problemen aankaarten, zeker. Respect voor dit soort achterlijke brallers, nooit.
Respect voor andersdenkenden dus?
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:46:37 #159
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16912239
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:44 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad. Het is gewoon een verzwaarde vorm van intolerantie.
pi_16912247
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat is dan weer jouw mening.

Jij wil bepaalde mensen graag monddood maken.

Tja.

Hoe kom je daar nou bij?
Ik zou graag een dialoog willen - maar dan moet je wel openstaan voor de ander, dat hoort erbij. Ik maak niemand monddood, wat een onzin. Ik signaleer.
pi_16912260
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:46 schreef Ype het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is gewoon een verzwaarde vorm van intolerantie.

Racisme is op basis van ras. Ik heb meneer Wilders níets over ras horen zeggen dus hem "racisme" verwijten a) slaat nergens op en b) is gewoon laster.

[Dit bericht is gewijzigd door Kaensterle op 05-02-2004 14:50]

donderdag 5 februari 2004 @ 14:48:05 #162
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16912279
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:40 schreef Libris het volgende:

[..]

Wat voor probleem heb jij dan met moslims?

Ik heb zelf geen enkel specifiek probleem met moslims of autochtonen. Maar ik vind wel dat de integratie in nederland in zijn geheel niet goed verloopt en dat er genoeg aanwijzigingen zijn dat dit op de lange termijn grotere problemen gaat opleveren. Verdere segregatie namelijk.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:48:11 #163
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16912286
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ga dat ook nog even in levende lijve melden bij die agressieve Marokkanen in de bios en dan ben ik je man .

Ik spreek mensen wel aan op hun gedrag. Dat doe ik, omdat ik niet in een wereld wil leven waar ik me kapoterger aan maatschappelijke dingen zoals dat wat jij noemt, en toch me afzijdig proberen te houden van de problemen. En guess what. Nog nooit een mep gehad (daarom).
pi_16912307
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:46 schreef Monidique het volgende:
Wilders verschaft inderdaad wel duidelijkheid... over zichzelf.
Zelfs Fortuyn zou nooit zulke domme uitspraken doen .
pi_16912317
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:46 schreef SCH het volgende:

Ik zou graag een dialoog willen - maar dan moet je wel openstaan voor de ander, dat hoort erbij. Ik maak niemand monddood, wat een onzin. Ik signaleer.

En Wilders zal exact hetzelfde zeggen.
pi_16912345
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:49 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En Wilders zal exact hetzelfde zeggen.

En dan heeft hij ongelijk. Hij gaat de dialoog niet aan maar beschuldigt en polariseert alleen maar, lees de interviews. HIj wil helemaal niet praten - hij zegt letterlijk: mijn normen en waarden zijn beter en jullie moet je daar naar gedragen. Dat werkt dus niet.
pi_16912376
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dit is echt topicvervuiling. Wat hebben die er nou weer mee te maken?
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:51:51 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_16912405
Wilders is een sukkel, maar hij heeft met deze gewraakte zinnen best gelijk vind ik.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_16912425
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:50 schreef SCH het volgende:

En dan heeft hij ongelijk. Hij gaat de dialoog niet aan maar beschuldigt en polariseert alleen maar, lees de interviews. HIj wil helemaal niet praten - hij zegt letterlijk: mijn normen en waarden zijn beter en jullie moet je daar naar gedragen. Dat werkt dus niet.

Jij beschuldigt ook, en polariseert daarmee. Jij maakt mensen bijvoorbeeld nogal makkelijk uit voor racist, trapt ze graag in een bepaalde rechtse hoek. Je polariseert daarmee. Lees de posts.
Bovendien verklaar je daarmee je eigen normen en waarden beter, en je vindt dat anderen zich zoals jij zouden moeten gedragen.

Pot & Ketel enzo. .

pi_16912427
quote:

[..]

Dat snap ik ook niet helemaal.

Ja, die agressieve jongeren zijn inderdaad hufterig, dus die uitspraak van Ype slaat nergens op?

pi_16912444
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, Wilders en Fortuyn ook niet.
pi_16912463
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Jij beschuldigt ook, en polariseert daarmee. Jij maakt mensen bijvoorbeeld nogal makkelijk uit voor racist, trapt ze graag in een bepaalde rechtse hoek. Je polariseert daarmee. Lees de posts.
Bovendien verklaar je daarmee je eigen normen en waarden beter, en je vindt dat anderen zich zoals jij zouden moeten gedragen.

Pot & Ketel enzo. .

pi_16912466
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:53 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Nee, Wilders en Fortuyn ook niet.

Dat zie ik toch nét wat anders, .
pi_16912467
Laten we een kopietje van Mein Kampf naar mr. mongooltje sturen. Daarbij stuur ik dan gelijk eventjes een lijstje van mensen die in de 2e wereld oorlog hun leven hebben gegeven om Nederland vrij te maken van dit soort facisme.

En als HIJ daar een probleem mee heeft dan mag hij dat MIJ eventjes persoonlijk komen vertellen, want dan schop ik hem met zijn kuttoupetje terug naar dat achterlijke hol wat hij thuis noemt.

pi_16912494
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Pot & Ketel enzo. .

Leuk hoor. Maar we hadden het over Wilders en niet over mij. Ik ben geen 2e Kamerlid. Dus graag een reactie op Wilders.
pi_16912527
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:54 schreef SCH het volgende:

Leuk hoor. Maar we hadden het over Wilders en niet over mij. Ik ben geen 2e Kamerlid. Dus graag een reactie op Wilders.

Nee, jij bent journalist.

Nuff said. .

donderdag 5 februari 2004 @ 14:55:58 #177
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16912528
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Hehe, burned.
pi_16912532
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:53 schreef BloodRayne het volgende:
Laten we een kopietje van Mein Kampf naar mr. mongooltje sturen. Daarbij stuur ik dan gelijk eventjes een lijstje van mensen die in de 2e wereld oorlog hun leven hebben gegeven om Nederland vrij te maken van dit soort facisme.
Wat heeft de oorlog er nou weer mee te maken
Wat heeft fascisme er nou weer mee te maken

Ik proef een poging de "tegenpartij" met goedkope WO2-retoriek monddood te maken. Op usenet hoef je dit soort onzin al lang niet meer te proberen, iedereen kent Godwin's Law maar hier op FOK kan het blijkbaar nog

quote:
En als HIJ daar een probleem mee heeft dan mag hij dat MIJ eventjes persoonlijk komen vertellen, want dan schop ik hem met zijn kuttoupetje terug naar dat achterlijke hol wat hij thuis noemt.
Je klinkt echt als een serieus te nemen discussiepartner
pi_16912548
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee, jij bent journalist.

Nuff said. .

Jammer dat je het topic verziekt met persoonlijke aanvallen.
pi_16912583
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:56 schreef SCH het volgende:

Jammer dat je het topic verziekt met persoonlijke aanvallen inkoppertjes.

Maar idd, ontopic.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:58:12 #181
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16912618
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Jammer dat je het topic verziekt met persoonlijke aanvallen.

Ophouden, nu. Allemaal
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:58:21 #182
78780 deedeetee
pi_16912623
Bij dit soort discissies krijg ik het idee dat de ene partij roept "we hebben een probleem en dat wordt steeds groter " en de andere partij houdt hardnekkig vol "dat is allemaal verbeelding opgeroepen door een paar domme slechte mensen "
Ik hoor ontzettend vaak gekanker over problemen die mensen al dan niet serieus met moslims en hun godsdienst hebben.In het verleden werd dat meteen discriminatie genoemd en dat was dus erg dom.De mensen gaan zich steeds meer ergeren en de boel opblazen om toch maar aandacht te krijgen voor hun problemen.Dan krijg je een hoop enthousiaste mensen mee als je zoals Wilders een paar krachtige uitspraken doet.Dat is best te begrijpen.
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die niet willen begrijpen dat de tijd van pappen en nathouden echt voorbij is idd pas op de plaats maken en aanpassen is de boodschap.Juist dat die man dat zomaar durft te zeggen vind ik een teken aan de wand.
pi_16912631
Ja, stoppen met flames, of ik zet er een slotje op.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:58:50 #184
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_16912635
Interessant interview met Geert Wilders in de nieuwe HP/De Tijd.

Ik kijk eens of ik hem ook online kan vinden anders scan ik hem wel ff in.

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:59:26 #185
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16912647
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:56 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Het stimuleren van rassenrellen?
quote:
De eigen cultuur en het eigen volk als de betere beschouwen?
pi_16912663
quote:
Juist dat die man dat zomaar durft te zeggen vind ik een teken aan de wand.
Ik ook, het blijkt dat het nuance en rustig nadenken nog steeds niet is teruggekeerd.
pi_16912682
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:59 schreef Posdnous het volgende:

Als ik een andere cultuur en een ander volk als het betere zou beschouwen, zou ik emigreren.
pi_16912690
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:58 schreef deedeetee het volgende:
Ik hoor ontzettend vaak gekanker over problemen die mensen al dan niet serieus met moslims en hun godsdienst hebben.
Is het inderdaad gekanker of zijn het klachten die echt hout snijden. Ik merk eigenlijk meestal als je er op doorvraagt dat het vaak angst is en gebaseerd op een beeld. De meeste van die mensen hebben nog nooit met een moslim gesproken. Dus waar gaat het dan precies over?
Op gekanker kunnen we geen beleid maken.
pi_16912693
quote:

[..]

Dat doet ie niet.
quote:
Dat doet vrijwel elk volk en elke cultuur ter wereld. Heeft dus geen klap met fascisme te maken. Bovendien: lees eerst eens wat over fascisme voordat je met dat soort termen begint te strooien.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:01:09 #190
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16912698
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als ik een andere cultuur en een ander volk als het betere zou beschouwen, zou ik emigreren.

Gelijkwaardig, mijn beste.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:01:15 #191
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16912701
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ook, het blijkt dat het nuance en rustig nadenken nog steeds niet is teruggekeerd.

Zou het dan toch allemaal door de economische malaise komen?
pi_16912705
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

pi_16912716
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:56 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Ik proef een poging de "tegenpartij" met goedkope WO2-retoriek monddood te maken. Op usenet hoef je dit soort onzin al lang niet meer te proberen, iedereen kent Godwin's Law maar hier op FOK kan het blijkbaar nog
[..]

Je klinkt echt als een serieus te nemen discussiepartner

Het heeft te maken met vrijheid. Wilders praat over kampen, gedwongen arbeid, deportatie en verbod op uiterlijke tekenen. Daarbij roept hij op tot haat.

Oprotten met je tufys Godwin, zo ken ik er ook nog wel een paar, dat is niet alleen een slechte discussie tactiek, het is uitermate irriterend.

Ik geloof dat mensen zoals deze mongool Wilders vergeten dat dit een vrij land is. Dit land is vrij doordat er een wereldoorlog is geweest waarin miljoenen mensen hun leven hebben gegeven om tegen facisme te vechten. Als jij niet weet wat facisme is dan moet je nog maar eens het woordenboek er op nalezen.

Wilders schaart alle moslims over een kam, en ik ben ervan overtuigd dat hij mij nog niet eens kan vertellen hoeveel verschillende gematigde stromingen er bestaan binnen het Islamitische geloof. Ik kan jou dat wel vertellen, duizenden verschillenden stromingen en interpetaties van het Islamitische geloof. En dan komt er zo'n mongool MIJ eventjes vertellen dat ie het beter weet.

Opkankeren met je Godwins law dus, want dit soort uitspraken hebben ALLES met facisme en de VRIJHEID te maken, vieze vuile gore tyfus troll die je bent, ik lust je rauw met Godwin's law.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 05-02-2004 15:02]

pi_16912728
Dus jullie vinden ons volk en onze cultuur het beste???????????????
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:02:55 #195
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16912749
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:00 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Dat doet ie niet.
[..]

Dat doet vrijwel elk volk en elke cultuur ter wereld. Heeft dus geen klap met fascisme te maken. Bovendien: lees eerst eens wat over fascisme voordat je met dat soort termen begint te strooien.

Het beter vinden van eigen volk en cultuur maakt je mi. meteen al onbeschaafd.
pi_16912752
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:02 schreef SCH het volgende:
Ik zou eigenlijk niet weten welke cultuur of natie beter is, maar dta is een logische gedachte.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:03:06 #197
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16912753
quote:

[..]

[..]

Hij zegt nergens dat hij rassenrellen wilt stimuleren. Hij zegt alleen dat rassenrellen misschien eens duidelijkheid scheppen over de ernst van de huidige situatie. Dat is idd een hele makkelijke om uit de context te trekken en dan maar lekker fout te gaan interpreteren, dat wordt dan ook genoeg gedaan.

Verder vind ik een cultuur verlichting en zelfreflectie kent idd beter als een cultuur die dan niet kent.

pi_16912756
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:01 schreef Posdnous het volgende:

Welk een politiek correcte quatsch. .
pi_16912763
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Gelijkwaardigheid? Kom nou! Elke cultuur heeft z'n goede en slechte kanten. De een - vanuit mijn optiek - heeft helaas wat meer slechte kanten dan de andere.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:05:05 #200
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16912797
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:00 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Dat doet ie niet.

Mocht het ooit tot rellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan. Met die rellen schudt de samenleving de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen, voordat het echt te laat is en er misschien een revolte uitbreekt

Ik zal het dan wel anders interpreteren.

quote:
Dat doet vrijwel elk volk en elke cultuur ter wereld. Heeft dus geen klap met fascisme te maken.
Tja... laten we ons dan maar vooral superieur gaan voelen.
quote:
Bovendien: lees eerst eens wat over fascisme voordat je met dat soort termen begint te strooien.
Ik ben niet achterlijk hoor, en bovendien kwam ik niet met die term, maar probeerde antwoord te geven op jouw vraag wat die term in dit topic deed.
pi_16912804
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:03 schreef CoReTeX het volgende:
Hij zegt alleen dat rassenrellen misschien eens duidelijkheid scheppen over de ernst van de huidige situatie. Dat is idd een hele makkelijke om uit de context te trekken en dan maar lekker fout te gaan interpreteren, dat wordt dan ook genoeg gedaan.
Terwijl onze arme Wilders toch zo veel mogelijk probeert vermijden dat men het verkeerd opvat, .

Wilders is gewoon een misselijkmakend mannetje dat klaarkomt bij elke opruiende gedachte.

pi_16912829
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:02 schreef SCH het volgende:
Jij niet? Ik moet zeggen dat ik me niet in alle culturen ter wereld heb verdiept, maar van degenen die ik ken: ja.

Even kort: Ik ben voor zo veel mogelijk individuele vrijheid en rechtszekerheid. Waar vind je dat meer dan in de westerse cultuur? Natuurlijk, "het Westen" heeft z'n slechte kanten, maar over het geheel genomen vind ik het de beste cultuur die er is.

Over volk laat ik me niet uit.

donderdag 5 februari 2004 @ 15:06:25 #203
82792 numf
JAH!! wat?
pi_16912832
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:01 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Het heeft te maken met vrijheid. Wilders praat over kampen, gedwongen arbeid, deportatie en verbod op uiterlijke tekenen. Daarbij roept hij op tot haat.

Oprotten met je tufys Godwin, zo ken ik er ook nog wel een paar, dat is niet alleen een slechte discussie tactiek, het is uitermate irriterend.

Ik geloof dat mensen zoals deze mongool Wilders vergeten dat dit een vrij land is. Dit land is vrij doordat er een wereldoorlog is geweest waarin miljoenen mensen hun leven hebben gegeven om tegen facisme te vechten. Als jij niet weet wat facisme is dan moet je nog maar eens het woordenboek er op nalezen.

Wilders schaart alle moslims over een kam, en ik ben ervan overtuigd dat hij mij nog niet eens kan vertellen hoeveel verschillende gematigde stromingen er bestaan binnen het Islamitische geloof. Ik kan jou dat wel vertellen, duizenden verschillenden stromingen en interpetaties van het Islamitische geloof. En dan komt er zo'n mongool MIJ eventjes vertellen dat ie het beter weet.

Opkankeren met je Godwins law dus, want dit soort uitspraken hebben ALLES met facisme en de VRIJHEID te maken, vieze vuile gore tyfus troll die je bent, ik lust je rauw met Godwin's law.

donderdag 5 februari 2004 @ 15:06:41 #204
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16912841
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk niet weten welke cultuur of natie beter is, maar dta is een logische gedachte.

Wat ik hierin vaak zie is dat mensen vanuit het evolutionaire principe redeneren dat culturen beter zijn, terwijl juist het evolutionaire principe absoluut niet stelt dat er termen gebruikt zouden kunnen worden als 'beter'. Survival of the fittest komt tevens niet van Darwin. Helaas wordt het wel altijd met hem in verband gebracht.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:06:49 #205
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16912845
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Welk een politiek correcte quatsch. .

LOL

Maar er zit toch echt een kern van waarheid in.

pi_16912848
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Terwijl onze arme Wilders toch zo veel mogelijk probeert vermijden dat men het verkeerd opvat, .

Volgens mij wíl jij 't graag verkeerd opvatten om lekker te kunnen Wilders-bashen.
pi_16912855
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:06 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Jij niet? Ik moet zeggen dat ik me niet in alle culturen ter wereld heb verdiept, maar van degenen die ik ken: ja.

Even kort: Ik ben voor zo veel mogelijk individuele vrijheid en rechtszekerheid. Waar vind je dat meer dan in de westerse cultuur? Natuurlijk, "het Westen" heeft z'n slechte kanten, maar over het geheel genomen vind ik het de beste cultuur die er is.

Nee ik vind onze cultuur niet de beste. Ik hou niet zo van die manier van denken trouwens.
pi_16912863
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:06 schreef Ype het volgende:

[..]

Wat ik hierin vaak zie is dat mensen vanuit het evolutionaire principe redeneren dat culturen beter zijn, terwijl juist het evolutionaire principe absoluut niet stelt dat er termen gebruikt zouden kunnen worden als 'beter'.

Ik beredeneer het niet vanuit een evolutionair oogpunt.
pi_16912881
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:05 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Mocht het ooit tot rellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan. Met die rellen schudt de samenleving de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen, voordat het echt te laat is en er misschien een revolte uitbreekt

Ik zal het dan wel anders interpreteren.

Hij zegt dat ie 't niet wil... hoe kan dat dan aanzetten zijn
quote:
Ik ben niet achterlijk hoor, en bovendien kwam ik niet met die term, maar probeerde antwoord te geven op jouw vraag wat die term in dit topic deed.
Ja daar heb je gelijk in.

[Dit bericht is gewijzigd door Kaensterle op 05-02-2004 15:09]

pi_16912884
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hij chargeert, in zoverre wil ik er wel in meegaan, maar het is zeer zeker niet uit de lucht gegrepen.

Hetze!
pi_16912887
quote:

[..]

Volgens mij wíl jij 't graag verkeerd opvatten om lekker te kunnen Wilders-bashen.

Helaas, ik zou graag willen dat ik deze man kon waarderen, zijn uitspraken geven mij echter geen reden.
pi_16912896
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet afgeven op het beleid. Zo simpel is het dan ook.

Ik weiger aan de parlementaire democratie mee te doen, ik ben revolutionair.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:09:34 #213
82792 numf
JAH!! wat?
pi_16912924
Wilders het land uit,en gauw
pi_16912941
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee ik vind onze cultuur niet de beste. Ik hou niet zo van die manier van denken trouwens.

En ik hou niet zo van jouw manier van denken maar dat is beneven de discussie. Dus laten we daar maar over ophouden
pi_16912965
-edit- post verwijderd door mod, doe's niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 05-02-2004 15:18]

pi_16912969
quote:

[..]

Dat is denk ik een beetje de kern van het probleem: mensen staan weinig open voor verschillende culturen. Van beide kanten overigens. Hetgeen dat je van jongsaf aan kent en met de paplepel ingevoerd krijgt, dat is het beste. Omdat je dat altijd zo geleerd hebt.

Ik denk persoonlijk dat elke cultuur zijn goede en slechte punten heeft en dat alle culturen iets van elkaar kunnen leren. Idealiter zou dat moeten resulteren in een soort geoptimaliseerde smeltkroes cultuur. Alleen is dat ideaalbeeld helaas waarschijnlijk niet te realiseren omdat wat anders is gewoon toch altijd een beetje eng is en omdat men vaak ook vasthoudt aan negatieve puinten in een aangewende cultuur. Van de kant van de westerse wereld, maar zeker ook van de islamitische kant.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:10:55 #217
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16912970
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik beredeneer het niet vanuit een evolutionair oogpunt.

Dat stelde ik ook niet, mijn waarde.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:12:44 #218
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16913024
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:08 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Hij zegt dat ie 't niet wil... hoe kan dat dan aanzetten zijn
[..]

Tja, slim gedaan van 'm. Maar om er uberhaupt over te beginnen en stellen dat het niet negatief is, kan je net zo goed zeggen dat je ervoor bent.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:12:44 #219
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16913025
Maar nogmaal mijn punt:

Is het niet juist om te stellen dat een cultuur die verlichting (nee geen lampjes enzo) en zelfreflectie kent "beter" is dan een cultuur die dat niet heeft?

pi_16913029
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:01 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Nee hoor. Laat mij maar zien waar.
quote:
En schelden en vloeken wel
quote:
Ik geloof dat mensen zoals deze mongool Wilders vergeten dat dit een vrij land is.
Integendeel. Ze willen dit graag een vrij land houden!
quote:
Dit land is vrij doordat er een wereldoorlog is geweest waarin miljoenen mensen hun leven hebben gegeven om tegen facisme te vechten. Als jij niet weet wat facisme is dan moet je nog maar eens het woordenboek er op nalezen.
Je bedoelt Nationaal-Socialisme
quote:
Wilders schaart alle moslims over een kam
Nee hoor. Waar zegt ie dat?
quote:
en ik ben ervan overtuigd dat hij mij nog niet eens kan vertellen hoeveel verschillende gematigde stromingen er bestaan binnen het Islamitische geloof. Ik kan jou dat wel vertellen, duizenden verschillenden stromingen en interpetaties van het Islamitische geloof. En dan komt er zo'n mongool MIJ eventjes vertellen dat ie het beter weet.

Tsja... een Nederland met allemaal BloodRayne's erin, dat lijkt me de heilstaat!
pi_16913062
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:12 schreef CoReTeX het volgende:
Maar nogmaal mijn punt:

Is het niet juist om te stellen dat een cultuur die verlichting (nee geen lampjes enzo) en zelfreflectie kent "beter" is dan een cultuur die dat niet heeft?

Dat is zeer juist.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:14:33 #222
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16913069
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:12 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tja, slim gedaan van 'm. Maar om er uberhaupt over te beginnen en stellen dat het niet negatief is, kan je net zo goed zeggen dat je ervoor bent.

Misschien zijn die zinnen of standpunten die hij gebruikt ook gewoon te complex voor jou om te begrijpen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:14:34 #223
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16913070
quote:
En de opmerking van Ype waarop ik reageerde is dat naar jouw maatstaven zeker niet?
  Moderator donderdag 5 februari 2004 @ 15:14:46 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16913077
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:07 schreef SCH het volgende:

[..]

dan moet je die vraag niet stellen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:15:19 #225
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16913089
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:12 schreef CoReTeX het volgende:
Maar nogmaal mijn punt:

Nee, het gaat niet om 'beter' . Het zijn gewoon verschillende culturen, klaar. Jij refereert slechts uit je kennis over je eigen cultuur en kan je helemaal niet inleven in wat andere mensen over hun eigen cultuur denken.

Je kan het met hun cultuur niet eens zijn, je hoeft het ook zeker niet over te nemen o.i.d., maar stellen dat het 'beter' of 'slechter' is is echt erg dom.

donderdag 5 februari 2004 @ 15:16:16 #226
78780 deedeetee
pi_16913118
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Is het inderdaad gekanker of zijn het klachten die echt hout snijden. Ik merk eigenlijk meestal als je er op doorvraagt dat het vaak angst is en gebaseerd op een beeld. De meeste van die mensen hebben nog nooit met een moslim gesproken. Dus waar gaat het dan precies over?
Op gekanker kunnen we geen beleid maken.

voorbeeld; iemand heeft de gewoonte om de haverklap ipv hč joh te zeggen hč kameel.Zei dat een keer tegen een marokaan op het werk dit zijn rommel op de grond gooide ipv de prullebak.Moest zich bij de baas verantwoorden wegens discriminatie
Een ander geval ; een marokaanse moeder had de nare gewoonte als haar dochtertje huilde naar buiten te rennen en het dichtsbijzijnde niet marokaanse kind te slaan.Als de moeder van het geslagen kind protesteerde werd en meteen discrimatie en ik roep politie geschreeuwd;? Klinkt allemaal heel dom maar gaat op den duur vreselijk irriteren.Nogmaals, het zijn juist de kleine ergernissen die maken dat mensen het niet meer zien zitten.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:16:33 #227
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16913125
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:14 schreef CoReTeX het volgende:

[..]

Misschien zijn die zinnen of standpunten die hij gebruikt ook gewoon te complex voor jou om te begrijpen.

Dat zal het zijn
pi_16913149
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En de opmerking van Ype waarop ik reageerde is dat naar jouw maatstaven zeker niet?

Hij zei dat hij haat verwerpelijk vond. Dat past wel in dit topic idd.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:17:52 #229
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16913167
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:48 schreef Ype het volgende:
Ik spreek mensen wel aan op hun gedrag. Dat doe ik, omdat ik niet in een wereld wil leven waar ik me kapoterger aan maatschappelijke dingen zoals dat wat jij noemt, en toch me afzijdig proberen te houden van de problemen. En guess what. Nog nooit een mep gehad (daarom).
Ik durf te wedden dat jij in een bios vol met agressieve Marokkanen die met z'n allen volle blikjes naar jouw en je vriendins lieve hoofdje smijten, ook gewoon braaf je mond had gehouden en afgetaaid was. Kun jij schrijven dat dat niet zo is, maar dat gelooft toch vrijwel niemand.
pi_16913183
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

voorbeeld; iemand heeft de gewoonte om de haverklap ipv hč joh te zeggen hč kameel.Zei dat een keer tegen een marokaan op het werk dit zijn rommel op de grond gooide ipv de prullebak.Moest zich bij de baas verantwoorden wegens discriminatie
Een ander geval ; een marokaanse moeder had de nare gewoonte als haar dochtertje huilde naar buiten te rennen en het dichtsbijzijnde niet marokaanse kind te slaan.Als de moeder van het geslagen kind protesteerde werd en meteen discrimatie en ik roep politie geschreeuwd;? Klinkt allemaal heel dom maar gaat op den duur vreselijk irriteren.Nogmaals, het zijn juist de kleine ergernissen die maken dat mensen het niet meer zien zitten.

Maar je zei dat het over de islam ging. Waarom kom je dan met deze voorbeelden?
pi_16913190
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:15 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee, het gaat niet om 'beter' . Het zijn gewoon verschillende culturen, klaar. Jij refereert slechts uit je kennis over je eigen cultuur en kan je helemaal niet inleven in wat andere mensen over hun eigen cultuur denken.

Je kan het met hun cultuur niet eens zijn, je hoeft het ook zeker niet over te nemen o.i.d., maar stellen dat het 'beter' of 'slechter' is is echt erg dom.

Ja, Hitler en Moeder Teresa zijn gewoon twee verschillende mensen. Je kan het niet met ze eens zijn, maar stellen dat de een 'beter' of 'slechter' is is echt erg dom.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:18:54 #232
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16913199
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat jij in een bios vol met agressieve Marokkanen die met z'n allen volle blikjes naar jouw en je vriendins lieve hoofdje smijten, ook gewoon braaf je mond had gehouden en afgetaaid was. Kun jij schrijven dat dat niet zo is, maar dat gelooft toch vrijwel niemand.

Is dat zo vreemd dan? Bij een agressieve groep Nederlanders hou ik ook heus wel m'n bek.
pi_16913218
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:18 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Is dat zo vreemd dan? Bij een agressieve groep Nederlanders hou ik ook heus wel m'n bek.

Maar het is geen agressieve groep Nederlanders, dat is nou juist het punt!
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:20:19 #234
78780 deedeetee
pi_16913228
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar je zei dat het over de islam ging. Waarom kom je dan met deze voorbeelden?

Hoezo islam Waar zeg ik dat dan ?
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:20:40 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16913246
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:17 schreef SCH het volgende:
Hij zei dat hij haat verwerpelijk vond. Dat past wel in dit topic idd.
Hij zei dat hij haat niet meer van deze tijd vond. Dat is wat anders.

Echter, blijkbaar is het wel van deze tijd, want dhr. Wilders heeft absoluut niet het alleenrecht op haat in de tegenwoordige tijd. En dat is wat ik met mijn opmerking aan wilde geven.

donderdag 5 februari 2004 @ 15:21:38 #236
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16913264
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:18 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Ja, Hitler en Moeder Teresa zijn gewoon twee verschillende mensen. Je kan het niet met ze eens zijn, maar stellen dat de een 'beter' of 'slechter' is is echt erg dom.

Lame vergelijking. Je kan mensen wel afrekenen op hun daden, maar een cultuur niet, alleen omdat je het er gewoon niet mee eens bent. Voor jou persoonlijk kan die cultuur dan wel 'beter' van toepassing zijn , maar je kunt gewoon niet stellen dat die voor iedereen beter zal zijn.

pi_16913274
quote:

[..]

Ik zou ook aftaaien. Maar wat heeft het met dit topic te maken?
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:22:10 #238
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16913275
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:15 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je gradaties gebruiken bij culturen. Volgens jou is het nazisme dus een net zo goede cultuur als de onze.

Sorry dat ik met het nazisme aan kom zetten maar dat is de meest slechte cultuur die ik ff kan bedenken.

donderdag 5 februari 2004 @ 15:22:29 #239
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16913287
quote:

[..]

Maar is de islam de oorzaak van deze kutmarokkaantjes? Kutmarokkaantjes aanpakken, helemaal mee eens, islam aanpakken niet. Vind het twee duidelijk verschillende dingen..
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:22:33 #240
82792 numf
JAH!! wat?
pi_16913290
waar gaat het heen,pr verkapte racisten die de slapende medestanders laten ontwaken,dit riekt naar de jaren 80 of nog verder terug in de geschiedenis.
Het inspelen op onderbuik gevoelens van het toch al zo volgzame kuddevolkje.
Wanneer gaat het helemaal loos,dit gaat niet goed,of ben ik de enige die dit aanvoelt of inziet?
pi_16913295
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:21 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Lame vergelijking. Je kan mensen wel afrekenen op hun daden, maar een cultuur niet, alleen omdat je het er gewoon niet mee eens bent. Voor jou persoonlijk kan die cultuur dan wel 'beter' van toepassing zijn , maar je kunt gewoon niet stellen dat die voor iedereen beter zal zijn.

Je kan een cultuur wel afrekenen op de mensen die hij voortbrengt. Niet op élk individu, gekken zal je altijd hebben, maar wel op grote groepen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:22:50 #242
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16913297
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:18 schreef Posdnous het volgende:
Is dat zo vreemd dan?
Nee, maar Ype impliceert dat hij dat nooit doet en z'n mond opentrekt.
pi_16913319
[/quote]
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:20 schreef deedeetee het volgende:
Hoezo islam Waar zeg ik dat dan ?
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:58 schreef deedeetee het volgende:
Ik hoor ontzettend vaak gekanker over problemen die mensen al dan niet serieus met moslims en hun godsdienst hebben..............Ik snap niet dat er nog mensen zijn die niet willen begrijpen dat de tijd van pappen en nathouden echt voorbij is
pi_16913324
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:22 schreef numf het volgende:
waar gaat het heen,pr verkapte racisten die de slapende medestanders laten ontwaken,dit riekt naar de jaren 80 of nog verder terug in de geschiedenis.
Hoezo racist? Deze man signaleert een bestaand probleem en zegt bovendien niets over rassen. Hoe kan 't dan in godsnaam zelfs een verkapte racist zijn

raˇcisˇme (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

[Dit bericht is gewijzigd door Kaensterle op 05-02-2004 15:25]

donderdag 5 februari 2004 @ 15:24:24 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_16913329
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:10 schreef Ripley het volgende:
Alleen is dat ideaalbeeld helaas waarschijnlijk niet te realiseren omdat wat anders is gewoon toch altijd een beetje eng is en omdat men vaak ook vasthoudt aan negatieve puinten in een aangewende cultuur. Van de kant van de westerse wereld, maar zeker ook van de islamitische kant.
Ik denk dat het meer aan contrasterende idealen ligt. Het is mooi dat er zoveel sociale controle in de Marokkaanse cultuur is, het is mooi dat er zoveel individuele vrijheid in onze cultuur is. Maar die kun je niet verenigen tot een smeltkroes.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:25:56 #246
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16913369
quote:

[..]

Als het jou geruststelt, zal ik het niet schrijven.
pi_16913390
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer aan contrasterende idealen ligt. Het is mooi dat er zoveel sociale controle in de Marokkaanse cultuur is, het is mooi dat er zoveel individuele vrijheid in onze cultuur is. Maar die kun je niet verenigen tot een smeltkroes.

Is veel sociale controle wenselijk? Bij mij niet in ieder geval. Maar verder heb je gelijk.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:26:57 #248
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16913395
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:22 schreef Libris het volgende:
Maar is de islam de oorzaak van deze kutmarokkaantjes?
Ja. Deels en indirect.

Deze kutmarokkaantjes worden voortgebracht door hun cultuur en die wordt voor een groot deel weer bepaald door de islam. Onder veel allochtonen is de scheiding tussen religie en culturele zaken niet zo strikt als bij de meeste autochtonen. Bij de meeste autochtonen hangt religie er maar een beetje bij, als er sowieso al een religie is.

Overigens is de islam zelf niet zo beroerd, maar wel de interpretatie ervan door veel moslims.

donderdag 5 februari 2004 @ 15:27:43 #249
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16913412
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hij zei dat hij haat niet meer van deze tijd vond. Dat is wat anders.

Echter, blijkbaar is het wel van deze tijd, want dhr. Wilders heeft absoluut niet het alleenrecht op haat in de tegenwoordige tijd. En dat is wat ik met mijn opmerking aan wilde geven.

Hmmm, dat zei ik niet
Althans, ik bedoelde het niet. Ik stelde alleen dat haat niet in deze tijd thuishoort. En dat ik het absoluut niet fijn vind dat het toch voorkomt.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:27:47 #250
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16913417
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:22 schreef CoReTeX het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je gradaties gebruiken bij culturen. Volgens jou is het nazisme dus een net zo goede cultuur als de onze.

Sorry dat ik met het nazisme aan kom zetten maar dat is de meest slechte cultuur die ik ff kan bedenken.

Hmmn..we halen cultuur, geloof en politieke stromingen een beetje door elkaar geloof ik. Terwijl daar nu juist de crux zit.

Het handelt hier om Wilder die bepaalde geloofs -en cultuurovertuigingen belachelijk maakt. Niet politieke acties van andere landen dus.
Je kan mensonterende politiek veroordelen, maar culturele kwesties moet je respecteren. Dat betekent niet dat je dat in Nederland dan maar klakkeloos moet accepteren, wij zijn die dingen niet gewend namelijk. Maar om het dan maar meteen af te doen als 'een mindere cultuur' kan echt niet imo.

pi_16913428
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:26 schreef Lemmeb het volgende:
Overigens is de islam zelf niet zo beroerd, maar wel de interpretatie ervan door veel moslims.
Inderdaad. En dat is alles wat telt.
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:28:42 #252
82792 numf
JAH!! wat?
pi_16913438
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:24 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Hoezo racist? Deze man signaleert een bestaand probleem en zegt bovendien niets over rassen. Hoe kan 't dan in godsnaam zelfs een verkapte racist zijn

raˇcisˇme (het ~)
2 rassentheorie

gaap

donderdag 5 februari 2004 @ 15:29:13 #253
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16913454
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:22 schreef SCH het volgende:
Ik zou ook aftaaien. Maar wat heeft het met dit topic te maken?
Itt tot mijn vorige opmerking die jij, geheel onterecht (zie mijn reactie daarop hierboven), ook al topicvervuiling vond:

Niets

pi_16913467
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja. Deels en indirect.

Deze kutmarokkaantjes worden voortgebracht door hun cultuur en die wordt voor een groot deel weer bepaald door de islam. Onder veel allochtonen is de scheiding tussen religie en culturele zaken niet zo strikt als bij de meeste autochtonen. Bij de meeste autochtonen hangt religie er maar een beetje bij, als er sowieso al een religie is.

Wat vind jij veel? 10? 1000? 100.000? 1.000.000? De meeste moslims die ik ken zijn behoorlijk gematigd en de fundamentelere doen ook geen vlieg kwaad. Ik weet niet hoe jij dat ervaart?
pi_16913502
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:26 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Is veel sociale controle wenselijk?

Veel sociale controle zorgt er doorgaans voor dat er minder mensen afwijken van de algemeen geldende normen in de betreffende cultuur. In mijn ogen kan dat zeer zeker wenselijk zijn...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')