abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2004 @ 08:57:58 #1
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_16903538
De Amerikaanse staat Massachusetts in de Verenigde Staten wil het homo-huwelijk geldig maken. Nu is die asshole van een Bush daar natuurlijk weer tegen. Nou wil ie proberen om de grondwet te veranderen om het tegen te kunnen gaan. Ik had al een hekel aan die man, maar volgens mij zit er weinig goeds, begrip of gevoel in die man. Wat is die man oppervlakkig en moet ie veel angst in zich hebben als hij zich steeds zo verzet tegen dingen die een beetje anders zijn dan zijn eigen opvattingen.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  donderdag 5 februari 2004 @ 08:58:56 #2
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_16903548
hij is gewoon een 2e hitler imho
pi_16903567
heej jullie hebben jullie cultuut en wij de onze.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:01:15 #4
24184 speedfreakssj
pi_16903579
ja OK< maar om meteen alle homo's maar weer het leven zuur te maken. zit je hun niet tegen zitten ze ons ook niet tegen. SAMENwerken.
pi_16903593
Waarom niet? vraag ik me dan af, echt belachelijk, In NL BE en CAN mag het als enige btw.
"...Without ego I can say that this is my finest sword........................................[br]..............................................................if on your journey, you encounter God, God will be cut.."
pi_16903595
Doet Bush eens iets goed, klaagt iedereen weer

Bush ---> EXIT!

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_16903614
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:00 schreef Vampier het volgende:
Dit heeft niets met cultuur te maken. Bush ook niet.
Waarom was ik niet verbaasd toen ik dit hoorde?
Wel trots op mijn 12-jarig meisjeskind die dit goed nieuws vond
pi_16903617
half amerika is tegen het homohuwelijk, en wie krijgt de blame

juist, stakkers

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:05:30 #9
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_16903619
quote:
. . . "De Amerikaanse cultuur"
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:06:27 #10
16082 Wytze
...Confidential
pi_16903632
Bush is een amateur, maar wat kan mij een homo huwelijk verotten laat ze lekker maar not done for me
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_16903639
Ach ja, lullig voor die homo's daar ..
  FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2004 @ 09:08:29 #12
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16903654
die bush is om te
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:08:47 #13
79784 VrolijkeJofel
WareRevolutionair
pi_16903658
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:05 schreef Bioslock het volgende:

[..]

. . . "De Amerikaanse cultuur"

The American way of life

en dan ook nog zeggen "We're the best country, because we are a free country"

"...Without ego I can say that this is my finest sword........................................[br]..............................................................if on your journey, you encounter God, God will be cut.."
pi_16903661
Land of the free
The people who created MIME not only should be convicted, they should be shot on the spot. (Linus Torvalds)
pi_16903673
heej Bush bashen svp... Amerika heeft wel degelijk een cultuur.
pi_16903674
Misschien is het wel zo dat veel amerikanen tegen het homo-huwelijk zijn maar ben wel blij met Bush zn uitspraak! Ben HELEMAAL VOOR het homo huwelijk maar denk na....homo's gaan nou echt niet meer op hem stemmen (tenminste niet als ze ze bedenken dat hij hen gewoon discrimineert)...en mensen die tegen het homohuwelijk zijn zien het waarschijnlijk niet als dermate belangrijk dat ze daarom op hem gaan stemmen....WEER WAT STEMMEN BIJ VOOR DE DEMOCRATEN! THANKS BUSH!

En inderdaad....BYE BUSH!

donderdag 5 februari 2004 @ 09:10:09 #17
79784 VrolijkeJofel
WareRevolutionair
pi_16903679
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:08 schreef Siertuin het volgende:
Land of the free
jerry rules in the land of the free. JERRY JERRY sorry kon het niet laten
  Trouwste user 2022 donderdag 5 februari 2004 @ 09:10:22 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_16903682
Kerrie is er trouwens ook tegen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:10:38 #19
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_16903686
Bush

Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_16903691
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:10 schreef tong80 het volgende:

Die moet er op tegen zijn anders verliest ie al de red neck staten.
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:11:50 #21
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_16903705
Boeie, laat ze het lekker zelf uitzoeken in the USA, i don`t care.

Ik snap niet waar jullie je zo druk over maken, net of trouwen tegenwoordig zo`n belangrijk iets is...... En het is niet hier in NL (waar werkelijk alles mag ) maar ver weg, dus relax! Tenzij jullie allemaal gay zijn natuurlijk

pi_16903710
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:10 schreef Morpheus2002 het volgende:
Bush

donderdag 5 februari 2004 @ 09:12:22 #23
79784 VrolijkeJofel
WareRevolutionair
pi_16903712
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:09 schreef Vampier het volgende:
Oja? oja! bbq-en elke f*cking dag en "hi pop" zeggen tegen je pa, en The american dream waarmaken dat toch ? Oja, constant oorlog voeren
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:13:09 #24
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_16903725
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:57 schreef Rebbedebje het volgende:
De Amerikaanse staat Massachusetts in de Verenigde Staten wil het homo-huwelijk geldig maken. Nu is die asshole van een Bush daar natuurlijk weer tegen. Nou wil ie proberen om de grondwet te veranderen om het tegen te kunnen gaan. Ik had al een hekel aan die man, maar volgens mij zit er weinig goeds, begrip of gevoel in die man. Wat is die man oppervlakkig en moet ie veel angst in zich hebben als hij zich steeds zo verzet tegen dingen die een beetje anders zijn dan zijn eigen opvattingen.
De meerderheid van het amerikaanse volk is ook tegen het homo-huwelijk....
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:13:29 #25
79784 VrolijkeJofel
WareRevolutionair
pi_16903734
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:11 schreef Takemenow het volgende:
Boeie, laat ze het lekker zelf uitzoeken in the USA, i don`t care.

Ik snap niet waar jullie je zo druk over maken, net of trouwen tegenwoordig zo`n belangrijk iets is...... En het is niet hier in NL (waar werkelijk alles mag ) maar ver weg, dus relax! Tenzij jullie allemaal gay zijn natuurlijk

in NL zijn gay-huwelijken toegestaan hoor, dus ook als je gay bent kan je relaxen
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:13:42 #26
16082 Wytze
...Confidential
pi_16903736
American Pie,

Einde discussie

"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_16903738
Misschien al eerder behandeld, maar Bush spreekt zich wederom tegen.

Aan de ene kant is hij voor gelijke behandeling van ALLE mensen, maar homo's en lesbiennes mogen niet trouwens .

Alleen maar goed dat die mensen nu mogen trouwen, maar ja, ik ben een Hollander, dus redelijk tollerant (al mag dat tegenwoordig ook niet meer).

donderdag 5 februari 2004 @ 09:15:04 #28
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_16903766
Oh, okay.
pi_16903767
Die Bush doet veel meer dingen waar iig ik het niet mee eens ben. Ben eerlijk gezegd blij dat ik niet in Amerika woon. Nee, ik ga niet generaliseren oid, maar het land trekt mij niet, de cultuur trekt mij niet, en die zogenaamde 'wij-zijn-zo-preuts' mentaliteit al helemaal niet. En dan is die borst van Janet ook nog zo'n hype. Ik heb iets van: mens, heb je nooit eerder een borst gezien? Stel je niet zo aan, zeg.
Maar 't zal wel aan mij liggen.
't (gedeeltelijk) opheffen van het jachtverbod op bedreigde dieren. Bush denkt kennelijk dat ze zich dan wel sneller zullen voortplanten als ze uitsterven boven het hoofd hangt. Zucht...
En die chemische wapens in Irak hebben ze ook nog steeds niet gevonden, en laat me niet beginnen over het oorlogstribunaal in Den Haag, waar natuurlijk weer géén Amerikaanse soldaten mogen worden berecht, want die doen natuurilijk nooit iets verkeerd. Nee, Bush doet 't geweldig.
En nu wil meneer het homo-huwelijk verbieden? Snapt ie niet dat je daarmee de 'homo-haat' in Amerika alleen maar aanwakkert?
Enne... welke landen vergeleek Bush ook nog maar met Libië en Cuba....?

Sorry, dit moest er even uit.
Ben blij (héél blij) dat ik in Nederland woon!

(Un)masking for the greater good.
pi_16903803
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:15 schreef Natalie het volgende:
daarmee de 'homo-haat' in Amerika alleen maar aanwakkert?

Eeee-mèn
"Ze" zijn weer lekker aan het polariseren daar zeker verkiezingstijd...
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:18:03 #31
83756 Uriel
Tovia Singer
pi_16903814
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:13 schreef Castor het volgende:

[..]

die aap wil gewoon de verkiezing winnen
als heel amerika morgen anti-frans bauer wordt
stopt bush hem in een kooi op guantanamo
en wint ie de verkiezingen
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:18:45 #32
24184 speedfreakssj
pi_16903824
quote:
Die Bush doet veel meer dingen waar iig ik het niet mee eens ben. Ben eerlijk gezegd blij dat ik niet in Amerika woon. Nee, ik ga niet generaliseren oid, maar het land trekt mij niet, de cultuur trekt mij niet, en die zogenaamde 'wij-zijn-zo-preuts' mentaliteit al helemaal niet. En dan is die borst van Janet ook nog zo'n hype. Ik heb iets van: mens, heb je nooit eerder een borst gezien? Stel je niet zo aan, zeg.
't (gedeeltelijk) opheffen van het jachtverbod op bedreigde dieren. Bush denkt kennelijk dat ze zich dan wel sneller zullen voortplanten als ze uitsterven boven het hoofd hangt. Zucht...
En die chemische wapens in Irak hebben ze ook nog steeds niet gevonden, en laat me niet beginnen over het oorlogstribunaal in Den Haag, waar natuurlijk weer géén Amerikaanse soldaten mogen worden berecht, want die doen natuurilijk nooit iets verkeerd. Nee, Bush doet 't geweldig.
En nu wil meneer het homo-huwelijk verbieden? Snapt ie niet dat je daarmee de 'homo-haat' in Amerika alleen maar aanwakkert?

zeker wel.

ben het met je eens. em tja, janet, ga er van uit dat het jackson is, die is natuurlijk weer een donkere en die kunnen NIKS anders dan gillen en hysterisch doen om niks. vrouwen..........

pi_16903829
quote:

Natalie for president!
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:28:31 #34
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_16903954
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:21 schreef VrolijkeJofel het volgende:

[..]

waarom doe je dan mee met de loterij (oke, voor de grap. hoop ik ) en noem je dit:
[..]

een onderbouwing?

mavo?

Je snapt het niet helemaal volgens mij. VMBO?

Ik zeg dat het mij niets uitmaakt en me er niet druk over maak.
Als ik homo zou zijn en in Amerika zou wonen (graag) zou ik me er druk over maken, nu niet.

En wat betreft dat huwelijk gedoe, wat is een huwelijk tegenwoordig nog waard? Niet veel meer IMHO, ik kan de verhalen van mensen die ik ken die gaan scheiden niet meer op 2 handen tellen, dus daarom zeg ik waar maken jullie je druk over.

En om dan gelijk weer allerlei Bush kritiek te gaan spuien is ook weer overbodig, daar gaat het topic niet eens over! Tuurlijk heeft die man veel fouten gemaakt, hij is gewoon een domme lul, naar om nou elke keer als die man iets doet te gaan lopen zeiken gaat me weer te ver.

donderdag 5 februari 2004 @ 09:31:21 #35
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_16903998
quote:

Precies.
En je hebt mij niet horen zeggen dat alleen Bush erg is, idd half Amerika is zo.
En ik ben geen homo, geeneens een man, maar ik strijd voor mijn principes!
En "wij amerikanen zijn geweldig, Amerika is geweldig."
Wist je trouwens dat Amerika zijn milieuwet niet wil aanpassen en dat zij een van de grootste vervuilers van de wereld zijn. En dat daardoor landen als Argentinïe daaronder moeten lijden door het gat in de ozonlaag.
Ps, ik ben niet discriminerend tegen álle Amerikanen (ken er zelfs een paar) en zo wil ik niet zijn, maar alleen tegen die bepaalde amerikanen...
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
pi_16904006
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:28 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Je snapt het niet helemaal volgens mij. VMBO?

Ik zeg dat het mij niets uitmaakt en me er niet druk over maak.
Als ik homo zou zijn en in Amerika zou wonen (graag) zou ik me er druk over maken, nu niet.

En wat betreft dat huwelijk gedoe, wat is een huwelijk tegenwoordig nog waard? Niet veel meer IMHO, ik kan de verhalen van mensen die ik ken die gaan scheiden niet meer op 2 handen tellen, dus daarom zeg ik waar maken jullie je druk over.

En om dan gelijk weer allerlei Bush kritiek te gaan spuien is ook weer overbodig, daar gaat het topic niet eens over! Tuurlijk heeft die man veel fouten gemaakt, hij is gewoon een domme lul, naar om nou elke keer als die man iets doet te gaan lopen zeiken gaat me weer te ver.

idd, elke keer dat gehuil over Bush en hoé erg die wel niet is...

ga huilen over nog 200 landen waar je als homo niet mag trouwen denk ik dan maar nee, Bush heeft het allemaal gedaan, die stoute jongen

donderdag 5 februari 2004 @ 09:32:01 #37
17729 SP
I hate my interests
pi_16904011
quote:
zouden Amerikanen datzelfde gedacht hebben in b.v. Vietnam, Cuba, Nicaragua, Irak, Afghanistan, etc etc.....?
pi_16904065
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:32 schreef SP het volgende:

[..]

zouden Amerikanen datzelfde gedacht hebben in b.v. Vietnam, Cuba, Nicaragua, Irak, Afghanistan, etc etc.....?

vergeet je de belangrijkste:

Duits-Europa

pi_16904117
Ik heb níets tegen Amerikanen. 't Is alleen dat ik die president niet mag
(Un)masking for the greater good.
pi_16904134
Vind ook dat homos niet zouden moeten trouwen. Ze kunnen toch gewoon samenwonen? Trouwen vind ik echt iets voor man + vrouw en niet voor man + man en vrouw + vrouw.
pi_16904222
puinruimen
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_16904313
En nu zonder over en weer gescheld a.u.b.
pi_16904349
Met zo'n titel lijkt dit me meer iets voor KLB.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_16904382
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:50 schreef Strolie75 het volgende:
Met zo'n titel lijkt dit me meer iets voor KLB.
idd, maar het topic is weer zo'n bash topic dat die beter dicht kan volgens mij
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:54:00 #45
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16904417
Aaah, het is toch heerlijk zeg, die posters in dit forum die Amerikaans zijn of van Amerikaanse afkomst.

'My country right or wrong', zelfs als het land geregeerd wordt door een megalomaan die zijn eigen zakken en die van zijn vriendjes op achterbakse wijze weet te spekken.

Amerika is al lang niet meer 'the land of the free', als het dat ooit al geweest is. Amerika is leuk voor Amerikanen die 'well-to-do' en van het Kaukasische ras zijn.

Amerika is niet 'the land of the free', Amerika is het land van de 'incarcerated'. Zijn eigen bevolking wordt beknot en in haar vrijheden beperkt onder het mom van 'the fight against terror' en 'moral standards'.
Wat is er zo moreel aan een president en zijn bijbehorende kliek die zich verrijken over de rug van armen? Die een autonoom land onder valse voorwendselen binnenvalt? Die een land bestuurt dat zelf het grootste arsenaal 'global killers' heeft dat er bestaat?

En om te zeggen dat Amerika (de VS) 'een cultuur' heeft, is natuurlijk een gotspe van de eerste orde. Amerika heeft juist géén cultuur en is er wanhopig naar op zoek.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
pi_16904522
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:54 schreef Eye_of_god het volgende:
blaat
wat wil je met die nutteloze tekst bereiken als ik vragen mag?
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:03:44 #47
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_16904602
quote:
Aaah, het is toch heerlijk zeg, die posters in dit forum die Amerikaans zijn of van Amerikaanse afkomst.

'My country right or wrong', zelfs als het land geregeerd wordt door een megalomaan die zijn eigen zakken en die van zijn vriendjes op achterbakse wijze weet te spekken.

Amerika is al lang niet meer 'the land of the free', als het dat ooit al geweest is. Amerika is leuk voor Amerikanen die 'well-to-do' en van het Kaukasische ras zijn.

Amerika is niet 'the land of the free', Amerika is het land van de 'incarcerated'. Zijn eigen bevolking wordt beknot en in haar vrijheden beperkt onder het mom van 'the fight against terror' en 'moral standards'.
Wat is er zo moreel aan een president en zijn bijbehorende kliek die zich verrijken over de rug van armen? Die een autonoom land onder valse voorwendselen binnenvalt? Die een land bestuurt dat zelf het grootste arsenaal 'global killers' heeft dat er bestaat?

En om te zeggen dat Amerika (de VS) 'een cultuur' heeft, is natuurlijk een gotspe van de eerste orde. Amerika heeft juist géén cultuur en is er wanhopig naar op zoek.

Hoe kom je aan al deze (on) wijsheid? Jij zegt dat ze geen cultuur hebben?! Ga eens gauw je geschiedenisboeken pakken!

Als je eens wilt weten hoe het er in Amerika aan toegaat moet je eens met Vampier of MaartenA gaan babbelen, denk dat zij je ogen wel kunnen openen.

Ze hebben ook allebei een site:
http://www.vampier.net
http://www.dutchusa.com

donderdag 5 februari 2004 @ 10:09:53 #48
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16904730
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:03 schreef Takemenow het volgende:
blaat [sic]
en nog meer blaat
Ik heb geen hoge dunk van personen die met vlaggen zwaaien en prat op een (hun) nationaliteit gaan. Dat soort figuren is het schuim van de natie. Van elke natie.

Btw: Ben jij een kloon van MaartenA?

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:13:05 #49
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_16904808
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:09 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Ik heb geen hoge dunk van personen die met vlaggen zwaaien en prat op een (hun) nationaliteit gaan. Dat soort figuren is het schuim van de natie. Van elke natie.

Hahahahaha! Ik vind je echt heel grappig. Die mensen zijn gewoon trots op hun land en tonen dat! Dus je vind het ook erg dat wij hier met Koninginnedag met vlaggen lopen te zwaaien en tijdens Nederland - Duitsland bij het voetbal, de geboorte van Amalia enz. ????

Komisch figuur ben je maar wel een beetje dom.....

pi_16904847
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:58 schreef speedfreakssj het volgende:
Waarom?
pi_16904900
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:13 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Hahahahaha! Ik vind je echt heel grappig. Die mensen zijn gewoon trots op hun land en tonen dat! Dus je vind het ook erg dat wij hier met Koninginnedag met vlaggen lopen te zwaaien en tijdens Nederland - Duitsland bij het voetbal, de geboorte van Amalia enz. ????

een typische schopper tegen Amerika zonder naar zichzelf en/of directe omgeving te kijken
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:20:09 #52
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16904928
quote:

[..]

Je noemt iemand anders dom, waardoor je automatisch denkt dat je gelijk hebt. Dat is zo'n achterhaalde discussie-methode.
Waar ieder weldenkend mens doorheen kijkt.

Ik zal het voor je uitleggen, heel langzaam:
Er is toch echt wel een verschil tussen nationalisme/patriotisme en het uithangen van de nationale vlag als er een prinsesje geboren is.

Door mijn tekst in het extreme door te trekken, probeer je op punten je gelijk te halen. Dat is ook een discussie-methode, maar niet de mijne. Ik verlaag me niet tot dat bedenkelijk niveau.

Benjamin Franklin
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:21:18 #53
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16904944
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:18 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

een typische schopper tegen Amerika zonder naar zichzelf en/of directe omgeving te kijken.

Hee, da's leuk! Je schijnt me te kennen!
Benjamin Franklin
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:26:00 #54
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_16905009
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:20 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Je noemt iemand anders dom, waardoor je automatisch denkt dat je gelijk hebt. Dat is zo'n achterhaalde discussie-methode.

Er is toch echt wel een verschil tussen nationalisme/patriotisme en het uithangen van de nationale vlag als er een prinsesje geboren is.

Door mijn tekst in het extreme door te trekken, probeer je op punten je gelijk te halen. Dat is ook een discussie-methode, maar niet de mijne. Ik verlaag me niet tot dat bedenkelijk niveau.

WTF is er mis met het dragen/uithangen/zwaaien van de vlag van het land waar je trots op bent? Ik snap jou echt niet, vind je een raar figuur.

Het is toch prachtig dat die mensen trots zijn op hun land, zouden we godverdomme in dit land ook eens moeten zijn! Maar goed, ik heb het helemaal met je gehad.

Wat ik een bedenkelijk niveau vindt is dat jij vind dat ik jouw tekst in het extreme doortrek terwijl ik gewoon een aantal voorbeelden geef die overeenkomen met jouw "standpunten"

Einde dicsussie en weer lekker ontopic over dit "boeiende onderwerp"

pi_16905099
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:21 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Hee, da's leuk! Je schijnt me te kennen!

goed he, alleen maar omdat je zo fel bent tegen amerika (zonder reden) zal je ook wel veel jeugdproblemen hebben gehad
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:34:28 #56
24184 speedfreakssj
pi_16905166
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom?

Omdat hij zo eik IEDEREEN gaat buitensluiten. alleen de superamerikanen mogen van alles en de rest word uitgemoord, gebonbardeerd ofzo
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:37:54 #57
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_16905252
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:34 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

Omdat hij zo eik IEDEREEN gaat buitensluiten. alleen de superamerikanen mogen van alles en de rest word uitgemoord, gebonbardeerd ofzo

Ik niet begrijp?
pi_16905253
quote:

[..]

Ja, moslims worden vergast, andere partijen uitgesloten, de bruinhemden lopen alweer door Washington en lebensraum wordt verkregen in Irak.
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:38:19 #59
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_16905263
Pfff. "Takemenow" en "weirdmickey" voelen zich zeker aangevallen. Pff.
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:40:33 #60
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_16905315
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:38 schreef Rebbedebje het volgende:
Ik voel me niet aangevallen, ik vind het alleen raar dat als ik een goed onderbouwde mening geef ik gelijk commentaar krijg van al die amerika -bashers. Dat snap ik niet zo
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:41:07 #61
24184 speedfreakssj
pi_16905323
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, moslims worden vergast, andere partijen uitgesloten, de bruinhemden lopen alweer door Washington en lebensraum wordt verkregen in Irak.

idd, iraq word m,aar neergemaaid onder VALSE voorwendselen, homo's zijn vies en eng en zo

Hoezo bekrompen?

pi_16905344
quote:

[..]

whahaha

wat een grap

donderdag 5 februari 2004 @ 10:42:23 #63
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16905355
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:40 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Ik voel me niet aangevallen, ik vind het alleen raar dat als ik een goed onderbouwde mening geef ik gelijk commentaar krijg van al die amerika -bashers. Dat snap ik niet zo

Leg dan eens uit wat er niet klopt, of niet waar is, in mijn eerste post in dit topic.
Benjamin Franklin
pi_16905367
quote:
Rebecca? het is WeirdMicky
pi_16905401
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:41 schreef speedfreakssj het volgende:
Hoezo bekrompen?
Het lijkt Churchill wel, .
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:45:36 #66
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16905437
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:26 schreef Takemenow het volgende:

[..]

WTF is er mis met het dragen/uithangen/zwaaien van de vlag van het land waar je trots op bent? Ik snap jou echt niet, vind je een raar figuur.

Het is toch prachtig dat die mensen trots zijn op hun land, zouden we godverdomme in dit land ook eens moeten zijn! Maar goed, ik heb het helemaal met je gehad.

Wat ik een bedenkelijk niveau vindt is dat jij vind dat ik jouw tekst in het extreme doortrek terwijl ik gewoon een aantal voorbeelden geef die overeenkomen met jouw "standpunten"

Einde dicsussie en weer lekker ontopic over dit "boeiende onderwerp"

Het zijn niet alleen 'mijn standpunten'. Wat klopt er niet of is niet waar in mijn eerste post in dit topic?
Je mag het laatste woord in deze wel hebben hoor. Ik zie dat je dat prettig vind.
Benjamin Franklin
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:46:15 #67
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_16905454
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:42 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Leg dan eens uit wat er niet klopt, of niet waar is, in mijn eerste post in dit topic.

Je hebt ook moeite met lezen blijkbaar? Ik heb al een aantal keren gepost, lees dat nog maar een heel rustig door
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:47:19 #68
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16905470
quote:
Tja, net wat ik al zei: 'my country right or wrong'.
Benjamin Franklin
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:55:22 #69
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_16905613
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:45 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Het zijn niet alleen 'mijn standpunten'. Wat klopt er niet of is niet waar in mijn eerste post in dit topic?
Je mag het laatste woord in deze wel hebben hoor. Ik zie dat je dat prettig vind.

Wat dacht je van dit:
"Ik heb geen hoge dunk van personen die met vlaggen zwaaien en prat op een (hun) nationaliteit gaan. Dat soort figuren is het schuim van de natie. Van elke natie."

Hoe verzin je dit

donderdag 5 februari 2004 @ 10:57:39 #70
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16905668
quote:

[..]

Hahahahaha! Ik vind je echt heel grappig. Die mensen zijn gewoon trots op hun land en tonen dat! Dus je vind het ook erg dat wij hier met Koninginnedag met vlaggen lopen te zwaaien..

Niet erg, wel achterlijk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_16905763
Dit is echt de laatste waarschuwing om het gehak op elkaar achterwege te laten. Onderbouw je mening met argumenten, of post gewoon niet.
  donderdag 5 februari 2004 @ 11:03:08 #72
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16905784
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:01 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Dit is echt de laatste waarschuwing om het gehak op elkaar achterwege te laten. Onderbouw je mening met argumenten, of post gewoon niet.
Excuses, ik kwam er wat laat invallen, en dacht dat dit de tendens van het topic was.
pi_16906552
Bush gebruikt het homohuwelijk alleen maar als eerste stap om aan de Grondwet te gaan sleutelen. Verder zal het hem aan zijn reet roesten of homo's trouwen of niet want hij hoeft die plechtigheden niet bij te wonen.
En aan Bush is inderdaad niets goeds te ontdekken. Een beetje mensenkenner hoeft maar even naar dat rothoofd te kijken om te zien wat voor vlees hij in de kuip heeft. Een gevaarlijke en enge man.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2004 @ 11:33:33 #74
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16906557
Ik vind het jammer dat een conservatieve homofobengroep de moraal van de rest van het land bepaalt. Ik denk dat de meeste amerikanen het niet zo'n probleem zouden vinden. De persoonlijke opvattingen van Bush zouden op de 2e plaats moeten staan met de wil van het volk op de 1e.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_16906595
laten we even de amerikaanse cultuur onder de loep nemen.
150 jaar geleden werden ongeveer alle gevangenen en al het andere uitshcot over de oceaan gestuurd. In een zin waren dat criminelen. De rest van de mensen die daar is aangekomen, waren arme, kansloze europeanen (heel veel ieren btw) die toch niks aan hun leven hadden.
NOu dat is idd een afkomst waar je trots op bent.
Oh en dan vergeet ik nog de onderdrukkign van de echte inwoners van Amerika.

USA, we're proud of you.

En als alle mensen die hier zo fanatiek voor de VS zijn, een keer alleen hun ogen openden en echt keken wat er allemaal aan de hand is in dat land, was deze discussie er niet.

FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2004 @ 11:45:34 #76
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16906858
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:35 schreef boskov het volgende:
150 jaar geleden werden ongeveer alle gevangenen en al het andere uitshcot over de oceaan gestuurd. In een zin waren dat criminelen. De rest van de mensen die daar is aangekomen, waren arme, kansloze europeanen (heel veel ieren btw) die toch niks aan hun leven hadden.

USA, we're proud of you.

En als alle mensen die hier zo fanatiek voor de VS zijn, een keer alleen hun ogen openden en echt keken wat er allemaal aan de hand is in dat land, was deze discussie er niet.

Euh, ik denk dat je je verward met Australie. De USA is nooit echt gebruikt als strafkolonie hoor! Het is juist gesticht door mensen die gevlucht waren voor geloofsvervolging. Het is ironisch dat die mensen die vluchtten voor onderdrukking van hun geloof, nu anderen onderdrukken in naam van dat geloof.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_16907279

einde quote

Hum, wat mij opvalt is dat de mensen die hier zo fanatiek USA -haters zijn, een doorsnee ontwikkelng van een Mavo 3 Klantje hebben

Vooroordelen
Onweten
Polemiek

Ik ben geen USA fan , maar als ik basis van de posts hier moet kiezen , dan met wapperende vlag voor de USA , want het andere kamp is te stom om voor te dansen

Oh en dan vergeet ik nog de onderdrukkign van de echte inwoners van Amerika
einde quote

Hoe verzin je het

donderdag 5 februari 2004 @ 12:06:15 #78
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_16907388
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:13 schreef Castor het volgende:

[..]

en waarom?? waarom zou je er tegen zijn? ik snap dat niet. En dat is meteen het punt in amerika: ze kijken er alleen naar wat anderen niet mogen, maar als ze zelf bedreigd worden, dan gaan ze pas protesteren.

ik vind het maar een schijnheilig zootje daar.

en trouwens, ik las dat bush een amendement wilt indienen, hij wilt koste wat het kost dat tegenhouden... waarom??? ik snap het niet..

put
your
clothes
on!
  donderdag 5 februari 2004 @ 12:07:17 #79
24184 speedfreakssj
pi_16907422
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:02 schreef CANARIS het volgende:

einde quote

Hum, wat mij opvalt is dat de mensen die hier zo fanatiek USA -haters zijn, een doorsnee ontwikkelng van een Mavo 3 Klantje hebben

Vooroordelen
Onweten
Polemiek

Ik ben geen USA fan , maar als ik basis van de posts hier moet kiezen , dan met wapperende vlag voor de USA , want het andere kamp is te stom om voor te dansen

einde quote

Hoe verzin je het

Die MAVO 3 klantjes weten anders WEL hoe ze moeten quoten.

marre, ik vind bush gewoon een 2e hitler, meneer wil alles volgens ZIJN ideëen maken. en het volk? die heeft niks te willen.
Ein Folk Ein Reich, Ein Bush.
en iedereen die het er niet mee eens is word afgemaakt.

En dan irak, alleen voor de olie en de macht heeftie het gedaan want er zijn helemaal geen wapens, en ALS ze er zijn heeft de USA ze ZELF gegegeven.

net als bij Bin-Laden, hebben ze ook zelf opgeleid.

donderdag 5 februari 2004 @ 12:08:50 #80
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16907461
@Jerruh

Waarom? Omdat ze homo's als een ongezonde uitwas zien en het dus niet willen dat hun 'heilige' huwelijk door homo's 'besmeurd' wordt. Het is een conservatieve gedachtengang dat uitgaat van hun eigen vooroordelen.

donderdag 5 februari 2004 @ 12:10:48 #81
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16907514
nu we aan het quoten zijn:

"Wie er ook maar de hand op legt over
mij te regeren, is een usurpator en
een tyran. Ik verklaar hem mijn vijand"
- Pierre-Joseph Proudhon.

"A fascist system is absolutist - power goes
from top-down. Then the ideal state must be
top-down control with the public essentially
following orders.
Let's take a look at a capitalist corporations.
If you look at what they are, power goes strictly
from top-down, from the board of directors to
managers to lower managers and ultimately to the
people on the shop floor, typing messages, bringing
coffee and so on.
Of course, people can disrupt and make suggestions,
but the same is true for a slave society."
- Erich Fromm.

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_16907989
Quote van een fokker (sorry kweet z'n naam niet meer): "Als de indianen een strenger immigratiebeleid hadden gevoerd, was het nu niet zo'n puinhoop geweest in Amerika". Ik vond 'm wel raak. Maar dit ter zijde....

Bush heeft één grote ambitie: net zo legandarisch worden als illustere voorgangers zoals Washington, Lincoln, Roosevelt, Kennedy etc. (ook al waren sommigen Democraat).
Hij probeert ook wanhopig om 'legendarische oneliners' te maken die ooit in de geschiedenisboeken zullen schitteren, in de zin van "Ich bin ein Berliner". Valt echt op. Alleen blijven die uitspraken van Bushke niet hangen. Hij is uit op eeuwige roem, vandaar ook de hervatting van het ruimtevaartprogramma (wie o wie deed dat ook al weer eerder...JFK).

(en ik vind het huwelijk een achterhaald verschijnsel, dus waarom die homo's willen trouwen snap ik ook niet. Maar ze moeten het zelf weten. 't Is hun leven).

iig. 'k Hou nie van Bush.

donderdag 5 februari 2004 @ 12:39:27 #83
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_16908272
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:06 schreef Jerruh het volgende:

[..]

en waarom?? waarom zou je er tegen zijn? ik snap dat niet. En dat is meteen het punt in amerika: ze kijken er alleen naar wat anderen niet mogen, maar als ze zelf bedreigd worden, dan gaan ze pas protesteren.

ik vind het maar een schijnheilig zootje daar.

en trouwens, ik las dat bush een amendement wilt indienen, hij wilt koste wat het kost dat tegenhouden... waarom??? ik snap het niet..

Tja, ik ben het niet eens met Bush, maar het verbaast me niet dat hij deze opstelling heeft. Ook met het oog op de komende verkiezingen is het voor Bush niet onverstandig om hier duidelijk de kant te kiezen van de meerderheid van het amerikaanse volk.

Jammer, maar niet onverwacht of schokkend.

FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2004 @ 13:33:30 #84
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16909981
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:02 schreef CANARIS het volgende:

einde quote

Vooroordelen
Onweten
Polemiek

einde quote

Hoe verzin je het

Canaris, je kan het niet eens zijn met de mening van mensen, prima. Het is dan wel zo netjes om aan te geven waarom in jouw ogen mensen het verkeerd hebben, en ook een onderbouwing geven voor jouw standpunt. Je post nu is fout opgebouwd (gebruik de tags een!) en je roept wat zonder onderbouwing. Als je meent het beter te weten, is dit geen manier om ervoor te zorgen dat mensen je serieus nemen.

Graag zie ik dus onderbouwing tegemoed, dan kan ik met redelijke argumenten het onderuit schoppen .

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2004 @ 13:34:51 #85
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16910021
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:39 schreef Castor het volgende:

[..]

Tja, ik ben het niet eens met Bush, maar het verbaast me niet dat hij deze opstelling heeft. Ook met het oog op de komende verkiezingen is het voor Bush niet onverstandig om hier duidelijk de kant te kiezen van de meerderheid van het amerikaanse volk.

Jammer, maar niet onverwacht of schokkend.

Ik heb meer het idee dat het door peer pressure komt die homofobie, dan door echte persoonlijke meningen. Je staat in de US natuurlijk behoorlijk onder druk als jouw mening afwijkt van anderen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:07:05 #86
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16911051
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:55 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Wat dacht je van dit:
"Ik heb geen hoge dunk van personen die met vlaggen zwaaien en prat op een (hun) nationaliteit gaan. Dat soort figuren is het schuim van de natie. Van elke natie."

Hoe verzin je dit

Dat komt niet uit mijn eerste reactie in dit topic....
Benjamin Franklin
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:13:15 #87
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_16911234
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:07 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Dat komt niet uit mijn eerste reactie in dit topic....

Wat ben je toch een SMERIGE BLOEDHOND

Ik heb het toch godverdomme over je reactie op de post van mij en die andere gozert, stomme ROTHOND die je er rondloopt!!

donderdag 5 februari 2004 @ 14:13:52 #88
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_16911255
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:42 schreef WeirdMicky het volgende:

het is WeirdMicky

Aah, ik ziet dat gij m'n profiel hebt gelezen.
Ok, ik zal het niet meer doen, WeirdMinnie.
pi_16911353
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:13 schreef Takemenow het volgende:
Wat ben je toch een SMERIGE BLOEDHOND

Ik heb het toch godverdomme over je reactie op de post van mij en die andere gozert, stomme ROTHOND die je er rondloopt!!

Jongens, schelden is nergens voor nodig en slechts een zwaktebod.
pi_16911397
Lompe dictator dat hij is
Delivered without an information leaflet
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:19:12 #91
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_16911411
Mikrosoft, Freud en Boskov >
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:19:45 #92
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_16911431
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jongens, schelden is nergens voor nodig en slechts een zwaktebod.

Sorry hoor, maar die gast haalt me het bloed onder de nagels vandaan
  Moderator donderdag 5 februari 2004 @ 14:30:28 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16911750
quote:

[..]

ik haat figuren die zich schamen voor hun eigen vlag, dat soort figuren zijn de schuim van de natie. Van elke natie.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_16911790
quote:
WTF is er mis met het dragen/uithangen/zwaaien van de vlag van het land waar je trots op bent?
Waarom zou je uberhaupt trots zijn op je land? Ik ben ook niet trots op Nederland, ondanks dat ik er geboren ben. Je kunt alleen maar trots zijn op zaken die je zelf bereikt hebt. Als je met een vlag gaat lopen zwaaien omdat je trots bent op je land dan snap ik dat niet.
The people who created MIME not only should be convicted, they should be shot on the spot. (Linus Torvalds)
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:32:27 #95
80328 BFSkinner
give me childeren
pi_16911812
Bush schiet je kop eraf, dus bek houwe
-Shrink-
  FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2004 @ 14:37:59 #96
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16911973
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik haat figuren die zich schamen voor hun eigen vlag, dat soort figuren zijn de schuim van de natie. Van elke natie.

Zou jij jouw standpunt toe kunnen lichten? Ik ben zeer benieuwd naar de onderbouwing.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:41:01 #97
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_16912058
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:31 schreef Siertuin het volgende:

[..]

Waarom zou je uberhaupt trots zijn op je land? Ik ben ook niet trots op Nederland, ondanks dat ik er geboren ben. Je kunt alleen maar trots zijn op zaken die je zelf bereikt hebt. Als je met een vlag gaat lopen zwaaien omdat je trots bent op je land dan snap ik dat niet.

Ik ben ook niet trots op Nederland, sterker nog ik wil hier weg maar daar had ik al eens een topic over geopend en toen werd ik belachelijk gemaakt.....
pi_16912359
quote:
Ik ben ook niet trots op Nederland, sterker nog ik wil hier weg maar daar had ik al eens een topic over geopend en toen werd ik belachelijk gemaakt.....
Dat bedoel ik niet.. Waarom zou je uberhaupt trots zijn op een land?
  Moderator donderdag 5 februari 2004 @ 14:53:34 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16912450
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:37 schreef freud het volgende:

[..]

Zou jij jouw standpunt toe kunnen lichten? Ik ben zeer benieuwd naar de onderbouwing.

nee niet echt want het slaat nergens op ... net als de post waarop het een reactie is.

zet de dingen is in zijn context voor je erop reageerd

donderdag 5 februari 2004 @ 14:54:04 #100
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_16912472
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:41 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Dat komt omdat nederland ver-amerikaniseert......
laat Amerika maar lekker Amerika blijven
Era Vulgaris
  Moderator donderdag 5 februari 2004 @ 14:54:44 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16912492
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:50 schreef Siertuin het volgende:

[..]

ik ben trots op de manier waarop wij hier leven, daar heb ik ook aan meegewerkt door te stemmen, belastingcentjes te betalen etc.
  FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2004 @ 14:55:36 #102
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16912518
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:50 schreef Siertuin het volgende:

[..]

Omdat mensen trots zijn op een groep waartoe ze behoren? Beetje rare vraag. Je vraagt toch ook niet de reden achter waarom mensen verliefd worden of iets dergelijks? Ik denk dat het beter is om te vragen waarom mensen die trots zijn op een land, het toestaan dat hun leiderschap zulke dingen doet. Als je trots bent op een land, maar je hebt een leider die hard werkt aan een internationale zwarte schaap nominatie, dan pak je die leider toch aan?

Ik denk dat het amerikaanse volk vaak te lui en geindoctrineerd is om zelfstandig meningen te vormen uit bronnen waarover nagedacht is. Er zijn genoeg manieren om je tegenwoordig goed te laten informeren, maar die moeite nemen mensen niet meer. Die houding is helaas ook aan het overslaan naar Europa...

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:55:47 #103
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_16912523
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:32 schreef BFSkinner het volgende:
Bush schiet je kop eraf, dus bek houwe
We willen allemaal dat Bush verdwijnt.....maar stel dat ie nou vermoord wordt door een sluipschutten (bijvoorbeeld)... draaien de Amerikanen helemaal door in hun gedachtengoed over veiligheid....brrr
Era Vulgaris
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:56:13 #104
17166 error
gewoon fout!?
pi_16912540
quote:
klopt. de VS heeft een cultuur, een cultuur van angst. angst voor alles en iedereen. en op basis daarvan worden er allemaal 'verdedigende' vrijheden toegestaan. Om je te verdedigen tegen alles waar je bang voor bent en dat is nogal wat als je amerikaan bent.
Ach, het ligt eraan van welke kant je het bekijkt.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:57:25 #105
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_16912593
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:55 schreef freud het volgende:

[..]

Omdat mensen trots zijn op een groep waartoe ze behoren? Beetje rare vraag. Je vraagt toch ook niet de reden achter waarom mensen verliefd worden of iets dergelijks? Ik denk dat het beter is om te vragen waarom mensen die trots zijn op een land, het toestaan dat hun leiderschap zulke dingen doet. Als je trots bent op een land, maar je hebt een leider die hard werkt aan een internationale zwarte schaap nominatie, dan pak je die leider toch aan?

Ik denk dat het amerikaanse volk vaak te lui en geindoctrineerd is om zelfstandig meningen te vormen uit bronnen waarover nagedacht is. Er zijn genoeg manieren om je tegenwoordig goed te laten informeren, maar die moeite nemen mensen niet meer. Die houding is helaas ook aan het overslaan naar Europa...

Inderdaad...... blijkt als je met je Havo in Amerika gaat studeren je meteen heel hoog wordt aangeschreven, dat zegt wel wat over het onderwijs daar
Era Vulgaris
  FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2004 @ 14:58:18 #106
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16912620
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:56 schreef error het volgende:

[..]

klopt. de VS heeft een cultuur, een cultuur van angst. angst voor alles en iedereen. en op basis daarvan worden er allemaal 'verdedigende' vrijheden toegestaan. Om je te verdedigen tegen alles waar je bang voor bent en dat is nogal wat als je amerikaan bent.

Bang maken is een effectieve manier om mensen afhankelijk van je te maken. Met enig nadenken zie je dat de bedreiging nergens op slaat, maar nadenken is iets wat niet meer in de mode is (zie mijn vorige post).
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:00:36 #107
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_16912680
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:56 schreef error het volgende:

[..]

Een cultuur van vrijheid (zeggen ze) maar je hebt daar alleen vrijheid als je genoeg geld hebt.....
een cultuur van uiterlijk, trots, geld, prestatie en patriotisch (typ ik dat woord nou goed?) denken
Era Vulgaris
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:01:58 #108
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_16912721
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:58 schreef freud het volgende:

[..]

Bang maken is een effectieve manier om mensen afhankelijk van je te maken. Met enig nadenken zie je dat de bedreiging nergens op slaat, maar nadenken is iets wat niet meer in de mode is (zie mijn vorige post).

Je kan niet goed nadenken als de media in Amerika eenzijdig is en (waarschijnlijk dan ook) van lage kwaliteit, en terug op het onderwerp, de regering Bush heeft naar mening CNN etc aardig in de hand

[Dit bericht is gewijzigd door Vassili_Z op 05-02-2004 15:03]

Era Vulgaris
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:02:42 #109
17166 error
gewoon fout!?
pi_16912739
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:58 schreef freud het volgende:

[..]

Angst is inderdaad een hele goede manier om mensen van je afhankelijk te maken, maar mijn punt gaat verder dan dat. De angst is de cultuur geworden, waardoor ook de leiders vol zitten met angst en daar hun beslissingen op baseren. Ze gebruiken dus niet de angst imho bewust als tool, maar herkennen het zelf niet eens meer als angst. Ze noemen het bijv. patriotisme en gebruiken dat om naar alles uit te halen wat ze angst inboezemt. Nogmaals imho zonder dat ze zich daar zelf van bewust zijn (wat het niet minder erg maakt)
  FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2004 @ 15:03:33 #110
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16912765
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:57 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Inderdaad...... blijkt als je met je Havo in Amerika gaat studeren je meteen heel hoog wordt aangeschreven, dat zegt wel wat over het onderwijs daar

Ik denk dat opleidingsniveau geen excuus mag zijn om je niet te informeren. Er zijn gewoon mensen die beter met hun handen zijn. Met domme/luie mensen heb ik het liever over mensen die hun capaciteiten niet willen benutten omdat dat misschien wat moeite kost. Er zijn erg prestigieuze scholen daar, dus ik denk niet dat het niveau zoveel lager ligt als hier. Het is alleen erg anders. Hier is meer niveau aangebracht in de vervolgopleiding. Als ik echter kijk hoeveel procent van de jongeren op het MAVO of lager zit, dan schrok ik! Ik zou dus niet te snel zeggen dat het niveau daar lager is.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2004 @ 15:05:13 #111
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16912803
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:02 schreef error het volgende:

[..]

Angst is inderdaad een hele goede manier om mensen van je afhankelijk te maken, maar mijn punt gaat verder dan dat. De angst is de cultuur geworden, waardoor ook de leiders vol zitten met angst en daar hun beslissingen op baseren. Ze gebruiken dus niet de angst imho bewust als tool, maar herkennen het zelf niet eens meer als angst. Ze noemen het bijv. patriotisme en gebruiken dat om naar alles uit te halen wat ze angst inboezemt. Nogmaals imho zonder dat ze zich daar zelf van bewust zijn (wat het niet minder erg maakt)

Het is inderdaad een zelfversterkend systeem. Bange mensen kiezen mensen die er wat aan doen, en je doet er pas wat aan als je zelf bang bent. Met alle maatregelen ga je je weer banger voelen en wil je nog meer maatregelen, etc.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:07:54 #112
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_16912876
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:03 schreef freud het volgende:

[..]

Ik denk dat opleidingsniveau geen excuus mag zijn om je niet te informeren. Er zijn gewoon mensen die beter met hun handen zijn. Met domme/luie mensen heb ik het liever over mensen die hun capaciteiten niet willen benutten omdat dat misschien wat moeite kost. Er zijn erg prestigieuze scholen daar, dus ik denk niet dat het niveau zoveel lager ligt als hier. Het is alleen erg anders. Hier is meer niveau aangebracht in de vervolgopleiding. Als ik echter kijk hoeveel procent van de jongeren op het MAVO of lager zit, dan schrok ik! Ik zou dus niet te snel zeggen dat het niveau daar lager is.

Zeg nou zelf...je hebt zelfs Universiteiten om tuinman te worden...
Era Vulgaris
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:09:19 #113
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16912916
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:05 schreef freud het volgende:

[..]

Het is inderdaad een zelfversterkend systeem. Bange mensen kiezen mensen die er wat aan doen, en je doet er pas wat aan als je zelf bang bent. Met alle maatregelen ga je je weer banger voelen en wil je nog meer maatregelen, etc.

Bowling for Columbine....
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:09:31 #114
17166 error
gewoon fout!?
pi_16912923
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:05 schreef freud het volgende:

[..]

Thanx, you got my point

Om zo'n systeem te doorbreken is een rigoreuze ommekeer nodig en dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Maar de geschiedenis leert dat niets onmogelijk is....

donderdag 5 februari 2004 @ 15:11:00 #115
17166 error
gewoon fout!?
pi_16912972
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:09 schreef joeplemmens het volgende:

[..]

Bowling for Columbine....

and it is happening right here!

maar dat is verder OT, dus bij deze:
WAT IS DIE BUSH EEN EIKEL!

FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2004 @ 15:26:04 #116
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16913373
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:07 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Zeg nou zelf...je hebt zelfs Universiteiten om tuinman te worden...

Je hebt hier HBO opleidingen om rockster te worden... Tuinman lijkt me wat overdreven, landschapsarchitectuur denk ik. Chirurg kan je ook lichaamsmonteur noemen .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:57:22 #117
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_16914298
quote:
Je bedoelt bijv. al die Californische gay porno dat Amerika de wereld over exporteert?

Homo's die zielsveel van elkaar houden laten trouwen kan zogenaamd niet volgens de Amerikaanse cultuur, maar sexueel geëxploiteerd worden omdat het geld in het laatje brengt is blijkbaar wel typisch Amerikaanse "cultuur" !!!

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  donderdag 5 februari 2004 @ 16:01:31 #118
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_16914454
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:10 schreef tong80 het volgende:
Kerry en Bush zijn allebei Skull & Bones lid; 2 handen op 1 buik dus...
Benno Barnard
  Moderator donderdag 5 februari 2004 @ 16:07:00 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16914620
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:01 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

jezus christus hey hoeveel van die organisaties zijn er wel niet in de VS???

ik hoor iedere dag weer wat nieuws

pi_16914946
quote:

[..]

Volgens mij mis ik iets. Hierboven vermijd je iedere discussie over de Amerikaanse cultuur (die heus wel bestaat) door over vlagvertoon te mieren, maar nog geen dag later verwijt je een ander zijn onfatsoenlijke discussiemethode:

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  donderdag 5 februari 2004 @ 16:21:43 #121
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_16915096
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:01 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

The secret society that ties Bush and Kerry

Skull & Bones: The Secret Society That Unites John Kerry and President Bush

Benno Barnard
  donderdag 5 februari 2004 @ 16:23:06 #122
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16915146
Voor onze begrippen is dit heel vreemd.. het feit dat bush dit niet wil. Maar de situatie ligt daar veel gevoeliger omdat veel mensen daar christelijk zijn en het idee verwerpelijk is volgens hun.

Als het huwelijk er niet doorheen komt laten ze dan iig. een soort relatiestatus register opzetten. Zodat toch duidelijk gemaakt kan worden dat homo's of lesbiennes een relatie hebben.

Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  donderdag 5 februari 2004 @ 16:25:23 #123
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16915223
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:17 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Volgens mij mis ik iets. Hierboven vermijd je iedere discussie over de Amerikaanse cultuur (die heus wel bestaat) door over vlagvertoon te mieren, maar nog geen dag later verwijt je een ander zijn onfatsoenlijke discussiemethode:

De discussie over de Amerikaanse cultuur hoef ik niet aan te gaan.
Anderen in dit topic hebben dat al voor mij gedaan.
Benjamin Franklin
  donderdag 5 februari 2004 @ 16:27:06 #124
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_16915274
Btw, ik ben trouwens absoluut niet pro-huwelijks instituut, maar ben wél pro-choice!
Benno Barnard
pi_16915298
quote:
Zei de Nederlander .
-
pi_16915335
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:35 schreef boskov het volgende:

USA, we're proud of you.

1: Je verwart Amerika met Australie.
2: Ik zou niet weten waarom je niet trots zou moeten zijn op arme, kansloze Europeanen die een grote verhuizing ondernemen om toch nog een goed bestaan te hebben. Die Ieren kon je het moeilijk kwalijk nemen dat ze arm en kansloos waren (Corn laws en meer van dat fraais). Maar blijkbaar staat alleen een afkomst van louter blauwbloeden een natie fraai. Jij stamt uiteraard ook van de Duitse Keizer en de Keizerin van India af.

Als je het verre verleden blijkbaar van belang vindt, dan scheer je zeker ook nog kinderen van foute ouders kaal en ontzeg je Nederlanders het recht om anderen te bekritiseren met verwijzing naar de heldendaden van Coen, Van Heutsz, Colijn, Van Dalen, de Turk, Slachter, enz. ?

Voorts is het werkelijk niet gemakzuchtig om te eindigen met een oproep tot het open van de ogenen, zonder ooit aan te tonen dat ze gesloten zijn.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_16915373
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:25 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

De discussie over de Amerikaanse cultuur hoef ik niet aan te gaan.
Anderen in dit topic hebben dat al voor mij gedaan.

Ik zie er verrekt weinig van. Tenminste, ze zijn hem hoogstens aangegaan, maar ik hoop toch dat je niet van mening bent dat ze hebben gewonnen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 16:57:40 #128
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16916240
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:30 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Ik zie er verrekt weinig van. Tenminste, ze zijn hem hoogstens aangegaan, maar ik hoop toch dat je niet van mening bent dat ze hebben gewonnen.

Huh? Dit soort discussies kan niemand winnen. Zelfs als beide kanten overtuigende argumenten aandragen, zullen ze de respectievelijke 'tegenstanders' niet weten te overtuigen.
Een en ander hangt af van hoe je 'cultuur' definieert. In mijn definitie heeft Amerika geen cultuur, in de hunne wel.
Benjamin Franklin
pi_16916932
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:57 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Huh? Dit soort discussies kan niemand winnen. Zelfs als beide kanten overtuigende argumenten aandragen, zullen ze de respectievelijke 'tegenstanders' niet weten te overtuigen.
Een en ander hangt af van hoe je 'cultuur' definieert. In mijn definitie heeft Amerika geen cultuur, in de hunne wel.

Maar waarom heeft Amerika dan geen cultuur? Henry James, William James, Whitman, Langston Hughes, T.S. Eliot, Updike, de klassieke films, de jazz, enz.
pi_16917300
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:57 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

In mijn definitie heeft Amerika geen cultuur, in de hunne wel.

Ah, jij hebt een "eigen" definitie van cultuur. Doe niet zo raar, joh! Zeggen dat Amerika geen cultuur heeft is hetzelfde als zeggen dat de Opel Astra geen auto is. Je kunt wel zeggen dat de Astra niet voldoet aan de eisen die je stelt aan een auto maar het blijft een auto hoor.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_16917408
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:17 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Maar waarom heeft Amerika dan geen cultuur? Henry James, William James, Whitman, Langston Hughes, T.S. Eliot, Updike, de klassieke films, de jazz, enz.

Wetenschap en de voortbrengselen daarvan zijn ook culturele uitingen dus we kunnen nog een behoorlijke tijd doorgaan met voorbeelden van de Amerikaanse cultuur opnoemen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:14:51 #132
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16919017
quote:
Tja als je de Moslim cultuur mag verachten zoals jij bijv. doet....wat zou er dan mis zijn met het verachten van de Amerikaanse cultuur he?
Krekker is de bom!
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:20:24 #133
619 pierce
We hebben een P.....
pi_16919186
Laat je toch niet koeioneren, bush bush, bush bush....

Hoe dan ook Bush is nou eenmaal een debiel, met een chromosoom te veel (of was het nou te weinig?) anyway, hoe sneller er een nieuwe president is hoe beter.

pi_16932681
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:29 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

1: Je verwart Amerika met Australie.
2: Ik zou niet weten waarom je niet trots zou moeten zijn op arme, kansloze Europeanen die een grote verhuizing ondernemen om toch nog een goed bestaan te hebben. Die Ieren kon je het moeilijk kwalijk nemen dat ze arm en kansloos waren (Corn laws en meer van dat fraais). Maar blijkbaar staat alleen een afkomst van louter blauwbloeden een natie fraai. Jij stamt uiteraard ook van de Duitse Keizer en de Keizerin van India af.

Als je het verre verleden blijkbaar van belang vindt, dan scheer je zeker ook nog kinderen van foute ouders kaal en ontzeg je Nederlanders het recht om anderen te bekritiseren met verwijzing naar de heldendaden van Coen, Van Heutsz, Colijn, Van Dalen, de Turk, Slachter, enz. ?

Voorts is het werkelijk niet gemakzuchtig om te eindigen met een oproep tot het open van de ogenen, zonder ooit aan te tonen dat ze gesloten zijn.

ik verwar niks, naast australie werden er veel mensen naar amerika geschopt.

verder heb ik het er alleen over dat Amerika GEEN cultuur heeft, immers het land bestaat pas 120 jaar. En in die 120 jaar heeft het met biljarden schuld een welvarend land opgebouwd. Ja zo lastig is dat ook niet. Ik Joegoslavie is er een burgeroorlog onstaan, nadat de nationalisten aan de macht kwamen. En die kwamen er aan de macht omdat de Verenigde Staten van Joegoslavie eisden om hun staatsschuld (van toentertijd 4 miljard dollar) in een keer terug te betalen, daardoor stortte het hele land in elkaar.
Mijn punt is, dat de Verenigde staten helemaal niks hebben. Het hele land is gebouwd op geleend geld en op schulden, en er zijn nog mensen die durven te beweren dat Amerika een cultuur heeft. Als je een beetje de geschiedenis van Amerika kent weet je dat deze voornamelijk uit oorlogen bestaat. En idd de angst is de cultuur daar. New Mexico is gekocht (opgeeist)van mexico omdat men dat nodig vond.
Alaska is onder grote druk van de VS aan de VS verkocht door de Russen, alleen omdat ze bang waren voor Rusland.

Het gaat er om dat een land als nederland een cultuur heeft, een geschiedenis die eeuwen terug gaat, de Vs is zelf een kolonie geweest, die gewoon verkocht is voor Suriname....

vrijdag 6 februari 2004 @ 02:00:53 #135
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16932851
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 18:20 schreef pierce het volgende:
Laat je toch niet koeioneren, bush bush, bush bush....

Hoe dan ook Bush is nou eenmaal een debiel, met een chromosoom te veel (of was het nou te weinig?) anyway, hoe sneller er een nieuwe president is hoe beter.

Denk eerder dat jij een debiel bent met dit soort reply's

Ongefundeerd en zeer dom.

pi_16932952
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 01:46 schreef boskov het volgende:

[..]

ik verwar niks, naast australie werden er veel mensen naar amerika geschopt.

verder heb ik het er alleen over dat Amerika GEEN cultuur heeft, immers het land bestaat pas 120 jaar. En in die 120 jaar heeft het met biljarden schuld een welvarend land opgebouwd. Ja zo lastig is dat ook niet. Ik Joegoslavie is er een burgeroorlog onstaan, nadat de nationalisten aan de macht kwamen. En die kwamen er aan de macht omdat de Verenigde Staten van Joegoslavie eisden om hun staatsschuld (van toentertijd 4 miljard dollar) in een keer terug te betalen, daardoor stortte het hele land in elkaar.
Mijn punt is, dat de Verenigde staten helemaal niks hebben. Het hele land is gebouwd op geleend geld en op schulden, en er zijn nog mensen die durven te beweren dat Amerika een cultuur heeft. Als je een beetje de geschiedenis van Amerika kent weet je dat deze voornamelijk uit oorlogen bestaat. En idd de angst is de cultuur daar. New Mexico is gekocht (opgeeist)van mexico omdat men dat nodig vond.
Alaska is onder grote druk van de VS aan de VS verkocht door de Russen, alleen omdat ze bang waren voor Rusland.

Het gaat er om dat een land als nederland een cultuur heeft, een geschiedenis die eeuwen terug gaat, de Vs is zelf een kolonie geweest, die gewoon verkocht is voor Suriname....

Er kunnen wel veel mensen heengeschopt zijn, maar aangezien Amerika 150 jaar geleden onafhankelijk was, is de kans dat alle criminelen daar ook aangenomen werden behoorlijk kleiner dan in de kroonkolonie Australie. En als de instroom te groot werd, kreeg je de IRL.

Ik zie hoegenaamd geen ijzeren logica in de stelling dat een land geen cultuur kan hebben omdat het pas 120 jaar bestaat en, nog afgezien van de overweldigende bewijzen dat er wel degelijk een Amerikaanse cultuur bestaat, denk ik dat die alleen al te ontkrachten is met het grote aantal staten dat in die spanne tijds een cultuur ontwikkelde. En dat zijn waarachtig niet de minsten. De moderne Duitse cultuur bijvoorbeeld is werkelijk niet zo gek oud en hangt sterk samen met de opgang van Pruisen.

Er zijn wel meer staten wier geschiedenis voor een niet onaanzienlijk deel uit oorlog bestaat. De hooggeroemde Romeinen bijvoorbeeld, die ook nauwelijks een cultuur hadden totdat ze andermans elegantieen leerden kennen. Of, om dichterbij huis te blijven: hoewel wij niet bekend staan als het meest krijgshaftige volk, zijn vrijwel al onze nationale helden soldaat of zeeman geweest.
Bovendien vind ik het een nogal boude stelling dat de Amerikaanse geschiedenis voor een groot deel uit oorlogen bestaat. Het waren ook niet altijd oorlogen waarop de VS zelf aanstuurde.

Rusland, daar noem je trouwens ook een staat die bij elkaar gevochten en gejat is. Heeft Rusland een cultuur? Popes en feeen ja, de rest hebben ze moeten leren.

De VS waren geen kolonie. New York was een kolonie. Bovendien is Nederland zelf ook niet altijd zelfstandig geweest.

vrijdag 6 februari 2004 @ 02:19:29 #137
53131 Metalpunk
Persona Non Grata
pi_16933113
ik snap die vent ook niet echt....
als zoveel mensen van je bevolking homo zijn (en dat zijn er in de USA best wel veel)en willen trouwen, waarom zou je t dan willen verbieden???

idd... Buch is een machtsgeil manneke die wel wat weg heeft van Balkenende (of is het andersom) met zn Normen en Waarden

The ruthless calls within, For the haunting now begins
  vrijdag 6 februari 2004 @ 02:20:23 #138
53131 Metalpunk
Persona Non Grata
pi_16933122
oja.... CHRISTELIJKE normen en waarden...
waarmee je in de USA een hoop mensen voor t hoofd stoot...
(t is daar toch zo'n smeltkroes van culturen??)
The ruthless calls within, For the haunting now begins
  vrijdag 6 februari 2004 @ 02:40:52 #139
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_16933455
America en cultuur whahahahahahhaha

Ze hebben al het gajes wat ze hier konden vinden naar dat land geschopt,
de rest van dat tuig is uit zichzelf vertrokken naar 'het beloofde land'.
Waar ze eerst de indianen de koppen insloegen en daarna elkaar.
Geen kip was meer veilig daar.
Nee laten we de overgebleven, inmiddels drankverslaafde Indianen in Kampen stoppen en die steeds kleiner maken, das een goed idee.....

quote:
Welcoming with open arms and, with open hearts
in the end they found their arms in shackles and their hearts torn out
this country named "america", is built on graves
of the natives who lived here before, genocide took place
the word "america" means "freedom" - as in, "free to kill the free..."
Quote van Anti-Flag.

Nog wat leuke voorbeelden:
Er is een tiet op tv te zien, en heel america staat op zn kop.
Maar ondertussen schieten de Americaanse supersterren elkaar op TV de kop in in van die holywood films, dat dan weer wel....

Weet je wat nog het ergste is?
Hier begint het op DAAR te lijken
Zodra het te ver gaat ben ik hier pleite

Ohja wat zijn dan voorbeelden van Americaanse cultuur?
Het vrijheidsbeeld? (Kadootje van Frankrijk)
Macdreck? (Vreet je maar vet)
Wapenhandel? (Schiet elkaar maar dood)
Nationalisme/patriotisme? (Dat hadden sommige mensen in wo2 ook)
Atoombommen? (leuk laat een hele stad verdwijnen)
Wat is er daar in hemelsnaam aan cultuur te vinden?

De enige cultuur die ze daar hebben is Angst.

Ik durf te stellen dat microscopisch ongedierte in mijn bilnaad meer cultuur heeft dan de Americanen

Sorry voor politiek incorrecte uitspraken hier, ik ben aant pils

Spend a lifetime working for these people, to make what they earn in one day,
there are options to choose, i call it social progress, progress to not be abused! -Anti flag
  vrijdag 6 februari 2004 @ 02:45:27 #140
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_16933520
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 02:40 schreef Estranged_Dream het volgende:

Nee laten we de overgebleven, inmiddels drankverslaafde Indianen in Kampen stoppen en die steeds kleiner maken, das een goed idee.....
[..]

Quote van Anti-Flag.

Maar ondertussen schieten de Americaanse supersterren elkaar op TV de kop in in van die holywood films, dat dan weer wel....

Ik durf te stellen dat microscopisch ongedierte in mijn bilnaad meer cultuur heeft dan de Americanen

Wat een wonderlijk domme post met bijna alleen maar onwaarheden, maar je bent bezopen dus dan moet dat kunnen
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 6 februari 2004 @ 02:55:37 #141
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_16933665
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 02:45 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Wat een wonderlijk domme post met bijna alleen maar onwaarheden, maar je bent bezopen dus dan moet dat kunnen

Eehhmmmm......
Dank je voor deze zeer nuttige bijdrage.
Elaborate.....
Wat is er volgens jou niet waar?

Ok toegegeven, het eerste stuk ben ik niet 100% zeker van (over de indianen en het tuig, volgorde ect)
De rest is imho gewoon waar.

Trouwens kun jij wel voorbeelden van Americaanse cultuur opnoemen dan?, ik ben echt oprecht benieuwd.

there are options to choose, i call it social progress, progress to not be abused! -Anti flag
  vrijdag 6 februari 2004 @ 03:11:01 #142
8502 BAZZA
pi_16933826
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 02:55 schreef Estranged_Dream het volgende:
Eehhmmmm......
Dank je voor deze zeer nuttige bijdrage.
Elaborate.....
Wat is er volgens jou niet waar?
Wat wel kun je beter vragen
quote:
Trouwens kun jij wel voorbeelden van Americaanse cultuur opnoemen dan?, ik ben echt oprecht benieuwd.
Natuurlijk, net zoals ik dat van Nederland kan opnoemen en van Amsterdam.

De vraag is alleen wat jij er aan hebt.

quote:
cul·tuur (de ~ (v.), -turen/-tures, -turen, -turen, -turen)
1 het verbouwen van gewassen => teelt
2 geheel van voortbrengselen van een gemeenschap
3 kunst en wetenschap
4 kweek: op een voedingsbodem gekweekte micro-organismen
5 stijl
Je kunt vast wel zelf iets bedenken als je nuchter bent, om nou alles aan een zatlap uit te gaan leggen is wat zonde van mijn moeite
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 6 februari 2004 @ 03:39:26 #143
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_16933990
quote:
Wat wel kun je beter vragen
Daarmee is mn vraag niet beantwoord
Nog is me niet verteld wat niet en wel waar is volgens jou.
quote:
Natuurlijk, net zoals ik dat van Nederland kan opnoemen en van Amsterdam.
Van nederland kan ik er ook opnoemen.
Alleen bij America schiet me nix te binnen.
quote:
De vraag is alleen wat jij er aan hebt.
Nou wat ik er aan heb is dat ik dan bij de gedachte aan 'Americaanse Cultuur' aan meer kan denken dan 'infinite space' aka nergens aan.
Misschien dat mn algemene opvating over America er beter door word.
quote:
Je kunt vast wel zelf iets bedenken als je nuchter bent, om nou alles aan een zatlap uit te gaan leggen is wat zonde van mijn moeite
Als ik nucher ben kan ik me net zo goed nix bedenken,
Ik mag dan gedronken hebben, ik ben niet achterlijk.
Als je het uit kan en wil leggen mag je van mij

Trouwens als die quote de difinitie van 'cultuur' cultuur is dan voldoen de microscopische oganismen tussen mn bilnaad daar ook aan

Om de quote nog te analyseren:

quote:
cul·tuur (de ~ (v.), -turen/-tures, -turen, -turen, -turen)
1 het verbouwen van gewassen => teelt
2 geheel van voortbrengselen van een gemeenschap
3 kunst en wetenschap
4 kweek: op een voedingsbodem gekweekte micro-organismen
5 stijl
1: Wat verbouwen ze dan wat zo uniek is?
2: Wat heeft America voort gebracht dat zo goed was?
3: Das een goeie: Ik denk Einstein, Davincie, rembrand, mozart ect ect.
Helaas kan ik me geen Americaan bedenken...
4: Kweeken maken ze hier op de Melk-unie ook nog wel.
5: Zo wat voor eigen stijl hebben ze daar dan?

Cultuur is volgens mij meer iets wat generaties lang 'zo hoort' wat van ouder op kind word doorgegeven.
Gebruiken die opgevolgd worden omdat een generatie 200 jaar geleden dat ook deed, zoiets....

[edit] Ik = maffen, teruste gewenst aan alle mensen die nu nog slapen moeten gaan [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Estranged_Dream op 06-02-2004 03:55]

FOK!fotograaf vrijdag 6 februari 2004 @ 11:28:46 #144
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16938288
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 03:39 schreef Estranged_Dream het volgende:
[...]Cultuur is volgens mij meer iets wat generaties lang 'zo hoort' wat van ouder op kind word doorgegeven.
Gebruiken die opgevolgd worden omdat een generatie 200 jaar geleden dat ook deed, zoiets....
[...]
Noem eens wat cultuureigenschappen op van nederland die niet mee zijn genomen uit andere landen/volken? In europa is het ook een samensmelting, het enige verschil is, is dat de mensen over land kwamen. In de VS zitten genoeg oude gewoonten, die samen als combinatie de amerikaanse cultuur zijn. Als duidelijk voorbeeld: het alles achterlaten wat bekend is en met hard werken een nieuw bestaan opbouwen. The american dream zeg maar.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_16938831
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 02:40 schreef Estranged_Dream het volgende:

[..]

Quote van Anti-Flag.

Dank voor het bevestigen van al mijn vooroordelen jegens Amerikahaters hebt bevestigd. Dronken VMBOers slaan zinniger taal uit.

Amerikaanse cultuur? Eens zien.
Amerika is zo arm aan cultuur dat het standaardoverzicht van de Engelstalige literatuur haar letterennalatenschap heel armoedig in vier dikke delen heeft moeten proppen, zie:

http://www.bartleby.com/cambridge/

Om toch even wat namen te noemen, niet allen letterkundigen:

Whitman
De Kooning
Steinbeck
Dos Passos
T.S. Eliot (toch gedeeltelijk)
John Updike
Jackson Pollock
Copland
Gershwin
Langston Hughes
James Baldwin

Waarom zat Einstein in de VS? Omdat Amerika een nation of nations is en hij daar welkom was. Hij is er gebleven toen hij in Duitsland niet meer welkom was.

Voorts geloof ik dat de beschaafde Amerikanen niet door de planken zullen zakken van schaamte dat ze worden berispt door een dronken Europeaan die Da Vinci, da's en niks niet kan spellen.

Over angst en genocide gesproken: ga eens met dat moordicoon van je naar Georgie en vraag de mensen of ze daar wel eens honger hebben gehad.

En ga nu maar met je dreadlocks spelen, een kantoorboekhandel in je neus hangen en leuke woordspelingen op McDonald's verzinnen voor de volgende Loesjeposter.
Mijnheer de demonstrant, slaap zacht.

vrijdag 6 februari 2004 @ 12:06:02 #146
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16939369
Hoe ik denk over HET HUIDIGE america (onder Bush jr):

Blijft relevant dus ik zet hem nog eens neer:

"Wie er ook maar de hand op legt over
mij te regeren, is een usurpator en
een tyran. Ik verklaar hem mijn vijand"
- Pierre-Joseph Proudhon.

"A fascist system is absolutist - power goes
from top-down. Then the ideal state must be
top-down control with the public essentially
following orders.
Let's take a look at a capitalist corporations.
If you look at what they are, power goes strictly
from top-down, from the board of directors to
managers to lower managers and ultimately to the
people on the shop floor, typing messages, bringing
coffee and so on.
Of course, people can disrupt and make suggestions,
but the same is true for a slave society."
- Erich Fromm.

Cultuur of geen cultuur, de manier van politiek voeren, zeker Americaans buitenlandse politiek is erg arrogant en de geschiedenis staat er mee volgeschreven wat er allemaal gebeurt met zo'n instelling.
Niemand kan de wereld regeren dus ook niet America...

vrijdag 6 februari 2004 @ 12:11:48 #147
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_16939557
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:58 schreef speedfreakssj het volgende:
Dat kan en mag je niet zeggen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat homo-huwelijken betreft aan de zijde van Bush ben. Ben ik nu ook een hitler ? Nee, ik ben een nadenkend mens die bang is dat homo's hun gedachtengoed doorvoeren naar hun naasten waardoor ook zij geen nageslacht zullen krijgen, op den duur zorgt dat voor een sterk verminderde groei van nieuw nageslacht wat uiteindelijk weer zou kunnen zorgen voor de vernietiging van de mensheid.

Ik heb niks tegen homo's, maar in het homo zijn schuilt een vorm van kamikaze. Zo denk ik er over.

[b]Daar waar een hond de hemel bijt, is het gat in de hemel het grootst[/b]
pi_16939742
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 12:11 schreef skunkator het volgende:

[..]

Dat kan en mag je niet zeggen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat homo-huwelijken betreft aan de zijde van Bush ben. Ben ik nu ook een hitler ? Nee, ik ben een nadenkend mens die bang is dat homo's hun gedachtengoed doorvoeren naar hun naasten waardoor ook zij geen nageslacht zullen krijgen, op den duur zorgt dat voor een sterk verminderde groei van nieuw nageslacht wat uiteindelijk weer zou kunnen zorgen voor de vernietiging van de mensheid.

Ik heb niks tegen homo's, maar in het homo zijn schuilt een vorm van kamikaze. Zo denk ik er over.

Gelukkig wonen er al geen 6 miljard mensen op deze aardbol, waarvan een groot deel nu al niet te eten heeft...
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 6 februari 2004 @ 12:20:48 #149
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16939796
quote:

[..]

'Het gedachtegoed van homo's'

sjongejonge, hoe achterlijk kun je zijn.....

Benjamin Franklin
pi_16939798
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 03:39 schreef Estranged_Dream het volgende:

Cultuur is volgens mij meer iets wat generaties lang 'zo hoort' wat van ouder op kind word doorgegeven.

Nee, dat is traditie. Cultuur kan relatief eenvoudig ontstaan, zoals bijv. de hippiecultuur.
Bovendien is er wel degelijk traditie. Er zijn van oudsher bijv. veel Noord-europese Protestanten heen getrokken en die hadden heus wel het een en ander gemeen.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 12:23:10 #151
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16939856
quote:

[..]

Homo's en vernietiging va de mensheid?? MOAAAHHH hoe denk je dat homo's op deze aardkloot komen, met de homoexpress?
Zelf vind ik een erkend verbintenis ook genoeg, maar nog steeds is het merendeel hetro en dat zal ook wel zo blijven hoor, maak je maar geen zorgen.
Ik geef je gelijk dat homo zijn geconditioneerd gedrag is. (maar da's de eeuwige discussie)
  vrijdag 6 februari 2004 @ 14:37:54 #152
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16943463
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 12:23 schreef joeplemmens het volgende:

[..]

Ik geef je gelijk dat homo zijn geconditioneerd gedrag is. (maar da's de eeuwige discussie)

En ook een discussie die je verliest:
Hoe verklaar je anders, dat een jongetje dat helemaal in een 'hetero'-wereld opgroeit, er op z'n 12e achterkomt dat hij homo is?
Zijn moeder was het niet, zijn vader niet, niemand in zijn gezin en familie, niemand op school. Soms ziet hij wel eens een homo op tv, maar of hij daardoor nu 'geconditioneerd' raakt?

Als je jouw redenatie volgt, zijn het juist hetero's die gecondtioneerd zijn.

Benjamin Franklin
  vrijdag 6 februari 2004 @ 15:02:59 #153
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_16944274
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:37 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]Als je jouw redenatie volgt, zijn het juist hetero's die gecondtioneerd zijn.

Ben ik niet met je eens
[b]Daar waar een hond de hemel bijt, is het gat in de hemel het grootst[/b]
pi_16946049
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 02:08 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Er kunnen wel veel mensen heengeschopt zijn, maar aangezien Amerika 150 jaar geleden onafhankelijk was, is de kans dat alle criminelen daar ook aangenomen werden behoorlijk kleiner dan in de kroonkolonie Australie. En als de instroom te groot werd, kreeg je de IRL.

Ik zie hoegenaamd geen ijzeren logica in de stelling dat een land geen cultuur kan hebben omdat het pas 120 jaar bestaat en, nog afgezien van de overweldigende bewijzen dat er wel degelijk een Amerikaanse cultuur bestaat, denk ik dat die alleen al te ontkrachten is met het grote aantal staten dat in die spanne tijds een cultuur ontwikkelde. En dat zijn waarachtig niet de minsten. De moderne Duitse cultuur bijvoorbeeld is werkelijk niet zo gek oud en hangt sterk samen met de opgang van Pruisen.

Er zijn wel meer staten wier geschiedenis voor een niet onaanzienlijk deel uit oorlog bestaat. De hooggeroemde Romeinen bijvoorbeeld, die ook nauwelijks een cultuur hadden totdat ze andermans elegantieen leerden kennen. Of, om dichterbij huis te blijven: hoewel wij niet bekend staan als het meest krijgshaftige volk, zijn vrijwel al onze nationale helden soldaat of zeeman geweest.
Bovendien vind ik het een nogal boude stelling dat de Amerikaanse geschiedenis voor een groot deel uit oorlogen bestaat. Het waren ook niet altijd oorlogen waarop de VS zelf aanstuurde.

Rusland, daar noem je trouwens ook een staat die bij elkaar gevochten en gejat is. Heeft Rusland een cultuur? Popes en feeen ja, de rest hebben ze moeten leren.

De VS waren geen kolonie. New York was een kolonie. Bovendien is Nederland zelf ook niet altijd zelfstandig geweest.

kan jij mij dan voorbeelden geven van cultuur en traditie in de VS?
pi_16946097
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 15:53 schreef boskov het volgende:

[..]

De letterkunde heb ik al enkele malen genoemd, evenals de beeldende kunsten. Voorts natuurlijk de klassieke films.

Wat betreft traditie zou ik niet terstond iets kunnen bedenken dat de Amerikaanse geschiedenis bij uitstek kenmerkt.

pi_16946404
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 15:54 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

De letterkunde heb ik al enkele malen genoemd, evenals de beeldende kunsten. Voorts natuurlijk de klassieke films.

Wat betreft traditie zou ik niet terstond iets kunnen bedenken dat de Amerikaanse geschiedenis bij uitstek kenmerkt.

Literatuur bedoel je?
Noem een paar bekende schrijvers uit de VS (en ajb geen hedendaagse schrijvers die boeken aan de lopende band schrijven zoals Stephen King etc).
De Beeldende kunst? De beeldende kunst zoals wij die als goed en mooi achten stamt vooral uit de tijd dat de Vs nog niet bestonden.
Het enige wat echt Amerikaans is, is groundhog day en thanksgiving
  vrijdag 6 februari 2004 @ 16:05:13 #157
8502 BAZZA
pi_16946477
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:02 schreef boskov het volgende:

Literatuur bedoel je?
Noem een paar bekende schrijvers uit de VS (en ajb geen hedendaagse schrijvers die boeken aan de lopende band schrijven zoals Stephen King etc).

Hemmingway bv, zegt je zeker ook niks he?
  vrijdag 6 februari 2004 @ 16:06:56 #158
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16946530
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 15:02 schreef skunkator het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens

Ho's, ik vind ook niet dat hetero's geconditioneerd zijn, net zomin als dat homo's dat zijn.

Lees maar: 'als je jouw redenatie volgt' ... jouw redenatie.....JOUW redenatie.

[Dit bericht is gewijzigd door Eye_of_god op 06-02-2004 16:08]

Benjamin Franklin
  vrijdag 6 februari 2004 @ 16:07:46 #159
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16946556
Hemingway is met enkel M.

duh,

Benjamin Franklin
pi_16946768
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:02 schreef boskov het volgende:

[..]

Literatuur bedoel je?
De Beeldende kunst? De beeldende kunst zoals wij die als goed en mooi achten stamt vooral uit de tijd dat de Vs nog niet bestonden.
Het enige wat echt Amerikaans is, is groundhog day en thanksgiving

Hemingway
Dos Passos
Steinbeck
Corn, zie: http://www.bostonreview.net/BR22.6/disch.html
Whitman
Henry James
Emily Dickinson
Hart Crane
Ezra Pound
W.E.B. Dubois
Paul Auster
Philip Roth
John Updike
Richard Powers

Beeldende kunst?
Jackson Pollock
De Kooning

Ik voel me zo langzamerhand als iemand die uit moet leggen dat Duitsland een cultuur heeft.

pi_16947872
he Boskov komm uit die doos en laat ons zien , dat je geintjes maakt

Zoveel onzin kan geen zinnig mens Coram Publico van zich geven

pi_16948648
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:46 schreef CANARIS het volgende:
he Boskov komm uit die doos en laat ons zien , dat je geintjes maakt

Zoveel onzin kan geen zinnig mens Coram Publico van zich geven

beargumenteer

en ik neem dat van literatuur terug. Er zijn dan idd wel schrijvers
De twee namen van beeldende kunst zeggen mij overigens niks. Sorry

oh en je bent william faulkner vergeten

Maar ik blijf er nog steeds bij dat de VS geen cultuur hebben,

vrijdag 6 februari 2004 @ 17:13:27 #163
8502 BAZZA
pi_16948758
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:07 schreef Eye_of_god het volgende:
Hemingway is met enkel M.

duh,

Lekker belangrijk, hij schrijft mooi en dat telt voor mij.
  Moderator vrijdag 6 februari 2004 @ 17:15:54 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16948831
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 15:53 schreef boskov het volgende:

[..]

4th of july, Thanksgiving
pi_16949009
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

4th of july, Thanksgiving

thanksgiving had ik al genoemd
en 4th of july is hetzelfde als wij 5 mei traditie zouden noemen.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 17:29:28 #166
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_16949253
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:13 schreef SportsIllustrated het volgende:

De Kooning

Willem De Kooning werd begin 20e eeuw geboren in Nederland en werd pas in 1961 officieel Amerikaans staatsburger hóór!!

Bovendien waren al die Amerikaanse kunstenaars en intellectuelen zowiezo vaak 2e generatie Europese immigranten en compleet beïnvloed door de Europese artistieke/intellectuele traditie i.p.v. door de Yankee Doodle redneck lowerclass cultuur aldaar...

Benno Barnard
  Moderator vrijdag 6 februari 2004 @ 17:32:15 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16949330
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:21 schreef boskov het volgende:

[..]

thanksgiving had ik al genoemd
en 4th of july is hetzelfde als wij 5 mei traditie zouden noemen.

Dat maakt het minder cultureel of traditioneel?

als je unieke zaken zoekt dan zul je maar bar weinig landen tegenkomen met cultuur

Moderator vrijdag 6 februari 2004 @ 17:34:34 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16949404
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:29 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Willem De Kooning werd begin 20e eeuw geboren in Nederland en werd pas in 1961 officieel Amerikaans staatsburger hóór!!

Bovendien waren al die Amerikaanse kunstenaars en intellectuelen zowiezo vaak 2e generatie Europese immigranten en compleet beïnvloed door de Europese artistieke/intellectuele traditie i.p.v. door de Yankee Doodle redneck lowerclass cultuur aldaar...

zelfde verhaal

dat het niet van dezelfde 'kwaliteit' is als dat van de meest gerenommeerde europeze kunstenaars zou zijn (beauty = in the eye of the beholder) wil nog steeds niet zeggen dat het er niet is.

De Russen waren de eersten die een man in de ruimte brachten, betekend dit dat Buzz en Neil nooit richting de maan zijn gevlogen?

pi_16949550
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:29 schreef MasterPeace het volgende:

Ze waren het allemaal vaak?

Dat is overigens compleet irrelevant en van de genoemde schrijvers zijn er voldoende volmaakt on-Europees.

Moderator vrijdag 6 februari 2004 @ 17:41:19 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16949629
het doet er zowieso niet toe

de stelling is Amerika heeft geen cultuur.

niet de Amerikaanse cultuur is minder dan die van Europa of afkomstig uit Europa of wat dan ook. Ofwel geef aan waarom de genoemde personen en data enzo niet in de culturele/traditionele hoek passen ofwel geef toe dat je geen gelijk hebt.

kom niet met 'dat is geen cultuur want wij hebbuh dat ook'

vrijdag 6 februari 2004 @ 17:57:11 #171
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_16950075
Men moet wél onderscheid weten te maken tussen geconditioneerde massa cultuur (MacDonalds, Hollywood, Christen-zijn, Superbowl, Britney Spears etc.) en de zelfexpressie van creatieve individuen(schrijvers, dichters, artmovies, Jazz, Jackson Pollock, TS Elliot, Sallinger, Sylvia Plath, Dylan, Velvet Underground, Patti Smith etc.)!

[Dit bericht is gewijzigd door MasterPeace op 06-02-2004 18:01]

Benno Barnard
pi_16950147
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:41 schreef sp3c het volgende:
het doet er zowieso niet toe

de stelling is Amerika heeft geen cultuur.

niet de Amerikaanse cultuur is minder dan die van Europa of afkomstig uit Europa of wat dan ook. Ofwel geef aan waarom de genoemde personen en data enzo niet in de culturele/traditionele hoek passen ofwel geef toe dat je geen gelijk hebt.

kom niet met 'dat is geen cultuur want wij hebbuh dat ook'

cultuur is iets waarmee een volk zich kan identificeren. Dus gebruiken, gedachtengoed, literatuur, kunst, geschiedenis etc.

Amerika is daar als land veel te jong voor. Het is bijna meteen in een industriele revlutie gesprongen. Het heeft de periode niet meegemaakt van romantiek etc.
VS kunnen het beste nog de indianen erbij betrekken in de cultuur. Die hebben nog eigen gebruiken, taal etc.

pi_16950201
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:57 schreef MasterPeace het volgende:
Men moet wél onderscheid weten te maken tussen geconditioneerde massa cultuur (MacDonalds, Hollywood, Christen-zijn, Superbowl, Britney Spears etc.) en de culturele uitingen van creatieve individuen (schrijvers, dichters, artmovies, Jazz, Jackson Pollock, TS Elliot, Sallinger, Sylvia Plath, Dylan, Velvet Underground, Patti Smith etc.)!
ja, maar de massa cultuur die nu geglobaliseerd is, is niet echt cultuur.Tenminste, ik zou het jamemr vinden als men over 200 jaar het over de macdonalds en britney heeft als ze het over cultuur hebben.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 18:10:16 #174
83740 ginder
Voulez vous couchez oder was?
pi_16950459
xx
' We all are laying in the gutter,
but some of us are looking at the stars.'
Oscar Wilde
pi_16951900
G.W. Bush is echt een hele vette ruler Kerels die met elkaar trouwen is gewoon ziek. Zum kotsen
  vrijdag 6 februari 2004 @ 19:26:09 #176
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_16952556
quote:

[hij is gewoon een 2e hitler imho]

1. Wat iemand zegt of wil zeggen moet ie zelf weten. (dus mag jij ook zeggen wat je wilt zeggen, maar geef ik daar we een reactie op )
2. Waarom maakt iedereen (sorry, niet iederéén) zich zo druk dat ze NIET mogen trouwen? Homo's/lesbiënnes blijven zo en dat veranderd echt niet als ze niet mogen trouwen en waarom zou je ze dat niet gunnen als ze dat willen? Is gewoon discriminatie.
3. Bang??? Hoe kom je er in godsnaam bij dat homo's hetero's kunnen overhalen net zoals zij te worden?!? Zeker homofoob...Of onderdrukt homo. En hallo, ik vind dat er al genoeg mensen op deze aardkloot wonen. Wat geboortebeperking zou geen kwaad kunnen lijkt me. En dan ben je echt bang dat de aarde onbewoond zou worden door homo's?

Ps, homo zijn is in eerste instantie van hetzelfde geslacht houden, niet het niet nemen van kinderen.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 20:05:57 #177
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_16953639
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 19:26 schreef Rebbedebje het volgende:

Zeker homofoob...Of onderdrukt homo.

Homofoben/haters zijn inderdaad vaak zelf homo of biseksueel maar menen dit niet te mogen zijn omdat ze geprogrammeerd zijn door hun familie en omgeving die zelf vanuit een religieuze of sociale conditionering leven dat homoseksualiteit slecht/vies/zondig/gestoord/zwak is.

Zij blijven liever slaafs loyaal aan de opinies, leefregeltjes en opgelegde restricties van diegenen waar ze zich van kindsafaan mee identificeren (familie, vriendengroepjes, gemeenteleden v/d kerk enz.) dan dat ze zich onthechtten van deze "gevangenbewaarders" en gaan luisteren en leven naar de wil en verlangens van hun ware zelf, maar in plaats daarvan conformeert men zich angstvallig aan wat hun directe omgeving hen opgelegd heeft van "hoe het hoort" en leeft men braaf als hetero blauwdruk en dit geeft natuurlijk veel innerlijke frictie en frustratie en afgunst dat overgaat (gestimuleerd door de opinies van hun omgeving over homo's) op walging en haat voor diegenen die wél openlijk als homoseksueel door het leven gaan en doen en laten wat ze zélf willen!

[Dit bericht is gewijzigd door MasterPeace op 06-02-2004 20:24]

Benno Barnard
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:23:57 #178
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_16959363
Een groot deel van het land is tegen het homo-huwelijk.

Een groot deel van Nederland is ook tegen de invoering van de Sharia.
Een groot deel van Nederland is tegen de doodstraf.

Balkenende is ook tegen invoering van de Sharia, hij is tegen de invoering van de doodstraf, omdat radicale moslims graag de Sharia zien worden ingevoerd en omdat een zwik figuren de doodstraf best wel als straf zien zitten, maakt dat Balkenende een klootzak? Maakt dat de PVDA een stel achterlijke mongolen als ze dat soort zaken tegen proberen te houden?

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 7 februari 2004 @ 00:24:37 #179
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_16961168
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:47 schreef SportsIllustrated het volgende:
Dank voor het bevestigen van al mijn vooroordelen jegens Amerikahaters hebt bevestigd. Dronken VMBOers slaan zinniger taal uit.
Goh iets zinnigers heb ik anders nog niet van jou gehoord.
America is geweldig, America heeft cultuur, heil Bush en wanneer mag ik bukken is wat uit jou mond komt....
quote:
Amerikaanse cultuur? Eens zien.
Amerika is zo arm aan cultuur dat het standaardoverzicht van de Engelstalige literatuur haar letterennalatenschap heel armoedig in vier dikke delen heeft moeten proppen, zie:

http://www.bartleby.com/cambridge/

Das geimporteerde Engelse cultuur.
Als ze eigen cultuur hadden gehad hadden ze een eigen taal bedacht.
quote:
Om toch even wat namen te noemen, niet allen letterkundigen:

Whitman
De Kooning
Steinbeck
Dos Passos
John Updike
Jackson Pollock
Copland
Gershwin
Langston Hughes
James Baldwin

Goh ze hebben er schrijvers, weten ze dat zelf ook?
America is als land gewoon te jong om een ultuur te hebben
Of noem je die 'I pledge allegiance' bullshit ook cultuur?.
quote:
Waarom zat Einstein in de VS? Omdat Amerika een nation of nations is en hij daar welkom was. Hij is er gebleven toen hij in Duitsland niet meer welkom was.
Dat een groot genie daar is gaan wonen zegt nix over hun cultuur.
[/quote]
Voorts geloof ik dat de beschaafde Amerikanen niet door de planken zullen zakken van schaamte dat ze worden berispt door een dronken Europeaan die Da Vinci, da's en niks niet kan spellen.[/quote]
Probeer jij dat maar es als je een krat bier op hebt grapjas.
Trouwens het goed spellen van dingen, alhoewel belangrijk voor de Taal ect,
is niet belangrijk voor argumentatie, als die overkomt is de opzet al gelukt.
Dus zeik niet
quote:
Over angst en genocide gesproken: ga eens met dat moordicoon van je naar Georgie en vraag de mensen of ze daar wel eens honger hebben gehad.
Zo mijn icoon is volgens jou een moord-icoon?
Dat de Hamer en Sikkel staan voor de overwinning van de werkende klasse over de onderdrukkers word echter ff vergeten door onze rechtste fanaticus...
Waarom denk je dat ze het na de revolutie op de vlaggen hebben laten zetten?
Ik loop liever met een Commu icoon dan met de Americaanse 'Stars and stripes'
Die staat namelijk nerges voor.
quote:
En ga nu maar met je dreadlocks spelen, een kantoorboekhandel in je neus hangen en leuke woordspelingen op McDonald's verzinnen voor de volgende Loesjeposter.
Nee ik heb geen dreads, wel lang haar, maar wat heeft dat nu weer voor waarde in deze discussie?
En over die woordspelingen op macdreck, zo noemt half limburg het (wat voor de meesten nog geen eens slecht bedoeld is:
we gaan vreten bij de mecdreck)
(Tenmiste de lui die ik ken)
En ja ik vind Loesje leuk en verzamel er stuff van, zo what, van mij mag jij ook
Fredje poster en anzichtkaarten ect sparen.
Al vind ik er helemaal geen fuck aan...
quote:
Mijnheer de demonstrant, slaap zacht.
Ga maar boudewijn quotes verneuken, als je de text zou kennen zou je niet zo pro-america liggen te blaten.
quote:
Droom maar niet te veel van al die dode mensen,
Droom maar fijn van overwinning en van macht.
Denk maar niet aan al die vredeswensen.
Mijnheer de president, slaap zacht.
Goed en nu ga ik stappen
  zaterdag 7 februari 2004 @ 01:17:21 #180
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16962208
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 00:24 schreef Estranged_Dream het volgende:
bl44t
Ga toch lekker naar het oosten meneer de communist.. pfff
  zaterdag 7 februari 2004 @ 08:38:12 #181
52485 guttunge
Murphy's Son
pi_16964891
"What do you think about western civilization?"
"Yes... yes, that would be a nice idea"
-- Mahatma Gandhi
Happiness Is A Temporary Chemical Imbalance Of The True State Of Mind...
pi_16966745
Haha communist

Gooi je PC en al je diploma's maar weg en ga lekker voor een hongerloontje in een fabriek werken...

pi_16966815
ben dan wel niet zo christelijk of conservatief maar het homo huwelijk vind ik echt te ver gaan, het is nou eenmaal een christelijke traditie en om homo's te laten trouwen in de kerk is gewoon heiligschennis en een belediging voor alle gelovigen

nog even en huisdieren mogen trouwen

pi_16967094
Het is jammer. Homo's worden niet vervolgd, hoor, maar het blijft jammer.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 12:08:18 #185
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16967127
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 11:50 schreef Schepseltje het volgende:
ben dan wel niet zo christelijk of conservatief maar het homo huwelijk vind ik echt te ver gaan, het is nou eenmaal een christelijke traditie en om homo's te laten trouwen in de kerk is gewoon heiligschennis en een belediging voor alle gelovigen

kerk of gemeentehuis of wherever zou toch moeten kunnen in fking 2004? gay weddingchappel? van de positieve kant bekijken en mensen in hun waarde laten misschien?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_16967845
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 12:08 schreef zoalshetis het volgende:

kerk of gemeentehuis of wherever zou toch moeten kunnen in fking 2004? gay weddingchappel? van de positieve kant bekijken en mensen in hun waarde laten misschien?

ik vind dat het weinig met "mensen in hun waarde laten" te maken heeft. Mensen willen zelf trouwen, dat is een christelijk gebruik en daar zijn logischerwijs christelijke regels op van toepassing
Net alsof trouwen een recht is..

en trouwen in het gemeentehuis is alleen maar een formaliteit imho

zaterdag 7 februari 2004 @ 12:43:50 #187
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16967964
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 11:50 schreef Schepseltje het volgende:

Trouwen is niet uitsluitend een christelijke traditie hoor. Bijna alle geloven kennen een dergelijk instituut. Wat een arrogantie om te denken dat trouwen alleen voorbehouden is aan christelijken.

En uit wat jij zegt, maak ik op dat jij juist _wel_ christelijk en conservatief bent.

Tsk.

Benjamin Franklin
  zaterdag 7 februari 2004 @ 12:47:59 #188
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_16968065
quote:
jij de hunnie toch
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_16968101
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 12:43 schreef Eye_of_god het volgende:

Trouwen is niet uitsluitend een christelijke traditie hoor. Bijna alle geloven kennen een dergelijk instituut. Wat een arrogantie om te denken dat trouwen alleen voorbehouden is aan christelijken.

En uit wat jij zegt, maak ik op dat jij juist _wel_ christelijk en conservatief bent.

Tsk.

Trouwen is wel een christelijk gebruik, nog nooit bij een bruiloft geweest?
En ik ben allesbehalve christelijk, maar ik vind dat mensen niet altijd van twee walletjes moeten willen eten. Aan de ene kant wel gebruik maken van een chistelijke tradititie als het uitkomt, maar niet de bijbehorende normen willen accepteren..
  Moderator zaterdag 7 februari 2004 @ 12:54:25 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16968225
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:59 schreef boskov het volgende:

[..]

cultuur is iets waarmee een volk zich kan identificeren. Dus gebruiken, gedachtengoed, literatuur, kunst, geschiedenis etc.

Amerika is daar als land veel te jong voor. Het is bijna meteen in een industriele revlutie gesprongen. Het heeft de periode niet meegemaakt van romantiek etc.
VS kunnen het beste nog de indianen erbij betrekken in de cultuur. Die hebben nog eigen gebruiken, taal etc.

dus België heeft ook geen cultuur?

en waar komt dat geblaat over die Turkse cultuur dan iedere keer vandaan, dat land is nog jonger als België die hebben al helemaal nix.

Als de VS bij de indianen cultuur gaan lenen dan is het niet de cultuur van de Amerikanen meer want het merendeel heeft nu eenmaal geen indiaans bloed door de aderen vloeien, bovendien heeft thanksgiving wel degelijk het 1 en ander met de indianen te maken voor zover ik weet.

Elk land heeft een eigen cultuur, dat die cultuur jouw niet aan staat of dat je hem minder vind als die in Europa wil niet zeggen dat die cultuur niet bestaat

pi_16968763
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 12:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

dus België heeft ook geen cultuur?

en waar komt dat geblaat over die Turkse cultuur dan iedere keer vandaan, dat land is nog jonger als België die hebben al helemaal nix.

Als de VS bij de indianen cultuur gaan lenen dan is het niet de cultuur van de Amerikanen meer want het merendeel heeft nu eenmaal geen indiaans bloed door de aderen vloeien, bovendien heeft thanksgiving wel degelijk het 1 en ander met de indianen te maken voor zover ik weet.

Elk land heeft een eigen cultuur, dat die cultuur jouw niet aan staat of dat je hem minder vind als die in Europa wil niet zeggen dat die cultuur niet bestaat

wat is die cultuur dan..... Ik zeg dat die er niet is, niet dat hij me niet aanspreekt (lastig als er geen is), maar beschrijf jij eens aan mij wat de cultuur van de VS is.
pi_16968799
Alles heeft cultuur, simpel. Je kan het niet een noemenswaardige cultuur vinden, maar een cultuur heeft het.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 13:26:21 #193
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_16968942
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 12:49 schreef Schepseltje het volgende:

..ik vind dat mensen niet altijd van twee walletjes moeten willen eten. Aan de ene kant wel gebruik maken van een chistelijke tradititie als het uitkomt, maar niet de bijbehorende normen willen accepteren..

Zoals al die getrouwde hoerenlopers en huiselijk-geweldplegers dus...

[Dit bericht is gewijzigd door MasterPeace op 07-02-2004 13:36]

Benno Barnard
pi_16969068
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 13:20 schreef Monidique het volgende:
Alles heeft cultuur, simpel. Je kan het niet een noemenswaardige cultuur vinden, .
dat bedoel ik
pi_16969229
quote:

[..]

Goh iets zinnigers heb ik anders nog niet van jou gehoord.
America is geweldig, America heeft cultuur, heil Bush en wanneer mag ik bukken is wat uit jou mond komt....
[..]

Das geimporteerde Engelse cultuur.
Als ze eigen cultuur hadden gehad hadden ze een eigen taal bedacht.
[..]

Goh ze hebben er schrijvers, weten ze dat zelf ook?
America is als land gewoon te jong om een ultuur te hebben
Of noem je die 'I pledge allegiance' bullshit ook cultuur?.
[..]

Dat een groot genie daar is gaan wonen zegt nix over hun cultuur.

[..]

Zo mijn icoon is volgens jou een moord-icoon?
Dat de Hamer en Sikkel staan voor de overwinning van de werkende klasse over de onderdrukkers word echter ff vergeten door onze rechtste fanaticus...
Waarom denk je dat ze het na de revolutie op de vlaggen hebben laten zetten?
Ik loop liever met een Commu icoon
[/quote]

Met alle mogelijke eerbied, maar het maakt voor het gehalte van je betoog weinig uit of je stomdronken bent of niet.

De comedy of errors vangt aan met een nog lang niet versleten stijlfiguur .(Heil Bush, hoe vindingrijk. Za Bush klinkt ook veel minder mooi.)
Dat Amerika cultuur bezit is een vaststaand feit dat alleen door moedwillig blinden kan worden ontkend. De cultuur kan hoogstens niet naar je gading zijn.

Nee, ''das'' geen geimporteerde Engelse cultuur, en wel om twee redenen:
1: het is in Amerika zelf gemaakt.
2: de Engelsen zijn daar zelf heen gegaan, Het is daarom hoogstens geexporteerde cultuur.
Een dergelijke opmerking doet vermoeden dat je vrij weinig verstand hebt van de wereldgeschiedenis, waar leentjebuur spelen aan de orde van de dag is.

De tweede zin zal ik maar helemaal veronachtzamen. Een eigen taal bedenken? Heb je dan echt zo'n hekel aan Amerika dat je een meetlat uitvindt die je op geen ander volk toe zou passen?
Bovendien hebben ze wel degelijk een eigen taal: Amerikaans Engels verschilt van the Queen's English, en vaak zijn die verschillen opzettelijk. (Colour - color, enz.)

Of ze zelf weten dat ze schrijvers hebben? Ik gis van wel, al kan ik uiteraard niet voor alle Amerikanen bepalen wat ze weten. Die vraag is trouwens niet van belang. Hoeveel Nederlanders kunnen ''De Veertien doden'' opdreunen, of Awater? Hoeveel Fransen kennen Mallarme? Ik durf wel te stellen dat Amerikaanse senatoren nooit afgrijselijke vergissingen van het formaat ''Bonifatius werd in Delft vermoord'' zouden begaan.
Ik zie niet in waarom een land te jong zou zijn om een cultuur te hebben. Het wemelt in de geschiedenis van jonge staten met een jaloersmakende cultuur. Bovendien werd Amerika al lang voor de Onafhankelijkheid bewoond door afstammelingen van de kathedralenbouwers.

Dat Einstein daar is gaan wonen zegt alles over de Amerikaanse cultuur. Einstein is namelijk aan het Institute for Advanced Research gaan werken. Me dunkt, dat er in een land universiteiten staan is een blijk van cultuur. Dat er in dat land een onderzoeksinstituut gevestigd is waar een van de grootste baanbrekers van de twintigste eeuw graag de quantumverschijnselen zou bestuderen, zegt wat mij betreft genoeg.

Bovendien kent de VS wel degelijk grote genieeen. Ooit wel eens een telefoon gebruikt, of een gloeilamp?

Ja, het is een moord-icoon en het is in al zijn zeloterij aandoenlijk dat je leuk over mijn woorden aangaande Georgie (dat was trouwens een blunder van formaat, het moest de Ukraine zijn) heenleest, maar even verderop wel een versje van Boudewijn de Groot gebruikt in je zedenles.
Ik denk dat ze het na de revolutie (welke eigenlijk?) op de vlaggen hebben laten zetten omdat de bolsjewisten het graag zo zagen. Maar goed, als we zo gaan beginnen: de Stars and Stripes staan voor de overwinning op twee Duitse autocraten en een Japans gangsterregime.

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 07-02-2004 13:58]

zaterdag 7 februari 2004 @ 13:42:31 #196
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16969318
quote:

[..]

En ik ben allesbehalve christelijk, maar ik vind dat mensen niet altijd van twee walletjes moeten willen eten. Aan de ene kant wel gebruik maken van een chistelijke tradititie als het uitkomt, maar niet de bijbehorende normen willen accepteren..

Tuurlijk joh, je hebt gelijk.
Bovendien maak je je ook helemaal niet belachelijk. Echt niet.
Benjamin Franklin
  zaterdag 7 februari 2004 @ 13:46:21 #197
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_16969399
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:47 schreef SportsIllustrated het volgende:
LOL

Einstein noemde zijn keuze voor Amerika een grote fout .
hij ging erheen omdat hij dacht dat het een land van vrijheid en gelijkheid was.. vervolgens werd hij 20 jaar lang door de FBI dwarsgezeten en probeerde ze te bewijzen dat Einstein een communistische spion was omdat hij zich inzette voor burgerrechten..

quote:
I came to America because of the great, great freedom which I heard existed in this country. I made a mistake in selecting America as a land of freedom, a mistake I cannot repair in the balance of my lifetime.
-Albert Einstein
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_16969430
quote:
De tweede zin zal ik maar helemaal veronachtzamen. Een eigen taal bedenken? Heb je dan echt zo'n hekel aan Amerika dat je een meetlat uitvindt die je op geen ander volk toe zou passen?
Bovendien hebben ze wel degelijk een eigen taal: Amerikaans Engels verschilt van the Queen's English, en vaak zijn die verschillen opzettelijk. (Colour - color, enz.)
Deze verschillen zijn er inderdaad expres ingevoerd om zich te onderscheiden van Engeland. Is dat dan cultuur?
quote:
Dat Einstein daar is gaan wonen zegt alles over de Amerikaanse cultuur. Einstein is namelijk aan het Institute for Advanced Research gaan werken. Me dunkt, dat er in een land universiteiten staan is een blijk van cultuur. Dat er in dat land een onderzoeksinstituut gevestigd is waar een van de grootste baanbrekers van de twintigste eeuw graag de quantumverschijnselen zou bestuderen, zegt wat mij betreft genoeg.
Einstein is gewoon gevlucht, en daarnaast bood de VS hem een toekomst (financieel). Ik bedoel, iedereen zou ongeveer die keuze gemaakt hebben.
quote:
Ik denk dat ze het na de revolutie (welke eigenlijk?) op de vlaggen hebben laten zetten omdat de bolsjewisten het graag zo zagen. Maar goed, als we zo gaan beginnen: de Stars and Stripes staan voor de overwinning op twee Duitse autocraten en een Japans gangsterregime.
Hamer en sikkel is gewoon het symbool van de arbeid, oftewel van het volk.
en
De vlag van de Verenigde Staten, de stars en stripes bestaat uit 13 strepen en 50 sterren op een blauw vlak. De 13 strepen staan voor de oorspronkelijk 13 koloniën. De sterren staan voor de huidige 50 staten
pi_16969452
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 13:47 schreef boskov het volgende:
Het is het symbool voor arbeid en het staat voor ongekende wreedheid, dwang en genocide.
pi_16969638
quote:

America is als land gewoon te jong om een cultuur te hebben

Wat is dit voor een onzin!!!!!!!?????? Hoe kom je hierbij? Heb ik een artikel gemist dat stelt dat cultuur tijdgebonden is? Heilige nijlpaard, zelfs dat Breezah gebeuren is een sub-cultuur.
pi_16969709
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 13:46 schreef MokroKees het volgende:

[..]

LOL

Einstein noemde zijn keuze voor Amerika een grote fout .
hij ging erheen omdat hij dacht dat het een land van vrijheid en gelijkheid was.. vervolgens werd hij 20 jaar lang door de FBI dwarsgezeten en probeerde ze te bewijzen dat Einstein een communistische spion was omdat hij zich inzette voor burgerrechten..
[..]

Ja, dat heb ik toch ook niet ontkend? De vraag was waarom hij naar de VS vertrok.
pi_16969720
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 13:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is het symbool voor arbeid en het staat voor ongekende wreedheid, dwang en genocide.

symbool voor arbeid (en vrede) dat er mensen zijn die daar gruwelijk misbruik van gemaakt hebben ....
pi_16970101
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 13:47 schreef boskov het volgende:

[..]

Deze verschillen zijn er inderdaad expres ingevoerd om zich te onderscheiden van Engeland. Is dat dan cultuur?
[..]

Einstein is gewoon gevlucht, en daarnaast bood de VS hem een toekomst (financieel). Ik bedoel, iedereen zou ongeveer die keuze gemaakt hebben.
[..]

en
De vlag van de Verenigde Staten, de stars en stripes bestaat uit 13 strepen en 50 sterren op een blauw vlak. De 13 strepen staan voor de oorspronkelijk 13 koloniën. De sterren staan voor de huidige 50 staten

Het is een schuchter aanloopje tot een eigen taal, niet per se grote cultuur. Maar ze hebben het wel gedaan.

Einstein is niet gevlucht. Toen de Nazi's de macht overnamen, zat hij al in de VS. Bovendien blijft staan dat er daar blijkbaar een superieur onderzoeksinstituut was gevestigd, wat boekdelen spreekt over de cultuur.

Ik weet waar de Stars and Stripes voor staan, het was een staaltje retoriek.

pi_16970141
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:16 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Ik weet waar de Stars and Stripes voor staan, het was een staaltje retoriek.

dan was het zeer slechte retoriek, aangezien de sikkel en de hamer nog echt ergens voor staan dat zich toelaat tot de verdrijving van de bourgeoisie.
pi_16970174
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:18 schreef boskov het volgende:
De bourgeoisie.
Goedemorgen zeg, dat woord wordt al vijftig jaar niet meer gebruikt.
pi_16970271
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Goedemorgen zeg, dat woord wordt al vijftig jaar niet meer gebruikt.

ja, daarom werd de hamer en de sikkel ook bijna 100 jaar geleden geintroduceerd, toen het woord dus nog WEL gebruikt werd.
pi_16970344
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:18 schreef boskov het volgende:

[..]

dan was het zeer slechte retoriek, aangezien de sikkel en de hamer nog echt ergens voor staan dat zich toelaat tot de verdrijving van de bourgeoisie.

De Stars and Stripes staan ook ergens voor. No taxation without representation.
pi_16970392
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:26 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

De Stars and Stripes staan ook ergens voor. No taxation without representation.

staan die niet gewoon voor de steeds grotere vergroting van de Amerikaanse grond (vroeger stonden er maar 26 sterren)
pi_16970464
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:28 schreef boskov het volgende:

[..]

staan die niet gewoon voor de steeds grotere vergroting van de Amerikaanse grond (vroeger stonden er maar 26 sterren)

Ik bedoelde ook de strepen.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 15:51:59 #210
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16972507
Amerika is net een Star Trek-aflevering:

- We are the USA, resistence is futile. We will assimilate you and your knowledge. Adapt. Your culture will be added to ours.
- We come in peace. Shoot to kill (startrekking across the universe)

Benjamin Franklin
pi_16972617
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:51 schreef Eye_of_god het volgende:
Amerika is net een Star Trek-aflevering:

- We are the USA, resistence is futile. We will assimilate you and your knowledge. Adapt. Your culture will be added to ours.
- We come in peace. Shoot to kill (startrekking across the universe)

Onderbouwing?
  zaterdag 7 februari 2004 @ 15:59:17 #212
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16972686
Er zijn 13 strepen in de Amerikaanse vlag. Afwisselend rood en wit.
Deze 13 strepen staan voor het aantal staten waaruit de VS toentertijd bestond.

Links bovenin staan 50 witte sterren op een blauw vlak. Die representeren het huidige aantal staten van Amerika (hence: The United States).

Benjamin Franklin
pi_16972710
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:59 schreef Eye_of_god het volgende:
Er zijn 13 strepen in de Amerikaanse vlag. Afwisselend rood en wit.
Deze 13 strepen staan voor het aantal staten waaruit de VS toentertijd bestond.

Links bovenin staan 50 witte sterren op een blauw vlak. Die representeren het huidige aantal staten van Amerika (hence: The United States).

Werkelijk? Ongehoord.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 16:00:48 #214
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16972730
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Onderbouwing?

hahahahahahahaha
of wacht, meende je het?
Benjamin Franklin
  zaterdag 7 februari 2004 @ 16:01:42 #215
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16972752
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:00 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Werkelijk? Ongehoord.

Och, zolang jij er maar wat van opsteekt, niet?
Benjamin Franklin
pi_16972787
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:01 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Och, zolang jij er maar wat van opsteekt, niet?

Ik zou vermoedelijk meer opsteken van een justificatie van je eerdere hilarische Star Trek - citaat, al was het maar omdat dit al gezegd was.
pi_16972789
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:00 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

hahahahahahahaha
of wacht, meende je het?

Ja.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 16:07:01 #218
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16972871
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja.

Dan heb je je bij deze onsterfelijk belachelijk gemaakt.
Benjamin Franklin
  zaterdag 7 februari 2004 @ 16:09:05 #219
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16972925
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:03 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Ik zou vermoedelijk meer opsteken van een justificatie van je eerdere hilarische Star Trek - citaat, al was het maar omdat dit al gezegd was.

Tjongejonge, je neemt jezelf toch niet echt serieus als je om een justificatie van een Star Trek-citaat vraagt?

Hahahahahaha
Verder geldt voor jou hetzelfde als wat ik bij Monidique zei.

Benjamin Franklin
pi_16972950
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:07 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Dan heb je je bij deze onsterfelijk belachelijk gemaakt.

Goed, laat dat zo zijn, maar hoe kom je op je Star Trek vergelijkingen?
pi_16972965
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:09 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Tjongejonge, je neemt jezelf toch niet echt serieus als je om een justificatie van een Star Trek-citaat vraagt?

Hahahahahaha
Verder geldt voor jou hetzelfde als wat ik bij Monidique zei.

Iedere in Irak gestationeerde soldaat zou zo bedreven moeten zijn in ontwijken, dan vielen er minder doden.
pi_16973012
quote:

[..]

Trouwen doen ze zo'n beetje overal op de wereld, ook op plekken waar niemand christelijk (of joods of islamitisch) is. En dat komt echt niet omdat die mensen het allemaal zo'n goed idee vonden van de christenen.
.
pi_16973056
Is Startrek trouwens niet Amerikaans ?
pi_16973119
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:14 schreef SportsIllustrated het volgende:
Is Startrek trouwens niet Amerikaans ?
Checkov, Sulu? Het lijkt me niet.
pi_16973306
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Checkov, Sulu? Het lijkt me niet.

Patrick Stewart .... Captain Jean-Luc Picard
Jonathan Frakes .... Commander William Thomas Riker
LeVar Burton .... Lt. (j.g.)/Lt./Lt. Cmdr. Geordi LaForge
Denise Crosby .... Lieutenant Tasha Yar (1987-1988)
Michael Dorn .... Lt. (j.g.)/Lt. Worf
Gates McFadden .... Commander Beverly Crusher, M.D. (1987-1988, 1989-1994)
Marina Sirtis .... Lt. Cmdr./Cmdr. Deanna Troi, Counselor
Brent Spiner .... Lieutenant Commander Data
Wil Wheaton .... Ensign Wesley Crusher (1987-1990)

lijkt mij wel

pi_16974461
quote:
En het hakenkruis staat voor eenheid en kracht

pi_16974463
Sissertje, hoor.
  Moderator zaterdag 7 februari 2004 @ 17:17:30 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16974686
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 13:18 schreef boskov het volgende:

[..]

wat is die cultuur dan..... Ik zeg dat die er niet is, niet dat hij me niet aanspreekt (lastig als er geen is), maar beschrijf jij eens aan mij wat de cultuur van de VS is.

gastvrij, rijk, vriendelijk, vrij

culturele shit

thanksgiving, 4th of july

tradities

sokken ophangen @ kerst

zaterdag 7 februari 2004 @ 18:25:41 #229
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16976678
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 17:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

gastvrij, rijk, vriendelijk, vrij

culturele shit

thanksgiving, 4th of july

tradities

sokken ophangen @ kerst

Oppervlakkig...
Benjamin Franklin
  zaterdag 7 februari 2004 @ 18:28:30 #230
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_16976764
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 17:08 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

En het hakenkruis staat voor eenheid en kracht

De swastika (het hakenkruis) is een eeuwenoud teken dat al gebruikt werd in de oude culturen van Mesopotamië, Scandinavië, India en Latijns-Amerika. Voor boeddhisten is het een religieus symbool dat verwijst naar de voeten van Boeddha.

Jammer dat een aantal sukkels het hakenkruis in het midden van de vorige eeuw als een symbool voor hun partij en ideeen gebruikt.

Benjamin Franklin
pi_16994793
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:28 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

De swastika (het hakenkruis) is een eeuwenoud teken dat al gebruikt werd in de oude culturen van Mesopotamië, Scandinavië, India en Latijns-Amerika. Voor boeddhisten is het een religieus symbool dat verwijst naar de voeten van Boeddha.

Jammer dat een aantal sukkels het hakenkruis in het midden van de vorige eeuw als een symbool voor hun partij en ideeen gebruikt.

dank je wel, hoef ik het niet te typen
  zondag 8 februari 2004 @ 19:33:56 #232
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_17007943
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:18 schreef boskov het volgende:

[..]

dank je wel, hoef ik het niet te typen

Ik ook niet. Cut 'n' paste
Benjamin Franklin
  Moderator zondag 8 februari 2004 @ 19:59:19 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17008744
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:25 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Oppervlakkig...

hey stel je vragen dan specifieker
pi_17014128
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:02 schreef VrolijkeJofel het volgende:
Waarom niet? vraag ik me dan af, echt belachelijk, In NL BE en CAN mag het als enige btw.
Leuk feitje om te weten: het eerste land waar het homohuwelijk volledig gelijk werd gesteld aan het heterohuwelijk is:
spoiler:
Cambodja!
  zondag 8 februari 2004 @ 23:13:12 #235
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_17015389
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

hey stel je vragen dan specifieker

Je begrijpt het verkeerd.
' De Amerikaan' is oppervlakkig.
Benjamin Franklin
pi_17017624
quote:
Op zondag 8 februari 2004 23:13 schreef Eye_of_god het volgende:

lekker he dat generaliseren..
  maandag 9 februari 2004 @ 09:00:41 #237
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_17020694
quote:
Op maandag 9 februari 2004 00:25 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

lekker he dat generaliseren..

Och, we doen ons best.
Benjamin Franklin
  maandag 9 februari 2004 @ 19:23:42 #238
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17035996
verkeerd topic..

[Dit bericht is gewijzigd door MasterPeace op 09-02-2004 19:25]

Benno Barnard
pi_17036029
quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:23 schreef MasterPeace het volgende:
Bush zet zichzelf neer als 'oorlogspresident'
[..]

Verschenen in SP!TS op maandag 09 februari 2004.

"Van homo naar oorlogspresident in 10 stappen"
  maandag 9 februari 2004 @ 19:39:53 #240
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17036507
quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

"Van homo naar oorlogspresident in 10 stappen"

Er vooral als de kippen bij zijn om er een voorspelbare trigger response bij te plaatsen hóór...
Benno Barnard
pi_17036556
quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:39 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Er vooral als de kippen bij zijn om er een voorspelbare trigger response bij te plaatsen hóór...

Vergeet je mijn laag zielsniveau en karmische incapaciteiten niet te vermelden?

Wat heeft De Oorlogspresident nou te maken met het homohuwelijk of desnoods het eikelig zijn van Bush?

maandag 9 februari 2004 @ 19:51:18 #242
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17036808
quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:41 schreef Monidique het volgende:

Wat heeft De Oorlogspresident nou te maken met het homohuwelijk of desnoods het eikelig zijn van Bush?

Dat kun jij me als Bush adept zijnde toch wel uitleggen, waarom een fascistische corrupte Skull&Boner er geen enkel probleem mee heeft om met leugens duizenden mensen onnodig de dood in te sturen en er zgn. wél tegen is als 2 volwassen mannen of vrouwen met elkaar zouden willen trouwen?

Toe, doe eens je best

(Wél weer binnen een halve seconde reageren hóór!)

Benno Barnard
  maandag 9 februari 2004 @ 21:47:32 #243
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17041251
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 17:08 schreef Monidique het volgende:
Sissertje, hoor.
Benno Barnard
pi_17047394
quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:51 schreef MasterPeace het volgende:
Dat kun jij me als Bush adept zijnde toch wel uitleggen, waarom een fascistische corrupte Skull&Boner er geen enkel probleem mee heeft om met leugens duizenden mensen onnodig de dood in te sturen en er zgn. wél tegen is als 2 volwassen mannen of vrouwen met elkaar zouden willen trouwen?
Wat heeft het nou met elkaar te maken?
quote:
Sorry, ik moest nog leven, .
  Moderator dinsdag 10 februari 2004 @ 13:11:52 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17056609
quote:

[..]

en gras = groen ... maar dat was de vraag niet

de vraag was heeft Amerika cultuur ja/nee ... dat jij het niet geweldig vind weten we nu wel

dinsdag 10 februari 2004 @ 13:24:59 #246
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17056984
quote:

[..]

Het speelkwartier is over....
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  vrijdag 13 februari 2004 @ 12:04:26 #247
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_17141867
quote:

Wat een lulkoek. Als er een land is wat cultuur heeft is het Amerika wel.
Alles wat maar enigszins interessant is qua muziek of film (van Tool en de White Stripes tot the Big Lebowski) komt uit de VS.
Door hier die domme clichebeelden van de VS op te hangen kom je niet echt intelligent over.
Het is Europa wat een continent in verval is.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  vrijdag 13 februari 2004 @ 12:06:50 #248
70154 klez
pi_17141913
quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:51 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Toe, doe eens je best

Onnodig de dood in te sturen?
Nee, de 2 miljoen doden die Saddam op zijn geweten heeft, die zijn nuttig gestorven. Je moet je ogen uit je kop schamen dat je zo'n moordenaar gewoon had willen laten zitten.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 12:34:47 #249
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_17142457
TUURLIJK heeft america een cultuur....

Het geheel van gewoontes, opvattingen, leefwijze ect van de afgelopen jaren dat cbepaalt de cultuur. Ook al gaat het alleen over Hollywood, Macdonals of Wolkenkrabbers.

Het zelfde als bij het weer: 30 jaar weer bepaalt het klimaat, zo is dit ook bij een cultuurvorming.

even oftopic: Het is flauwekul dat je elders (in bijv. Irak) een democtratie kunt opzetten door dit gewoon in te voeren. Hier is een cultuuromslag voor nodig en dat is niet zo gemakkelijk (kost jaren en jaren en kun je niet provoceren).

pi_17142580
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:06 schreef klez het volgende:

[..]

Onnodig de dood in te sturen?
Nee, de 2 miljoen doden die Saddam op zijn geweten heeft, die zijn nuttig gestorven. Je moet je ogen uit je kop schamen dat je zo'n moordenaar gewoon had willen laten zitten.

Degene die zich op dit moment moet gaan schamen ben jij en niemand anders dan jij. Waar vindt jij in de teksten van masterpeace dat hij saddam perse wou laten zitten. Leuk he dingen uit zijn verband trekken, je lijkt wel de politicus waar deze discussie over gaat.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:23:25 #251
70154 klez
pi_17143402
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Degene die zich op dit moment moet gaan schamen ben jij en niemand anders dan jij. Waar vindt jij in de teksten van masterpeace dat hij saddam perse wou laten zitten. Leuk he dingen uit zijn verband trekken, je lijkt wel de politicus waar deze discussie over gaat.

Dat is toch duidelijk? Als de VS niet ingegrepen had, was Saddam nu nog steeds de baas in Irak.

Dingen NIET uit hun verband trekken is vaak een eufemisme voor om de waarheid heen lullen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')