Gemengde gevoelens bij dit absolute meesterwerk, werkelijk ALLES klopt(!), maar het verhaal kon mij niet boeien.
Ik weet dat de film destijds veel te lijden heeft gehad van censuur (het was een van Stalin's favoriete films, tot hij de sociaal kritische boodschap door kreeg!) en alleen daarom is het al een meesterwerk, net als Tarkovsky's STALKER, mooie plaatjes, alle shots lijken wel een schilderijtje, een hele zit, geen zonde van m'n tijd ondanks dat het verhaal mij niet zo aansprak...
[Dit bericht is gewijzigd door kinky_queen op 03-02-2004 21:55]
Dumb & Dumberer, als je nog kan: Ga hem alsjeblieft nooit zien!!! Hou het bij de herinnering van Dumb & Dumber.... SAVE YOURSELF!!
quote:als je dan kutfilms kijkt, kijk dan de goeie
Op dinsdag 3 februari 2004 21:49 schreef Mike het volgende:
Ik heb geprobeerd Red Dawn net te kijken, maar dat heb ik na een half uur opgegeven. Wat een compleet belachelijk verhaal.
quote:Ik las ergens dat deze film mede de ondergang van MGM bewerkstelligd had, dus ik was erg benieuwd.
Op dinsdag 3 februari 2004 21:57 schreef kinky_queen het volgende:[..]
als je dan kutfilms kijkt, kijk dan de goeie
Helaas was het slecht slecht en niet leuk slecht.
quote:je bent trouwens erg stil de laatste tijd...
Op dinsdag 3 februari 2004 22:00 schreef Mike het volgende:[..]
Ik las ergens dat deze film mede de ondergang van MGM bewerkstelligd had, dus ik was erg benieuwd.
Helaas was het slecht slecht en niet leuk slecht.
Tom Raider: The Cradle of life... ... tja...
Pirates of the Caribean... wel weer een goeie film
[Dit bericht is gewijzigd door Dulghar op 03-02-2004 22:04]
quote:Ik neem aan dat je in dit topic bedoelt?
Op dinsdag 3 februari 2004 22:01 schreef kinky_queen het volgende:[..]
je bent trouwens erg stil de laatste tijd...
Ik zet de films vaak niet in dit topic omdat...ehm...ik het meestal vergeet.
[Dit bericht is gewijzigd door Broodjevlees op 03-02-2004 22:06]
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 22:03 schreef Mike het volgende:[..]
Ik neem aan dat je in dit topic bedoelt?
Ik zet de films vaak niet in dit topic omdat...ehm...ik het meestal vergeet.
Best leuk nog wel, die Trans-Am is om van te smullen . Hang on to your ass, Fred.
quote:Zal tolkien leuk vinden...
Op dinsdag 3 februari 2004 22:08 schreef dutchtubby het volgende:
twin towers lotr erg goede film
quote:Pff in de film the two towers wordt de toren van saruman toch ook flink gesloopt... niet door vliegtuigen maar door bomen...... Mischien leuk id voor terroristen: iets met bomen doen.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:09 schreef kinky_queen het volgende:[..]
Zal tolkien leuk vinden...
Het is trouwens wel zo in de sneak dat hoe beter ik de film vind, des te meer mensen er de zaal uit lopen.
Er waren nu 50 man weggegaan, en het overgebleven publiek gaf hem gemiddeld een cijfer tussen de 1 en 3. (van de 10)
quote:Dat blijkt dus wel weer dat de (commerciele) massa DOM is...
Op dinsdag 3 februari 2004 23:42 schreef victorinox het volgende:
Net in de sneak:
Lost in Translation
Erg mooie rustige film over 2 personen die een leuke tijd hebben in Tokyo.
Dit zal waarschijnlijk een van de betere films zijn die ik dit jaar zie.
Er waren nu 50 man weggegaan, en het overgebleven publiek gaf hem gemiddeld een cijfer tussen de 1 en 3. (van de 10)
quote:Yep, en dan ga ik nog speciaal naar Hellmond omdat daar het publiek iets rustiger is dan in Eindhoven.
Op dinsdag 3 februari 2004 23:46 schreef kinky_queen het volgende:[..]
Dat blijkt dus wel weer dat de (commerciele) massa DOM is...
quote:Zojuist het sneakcijfer voor Ying Xiong (Hero) te horen gekregen, een 6.7, met als één van de meeste gehoorde kritieken dat hij in het Mandarijns was
Op dinsdag 3 februari 2004 23:42 schreef victorinox het volgende:Het is trouwens wel zo in de sneak dat hoe beter ik de film vind, des te meer mensen er de zaal uit lopen.
Voorspelde sneakcijfer voor Stuck On You: 7.5
Mijn cijfer: 4 ofzo
quote:Die ga ik morgen opnieuw kijken, juist omdat ie dan in het Mandarijns is.
Op woensdag 4 februari 2004 00:42 schreef Gorro het volgende:[..]
Zojuist het sneakcijfer voor Ying Xiong (Hero) te horen gekregen, een 6.7, met als één van de meeste gehoorde kritieken dat hij in het Mandarijns was
quote:Die komt volgende week in de sneak, we zaten al geintjes te maken dat ze de volgende film veel beter zouden vinden.
Voorspelde sneakcijfer voor Stuck On You: 7.5
Mijn cijfer: 4 ofzo
The Silence Of The Lambs featurette... best leuk... ik had niet echt tijd voor de echte docu, maar dit was een leuk voorproefje. .
Requiem For A Dream making of... hij is heel amateuristisch... gewoon wat beelden waarover Aranofski dan commentaar geeft... maar het commentaar vind ik wat povertjes... de hoeveelheid er van alleen al.
Saving Private Ryan making of: erg leuk en interessant... niet echt een making of als in: laten zien hoe de film gemaakt is, maar het ging er meer om te laten zien hoe men aan het idee kwam... ook was het een soort van docu over de wereldoorlog zelf... hij was een beetje aan de korte kant, maar wel heel leuk. .
quote:Was jij degene op de wc die zei dat deze film erg goed was en dat er zeker meer mensen met jou eens zouden zijn op internet?
Op dinsdag 3 februari 2004 23:53 schreef victorinox het volgende:Yep, en dan ga ik nog speciaal naar Hellmond omdat daar het publiek iets rustiger is dan in Eindhoven.
Erg mooie film, waarvan de scenes soms zelf wel een schilderij lijken. Acteren was ook wel goed, maar t verhaal zat me wat dwars, aangezien t fictie is over een bestaand persoon. Al met al wel zeker de moeite waard
Erg mooie Hitchcock film... mooi mysterieus verhaal, met bijna constant prachtige begeleidende muziek... goede acteerprestaties, vooral Dayners (naam in de film) overtuigde heel erg...
Hulde!
Hulde aan diegene die de decors heeft gefabriceerd! Zelden zag ik zulke lelijke decors buiten de films van Ed Wood!
De term GUILTY PLEASURE slaat absoluut op deze film.
Mario Bava heeft ontzettend zijn best gedaan op deze film maar doet vooral denken aan een lang uitgesponnen aflevering van STAR TREK (TOS) alles ziet er knullig uit (no offense trekkies! ) en is het best te beschouwen als een heerlijk stuk camp.
Mario Bava zou later wereldberoemd worden door kunstzinnige splattermovies en italie's beroemdste horror regisseur hij maakte klassiekers als LA MASCHERA DEL DEMONIO en BAY OF BLOOD maar dat is aan de foto's niet af te leiden...
Leuke, sfeervolle film. Ik herkende Harvey Keitel niet eens .
Wat ik echt prachtig vond: You talkin' to me? (voor de spiegel)
quote:Ik ben niet naar de w.c. geweest, dus dat was ik niet.
Op woensdag 4 februari 2004 18:17 schreef noutie het volgende:[..]
Was jij degene op de wc die zei dat deze film erg goed was en dat er zeker meer mensen met jou eens zouden zijn op internet?
Erg mooie en leuke film. In het begin vond ik m wat overdreven, maar ik kwam er later pas achter dat zijn redenen anders waren dan ik dacht. Vond het verhaal dus erg goed, en met de muziek erbij vind ik dit best een topfilm.
leuke film, leuke vrouw, leuke minis en leuk dat dezelfde acteur als in The transporter meespeeld
Crazy/Beautiful
Erg goede film imho, die mij persoonlijk ook erg aanspreekt .
Vond dat zowel Jay Hernandez en
Kirsten Dunst goed speelden. Aanradertje
Cijfer: 8,5
Dick
Wel n vermakelijke film met n paar geinige grappen, maar niet veel speciaals ofzo.tot nu toe de minste film met Kirsten Dunst
die ik heb.
Medieval Japan and an old woman and her daughter-in-law are scraping a living by killing weary soldiers and selling their belongings. A visually striking minor gem of Japanese cinema, with moments of genuine eroticism and claustrophobic terror
This landmark Japanese horror still has the power to shock and amaze today; showing that spine chilling story telling and craft can be infinitely more effective than expensive and gruesome effects.
Set in war torn 14th century Japan, the action centres on two women, a mother and daughter-in-law, who are forced to make a living from killing samurai and selling their belongings, while they wait for their son/husband to return from the war and come to terms with their demons of desire.
The younger woman has a lover and the older resorts to keeping her away from him by donning a dead warrior's grotesque mask - but when the face wear refuses to budge she finds herself in deep trouble...
A fable like tale with no happy endings (in fact it cleverly builds up the supernatural suspense to its genuinely horrifying climax) with gorgeous black and white cinematography, this is as unsettling as horror films come - and every bit as loaded with nerve jangling thrills.
WOW! Wat een meesterlijke film, het acteren is perfect, de sfeer is fantastisch (oa door de goede belichting) het tempo is heerlijk traag en dat geeft de film een haast poetische lading en het einde is erg bevredigend...
Als filmliefhebber heb je niet meer nodig
ps. kent iemand anders nog een Japanse horror klassieker van voor RINGU?
quote:Ik vond het zelf ook wel een goede film
Op woensdag 4 februari 2004 22:32 schreef victorinox het volgende:Ik ben niet naar de w.c. geweest, dus dat was ik niet.
En hoe vond jij die film?
En idd, ik vond Kill Bill ook een kutfilm eig! D8 dat ik de enigste was lol!
Mwoah, een redelijke actiefilm is het... wel leuk om een keer te hebben gezien op tv, maar ik zal hem nooit kopen. .
spoiler:
Four Rooms --> Was niet echt heel bijzonder, je kon merken dat elk deel door iemand anders geschreven en geproduceerd was. Zat niet echt een verhaal in.
Lock, Stock & Two Smoking Barrels --> Topfilm.
Being John Malkovich --> Verhaal was wel oke, wel leuk.
Frailty --> Aardige thriller, maar niet bijzonder
Deze komedie van David Zucker (Airplane, Naked Gun, Scary Movie 3) krijgt een 3.6 op IMDB. Het mag dan wel geen topkomedie zijn, maar dat is wel erg laag voor deze film. De humor is zeker niet voor iedereen, maar ik vond deze film veel onderhoudender dan menig andere komedie van 2003. Waren films als Bringing Down The House of Anger Managament vorig jaar maar amper door te komen, deze film vliegt voorbij.
Stuck On You
Erg matte comedy van de Farrelly Brothers. Zelden wordt hij egt grappig en daar hangt het succes van een comedy vanaf. Zeker niet van het verhaal, want dat zit vol met de nodige cliches. **
Once Upon a Time in Mexico
Over the top kan leuk zijn, maar het script was wel heel erg geforceerd. Op een gegeven moment was ik door alle wendingen het spoor helemaal bijster. Het lijkt me niet de bedoeling van de film geweest om dat te veroorzaken. Johnny Depp's rol is wel ok en trekt de film nog een beetje op, maar veel is het niet. **
Limey, The
Met deze stijloefening probeert Soderbergh de grenzen van de film op te zoeken. In het begin zijn vele flashbacks in elkaar verwoven, verschillende gesprekken die over het zelfde gaan worden ook door elkaar verwoven, waardoor het tog één verhaal lijkt. Knap gedaan, het had zo een film uit de Nouvelle Vague stroming kunnen zijn. Het verhaaltje zelf heeft weinig om handen, een vrij eenvoudig wraak verhaaltje met coole Terence Stamp in de hoofdrol. ***1/2
Shock Corridor
Een journalist wil zo graag de Pulitzer prijs winnen dat hij zich laat opsluiten in een psychiatrische inrichting, om daar een moord op te lossen. Naarmate hij dichter bij de waarheid komt, drijgt hij zichzelf te verliezen. De rollen zijn goed neergezet en de film is strak geregisseerd door Samuel Fuller. ***1/2
quote:In the cut bedoel ik dus
Op woensdag 4 februari 2004 00:51 schreef MeAndMyself het volgende:
Cut in line in de Sneak. Verhaal was beetje warrig en matig.
Tsjah, wat moet ik hier nou van vinden?
Het "verhaal" gaat zo dat er een landhuis is waar toevallig een aantal geile dames vertoeven (er is idd veel bloot) waar in het nabij gelegen bos deze zelfde dames "verkracht" worden door een beest. Dat is het wel zo'n btje maar het is niet zo erg als het klinkt: alles heeft een komisch tintje (gelukkig)
En als je je lach kunt inhouden tijdens de ejaculatie scenes van het beest ben je een behoorlijke chagerijn
"verkrachtings" scene:
Meeslepende film over een meisje met dove ouders, die carriere in de muziek wil maken. Topper, ook dankzij Silvie Testud:
Wel al eens gezien, maar toen was ik nog zeer jong, dus eigenlijk voor het eerst. En ik vond het niet veel soeps. Er komt maar geen einde aan. Het zal dan ook weer heel lang duren voor ik er nog eens naar kijk. Jammer.
Op het begin vond ik hem erg langdradig, daarna werd ie geleidelijk steeds interessanter. 7,5
quote:Dat had ik inderdaad ook... Hij was laatst nog op België... Na zoveel uur (voor mn gevoel) heb ik m uitgezet, komt inderdaad geen einde aan lijkt het wel. Toch wil ik hem nog wel een keertje kijken.
Op donderdag 5 februari 2004 22:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lawrence of ArabiaWel al eens gezien, maar toen was ik nog zeer jong, dus eigenlijk voor het eerst. En ik vond het niet veel soeps. Er komt maar geen einde aan. Het zal dan ook weer heel lang duren voor ik er nog eens naar kijk. Jammer.
En ja, ik vind het een leuke film. Waarom? Omdat Michelle Pfeiffer erin speelt, omdat er leuke homies inzitten enzo. Niet omdat het verhaal origineel of onvoorspelbaar is. Integendeel. Maar het is gewoon leuk.
quote:Echt iets voor jou dus?
Op donderdag 5 februari 2004 23:39 schreef kinky_queen het volgende:
[afbeelding]2001: A SPACE TRAVESTY[afbeelding][afbeelding]kutzooislechtbaggerkutkloteteringfilmongelovelijkeshithoeishetmogelijk![afbeelding]
quote:ik ben niet meer verliefd op je!
Op donderdag 5 februari 2004 23:42 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Echt iets voor jou dus?
The Boondock Saints
Goede actiefilm met een leuke rol van Willem Dafoe als flamboyante FBI agent.
Mortal Kombat: Conquest - Scorpion vs Subzero
Aardig verhaal.
Slecht acteerwerk.
Slecht gefilmde vechtscene's.
Dr. Zjievaag-o
in woord: ssssnurk
Aardige film .. Cage met wat eigenaardige tics.. alleen het is weer een amerikaanse einde. Er is weer is teveel bij het einde.
spoiler:
Verenigde Staten
Misdaad/Thriller
100 minuten
geregisseerd door Quentin Tarantino
met Harvey Keitel, Michael Madsen en Tim Roth
Nadat een overval op een juwelier op een bloedbad is uitgelopen, komen de daders samen in een opslagruimte. Via flashbacks krijgen we te zien wat er allemaal fout is gegaan tijdens de overval. De daders, die elkaar alleen kennen via bijnamen als Mr. Orange en Mr. White, vermoeden dat één van hen een undercover-agent is.
quote:Ben ik niet met je eens. Ik vond dat juist een erg bevredigend einde.
Op vrijdag 6 februari 2004 12:55 schreef Lambiekje het volgende:
spoiler:Scene in Carpetshop was te veel, beter was geweest einde na dat hij weet dat zijn dochter niet zijn dochter is.
Fitzcarraldo
Goede avonturenfilm van Werner Herzog, met Klaus Kinski en Claudia Cardinale in de hoofdrollen. In het begin stoorde ik me eraan dat de dialogen duidelijk laten overgedaan zijn, maar zodra ze met de boot de rivier op gingen was die irritatie helemaal weg. Ik heb genoten van de helse onderneming die Fitzcarraldo onderneemt om zijn droom te verwezenlijken, namelijk een opera in het midden van de jungle. Wat was Claudia Cardinale op 44 jarige leeftijd trouwes nog steeds een erg mooie vrouw. ****
Dangerous Minds
Matige film vol met cliches. Het onderwijzer moet hopeloos klas redden is al vele malen eerder en beter gedaan. De bedoeling van dit soort films is vaak ook dat je zelf ook geïnspireerd raakt, maar dat was dit keer totaal niet het geval. **
Accused, The
Jodie Foster heeft terecht een Oscar voor deze film gewonnen. Haar performance is erg sterk. De film zelf is niet meer dan ok. Een vrij standaard rechtbankdrama, met als extra nadeel de jaren 80 score, hoewel die niet vaak aanwezig was gelukkig. ***
Het verhaal gaat als volgt:
Hou je vast; aliens komen naar de aarde en plotseling word onze geliefde planeet overspoeld met zombies, die afgeslacht worden door een japanse punkrock band!
De film is erg leuk en zit vol zelfspot, bagger van de bovenste plank!
De origenele dan. Sterke psychologische horror met een ijzingwekkend slotakkoord. Het perspectief wisselt van de noodlottig geobsedeerde Rex Hofman naar de angstaanjagend creepy Lemorne. Fascinerende schets van een calculerende sociopaat, die met maniakaal oog voor detail het perverse spelletje uitspeelt. Super.
The Virgin Suicides
Ook voor deze film was t de 2e keer dat ik m zag.De eerste keer was (toevallig) gisteren 4 weken geleden. Samen met me ouders gekeken en we waren weer erg onder de indruk
. Wat n triest verhaal
Natuurlijk met Kirsten Dunst
Crazy/Beautiful
Deze keer heb ik m gekeken met commentaar van director John Stockwell en Kirsten Dunst
ben weer wat te weten gekomen over t maken van de film (altijd leuk natuurlijk )
ook een goede film trouwens
duurt even voordat de film op gang komt maar daarna word het wel een aardige film
Heftige actiefilm. Niet echt een goed verhaal maar wel leuke scenes.. De opening is echt top trouwens
[Dit bericht is gewijzigd door Supaaah op 07-02-2004 00:23]
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 00:14 schreef Atreidez het volgende:
The Way of the Gun op Yorin.Heftige actiefilm. Niet echt een goed verhaal maar wel leuke scenes.. De opening is echt top trouwens
quote:Ik vond 1 juist leuker
Op vrijdag 6 februari 2004 22:30 schreef Thetallguy het volgende:
Final DestinationVond deel 2 leuker.
dramafilm over journaliste Veronica Guerin, die vermoord werd omdat ze schreef over de Ierse drugsmafia. Leuke film, maar mist wel echte spanning en drama.
quote:11 met een gouden griffel dus...
Op zaterdag 7 februari 2004 01:06 schreef Eluc het volgende:
Fight ClubSnel verhaal, boeiende dialogen. Verassende film, goeie climax. 8
meesterlijke docu over HEK-SEN
meer heb ik er absoluut niet over te zeggen, voor de avontuurlijke filmkijker cinefiel...
In een woord geweldig. Heb me helemaal suf gelachen.
quote:A Horse is a horse, of course, of course....
Op zaterdag 7 februari 2004 08:43 schreef MikeyMo het volgende:
Cannibal - The musical.In een woord geweldig. Heb me helemaal suf gelachen.
Canadese film met Lynn Redgrave en Kirsten Dunst. Niets bijzonders. Niet echt goed en niet echt slecht. Goed voor één keer dus. Even opmerken dat Kirsten Dunst hier een poging doet om met een accent te praten en even succesvol is als alle andere Amerikanen die dit proberen.
Typische wraak-film. Doet me wat aan Last House On The Left denken. En ook wel aan Irréversible, maar dan zonder het pseudo-intellectueel pretentieus gezeik en zonder de arty-farty-we-vertellen-het-verhaal-achterwaarts-gimmick. En net als de 2 bovenvermelde films vind ik hem zeer saai.
Gisteren voor het eerst gezien dus. Ik vond 't eigenlijk allemaal wat te overdreven, en de actiescenes te onecht, maar wel mooi. Alleen is het allemaal niet zo verrassend meer als het eerste deel, die voor mij het beste blijft.
Goede Argentijnse film over 2 oplichters die proberen enkele heel kostbare postzegels te verpatsen. Zo'n typische film vol dubbele bodems. Sommige zie je aankomen, andere niet.
Degelijke Hitchockfilm. Ik vind dat hij er in z'n carrière betere heeft gemaakt, maar van z'n oudere films is dit toch één van de beste. En als je er rekening mee houdt dat hij bijna 70 jaar oud is, kan je toch wel van een klassieker spreken.
Allereerst Charlie's Angels: Full Throttle.
Deze film is zeer zeker slechter dan deel 1. Deel 1 is gewoon een lekkere popcornfilm met voor ieder wat wils (leuke dames voor de heren en Sam Rockwell
voor de vrouwen) en een nodige portie actie en komedie. Maar deel 2 is gewoon in één woord bagger. De actiescenes zijn véél te overdreven. Bijvoorbeeld: 4 mensen en een helicopter vallen van hoog naar beneden en weten allemaal nét voor ze te pletter vallen in de heli te zitten en weg te vliegen. En als dit niet het geval is, vliegen de drie meisjes wel door de stad met behulp van kerstlichtjes, Spiderman-style
. Kijk, zo'n film is natuurlijk helemaal niet realistisch bedoelt. Dat weet ik ook wel. Maar je kan natuurlijk ook te ver gaan. Alles was gewoon te voorspelbaar. Jammer. Wel leuk rolletje van Demi Moore btw
.
Cijfer: 5.
Vervolgens gingen we Virgin Suicides
kijken.
En die blijft elke keer gewoon geweldig . Zo'n mooi verhaal, zo mooi acteerwerk,
zulke afgrijselijk mooie muziek
. Alles aan deze film blijft geweldig. Daarom heb ik de rest ook weten te overtuigen deze klassieker tussen de bagger te proppen zodat ze nog enigzins in contact komen met goede films. En ja, ik weet dat ik idioot bezig ben. Let me
. Maargoed.. In één woord geweldig dus!
Cijfer: 9.
Als derde keken we Scary Movie 2.
Het erge is dat ik de film al gezien heb. Dus de dingen waar ik de vorige keer nog een klein glimlachje van kreeg, waren nu even saai als de rest. Terwijl de rest zich verrot lachde tijdens kotsende priesters, zat ik me sierlijk te vervelen. Achja, je moet toch wat op zo'n avond he? Geen aanrader dus .
Cijfer: 4.
Daarna begonnen we aan Signs.
Net zoals bijna elke film op de filmavond had ik deze ook al gezien. Dit resulteerde in bijna een NOG saaiere film dan Scary Movie 2. Want sorry, maar dit is toch wel een smet op het werk van M. Night Shyamalan . Waar The Sixth Sense en Unbreakable geweldig zijn, is Signs naast deze pareltjes veel minder goed. Een heel groot pluspunt aan de hele film is
Joaquin Phoenix
.
Cijfer: 7.
Als eennalaatse film keken we The Sweetest Thing.
Ik dacht dat het niet erger kon dan Crossroads, maar blijkbaar dus wel. Echt een ultieme baggerfilm die natuurlijk elk pubertje hier in de wijde omtrek adoreert. VEELS te cliché, veels te saai, er zit geen verhaal in.. Zelfs Cameron Diaz kon me echt volledig niet boeien. En de ohhihihizogenaamdgrappigemusicalnummersoverpenissen waren OOK niet leuk. Snap dat nou ' . Dus heb ik de hele film maar gestaard naar de mannelijke hoofdrolspeler uit de film. En zelfs die was niet veel soeps
.
Cijfer: 3.
En als laatste film keken we.. jawel.. Daredevil.
Ben Affleck .
Colin Farrel .
Een woord: Bagger.
Cijfer: 4.
Nounou, gemiddeld een 5.3 dus.. Hmmm .
[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 08-02-2004 12:27]
quote:Waar heb je die dan gezien?? wil ik ook nog wel zien
Op zaterdag 7 februari 2004 11:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
DeeplyCanadese film met Lynn Redgrave en Kirsten Dunst. Niets bijzonders. Niet echt goed en niet echt slecht. Goed voor één keer dus. Even opmerken dat Kirsten Dunst hier een poging doet om met een accent te praten en even succesvol is als alle andere Amerikanen die dit proberen.
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:31 schreef BlaatschaaP het volgende:Vervolgens gingen we
Virgin Suicides
kijken.
quote:Heb ik ooit eens opgenomen van Canal+, maar ik had er nog niet naar gekeken. Nu had ik gisteren een videotape nodig, dus heb ik er maar naar gekeken, alvorens de tape te "recycleren".
Op zaterdag 7 februari 2004 21:16 schreef Timo20 het volgende:[..]
Waar heb je die dan gezien?? wil ik ook nog wel zien
omdat
Kirsten Dunst
erin speelt
quote:ah ok
Op zaterdag 7 februari 2004 21:20 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Heb ik ooit eens opgenomen van Canal+, maar ik had er nog niet naar gekeken. Nu had ik gisteren een videotape nodig, dus heb ik er maar naar gekeken, alvorens de tape te "recycleren".
Vandaag gezien. Vrij saaie film, wel mooi acteerwerk van Nicholson, en ik heb af en toe ook nog wel moeten lachen.
quote:it's gotta give , mooi achterwerk van Nicholson..., ernstig gelachen,
Op zondag 8 februari 2004 00:10 schreef brighton het volgende:
About SchmidtVandaag gezien. Vrij saaie film, wel mooi acteerwerk van Nicholson, en ik heb af en toe ook nog wel moeten lachen.
lekker in m'n eentje twee films in de bios gezien.
quote:Mooie film, mooie meisjes.
Op zaterdag 7 februari 2004 20:31 schreef BlaatschaaP het volgende:
Vervolgens gingen weVirgin Suicides
kijken.
En die blijft elke keer gewoon geweldig
. Zo'n mooi verhaal, zo mooi acteerwerk,
zulke afgrijselijk mooie muziek
. Alles aan deze film blijft geweldig. Daarom heb ik de rest ook weten te overtuigen deze klassieker tussen de bagger te proppen zodat ze nog enigzins in contact komen met goede films. En ja, ik weet dat ik idioot bezig ben. Let me
. Maargoed.. In één woord geweldig dus!
Cijfer: 9.
En mooie muziek idd. Van Air.
Basic. (hele goede film, erg verassend)
The hunted (erg spannend en de slechte is toch niet echt slecht)
The medallion (jacky chan, hoog humorgehalte)
Dr. Doolitle (blijft humor)
Nightmare on elm street (welk deel geen idee maar Freddy is cool)
Jason vs Freddy ( wel grappig, beetje uitgemolken)
Postmen (blijft geweldig, zelfs na 6x kijken)
Monthy python, the holy grale ( onzin maar humor)
[Dit bericht is gewijzigd door snakelady op 08-02-2004 01:02]
Blijft een goeie film. Vooral die Mop van Quinten
Val Kilmer met geheugenverlies. Wel aardige film maar meer ook niet. Overtuigend speelt Val het niet, naar mijn idee. Verpleegstertje Amy Smart is wel nice
opzich een geestig fillumpie, maar het eerste deel vond ik net wat meer hebben, maar het zijn geen hoogvliegers...
Darwin en Minerva Mayflower, het totaal geflipte megalomanische echtpaar.
Snickers, Kit Kat, Almond Joy & Butterfinger als de wazige CIA agenten.
Alfred, de butler met de grote mesjes in zijn mouwen
En natuurlijk Hudson Hawk en Tommy Five Tone die al zingend aan het stelen zijn.
Traffic
Goede film, maar dat zijn de meeste hier wel met mij eens.
Jammer dat de ondertiteling ff verneukt was.
Cliche's, atmosphere, niet eng, redelijke uitvoering van een verhaal wat we allemaal al kennen...
Eigenlijk was het precies wat ik ervan verwachtte. Mooie shots, goede Banderas, lekkere actiescenes, leuke muziek, aardige plot (ja sorry, bepaalde dingen waren nogal voorspelbaar). Al met al gewoon een lekkere film, niets meer.. niets minder. Maarja, nu wil ik natuurlijk wel Once Upon A Time In Mexico zien . (en El Mariachi, maar daar kom ik toch wat moeilijker aan)
Vrij onbekende film met Richard Attenborough. Attenborough (het is een oude film, dus het is de coole versie uit The Great Escape, niet de Kerstmanversie van de laatste jaren) speelt een man die z'n dochtertje heeft verloren in een hit-and-run. Hij zoekt uit wie verantwoordelijk is en besluit die persoon en zichzelf op te blazen bij een vliegtuigreis. Wat volgt is een Airport-achtig verhaal met een hoop kleine subplots. Allemaal nogal clichématig, al was deze film dan blijkbaar wel een grondlegger van de cliché's.
Tony Curtis en Sidney Poitier zijn 2 ontsnapte gevangenen die aan mekaar vastgeketend zijn en elkaar niet kunnen uitstaan. Uiteraard leren ze elkaar te respecteren naarmate de film vordert. Curtis is in vorm, Poitier is altijd goed en de twee hebben een zekere "chemistry", dus al bij al een mooie film.
quote:el mariachi ligt in elke dvd winkel zo'n beetje iig, bij de frs
Op zondag 8 februari 2004 12:09 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb net Desperado (voor het eerst.) gekeken.
Eigenlijk was het precies wat ik ervan verwachtte. Mooie shots, goede Banderas, lekkere actiescenes, leuke muziek, aardige plot (ja sorry, bepaalde dingen waren nogal voorspelbaar). Al met al gewoon een lekkere film, niets meer.. niets minder. Maarja, nu wil ik natuurlijk wel Once Upon A Time In Mexico zien
. (en El Mariachi, maar daar kom ik toch wat moeilijker aan)
K2, kutfilm . Zoals al dat soort actiefilms, alles is heel voorspelbaar
.
quote:Weer geen hit voor Dark Castle dus?
Op zondag 8 februari 2004 10:21 schreef kinky_queen het volgende:
GOTHIKACliche's, atmosphere, niet eng, redelijke uitvoering van een verhaal wat we allemaal al kennen...
WRONG TURN Een wat mij betreft welkome stap terug richting rechttoe-rechtaan jaren 70 horror inclusief sappige maar niet overdreven harde gore. Mix van Deliverance, Texas Chain en The Hills have Eyes. Kort -ongeveer 76 minuten- maar krachtig en met enkele redelijk spannende scenes (huisje, boompje) . 7+
quote:nee, al vond ik thir13een ghosts wel erg leuk
Op zondag 8 februari 2004 14:14 schreef Sniper het volgende:[..]
Weer geen hit voor Dark Castle dus?
quote:mjah, daar vond ik dan weer geen ruk aan.
Op zondag 8 februari 2004 15:16 schreef kinky_queen het volgende:[..]
nee, al vond ik thir13een ghosts wel erg leuk
Overigens vandaag een stukje Jason X gekeken met commentaar aan. Mwoah, commentaar is ook niet altijd leuk he...
Nou heb ik nog maar zelden films met commentaar gekeken, leuker vind ik zo nu en dan van die popup die info geven zoals dat gebeurt p de DVD van BTTF en Spider-man
Mwah, leuke poging, maar 'Queen Latifah' kan dus niet acteren...
Wrong Turn
Ben normaal geen horror fan, maar dit was een lekker filmpje
Het verhaal gaat over twee criminelen (Phillippe en Del Toro) die toevallig horen over een zwangere vrouw met veel geld. Ze ontvoeren haar (Juliette Lewis), waarna ze tot de ontdekking komen dat het de surrogaatmoeder voor een heel machtige man in de onderwereld is. Deze Chidduck (Scott Wilson) kan echter niet betalen zonder kans te lopen opgepakt te worden wat zorgt voor nogal veel problemen...
Ik heb niet echt kunnen genieten van deze film. Phillippe en Del Toro acteren vrij goed i, maar het verhaal is gewoon saai. Op een bepaald moment verliest het zijn spanning waardoor je om de tien minuten op de klok kijkt en je afvraagt hoe lang je nog moet. Jammer, want het had een best leuke film kunnen zijn.
Cijfer: 6.
[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 08-02-2004 20:09]
Een rape-revenge by the numbers. Verbazingwekkend tam eigenlijk, als je de commentaren uit reviews uit die tijd leest, opgenomen als extra op de dvd: de ergste nasty ever zou het moeten zijn. De film is technisch veel beter dan LHotL maar mist de impact van die film, die eigenlijk onmetelijk veel 'harder' is. IsoyG is traag, tam, zonder gore en een treffende illustratie van de bekende uitspraak 'the times..they are achanging'.
Een van de vele Shakespeareverfilmingen van Kenneth Branagh. Met een klasse-cast waaronder Judi Dench, Ian Holm en Derek Jacobi. En uiteraard Kenneth Branagh en Emma Thompson. Sterke film, alleen het Frans van Emma Thompson is op het randje. De vechtscenes zijn bijzonder mooi (inclusief de muziek)
En ik zal wel nooit een fan worden van Shakespeariaanse zinsnedes. Het klinkt mooi en poëtisch, maar het komt soms zo onnatuurlijk over.
Die was vanmiddag op Nederland 3. En ik vond het echt een onwijs leuke, grappige, dramatische, mooie, komische en goede film. Ik heb me kostelijk vermaakt .
Maar wat echt helemaal toppie is, K-Pax!!
Voor het eerst gezien en ik was echt helemaal in to the movie.
Echt wat een verhaal, wat een acteertalent!! Film is echt super!!
Kevin Spacey in zijn beste rol!!
James Stewart met zijn imaginary-friend.. het is wel een aardig film. Maar om nu te zeggen een Top250. Dat niet echt.
Charlie's Angels: Full throttle
Hoe onrealistisch kan een film zijn. Ach, het is leuk vermaak voor een zondagmiddag waar je niets doet .
Nou, had er redelijk veel van verwacht, maar het stelde weinig voor, veel foute special effects, en een flinterdun verhaal... 6-/10
Ned Kelly
Heath Ledger op dreef...
Verhaal kon me niet echt boeien, ben dit genre een beetje zat (oude settings etc), maar leuk geprobeerd... 6+/10
quote:is die al in de bios??
Op zondag 8 februari 2004 21:13 schreef RoK het volgende:
21 Grams. Ben er nog niet uit welke performance nou de meest geniale was, die van Benicio del Torro, Sean Penn of Naomi Watts.
gisteravond gezien:
Luckytown
Met Kirsten Dunst
in de hoofdrol.
Rare film . wordt eik. geen moment spannend en de korte samenvatting die achterop t hoesje staat, klopt ook niet
.
Al met al tot nu toe de minste film van Kirsten die ik tot nu toe heb gezien.
Cijfer: 6- nog zo hoog omdat Kirsten erin speelt
Hukkle
Leuk Hongaarse filmpje over een dorpje in Hongarije. We volgen een aantal inwoners in hun bezigheden op een doorsnee dag, zonder dat daar dialoog aan te pas komt. Vooral een aantal cuts zijn erg gaaf gedaan, maar de film mist een beetje plot of een achterliggende gedachte. Ook vond ik het stukje met de straaljager niets. Het verstoorde de rust, wat ik het beste/leukste aan de film vond, en het zag er niet uit. ***
Roma, città aperta
Geschreven door Federico Fellini, maar geregisseerd door Robert Rossellini. Het speelt zich af in 1944 in Rome, tijdens de Duitse bezettingen. De film komt wat traag op gaan, maar de tweede helft van de film is erg goed. ****
B. Monkey
Aardige misdaad-thriller met Asia Argento, dochter van de bekende Italiaanse horror-regisseur Dario Argento, in de hoofdrol. Het verhaaltje is vrij standaard, maar Michael Radford (van Il Postino) weet het wel aardig in beeld te brengen. Heb me prima vermaakt in elk geval. ***
Stalker
Voor de tweede keer gezien en wat blijft het een geweldige film. Het uiterlijk is tot in de puntjes verzorgt en het gaat ook nog ergens over. Vooral de gesprekken over hoop en verlangens wanneer ze bijna bij The Room zijn zijn geweldig.
(*****)
Marsal
Leuke Kroatische comedy over een Kroatisch eiland, waar oude partizanen van het communistische regime geloven de geest van Tito (voormalig commustisch leider van Joegoslavië) gezien te hebben. Ze toveren het eiland om in een bedevaartsoord voor mensen die nog steeds terugverlangen naar de communistische tijd. ***1/2
quote:dus als je bij je ouders zit, zit je zelfs nog films te kijken?
Op zondag 8 februari 2004 22:48 schreef Gorro het volgende:
Dit weekend:Hukkle
Roma, città aperta
B. Monkey
Stalker
Marsal
Verslaafde...
quote:Want?
Op zondag 8 februari 2004 22:23 schreef kinky_queen het volgende:
IRRIVERSIBLEwaardeloos
quote:de film boeide mij absoluut niet...
Op zondag 8 februari 2004 23:26 schreef Arcee het volgende:[..]
Want?
quote:net gezien, en ben het eens met bovenstaande omschrijving.
Op zondag 8 februari 2004 10:21 schreef kinky_queen het volgende:
GOTHIKACliche's, atmosphere, niet eng, redelijke uitvoering van een verhaal wat we allemaal al kennen...
een zesje, meer geef ik 'm niet.
quote:Ik dacht dat jij aan het maffen was
Op maandag 9 februari 2004 00:15 schreef kinky_queen het volgende:
PHONEEen aardige kruising tussen RINGU en JU-ON (THE GRUDGE)
Maar we kennen het onderhand wel...
quote:klopt, want ik ga zo maffen
Op maandag 9 februari 2004 00:18 schreef Eluc het volgende:[..]
Ik dacht dat jij aan het maffen was
(FMT)
Zeker geen zin om een vraag te stellen
Wel leuke film, maar in vergelijking met het eerste deel een wat meer politie- en wat minder straat-race film
quote:Misschien om dezelfde redenen dat ik hem baggger vond?
Op zondag 8 februari 2004 23:26 schreef Arcee het volgende:[..]
Want?
quote:vond .. dus nu vindt je het wel goed
Op maandag 9 februari 2004 08:24 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Misschien om dezelfde redenen dat ik hem baggger vond?
quote:Of ik vind hem nu de naam bagger onwaardig
Op maandag 9 februari 2004 12:22 schreef Lambiekje het volgende:[..]
vond .. dus nu vindt je het wel goed
Ik vind hem eerder zwaar overgewaardeerd dan echt slecht.
2de film uit de reeks die ik zie, en ik vond de eerste stukken leuker... ik vond deze bij momenten wel erg flauw, en het verhaal viel me nogal tegen.
spoiler:
Leuke NO-BUDGET over een groepje jongeren die een zombiefilm aan't maken zijn, als er plotseling echte...
Leuke film met eigenlijk niet veel spectaculairs. wel onderhoudend en Romola is leuk.
Vandaag (Bios): Hero: hele aparte supermooi vormgegeven film, de premium dvd editie ligt op de boot ergens bij india ofzo .
Heerlijk zeg als je in de puberteit komt en je maakt verkeerde vrienden. Wat een zware film eigenlijk maar wel goed.
Blind Horizon
Aardige thriller met Val Kilmer, Amy Smart en Neve Campbell. De flashbacks en geheugenflitsen worden wat mij betreft te veel overdreven en beginnen op een gegeven moment irritant te worden. Ook komt het een beetje rommelig over af en toe. De finale is echter wel spannend. ***
Zerkalo
Ik had hem uiteraard al eens gezien, maar nog niet in de bioscoop . Dat moet tog wel het mooiste zijn wat er is, een film van Andrei Tarkovsky zien in de bios. Weer genoten van de geweldige beelden. Het leuke aan Zerkalo is ook nog dat hij multi-interpretabel is. Elke kijkbeurt vallen je andere dingen op, elke keer heeft de film een andere betekenis voor jezelf. ****1/2
Niet echt mijn film, ben zowiezo niet zo dol op psychologische horror/thrillers, ik vond de laatste 10 minuten het beste.
Maar bedankt voor de tip!
Oliver Stone heeft echt geen flauw id hoe hij een goede film moet maken, z'n enige film die ik een btje te pruimen vond is THE HAND...
quote:Ik vond deze heel aardig...
Op dinsdag 10 februari 2004 23:15 schreef kinky_queen het volgende:
ANY GIVEN SUNDAYOliver Stone heeft echt geen flauw id hoe hij een goede film moet maken, z'n enige film die ik een btje te pruimen vond is THE HAND...
Vond je zelfs Platoon en JFK niks?
quote:PLATOON vond ik een van de slechtste films die ik ooit heb gezien, samen met THE DOORS!
Op dinsdag 10 februari 2004 23:15 schreef Mike het volgende:[..]
Ik vond deze heel aardig...
Vond je zelfs Platoon en JFK niks?
* maar ja, ik ben nu eenmaal een rare lul...
quote:Het is een van m'n favoriete films.
Op dinsdag 10 februari 2004 23:22 schreef kinky_queen het volgende:[..]
PLATOON vond ik een van de slechtste films die ik ooit heb gezien, samen met THE DOORS!
* maar ja, ik ben nu eenmaal een rare lul...
Oh, ik heb Zelig trouwens gekeken...typische Allen-film..erg onderhoudend.
quote:Ach Mike, trek het je niet zo aan, niemand is perfect
Op dinsdag 10 februari 2004 23:24 schreef Mike het volgende:[..]
Het is een van m'n favoriete films.
En ZELIG is dus niet tegengevallen? Mooi!
Wel aardig, maar niet echt memorable
Lost in Translation
Gezien in de sneak. Geweldige film van Sofia Coppola. De vervreemde, haast surrealistische manier waarop Tokio neergezet wordt, vormt een prachtig decor, waarin Bill Murray en Scarlett Johansson elkaar vinden. Beide zetten een erg sterke rol neer. Een sublieme soundtrack en de geweldige droge humor maken dit tot nu al één van de beste films die 2004 te bieden heeft. ****1/2
Un Chien Andalou
Kan iemand mij vertellen waar dit in godsnaam over ging?
quote:Dat je dat niet begrijpt zeg
Op woensdag 11 februari 2004 21:39 schreef victorinox het volgende:
Un Chien Andalou
Kan iemand mij vertellen waar dit in godsnaam over ging?
Maar je hebt gelijk, het is een warboel van surrealistische beelden, het zal vast wel iets poetisch hebben of zo... maar...
quote:ik heb deze film ooit onbevangen en onbevooroordeeld gekeken, viel bijna in slaap bij het eerste stuk, maar het tweede had een enorme impact. geweldige dustin
Op woensdag 11 februari 2004 10:23 schreef Gorro het volgende:
Straw Dogs
Best goede drama-thriller van Sam Peckinpah, dus het is zeker niet één van de subtielste. Dustin Hoffman acteert uiteraard weer uitstekend als de Amerikaanse echtgenoot die naar het Engelse platteland trekt om daar rustig te kunnen werken aan z'n theoriën. Zijn vrouw wordt al naar gelang de tijd verstreikt steeds verveelder. ***1/2
Het is een wonder, hij is idd beter dan het eerste deel, maar daar zit je al gauw aan...
Een stuk bloederiger en sadistischer gelukkig, maar nog steeds geen topper, Andreas Schnaas heeft een remake gemaakt van het origineel, mischien dat dat dan wat is!
Belachelijke horrorfilm over een jongen die een meisje ontmoet in de trein. Het meisje gaat haar tante bezoeken die een "hospitaal" schijnt te runnen waar proeven worden gedaan op mensen om ze daarna via een soort THE MOST DANGEROUS GAME om het leven te brengen...
Mijden als de pest!
[Dit bericht is gewijzigd door kinky_queen op 12-02-2004 00:35]
quote:Het tweede deel is duidelijk het sterkste, maar ook het eerste deel is wel ook. Ik bemerkte de hele tijd een enigszins beklemmende, ongemakkelijke sfeer, die in de tweede helft dus ook sterk tot uiting kwam.
Op woensdag 11 februari 2004 21:44 schreef dolle_hond het volgende:[..]
ik heb deze film ooit onbevangen en onbevooroordeeld gekeken, viel bijna in slaap bij het eerste stuk, maar het tweede had een enorme impact. geweldige dustin
al tig keer gezien, maar blijft een goeie film.
Alledrie al eens eerder gezien, maar ze blijven vet...Vooral Fight CLub dan he
Husbands and Wives
Best goede film van Woody Allen. De relatieperikelen konden me niet altijd boeien, maar het geheel was wel boeiend. De film heeft een beetje de vorm van een documentaire, met het daarbij behorende hand-held camera werk. ***1/2
Erg leuk om de film op deze manier te zien... er zijn heel veel details die me nog nooit waren opgevallen, en het is ook erg leuk om te zien wat nou eigenlijk gewoon nooit zou moeten hebben gekund, zowel in het verhaal als technisch.Ik denk dat ik de film hierdoor nog stukken leuker ga vinden! .
Gisteren:
Festen
Die viel ook niet tegen. Goeie film!
.
Heerlijke film, fans van de PUPPETMASTER en CHILD'S PLAY series zullen zich aangesproken voelen, een obscure film waarin mensen... ach dat weet je wel
Een sfeervolle en inventieve horrorfilm!
Redelijke shocker die tijdens de premiere wat stof heeft doen opwaaien omdat het een aanklacht zou zijn tegen de katholieke kerk...
* zucht....
Die kleine meid Paula E. Sheppard is echt een natuurtalent, jammer dat ze hierna nog maar 1 film heeft gedaan
Ik vond hem minder leuk dan de eerste keer, eigenlijk... het is toch eigenlijk maar een tienerfilmpje, en het verhaal is niet zo geweldig... de acteerprestaties zijn wel goed, en waar het verhaal over gaat is natuurlijk wel iets best interessants.
Ik ben heel echt benieuwd wat men van deze film zou vinden als 'ie gewoon in het Engels was... volgens mij was 'ie dan helemaal niet zo populair hier.
Steengoeie film over de opvoeding van een gehandicapt meisje, wel typisch Hollywood, maar de uitvoering is grandioos!
spoiler:
[Dit bericht is gewijzigd door Sniper op 13-02-2004 18:03]
Domme, maar o zo heerlijke horrorfilm van Lamberto Bava over een groepje jongeren dat een avondje op een kerkhof moet doorbrengen vanwege een weddenschap...
Het is werkelijk een feest der herkenning voor de horrorliefhebber, jammer genoeg is het een tv film en daardoor zeldzaam om hem te zien
quote:Isdie leuk?
Op donderdag 12 februari 2004 17:21 schreef knep het volgende:
Donnie Brasco.
Vandaag dan eindelijk gekomen met de post en heb hem net gekeken.. man, wat is het toch een indrukwekkende film.. wat ik me wel afvraag, waarom werd deze film niet met het columbine incident geassocieerd.
In deze film komt namelijk letterlijk de scene voor waarin Jim (gespeeld door een zeer goede Leonardo Di Caprio.) de klas binnen met een zwarte langs jas, zwarte schoenen en met een shotgun onder zijn jas. Hierop loopt hij het lokaal binnen en schiet medeleerlingen + leraar dood.
Heb alleen maar blablabla Marilyn bla Manson gehoord, maar dit is toch echt letterlijk het incident..
Verder gewoon een SUPERfilm , weliswaar ietwat onbekend, maar gewoon zo indrukkwekkend, uitstekende rol van leonardo di caprio als jim carrol en Mark Wahlberg als zijn vriend Mickey.. die blowjob scene in de metro vond ik eigenlijks nog het vreselijkste om te zien, blegh, vreselijke scene..(1 van de scenes die mij altijd is bijgebleven uit alle films die ik heb gezien) Verder is drugs hier gewoon de maintheme en hoe het je kan kapotmaken (erg goed uitgewerkt)..
lekker makkelijk fillumpie als je 93 bier in je flikker hebt
jammer dat de box oop is
[Dit bericht is gewijzigd door kinky_queen op 14-02-2004 03:40]
He he, eindelijk! Nergens te krijgen dit kreng!
Een boer voert lijken aan z'n varkens, en er is niemand die daar achter komt, totdat een meisje zich verschuild in z'n stal en op een ideetje komt, ze heeft nog een appeltje te schillen met een verkrachter...
Aan het einde word'ie pas echt bloederig, maar als curiositeit wel te versmaden!
Ook bekend als DADDY'S DEADLY DARLING en HORROR FARM
verhaal zit wat minder in elkaar, maar verder blijft het een leuke film
blijft een zeer goede film, verhaal zit goed in mekaar. schietscene`s blijven
quote:Engels als in "in Hollywood gemaakt", dan niet nee, maar verder maakt dat niks uit, hoor. Hoewel 't wel wat heeft, dat Zweedse gebrabbel.
Op vrijdag 13 februari 2004 10:17 schreef sweek het volgende:
FUCKING AMAL, voor de tweede keer.Ik vond hem minder leuk dan de eerste keer, eigenlijk... het is toch eigenlijk maar een tienerfilmpje, en het verhaal is niet zo geweldig... de acteerprestaties zijn wel goed, en waar het verhaal over gaat is natuurlijk wel iets best interessants.
Ik ben heel echt benieuwd wat men van deze film zou vinden als 'ie gewoon in het Engels was... volgens mij was 'ie dan helemaal niet zo populair hier.
Opening Night (1977)
Best aardig drama van John Cassavetes, met sterke dramatische en komische momenten, maar met z'n 144 minuten is hij wel te lang. Hij gaat over een actrice, die niet weet wat ze aan moet met haar nieuwe rol. Het is eigenlijk een kijkje in wat er achter de schermen van een theaterproductie gebeurd. De theater scenes zijn vanuit het publiek opgenomen, dus je ziet ook hoofden af en toe een beetje voor het beeld, wat het wel een realistische sfeer geeft. ***
Tunnel, Der (2001)
Best aardige Duitse film, gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Hetgene wat mijn aandacht trok was de 8.3 op IMDb. Dat is zwaar overdreven. Zo bijzonder is het verhaal niet en het ook niet bijzonder in beeld gebracht. Het ziet er uit als een goede tv-productie. De film was wel erg onderhoudend, maar ook net wat te lang. ***
Bananas (1971)
Vroege film van Woody Allen. Hier nog niet het intellectuele gebabbel wat z'n latere films zou kenmerken, maar gewoon een eenvoudige, slapstick comedy, die met vlagen erg grappig is. ***1/2
Gisteren:
Ehe der Maria Braun, Die (1979)
Sterke film van Rainer Werner Fassbinder, de eerste van de zogenaamde BRD-trilogie (samen met Lola (1981) en Der Sehnsucht der Veronika Voss (1982)). Hanna Schygulla speelt een erg sterk rol als vrouw van een WOII-soldaat, die vermist wordt. Als de man van haar zus thuiskomt met de mededeling dat hij overleden is, duurt het niet lang voor ze met een andere man omgaat, maar haar man blijft de liefde van haar leven. Erg mooi in beeld gebracht door Fassbinder. ****
Höstsonaten (1978)
Sterke film van Ingmar Bergman, wat vooral te danken is aan de magnifieke acteerprestaties van Liv Ullman en Ingrid Bergman (in één van haar laatste rollen). De cinematografie is ook prachtig, alles is in herfstkleuren. De verbale ruzies tussen Ullman en Bergman zijn één van de meest intense in de filmgeschiedenis. ****1/2
Frenzy (1972)
De op één na laatste film van Hitchcock. Erg vermakelijk en hij laat nogmaals zien waarom hij "The Master of Suspense" genoemd wordt. Het einde vond ik wel een beetje dom:
spoiler:
Rosie (1998)
Best goed Belgisch drama over een meisje wat hopeloos verliefd wordt op een jongen en die alles voor hem over heeft. Het meisje dat Rosie speelt, doet dat goed. De regie was ook dik in orde. Bij die scenes bij de pijpen zaten prachtige shots. ***1/2
Romance X (1999)
Vrij slechte film van Catherine Breillat, die zijn reputatie te danken heeft aan expliciete sexscenes. De "gedachten"-voiceover was af en toe erg dom, totaal overbodig. *1/2
Best aardige fillum van "onze" Jan Kounen maar hij lijkt mij iets te veel op KILLING ZOE, and besides, z'n shorts vind ik leuker...
Een man met een trauma vermoord pasgetrouwde vrouwen, iedere X als ie er een vermoord komt er een stukkie geheugen terug van z'n trauma tottie het volledig terug heeft...
Klinkt stomvervelend, maar de uitvoering van Mario Bava is uitstekend!
Niet erg bloederig voor die tijd, film komt geloof ik uit '69 maar dat word gecompenseerd door spanning.
De dames in die minirokjes is trouwens wel een rotgezicht, maar daar moeten de meeste mannen maar ff doorheen kijken...
quote:heb je aimee & jaguar niet gedaan
Op zaterdag 14 februari 2004 13:03 schreef Gorro het volgende:
quote:He kinky_Queen, waar haal je al de films vandaan....aangezien je er nogal veel ziet... Videotheek ? Filmhuis ? Internet ?
Op zaterdag 14 februari 2004 15:42 schreef kinky_queen het volgende:
DOBERMANNBest aardige fillum van "onze" Jan Kounen maar hij lijkt mij iets te veel op KILLING ZOE, and besides, z'n shorts vind ik leuker...
quote:Grootste gedeelte van het www downloaden (handig hoor een HD van 200 gig) vroeger heel veel huren maar ze hadden nooit mijn smaak, toen veel naar de cultvideotheek aan de Amstel, silverscreen op de Haarlemmerdijk en kopen bij Boudisque, bestellen op www.dvdempire.com (want daar hebben ze ALLES!), nu eerst kijken en DAN pas kopen ivm het kopen van een huis
Op zaterdag 14 februari 2004 19:53 schreef Zapje het volgende:[..]
He kinky_Queen, waar haal je al de films vandaan....aangezien je er nogal veel ziet... Videotheek ? Filmhuis ? Internet ?
quote:Nee, ik had al iets Duits gehad die dag
Op zaterdag 14 februari 2004 19:51 schreef dolle_hond het volgende:[..]
heb je aimee & jaguar niet gedaan
ik heb die ook getaped
quote:200 GB is niets ... wordt doodziek van de melding discfull, discfull.
Op zaterdag 14 februari 2004 20:01 schreef kinky_queen het volgende:[..]
Grootste gedeelte van het www downloaden (handig hoor een HD van 200 gig) vroeger heel veel huren maar ze hadden nooit mijn smaak, toen veel naar de cultvideotheek aan de Amstel, silverscreen op de Haarlemmerdijk en kopen bij Boudisque, bestellen op www.dvdempire.com (want daar hebben ze ALLES!), nu eerst kijken en DAN pas kopen ivm het kopen van een huis
Vanmiddag gekeken:
Ripley's Game
Best een aardige hitman film met John Malcovich. Leuke shots van Italy.
quote:O ja, mijn god, wat een wereld van verschil.
Op zaterdag 14 februari 2004 21:56 schreef Lambiekje het volgende:[..]
200 GB is niets ... wordt doodziek van de melding discfull, discfull.
Heb zelf totaal 240 GB .. .
quote:Vrienden vinden het ook redelijk ziek .. maar ja .. ik heb wel een probleem meerdere keren per week. Ik heb me hele leven nooit genoeg HD space gehad .. ook voor het internet gebeuren.
Op zaterdag 14 februari 2004 22:03 schreef kinky_queen het volgende:[..]
O ja, mijn god, wat een wereld van verschil.
Rocky Horror Picture Show, The (1975)
Weirde musical, met erg leuke muziek. Tim Curry is erg leuk als Dr. Frank-N-Furter en ook de anderen zijn niet vies van een lekker potje overacting. Maar na 80 minuten vond ik het eigenlijk wel genoeg geweest en was de plezier van het maffe weg. Hij duurde wat mij betreft te lang. ***1/2
Grease (1978)
Ik had hem tot gisteren nog nooit gezien. Gisteren dus tog van gekomen. De bekende nummers zijn leuk (Grease Lightning, Summer Lovin' en You're the One That I Want), maar de onbekende waren een stuk minder, met als dieptepunt Beauty School Dropout . ***
Sleeper (1973)
Erg leuke comedy van Woody Allen. Net als Bananas is ook dit een comedy uit zijn "slapstick-periode", maar hier komen ook de grappige intellectuele dialogen om de hoek kijken. Heb me erg vermaakt. ****
Adieu Babylone (2001)
Best aardige roadmovie, opgenomen met een digitale camera, wat mee draagt aan de realiteitswaarde. De film wist me niet altijd te boeien. **1/2
Sterke documentaire over een gezin dat het zwaar te verduren krijgt als een vader en een van de zonen worden beschuldigd van kindermisbruik. Het unieke aan deze documentaire is dat vrijwel alle betrokkenen hebben meegewerkt. Daarnaast heeft een van de gezinsleden veel op video vastgelegd toen het zich afspeelde rond 1988.
De maker van de documentaire geeft regelmatig stukjes informatie die je standpunt wat je inneemt aan het wankelen brengt...de aandacht blijft zo ook bij de film.
Nice.
over een seriemoordenaar met o.a. Robert Patrick, één van die acteurs met slechts één gezichtsuitdrukking.
[Dit bericht is gewijzigd door SaintOfKillers op 15-02-2004 11:49]
Lord of the Rings - The return of the King..........
supergave film...........
best aardig, Depp weer erg gaaf.
quote:W8 maar tot je "LOVE AND DEATH" ziet, ik denk dat ik dat een van z'n beste vind uit die periode, die zit propvol met die dialogen...
Op zondag 15 februari 2004 11:12 schreef Gorro het volgende:
Sleeper (1973)
Erg leuke comedy van Woody Allen. Net als Bananas is ook dit een comedy uit zijn "slapstick-periode", maar hier komen ook de grappige intellectuele dialogen om de hoek kijken. Heb me erg vermaakt. ****
quote:nog nooit gezien?? cultuur barbaar
Op zondag 15 februari 2004 11:12 schreef Gorro het volgende:Grease (1978)
Ik had hem tot gisteren nog nooit gezien. Gisteren dus tog van gekomen. De bekende nummers zijn leuk (Grease Lightning, Summer Lovin' en You're the One That I Want), maar de onbekende waren een stuk minder, met als dieptepunt Beauty School Dropout. ***
Grease
quote:Ik blijf het een niemendalletje vinden, wat alleen zulke bekendheid geniet, vanwege de tijdloze hits.
Op zondag 15 februari 2004 13:26 schreef Timo20 het volgende:[..]
nog nooit gezien?? cultuur barbaar
Beauty School Dropout t dieptepunt?? dat je t geen leuk liedje vindt kan ik me voorstellen, maar de scence is wel heel leuk gemaakt en is ook 1 van mijn favoriete gedeeltes uit de film!!Grease
![]()
quote:Grease 2 gezien? Die is nóg niemendalliger
Op zondag 15 februari 2004 14:01 schreef Gorro het volgende:[..]
Ik blijf het een niemendalletje vinden, wat alleen zulke bekendheid geniet, vanwege de tijdloze hits.
quote:Nee, maar ik geloof je graag. Weet niet of ik ooit nog de moeite ga nemen om het met eigen ogen aan te zien
Op zondag 15 februari 2004 14:05 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Grease 2 gezien? Die is nóg niemendalliger
The League of Extraordinary Gentlemen -> 7, Ouderwetse helden...
http://imdb.com/title/tt0311429/
A Man Apart -> 7+ De film is niet appart; Vin Diesel wel...
http://imdb.com/title/tt0266465/
(Une vraie jeune fille)
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 15-02-2004 14:29]
quote:Een 7 voor LXG ... griebel dan is er iets goed mis
Op zondag 15 februari 2004 14:27 schreef mozzy het volgende:
The Italian Job -> 8+, Lekker veel actie...
http://imdb.com/title/tt0317740/The League of Extraordinary Gentlemen -> 7, Ouderwetse helden...
http://imdb.com/title/tt0311429/A Man Apart -> 7+ De film is niet appart; Vin Diesel wel...
http://imdb.com/title/tt0266465/
Sean Connery speelt hier wanstaltig slecht in ...
de FX van Bassie en Adriaan is nog beter (bewijze van dan) .. het was gewoon een rommeltje zeker met die invisible-man.
Helden helden .. prutsers zijn het.
pure rotzooi is het kan niets anders zeggen. zo dit moest ik ff kwijt over deze wanproduktie.
Wel een aardige vampieren-film. Een 7 op IMDB voor horror is hoog.
Bill Paxton is lekker een bruterik
quote:Nou nou, je kan ook overdrijven hoor. Geweldig is het niet nee, maar zo dramatisch was het ook weer niet
Op zondag 15 februari 2004 16:16 schreef Lambiekje het volgende:[..]
Een 7 voor LXG ... griebel dan is er iets goed mis
. Ik vond het na Battlefield Earth de aller slechste film van na 2000.
De Venetie-scene is gewoon een insult.Sean Connery speelt hier wanstaltig slecht in ...
quote:Een van de beste naar mijn id!
Op zondag 15 februari 2004 16:19 schreef Lambiekje het volgende:
Near Dark (1987)Wel een aardige vampieren-film. Een 7 op IMDB voor horror is hoog.
Bill Paxton is lekker een bruterik
quote:Daar is niks stiekems aan hoor, gewoon de beste Batman film ooit en nog altijd in mijn top 10 van favo films allertijden. Tim Burton is een held
Op zondag 15 februari 2004 02:02 schreef Skull-splitter het volgende:
Batman Returns, stiekem toch best wel erg sterk
Sleepers ( Brad Pitt, Robert de Niro enz) ** 1/2
Aardige film over een groep jongens die jaren later wraak nemen op de bewakers van een tuchthuis die hen jarenlang misbruikten. Ik had er iets meer van verwacht, het verhaal was redelijk standaard en voorspelbaar en er zaten enkele ongeloofwaardigheden in het script.
We Were Soldiers ( Mel Gibson, Madeleine Stowe) ***
Het grote minpunt van deze film was het complete gebrek aan verhaal en identificatie met de personages. Na een half uur is het verhaal wel vertelt en is het een aaneenschakeling van actie scenes die op een gegeven moment gewoon niet meer boeien , ondanks dat het er allemaal indrukwekkend uitziet.
Het stuk waarin Madeleine Stowe de brieven brengt bij de vrouwen waarvan hun man is omgekomen in Vietnam komt dan ook echt als een verademing en had van mij nog verder uitgediept mogen worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Markie-Mark op 15-02-2004 19:51]
quote:en nu heb ik Aimée & Jaguar gezien.
Op zaterdag 14 februari 2004 19:51 schreef dolle_hond het volgende:[..]
heb je aimee & jaguar niet gedaan
ik heb die ook getaped
redelijk goede film, veel overeenkomsten en toch ook veel verschillen met De Tweeling, waar ik toch sterk aan moest denken.
Enkele erg sterke scenes, sterk verhaal, alleen niet altijd even sterk.
Ik vond hem deze keer echt betoverend mooi, ik was nog meer onder de indruk dan de eerste keer... de muziek, Ewan, en natuurlijk Nicole... het zit echt allemaal geweldig in elkaar, en echt ieder liedje is top.
Scary Movie was gewoon hardstikke lachuh, gewoon totale onzin, kei moi echt fantastisch hoe ze al die stukjes uit andere films erin verwerken.
Maar toen kwam Cabin Fever....had ik nooit van gehoord maar vriend van me had hem gedownload, leek hem wel "vet". maar hij was dus echt gewoon hardstikke KLOTE. slechtste film die ik ooit gezien heb, zelfs met wat alcohol achter de kiezen!
t heeft geen enkele verhaallijn. groep vrienden gaat kamperen in het bos, raken besmet met raar virus en gaan allemaal dood. zo kan iedere malloot een horrorfilm maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |