Nou hier verder.
ff een post uit het oude gesloten topic:
quote:wat is jullie mening?
Moeten we ons al zorgen gaan maken over de nieuwe MP4/19? Mclaren heeft een tijd alleen op de circuits getraind, maar nu in bijzijn van de andere teams vallen de magere tijden op. (zeker ivm de andere teams) Nu weet ik dat de test tijden niet zoveel zeggen, maar toch kijk ik er van op.
Tactiek of is er toch iets mis met de snelheid van de nieuwe Mclaren?
quote:Als ie een tegenstander in haalt dan leest hij "don't walk"... dus om de tegenstander te frustreren.
Op zondag 1 februari 2004 19:22 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]Ipv van Lucky Strike op de non tobacco versie, maar ik snap m toch niet helemaal. Iemand een logische verklaring?
Was Williams in 2000 tijdens de winter testen ook niet super langzaam ??!
Het zegt helemaal niks mensen
*Maarja.. we hebben toch niks anders te doen..
*Ik snak al naar 7 Maart
quote:Idd, tijden zeggen weinig, het staat gewoon goed als de wagen na de launch supergoed rijdt, dat valt op allerlei manieren te regelen. Na de eerste publiciteit kan men grondig gaan testen, dan worden de tijden wat realistischer IMO. McLaren is al een tijdje bezig met de MP4/19, dus zijn denk ik ook met andere testen bezig dan degenen die de auto net af hebben.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:12 schreef TimoBasso het volgende:
Waarom zit iedereen zich zo druk te maken over die test tijden
quote:hopelijk komt dat goed
Zware crash voor Massa
Sauber-rijder Felipe Massa is deze ochtend heel zwaar van de baan gegaan op het circuit van Barcelona. Zijn C23 verloor tijdens het testen een wiel en de wagen schoot oncontroleerbaar van de baan, wat resulteerde in een harde klap voor de Braziliaan. Die moest per helicopter naar het ziekenhuis worden afgevoerd.
Meer info over de situatie van de Braziliaan is voorlopig nog niet bekend. We houden jullie zeker op de hoogte.
quote:Klopt helemaal, het staat trouwens ook op F1 Racing.nl (directe link)
Op woensdag 4 februari 2004 12:54 schreef Rubend het volgende:
vast wel!! hij kon alweer lopen geloof ik maar is toch nog effies voor een check naar het ziekenhuis gegaan! Dat las ik ergens... stom dat ik niet effies de link gekopieerd heb!! Maar hij kan iig nog lopen
quote:dank u
Op woensdag 4 februari 2004 13:09 schreef -Hans- het volgende:[..]
Klopt helemaal, het staat trouwens ook op F1 Racing.nl (directe link)
quote:Volgens mij is het gewoon een grapje van de mensen die ook de design doen van de sigaretten pakjes. Ik heb ergens nog een topic op Fok! over de meest recente Limited Edition waarbij ze woorden als 'Log-In', 'Connect' enzo zetten. De Auto is wat dat betreft bijna altijd even design geweest als de sigaretten pakjes.
Op zondag 1 februari 2004 23:27 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
misschien dat het iets heeft te maken met een internationale (tv) reclame van lucky strike, uitgezonden in andere landen waar geen verbod op tabaksreclame bestaat???
(als die er is
)
quote:
Klik je eigen Ferrari in elkaar.Het team van Ferrari heeft er een nieuwe partner bij. Vanaf komend seizoen zal de naam van de Deense speelgoedblokjes-fabrikant te vinden zijn op de rode kampioenswagens.
Voor de lego-freaks onder onder ons is er méér goed nieuws, want Lego heeft laten weten in de loop van dit jaar een nieuwe lijn op de markt te brengen met de naam Lego Racers. Zo kunnen zij in de loop van 2004 dus hun eigen Ferrari in elkaar gaan klikken.
bron: http://www.michael-schumacher.nl/nieuws/nieuwsartikel.php?id=1075924009
quote:Volgend jaar Heidfeld (
Jordan gets same engine as Jaguar
For the 2004 seasonNew Jordan EJ14
Jordan's newly-unveiled EJ14 contender will be powered by the same- specification Ford Cosworth V10 engine to be used by works-backed team Jaguar Racing in 2004.'The Jaguar unit made some great performance strides at the end of 2003 and we will have the same unit as them [this season],' said Eddie Jordan in England.
FUTURE MERCEDES LINK?
But early speculation is already making the link between new team- driver Nick Heidfeld and the marque that boosted his early career - Mercedes-Benz.
The German carmaker has already made noise about a future supply of Formula One engines for privateer teams at a cost of somewhere around ten million Euros.
Jordan said the new 90-degree Cosworth V10 will be a 'huge benefit' this year.
We'll have a big power increase,' the flamboyant Irishman concluded.
quote:Om te janken wat een gepruts bij Mclaren Mercedes, bedenken ze eerst een auto die wel snel is maar niet betrouwbaar.
McLaren gaat halverwege het raceseizoen de MP4-19 vervangen. Het team wil een aangepast model op het circuit brengen om meer kans de maken op de wereldtitel.Volgens teambaas Ron Dennis zal het nieuwe model met de typeaanduiding MP4-19B veel verschillen met het model waarmee het team momenteel test.
Deze tests verlopen niet geheel volgens wens. McLaren reed eind november al de eerste ronden met de nieuwe wagen. Maar tijdens de laatste tests eindigen de coureurs in de achterhoede. De Mercedes-motor schijnt de boosdoener te zijn, maar McLaren wil niet ingaan op de problemen met de MP4-19
http://www.veronica.nl/modules.php?name=f1_news&site=f1nieuws&sid=50129
Dus dan moet BMW / Renault het Ferrari maar weer lastig gaan maken.
quote:Ik hoop maar dat hij net zoals Massa weer snel naar huis mag, en dat het verder okay gaat met Panis.
Panis in ziekenhuis na zware crash(05 februari 2004) Toyota coureur Olivier Panis crashte vandaag zwaar op het circuit nabij Barcelona en is met onbekend letsel per helikopter overgebracht naar het ziekenhuis. De Fransman verloor in de derde bocht de controle over zijn auto en vloog achterwaarts de bandenstapel in.
Na Philippe Massa is Panis de tweede coureur die deze week op het Spaanse circuit een zware crash meemaakt. Massa heeft gelukkig niets overgehouden aan zijn uitstapje op de baan en is alweer uit het ziekenhuis ontslagen. Wellicht heeft Olivier Panis net zoveel geluk als Massa.
bron: verstappen.nl
quote:Nou ik hoop het! de tijd die Wurz vandaag heeft neergezet is weer om te janken zo slecht, hij is de hekkensluiter. Zelfs Panis is ondanks zijn crash sneller dan Wurz.
Op donderdag 5 februari 2004 19:36 schreef TimoBasso het volgende:
mwa.. Maak je maar geen zorgen over McLaren,ze willen gewoon een verkeerde indruk maken
En helaas geen Verstappen in 2004, denk dat de kans niet heel groot is dat hij ergens kan invallen.
quote:
Jos Verstappen en Trust hebben vandaag (donderdag) besloten alle onderhandelingen met het Jordan-team definitief stop te zetten. Beide partijen konden het over bepaalde essentiële zaken maar niet eens worden. Jos hoopt nu later dit seizoen nog ergens te kunnen invallen.
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 05-02-2004 20:20]
quote:Wow dan moet je wel erg op geld of beroemdheden geilen als je met oorwurm ralf naar bed wilt.. :x
Op donderdag 5 februari 2004 21:02 schreef Murray het volgende:
Ralf Schumacher heeft Jordan geneukt.
Tenminste dat zegt Jordan zelf...
quote:Aandacht...
Op vrijdag 6 februari 2004 12:44 schreef dewd het volgende:[..]
Wow dan moet je wel erg op geld of beroemdheden geilen als je met oorwurm ralf naar bed wilt.. :x
quote:Williams-rijder Ralf Schumacher ontkent dat hij in het verleden een affaire had met het Britse fotomodel Katie Jordan Price.
Op donderdag 5 februari 2004 21:02 schreef Murray het volgende:
Ralf Schumacher heeft Jordan geneukt.
Tenminste dat zegt Jordan zelf...
^^ First Contact!
^^
Irvine zat enkele maanden geleden al eens in deze positie. Ook toen had de Ier zijn kat gestuurd naar de rechtszaak, maar na een verontschuldiging liet de rechter het bevel tot arrestatie vernietigen. Nu Irvine alweer niet kwam opdagen om zijn straf (voor het te snel rijden zonder rijbewijs op een scooter in het Londense Hyde Park) te ontvangen, werd het bevel tot arrestatie opnieuw geldig.
Irvine zou zich momenteel niet in Groot-Brittannië bevinden.
Waar is Irvine?
Eddie.Jacques, Jean Alesi
ik mis echt dat soort gasten in de formule 1
quote:Zeer zacht uitgedrukt
Op vrijdag 6 februari 2004 17:14 schreef -Hans- het volgende:
Zoooooo die mag er wel wezen!
[Dit bericht is gewijzigd door Knoxville1985 op 09-02-2004 16:03]
quote:
The situation with Pantano
Giorgio Pantano will be the second Jordan driver in 2004 if money which has been promised is delivered to Jordan. Pantano is believed to have gathered promises of around $5m in sponsorship but must now get the money in order to secure the drive.The fact that the total income is so low would seem to suggest that Benson & Hedges changed its mind about paying an extra $6m for a British driver
quote:FEBRUARY 10, 2004
Op zondag 8 februari 2004 14:53 schreef SimtekF1 het volgende:
Weet iemand misschien wat er precies op het volgende plaatje staat?
Zijn het nou allemaal namen of wat is 't?
Bron: www.grandprix.com
quote:
Een enorme ruzie tijdens de Grand Prix van Frankrijk tussen Juan Pablo Montoya en het Williams-team deed de Colombiaan besluiten te vertrekken. Dat heeft technisch directeur Patrick Head van Williams vandaag onthuld.Montoya die dit seizoen nog bij Williams onder contract staat, maar volgend seizoen naar concurent McLaren overstapt, verloor zijn zelfbeheersing volledig tijdens de race op Magny-Cours van 6 juli 2003.
Aanleiding was een pitstop. Toen Montoya, in zijn jacht op teamgenoot en koploper Ralf Schumacher, een pitstop aankondigde, werd de Duitser een ronde eerder binnengehaald. Ten onrechte dacht Juan dat we Ralf op de hoogte hadden gebracht van zijn voornemen aldus Head.
Montoya voelde zich hierdoor zo benadeeld dat hij het team via de boordradio tien minuten lang uitschold en daarna langzamer ging rijden. De reprimande die hij de woensdag erop voor zijn wangedrag kreeg, maakte geen indruk op hem. Enkele dagen later tekende hij bij McLaren.
Head, die in Montoya een toekomstig wereldkampioen ziet, zei dat de Colombiaan het altijd moeilijk had gevonden achter zijn teamgenoot te finishen.
http://www.rtl.nl/(/sport/rtlgp/f1nieuws/)/components/sport/rtlgp/2004/02_februari/nieuws/120204_montoya_ruzie.xml
Friday (
11.00 - 12.00 Practice Session 1
14.00 - 15.00 Practice Session 2
Saturday (**)
10.00 - 10.45 Practice Session 3
11.15 - 12.00 Practice Session 4
14.00 Qualifying Session
Sunday (***)
14.00 Race
Note to the Editors:
( Friday Practice sessions at Monaco will take place on Thursday.
(**) Except for Canada and United States:
Practice Session 3: 09.00 09.45 / Practice Session 4: 10.15 11.00
Qualifying Session: 13.00
(***) Except for Malaysia (15.00), Bahrain (14.30), Canada (12.30), United States (12.00),
Great Britain (13.00), Japan (14.30) and Brazil (15.00).
Indicated times must be understood to be local time.
quote:Die willen DC niet, ik zie Coulthard in 2005 naar Jaguar of Toyota verhuizen. (of helemaal verdwijnen uit de Formule 1)
Op vrijdag 13 februari 2004 13:16 schreef Frutsel het volgende:
huh?
en wie gaat er dan naar williams? Coulthard ofzo?
quote:bron
Kansen Verstappen nog niet verkekenOp het moment dat de kansen van Jos Verstappen op een plekje in de Formule 1 verkeken leken, heeft Eddie Jordan de Nederlander een nieuw voorstel gedaan. Dat schreef het Algemeen Dagblad op donderdag.
Volgens de krant heeft teambaas Eddie Jordan woensdagmiddag in alle stilte opnieuw toenadering gezocht tot Verstappen en zijn management. De Ier heeft een voorstel gedaan, dat onder andere een beter salarisvoorstel voor Verstappen inhoudt. Jordan kwam tot zijn actie nadat bleek dat de Italiaan Giorgio Pantano vooralsnog niet aan zijn financiële verplichtingen kan doen. Pantano testte deze week voor Jordan en zou met circa vijf miljoen dollar over de brug komen een racezitje bij het team te bemachtigen. De Formule 3000-coureur haalde de door Jordan gestelde betalingsdeadline echter niet, waarmee prompt een eind aan zijn testsessie kwam. Verstappens aanvankelijke concurrenten voor het plekje bij Jordan, Ralph Firman en Allan McNish, zijn inmiddels allebei uit beeld. McNish besloot niet langer te wachten en tekende bij Audi voor de American Le Mans Series, Firman is te kennen gegeven dat hij niet hoeft te rekenen op contractverlenging. Daarmee is Verstappen, als Pantano zijn budget niet bij elkaar krijgt, de enige serieuze kandidaat voor Jordan.
quote:Jup, einde verhaal voor Verstappen want Pantano is vandaag (ongeveer een uur geleden) bevestigd.
Op vrijdag 13 februari 2004 18:13 schreef deurbelletje het volgende:
iemand al iets meer hiervan gehoord ?
[..]
quote:Helaas.
Giorgio Pantano will race for Jordan Ford this season alongside Nick Heidfeld, the Silverstone-based team announces today.
quote:hmmmzzz..... Damn
Op vrijdag 13 februari 2004 18:21 schreef -Hans- het volgende:[..]
Jup, einde verhaal voor Verstappen want Pantano is vandaag (ongeveer een uur geleden) bevestigd.
http://www.f1racing.nl/news.php?ID=68767
http://www.f1jordan.com/Html/News/News/13022004_164030_13FEB2004_pantano.asp
[..]Helaas.
quote:lol
Op vrijdag 13 februari 2004 18:24 schreef deurbelletje het volgende:[..]
hmmmzzz..... Damn
':'(
mjahhooguit drie races mag die pantano rijden
daarna heeft us joske weer een contract
![]()
Nou ik hoop dat je gelijk krijgt, het is toch leuker als Verstappen erbij is.
quote:Nu laat ie dan eindelijk wat horen, ik vind het allemaal nogal irritant. Josje baalt natuurlijk maar ergens heb ik het idee dat het ook zijn eigen schuld is.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:28 schreef -Hans- het volgende:
Jos Verstappen geeft op zijn site uitleg waarom het zo is gelopen.
quote:Nou inderdaad, al is dit natuurlijk wel positief nieuws.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:31 schreef Evil_Jur het volgende:
Josje baalt natuurlijk maar ergens heb ik het idee dat het ook zijn eigen schuld is.
quote:Tijdens het interview met Studio Sport vond ik meneer Perridon anders behoorlijk kritisch richting Rothengatter, maar schijnbaar hebben ze het na dat interview uitgepraat..
Michel en Huub hebben het inmiddels al lang weer bijgelegd. Als grote jongens hebben ze alles uitgepraat. Dat is een goede zaak.
Gelukkig lijkt deze wagen in zijn totaal niet op de succes wagen van 2003.
quote:Wow! dat is een mooie shot
Op maandag 16 februari 2004 11:27 schreef Atreidez het volgende:
Mooie plaatjes
2004 zou ook wel eens het laatste jaar van Ralf Schumacher bij Williams kunnen worden, want de onderhandelingen lopen (nog steeds) niet soepel.
quote:Ralf " ik ben het broertje van... dus ik kan het mij permitteren om hoge salariseisen te stellen "
Williams zegt nee tegen salariseisen SchumacherDe salariseisen van Ralf Schumacher zijn de Williams-renstal te gortig. De Duitser wil bijna 24,5 miljoen dollar per jaar verdienen.
Volgens technisch directeur Patrick Head zijn de eisen van Schumacher buiten alle proporties. "Frank Williams is altijd duidelijk geweest tot welke grenzen we kunnen gaan".
Intussen is de zoektocht naar een vervanger van Juan Pablo Montoya, die na dit seizoen Williams verlaat, in volle gang. Teambaas Frank Williams twijfelt of Nelson Piquet junior klaar is voor de job. Testrijder Antonio Pizzonia is volgens Williams "erg snel" en Williams was vorig jaar positief verrast door het optreden van Mark Webber.
quote:Ik denk dat er zoiets staat als: roken is slecht voor je gezondheid, Formule 1 rijden ook
Op zondag 8 februari 2004 14:53 schreef SimtekF1 het volgende:
Weet iemand misschien wat er precies op het volgende plaatje staat?
Zijn het nou allemaal namen of wat is 't?
quote:volgend jaar dus Gene en Webber in de Williams
Op maandag 16 februari 2004 15:35 schreef -Hans- het volgende:[..]
Wow! dat is een mooie shot
2004 zou ook wel eens het laatste jaar van Ralf Schumacher bij Williams kunnen worden, want de onderhandelingen lopen (nog steeds) niet soepel.
[..]Ralf " ik ben het broertje van... dus ik kan het mij permitteren om hoge salariseisen te stellen "
Maar gewoon blijven volhouden Ralf, dan val jij straks net zoals Verstappen buiten de boot. Overigens zou ik dat niet erg vinden, een coureur als Ralf zal ik niet missen.
quote:Webber naar Williams, Verstappen dan eindelijk naar Jaguar naast Coulthard. Ralf naar Toyota en Montoya naar Mclaren.
Op maandag 16 februari 2004 15:50 schreef rubbereend het volgende:[..]
volgend jaar dus Gene en Webber in de Williams
quote:ja en Gene in de 2 Williams
Op maandag 16 februari 2004 16:25 schreef -Hans- het volgende:[..]
Webber naar Williams, Verstappen dan eindelijk naar Jaguar naast Coulthard. Ralf naar Toyota en Montoya naar Mclaren.
De cirkel is alweer rond voor 2005.![]()
quote:Ja okay die moet er ook bij, Gene is wel okay.
Op maandag 16 februari 2004 16:40 schreef rubbereend het volgende:[..]
ja en Gene in de 2 Williams
quote:Het is inmiddels al bekend, het waren de namen van de teamleden.
Op maandag 16 februari 2004 15:38 schreef Maurisico het volgende:[..]
Ik denk dat er zoiets staat als: roken is slecht voor je gezondheid, Formule 1 rijden ook
quote:Zelfs de namen van iedereen die op wat voor manier dan ook zijn betrokken geweest bij het realiseren van de nieuwe auto
Op maandag 16 februari 2004 18:06 schreef SimtekF1 het volgende:
Het is inmiddels al bekend, het waren de namen van de teamleden.
quote:En ze zijn er ook op vooruit gegaan kwa sponsering als ik de wagen zo eens bekijk
Op maandag 16 februari 2004 10:10 schreef -Hans- het volgende:
Foto's van het revolutionere ontwerp van de nieuwe Minardi PS03 PS04B.
http://www.f1racing.nl/photogallery.php3?id=655Gelukkig lijkt deze wagen in zijn totaal niet op de succes wagen van 2003.
quote:Wat duidelijk zoden aan de dijk heeft gezet getuige de testtijden van de BAR.
Op maandag 16 februari 2004 18:36 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie t wel anders gaan. Coulthard naar Jordan icm Mercedes Motoren. Ergens gelezen dat die Mercedes deal met Coulthard al ergens op papier zou staan, maar kan t niet meer vindenAl met al toch wel een mogelijkheid.
[..]Zelfs de namen van iedereen die op wat voor manier dan ook zijn betrokken geweest bij het realiseren van de nieuwe auto
quote:Begrijp ineens waarom Paultje zo positief is over Verstappen en zijn sponsoren.
Op maandag 16 februari 2004 18:39 schreef Aars_Koek het volgende:[..]
En ze zijn er ook op vooruit gegaan kwa sponsering als ik de wagen zo eens bekijk
DC naar Jordan? dat is voor hem wel een flinke stap achteruit, maar goed Mclaren is iig te hoog gegrepen voor David.
Deze pic van Minardi is wel gaaf. Ik zie trouwens Michelin banden, of was dat al bekend dat Minardi daar mee ging rijden
edit: zie nu pas dat t de 2seater is
Stoddart mocht trouwens willen dat 'ie op de normale wagen ook zoveel sponsors heeft..
quote:http://www.hanjin.com/home/main.jsp
Op dinsdag 17 februari 2004 19:41 schreef Maurisico het volgende:
hanjin, lees ik: is dat geen Japans sigarettenmerk?
Transportbedrijf ofzo..
Vind het wel tof dat Tom Coronel gaat testen voor Minardi (als het goed is) en misschien wel baumgartner vervangen als ie niet kan betalen.
Alleen vrees ik dat de "nieuwe" minardi echt problemen gaat krijgen om binnen de 107% regel te blijven.
quote:Maar goed dat die regel er niet meer is dan
Op donderdag 19 februari 2004 00:31 schreef baziz het volgende:problemen gaat krijgen om binnen de 107% regel te blijven.
quote:Ik denk echt dat Minardi het slechtste jaar ooit gaat mee maken komend seizoen, vorige seizoen was al kut.
Op donderdag 19 februari 2004 00:40 schreef Simba het volgende:[..]
Maar goed dat die regel er niet meer is dan
quote:Hoe slechter wil je het doen dan? De minardi van 98 was ook slecht
Op donderdag 19 februari 2004 00:47 schreef baziz het volgende:[..]
Ik denk echt dat Minardi het slechtste jaar ooit gaat mee maken komend seizoen, vorige seizoen was al kut.
Volgens mij hebben ze helemaal geen nieuwe wagen, alleen de oude aangepast aan eventuele nieuwe regels en wat nieuwe kleine dingetjes.
Paul S. begint me trouwens ook wel m'n stot uit te hangen met z'n continue gezeur over geen geld.
quote:Ja de enige redelijke minardi,s van de afgelopen jaren waren de PS01 en de PS02.
Op donderdag 19 februari 2004 09:02 schreef Apehaar het volgende:[..]
Hoe slechter wil je het doen dan? De minardi van 98 was ook slecht
en die van 99 ook enz... Ik denk juist dat ze dit jaar wel wat in te
brengen hebben.
Met pure mazzel en good old afpersing hier en daar mischien 2!
[Dit bericht is gewijzigd door Dracar op 19-02-2004 10:54]
quote:Als je iets naar boven kijkt zie je dat de 107% regel niet meer bestaat.
Op donderdag 19 februari 2004 10:47 schreef Dracar het volgende:
Als Tom inderdaad derde rijder kan worden en hij verslaat Bruni of Baumgartner,en als die vervolgens problemen binnen de 107% regel te blijven of hun zitje anderzijds niet kunnen vasthouden, wie weet krijgen we dan alsnog een Nederlander te zien in de F1Met pure mazzel en good old afpersing hier en daar
mischien 2!
quote:
Glock is Jordan's Friday driverGerman 21-year old Timo Glock will be Jordan Ford’s permanent third driver on Friday sessions at Grands Prix in the 2004 FIA Formula One World Championship. Glock, who has tested for Jordan Ford at Barcelona and Silverstone, won three races and achieved a further three podiums in the inaugural Championship of the Formula 3 Euro Series last year.
Timo Glock said, “I´m very happy and proud that I can be part of Jordan Ford with a place in Formula One for the 2004 season. I thank the Jordan technical staff who made it possible for me to give a good performance at the Barcelona and Silverstone testing sessions recently. We have worked together successfully already and I’m looking forward to a fantastic time with them this year.”
Eddie Jordan said, “Timo Glock is one of the most promising young driving talents in Germany at the moment and I’m delighted that we are able to offer him a regular F1 testing role. He’s come up through the junior categories quickly and this will give him an invaluable opportunity to learn every Grand Prix circuit on the calendar. It’s a perfect training ground and will also help the team in terms of having another car’s data to assist with our preparation for each race. Timo has really impressed our engineers with his testing feedback and we are now hoping to guide him through this next stage of his career with the ultimate aim for him to become a Grand Prix driver of the future.”
Timo Glock began his motorsport career in 1997 at the age of 15, winning several karting championships and the BMW Formula ADAC Series in 2000 and 2001 before finishing third in his first International Formula Three Series in Germany in 2002, when he was awarded “Rookie of the Year”. He competed against Christian Klien and Ryan Briscoe in the International Formula 3 Euro in 2003, with three race wins and three further podium positions.
Australie: 04:00 (14:00)
Maleisie: 08:00 (15:00)
Bahrain: 11:30? (14:30)
Imola: 14:00 (14:00)
Spanje: 14:00 (14:00)
Monaco: 14:00 (14:00)
Europa: 14:00 (14:00)
Canada: 18:30 (12:30)
USA: 19:00 (12:00)
Frankrijk: 14:00 (14:00)
Engeland: 14:00 (13:00)
Duitsland: 14:00 (14:00)
Hongarij: 14:00 (14:00)
Belgie: 14:00 (14:00)
Italie: 14:00 (14:00)
china: 08:00? (14:00)
Japan: 07:30 (14:30)
Brazilie: 20:00 (15:00)
Van een aantal ben ik nederlandse tijd niet zeker
Bahrain, China en Brazilie
quote:wat is ie toch mooi
Op dinsdag 17 februari 2004 19:39 schreef Atreidez het volgende:
NavigatorIk gok dat dit de NonTobacco Renault is.
Maar testen bij Minardi, daar is geen geld voor joh, hij zal hoogstens de vrijdag mogen rijden, maar te hard en niet te veel want dan is de brandstof op
quote:
Tom Coronel zal niet de derde rijder bij Minardi worden in 2004. Dat melden verschillende bronnen rondom Minardi.Er zouden weliswaar contacten zijn geweest, maar contracten zijn niet getekend en het is onwaarschijnlijk dat dit in de nabije toekomst zal gebeuren.
Coronel zou wel later in het seizoen waarschijnlijk een keer in de PS04B kunnen plaatsnemen, maar dat is puur bedoeld voor promotionele doeleinden en niet voor een Grand Prix.
Het bovenstaande lijkt in strijd met het bericht dat gisteravond op Coronel's website verscheen, waarin hij zegt benaderd te zijn door het Wilux Minardi Formule 1-team 'om derde rijder te worden bij de Italiaanse renstal'.
http://www.rtl.nl/(/sport/rtlgp/f1nieuws/)/components/sport/rtlgp/2004/02_februari/nieuws/190204_coronel.xml
quote:tja eh... word dit ook weer een soap zeker
Op donderdag 19 februari 2004 16:30 schreef -Hans- het volgende:
Arme Tom.
[..]
quote:Liever niet.
Op donderdag 19 februari 2004 16:52 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
tja eh... word dit ook weer een soap zeker
quote:tis gewoon wachten tot Christian Albers ook nog een keer ergens opduikt, dan is de soap compleet
Op donderdag 19 februari 2004 16:52 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
tja eh... word dit ook weer een soap zeker
quote:IMHO zal Albers niet verder dan DTM komen.
Op donderdag 19 februari 2004 18:27 schreef rubbereend het volgende:[..]
tis gewoon wachten tot Christian Albers ook nog een keer ergens opduikt, dan is de soap compleet
quote:Volgens mij zijn ze bij Mercedes juist zeer te spreken over z'n houding.
Op donderdag 19 februari 2004 19:52 schreef Stormblast het volgende:[..]
IMHO zal Albers niet verder dan DTM komen.
De eerst volgende nederlander in de f1 zal naar mijn idee toch een Ho Pin Tung of een Robert Doornbos worden.
Albers is een zeikerd en ik zie eigenlijk ,t zefde gebeuren als 11 jaar terug toen Paul Tracy f1 mocht rijden, niemand van het Benetton team wou met hem werken vanwege z,n houding.
quote:Dat zal best, maar dan zal ie ,t hoogstens tot testrijder schoppen.
Op donderdag 19 februari 2004 23:08 schreef baziz het volgende:[..]
Volgens mij zijn ze bij Mercedes juist zeer te spreken over z'n houding.
quote:Nee maar mocht Mercedes ooit motoren aan andere teams gaan leveren zal Albers misschien wel een kans krijgen en dan weet je het maar nooit hoe hij het gaat doen. Stel hij rijdt erg goed (zijn we weer een paar jaar verder) dan zou hij best een kans bij een top team kunnen krijgen.
Op donderdag 19 februari 2004 23:31 schreef Stormblast het volgende:[..]
Dat zal best, maar dan zal ie ,t hoogstens tot testrijder schoppen.
Ron Dennis gaat echt geen blond kaaskoppie als gp rijder inzetten als ie mensen als Raikkonen, Coulthard en dadelijk Montoya tot z,n beschikking heeft.
Maargoed at is allemaal als als als, maar via zn Mercedes connectie heeft hij wel wat in handen
quote:1 R. Schumacher Williams (FW26) 1.21.869 57
2 M. Schumacher Ferari (F2004) 1.21.923 32
3 R. Barrichello Ferrari (F2003-GA) 1.22.566 27
4 D. Coulthard McLaren (MP4-19) 1.23.198 40
5 C. da Matta Toyota (TF104) 1.25.581 19
6 O. Panis Toyota (TF104) 1.27.
bron : www.raceplanet.netquote:TRUST :: WE ZIJN IN GESPREK MET JORDAN
Gisteravond sprak Raceplanet met International Marketing & Communications Manager Muriël Wolda van Trust. Of de geruchten kloppen dat Trust alsnog een sponsorovereenkomst heeft gesloten met Jordan, wilden wij weten. “We hebben nog niks getekend, dus dat is niet zo”, vertelde hij ons. “Maar we zijn in gesprek om te kijken of we nog wat kunnen doen."
Wolda was overigens ook duidelijk over de aard van de mogelijke overeenkomst; daarvan zal Jos Verstappen geen deel van uitmaken. Trust praat namelijk ook over mogelijkheden ‘zonder Jos’.
“Maar”, benadrukt Wolda, “daar is nog niks over bekend.” Jordan en Trust zijn nog druk aan het onderhandelen. Over een mogelijke deal kan Trust dus nog niks meedelen. “Dat duurt nog even, ik heb namelijk nog anderhalve week”, besloot Wolda.
Raceplanet hoopt in de loop van vandaag meer informatie te kunnen geven.
Jup, dan weten we waar iedereen staat.quote:Op woensdag 25 februari 2004 09:09 schreef _Administr8or_ het volgende:
Alleen heeft Michael veel minder rondes gereden dan Ralf..
McLaren lijkt inderdaad langzaam, maar dit zijn tests en die zeggen niet zo heel veel..
Volgende week zondag, dan zien we wie er goed is, en wie niet
Ik denk toch dat het in eerste instantie tussen BMW en Ferrari zal gaan, en ik vind het lastig om te zeggen wie het derde team zal zijn. Er zijn namelijk drie kandidaten, Renault / Mclaren en BAR.quote:In het afgelopen testseizoen troefden de verschillende teams elkaar keer op keer af als het ging om het neerzetten van de snelste tijd. Ronderecords sneuvelden en sneuvelden. Ferrari deed daar niet aan mee. Hun 'leading man' Schumacher maakte zich nog niet druk over al het geweld op de baan in het voorseizoen. Immers, in een test staat er niets op het spel. Vandaag was het dan wel de beurt aan de Italiaanse renstal. Op een koude testdag op het circuit van Imola verpulverde de wereldkampioen het oude ronderecord van Alonso met maar liefst 0,8 seconden. De Duitser liet de klokken stilstaan op 1:19.666. Daarmee geven de Italianen aan dat ze qua snelheid wel degelijk op koers liggen voor de opening van het seizoen. Leek het er in eerdere tests op dat vooral BAR, Renault en Williams forse stappen hadden gemaakt, Schumacher gaf vandaag aan dat men nog wel degelijk rekening dient te houden met de Scuderia.
http://www.verstappen.nl/
Ik denk inderdaad ook dat Ferrari en BMW Williams gaan strijden voor de 1e en 2e plaats, en dat McLaren en Renault gaan vechten voor de plek daarachter.quote:Op woensdag 25 februari 2004 22:43 schreef -Hans- het volgende:
Ik denk toch dat het in eerste instantie tussen BMW en Ferrari zal gaan, en ik vind het lastig om te zeggen wie het derde team zal zijn. Er zijn namelijk drie kandidaten, Renault / Mclaren en BAR.
Ik ben mede daarom erg benieuwd naar de eerste race op Melbourne, gelukkig is het bijna zover.![]()
quote:Update woensdag 22.10 uur::
Dat een deal weer een stapje dichterbij is, valt af te leiden uit het feit dat de Jordan op woensdag met Trust-logo's op de spiegels en op de voorvleugel rondreed.
Ik zie nergens Trust staan anders?quote:Op donderdag 26 februari 2004 11:55 schreef Atreidez het volgende:
Op f1racing (die na migratie beretraag is geworden) kwam ik foto's tegen van de testen van gister en daar staat de jordan bij.. Perridon betaalt voor camouflage sponsoring
[afbeelding]
Ik hoop het maar.quote:Op donderdag 26 februari 2004 13:31 schreef johnplayer het volgende:
Hmmm, schumacher heeft even in Imola laten zien dat ook met lege tanks hij nog snel is, 0.8 sec sneller dan een renauld met lege tanks.
de laatste plaagstootjes worden uitgedeeld
Perridon snijd zichzelf nu wel in zijn vingers, inderdaad een mooie uitspraak " geen Jos, geen TRUST bij Jordan "quote:Op donderdag 26 februari 2004 17:44 schreef Midioot het volgende:
Zonder Jos geen Trust, mooie uitspraak
Hoezoquote:Op donderdag 26 februari 2004 18:45 schreef -Hans- het volgende:
Perridon snijd zichzelf nu wel in zijn vingers
Zie vorig reply, en dan bedoel ik het stukje met de uitspraak van Perridon.quote:Op donderdag 26 februari 2004 19:00 schreef Furby het volgende:
[..]
Hoezo![]()
Dat mag je zo zien.quote:Ik zie het meer als dat Joske zich in de vingers heeft gesneden. Heb je miljoenen
Waarom niet naar Williams?quote:Op donderdag 26 februari 2004 18:43 schreef TimoBasso het volgende:
Maybe de opvolger van mijn Formule 1 held.. Jacques Villeneuve
Het zou mooi zijn als hij naar Williams ging (maar het zal wel toyota worden)
En Honda heeft besloten om bij BAR te blijven, ze zijn zelfs al begonnen met het ontwikkelen van de 2005 motor.quote:Volgens bronnen van Italiaracing.net zal de Nederlander Christijan Albers op 5 maart in de derde Minardi aan tests meedoen in Melbourne.
Tussen Minardi-teambaas en 24-jarige DTM-coureur is al enige maanden een goed contact. Dat lijkt nu beklonken te worden in een deelname aan de tests voorafgaand aan de Grand Prix van Australië op 7 maart.
De Nederlander, die al verschillende pogingen heeft gedaan een F1-stoeltje te bemachtigen, moest zijn ambities steeds laten varen door een tekort aan sponsorbudget. Maar Italiaracing.net noemt nu Trust als de partij die deelname aan de tests voor Albers mogelijk zou kunnen maken. Trust, dat eerder betrokken was bij de afgeketste deal tussen Jordan en Jos Verstappen, liet al eerder weten geïnteresseerd te zijn in Albers, vooral omdat men in hem een toekomstig Formule 1-coureur ziet.
Als de bronnen van Italiaracing het bij het rechte eind hebben, zou de positie van Tom Coronel, die door sponsor Wilux naar voren werd geschoven als testrijder voor Minardi, nog onzekerder worden.
Bron: RTL Grandprix....
Vreemd. Albers is toch ook een beschermeling van Trust en die zit bij Jordan. Jordan wil Mercedes torretjes volgend jaar en Albers zit bij Mercedes.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:47 schreef -Hans- het volgende:
Christijan Albers gaat derde Minardi testen in Melbourne, aldus Italiaracing.net.
Sowieso vind ik de link Trust en Minardi een beetje vreemd, immers had Perridon zich duidelijk uitgesproken over Minardi. Ik zou het wel leuk vinden als CA voor Minardi kan testen, dan hebben we er iig even een Nederlander bij dit jaar . (ook al is het misschien maar voor even)quote:
Bron: http://www.raceplanet.net/nieuws_show.rp?berichtid=5473quote:BERICHT ALBERS EN MINARDI ONZIN
27 februari 2004 20:29 - Onze wenkbrauwen gingen nog net niet zo ver omhoog als die van Christijan Albers. De Grand Prix-site van RTL meldde dat Christijan derde coureur zou worden bij Minardi. “Daar is niks van waar”, vertelde de Larenaar ons zojuist.
“Ten eerste sta ik onder contract bij Mercedes-Benz en ten tweede ben ik geen derde rijder bij Minardi en zal ik ook zeker niet in Australië gaan rijden”, aldus Albers.
Albers verschijnt op 18 april wél aan de start van de allereerste DTM-wedstrijd op de Hockenheimring. In 2001 was Albers overigens test- en reserverijder bij Minardi, in 2002 was hij testrijder bij hetzelfde team.
Dat is inderdaad een duidelijk antwoord, op zich wel jammer want zoals ik al eerder zei leek het mij wel leuk om een Nederlander in de F1 te zien, ook al is het maar voor één dag.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:09 schreef Gabberhead het volgende:
[..]
Bron: http://www.raceplanet.net/nieuws_show.rp?berichtid=5473
Lijkt me vrij duidelijk
Iedereen had wel kunnen bedenken dat Albers dit niet zou doen. Twee jaar geleden had hij het zo gedaan, maar nu zit zijn carriere in de lift. Als hij DTM kampioen wordt dit jaar en 1 of 2 goede sponsors heeft en eventueel nog wat backing van Mercedis, dan kan hij zo in een beter team dan Minardi instappen.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 16:35 schreef -Hans- het volgende:
Dat is inderdaad een duidelijk antwoord, op zich wel jammer want zoals ik al eerder zei leek het mij wel leuk om een Nederlander in de F1 te zien, ook al is het maar voor één dag.
ik heb het ook nooit gezien dat is ver voor mijn tijd gebeurt, maar ik heb er wel verhalen over gehoort van mede officials die erbij warenquote:Op zaterdag 28 februari 2004 22:03 schreef Atreidez het volgende:
Thnx voor de tip, ga zeker kijken. Heb ook nooit beelden gezien van de gp in Nederland.
Dat ga ik wel kijken. Andere Tijden is meestal een erg goed programma en dit indrukwekkende geval si zeker iets voor hun om goed te belichten. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 21:30 schreef JPM01 het volgende:
TV tip: Dinsdag 2 maart om 20.55 uur kijken naar 'ANDERE TIJDEN'.
NPS, Nederland 3.
30 jaar geleden verongelukte Roger Williamson in Nederland.
Live voor honderden miljoenen kijkers verbrande hij in zijn F1 wagen.
Een traumatische ervaring voor de kijkers, maar vooral allerlei betrokkenen, onder wie de Nederlandse racedirecteur Huisman.
Voor het eerst kijkt hij, aan de vooravond van het GP seizoen terug op deze ingrijpende gebeurtenis.
Om op een vrijdag voor een raceweekend te mogen testen heeft ie een superlicentie nodig. Daarvoor moet hij eerst 300 km in een F1 wagen van deze tijd hebben afgelegd, anders mag ie gewoon niets. Verwacht wordt dat dat op Fiorano gebeurt, lekker kort en goedkoop circuitje om af te hurenquote:Op maandag 8 maart 2004 18:59 schreef -Hans- het volgende:
Maar zei Tom Coronel nou tijdens de zondag uitzending op SBS6 dat hij op Monza zou gaan testen voor Minardi? het zou i.i.g. al vast staan dat hij voor Minardi op een vrijdag zou kunnen gaan testen, de man die dit mogelijk heeft gemaakt is de baas van Wilux. (hoofdsponsor Minardi)
Dus toch nog een Nederlander in de F1, woei.
Flavio ontkend alles dus voorlopig lijkt het bericht dat Ralf naar Renault gaat niet waar, ik hoop ook dat het niet waar is.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 10:21 schreef Atreidez het volgende:
Een aardig nieuwtje ook om te weten, Ralf naar Renault![]()
Lijkt mij niets.. Ik vind Renault een veel te leuk team om een nietszeggende saaie rijder ala Ralf erin te hebben![]()
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=44655
Inderdaad.quote:Verwacht wordt dat dat op Fiorano gebeurt, lekker kort en goedkoop circuitje om af te huren
Zelfs in een Ferrari wordt die jongen geen kampioen.quote:David Coulthard heeft er zwaar de pest in. De Schot heeft zijn zinnen gezet op de wereldtitel, maar realiseert zich al na een race dat het een bijna onmogelijke klus zal worden. McLaren heeft in zijn ogen de plank volledig misgeslagen.
Als dat zou gebeuren, zou ik het echt helemaal geweldig vinden. Villeneuve is mijn F1-held, als die dan bij mijn favoriete team zou gaan rijden....quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:14 schreef TimoBasso het volgende:
Ik zie Jacques nog wel naar Renault gaan
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=44712quote:Enkele insiders vermoeden echter dat Renault een alternatieve vorm van launch control zou hebben bedacht. Een expert zegt dat het team de wielspin bij de start zou verminderen door de benzinetoevoer te regelen. Dat zou een gelijkaardig effect als launch control creëren, maar zou wel legaal zijn..
Nee, ik zie m zeker niet naar Renault gaan, niemand wil Villeneuve meer hebben. Hij is 1 veel te duur en 2 hij neemt geen blad voor de mond. En dat laatste is nou niet ies wat teams kunnen waarderen, als je constant de andere coureur of het team zit af te kraken.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:14 schreef TimoBasso het volgende:
Ik zie Jacques nog wel naar Renault gaan
www.raceplanet.net is de bron (of hoeft bronvermelding hier niet)quote:“Ik heb Willy Weber gezien in Melbourne en we hebben zeker met elkaar gesproken. We zijn vrienden dus dat lijkt me normaal”, bevestigde Briatore, “Maar we bespraken op geen enkel moment een toekomst van Ralf Schumacher bij Renault. En dat hebben we ook nooit gedaan.”
Het valt mij nog mee dat de geruchten Toyota en Ralf nog niet opnieuw de wereld zijn ingeholpen want die Willy Weber stond druk te praten in de pitbox van Toyota, dit viel duidelijk op de tv te zien. Nu zegt dit natuurlijk niet alles maar tegenwoordig zijn dit soort bezoekjes vaak al voldoende aanleiding om een gerucht de wereld in te helpen..quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:58 schreef Black-Death het volgende:
Ralf niet naar Renault:
[..]
www.raceplanet.net is de bron (of hoeft bronvermelding hier niet)
Wat is volgens jou een rookie danquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:57 schreef Archeodude het volgende:
Lijkt me een sterk, doch best wel een rookie team worden.
F1Racing.nl meld nu dat Ralf op het punt staat om te tekenen bij het team van Toyota.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:32 schreef -Hans- het volgende:
Het valt mij nog mee dat de geruchten Toyota en Ralf nog niet opnieuw de wereld zijn ingeholpen want die Willy Weber stond druk te praten in de pitbox van Toyota, dit viel duidelijk op de tv te zien. Nu zegt dit natuurlijk niet alles maar tegenwoordig zijn dit soort bezoekjes vaak al voldoende aanleiding om een gerucht de wereld in te helpen..
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=45147quote:Na heel wat ontmoetingen met het team zou Ralf Schumacher klaar zijn om een contract te tekenen bij Toyota. Het Japanse team zou enkel nog een handtekening missen om Ralf Schumacher definitief bij Williams weg te halen.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=45148quote:David Coulthard en Kimi Raikkonen konden in Melbourne nooit voluit gaan omdat hun Mercedes V10 motor dat niet toeliet. Mercedes en McLaren hadden er voor gekozen de motor niet op volle toeren te laten presteren om de betrouwbaarheid niet in het gedrang te brengen.
quote:Ruzie beheerst Williams-coureurs
Uitgegeven: 18 maart 2004 16:07
AMSTERDAM - Het Formule 1-seizoen is nauwelijks onderweg, of Williams-coureurs Ralf Schumacher en Juan Pablo Montoya gaan al rollend over straat. Onderwerp van discussie is een manoeuvre van de Colombiaan tijdens de eerste Grand Prix van dit seizoen in Australië. In een poging zijn auto uit het gras te houden, tikte Montoya de bolide van Schumacher aan.
Schumacher heeft zijn teamgenoot inmiddels laten weten hem niet te zullen sparen als zich nogmaals een dergelijk situatie voordoet. "Wat hij deed was gevaarlijk en als zoiets nog een keer gebeurt, rijd ik hem van de baan", aldus de broer van zesvoudig wereldkampioen Michael Schumacher.
De onenigheid tussen de twee was ook vorig seizoen al zo nu en dan merkbaar. Montoya ergerde zich vorig jaar meerdere malen omdat het team harder voor Schumacher zou werken dan voor de Colombiaan. Montoya vertrekt na dit seizoen overigens naar McLaren.
Goede ontwikkeling voor de Nederlandse autosport!quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:56 schreef Atreidez het volgende:
Ho Pin Tung, de half nederlandse en half chinese coureur, gaat dit jaar meedoen aan het duitse Formule 3 kampioenschap. Het kampioenschap waar rijders zoals Schumi (winnaar 1990), Verstappen (winnaar 1992) en Trulli (winnaar 1996) zijn opgegroeid is een goede aanloop voor een carriere die uiteindelijk richting de F1 moet gaan.. Ben benieuwd
[afbeelding]
Van Amersfoort Racing, weet niet of dat een competatief team is.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 20:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Goede ontwikkeling voor de Nederlandse autosport!![]()
Weet je ook bij wat voor team hij komt?
Ik hoop wel dat hij enige kans heeft om voorin mee te rijden.
quote:Toyota biedt Ralf Schumacher 100 miljoen euro
Uitgegeven: 31 maart 2004 12:36
AMSTERDAM - Formule 1-coureur Ralf Schumacher zit vanaf volgend jaar niet meer om geld verlegen. De jongere broer van Michael kan volgens Duitse media tussen 2005 en 2009 minstens honderd miljoen euro bij Toyota verdienen. Schumacher is nu nog actief in de stal van Williams/BMW, maar hij gaf al eerder aan open te staan voor een vertrek.
Volgens de nieuwe berichten wordt het contract van Schumacher met Toyota nog voor Pasen bevestigd.
Schumacher en Williams steggelen al sinds het begin van het raceseizoen over hun verbintenis. Aanvankelijk gaf de Duitser aan weg te willen omdat hij niet van plan was salaris in te leveren. Enkele weken geleden krabbelde Schumacher bij monde van zijn manager Willy Weber terug en zei hij genoegen te nemen met een korting.
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=46612quote:Op woensdag 31 maart 2004 21:32 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
Hier kwam ik foto's van tegen op f1racing.net F1 wagen van de toekomstIk kan er geen nieuwsbericht bij vinden.
Klinkt als een vrij dure 1 april grapquote:A1 Grand Prix was launched today in Dubai. The new series is being called the 'world cup of motor sport' by organisers and will run in the winter during the months when there are no Formula One Grand Prix.
Created by the Crown Prince of Dubai, the new A1 Grand Prix series will be backed by the FIA and proposes to hold its first event in September 2005. Races are expected to be held at a newly constructed facility in Dubai, Bahrain, China, Malaysia, and South Africa.
The series proposes to be run on a franchise basis with organisers of A1 Grand Prix providing the cars and engines and dealing with all logistics. Up to 30 identical cars supplied by Lola, each with a 3.5 litre Langford engine in the back will race.
Each team will feature one driver and sponsors from one country which would race under a national flag and banner. The series has also recruited the man who has negotiated television rights for the 2002 and 2006 football world cups and the rugby world cup to negotiate television time for the new A1 Grand Prix series.
die heeft vele talenten voortgebracht, denk aan Jos Verstappen, en nu Giedo vd Gardequote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:47 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Van Amersfoort Racing, weet niet of dat een competatief team is.
Verder lijkt het erop dat nog dit seizoen de snelheden van de Formule 1 bolides worden beperkt (lees: verminderd) want het gaat volgens een aantal echt te hard.quote:Ralf Schumacher heeft zojuist het circuit in Barcelona verlaten. Hij stopte zijn test vroegtijdig omdat hij kampte met rugklachten. De Duitser verliet het circuit in Barcelona vlak na de lunch en zal 's middags vervangen worden door Williams testrijder Marc Gene.
De rugproblemen zijn niet heel ernstig en verwacht wordt dat Ralf in ieder geval op tijd fit is voor de volgende Grand Prix. Williams had gepland om vandaag naast het racen ook enkele pitstops te oefenen.
IRL kampioen Scott Dixon is net als dinsdag en woensdag ook in Barcelona aan het testen met de FW26.
quote:zou de FIA ernstig overwegen maatregelen te treffen die de huidige F1-wagens langzamer moeten maken. De internationale autosportfederatie zou de technisch werkgroep van de F1-teams gevraagd hebben ideeën aan te dragen om de wagens langzamer te maken.
Schumacher en co scheuren momenteel namelijk alweer zo'n 3 seconden per ronde sneller dan vorig jaar over het asfalt. Met de dood van Ayrton Senna en de nieuwe EWA wet in het achterhoofd wil de FIA voorkomen dat de zaken opnieuw uit de hand lopen en er opnieuw dodelijke slachtoffers vallen. Dat kan enkel door de snelheid van de F1-wagens terug te dringen.
http://www.f1racing.nl/nl(...)4
En onze grote 'vriend' Pantano schijnt onder druk te staan want zo goed zijn de prestaties van hem (nog) niet en een andere coureur met meer geld (geen Verstappen) staat al in de startblokken klaar om hem te vervangen, wordt vervolgd.quote:Vooral op vlak van betrouwbaarheid gebeuren er dingen die we niet in de hand hebben. Zo hadden we in Bahrein bijvoorbeeld een probleem met één van de remschijven op de wagen van David (Coulthard). Die schijf ontplofte zomaar en het was de eerste keer dat zoiets gebeurde met dit type en dat terwijl er toch drie of vier teams zijn die deze remmen gebruiken."
De teams hebben vrijwel allemaal aangegeven dat ze dit seizoen met minder krachtige motoren het seizoen zijn begonnen, omdat ze vooral op betrouwbaarheid hebben gemikt. Drie teams gaan al in de komende twee races met krachtigere motoren rijden. Dus de snelheid kan alleen maar toenemen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 16:53 schreef Atreidez het volgende:
Dat van die snelheid kan ik wel inkomen, maar het 1 motor per weekend verhaal gaat niet helemaal op voor de snelheid als je t mij vraagt. De topsnelheden zijn toch niet veel hoger als anders? De winst zit hem vooral in bodywork, banden, ophanging en balans, en niet zo zeer in de motor. Of klopt dit niet?
Daarom ben ik ook wel blij dat ze nu maatregelen nemen want dit gaat zo de verkeerde kant op.quote:Op vrijdag 9 april 2004 17:45 schreef mbn het volgende:
Het punt van bezorgdheid gaat om de snelle bochten.Daar zouden coureurs bij een soort maximale snelheid zitten. Als ze nog sneller door die bochten gaan en van de baan afschieten door een reden, dan zijn de veiligheidsvoorzieningen niet meer genoeg.
De uitspraak " FIA = Ferrari " wordt dus bijna waarheid.quote:Ferrari voorman Jean Todt zou wel eens de volgende FIA-president kunnen worden, als Max Mosley de pijp aan Maarten gaat geven, eind 2006. Vooral als het aan Max Mosley zelf lag, zou hij in Jean Todt een waardige opvolger zien. “Jean Todt is één van de mensen die het uitstekend zou doen als president van de FIA”, liet Mosley zich ontvallen tegenover het Engelse tijdschrift F1 Racing.
Verstappen.nl
Toyota wilde toch een topteam worden? dan moet je vooral een prutser zoals Ralf contracteren.quote:Volgens de Duitse krant TZ zal Ralf Schumacher in de komende weken zijn handtekening zetten onder een contract met renstal Toyota. Al wekenlang gonsden het van de geruchten over de overgang van de Williams-coureur.
TZ meldt dat Schumacher een salaris van 15 miljoen euro in het eerste jaar zal ontvangen. Dat wordt in 2006 verhoogd tot 18 miljoen en dan tot 20 miljoen in 2007.
Schumacher wil geen commentaar geven op het bericht. De Duitser ruziet al een tijdje met teambaas Frank Williams over zijn salaris, maar zei afgelopen maand dat hij blij zou zijn als hij zou blijven bij Williams.
http://www.rtl.nl/(/sport(...)l
Dat begrijp ik dus ook niet, als het nou M. Schumacher was okay maar Ralf....quote:Op zaterdag 10 april 2004 01:14 schreef Murray het volgende:
Ik snap echt niet waarom Toyota zo belachelijk veel voor een middelmatiige en wisselvallige Ralf Schumacher op tafel wil leggen. (als die bedragen kloppen iig)
![]()
quote:Nieuwe Mercedes-baas neemt F1-plannen onder de loep
Motorenbouwer Mercedes zal zich deze zomer buigen over hun toekomst in de Formule 1. De toekomstige baas van de zilverpijlen, Wolfgang Bernhard, zou al een doorlichting van hun F1-project gevraagd hebben aan een extern bureau.
Volgens Die Welt zou dat niet noodzakelijk betekenen dat Mercedes wil stoppen met de F1. In tegendeel. Bernhard zou proberen zo snel mogelijk de overige 60% van de aandelen in het team over te kopen zodat het dan een compleet Mercedes verhaal is. Dat is iets waar afscheidnemend baas Jurgen Hubbert de voorbije jaren niet in geslaagd is.
http://www.f1racing.nl/nl(...)3
Ron Dennis is anders de meest waarschijnlijke opvolger van Bernie nu. Gezien in het licht dat er ineens geruchten zijn over de overname door Mercedes van McLaren ...quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:07 schreef -Hans- het volgende:
De uitspraak " FIA = Ferrari " wordt dus bijna waarheid.
Kijk eerst maar naar Robert Doornbos, ook een enorm talent! rijdt dit jaar voor het eerst in de F3000 bij het Arden-team (zeer gerespecteerd team in de F3000) check www.robertdoornbos.com!quote:Op donderdag 1 april 2004 13:13 schreef JPM01 het volgende:
[..]
die heeft vele talenten voortgebracht, denk aan Jos Verstappen, en nu Giedo vd Garde![]()
Ron Dennis? uuhhm ik moet het nog maar zien of hij het wordt.quote:Op maandag 12 april 2004 20:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ron Dennis is anders de meest waarschijnlijke opvolger van Bernie nu. Gezien in het licht dat er ineens geruchten zijn over de overname door Mercedes van McLaren ...
die is niet door frits van amersfoort voort gebrachtquote:Op woensdag 14 april 2004 23:58 schreef DRVooijs het volgende:
[..]
Kijk eerst maar naar Robert Doornbos, ook een enorm talent! rijdt dit jaar voor het eerst in de F3000 bij het Arden-team (zeer gerespecteerd team in de F3000) check www.robertdoornbos.com!
Volgens een aantal sites zou Verstappen tijdens de race op Barcelona al in een Jordan kunnen zitten, en waarschijnlijk moet Pantano een stapje terug doen.quote:Vanochtend had Jordan F1 teambaas Eddie Jordan een onderhoud met Michel Perridon van Trust. Bij dat gesprek, dat plaatsvond in het hoofdkantoor van Trust in Dordrecht, was ook -op verzoek van Michel Perridon- Raymond Vermeulen namens het management van Jos Verstappen aanwezig. En daar moeten geen overhaaste conclusies uit getrokken worden, blijkt uit de reactie van Vermeulen als we hem kort na het onderhoud aan de telefoon krijgen.
“Je moet mijn aanwezigheid zien als een positief signaal uit de hernieuwde samenwerking tussen het management van Jos en de sponsor Trust, vandaar dat Michel me ook voor dit gesprek uitnodigde”, aldus Vermeulen. “En omdat we van beide kanten het vertrouwen in deze samenwerking onderkennen zien we de toekomst van Jos Verstappen in de Formule 1 nog altijd positief tegemoet.” Over wat er zoal ter tafel kwam tijdens het gesprek tussen Jordan en Trust wilden zowel Vermeulen als Trust geen mededelingen doen.
Bron: Verstappen.nl
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 20 april 2004 10:33 schreef Frutsel het volgende:
Volgens RTL Plus : HEIDFELD RAUS -- Verstappen Rein!
Nick Heidfeld droht offenbar das Formel-1-Aus. Wie holländische Medien berichten, soll Jos Verstappen bereits beim GP von San Marino in Imola in einem Jordan-Cockpit sitzen. Grund für die heißen Gerüchte ist die Versöhnung zwischen Verstappen und seinem Hauptsponsor Trust. In der Trust-Firmenzentrale in Dordrecht traf sich Konzern-Chef Michel Perridon mit Teamchef Eddie-Jordan und Verstappen-Manager Raymond Vermeulen um über eine engere Zusammenarbeit zu verhandeln.
Nähere Einzelheiten über das Gespräch wurden nicht bekannt. Auf der Homepage von Verstappen ist von "positiven Signalen" die Rede. Nach Informationen der Zeitung 'Algemeen Dagblad' ist fraglich, wen Verstappen bei Jordan ersetzen soll. Heidfeld lieferte bislang zwar die besseren Ergebnisse ab als Teamkollege und F1-Neuling Giorgio Pantano. Allerdings hat Heidfeld im Gegensatz zu Pantano keine finanzkräftigen Sponsoren im Rücken. Sollten sich Trust, Verstappen und Jordan einigen, dürfte es von der Höhe der Trust-Zahlungen abhängen, ob Heidfeld sein Cockpit behält.
Verstappens Einstieg bei Jordan war vor der Saison an den Zwistigkeiten zwischen ihm und Trust gescheitert. Der 32-Jährige hat zwischen 1994 und 2003 107 F1-Rennen bestritten. Zu Beginn seiner Karriere war Verstappen bei Benetton Teamkollege von Michael Schumacher. Zuletzt fuhr er für Minardi.
Voor mij wordt het er niet leuker op, ik vind het nu al erg leuk om naar te kijken. Daar verandert Joske niet veel aan.quote:Op dinsdag 20 april 2004 10:39 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Laten we het hopen.![]()
Ik krijg er best wel weer vertrouwen in, ik denk alleen niet dat het allemaal zo snel zal lopen.
Met Jos in de F1 zal het voor mij weer leuk worden om naar de F1 te kijken.![]()
Waarom niet zo snel, ze hebben voor het seizoen al lang genoeg gepraat, dus het kan wel snel. Ik geloof er vooralsnog niet echt in, anders is Verstappen wel weer heel erg snel zijn belofte vergeten om nooit meer in een ondermaatse auto te stappen......quote:Op dinsdag 20 april 2004 10:39 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Laten we het hopen.![]()
Ik krijg er best wel weer vertrouwen in, ik denk alleen niet dat het allemaal zo snel zal lopen.
Met Jos in de F1 zal het voor mij weer leuk worden om naar de F1 te kijken.![]()
ik hoop alleen voor rossie dat die z'n fout nog gaat herstellen en bij een ander team gaat rijden danquote:Op woensdag 21 april 2004 22:27 schreef Nyluzzz het volgende:
"Rossi rijdt rondjes met Ferrari" meldt canvas teletekst. Hij maakte in de eerste sessie een fout op Fiorano en daarna begon hij alsmaar zijn rondetijden aan te scherpen
Zou me niks verbazen als hij na zijn avontuur bij Yamaha naar de F1 overstapt. Hij zou best een goeie courreur kunnen worden denk ik. Hij heeft de 'feeling' voor racen. En Ecclestone zou het ook wel willen.
Kon Jos maar zo'n fout maken!quote:Op donderdag 22 april 2004 00:17 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik hoop alleen voor rossie dat die z'n fout nog gaat herstellen en bij een ander team gaat rijden dan![]()
de grootste fout die je kan maken is voor ferrari rijden![]()
quote:
Staat er al sinds 1994!quote:Op donderdag 22 april 2004 14:26 schreef Atreidez het volgende:
Aangezien er aan de binnenkant van de vleugel "Senna" staat, zou t wel van dit weekend kunnen zijn. Of staat dat daar altijd?
van verstappen.nl:quote:Op woensdag 21 april 2004 22:27 schreef Nyluzzz het volgende:
"Rossi rijdt rondjes met Ferrari" meldt canvas teletekst. Hij maakte in de eerste sessie een fout op Fiorano en daarna begon hij alsmaar zijn rondetijden aan te scherpen
Zou me niks verbazen als hij na zijn avontuur bij Yamaha naar de F1 overstapt. Hij zou best een goeie courreur kunnen worden denk ik. Hij heeft de 'feeling' voor racen. En Ecclestone zou het ook wel willen.
da's nie slecht voor de 1e keer in een f1 en de auto van vorig jaar......quote:Volgens de Italiaanse media heeft motorcoureur Valentino Rossi vandaag 'eindelijk' een Ferrari F1 auto mogen testen op het Fiorano circuit. In de F2003-GA reed de wereldkampioen in totaal 20 ronden, met een beste tijd van 59.9 seconden, wat 3 seconden langzamer is dan het ronderecord
oke thanx, eens even gaan kijkenquote:Op donderdag 22 april 2004 18:28 schreef Atreidez het volgende:
In de signature van -Hans- staat een link naar F1 video's. Daar staat ook een reconstructie bij van Senna, die redelijk op t zelfde neerkomt.
voor de volledigheid, Ronald Ratzenberger.quote:Op donderdag 22 april 2004 19:57 schreef SimtekF1 het volgende:
Dat gezeik over Senna ieder jaar.
Er is gvd nog een coureur overleden, 1 dag voor Senna op hetzelfde circuit, boeit dat dan helemaal niemand ofzo.
dan support ik jos niet meer dan heeft hij het verbruiktquote:Op donderdag 22 april 2004 10:28 schreef Haagse_Chubby het volgende:
[..]
Kon Jos maar zo'n fout maken!![]()
http://www.formula1.com/race/news/1456/717.htmlquote:FIA propose radical rule changes
Manual gearboxes, 2.4 litre V8s and control tyres?
The FIA dropped a bombshell in the Formula One paddock on Friday morning, when they released details of the proposed rule changes which would take effect from January 1 2008 under a new Concorde Agreement, the treaty that governs the sport.
Engines would be 2.4 litre V8s with a maximum of four valves per cylinder and would have to be used for two races not one. There would be a list of prescribed components made from specific materials using a specified manufacturing process. Variable geometry inlet and exhaust systems would be banned, together with ultra high pressure direct injection fuel systems, and a standard ECU, something FIA president Max Mosley has always been particularly keen on.
Semi-automatic gearboxes would be banned, so manual operation of both clutch and gearbox would be mandatory. Electronically controlled differentials would also be banned, while brake discs, pads and callipers would be standardised. Power-steering would not be allowed.
Throughout the chassis there would be a general reduction in stiffness via the maximum modulus of elasticity, and the weight limit would rise at least 50 kg to eliminate the need for ballast. A combined tyre and aerodynamic package would be published no later than December 31 2004 to achieve specific targets for cornering speeds, straight-line speeds, grip and braking performance, and the front tyre width would be reduced while the rears would be increased to increase drag.
The proposed sporting regulation changes are equally far-reaching. Teams would no longer be allowed to use spare cars, and the race cars would be held in parc ferme throughout the weekend. There would be only one tyre supplier, eliminating the way that has so dramatically reduced lap times this season. There would be a drastic restriction on private testing, limited by mileage not number of days.
There would be two identical sets of tyres for qualifying the race, together with a new package to make sure all cars run on Friday (possibly with a return to a qualifying session) and a new Saturday qualifying system to be discussed with the commercial rights holder, broadcasters, teams and race promoters.
If qualifying continues to be with race fuel; (which is not yet decided), consideration would be given to whether the amount of fuel in the refuelling rig before a race should be fixed annually.
Tyre changes in a race would be banned (except in damage situations), but refuelling would stay.
Consideration would also be given to whether a maximum of four specified cars (two teams) per constructor should count for points, to encourage major teams to make information available to teams coming into Formula One racing. To facilitate this there would no restriction on loan, exchange or sale of chassis and components between teams or to new entrants in the championship. There would be 12 entries per years, instead of the current 10.
Finally, all future technical and sporting rule changes would require majority voting rather than the unanimity currently necessary.
The package is extremely controversial, and as is Mosley's modus operandi the FIA is asking for a great deal in the expectation that many of the proposals will fall by the wayside as the essential points they want to see agreed get ratified.
There will be a meeting with the teams to discuss the proposals on May 4 in Monaco.
Overall, the intention is to improve racing while eliminating electronic driver aids altogether and drastically reducing costs and encouraging new teams.
As one might expect, the proposals have met with widely varying reactions in the paddock.
iddquote:Op donderdag 22 april 2004 23:28 schreef rubbereend het volgende:
roland ja......... k maak altijd die fout en leer en nix van
quote:Barrichello
bron : raceplanet.netquote:Trust en Jordan Grand Prix hebben een sponsorovereenkomst voor de rest van het seizoen 2004 gesloten. Na het gesprek van afgelopen maandag is de deal vandaag rondgemaakt. Over de positie van Jos Verstappen wordt nog onderhandeld tussen de sponsor en het team uit het Engelse Silverstone.
“Onze ervaringen met de Formule 1 waren zeer positief in 2003 en daarom willen we de motorsport blijven steunen”, licht CEO Michel Perridon van Trust toe. “Trust zal wederom het maximale uit deze sponsoring halen door bijvoorbeeld promoties op Europees niveau te organiseren.”
“De samenwerking tussen Eddie Jordan en mij ging erg goed, we zijn erg blij dat we deze samenwerking kunnen voortzetten in de vorm van een sponsorcontract voor het 2004-seizoen”, besluit Perridon.
ik denk dat we jos wel terug zien, heidfeld gaat er uit... die brengt immers geen geld mee en das voor EJ toch heel belangrijkquote:Op vrijdag 23 april 2004 17:29 schreef -Hans- het volgende:
Leuk voor Trust, maar Verstappen zien we dit seizoen waarschijnlijk niet terug.![]()
Overigens rijd BMW nog met de walrus neus rond, dus van een tijdelijke terugkeer naar de neus die op de FW25 zat is geen sprake.
Ik hoop dat jij gelijk krijgt maar dit seizoen zien we Verstappen waarschijnlijk niet terug, althans daar lijkt het op dit moment op.quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:45 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik denk dat we jos wel terug zien, heidfeld gaat er uit... die brengt immers geen geld mee en das voor EJ toch heel belangrijk
Hmm als ik het AD zo lees dan willen ze liever NH die niet betaald als jos die veel betaald. Dat zegt wel wat over jos denk ik.quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:45 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik denk dat we jos wel terug zien, heidfeld gaat er uit... die brengt immers geen geld mee en das voor EJ toch heel belangrijk
Tsja, als Heidfeld het zegt dan zal het wel zo wezen hé?quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:56 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij gelijk krijgt maar dit seizoen zien we Verstappen waarschijnlijk niet terug, althans daar lijkt het op dit moment op.
http://www.f1racing.nl/nl(...)4
quote:"Er moet al heel wat gebeuren vooraleer Nick zijn zitje kwijtspeelt. Nick blijft gewoon in de F1. De marktwaarde van mijn rijder is overigens niet gedaald door zijn overstap naar Jordan. Hij is nog steeds één van de zes beste rijders en heeft alleen een team nodig waar hij dat eindelijk eens kan bewijzen."
Aldus F1 Racing.quote:Gisteren werd bekend gemaakt dat Trust officieel sponsor is geworden van het Jordan-team. Daarmee werden de kansen voor Jos Verstappen ineens weer groter. Teambaas Eddie Jordan laat echter weten dat er dit seizoen geen comeback voor Jos Verstappen in zit. Wel laat de Brit doorschemeren dat Verstappen misschien testrijder kan worden.
Hoezo kan Jos bij BAR testen?quote:Op zaterdag 24 april 2004 19:31 schreef SimtekF1 het volgende:
Waarom zou Verstappen bij Jordan gaan testen als hij ook bij BAR kan testen?
quote:Op zondag 25 april 2004 15:39 schreef SimtekF1 het volgende:
Dat van BAR stond op de fanzone van Verstappen.
Dat valt wel mee denk ik, die Davidson heeft een tijd geleden toch een paar races meegereden. Nou ik was niet kapot van hem en Sato doet het toch niet slecht de laatste tijdquote:Op maandag 26 april 2004 12:02 schreef Atreidez het volgende:
Ik denk dat ze bij BAR erg blij zijn met Anthony Davidson.. Sterker nog, ik denk dat Sato erg veel troeven bij Honda moet hebben wil ie in die auto blijven zitten
laten ze lekker gene een kans geven, die deed het vorig jaar prima bij zn invalbeurtenquote:Op donderdag 29 april 2004 01:10 schreef smvs het volgende:
"Mogelijke rentree van Villeneuve bij Williams"
http://www.sbsonline.nl/m(...)e=f1nieuws&sid=50257
Ralf weg, ik zou hem niet missen. Kleurloos.
Saai.quote:Op donderdag 29 april 2004 01:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
laten ze lekker gene een kans geven, die deed het vorig jaar prima bij zn invalbeurten
Geloof er nog niet al te veel van, maar wie weet...quote:Op donderdag 29 april 2004 01:10 schreef smvs het volgende:
"Mogelijke rentree van Villeneuve bij Williams"
http://www.sbsonline.nl/m(...)e=f1nieuws&sid=50257
Ralf weg, ik zou hem niet missen. Kleurloos.
Leuk he zo'n Baas die je zwart maakt..quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Villeneuve terug in een Williams? En dan geklopt worden door Button in de BAR. Dat zou ik nu eens leuk vinden.
dat lijkt mij nou ook practig. ben benieuwd of Frank williams het salaris wil betalen wat JV vraagtquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Villeneuve terug in een Williams? En dan geklopt worden door Button in de BAR. Dat zou ik nu eens leuk vinden.
Coolquote:Op woensdag 5 mei 2004 15:30 schreef glossy het volgende:
ik heb net een crash auto van montaya besteld
http://www.polepositionsh(...)m
ja vond ik ook,en montoya was de laatste,met stikkers (reclame) en boekjes enzo erbij,maar eigenlijk past het niet meer in de kast dus moet maar ff verzinnen waar we hem nu weer neer gaan zetten,heb hem voor me vriend gekocht ,leuk kadootjequote:Op woensdag 5 mei 2004 16:16 schreef -Evert- het volgende:
[..]
Cool![]()
Zeker een Ferrari-fan?quote:Op woensdag 5 mei 2004 16:22 schreef glossy het volgende:
[..]
ja vond ik ook,en montoya was de laatste,met stikkers (reclame) en boekjes enzo erbij,maar eigenlijk past het niet meer in de kast dus moet maar ff verzinnen waar we hem nu weer neer gaan zetten,heb hem voor me vriend gekocht ,leuk kadootje
quote:JOS VERSTAPPEN TEST OP 1 JUNI VOOR JORDAN
5 mei 2004 13:34 - De samenwerking tussen Trust, Jos Verstappen en teambaas Eddie Jordan wordt steeds hechter. Vandaag paste onze landgenoot een stoeltje bij het team van Jordan. Tegelijkertijd werd bekend gemaakt dat hij op 1 juni aanstaande een Jordan EJ14 gaat testen.
''Dit vloeit voort uit het eerdere gesprek dat onlangs in Dordrecht plaatsvond tussen Michel Perridon en Eddie Jordan, waar ook Ian Philips van Jordan en ik bijwaren'', aldus Raymond Vermeulen. ''Het is goed om te zien dat Jos weer 'meters gaat maken'. Eens kijken hoe de test uitpakt begin juni en dan zien we wel verder.''
''Ik weet nog niet precies wat ik moet verwachten van die test'', zo laat Verstappen weten op zijn persoonlijke website. ''Dat zien we begin juni wel. Als het goed is test ik dan de gehele dag. Het stoeltje schuimen was vandaag even het belangrijkste. Het was rustig op de fabriek want de Jordan-monteurs zijn al afgereisd naar Barcelona voor de komende Grand Prix. Ik ben wel blij weer meters te kunnen maken.''
''Ik heb Eddie Jordan vandaag ook weer eens gezien'', zo vervolgt de Limburger. ''Nee, ik heb sinds de deal met Jordan afketste geen contact meer met hem gehad. Alle contacten liepen via Raymond Vermeulen. Ik was wel benieuwd hoe ze zouden reageren vandaag bij Jordan. We hebben weer eens bijgepraat. Het was een prima dag."
Bij Jordan verloopt dit seizoen alles behalve goed. Nick Heidfeld en Giorgio Pantano zijn bijna elk GP-weekend in de achterhoede te vinden. Wat denkt Jos daarvan? ''Ik kan daar niet over oordelen, ik heb dit seizoen niet in die auto gezeten. Ik kan daar misschien pas iets over zeggen na de testdag in juni. Ik ben in ieder geval blij dat ik weer in een Formule 1-auto kan rijden, dat is voorlopig het belangrijkste."
''Ik vind het fantastisch dat Jos met deze test weer aandacht krijgt in de Formule 1'', vertelt teambaas Eddie Jordan, die overigens denkt dat het nog niet over is voor Verstappen in de F1. ''Ook ben ik blij voor onze loyale sponsor Trust. Jos heeft nog steeds een toekomst in de Formule 1 wat mij betreft. Ik hoop dat deze test voor Jos positief uitpakt met betrekking tot zijn toekomst."
Jos Verstappen zal op 1 juni de enige coureur zijn die in actie komt voor Jordan op SIlverstone. De twee racecoureurs Nick Heidfeld en Giorgio Pantano zullen op 2 en 3 juni de driedaagse testsessie van het team voortzetten op het Britse circuit.
Hij durft tenminste zijn bek open te halen. Irvine mag ik ook welquote:Op woensdag 5 mei 2004 16:57 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik begrijp niet dat iedereen zo blij is dat Villeneuve misschien terugkomt?
Het is een ongeloofelijk eikel met een veel te grote bek,
nee hoor ,we hebben alleen model auto's die we mooi vindenquote:Op woensdag 5 mei 2004 16:50 schreef -Evert- het volgende:
[..]
Zeker een Ferrari-fan?![]()
Ze hebben inderdaad vaak commentaar, maar zelf presteren ze ook niksquote:Op woensdag 5 mei 2004 16:59 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Hij durft tenminste zijn bek open te halen. Irvine mag ik ook wel![]()
Jos heeft ook een grote bek, maar die is nooit kampioen geworden. Villeneuve heeft dan toch iets meer recht van sprekenquote:Op woensdag 5 mei 2004 17:01 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad vaak commentaar, maar zelf presteren ze ook niks
dat is het probleem.
ok, dat ben ik met je eensquote:Op woensdag 5 mei 2004 17:03 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Jos heeft ook een grote bek, maar die is nooit kampioen geworden. Villeneuve heeft dan toch iets meer recht van spreken
Aha, ja oke...quote:Op woensdag 5 mei 2004 16:59 schreef glossy het volgende:
[..]
nee hoor ,we hebben alleen model auto's die we mooi vinden
en ze hadden alleen nog montoya of michael shumacher,dus dan is de keuze snel gemaakt
Ja Oostenrijkquote:Op woensdag 5 mei 2004 23:42 schreef Tommeh het volgende:
Na een gesloten topic vraag ik het hier even:
Ik was van plan om deze zomer een leuk weekje formule1 te pakken door bijvoorbeeld woensdag t/m dinsdag (+grandprix weekend dus) ergens te verblijven.
Iemand hier een beetje ervaring mee?
Ik zou het verder niet weten. Ik zou als ik jou was naar een zuidelijke grandprix gaan. Daar heb je toch de meeste kans op mooi weer op op de camping te hangenquote:Mijn vraag is dus welke GP een aanrader is, welke een beetje een redelijke camping erbij heeft. Het gaat er mij om om gezellig een weekje lekker lafjes op een camping te hangen en overdags een beetje formule1 te kijken.
nurnburgring is erg gezelig, en toen ik er in 2002 was, was het warmquote:Op woensdag 5 mei 2004 23:42 schreef Tommeh het volgende:
Na een gesloten topic vraag ik het hier even:
Ik was van plan om deze zomer een leuk weekje formule1 te pakken door bijvoorbeeld woensdag t/m dinsdag (+grandprix weekend dus) ergens te verblijven.
Mijn vraag is dus welke GP een aanrader is, welke een beetje een redelijke camping erbij heeft. Het gaat er mij om om gezellig een weekje lekker lafjes op een camping te hangen en overdags een beetje formule1 te kijken.
Iemand hier een beetje ervaring mee?
Het zal er vast wel mooi zijn, maar ik wou toch nog even voor de zekerheid melden dat er dit jaar geen gp in oostenrijk isquote:Op woensdag 5 mei 2004 23:47 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Ja Oostenrijk.
daarom die tongquote:Op donderdag 6 mei 2004 14:57 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het zal er vast wel mooi zijn, maar ik wou toch nog even voor de zekerheid melden dat er dit jaar geen gp in oostenrijk is![]()
kan oko leuk zijnquote:Straks zit die arme jongen op een prachtige camping bij Zeltweg en is er alleen 1 of andere trabantjesrace..
inmiddels zijn flavio en Heidi al uit elkaarquote:Op donderdag 6 mei 2004 14:53 schreef Atreidez het volgende:
Heidi Klum is gisteren bevallen van een dochtertje Leni. En dit is F1 nieuws omdat Flavio Briatore de vader zou zijn
[afbeelding]
quote:But Jordan, who 'went through hell' to survive F1's pre-qualifying days of the early-90s, said it wouldn't be fair if new rules suddenly made racing a cinch. ''I don't have any objection to [a] new team,'' he told The Guardian. ''But it has to be competitive and fair.''
quote:Ontslag dreigt voor Patrick Head
Voor technisch directeur Patrick Head van Williams dreigt ontslag. Dat meldt de Duitse boulevardkrant Bild.
De 57-jarige Head wordt verweten dat hij ‘verouderde ontwikkelingstechnieken’ gebruikt. Zijn leidinggegevende kwaliteiten laten te wensen over en hij is ‘fantasieloos’. Ook is hij niet in staat om mensen te motiveren. Volgens een insider komt Head ’s morgens vaak te laat op zijn werk en is hij ’s avonds als eerste weer weg.
BMW wil als opvolger van Head iemand van de motorfabrikant zelf. Teambaas Frank Williams heeft chefingenieur Sam Michael voorgesteld.
Aldus RTL Grandprix
nee!! Gooi Villeneuve en Irvine maar weer in de F1quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:17 schreef _Administr8or_ het volgende:
en dat geldt ook voor Jaques Villeneuve
Irvine heeft het toch gehad met de F1, dat zei hij bij Olav Mol afgelopen weekend dacht ik.quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:19 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee!! Gooi Villeneuve en Irvine maar weer in de F1![]()
quote:TRUST DUMPT VERSTAPPEN
27 mei 2004 15:19 - Dat de Nederlandse oud F1-coureur Jos Verstappen komende maand niet zal testen voor het team van Jordan, werd gisteren al bekend. Verstappen gaf in zijn reactie het volgende aan: "Het is van onze kant een weloverwogen beslissing geweest, in samenspraak met onze sponsors.”
Dat blijkt echter niet de gehele waarheid te zijn. Michel Perridon, directeur van Trust en daarmee de grootste sponsor van Verstappen, vertelt vandaag in het Algemeen Dagblad dat hij het exclusiviteitcontract met Verstappen opzegt: "Nu hij deze test heeft afgezegd, acht ik me daar ook niet langer aan gebonden."
Door de afzegging van Jos Verstappen loopt Trust veel publiciteit mis; de test zou immers door de gehele Nederlandse sportpers zijn gevolgd. Trust hoopt nu een stoeltje voor Christian Albers te regelen. Deze andere Trust-protégé rijdt momenteel al enkele seizoenen niet onverdienstelijk voor Mercedes in het DTM-kampioenschap.
bron: F1Racingquote:Nieuw kwalificatie-systeem vanaf Silverstone
De Formule 1 zal zijn kwalificatie systeem gaan veranderen. Het veel besproken huidige kwalificatie systeem zal vanaf de Grand Prix van Groot-Brittannië vervangen worden door een nieuw systeem. Iedere coureur zal in twee sessies van 20 minuten totaal zes ronden moeten rijden. Tussen de twee sessies zal 20 minuten pauze zitten.
De snelste tijden van iedere coureur per sessie worden bij elkaar opgeteld en het gemiddelde daarvan zal je startpositie bepalen.
Ook zal de benzine regel veranderen. Je mag na de kwalificatie de auto bijvullen voor race waardoor we in de kwalificatie iedereen op bijna lege tanks een kwalificatie ronde zullen zien neerzetten.
Dus weer gewoon met zijn allen de baan op?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:24 schreef ElmarO het volgende:
Er komt een nieuw kwalificatie-systeem
[..]
bron: F1Racing
quote:Op woensdag 5 mei 2004 16:57 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik begrijp niet dat iedereen zo blij is dat Villeneuve misschien terugkomt?
Het is een ongeloofelijk eikel met een veel te grote bek, die helemaal niks presteert.. [afbeelding]
Maar daarna bakte hij er nix meer van en teerde meer van zijn salaris dan van zijn suc-66quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
In z'n eerste seizoen bijna wereldkampioen en in z'n 2de seizoen werd ie wel kampioen..
Topcoureur met veel lef, heerlijk om naar te kijken...
Zonde, zonde, maar als het de kosten kan drukken ben ik het er mee eens.quote:V10-MOTOREN VANAF 2006 VERLEDEN TIJD
30 mei 2004 09:27 - Als we de website Autosport.com mogen geloven, zullen er vanaf seizoen 2006 geen 3-liter V10’s meer rondrijden. De grote fabrikanten uit de Formule 1 zouden namelijk een overeenkomst hebben gesloten waarin staat dat er andere motoren komen, om de kosten te drukken.
In plaats van 3-liter V10’s rijden de heren coureurs in 2006 rond met een 2.4-liter V8. Hiermee worden niet alleen kosten gespaard, maar ook wordt op deze manier geprobeerd de kracht van de motoren te reduceren.
Bron: raceplanet.net
ja, de eerste paar jaar was hij inderdaad goed.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
In z'n eerste seizoen bijna wereldkampioen en in z'n 2de seizoen werd ie wel kampioen..
Topcoureur met veel lef, heerlijk om naar te kijken...
Die met z'n grote bek over Button door diezelfde button werd vernederd op de baanquote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
In z'n eerste seizoen bijna wereldkampioen en in z'n 2de seizoen werd ie wel kampioen..
Topcoureur met veel lef, heerlijk om naar te kijken...
Jup, wel jammer inderdaad.quote:Op zondag 30 mei 2004 11:14 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Zonde, zonde, maar als het de kosten kan drukken ben ik het er mee eens.
geen beedl enkel geluid !!!quote:Op zondag 30 mei 2004 13:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik zag een stukje op tv van Ruby Wax die een stukje met Hill mee reedt bij de start van de Gumball 3000, een soort Cannonball Run. Ik dacht altijd dat Hill na z'n carriere thuis achter de geraniums was gaan zitten maar dit laat toch een ander beeld zien
Damon Hill en Ruby Wax (15mb avi)
Sorry, kreeg m niet kleiner
http://download.divx.com/divx/DivX511.exe die ff downloaden en installeren, dan is je probleem opgelost.quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:16 schreef ANTWORX het volgende:
[..]
geen beedl enkel geluid !!!![]()
quote:Frank Williams bevestigt gesprekken met Villeneuve
Teambaas Frank Williams heeft laten weten dat BMW-Williams voor september met voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve zou kunnen testen om daarna de afweging te maken of ze de Canadees een stoeltje aanbieden voor het seizoen 2005. In 1997 won Villeneuve won de wereldtitel met het Williams-team. In 2003 verliet de Canadees gedesillusioneerd het BAR-team. Villeneuve gaf toe zijn conditie op peil te houden voor een eventuele terugkeer.
Williams en Villeneuve hebben reeds gesprekken gevoerd over het vervangen van Juan Pablo Montoya, die volgend seizoen voor McLaren zal rijden. Williams heeft bevestigd graag de kwaliteiten van Villeneuve in een test te beoordelen. Frank Williams zei tegen een Canadese krant: "We hebben elkaar in Engeland gesproken en ik was niet de enige vertegenwoordiger van het Williams-team die aanwezig was bij dat gesprek. Patrick Head en Sam Michael waren er ook. We wilden opnieuw contact met hem leggen om ons het karakter en de gevoelens van Villeneuve weer helder voor de geest te halen. Dat is een normale procedure. We zullen hem nu eerst moeten testen en evalueren. Wanneer we doorgaan met Jacques, zal die test plaatsvinden in augustus of begin september."
"Het was leuk om hem weer te ontmoeten. Hij is vastbesloten weer achter het stuur te kruipen. Jacques is een zeer vastberaden persoon en dat is een interessante karaktereigenschap", zei Williams. Villeneuve won de wereldtitel voor Williams tijdens zijn tweede seizoen in de Formule 1. Later maakte de Canadees de overstap naar het BAR-team van zijn manager Craig Pollock.
Williams denkt dat de Canadees voldoende ervaring heeft - 130 races, waarvan 11 gewonnen - om een grote stempel op het Williams-team te drukken bij een eventuele terugkeer. "Het is een lang proces, maar Villeneuve brengt veel ervaring mee. Hij kent de Honda-motor en de Bridgestone-banden en dat zou ons kunnen helpen. Ik weet zeker dat Jacques heel hard gaat werken, wanneer hij de kans krijgt een stoeltje veilig te stellen. We hebben verschillende zaken met hem besproken en hebben gekeken naar de mogelijkheid voor een volgende ontmoeting. We zijn altijd geïnteresserd in zijn diensten."
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=54034
En het huidige kwalificatiesysteem blijft toch aldus F1 Racingquote:Ralf racet niet in Frankrijk
Op een officiële bevestiging is het nog even wachten (waarschijnlijk later vandaag), maar Ralf Schumacher zal niet rijden in Frankrijk. De Williams-rijder is nog niet genoeg hersteld van zijn crash in Indianapolis.
Dat beweren onze collega's van de BBC. Zij gaven te kennen er zeker van te zijn dan Schumacher niet raceklaar zal bevonden worden door F1-dokter Watkins. De Duitser staat zijn zitje af aan testrijder Gené.
In Groot-Brittannië hoopt Ralf wel weer van de partij te zijn.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=55600
ROFL dat zou je idd wel gaan denken, ik was iig al goed op weg...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:22 schreef The_Hives het volgende:
Heb jij het alleen recht om hier deze maand in te posten?
trage site, en ik gok dat het linkje zo weg gaatquote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:20 schreef Thomper het volgende:
Schaamteloze vraag naar crew...
Mag toch wel, voor een keertje. Als je een vraagje hebt mail me dan gerust eventjes op adres in mijn profiel.
quote:MOSLEY WIL F1-WAGENS SNEL LANGZAMER ZIEN
29 juni 2004 11:43 - Precies twee maanden krijgen de teams van FIA-baas Max Mosley om met voorstellen te komen die de Formule 1 langzamer moeten maken. Anders grijpt Mosley zelf in. Hij zal dan op grond van veiligheidsredenen de regels voor 2006 aanpassen, vertelde hij persbureau Reuters.
“Ik heb de teambazen verteld dat ik de World Council ga vragen om formeel een verzoek in te dienen bij de technische werkgroep om met snelheidsbeperkende voorstellen te komen”, aldus de afgestudeerd jurist.
“Dat is prioriteit nummer één en misschien komen er wel ideeën uit voort voor andere veranderingen. Ze hebben twee maanden om met goede voorstellen te komen”, vervolgt Mosley. Vóór 2008, als de huidige Concorde-overeenkomst afloopt, kan Mosley alleen regels veranderen op grond van veiligheid.
Uiteindelijk doel is naast een verhoogde veiligheid uiteraard ook gereduceerde kosten en daarmee het toetreden van nieuwe teams. Mosley gooit de veranderingsdrift nu in een hogere versnelling omdat de recente ongelukken van Ralf Schumacher en Felipe Massa volgens hem aantonen dat de F1-bolides tegenwoordig te hard gaan.
“Waarschijnlijk zal het erop neerkomen dat we overgaan op V8-motoren”, vervolgt de voormalige eigenaar van het March-team. Maar met name BMW is daarvan om marketingtechnische redenen een groot tegenstander. “Uiteindelijk moeten ze [BMW] dan maar besluiten of ze wel of niet in de F1 actief willen zijn. Als de meerderheid van de teams die [V8-]richting op wil, komt het daar in principe op neer.”
misschien mag het wel hoor. Want het is een gamer forum (niet commercieel neem ik aanquote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:35 schreef Thomper het volgende:
Och, het viel te proberen. Sorry als het niet mocht, maar pech gehad. Site is op het moment even traag, de server wordt onderhouden. Ofzo.Ik haal de link zelf wel even weg.
De grote teams zullen dat niet willen. Maar met die ongelukken is ook gebleken dat de auto's erg veilig zijn. Dus dat heft elkaar heb.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:38 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Ehr..quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:38 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Ach ja, ik twijfelde ook, en bij twijfel altijd proberen. Nee, natuurlijk is het niet commercieel. Commercieele game sites vind je niet echt in Nederland.. misschien twee, of drie..quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:39 schreef The_Hives het volgende:
[..]
misschien mag het wel hoor. Want het is een gamer forum (niet commercieel neem ik aan), maar ik weet niet precies hoe daar over denken, en of het ook spam is......
quote:Volgens de laatste geruchten denkt het team er aan Jacques Villeneuve vanaf Silverstone te laten invallen. Een terugkeer van de Canadees zou hen alvast heel wat goede publiciteit kunnen opleveren en het is ook een mooie test om te kijken of beide partijen ook volgend jaar kunnen samenwerken.
Smileys zijn okay!quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:07 schreef Murray het volgende:Ralf Schumacher komt voorlopig niet meer in actie.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=55716
[..]!
!
!
!
quote:McLaren MP4/19B debuteert in Frankrijk
De kogel is door de kerk bij het McLaren-team. Raikkonen en Coulthard racen komend weekend voor het eerst met de nieuwe MP4/19B. Mercedes-baas Norbert Haug verwacht dan ook dat het team een grote stap voorwaarts zal maken.
"Het hele team heeft hard gewerkt om de MP4/19B tijdig klaar te hebben voor de race in Magny-Cours. Iedereen kijkt er ook naar uit om de vooruitgang van deze wagen op vlak van snelheid en betrouwbaarheid te zien", verklaarde Haug aan persbureau AFP.
David Coulthard hoopt alvast dat hij zijn flauwe seizoensstart met deze wagen nog kan recht zetten.
"Het is in elk geval een positieve stap en ik kijk er echt naar uit om te zien wat de wagen kan dit weekend.
Teamgenoot Raikkonen heeft er vertrouwen in dat de nieuwe wagen een grote stap voorwaarts zal betekenen.
"De wagen deed het goed tijdens de tests en ik hoop dat hij tijdens de race net zo betrouwbaar zal zijn als tijdens de tests in Jerez."
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=55738
nou nog uitkijken dat ze niet een spitstop teveel maken waarna hij alsnog ploft.quote:"De wagen deed het goed tijdens de tests en ik hoop dat hij tijdens de race net zo betrouwbaar zal zijn als tijdens de tests in Jerez."
volgens teletekst wordt t genequote:Op woensdag 30 juni 2004 19:40 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Smileys zijn okay!!
! zet Jacques Villeneuve maar lekker in die BMW, al zal het waarschijnlijk Gene worden maar alles beter dan Ralf Schumacher.
![]()
Ik hoop maar dat ze dergelijke situaties hebben geoefend met de MP4/19B, maar qua betrouwbaarheid lijkt de wagen echt behoorlijk betrouwbaar. Nu hoop ik maar dat de wagen inderdaad super betrouwbaar is plus snel, en dat Mclaren zich weer vooraan kan mengen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 20:56 schreef smvs het volgende:
[..]
nou nog uitkijken dat ze niet een spitstop teveel maken waarna hij alsnog ploft.
Dat was inderdaad geweldig! volgens mij was het Montoya die Kimi probeerde in te halen en wat uiteindelijk ook lukte, maar dat soort acties zien we nu echt te weinig!quote:het zou leuk zijn als raikkonen weer meestrijd. omdat het een rijder is die als het materiaal meewerkt (zoals bij iedereen) gewoon altijd meedoet voor een plaats, zonder hierbij in acties die getuigen van zelfoverschatting te vervallen. ik herinner met nog een actie van raikkonen in hockenheim 2002 of 2003 waar hij iets van 3 bochten echt naast montoya reed. dat zijn de acties. wie wie inhaalde weet ik al niet eens meer, maar ze gaven niet toe op elkaar terwijl ze ook niet elkaar van de baan rosten.
Aha helemaal te gek! het is lullig voor Ralf maar Gene kan zich nu wel mooi bewijzen en misschien zit er voor hem wel een racecontract in, maar dan moet hij het de komende races wel laten zien.quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:36 schreef rubbereend het volgende:
volgens teletekst wordt t geneen komt nu even zn contract voor volgend jaar verdienen
It's a dirty job, but somebody has to do it.. soquote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:33 schreef golfer het volgende:
Wie komt er trouwens met een mooi nieuw topic en een mooie OP voor dit a.s. weekend voor de GP van Magny Cours?
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:38 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Damn ik schrik toch wel als ik dat zo lees, nog even en het gaat echt goed mis.quote:"De impact bij de crash van Ralf in Indianapolis leverde 78G op. Tijdens de crash van Massa in Canada was dat zelfs 113G. Zonder HANS zou Felipe's hoofd zeker het stuurwiel geraakt hebben met een kracht die 80% groter was dan de limiet voor verwondingen. Als we nu niet ingrijpen zal er echt eens iemand zwaargewond raken of zelfs de dood vinden", waarschuwde Mosley nogmaals.
De FIA-voorzitter onderbouwde zijn stelling nog door te zeggen dat sinds 1998 de rondetijden met 9 seconden gedaald waren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |