Magny CoursHet circuit Magny Cours ligt in de buurt bij Nevers, ongeveer 300 km onder Parijs. Het schijnt niet moeilijk te vinden te zijn, aangezien er voor de rest bijna niets te doen is in die regio. Dat is ook een reden dat de coureurs en de teams niet echt dol zijn op dit circuit.
![]()
Technisch ziet t er echter een stuk beter uit. Een mooie verzameling van lange rechte stukken met snelle chicanes, snelle doordraaiers en hairpins. Vooral de Estoril bocht is een uitdaging voor elke coureur, en de Adelaide hairpin aan het eind van dat stuk kan zorgen voor een paar mooie inhaalacties
Vorig jaarDe top5 van de kwalificatie was ook meteen de uitslag van de top5 in de race, iets wat niet veel goed belooft. De winnaar van vorig zullen we dit jaar zeker niet terugzien op de hoogste trede, dat was nl. Ralf Schumacher. De snelste ronde was voor Montoya met een 1.15.512 die met een tweede plek de 1 2 voor Williams compleet maakte. Schumi werd derde en bleef voor de McLarens. Een grote deceptie was het voor Renault die met beide wagens uitviel, iets wat ze in Canada dit jaar ook al deden. Wat heeft Renault toch met circuits waar frans wordt gesproken
Weersverwachting
Magny Cours 99Laten we er dit weekend ook maar op hopen, het zou de eerste zijn dit jaar. Toch altijd een reden voor een door elkaar gehusselde race. Op dit moment is het zo'n 19 graden in Nevers, bewolkt en buiig.
Tijdenvrijdag 2 juli
11.00 - 12.00 test sessie 1
14.00 - 15.00 test sessie 2
zaterdag 3 juli
09.00 - 09.45 test sessie 3
10.15 - 11.00 test sessie 4
13.00 - 13.50 pre-kwalificatie
14.00 - 15.00 kwalificatie
zondag 4 juli
14.00 - GP van Frankrijk, Magny-Cours
BandenBridgestone:
Hisao Suganuma, technisch manager: "Gezien vanuit het oogpunt van bandenslijtage is Magny-Cours een zwaar circuit. Vooral de snelle acceleratie na de langzame bochten is funest voor de band. Het is belangrijk dat coureurs zich bewust zijn van de zware druk die op de achterbanden ontstaat. Het circuit heeft een zeer vlakke en gladde asfaltlaag. Hierdoor kan de temperatuur van de band snel oplopen."
"Om een snel rondje af te kunnen leggen is een goede samenwerking tussen team en coureur nodig, vooral in de tweede sector. Het is een kwestie van geven en nemen. Ook al omdat we in 2003 hier niet konden winnen, zullen we onze uiterste best doen om weer in de winning mood te komen, hier in Frankrijk."
Michelin:
Pierre Dupasquier, motorsport directeur: "Het is jammer dat we door omstandigheden niet konden winnen in Amerika, twee weken geleden. We zijn echter verheugd dat veel mensen vinden dat Michelin banden een technische voorsprong bieden aan een team."
"Uiteraard is het fijn om op eigen bodem te rijden, maar we benaderen de Franse Grand Prix op dezelfde manier als elke andere race. Lokale omstandigheden bieden hier ook geen voordeel, omdat het circuit niet wordt gebruikt om te testen. Wel is het zo dat we goed bekend zijn met de subtiele nuances van Magny-Cours. Dat hebben we vorig bewezen met het Williams team door een dominante één-twee te scoren op Michelin rubber."
Met dank aan de verstappen site.
De vrije training begint nu, livetiming via
www.f1.com