Inderdaad (witte) rum en (witte) wodka. Met (veel) verschillende soorten fris (Fanta, Coca Cola, Sprite, etc) en veel (gecrushed) ijs loopt het misschien nog beter dan wanneer onervaren mensen moeten gaan cocktail shaken, voor sommigen is de lol er dan snel af.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:04 schreef Tasje het volgende:
Ik wil binnenkort een cocktailparty geven, maar om nu heel veel geld uit te geven aan allerlei flessen drank die je ervoor nodig hebt...
Ik wil als basisdrank iets van Rum of Wodka in huis halen, en dan hiermee wat mixen. Weten jullie wat standaard cocktails met deze dranken, waar je niet al te veel overige sterke dranken voor hoeft te kopen?![]()
quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:08 schreef Corksterr het volgende:
Post hier jouw cocktailrecepten en je ideeën erover!
Ik heb zelf enkele goede sites, boordevol cocktailrecepten:
Cocktailsite 1
Cocktailsite 2
Cocktail.startkabel.nl hebben we ook nog.
Ik vind zelf o.a. de volgende cocktail lekker:
40 ml Bacardi - wit
40 ml Rose's Lime Juice
40 ml grapefruitsap
scheutje grenadine
ijsblokjes, met als gevolg...
[afbeelding]
Barst los.![]()
quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:27 schreef Corksterr het volgende:
Die grenadine is gewoon hetzelfde als de grenadinesiroop uit de supermarkt?
op de site van smirnoff staat een "mixmaster" maar denk tomatensap, sinaasappelsap, citroensap, grapefruitsap en b.v. tequilla.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:12 schreef Corksterr het volgende:
Ik heb pas een fles Wodka gekocht.
Wat is een aanrader om deze drank mee te mixen? Of kennen jullie goeie cocktailrecepten hierbij?
Tja ik heb in de aanbieding Smirnoff Wodka gekocht, voor 15 euro. Gemixt met ananas-, mango- en sinaasappelsap en nog paar kleine dingetjes. Zou de verhoudingen niet meer weten, heb maar wat gedaan maar smaakt vrij lekker.quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:41 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
op de site van smirnoff staat een "mixmaster" maar denk tomatensap, sinaasappelsap, citroensap, grapefruitsap en b.v. tequilla.
Vliegend hert.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:01 schreef R_Style het volgende:
Jagermeister-Red bull jammie
Cocktail 'menu'quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:36 schreef Erik_27 het volgende:
Over twee weken geven wij een Caribbean Party en we willen dan ook cocktails schenken.
Zelf denken we aan een soort 'menu' met 4 a 5 cocktails. Uiteraard zo divers mogelijk maar we willen ook voorkomen dat we 20 soorten drank nodig hebben. Eigenlijk is het als een kaasplankje samenstellen, er moet voor ieder wat wils zijn dus een zoete, een alcoholvrije, een sterke cocktail etc. Wat zijn jullie tips voor een gevarieerd aanbod?
mmm goed idee, ff kijken of dat wat is...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:09 schreef Martijn_77 het volgende:
Zo je voor de amandelsiroop niet die van DE kunnen gebruiken die ook door de koffie moet?
Dirck III verkoopt sweet & sour, verpakking ziet er zo uit:quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:01 schreef The_stranger het volgende:
Wie weet waar ik de volgende dingen kan kopen, of eventueel zelf maken?:
-sweet and sour mix
Nectar maken kan misschien het beste met Monin siropen en water. www.monin.comquote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:01 schreef The_stranger het volgende:
Ik heb sinds jaren al een liefdesverhouding met cocktails, maar dat bestond meer uit veel geld uitgeven in een bar, dan het zelf maken, dat bleef meestal steken bij gimlets en fizz's.
Nu heb ik een paar lekkere cocktails gevonden, echter een aantal ingredienten zijn mij vrij onbekend en kan ze derhalve ook niet vinden.
Wie weet waar ik de volgende dingen kan kopen, of eventueel zelf maken?:
-kersennectar
-bananen nectar
-andere vruchtennectars (maracuja, mango etc)
-amandelsiroop
-sweet and sour mix
Voor de nectars ben ik al in toko's, grote albert heijns, natuurwinkels, slijters geweest, maar zonder resultaat.
+quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:04 schreef rooienar het volgende:
[..]
Nectar maken kan misschien het beste met Monin siropen en water. www.monin.com
Of gewoon fruit blenderen.
Monin wordt verkocht bij de Hanos(die heeft veel soorten),
Slijters verkopen soms ook Monin of delicatessenwinkels (Kaasmarkt, kinkerstraat, Amsterdam), eventueel in Duitsland bestellen bij Barfish.de of bij Weinquelle.com (nee ik werk niet voor Monin)
Probleem is dat ik niet precies weet wat nectar inhoudt. Is het een geconcentreerde vorm van vruchtensap, is het precies hetzelfde, of iets totaal anders? Dus als er geen nectar op de verpakking staat, weet ik niet of het voldoetquote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:26 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb je voor die nectars of een vervanger er van al bij de Lidl gekeken? Weet niet of de sappen die ze daar hebben ook voldoen?
Bij de AH in Zaandam nietquote:Amandelsiroop staat in Groningen gewoon in de supermarkt bij de Oosterse assorti (natuurlijk ook in toko's), Simon Levelt heeft ook amandelsiroop staan voor in de koffie.
Had iets totaal anders in mijn hoofd qua sweet 'n sour mix, maar dat is inderdaad wel zelf te maken.quote:sweet en sour mix is volgens mij alleen bedoeld voor luie amerikanen,
(ingredienten: citroen en/of lime sap, water,suiker en conserveermiddel),
advies, lekker zelf maken. (zonder de conserveer)
Op de havana club site kun je ze kopen, ik krijg echter slechts de Duitse site werkend (www.havana-club.de in de shop sectie) voor 5,99 p/squote:succes met shaken , een vraagje nog:
Havana club heeft momenteel stirrers (cocktail roerstaafjes) met een soort sambabal eraan waarmee je dus ook muziek kan maken, heeft iemand ze al in Nederland (te koop) gezien ?
Dus als ik het goed heb, is nectar een verdunde, eventueel zoetere versie van de vruchtensap?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:19 schreef rooienar het volgende:
Volgens mij is nectar sap met water en eventueel suiker, exacte percentage weet ik niet maar onder een bepaald vruchtenpercentage mag je iets geen sap meer noemen (ligt aan de landelijke warenwet)
Bij een aantal vruchten die je noemt moet je wel water toevoegen anders heb je weinig sap , bananensap
Dan zou je het dus ook zelf kunnen maken met suikersiroop en sap.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dus als ik het goed heb, is nectar een verdunde, eventueel zoetere versie van de vruchtensap?
Tsja... blijft lastig....quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 00:02 schreef rooienar het volgende:
Nectars are a type of uncarbonated soft drink made with fruit juice. They are distinguished from drinks actually labelled as 'fruit juice' by the drinks industry as they do not contain 100% juice, and can contain many other ingredients, generally water, sweeteners, and preservatives. A nectar can contain anywhere between 0-100% fruit juice.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nectar_(drink)
Er is zelfs een heel topic over Sangria: Receptenquote:Op zaterdag 9 september 2006 20:14 schreef edje34 het volgende:
Hoe maak je de lekkerste Sangria?
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:34 schreef henkSX het volgende:
volgens mij baileys en iets koolzuurhoudends
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:31 schreef Jimbo het volgende:
Hey , binnen kort heb ik dus zn cocktail feeste bij zn maat van me eh , en we zijn met zn 6en en willen dus ong 6/7 flessen drank halen , maar nu zitten we te denken wat dr zn beetje gekocht worden kan. want het moet wel allemaal een beetje bij elkaar passen dus ik hoopte dat jullie nog wat recepten hadden mss.
we halen iig Vodka in huis om bloody mary's te maken dusja t zou fijn zijn als er in de recepten vodka zat
Bloody Mary recipe
Ingredients
1 1/2 oz vodka
3 oz tomato juice
1 dash lemon juice
1/2 tsp Worcestershire sauce
2 - 3 drops Tabasco® sauce
1 lime wedge
(voor degeen die niet weten wat een Bloody mary is)
bvd
-
Jimbo.
Cocktailquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:34 schreef AffiliateD het volgende:
Ik kon geen centraal cocktail topic vinden
Ik zou graag een goede cocktail willen maken, ik heb helaas slechts de volgende dranken tot mijn beschikking:
Vodka
Grand Marnier
Bacardi
Jaegermeister
Blue Curacao
Wie helpt
Jullie zijn dom en kunnen niet lezen... Lees dan wat er staat, een foto moet erbij. Geen irritant opsomtopic, dus niet zoals cocktails en mixen...quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:14 schreef P8 het volgende:
Zoals de TT al zegt: wat is jouw favorite cocktail? En om er niet een geheel irritant opsomtopic van te maken: post ook de ingredienten, bereidingswijze, en een pic!
Idd ga een merge aan vragenquote:
Recepten, altijd handig. Welke cocktails ervan vind jij lekker?quote:Op zondag 25 februari 2007 23:31 schreef Dauthi het volgende:
www.drinksmixer.com meer dan 10000 recepten
Witte cacao is ook niet echt wit, maar doorschijnend, is algemeen verkrijgbaar.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:50 schreef -Trinity- het volgende:
Op zich staat hier een hoop, en hier ook. Mijn favoriet is de Strawberry Shortcake, maar ik heb nog nooit witte crème de cacao kunnen vinden. Dat is niet zo erg, ook zonder is 'ie lekker en je kunt er ook een aardbeiensausje doorheen gooien ipv verse gepureerde. Wat erg simpel en zoet is is zelfgemaakte flugel/toppertje: rode wodka met energydrink zoals red bull of red oktober... Jus met pisang ambon kan ook wel eens lekker zijn, net als een mojito, maar dat is echt een fris drankje voor in de zomer, en je moet uitkijken dat je niet uitschiet met de mint. Voor de rest is een beetje uitproberen meestal wel leuk hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |