Historie
Boca Juniors werd op 3 april 1905 opgericht. De naam Boca komt van één van de 47 wijken van Buenos Aires en betekent "mond". Dit komt van de riviermond waar de kleine rivier "Riachulo" de grote rivier "Rio de la Plata" samenkomen.
De eerste jaren opereerde Boca Juniors als een amateurclub. In 1931 speelde de club haar eerste professionele wedstrijd. Inmiddels heeft de club vele nationale en internationale prijzen gepakt.
De bijnaam van de club luidt "Xeneizes"
quote:(http://www.rsssf.com/tablesb/bocajuniors.html)
"Xeneizes", Zeneizes in Genoese language, Genoese in English language.
Zena is the name of Genova (Genoa) in Genoese language.
A lot of Genoese immigrants used to inhabit La Boca in 1905.
Topspelers
Enkele grootheden die de club heeft voortgebracht:
Diego Armando "Pibe d'Or"
Geen verdere uitleg noodzakelijk.
Martin Palermo "El Loco"
Goaltjesdief in optima forma. Scoorde 79 goals in 70 wedstrijden voor Boca. Maar desondanks bekender van zijn hattrick aan gemiste penalties in de Copa America 1999.
Juan Roman Riquelme "Pibe Dies"
Wilde trouw blijven aan zijn Boca Juniors. Wees enkele malen een transfer naar Spanje af. Bleef ook in de krottenwijk wonen waar hij geboren was. Totdat zijn broertje ontvoerd werd door notabene zijn beste vriend. Het duurde niet lang of de transfer naar Barcelona was beklonken, maar kon het daar nog niet waarmaken. Is bij Villarreal op de weg terug, en geruchten zijn dat ie komende zomer weer terugkeert naar Barca. (ontleend aan Johan, voetbalmaandblad)
(http://www.bocajuniors.com.ar)
Talent
Carlos Tevez
Speelt vanaf zijn 12e bij Boca Juniors. Maakte zijn debuut als vervanger van Riquelme in november 2001. In een vriendschappelijke wedstrijd tegen Manchester United voorafgaand aan vorig seizoen kwam Ruud van Nistelrooij de kleedkamer van Boca binnen, om het shirt van Tevez te vragen (http://www.football-rumours.com)
Staat in de nadrukkelijke belangstelling van Bayern Munchen
Competitie
Copa Libertadores
Inmiddels is de loting voor de Copa Libertadores geweest. Boca is ingedeeld met Colo Colo, Deportivo Cali en Bolivar. Start van het toernooi is 3 februari, morgen!!!
Clausura
Geen idee wanneer dat weer begint.
Maar goed, de wereldbeker werd ook gewonnen met een aantal jongens die niet echt succesvol waren in Europa.
Het valt trouwens wel op dat bij de Wereldbeker zovaak Zuid-Amerikaanse ploegen winnen terwijl ze vaak 'mindere' spelers (in elk geval qua budget) hebben dan de CL-winnaars.
quote:en ik meer met Velez Sarsfield,eik alleen vanwege de shirts
Op maandag 2 februari 2004 16:45 schreef Dylan Dog het volgende:
* Dylan Dog heeft meer op met de 'grote broer' van Boca...
quote:Zovaak valt ook wel mee,Zuid-Amerika heeft hem dacht ik 2 maal meer gewonnen dan Europa en Boca is de eerste club sinds 1994 (!) die hem weer gewonnen heeft voor Zuid-Amerika
Op maandag 2 februari 2004 16:49 schreef LaTiNo het volgende:
.Het valt trouwens wel op dat bij de Wereldbeker zovaak Zuid-Amerikaanse ploegen winnen terwijl ze vaak 'mindere' spelers (in elk geval qua budget) hebben dan de CL-winnaars.
quote:Het Verboden Woord in dit topic: River Plate
Op maandag 2 februari 2004 16:45 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik wil ook een River Plate-topic!* Dylan Dog heeft meer op met de 'grote broer' van Boca...
Start maar lekker je eigen topic!
quote:Klopt niet helemaal. Voor zijn transfer naar Barca heeft hij 2 seizoenen voor Boca gespeeld. Bij zijn terugkeer naar Argentinie nog eens 3 seizoenen. Maar Diego loopt nu wel erg te koop met zijn liefde voor Boca, dus moest hem wel ff noemen. Ook Palermo is niet gekweekt door Boca. Maar beiden hebben dus wel hun transfers te danken aan de club.
Op maandag 2 februari 2004 16:49 schreef LaTiNo het volgende:
Over Maradona: die heeft na zijn terugkeer uit Europa weliswaar bij Boca gespeeld maar is niet door Boca gekweekt! Argentinos Juniors heeft hem als jeugdspeler binnengehaald (zoals zoveel Argentijnse toppers). Boca is nu een grote ploeg maar niet de grootste in de Argentijnse historie qua prijzen. Ik geloof dat dat Independiente is.
quote:Nope, in 2000 won Boca ook een keer. 2x meer dan Europa is toch ook relatief vaak?
Op maandag 2 februari 2004 16:55 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Zovaak valt ook wel mee,Zuid-Amerika heeft hem dacht ik 2 maal meer gewonnen dan Europa en Boca is de eerste club sinds 1994 (!) die hem weer gewonnen heeft voor Zuid-Amerika
Even een lijssie:
http://www.vi.nl/vi/show/id=40063/dbid=3189/statid=43/typeofpage=40433/view=104078/sc=90026e
quote:2000 was ik vergeten maar het zegt iig genoeg over de laatste jaren.
Op maandag 2 februari 2004 17:41 schreef LaTiNo het volgende:[..]
Nope, in 2000 won Boca ook een keer. 2x meer dan Europa is toch ook relatief vaak?
Even een lijssie:
http://www.vi.nl/vi/show/id=40063/dbid=3189/statid=43/typeofpage=40433/view=104078/sc=90026e
Onder vaak versta ik minimaal 7-8 maal,2 verschil is bijna niets in mijn ogen
quote:niet als PSV 24x gewonnen heeft en dat is in deze het geval,het verschil is slechts 2
Op dinsdag 3 februari 2004 08:31 schreef LaTiNo het volgende:
Dus als FC Zwolle 50x tegen PSV speelt en daarvan 26x wint dan vind jij dat nog niet bijzonder?
(en de vergelijking loopt kwalitatief misschien mank maar niet qua budget!!)
quote:Het gaat hier om Europa en Zuid-Amerika en dat kan je toch niet gaan vergelijken met PSV en Zwolle?
Op dinsdag 3 februari 2004 16:00 schreef LaTiNo het volgende:
Dus jij zou niet verbaasd zijn dat PSV 26 van de 50 potjes tegen Zwolle zou verliezen??
quote:Idd,Zuid-Amerika hoeft absoluut niet onder te doen voor Europa denk ik,Europa is pas meer wedstrijden gaan winnen sinds de commercie steeds belangrijker werd=Lees sinds dat de wedstrijd in Tokio gespeeld word (1980)
Op dinsdag 3 februari 2004 16:07 schreef MaxPower het volgende:
En daarbij moet je je afvragen of de budgetten voor de jaren '90 wel zoveel verschilden. Vanaf eind jaren '80 zijn de inkomsten in Europa pas explosief gaan stijgen.
Ook als je naar het mondiale landenvoetbal kijkt hoeft ZA absoluut niet onder te doen voor Europa,Ik herinner jullie even aan WK 1930,1950,1958,1962,1970,1978,1986,1994 en 2002
Ook hier maar ff. Curieus dat Ruud van Nistelrooij zijn shirt vroegquote:'PSV aast op Boca-talent Carlos Tevez'
17/8/2004 9 :27
PSV overweegt een serieuze poging te wagen Carlos Tevez in te lijven. Directeur voetbalzaken Guus Hiddink gaat naar Athene om het Argentijnse supertalent van Boca Juniors op de Olympische Spelen in actie te zien.
Volgens De Telegraaf zouden de Eindhovenaren via spelersmakelaar Rodger Linse al contact hebben opgenomen met Boca en de twintigjarige aanvaller.
Scheidend voorzitter Harry van Raaij bekent dat Tevez op het verlanglijstje staat. 'Dat is een speler waarop wij ons oriënteren, maar waarvan het zeer de vraag is of hij haalbaar zal zijn. Het moet wel binnen onze mogelijkheden vallen en die kans acht ik gering', aldus Van Raaij.
Boca zou tien miljoen euro vragen voor de publiekslieveling van la Bombonera. Eerder leek Bayern München Tevez binnen te halen maar de Duitsers kwamen er uiteindelijk niet uit met de club uit Buenos Aires.
In Athene scoorde Tevez al drie keer voor favoriet Argentinië, dat zich inmiddels heeft geplaatst voor de kwartfinale.
Dat is vergelijkbaar als een seizoenkaart hebben bij Man. Utd. maar niet weten wie van Nistelrooij is.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:18 schreef Erasmusch het volgende:
Vriend van mij heeft er 2 jaar geleden nog een seizoenskaart gehad, maar kende Tevez niet eens
Palermo speelt nu toch ook weer bij Boca?
Idd want hij scoorde 10 keer in 32 Wedstrijden voor Boca 2 seizoenen geleden.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:32 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dat is vergelijkbaar als een seizoenkaart hebben bij Man. Utd. maar niet weten wie van Nistelrooij is.
Hmm, misschien lag het aan mijn uitspraak of had ie gewoon een clubcardquote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:35 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Idd want hij scoorde 10 keer in 32 Wedstrijden voor Boca 2 seizoenen geleden.
"Wie is toch die onbekende man die elke zondag die doelpunten maakt"
BBC Interactive geloof ik,vraag me niet hoe en wat verderquote:Op woensdag 18 augustus 2004 22:25 schreef MaxPower het volgende:
Iemand enig idee waar Olympisch voetbal uitgezonden wordt? Ik ben het helaas nog niet tegen gekomen...
quote:La Recopa Sudamericana comenzó a disputarse en 1989, y en su primera versión enfrentaba los campeones de la Copa Libertadores y de la Supercopa, los dos torneos continentales de la CONMEBOL en ese entonces.
Luego de discontinuada la Supercopa, cuya última edición se disputó en 1997, la Recopa se reactivó en 2003, enfretando a los campeones de la Copa Toyota Libertadores y de la Copa Nissan Sudamericana.
Gaat blijkbaar om de editie van 2003...quote:La CONMEBOL dispuso hoy, miércoles 18 de agosto, que la Recopa Sudamericana 2004, en que se enfrentarán Boca Juniors (Argentina, campeón Copa Toyota Libertadores 2003) y Cienciano (Perú, campeón Copa Sudamericana 2003), se dispute el lunes 6 de septiembre en la ciudad de Fort Lauderdale, Estado de La Florida, Estados Unidos.
quote:The bad luck of the penalty shootout
Hen they least imagined it, Boca Juniors lost the opportunity to add another international title to its history, because last night it lost the penalty shootout by 4 to 2 against the Peruvian team Cienciano in the final of the Southamerican Recopa which was played in the Lockhart stadium of Fort Lauderdale.
With two minutes to go to end the 90' of regular playing time, Miguel Brindisi's team seemed to have the match in its pocket, thanks to the goal scored by Carlos Tevez at 31' of the first half.
Notwithstanding, the plucky team from Cuzco equalized the game at 43' of the second half through a header by Columbian Rodrigo Saraz.
Thus it became necessary to decide the match through a penalty shootout, and there Cienciano proved sharper by scoring 100% of their shots fired by Argentine Sergio Ibarra, Carlos Lobatón, Giuliano Portillo and Santiago Acasiete, while Boca scored only thanks to Rolando Schiavi and Martín Palermo. Oscar Ibañez, Cienciano's goalie, stopped the weak shots of Tevez (the best man on the pitch, who was exhausted when he stepped forward to shoot) and Columbian Fabián Vargas.
The playing plan of the Peruvian team was obvious from the start. It would wait and see what its rival would do and mount counterattacks taking advantage of the speed and power of Germán Carty.
Hence Boca grabbed the initiative, based on the ability of Carlos Tevez , the characteristic to and fro dynamics of Andrés Guglielminpietro, and the always dangerous goal instinct of Martin Palermo.
Already at the initial 5' the striker barely missed opening the score when his header went just wide of the left post of the again insecure goalie Ibañez (like in the Saturday game between the National teams of the two countries in the Southamerican qualifier series).
Boca controlled the pace of the game, but depended exclusively on what genie Tevez might pull out of his hat, but Carlos apeared tired from the hassle of the matches he played for the National team at the Olympic Games and the qualifier series.
Nevertheless it was Tevez who opened the score in one of his forays into the rival´s box, and after suffering the rough play of its defenders.
At 31' Palermo sent a surprising pass into the rival's box (after having received a good pass from Guglielminpietro) aimed at Tevez, who ran, won his duel with the goalie and netted authoritatively.
From then on to the end of the first half, Boca relinquished the posession of the ball in it's rival's favour, who a few times and with difficulty was able to get near Abbondanzieri's goal, like at 40' when De la Haza sent a cross which Boca's goalie stopped by stepping forward. In the second half Boca could have decided the match when Diego Cagna's shot rebounded from the crossbar.
But immediately Cienciano's coach Freddy Ternero ( whom the Peruvian fans want to take over their National team) sent Lobato and Saraz onto the pitch, who managed to inject spirit into Cienciano's attack.
With the obvious intention to move forward the Peruvian squad started to create some danger, and at 18' a shot fired by Saraz elicited a good save by Abbondanzieri.
However, Cienciano's attack began to abate and, the way things looked, it seemed inconceivable that Boca would let the game slip away, in spite of the fatigue of Tevez and his colleagues.
But, at 43', a freekick fired by Uruguay's Gamarra, Saraz's head and the ball entered Boca's goal near its right post. Straight to the penalty shootout.
And there, Cienciano from Cuzco, the same who in two finals sent home Argentina's two big teams ( River Plate in the Southamerican Cup and Boca last night), won the Cup in play thanks to the effectiveness of its penalty strikers.-
quote:Boca Juniors kiest voor omstreden jubileumshirt
11/1/2005 18:09
Verstokte Boca Juniors-fans zullen vrijdag met gemengde gevoelens hun club bekijken in het oefenduel met Racing. In het jaar dat de club zijn honderdjarige bestaan (el Xentenario) viert, treden de spelers aan in een speciaal jubileumshirt.
Goed ingevoerde bronnen weten inmiddels welk shirt de huidige Boca-spelers zullen dragen. De kleuren - blauw en geel - zijn niet veranderd, het design wel. De gebruikelijke horizontale gele band is vervangen door een diagonale, zoals bij aartsvijand River Plate, dat sinds jaar en dag in een wit shirt met rode diagonale band speelt.
Helemaal toevallig is het shirt niet. Tussen 1908 en 1913 speelde Boca al in een dergelijk shirt en ter ere van het Xentenario wil de club een aantal klassieke shirts in een nieuw jasje steken. Bij de start van de Clausura 2005 zal Boca weer met een vertrouwde horizontale gele streep aantreden.
Is het niet,een Chelsea fansitequote:Op woensdag 19 januari 2005 16:10 schreef MaxPower het volgende:
Klinkt als een interessante site!
quote:Boca: coach hoeft Yakin er niet bij te hebben
20/1/2005 15:11
Hij had zijn ticket voor de reis van Zürich naar Buenos Aires al op zak en in La Bombonera lag zijn contract al klaar om getekend te worden. Toch moet Hakan Yakin zijn transfer naar Boca Juniors uit zijn hoofd zetten.
Coach Jorge Benítez hoeft hem er namelijk niet bij te hebben. El Chino geeft er de voorkeur aan om Fabián Vargas als nummer 10 te gebruiken en liet dat voorzitter Mauricio Macri weten. Macri besloot vervolgens de deal met Yakin alsnog af te blazen.
Yakin wilde graag naar Boca omdat hij bij VfB Stuttgart niet in de plannen van coach Matthias Sammer voorkwam. De Zwitserse middenvelder met Turkse roots was eerder bij Paris Saint-Germain ook al weinig succesvol door een rugblessure en geruzie met de clubleiding.
Ik heb het voetbal van de NOS opgenomen gisteren, hebben ze nog iets laten zien?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 01:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Riquelme speelde fantastisch dit weekend. Die zie ik niet terug gaan naar Boca.
Hup Passarella! Hup Gallardo!quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:50 schreef fernando_redondo het volgende:
Klopt hij speelde Real van het veld af.
Vandaag gaat Boca River weer een pak slaag geven
Nee, het is niet altijd op de streams, moet er een beetje tegenaanlopen. Dit seizoen 3x gekeken dacht ik.quote:Op maandag 27 maart 2006 00:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk je vaak?
Maar wat ik dan wel mooi vind: Die keeper beukt de doorgebroken speler tegen de grond, accepteerd rustig rood, en er ontstaat geen opstootje.quote:Op zondag 26 maart 2006 23:35 schreef MaxPower het volgende:
Fantastisch ja... Typisch Argentijns met snoeiharde overtredingen, gecombineerd met een aantal fraaie technische acties.
Kan je die niet doorsturen via msn?quote:Op maandag 27 maart 2006 18:22 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Nee, het is niet altijd op de streams, moet er een beetje tegenaanlopen. Dit seizoen 3x gekeken dacht ik.
Heb vandaag de hele wedstijd gedownload en zonet weer gekeken. Mijn stream haperde toch redelijk dus nu fatsoenlijk beeld en Engels commentaar van Thomas Rongen, de Nederlandse coach in de USA.![]()
700Mb met een upload van 16Kbquote:Op maandag 27 maart 2006 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je die niet doorsturen via msn?
Mwah, de val was wat overdreven, maar het was wel gewoon een overtreding.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:56 schreef Radegast het volgende:
Werd River gisteren niet ontzettend genaaid bij die penalty tegen in de laatste minuut?
Probeer anders http://www.bitlord.com/ dat is een ietsje makkelijk programma dat bittorent. En dan gewoon van isohunt ofso afdownloaden.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik snap geen fuck van Bittorent.
En River werd niet genaaid
Waar komt Juyuy vandaan en is dat een promovendus?quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn nog wel wat meer leuke liedjes.
Superspannende competie overigens met de eerste 5 ploegen binnen 3 punten met Lanus en Gymnasia de Juyuy als grote verassingen
Had ik per ongeluk gedaan, ik wilde [i] hebben.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
waarom het [s]?
Eensch. Riverquote:Op maandag 2 februari 2004 16:45 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik wil ook een River Plate-topic!
* Dylan Dog heeft meer op met de 'grote broer' van Boca...
River Plate = El campeón del sigloquote:Op zondag 28 mei 2006 00:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is zoiets als een AZ'er die zegt dat ze de grootste club van het land zijn
Ja, niveau is niet zo hoog hé in Peru.quote:Op vrijdag 8 september 2006 01:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat lukt mij ook nog wel
PSV presenteert effe helemaal niks, West Ham is de gelukkige.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:03 schreef methodmich het volgende:
Okee, dus waarom PSV die jongen dan als spits wil presenteren...
Grappig, deze jongen heb ik in 2003 nog het Eurovoetbaltoernooi zien winnen met Boca. Lange krullebol, speelde linksback destijds. Oekraiense vader, belgische moeder geloof ik. Naam is altijd blijven hangen op een of andere manier. Niet dat hij uitblinker was ofzo (dat was Gagoquote:Yourassowski tekent bij Dender
Mikaël Yourassowski heeft voor twee seizoenen getekend bij promovendus FC Dender. De middenvelder vertrok bij de Griekse club Etnikos, waar hij sinds de winterstop actief was.
Mikaël Yourassowski (24) genoot zijn jeugdopleiding bij Anderlecht, maar maakte daarna de overstap naar het Argentijnse Boca Juniors, waar hij drie jaar deel uitmaakte van de A-kern. Daarna kon hij testen bij AA Gent en Club Brugge, maar uiteindelijk viel zijn keuze op Etnikos.
Volgens gaat hij vrijwel zeker naar Getafequote:Op woensdag 4 juli 2007 08:09 schreef EdPowers het volgende:
Cata gaat OF naar Sevilla of naar Betis. Die zijn het met elkaar aan het uitvechten.
http://www.goal.com/nl/Articolo.aspx?ContenutoId=341931
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 20:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Uit medelijden hebben ze River weer eens een titel gegeven
Zijn die problemen iets van de laatste tijd? Ik dacht dat Boca wel een financieel gezonde club was itt River.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Corinthians wil in hun jubilieum jaar perse de CL winnen en Boca is bijna failliet. Als er een goed bod komt zal hij ondanks dat hij bijna niks verdient wel vertrekken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |