http://gamespy.com/top10/january04/handhelds/
Onder andere de NGage en de GameGear staan erin.
De complete lijst:
10 TigerGame.com
9 NGage
8 Milton Bradley Microvision
7 Sega Genesis Nomad
6 Lynx
5 NEC Turbo Express
4 GP 32
3 GameGear
2 Wonderswan
1 Neo Geo Pocket
Als je de lijst bekijkt zijn het allemaal goede handhelds, die op één of ander vlak het toch hebben laten afweten, waardoor de GB(A) nog steeds marktleider is.
Seriously, ik had wel de Pocket Gameboy en de Gameboy Color in deze lijst verwacht. Daar zijn er ook maar best weinig van verkocht.
En de Lynx is juist best wel aardig verkocht.
Volgens mij zijn de cijfers die ze gebruikten niet echt goed. Ik zou verwachten dat de absolute verkoopcijfers afgezet zouden zijn tegenover de grootte van de markt destijds. Dan zie je dat de Lynx vast wel hoger uit zou komen.
de GBA is ook bagger, de NGage kan veel meer.. maarja..
quote:Het gaat er niet om om "vet" 'ie was... het gaat erom hoe vaak 'ie verkocht is...
Op maandag 2 februari 2004 11:37 schreef erikh het volgende:
De gamegear gefaald?Dat was echt een supervet ding no way dat je die gefaald kunt noemen.
quote:Humor. NGage is een trieste manier om geld te verdienen. Net als die MP3 speler van ze. Nokia pleurt gewoon overal een telefoon in en voila, show us the money.
Op maandag 2 februari 2004 11:40 schreef NullPointer het volgende:
de GBA is ook bagger, de NGage kan veel meer.. maarja..
quote:zelfde met de game gear...
Op maandag 2 februari 2004 11:44 schreef MarkzMan_X het volgende:
De Lynx. Z'n tijd ver vooruit.
de meeste van die handhelds zijn gefaalt niet omdat de hardware niet goed was, maar omdat nintendo's reclame machine gewoon veel beter was/is...
quote:boeit dat enigzins? Hij is gewoon beter, klaar..
Op maandag 2 februari 2004 11:42 schreef drugsgebruiker het volgende:[..]
Humor. NGage is een trieste manier om geld te verdienen. Net als die MP3 speler van ze. Nokia pleurt gewoon overal een telefoon in en voila, show us the money.
quote:Nope. Spelletjes verwisselen is kut. Scherm is vertikaal. Knopjes op de verkeerde plekken.
Op maandag 2 februari 2004 11:49 schreef NullPointer het volgende:[..]
boeit dat enigzins? Hij is gewoon beter, klaar..
Specs zeggen niet alles.
quote:...en als je d'r mee wilt bellen moet je'm wel héél raar vasthouden
Op maandag 2 februari 2004 11:49 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Nope. Spelletjes verwisselen is kut. Scherm is vertikaal. Knopjes op de verkeerde plekken.
quote:headset ?
Op maandag 2 februari 2004 11:51 schreef P-Style het volgende:
...en als je d'r mee wilt bellen moet je'm wel héél raar vasthoudenDe N-Gage is één grote ontwerpfout!
quote:Misschien... omdat ze geen headset hebben?
Op maandag 2 februari 2004 12:32 schreef MokroKees het volgende:
...ik begrijp trouwens echt niet niet waarom mensen die portable magnetrons nog steeds zo dicht bij hun hersens houden..
Atari had zelf de Lynx gecancelled vanwege de Jaguar. Weer zo'n brilliante Atari actie.
ja nintendo is erg klantvriendelijk
quote:Dus omdat Nintendo nieuwe producten op de markt brengt die een ruim 10 jaar oud concept opvolgen (de GBC was ook weinig meer dan een klassieke GB met kleurenscherm) zijn ze niet klantvriendelijk?
Op maandag 2 februari 2004 14:43 schreef sp3c het volgende:
ik zou de verkoopcijfers van de gbc niet onderschatten trouwens die dingen kwamen in japan geloof ik samen met p0k0m0n tijdens de hele p0k0m0n rage uit ... daarna naar de VS en Europa ... daarna ging het ding de prullenbak in en kwam de gba eruit (gevolgd door gba sp)ja nintendo is erg klantvriendelijk
Ngage is wat mij betreft de nr 1..
quote:nee, ze zijn niet klantvriendelijk omdat ze de gba zo vlak na de gbc op de markt hebben gebracht ... of beter gezegd, ze zijn niet klantvriendelijk omdat ze de gbc uberhaupt op de markt hebben gebracht.
Op maandag 2 februari 2004 15:18 schreef MrTinux het volgende:[..]
Dus omdat Nintendo nieuwe producten op de markt brengt die een ruim 10 jaar oud concept opvolgen (de GBC was ook weinig meer dan een klassieke GB met kleurenscherm) zijn ze niet klantvriendelijk?
je zegt het zelf al, het is feitelijk niet meer dan een gb classic met een handvol kleuren en wat platter en dat met de GBA al bijna in productie.
vervolgens smijten ze de gba op de markt, iedereen moet weer de nieuwe kopen want in tegenstelling tot de statements komen er nagenoeg geen nieuwe spellen meer voor de gbc meer uit, veel ontwikkelaars gaan bankroet omdat ze een jaar aan techniek en spellen hebben gewerkt die voor de release al gepasseerd zijn etc. etc. etc.
fok! nintendo
en dan heb ik het niet eens over de SP (licht kan niet, werkt niet, zal nooit lukken) * halve maand later * KIJK!!! GBA MET LICHT!!!!
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:32 schreef C2000 het volgende:
Lynx en Gamegear horen er idd niet echt in thuis. Zijn echt wel VEEL units van verkocht..Ngage is wat mij betreft de nr 1..
Lynx heb ik nog steeds, minstens net zo goed als de gameboy (maar dan in kleur).
En die mogelijk om hem om draaien en het beeld ook als je links/rechtshandig ben
quote:Meneer handhelt keert zich nu helemaal tegen de GBA. lol
Op maandag 2 februari 2004 17:04 schreef sp3c het volgende:[..]
nee, ze zijn niet klantvriendelijk omdat ze de gba zo vlak na de gbc op de markt hebben gebracht ... of beter gezegd, ze zijn niet klantvriendelijk omdat ze de gbc uberhaupt op de markt hebben gebracht.
je zegt het zelf al, het is feitelijk niet meer dan een gb classic met een handvol kleuren en wat platter en dat met de GBA al bijna in productie.
vervolgens smijten ze de gba op de markt, iedereen moet weer de nieuwe kopen want in tegenstelling tot de statements komen er nagenoeg geen nieuwe spellen meer voor de gbc meer uit, veel ontwikkelaars gaan bankroet omdat ze een jaar aan techniek en spellen hebben gewerkt die voor de release al gepasseerd zijn etc. etc. etc.fok! nintendo
en dan heb ik het niet eens over de SP (licht kan niet, werkt niet, zal nooit lukken) * halve maand later * KIJK!!! GBA MET LICHT!!!!
Ik vermaak me kostenloos met me GBA's. Four Swords is nog steeds een van de beste games van de afgelopen 5 jaar.
quote:Ja, inderdaad, als er één bedrijf is dat een aaneenschakeling van trieste beslissingen heeft genomen was het Atari wel, sjonge zeg.
Op maandag 2 februari 2004 14:36 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Atari had zelf de Lynx gecancelled vanwege de Jaguar. Weer zo'n brilliante Atari actie.
quote:Ik denk dat je beter kunt zeggen dat ze niet klantvriendelijk zijn omdat ze zich tot voorheen alleen richtten op de Japanse en Amerikaanse markt en dat wij hier er maar bij hingen. De GB was er natuurlijk al een tijdje voordat 'ie hier uit werd gebracht. De GBC zou dan te snel de GB hebben opgevolgd, dus hebben ze daar ook mee gewacht. Maar de GBA is overal in de wereld vrijwel tegelijkertijd uitgebracht. Je kan dus concluderen dat Nintendo zijn leven heeft gebeterd.
Op maandag 2 februari 2004 17:04 schreef sp3c het volgende:
nee, ze zijn niet klantvriendelijk omdat ze de gba zo vlak na de gbc op de markt hebben gebracht ... of beter gezegd, ze zijn niet klantvriendelijk omdat ze de gbc uberhaupt op de markt hebben gebracht.
quote:Yep, dat was ook een briljante zet, maar niet heus
quote:Alleen dat schermpje is toch wel een beetje flets, jammer genoeg. Ik heb beide Lynxen en natuurlijk een GB (moet nog een GB pocket en een GBC vinden
Op maandag 2 februari 2004 17:06 schreef Flex82 het volgende:
Lynx heb ik nog steeds, minstens net zo goed als de gameboy (maar dan in kleur).
Eh ja, en het grote nadeel van de Lynx (wat bijne niemand weet): de cartridge wordt gebruikt als een soort cassetterecorder. Alle data wordt eerst van de cartridge gekopieerd naar het geheugen. De Lynx heeft echter maar 64KB geheugen, waarvan voor games zelfs maar maximaal 40KB beschikbaar is. En 40KB is natuurlijk VEEL te weinig voor de wat grotere games.
De GB cartridge was veel handiger, daar kon zelfs bankswitching gebruikt worden zodat je in feite oneindig veel opslag voor games hebt.
Dus de Lynx was ook niet alles .
Maar geflopt zou ik ze niet willen noemen, er zijn er veel van verkocht, en beide hebben een vrij uitgebreide gamelist (GG 259 titels in de us, Lynx 82 in de us) met redelijk wat goed speelbare titels.
Als je het afzet tegen Nintendo is inderdaad alles geflopt, maar zijn de Xbox en GameCube dan ook geflopt?
Iets als een Nokia N-Gage is dan wel officeel een flop volgens mij (veel bombarie aangekondigd maar wat is het nu?), en een Tiger Game.com ... als ik lees dat het enige speelbare spel een kaartspelletje is omdat het scherm absoluut niet overweg kan met snel bewegende beelden, dat soort spul is een flop.
quote:Hier kan ik me helemaal in vinden
Op dinsdag 3 februari 2004 12:02 schreef TAG-Speedy het volgende:
Lynx net zo goed als de Gameboy? Ok kwa techniek is hij beter, maar we hebben het hier over een handheld. Ik kocht toendertijd een Gameboy omdat het de bedoeling was om hem mee te nemen ergens naar toe en dus op batterijen te spelen. Helaas is dit een punt waar zowel Sega als Atari de mist in gingen buiten dat die apparaten veel te groot waren. Laatst nog is getest en m'n gamegear trok een setje el cheapo batterijen in 10 min leeg, laat het met duracells een uur zijn ofzo maar dat is nog steeds veel te kort.
En de prijs lag hoger (heb nog een hele tijd staan twijfelen bij de lokale bart smit tussen een gamegear en een gameboy, maar al met al kwam de gb er toch beter vanaf) iets wat ook best mee heeft gespeeld.
Helaas (alhoewel) wint niet altijd de beste techniek, niet alleen met consoles maar met alles.Maar geflopt zou ik ze niet willen noemen, er zijn er veel van verkocht, en beide hebben een vrij uitgebreide gamelist (GG 259 titels in de us, Lynx 82 in de us) met redelijk wat goed speelbare titels.
Als je het afzet tegen Nintendo is inderdaad alles geflopt, maar zijn de Xbox en GameCube dan ook geflopt?Iets als een Nokia N-Gage is dan wel officeel een flop volgens mij (veel bombarie aangekondigd maar wat is het nu?), en een Tiger Game.com ... als ik lees dat het enige speelbare spel een kaartspelletje is omdat het scherm absoluut niet overweg kan met snel bewegende beelden, dat soort spul is een flop.
quote:nee ik keer me tegen Nintendo, dat is wat anders en dat is nix nieuws.
Op maandag 2 februari 2004 17:07 schreef BMH het volgende:[..]
Meneer handhelt keert zich nu helemaal tegen de GBA. lol
Ik vermaak me kostenloos met me GBA's. Four Swords is nog steeds een van de beste games van de afgelopen 5 jaar.
GBA vind ik nog steeds een geweldig apparaat met geweldig veel potentieel maar ik ben dr klaar mee totdat ze wat nieuwe fps uitbrengen
quote:good point maar ik had het eigenlijk vooral over de Amerikaanse markt ... Europese markt qua handheldshit is al helemaal om te janken.
Op dinsdag 3 februari 2004 10:53 schreef RetepV het volgende:[..]
Ik denk dat je beter kunt zeggen dat ze niet klantvriendelijk zijn omdat ze zich tot voorheen alleen richtten op de Japanse en Amerikaanse markt en dat wij hier er maar bij hingen. De GB was er natuurlijk al een tijdje voordat 'ie hier uit werd gebracht. De GBC zou dan te snel de GB hebben opgevolgd, dus hebben ze daar ook mee gewacht. Maar de GBA is overal in de wereld vrijwel tegelijkertijd uitgebracht. Je kan dus concluderen dat Nintendo zijn leven heeft gebeterd.
quote:heb nog steeds geen SP
Yep, dat was ook een briljante zet, maar niet heus . Ik zit nog steeds te wachten op een gewone GBA met licht. De vorm van de gewone GBA is veel beter. Naja, ik koop wel een keer een Afterburner. Op EBay worden ze ook steeds goedkoper.
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 03-02-2004 13:56]
quote:mjah dat klopt dan ook niet, het grootste probleem van N-gage is Nokia ... net als het grootste probleem van Xbox microsoft is.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:02 schreef TAG-Speedy het volgende:
...
Iets als een Nokia N-Gage is dan wel officeel een flop volgens mij (veel bombarie aangekondigd maar wat is het nu?), en een Tiger Game.com ... als ik lees dat het enige speelbare spel een kaartspelletje is omdat het scherm absoluut niet overweg kan met snel bewegende beelden, dat soort spul is een flop.
N-gage wordt vanaf dag 1 belachelijk gemaakt door jan en alleman (ook door mij ) maar zo slecht is het apparaat niet Tony Hawk's is heel erg goed speelbaar (beter dan de gba versie imo), Red Faction is ook wel aardig en Fifa2003 is cool (voor voetbalshit) en het ding is nu wat? 4 maanden uit?
doen ze het toch beter als GBA voor de launch en er staan heel erg strakke spellen op stapel, mark my words N-gage flopt niet want Nokia staat dat gewoonweg niet toe, ze gooien er net zolang geld en nieuwe modellen tegenaan totdat het ding wel werkt (E3 wordt waarschijnlijk al een nieuw model aangekondigd).
quote:Nou bij mij is iets geflopt als niet verkoopt terwijl de verwachtingen hooggespannen waren. Heeft niks te maken met of het een goed of slecht apparaat is (al vind ik de N-Gage wel zware minpunten hebben als het verticale scherm en de manier van games wisselen maar dat terzijde). De Xbox is niet geflopt in de VS en Europa imho, de N-Gage wordt gewoon overal amper verkocht. En dat ze met nieuwe modellen gaan gooien dat bevestigd alleen maar dat de huidige toch wel een redelijke flop is. Kan Nokia geld tegenaan gooien wat ze willen, maar zolang ze met zulke producten blijven komen gaat het niet werken. Hoeveel games zijn er nu? 10-20? En meesten zijn dan ook nog gewoon games die verkrijgbaar zijn op de GBA (Tony Hawk, Monkeyball, Bust A Move, Sonic) of ouwe zooi uit vervlogen tijden (Pandamonium, Tomb Raider). Niemand gaat dit ook kopen op wat freaks na, een serieuze telefoon is het niet en voor de game mogelijkheden die hij bied is hij simpelweg te duur.
Op dinsdag 3 februari 2004 14:02 schreef sp3c het volgende:[..]
Misschien wordt N-Gage 2 wel wat hoor, ik laat me verrassen door Nokia Al denk ik dat ze weer onderuit gaan, de GBA bedient de main-stream markt met kwalitatief goed spul en een ruim aanbod, Sony pakt met de PSP het boven segment weg en dan denk ik dat er voor de N-Gage niet veel meer in het verschiet ligt dan een verzamelaars object.
voor zover ik weet enkel die van Nokia zelf, daarom was het aparaat in het begin zo duur (nog steeds), het schijnt redelijk te lopen met het ding en er komen steeds meer spellen uit.
enige echte reden waarom ik het niet moet zijn de controls en dat nieuwe model schijnt dat te fixen (is geen n-gage2, meer n-gage SP)
quote:Die van Nokia, die handel is toch behoorlijk gehypt en ze zouden wel even een redelijk aandeel in de handheld markt pakken. Jammer dat als men iets hypt en het valt tegen het dan ook enorm hard de grond in wordt getrapt
Op dinsdag 3 februari 2004 15:04 schreef sp3c het volgende:
wie zijn verwachtingen waren hooggespannen mbt de n-gage????
quote:Ja klopt, maar ik vond het toch prettiger dan de GBC en GBA. Een SP heb ik zelf nog niet
Op dinsdag 3 februari 2004 11:04 schreef RetepV het volgende:
Alleen dat schermpje is toch wel een beetje flets, jammer genoeg.
quote:Daar ben ik het niet mee eens. De Lynx heeft heel veel afwisselende spellen, goeie multiplayer spellen met tot 8 spelers en vooral erg goeie arcade conversies. De GB heeft voornamelijk platform games,
Ik moet toch zeggen dat er voor de GB heel wat leukere spellen waren. Atari heeft met de Lynx gewoon flink gefaald. Ze hebben hem al uit productie gehaald voordat er ECHT goede games uit kwamen.
quote:De Lynx heeft inderdaad een echt filesystem. Dat laden gaat overigens behoorlijk snel, je kunt zelfs audio samples direkt streamen. Voordeel is dat je de hele 64KB tot je beschikking hebt. Het oneindig aantal scalable sprites in bijna oneindige grootte (511 x unlim.) kan waar dan ook in het geheugen worden geplaatst.
Eh ja, en het grote nadeel van de Lynx (wat bijne niemand weet): de cartridge wordt gebruikt als een soort cassetterecorder. Alle data wordt eerst van de cartridge gekopieerd naar het geheugen. De Lynx heeft echter maar 64KB geheugen, waarvan voor games zelfs maar maximaal 40KB beschikbaar is. En 40KB is natuurlijk VEEL te weinig voor de wat grotere games.
Bij de GB was je aan een klein aantal minuscule sprites gebonden in combinatie met 8x8 tiles. 32KB van het geheugen was een deel van je ROM, wat je kon switchen. Dat heeft dus zijn voor en nadelen, je kunt er niet in schrijven en je moet telkens het hele blok switchen.
quote:De Lynx cartride is veel platter dan die van de GB. Opslag grootte was alleen maar gelimiteerd door de beschikbare geheugenchips en de prijs daarvan. Er zijn spellen van 512KB beschikbaar voor de Lynx en groter is mogelijk.
De GB cartridge was veel handiger, daar kon zelfs bankswitching gebruikt worden zodat je in feite oneindig veel opslag voor games hebt.
quote:Maar wel veel beter dan dat jij doet denken
Dus de Lynx was ook niet alles
Ik heb zelf een paar demotjes gemaakt voor de Lynx, die ik nu ook op cartridge heb. En ik moet zeggen dat het geweldige hardware is om te programmeren en kwa opzet zijn tijd ver vooruit, zelfs geavanceerder dan de GBA die nog steeds baseert op een tile systeem.
quote:of omdat de gebruikers te stom zijn
Op maandag 2 februari 2004 11:45 schreef SeraphimX het volgende:[..]
zelfde met de game gear...
de meeste van die handhelds zijn gefaalt niet omdat de hardware niet goed was, maar omdat nintendo's reclame machine gewoon veel beter was/is...
In totaal waren er 10 miljoen van verkocht. Sega was gewoon in problemen gekomen door al die Mega Drive add-ons waardoor ze in geld problemen kwamen en ze moesten bezuinigen op de Game Gear alle hoop was op de Saturn gevestigt en we weten allemaal hoe dat ging...
quote:
vervolgens smijten ze de gba op de markt, iedereen moet weer de nieuwe kopen want in tegenstelling tot de statements komen er nagenoeg geen nieuwe spellen meer voor de gbc meer uit, veel ontwikkelaars gaan bankroet omdat ze een jaar aan techniek en spellen hebben gewerkt die voor de release al gepasseerd zijn etc. etc. etc.fok! nintendo
Inderdaad, Fok! Nintendo beetje fucking 289 gulden voor die GBA betaald met hun domme slogen gaming 24:7 terwijl je geen reet ziet op dat ding en dan na zo'n korte tijd komt de GBA SP wel met licht, stelletje naaiers ze hadden gelijk licht erin moeten doen. En nu denken ze zeker dat ik een SP ga kopen ze kunnen het lekker ergens stoppen waar de zon niet schijnt.
F-ing 80% SNES ports op dat ding hell no, allemaal de schuld van die domme kids die opeens into crap als Pokémon waren dat die rommel goed verkoopt.
Ik hoop maar dat Sony's PSP een eind aan het tijdperk van die monopolist maakt.
Je vind 289 GULDEN teveel? Maar wil wel 300 EURO betalen voor de PSP
80 % ports Get your facts straigt. Het valt allemaal wel mee. En het zijn wel de ports die het best verkopen, innovative games als Kuru Kuru en Wario Ware worden nauwelijks verkocht.
De SP is gewoon omdat ze geluisterd hebben naar de kritiek op het donkere scherm, dan verbeteren ze iets, is het nog niet goed.
Trouwens ik zou misschien wel 300 euro voor een PSP betalen als dat ding DVD's afspeelt. Portable DVD players rock!
quote:Maar dat doet-ie helaas niet.
Op dinsdag 3 februari 2004 23:04 schreef Notorious het volgende:
Trouwens ik zou misschien wel 300 euro voor een PSP betalen als dat ding DVD's afspeelt.
quote:Als je nou héél hard propt, dan krijg je misschien wel een DVD in die UMD-drive...
Op dinsdag 3 februari 2004 23:04 schreef Notorious het volgende:
Die kritiek was er al op Nintendo sinds er andere handhelds waren met een een backlight. Know your infooooo! Een beetje erg late reactie van Nintendo dus.Trouwens ik zou misschien wel 300 euro voor een PSP betalen als dat ding DVD's afspeelt. Portable DVD players rock!
Nou ff serieus... ik geloof dat Sony (die ook Columbia/Tristar Pictures bezit) d'r wel mee bezig is om ook eventueel films op UMD uit te gaan brengen. (en dan in MPEG 4 formaat)
quote:Graphics moeten ergens tussen PSone- en PS2-niveau liggen... en dan vooral richting PS2
Op woensdag 4 februari 2004 03:17 schreef Notorious het volgende:
Hmm dan word dat dingetje wel interessant hopelijk heeft het ook goede graphics, en krijg ik geen deja vu gevoel zoals bij de GBA, dat gewoon een opgepoetse portable SNES is.
quote:Dat is pas een handheld dan!!!
Graphics moeten ergens tussen PSone- en PS2-niveau liggen... en dan vooral richting PS2 En dat voor een handheld!
Hopelijk komen er op deze handheld niet voor 80% shitty ports.
[Dit bericht is gewijzigd door Notorious op 04-02-2004 03:53]
We wachten het wel af. Ik ben alleen bang dat de battery van de PSP het maar 3 uur ofzo volhoud vanwege de 3D zut. dan vind ik het niet echt een goede portable game console....
quote:dat zeg ik in diezelfde post, Nokia is de enige die er veel van verwachtte en volgens mij verwachten ze het zelf ook niet want die prijsverlaging enzo komt wel heel erg georganiseerd over allemaal.
Op dinsdag 3 februari 2004 16:20 schreef TAG-Speedy het volgende:[..]
Die van Nokia, die handel is toch behoorlijk gehypt en ze zouden wel even een redelijk aandeel in de handheld markt pakken. Jammer dat als men iets hypt en het valt tegen het dan ook enorm hard de grond in wordt getrapt
gewoon kijken of er mensen debiel genoeg waren om het voor die prijs te kopen , al die 5 gasten zijn ook flink genaaid ... wat dat betreft is Nokia al even erg als Nintendo qua klantvriendelijkheid net nu het een beetje begint te lopen qua verkoopcijfers staan ze klaar om een nieuw model te lanceren die alle mankementen (accu hoeft er niet meer uit om spel te wisselen, betere knoppen (maar geen groter scherm of andere hardware) etc.) op zou moeten lossen
zal wel om de $$$ gaan tegenwoordig in de gamesbizniz
quote:die kritiek had er nooit moeten zijn
Op dinsdag 3 februari 2004 23:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ohw godJe vind 289 GULDEN teveel? Maar wil wel 300 EURO betalen voor de PSP
![]()
![]()
80 % ports
Get your facts straigt. Het valt allemaal wel mee. En het zijn wel de ports die het best verkopen, innovative games als Kuru Kuru en Wario Ware worden nauwelijks verkocht.
De SP is gewoon omdat ze geluisterd hebben naar de kritiek op het donkere scherm, dan verbeteren ze iets, is het nog niet goed.
er wordt al sinds de launch van de originele Gameboy geklaagd over het donkere scherm, dan ben je toch een idioot als je de opvolger een nog donkerder scherm meegeeft of ben ik nou gek bezig?
maar goed, ik zag dat er een nieuwe ct special forces uitkomt dus ik zal toch weer aan de gba moeten
quote:Who dude.. tijdje niet gezien zeg.
Op woensdag 4 februari 2004 10:20 schreef sp3c het volgende:[..]
< Zero Cool
Om toch ontopic te blijven.. nintendo's gefaalde handheld is voor mij toch wel de virtual boy. Ik weet niet in wat voor categorie hij de handhelds heeft geplaatst, maar naar mijn mening hoort de virtal boy daar gewoon tussen.
quote:En de PSP een opgepoetse PSOne. En daar komen ook zeker wel games uit die gepoort zijn van de PSOne hoor. Maak je maar geen illusies.
Op woensdag 4 februari 2004 03:17 schreef Notorious het volgende:
Hmm dan word dat dingetje wel interessant hopelijk heeft het ook goede graphics, en krijg ik geen deja vu gevoel zoals bij de GBA, dat gewoon een opgepoetse portable SNES is.
quote:En als er op de PSP iss pro evolution 2 wordt gepoort, dan koop ik de PSP zeker
Op woensdag 4 februari 2004 11:57 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
En de PSP een opgepoetse PSOne. En daar komen ook zeker wel games uit die gepoort zijn van de PSOne hoor. Maak je maar geen illusies.
En de Wonderswan, die verkoopt best goed in Japan hoor.
And as for the neo geo pocket color, heb er net eindelijk een op ebay gewonnen
quote:De architectuur van de PSP is totaal anders dan die van de PSOne, dus heel eenvoudig porten zal er wel niet bij zijn.
Op woensdag 4 februari 2004 11:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
En de PSP een opgepoetse PSOne. En daar komen ook zeker wel games uit die gepoort zijn van de PSOne hoor. Maak je maar geen illusies.
quote:VB is geen handheld
Op woensdag 4 februari 2004 13:03 schreef piet_pelle het volgende:
Erg vreemd dat de Virtual boy er niet in staat, hoe tegenstrijdig het ook is in vergelijking met nintendo's andere handhelds is dit echt de grootste flop ooit.En de Wonderswan, die verkoopt best goed in Japan hoor.
And as for the neo geo pocket color, heb er net eindelijk een op ebay gewonnen
quote:Waar heb je die info vandaan uit je kristallenbol?
Anyway het zou toch net ietsje minder dan de PS2 worden, dan neem ik aan dat je geen PSX graphics/ports krijgt.
@ furanku
Hoe lang duurd die ban op IGF nog???
quote:heeeey
Op woensdag 4 februari 2004 11:55 schreef furanku het volgende:[..]
Who dude.. tijdje niet gezien zeg.
< Zero Cool
jaja druk druk druk maar fok!ken doen we nog wel
GameGear for life!!
quote:Ja, die TV tuner heb ik ook. En sinds kort heb ik ook een Mastergear converter, om Master System spellen op de Game Gear te kunnen spelen.
Op donderdag 5 februari 2004 14:47 schreef k3vil het volgende:
De gamegear had ook de mogelijkheid (met een hardware-addon) om de publieke T.V.-zenders te ontvangen dmv. een antenne.GameGear for life!!
quote:
Op maandag 2 februari 2004 11:17 schreef Notorious_Roy het volgende:9 NGage
haha de NGage... wie heeft (op fok) eigelijk zon ding??
quote:Dat valt toch ook wel weer mee?
Op donderdag 5 februari 2004 17:06 schreef Notorious het volgende:
Sega was toch wel de origineelste hardware developer ever.
quote:nou...
Op donderdag 5 februari 2004 20:56 schreef P-Style het volgende:[..]
Dat valt toch ook wel weer mee?
1e 16 bit console
1e developer die gebruik maakte van een cdspeler (mega cd)
32X voor de 16 bit
gamegear met kleur en licht en tv tuner met converter om je 8bit spellen op te kunnen spelen.
nomad, 16 bit en kleur handheld in 1995
saturn was er eerder dan de ps1
dreamcast was er eerder dan de ps2
vishengels, 3d controllers etc.
quote:D'r was geloof ik nog één of ander 32bit console apparaat van commodore dat met cd werkte. Deze was er eerder dan de mega cd (en ook enorm geflopt) Verder is het wel een mooi lijstje ja
Op donderdag 5 februari 2004 20:58 schreef HAL9000S het volgende:
nou...1e 16 bit console
1e developer die gebruik maakte van een cdspeler (mega cd)
32X voor de 16 bit
gamegear met kleur en licht en tv tuner met converter om je 8bit spellen op te kunnen spelen.
nomad, 16 bit en kleur handheld in 1995
saturn was er eerder dan de ps1
dreamcast was er eerder dan de ps2
vishengels, 3d controllers etc.
Maar ik denk dat je bij andere consolefabrikanten (behalve microsoft) ook wel een lijstje kunt maken met originele hardware hoor.
quote:Zeker...maar SEGA was wel vaak de eerste...vooral op handheldgebied. Helaas was het z'n tijd te ver vooruit en dus automatisch ook te duur om een groot publiek te kunnen bereiken en dus ook om goed te kunnen verkopen. Mega cd beschouw ik overigens niet bepaald als geflopt..
Op donderdag 5 februari 2004 21:06 schreef P-Style het volgende:[..]
D'r was geloof ik nog één of ander 32bit console apparaat van commodore dat met cd werkte. Deze was er eerder dan de mega cd (en ook enorm geflopt) Verder is het wel een mooi lijstje ja
Maar ik denk dat je bij andere consolefabrikanten (behalve microsoft) ook wel een lijstje kunt maken met originele hardware hoor.
quote:Ik bedoelde dus dat 32-bit-commodore-cdrom ding, maar de mega cd was ook niet bepaald succesvol hoor!
Op donderdag 5 februari 2004 21:09 schreef HAL9000S het volgende:
Mega cd beschouw ik overigens niet bepaald als geflopt..
quote:Wel leuk om te zien is trouwens dat al die SEGA hardware nu een absolute cult-status hebben bereikt bij veel console verzamelaars nu sega alleen nog maar software-developer is...nu kun je al zo'n 150 euro's vangen voor een Nomad in goede staat..
Op donderdag 5 februari 2004 21:14 schreef P-Style het volgende:[..]
Ik bedoelde dus dat 32-bit-commodore-cdrom ding, maar de mega cd was ook niet bepaald succesvol hoor!
Console uitbruidingshardware is nooit echt succesvol geweest, daarom is het maar goed dat ze tegenwoordig dingen als Eyetoy, headsets en lightguns mee-"geven" bij spellen. Zag trouwens ook dat de netwerk adapter van Sony nu nog maar ¤ 26 is... ik had er nog ¤ 37 voor betaald.
quote:Zeker weten het is dat Sega zoveel risico daarmee nam en daardoor veel geld verloor en daarom nu 3rd party developer is geworden. Maarja toch heb ik daar respect voor beter dan dat je steeds maar weer opdezelfde manier blijft doorgaan zodat je zeker weet dat je geld binnenhaald zonder een keer met echt iets revolutionairs te komen.
Zeker...maar SEGA was wel vaak de eerste...vooral op handheldgebied. Helaas was het z'n tijd te ver vooruit en dus automatisch ook te duur om een groot publiek te kunnen bereiken en dus ook om goed te kunnen verkopen. Mega cd beschouw ik overigens niet bepaald als geflopt..
quote:de 'EA' instelling zeg maar...
Op donderdag 5 februari 2004 21:18 schreef Notorious het volgende:[..]
Maarja toch heb ik daar respect voor beter dan dat je steeds maar weer opdezelfde manier blijft doorgaan zodat je zeker weet dat je geld binnenhaald zonder een keer met echt iets revolutionairs te komen.
quote:CD-32, geen handheld natuurlijk. Net zoals de Jaguar zwaar gekilled door de Playstation die er vlak na kwam. De CD-32 kon trouwens erg goed video CD's afspelen (zelfs het CD-i formaat
Op donderdag 5 februari 2004 21:06 schreef P-Style het volgende:
D'r was geloof ik nog één of ander 32bit console apparaat van commodore dat met cd werkte. Deze was er eerder dan de mega cd (en ook enorm geflopt) Verder is het wel een mooi lijstje ja
Het leukste was nog dat er een opvolger van de CD-32 in ontwikkeling was, waar kennelijk een Playstation licentie voor was en waar Commodore over liep op te scheppen dat die nog beter Playstation spellen speelde dan de Playstation zelf... en toen ging Commodore failliet (fraude, mooie prototypes gecancelled en veel geld verduisterd).
quote:EA, brrr...
Op donderdag 5 februari 2004 21:21 schreef HAL9000S het volgende:
de 'EA' instelling zeg maar...
quote:Ja, de Commodore CD32. Die is vooral geflopt omdat het gewoon een Commodore Amiga 1200 was, samen met een cd-rom speler in een kastje ingebouwd. De meeste mensen kochten de Amiga 1200 of 3000 en kochten er dan later wel een Amiga A570 cd-rom speler bij en hadden dan ook feitelijk een Amiga CD32
Op donderdag 5 februari 2004 21:06 schreef P-Style het volgende:
Stomme marketing van Commodore, ze hadden de CD32 gewoon beter moeten maken dan de 1200 en de 3000. Ze hebben de CD32 met de A1200 en A3000 dood geconcurreerd. Erg stom .
De CD32 was nog aardig eerder op de markt dan de PSX. Hij was al dood voordat de PSX op de markt kwam. De Atari Jaguar is wel echt door de PSX dood geconcurreerd .
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 06-02-2004 14:32]
quote:Je bedoeld door de SNES en de Megadrive. Die hadden hem al doodgeconcureerd voordat de echte 32 bitters kwamen.
Op vrijdag 6 februari 2004 14:31 schreef RetepV het volgende:[..]
De CD32 was nog aardig eerder op de markt dan de PSX. Hij was al dood voordat de PSX op de markt kwam. De Atari Jaguar is wel echt door de PSX dood geconcurreerd.
quote:Waar heb jij het over? de lynx verkocht best goed maar toen pokémon uitkwam werden er meer gbc's dan ooit verkocht. En het is gameboy pocket
Op maandag 2 februari 2004 11:34 schreef RetepV het volgende:
Mwoa, volgens mij staan vrijwel alle handhelds in die lijst. Het zullen er niet meer dan zo'n 15 zijn. Sja, en aangezien Nintendo er 5 heeft uitgebracht, vind je de rest terug in deze lijst.
Seriously, ik had wel de Pocket Gameboy en de Gameboy Color in deze lijst verwacht. Daar zijn er ook maar best weinig van verkocht.
En de Lynx is juist best wel aardig verkocht.
Volgens mij zijn de cijfers die ze gebruikten niet echt goed. Ik zou verwachten dat de absolute verkoopcijfers afgezet zouden zijn tegenover de grootte van de markt destijds. Dan zie je dat de Lynx vast wel hoger uit zou komen.
quote:EA? Nee! niet EA!
Op donderdag 5 februari 2004 22:16 schreef chibibo het volgende:[..]
EA, brrr...
Kortom: EA, brrrr.....
quote:
Op maandag 2 februari 2004 15:32 schreef TumTum het volgende:
'k heb vroeger nog een SuperVision gehad.Die is pas mislukt.
quote:Ik heb er een gewonnen op ebay, zal nog wel een week of 2 duren voor ie er is.
Op vrijdag 6 februari 2004 22:26 schreef ShadoW17 het volgende:
Heeft iemand nog de NEO GEO Pocket Color gehad? of wie heeft hem ?
Was o.a. sonic en bust-a-move voor te krijgen. Lijk me een leuk dingetje aangezien ze nu niet meer zo duur zijn.
Nintendo had de betaalbare zwart wit gameboy. De Lynx had een keurenscher, stero geluid en was vele malen duurder.
Ouder kochten voor kinderen dus de gameboy. Ouder game jongeren welke zich een lynx konden veroorloven had je toen niet zoveel als nu. De lynx was dus te duur voor de markt.
quote:Je zou denken dat bedrijven hier een les uit zouden leren.
Op vrijdag 6 februari 2004 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:
De lynx is 'geflopt' omdat er in die tijd nauwelijks bekendheid was voor handheld gaming. Het werd puur als een 'spelletje' gezien.Nintendo had de betaalbare zwart wit gameboy. De Lynx had een keurenscher, stero geluid en was vele malen duurder.
Ouder kochten voor kinderen dus de gameboy. Ouder game jongeren welke zich een lynx konden veroorloven had je toen niet zoveel als nu. De lynx was dus te duur voor de markt.
quote:Hij was inderdaad te duur in het begin, 500 gulden. Toen hij 99 dollar werd ging hij echt goed lopen, vrij kort daarna werd hij door Atari gekilled voor de Jaguar. Terwijl er nog een aantal spellen in de planning stonden (ik heb nog een blad met Lynx spellen erin die nooit zijn uitgekomen). Op dat moment waren Lynx spellen nog volop overal in de speelgoedwinkels verkrijgbaar voor de normale prijzen.
De lynx is 'geflopt' omdat er in die tijd nauwelijks bekendheid was voor handheld gaming. Het werd puur als een 'spelletje' gezien.Nintendo had de betaalbare zwart wit gameboy. De Lynx had een keurenscher, stero geluid en was vele malen duurder.
De Lynx is nu nog steeds enorm populair op e-Bay.
quote:Ja maar Sega's Game Gear deed het een stuk beter dan de Lynx.
Je zou denken dat bedrijven hier een les uit zouden leren.
En than came Sega met de Game gear. En gebeurde precies hetzelfde .
Ik poste dit al ergens anders maar hij blijft leuk. Game Gear commercial.
http://www.goodcowfilms.com/farm/games/commercials/usa/spinach.mpeg
En over de NeoGeo; specwise heb ik liever een NeoGeo dan een GBA, alleen de spellen waren niet altijd even goed.
$8 Neo Geo Pocket (!!!)
$46 Game Theory Admiral PAL (portable NES)
$54 Neo Geo Pocket Color + 6 spellen
$59 Wonderswan Color + 6 spellen (o.a. Final Fantasy 1, 2 & 4)
Nu moet ik alleen nog de Game AXE nog ergens zien te vinden. Iemand?
Van mijj hadden de Game Theory Admiral (mooie naam ook!!) en de Game Axe... en er bestaat nog een portable NES.. eh.. de... ??
ook wel in de lijst gemogen.
Er worden wel steeds plannen gemaakt om hem in een aantal europese landen uit te brengen, maar dit wordt steed uitgesteld omdat Virgin um toch weer niet wel importeren.
* kareltje_de_grote is een trotse bezitter van deze alleskunner.
ben blij dat de markt eindelijk wat opengebroken wordt
PSP wordt zowieso een hit (al heb ik gaan vertrouwen in het ding zelf) omdat al die sony fanboyz het ding blind aanschaffen.
N-gage gaat redelijk (give credit where it's due), Zodiac moet nog op gang komen etc.
als dit zo doorgaat dan gaat Nintendo strax Sega achterna, de Cube loopt ook niet zo als ze hebben verwacht en als ze strax de handheldmarkt kwijtraken dan is het gedaan met nintendo als consolefabrikant.
quote:De Gameboy had ook stereo geluid.
Nintendo had de betaalbare zwart wit gameboy. De Lynx had een keurenscher, stero geluid en was vele malen duurder.
quote:Mario Kart Live XBOX2 exclusive!!!
als dit zo doorgaat dan gaat Nintendo strax Sega achterna, de Cube loopt ook niet zo als ze hebben verwacht en als ze strax de handheldmarkt kwijtraken dan is het gedaan met nintendo als consolefabrikant.
quote:Maar het bleef poep in vergelijking met de Game Gear en Linx.
De Gameboy had ook stereo geluid.
[Dit bericht is gewijzigd door Notorious op 12-02-2004 13:26]
quote:Huh welke dan
Op donderdag 12 februari 2004 13:21 schreef chibibo het volgende:[..]
De Gameboy had ook stereo geluid.
quote:Allemaal, stop er maar een koptelefoon in.
Op donderdag 12 februari 2004 13:25 schreef MeZZiN het volgende:[..]
Huh welke dan
zelfs de GBA is mono....
quote:Oeps je heb gelijk ... ik dacht dat ie alltijd mono waren....
Op donderdag 12 februari 2004 13:27 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Allemaal, stop er maar een koptelefoon in.
quote:Zeg het nou goed... De Atari Jaguar heeft de SNES en de Megadrive niet verdreven.
Op vrijdag 6 februari 2004 22:04 schreef k3vil het volgende:
De atari jaguar is echt wel door de SNES en de Sega Megadrive er uit gedreven.
De SNES en de Megadrive waren er al een tijdje voordat de Jaguar uit kwam. Dus andersom kan niet.
However, ik weet nog dat m'n oudere broer lang geleden (1991?) een Lynx1 kocht, voor 399 gulden. Maar dan had je ook wat: kleuren, goed geluid, en backlight wat er voor zorgt dat je in het donker er mee kan spelen.
De GB'ers waren heel jaloers op de Lynx (kom je aan met groene Tetris ), maarja - Atari had in die dagen wat minder kaas gegeten op het gebied van marketing dan Nintendo. Dus Nintendo weet op een dergelijke "Pokemon"-manier alle kids te brainwashen dat een Gameboy toch echt wel beter voor je is, en de Lynx sterft
.
Ik zou wel 's willen zien als de Lynx had gewonnen. Dan hadden we nu veel geavanceerdere handhelds.
quote:Hmmm... ik denk niet dat je die conclusie kan trekken hoor.
Op vrijdag 13 februari 2004 01:21 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik zou wel 's willen zien als de Lynx had gewonnen. Dan hadden we nu veel geavanceerdere handhelds.
quote:Ik denk het toch wel.
Op vrijdag 13 februari 2004 01:25 schreef P-Style het volgende:
Hmmm... ik denk niet dat je die conclusie kan trekken hoor.
De architectuur van de Lynx (de hele opzet van de (hardware compressed) graphics en geheugengebruik) is nog steeds veel moderner dan die van de GBA. De GBA is nog steeds voornamelijk tile-based met gelimiteerde sprites.
De Lynx had bijvoorbeeld ook al lijnen tekenen en vlakken vullen in hardware.
Kennisen van mij met een Gameboy of Gamegear vonden mijn Lynx toch leuker en hebben later dan ook hun handheld daarvoor ingeruild.
M'n broer en zus hebben ook een Lynx gehad en m'n zus heeft er nu dus weer een
En de GB was maar <----> zo groot
Wat ik wel vond is dat Atari wel de heftigste consoles maakte heb nog staan kwijlen bij de jaguar in de etalage (was wel wat jonger natuurlijk ...) omdat ie 64Bit was en toen was het zo dat dat heel veel uitmaakte .... nu weet ik wel beter maar toch.... een ook de games zagen er erg goed uit... maar nooit een gekocht. :-( Toch blijven steken op nintendo... Zelda/Mario... blijvevn meesterlijke games.
Maar de gamegear en de lynx waren gewoon cool met dat kleuren scherm ... jammer dat ik toen alleen maar mario en zelda leuk vond anders had ik wel een lynx gekocht. Kleur is toch zoveel beter dan zwart-wit.
quote:Die Game Boy Color was ook lachwekkend hoeveel kleuren had dat ding? 4 ofzo.
Toen pas kwamen ze met een kleuren scherm.
quote:En toch een succes
Op vrijdag 13 februari 2004 12:01 schreef Notorious het volgende:[..]
Die Game Boy Color was ook lachwekkend hoeveel kleuren had dat ding? 4 ofzo.
quote:Pokemon is één van de beste uitvindingen OOIT! Beestjes vangen, trainen, er een band mee krijgen! Echt zelden zo'n vernieuwende gameplay gezien.
Op vrijdag 13 februari 2004 12:42 schreef Notorious het volgende:
Dankzij die gebrainwashte kids. Die rotzooi als Pokemon kopen!
Tuurlijk is het he-le-maal uitgemolken, en zijn er veeeeeel te veel delen uitgekomen, maar de basis is geniaal. Serieus.
quote:Meen je dit serieus? Jij had zeker ook vroeger zo'n Tamagochi of hoe die shit ook heet.
Pokemon is één van de beste uitvindingen OOIT! Beestjes vangen, trainen, er een band mee krijgen! Echt zelden zo'n vernieuwende gameplay gezien.
quote:Dat is ook het enige dat ik op de Game Gear speel
Op vrijdag 13 februari 2004 01:42 schreef Notorious het volgende:
Maar de Lynx had geen Sonic dus ik ging voor de Game Gear!
EDIT:
De Lynx II en de originele zwart-wit 'Gamebrick' schelen niet eens zo heel veel in grootte. Het nadeel van de Lynx is dat er zes penlites in moeten, daar werkt hij dan 5 uur op.
Overigens ben ik nog nooit een defecte Lynx tegen gekomen, behalve degene die ik zelf gesloopt heb Ik heb er zelf vier, m'n zus heeft er twee gehad, m'n broer 1, vrienden van mij bijelkaar drie, allemaal prima in orde.
Een van mij is zelfs een keer uit m'n rugtas op de straat geknald (rits sprong open ), behuizing licht beschadigd, maar werkte nog helemaal perfect.
[Dit bericht is gewijzigd door Lamer_Deluxe op 13-02-2004 13:43]
Zo issie volgens mij wel gemarket. Je had ook alleen maar een controller en een visor.quote:Op woensdag 4 februari 2004 13:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
VB is geen handheld
in dat stukje ben ik het dus niet met je eens. de ps2 gaat wat minder bij ons over de toonbank(lees intertoys) daar heb ik mijn stage en ik kan je vertellen dat wij heel erg weinig consoles verkopen,maar dat 50 procent wel xbox is. dan even een ander voorbeeld,in haarlem heb je ook zo'n gameshop in een zijstraatje,daar stijgen de verkoopcijfers van de box ook over die van de ps2 heen is me vertelt.quote:Op vrijdag 13 februari 2004 08:38 schreef TAG-Speedy het volgende:
En techniek is maar een deel waarop een machine verkocht wordt (zie de PS2 die nog als zoete broodjes gaat terwijl de Xbox met marketing machine Microsoft het bij lange na niet zo goed doet).
ik weet honderd procent zeker dat dat pokemon een heel goed concept is. ik ben het daarom volledig met roy eens,maar toch zie je wel dat heel veel mensen nog steeds die troep kopen. het is net zoiets als een nes,een super nintendo,magic kaarten en noem dat soort dingen maar op. het verkoopt goed omdat het een erg goed concept is.quote:Op vrijdag 13 februari 2004 13:03 schreef Notorious het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Pokemon is één van de beste uitvindingen OOIT! Beestjes vangen, trainen, er een band mee krijgen! Echt zelden zo'n vernieuwende gameplay gezien.<hr></blockquote>Meen je dit serieus? Jij had zeker ook vroeger zo'n Tamagochi of hoe die shit ook heet.
Nu heb ik het niet over plaats "x" waar de Xbox toevallig harder loopt of dorp "y" waar ze nog niet verder zijn dan Nintendo en de Gamecube alle records breekt, maar wereldwijd. Xbox is ook wat logischer dat hij nu relatief hard loopt, de markt begint verzadigd te raken en veel gamers met een PS2 kopen er een 2e console bij (zoals ik zelf) waardoor je zulke beelden krijgt.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:02 schreef frenzy2003 het volgende:
[..]
in dat stukje ben ik het dus niet met je eens. de ps2 gaat wat minder bij ons over de toonbank(lees intertoys) daar heb ik mijn stage en ik kan je vertellen dat wij heel erg weinig consoles verkopen,maar dat 50 procent wel xbox is. dan even een ander voorbeeld,in haarlem heb je ook zo'n gameshop in een zijstraatje,daar stijgen de verkoopcijfers van de box ook over die van de ps2 heen is me vertelt.
De GBA heeft geen donkerder scherm dan zijn voorganger. En onder nogmale omstandigheden, kun je alles gewoon goed zien. Alleen 's avonds kun je moeilijker gamen. Nou nou, het grootste publiek van de GBA licht dan toch al in bed.quote:Op woensdag 4 februari 2004 10:20 schreef sp3c het volgende:
die kritiek had er nooit moeten zijn
er wordt al sinds de launch van de originele Gameboy geklaagd over het donkere scherm, dan ben je toch een idioot als je de opvolger een nog donkerder scherm meegeeft of ben ik nou gek bezig?
Zou je denken, maar nee. De nr. 1 wordt volgens de lijst gezien als grootste concurrent van de Gameboy. Kijk maar naar de top-3, geweldige handhelds!quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Top 10? Dus nummer 1 is meer gefaald dan nummer 10?
Deze zomer weten we het wij in europa mogen als eerstequote:Op maandag 8 maart 2004 21:09 schreef err het volgende:
binnenkort aan dit lijstje toe te voegen: gametrac
Ik kocht een GBA toen hij net uit was en het viel me op de terugweg in de tram al op dat het scherm lastig te zien was. Nog lastiger dan het scherm van de GBC.quote:Op maandag 5 april 2004 13:07 schreef Dalai_Lama het volgende:
De GBA heeft geen donkerder scherm dan zijn voorganger. En onder nogmale omstandigheden, kun je alles gewoon goed zien. Alleen 's avonds kun je moeilijker gamen. Nou nou, het grootste publiek van de GBA licht dan toch al in bed.
Dat is de gewone GBA dus duidelijk niet. Je moet echt vlak bij een lichtbron gaan zitten.quote:Bovendien zag nintendo iets wat de rest niet zag; als je een handheld maakt, moet je ervoor zorgen dat ie echt portable is.
Of je gebruikt gewoon oplaadbare batterijen natuurlijk. Ik heb m'n Lynx altijd overal mee naartoe gesleept zonder problemen.quote:De GB en GBC hadden geen backlight omdat ze bij Nintendo zagen wat bij Atari en Sega niet duidelijk was; het zoop batterijen. Zo'n handheld is dan alleen voor de écht rijke gamers portable
Hahahaha! Is dat echt zo kort? Dat is grappig. De Lynx II doet 5 uur met zijn batterijen en dan vind ik het beeld beter als dat van de SP. En het geluid veel beter. Dat is dan toch wel jammer dat het zo lang duurt voor de Gameboy ingebouwd licht heeft en dat het dan niet eens beter is dan dat van de Lynx.quote:De GBA Sp gaat zo'n 6 uur mee met licht aan en 15 uur zonder licht. DAT is pas portable!
Het leuke is dat de GBA ports heeft van een console van twee generaties terug, terwijl de Lynx hele goede ports had van arcade spellen die op dat moment in de arcade hal waren, die dus veel geavanceerder waren dan wat je op een console of computer kon spelen.quote:En dat gezeur om SNES-ports is ook een beetje lame. Het zijn wel ports van games die behoren tot de beste en meest originele ooit gemaakt. Je kan het Nintendo moeilijk kwaad nemen dat ze een port van Super Mario Bros. 3 (het bestverkochte spel aller tijden) uitbrengen, en met een port van Legend of Zelda zou je alleen maar blij moeten zijn.
De Gamegear had Sonic en voor de rest was er weinig aan te beleven. Het scherm is ook veel minder scherp dan dat van de Lynx en hij is ook duidelijk minder krachtig dan de Lynx. De TV tuner en de Mastergear adapter zijn wel grappige opties, die heb ik allebei bij m'n Gamegear. De Gamegear gaat maar iets van 3 uur mee zonder extern batterypack.quote:Toch vind ik de Gamegear niet echt gefaald, hoor. Hij trok gewoon ander publiek dan de Gameboy. ja, hij was duurder. Maar bood veel mooiere graphics. Ja, hij zoop batterijen. Maar met een bijbehorende accu kun je toch 4 tot 5 uur gamen. De gameboy had Mario? (volgens mij maar 1 spelletje trouwens...). De Gamegear had Sonic! En veel Sonic!![]()
Nee, sorry, die heb ik net afgelopen kerstvakantie in Antwerpen gescoordquote:Op maandag 5 april 2004 15:55 schreef NullPointer het volgende:
@Lamer mastergear adapter verkopen? (hoeveel)
hahaha, grappenmaker.... er waren talloze goede games voor de gamegear om nog maar niet te spreken over de mastersystem converter die je er nog bij had....quote:Op maandag 5 april 2004 14:02 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
De Gamegear had Sonic en voor de rest was er weinig aan te beleven. Het scherm is ook veel minder scherp dan dat van de Lynx en hij is ook duidelijk minder krachtig dan de Lynx. De TV tuner en de Mastergear adapter zijn wel grappige opties, die heb ik allebei bij m'n Gamegear. De Gamegear gaat maar iets van 3 uur mee zonder extern batterypack.
Ik zou zeggen noem er eens een aantal buiten Sonic, daar ben ik wel benieuwd naar. Een vriend van mij had een Gamegear en die heeft hem weggedaan om ook een Lynx te kopen.quote:Op maandag 5 april 2004 21:31 schreef HAL9000S het volgende:
hahaha, grappenmaker.... er waren talloze goede games voor de gamegear om nog maar niet te spreken over de mastersystem converter die je er nog bij had....
Dan weet ik niet hoe slechtziend jij bent, maar ik kon alles prima zien toen ik in de trein zat.quote:Op maandag 5 april 2004 14:02 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Ik kocht een GBA toen hij net uit was en het viel me op de terugweg in de tram al op dat het scherm lastig te zien was. Nog lastiger dan het scherm van de GBC.
Als het buiten niet heel zonnig was moest ik echt met m'n rug naar een raam gaan zitten om te spelen. Buiten moest je ook vaak met je rug naar de zon gaan zitten om iets te zien.
Dan was die van jou misschien ook wel stukquote:'s avonds was het al helemaal een ramp, onder een gewone lamp zag je bijna niks, direct onder halogeen wel wat, maar met een regenboog effect. Het beste was nog als ik in de keuken ging staan. Maar op zo'n manier is het natuurlijk totaal geen portable.
Waarom niet? Het scherm is goed, maar lang niet perfect. Als je in donkere of slecht belichte omgevingen wilt spelen, heb je toch echt een licht nodig.quote:Als het scherm goed was geweest waren er niet zoveel mensen bezig geweest met allerlei lampjes ervoor te maken (had ik voor de GBC ook al),
Dan koop je toch een flashlinker?quote:die veel minder goed werken dan een backlight zoals in de Lynx. Ik heb zelf m'n GBA gesloopt bij het inbouwen van een Afterburner lichtje, toen een nieuwe gekocht bij het Nintendo hoofdkantoor (zit hier 1 minuut vandaan).
Dat was een nieuwer model GBA (geen SP) met een aantal verbeteringen, het beeld was lichter en scherper en het geluid had veel minder storing. Toch speel ik m'n GBA nooit. Het scherm blijft een probleem en de spellen zijn in verhouding te duur voor wat het voorstelt.
Beetje overdreven, zolang de zon schijnt, kun je vrijwel overal spelen.quote:Dat is de gewone GBA dus duidelijk niet. Je moet echt vlak bij een lichtbron gaan zitten.
Oplaadbare batterijen gaan ook snel leeg. De Gamegear houdt het met oplaadbare batterijen maar twee uur uit.quote:Of je gebruikt gewoon oplaadbare batterijen natuurlijk. Ik heb m'n Lynx altijd overal mee naartoe gesleept zonder problemen.
Dat maak jij ervan. Ik vind de GBA stukken beter dan de Lynx. Betere spellen, beter beeld, is echt portable... Probeer jij de Lynx maar eens in je binnenzak te steken. Dat ding is nog groter dan mijn portable DVD!quote:Hahahaha! Is dat echt zo kort? Dat is grappig. De Lynx II doet 5 uur met zijn batterijen en dan vind ik het beeld beter als dat van de SP. En het geluid veel beter. Dat is dan toch wel jammer dat het zo lang duurt voor de Gameboy ingebouwd licht heeft en dat het dan niet eens beter is dan dat van de Lynx.
Je doet net alsof de GBA alleen maar ports heeft. En ik denk niet dat we over het aanbod van GBA-spellen te klagen hebben, terwijl de Lynx maar rond de 85 spellen had, waarvan het meeste crap was.quote:Het leuke is dat de GBA ports heeft van een console van twee generaties terug, terwijl de Lynx hele goede ports had van arcade spellen die op dat moment in de arcade hal waren, die dus veel geavanceerder waren dan wat je op een console of computer kon spelen.
Oh? Specs?quote:De Gamegear had Sonic en voor de rest was er weinig aan te beleven. Het scherm is ook veel minder scherp dan dat van de Lynx en hij is ook duidelijk minder krachtig dan de Lynx.
Streets Of Rage, Shinobi, Asterix, Alladin, Dragon: The Bruce Lee Story, Prince of Persia, Double Dragon, Taz-Mania... genoeg?quote:Op maandag 5 april 2004 23:37 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Ik zou zeggen noem er eens een aantal buiten Sonic, daar ben ik wel benieuwd naar. Een vriend van mij had een Gamegear en die heeft hem weggedaan om ook een Lynx te kopen.
Ik heb zelf een aantal spellen voor dat ding, maar buiten Sonic vind ik er niet veel boeiends bij zitten eigenlijk.
Nou, een groot deel van m'n werk is grafisch werk, waarbij ik elke pixel moet kunnen zien, ik heb geen bril of lenzen, dus met m'n ogen is niks misquote:Op dinsdag 6 april 2004 10:36 schreef Dalai_Lama het volgende:
Dan weet ik niet hoe slechtziend jij bent, maar ik kon alles prima zien toen ik in de trein zat.
Hehehquote:Dan was die van jou misschien ook wel stuk
Nee, ik wil overal kunnen spelen, maar in de praktijk kon dat alleen vlakbij een raam of echt direct onder een lamp. Hoewel ik op het toilet ook direct onder een lamp zat en daar was het beeld nog te donker.quote:Waarom niet? Het scherm is goed, maar lang niet perfect. Als je in donkere of slecht belichte omgevingen wilt spelen, heb je toch echt een licht nodig.
Heheh, dat mag je hier niet zeggenquote:Dan koop je toch een flashlinker?
Ja, zon en Nederland. Maar ik kon dus met die GBA echt niet overal spelen.quote:Beetje overdreven, zolang de zon schijnt, kun je vrijwel overal spelen.
Moet je eens NiMH batterijen proberen, die doen het behoorlijk goed. De Lynx gebruikte ik ook wel gewoon op NiCad vroeger.quote:Oplaadbare batterijen gaan ook snel leeg. De Gamegear houdt het met oplaadbare batterijen maar twee uur uit.
Tja, maar toch speel ik in de praktijk nooit met m'n GBA en meer met m'n Lynx. Dat is ook een kwestie van smaak natuurlijk. Grappig is wel, ik heb de Lynx wel eens geprogrammeerd en de architectuur van dat ding is veel moderner dan die van de GBA.quote:Dat maak jij ervan. Ik vind de GBA stukken beter dan de Lynx. Betere spellen, beter beeld, is echt portable... Probeer jij de Lynx maar eens in je binnenzak te steken. Dat ding is nog groter dan mijn portable DVD!
Nee, ik zeg dat de GBA ports heeft van veel oudere systemen, de Lynx had ports van moderne systemen. De meeste spellen voor de Lynx zijn juist erg goed, ik heb ze nu bijna allemaal.quote:Je doet net alsof de GBA alleen maar ports heeft. En ik denk niet dat we over het aanbod van GBA-spellen te klagen hebben, terwijl de Lynx maar rond de 85 spellen had, waarvan het meeste crap was.
Moet ik die weer op gaan zoekenquote:Oh? Specs?
Ja, heb ik ookquote:Daarom heb ik ook een batterypack
Teveel platform achtige spellen. Zelfde probleem met de Gameboy, te weinig afwisseling. En dat komt voornamelijk omdat het tile-based systemen zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2004 10:39 schreef Dalai_Lama het volgende:
Streets Of Rage, Shinobi, Asterix, Alladin, Dragon: The Bruce Lee Story, Prince of Persia, Double Dragon, Taz-Mania... genoeg?
De nomad mischien, die in 1995 al 16 bit spellen kon afspelen en dus jarenlang zijn gelijke niet kende, in mijn optiek toch wel wat innovatiever dan de lynxquote:Op dinsdag 6 april 2004 15:21 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Mijn conclusie, qua ontwerp, design, en innovatie was de Lynx erg ver vooruit. Nog steeds heeft geen enkele handheld de Lynx ingehaald. Misschien in technisch opzicht, maar niet op gebruiksgemak, innovatie, extra´s, design, etc.
quote:Op maandag 2 februari 2004 11:44 schreef MarkzMan_X het volgende:
De Lynx. Z'n tijd ver vooruit.
Tja, de Lynx had een 16-bit graphics chip en stamt uit 1989, plus dat het een origineel ontwerp was dat in sommige opzichten krachtiger was dan de Amiga, die op dat moment de meest geavanceerde spellen had.quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:35 schreef HAL9000S het volgende:
De nomad mischien, die in 1995 al 16 bit spellen kon afspelen en dus jarenlang zijn gelijke niet kende, in mijn optiek toch wel wat innovatiever dan de lynx
Ik kocht m al vrij laat toen ie bijna nergens meer verkrijgbaar was. Alleen Intertoys had m nogquote:Op dinsdag 6 april 2004 16:56 schreef knuppelhout het volgende:
dat was de lynx-I he? die had ik ook. gekocht voor 350 gulden incl. 4 spellen, toen ik 12 was ofzo. dure grap dus. Ik speelde vooral iets met vikingen ofzo, soort platformspelletje.
Komt vaak voor bij de gamegear... Het schijnt dat je het makkelijk kunt maken: http://members.shaw.ca/gamegear/ggfix.htmquote:Op dinsdag 6 april 2004 16:07 schreef gamecube_master het volgende:
mijn gamegear z'n geluid doet het bijna niet meerals ik hem op het aller hardst zet en me oor tegen de luidspreker dan hoor ik een beetje, kan nu alleen geluid horen via een koptelefoon of via de boxen van me stereo
De Lynx had maar een 8-bit CPU... De Nomad kickt Lynx' ass.quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:20 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Tja, de Lynx had een 16-bit graphics chip en stamt uit 1989, plus dat het een origineel ontwerp was dat in sommige opzichten krachtiger was dan de Amiga, die op dat moment de meest geavanceerde spellen had.
Waarom niet? Nintendo deed het pas vijf jaar later met de GBA... Bovendien heeft de nomad de lekkerste controls van alle handhelds waar ik op heb gespeeld. Aangevuld met een geweldig (backlit) scherm en een ruim aanbod van geweldige spellen. Bovendien kon je de Nomad ook op de TV aansluiten en als thuisconsole gebruiken. Dat kon de Lynx nietquote:De Nomad is gewoon een portable Megadrive, dus zo innovatief is dat eigenlijk niet. En dan was er nog de NEC Turbo Express, die uit 1991 stamt.
Nah, niet echt, hoor. De spellen verschillen toch een hoop.quote:(De GameGear is in feite gewoon een portable MasterSystem)
Mwa, die CPU heeft erg weinig te doen hoor in de Lynx, de GFX chip doet al het werk, zelfs reken intensief werk dus. Maar natuurlijk is de Nomad krachtiger dan de Lynx, die kwam dan ook jaren later uit.quote:Op dinsdag 6 april 2004 22:46 schreef Dalai_Lama het volgende:
De Lynx had maar een 8-bit CPU... De Nomad kickt Lynx' ass.
Ja, okay, maar dat is allemaal niet echt revolutionair. Het was revolutionair dat je met de Lynx voor het eerst een handheld systeem had dat kon concurreren met niet handheld game systemen.quote:Waarom niet? Nintendo deed het pas vijf jaar later met de GBA... Bovendien heeft de nomad de lekkerste controls van alle handhelds waar ik op heb gespeeld. Aangevuld met een geweldig (backlit) scherm en een ruim aanbod van geweldige spellen. Bovendien kon je de Nomad ook op de TV aansluiten en als thuisconsole gebruiken. Dat kon de Lynx niet
Nee, serieus, het is echt gewoon een aangepast MasterSystem met een paar kleine verbeteringen, anders zouden ze ook niet zo'n converter ervoor kunnen hebben maken (zou veel te duur zijn geweest). Daarom kan bijvoorbeeld Prince of Persia ook in een hogere resolutie draaien dan het scherm aankan (hetzelfde gebeurt met die converter).quote:Nah, niet echt, hoor. De spellen verschillen toch een hoop.
kijk naar de ergonomiequote:Op maandag 2 februari 2004 11:51 schreef P-Style het volgende:
[..]
...en als je d'r mee wilt bellen moet je'm wel héél raar vasthoudenDe N-Gage is één grote ontwerpfout!
totdat je je mastersystem converter in-plugde en al je mastersystem games op je gamegear kon spelenquote:Op dinsdag 6 april 2004 22:46 schreef Dalai_Lama het volgende:
[..]
[..]
Nah, niet echt, hoor. De spellen verschillen toch een hoop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |