abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16911258
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:10 schreef francia het volgende:

[..]

ja maar moslims laten zich weer massaal brainwashen door hun imams. de meeste christenen in het westen durven iig wel kritiek te uiten op het pauselijk beleid.

Dat bewijst maar weer eens hoe weinig je weet over moslims. Bedankt daarvoor.
pi_16919337
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:10 schreef francia het volgende:

[..]

ja maar moslims laten zich weer massaal brainwashen door hun imams. de meeste christenen in het westen durven iig wel kritiek te uiten op het pauselijk beleid.

Dat zullen veel islamieten in de toekomst, zeker in de westerse wereld, ook wel gaan doen. Voorzover ze dat nou al niet doen natuurlijk.
pi_16958112
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 18:25 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dat zullen veel islamieten in de toekomst, zeker in de westerse wereld, ook wel gaan doen. Voorzover ze dat nou al niet doen natuurlijk.

ben ik met je eens, maar dat gebeurt nu nog te weinig! Het conservatieve gehalte onder de moslims is nog steeds erg hoog in NL!
.
pi_16984361
Ik ben van mening dat de islam de integratie wel belemmerd, de vraag is alleen hoe strikt men het neemt met die islamitische regels. Zo mag een moslim niet bevriend zijn met een ongelovige, aantal simpele voorbeelden;

4:144 O, gij die gelooft, neemt geen ongelovigen tot vrienden boven de gelovigen. Wilt gij Allah een duidelijk bewijs tegen uzelf geven?

5:57 O, gij die gelooft, neemt niet degenen tot vrienden die een spotternij en een spel maken van uw godsdienst, uit de kring dergenen wie het Boek was gegeven vóór u, noch van de ongelovigen. En vreest Allah als gij gelovigen zijt.

5:80. Gij zult velen hunner de ongelovigen tot vrienden zien nemen. Waarlijk slecht is hetgeen zij voor zichzelf deden zodat Allah toornig op hen is geworden en zij zullen in de straf verblijven.
5:81. En indien zij in Allah en deze profeet en hetgeen hem werd geopenbaard hadden geloofd, zouden zij hen niet tot vrienden hebben genomen, doch velen hunner zijn ongehoorzaam.

9:23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

Je kan echt niet ophouden dat dit de integratie ten goede komt, of zijn er mensen die er anders over denken?

eeeh
  zaterdag 7 februari 2004 @ 23:04:22 #180
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16985085
Ik vind het raar dat Bomhoff hier nu pas mee op de proppen komt. Na jarenlang te hebben deelgenomen aan het LPF beleid heeft hij "opeens" het licht gezien door een tijdje in een Golfstaat aan een universiteit te doceren ?

Ach ja, who cares!
Na zijn belachelijke optreden bij de LPF nam ik hem toch al niet meer serieus.

zaterdag 7 februari 2004 @ 23:08:11 #181
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16985180
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 23:04 schreef Goodluck het volgende:
Na jarenlang te hebben deelgenomen aan het LPF beleid
78 dagen komt meer in de richting.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 7 februari 2004 @ 23:10:06 #183
74080 Goodluck
pi_16985226
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 23:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

78 dagen komt meer in de richting.

Tot voor kort was hij anders nog steeds actief lid van de partij.
pi_16986724
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 23:10 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Tot voor kort was hij anders nog steeds actief lid van de partij.

De Partij van de Arbeid bedoel je?
eeeh
  zondag 8 februari 2004 @ 00:04:51 #185
74080 Goodluck
pi_16987218
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 23:50 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

De Partij van de Arbeid bedoel je?

Vroeger.

Hij was na zijn aftreden als minister lid gebleven van de LPF

Maar goed, kennelijk bonst zijn rode PvdA hart nog op volle touren.

pi_16988368
Ik heb het interview gezien:
http://www.novatv.nl/index.cfm?fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=2282

De man wilt gewoon niet generaliseren en open staan voor wat islamieten zelf zeggen.
Als de rechtse fundamentalisten dat 'links' noemen....ach...daarvoor zijn het fundamentalisten....shortminded..
In weze brengt hij een liberaal uitgangspunt in de praktijk.
Bij individuele vrijheid hoort de erkenning dat mensen anders mogen zijn, daaruit volgt tolerantie tov die anderszijnde.
Die andere mag wel fout zitten...maar ga die andere niet verketteren en/of afschilderen als ' vijand' .
Bomhoff vertegenwoordigt nog gematigd tolerant rechts.......laten we hopen dat er daarvan nog genoeg mensen over zijn in Nederland..

zondag 8 februari 2004 @ 01:01:17 #187
74080 Goodluck
pi_16988929
quote:
Op zondag 8 februari 2004 00:40 schreef Bluesdude het volgende:
Ik heb het interview gezien:
http://www.novatv.nl/index.cfm?fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=2282

De man wilt gewoon niet generaliseren en open staan voor wat islamieten zelf zeggen.
Als de rechtse fundamentalisten dat 'links' noemen....ach...daarvoor zijn het fundamentalisten....shortminded..
In weze brengt hij een liberaal uitgangspunt in de praktijk.
Bij individuele vrijheid hoort de erkenning dat mensen anders mogen zijn, daaruit volgt tolerantie tov die anderszijnde.
Die andere mag wel fout zitten...maar ga die andere niet verketteren en/of afschilderen als ' vijand' .
Bomhoff vertegenwoordigt nog gematigd tolerant rechts.......laten we hopen dat er daarvan nog genoeg mensen over zijn in Nederland..

Nou, laat ik dan als extremistische, fascistische rechtse nazi zeggen dat je post op alle fronten onwaar is.
pi_17274051
Ik zag die uitzending op NOVA ook, en ik stond ook te kijken wat een draai die Bomhoff opeens heeft gemaakt sinds hij zelf een periode heeft gewoond in een (gematigd) Islamitisch land als Bahrein. Bahrein is een democratische golfstaat waar ook vrouwen gewoon stemrecht hebben. Hij brak zelfs een potje voor Turkije wat toetreding tot de EU betreft! En dat voor een LPF-politicus.
Ars longa, vita brevis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')