Hier een link van Lonely Planet. Een site die ik geregeld raadpleeg. Klik op het menu links in beeld om alles over het land te weten te komen.
http://www.lonelyplanet.com/destinations/north_east_asia/south_korea/
quote:Gheghe, zeker als ze horen dat de hele groep uit Eindhoven komt (Maar goed, ik ga niet voor het "suckisucki five dollar" gebeuren, maar voor het land zelf.)
Op vrijdag 30 januari 2004 12:10 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Moet je met een Nederlands shirt lopen met Hiddink erop. Dan valt er wel iets te beleven.
quote:Ja die site ken ik wel, prima informatie in de regel. 12 miljoen is eigenlijk niets als je al in Mexico Stad bent geweest met een luttele 22 miljoen inwoners.8-)
Op vrijdag 30 januari 2004 12:13 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik zie net dat Seoul een populatie heeft van 12 miljoen mensen. Ik geloof wel dat je dan vermaakt kan worden.Hier een link van Lonely Planet. Een site die ik geregeld raadpleeg. Klik op het menu links in beeld om alles over het land te weten te komen.
http://www.lonelyplanet.com/destinations/north_east_asia/south_korea/
quote:Heb je daar ook in een auto gereden?
Op vrijdag 30 januari 2004 12:19 schreef julekes het volgende:[..]
Ja die site ken ik wel, prima informatie in de regel. 12 miljoen is eigenlijk niets als je al in Mexico Stad bent geweest met een luttele 22 miljoen inwoners.8-)
quote:Ik ben niet suicidaal.
Op vrijdag 30 januari 2004 15:46 schreef Piro het volgende:[..]
Heb je daar ook in een auto gereden?
quote:Ga daar eens afrijden.
Op vrijdag 30 januari 2004 15:53 schreef julekes het volgende:[..]
Ik ben niet suicidaal.
Wat een chaos is het daar op de weg zeg, overal waar je kijkt komen kevertjes langsgescheurd.
quote:En dan vergeet je voor het gemak maar ff de kogelgaten
Op vrijdag 30 januari 2004 23:25 schreef Piro het volgende:[..]
Ga daar eens afrijden.
En probeer van oost naar west te komen zonder deuken, krassen, of andere schade.
We gaan met een groep van 45 man naar Seoul en Gumi, alles is georganiseerd door een commissie. Het is van dezelfde club (cheops) als waarvoor ik ook twee reizen georganiseerd heb (Chicago en Mexico City). We krijgen een bulk sponsoring van de gemeente Eindhoven, dus moeten we de zusterstad Gumi aandoen, en dara een aantal onderzoekjes doen.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:53 schreef Liejannuh het volgende:
Ik zou bijna zeggen dat K_man wel wat tips voor je heeft, maar die is in Noord Korea geweest.
Heeft Aernout niet een tijdje in Zuid Korea gezeten???
Waar ga je allemaal heen? Is het georganiseerd?? Klinkt wel leuk!
Gamsa hamnida.quote:Op zondag 29 februari 2004 16:21 schreef Liejannuh het volgende:Tuurlijk!
Ja, er schijnt daar geen taboe yte zijn op openbare dronkeschap.. Ideaalquote:Op maandag 1 maart 2004 02:53 schreef Porto het volgende:
Aardige maar erg vreemde mensen, uitgaan is wel lachen.. iedereen is dronken aan het eind van de avond gaan ze midden op straat slapen.. blijkbaar weinig criminaliteit.. als je trouwens moet afvallen is het een goede bestemming, weinig is lekker en hond is een optie
Lijkt me wel mooi, die mix tussen hightech en zen.quote:Het is daar iets goedkoper als hier dus redelijk duur.. eigenlijk hoef je weinig te doen je kijkt je ogen uit overal neon licht en een hoop hoeren achter raam/rood licht zoals we dat hier kennen.. en oude tempels tussen de wolkenkrabbers..
Thanks voor de tips!.quote:Wat ook een aanrader is Mount Bukasan beklimmen, net te noorden van Seoul zit een national park waar je mount bukasan op kan (880m hoog ofsow met een prachtig uitzicht op Seoul en prachtig natuur onderweg) de klim zelf is te doen voor rokers![]()
Excursies naar de grens met Noord-Korea (DMZ) zijn ook mogelijk.. en als je echt tijd hebt pak je de trein naar Kyongju (Silla) via de westkust om de tempels te bekijken en als dat niet je ding is stap je een 'paar' haltes verder uit in strand stad Pusan (Hyundai Beach) en pak je een dag of 2 de speedpond naar Fukuoka Japan (3.5 uur ofsow) PS neem geen taxi zonder woordenboek..en spreek het goed uit! Engels verstaan ze nauwlijks en mochten ze het wel spreken dan versta je het nog niet![]()
Lekker joh, kim-chi!quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:41 schreef ChillyWilly het volgende:
Zeker doen:
Gyeongbokgung Palace (niet vergeten het museum in te lopen)
Excursie Panmunjon (De grens met Noord Korea)
Korean barbecue
Zoveel mogelijk vermijden:
Kimchi (Een Koreaans gerecht met kool)
Staan op mijn site, maar dan genomen vanuit het Noorden (zie sig).quote:Op zondag 14 maart 2004 12:08 schreef Piro het volgende:
Ik wil overigens wel foto's zien, ook/vooral van de grens met Noord Korea.
Cool, thanks voor de tipquote:Op zondag 14 maart 2004 16:37 schreef Liejannuh het volgende:
Vanavond is Floortje in Seoul in Yorin Travel.
Voor de voorpret zeg maar!
Holy leipheid!quote:Op zondag 14 maart 2004 16:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Staan op mijn site, maar dan genomen vanuit het Noorden (zie sig).
Dat stellen ze niet op prijs in Korea, dat je het even weet.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:10 schreef julekes het volgende:
Ik plas bijna in mijn broek van de spanning.![]()
Hou je het nog vol/????quote:Op zondag 14 maart 2004 18:10 schreef julekes het volgende:
Ik plas bijna in mijn broek van de spanning.![]()
Huillie.quote:Op zondag 14 maart 2004 20:05 schreef julekes het volgende:
Damn, Qatar, dat boeit toch geen mens.
Coolquote:Op maandag 15 maart 2004 09:28 schreef ChillyWilly het volgende:
Mijn fotos uit Korea:
Teletubbieland in Gyeongju; de graven van oude koningen:
http://members.lycos.nl/chwi/korea1.jpg
De grens met Noord-Korea (Panmunjon). Bij het achterste gebouw staat een Noord Koreaanse soldaat.
http://members.lycos.nl/chwi/korea2.jpg
The bridge of no return (bekend uit de laatste James Bond)
http://members.lycos.nl/chwi/korea3.jpg
Paleis in Seoul
http://members.lycos.nl/chwi/korea4.jpg
De militaire parade (Armed forces day)
http://members.lycos.nl/chwi/korea5.jpg
Ik heb de plaatjes maar gelinked, want anders wordt Liejannuh boos![]()
Ik ben er eind september geweest. Mijn ervaring is dat de meeste hoger opgeleiden wel wat Engels spreken, maar niet echt durven omdat ze bang zijn fouten te maken. Ze proberen je vragen dan ook zo kort mogelijk (en vaak maar gedeeltelijk) te beantwoorden en dat kan nogal lastig zijn. Er zijn natuurlijk ook Koreanen die gewoon vloeiend Engels spreken, maar je moet dus niet verwachten dat je een gepsrek kan voeren met het personeel van de lokale buurtsuper.quote:Op maandag 15 maart 2004 09:56 schreef julekes het volgende:
[..]
Cool
Wanneer ben je er geweest?
Spreek de doorsnee Koreaan trouwens een beetje Engels (of Duits, iets waar ik me verstaanbaar in kan maken in elk geval)? We moeten daar namelijk een soort onderzoek doen, en dat kan wel eens een drama worden als je met niemand kan praten daar...
Via VNC; zie www.vnc.nlquote:Op zondag 14 maart 2004 19:23 schreef Piro het volgende:
Holy leipheid!
Hoe ben je daar binnengekomen!
[afbeelding]
Leuk meisje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |