1 blik kapucijners
300 gram gehakt
1 ui
1 prei
2 paprika (rood)
1 zakje Chilli Con Carne mix (Honig)
4 Schijfjes ananas
Paar druppeltjes Tabasco
2 blikjes tomatenpure
Snij de prei, ui en paprika. Gooi het gehakt in de wok, maak het rul. Eventueel zout en kruiden toevoegen voor de smaak. Gooi daarna de uien er door heen, even goed bakken. Vervolgens de prei en paprika en even laten staan met het deksel op de pan. In een apart pannetje warm je de bonen op. Gooi nu de saus erin (die je hebt aangelengd met water) en laat het even sudderen. Daarna eventueel de blikjes tomatenpuree. Als laatste gooi je de bonen en de gesneden ananasschijfjes erbij. Eventueel op smaak maken met Tabasco.
Resultaat: een heel gewone Chilli Con Carne, maar superlekker.
Hebben jullie eventueel nog aanvullingen op dit (basis)recept?
quote:Meestal gooi ik over de bonen ook nog wat lekkers heen ... maar zal jou optie eens proberen, thanx!
Op dinsdag 27 januari 2004 21:43 schreef gelly het volgende:
Waarom warm je de bonen in een aparte pan opIk gooi ze er altijd bij nadat de rest klaar is, en laat het nog een kwartier tot 20 minuten lekker sudderen. Anders heb je van die smakeloze bonen in je chili.
Overigens gebruik ik bruine bonen en geen kapucijners.
quote:idd is ie zo super lekker
Op dinsdag 27 januari 2004 21:41 schreef Xternal het volgende:
Chili Con Carne .. heerlijk! Zo maak ik altijd mijn Chilli Con Carne (voor 1 a 2 personen), dit is een basisrecept:1 blik kapucijners
300 gram gehakt
1 ui
1 prei
2 paprika (rood)
1 zakje Chilli Con Carne mix (Honig)
4 Schijfjes ananas
Paar druppeltjes Tabasco
2 blikjes tomatenpureSnij de prei, ui en paprika. Gooi het gehakt in de wok, maak het rul. Eventueel zout en kruiden toevoegen voor de smaak. Gooi daarna de uien er door heen, even goed bakken. Vervolgens de prei en paprika en even laten staan met het deksel op de pan. In een apart pannetje warm je de bonen op. Gooi nu de saus erin (die je hebt aangelengd met water) en laat het even sudderen. Daarna eventueel de blikjes tomatenpuree. Als laatste gooi je de bonen en de gesneden ananasschijfjes erbij. Eventueel op smaak maken met Tabasco.
Resultaat: een heel gewone Chilli Con Carne, maar superlekker.
Hebben jullie eventueel nog aanvullingen op dit (basis)recept?
Ui en knoflook (mag best veel zijn) vast aanbakken.
Gehakt geen half om half meuk maar fastoenlijke gehakt rullen.
Flink kruiden,
de kunst is om verschillende pepersoorten te combineren.
En wees nie zuinig met je kruide, een goede chili hoort pittig te zijn.
Dus:
Cayenne peper, veel.
Pikante paprikapoeder.
Chili poeder, veel.
evt nog flink wat zwarte peper er overheen strooien.
En langzaam toevoegen, iedere keer even proeven.
Snufje zout.
Paprika, (vers) toevoegen
Flink veel tomaten, vers, geschild.
Weer proeven, en de smaken toevoegen die je mist.
Als jeje dan helemaal niet kunt inhouden mag er een blokje runderbouillon bij,
maar alleen als het niet anders kan
Daarna de uitgelekte bruine bonen (probeer ook eens kidney beans)
erbij en lang laten sudderen zodat alle smaken ook goed door de bonen worden opgenomen.
Probeer het zo pittig mogelijk te maken,
want,
je kunt namelijk voor de scherpte van alles toevoegen op je bord met dit gerecht.
Denk bv aan ananas schijfjes eroverheen, of mandarijntjes en ook is ijsbergsla eroverheen erg lekker.
Ik heb hem alleen het liefste zonder alle toevoegingen, gewoon pittig en goed heet.
O, en ben eens niet te zuinig met je ingredienten,
een onsje gehakt of een teentje knoflook is echt te weing.
En blijven proeven!!
Heerlijk!
quote:hmz dat had ik niet eens gelezen, dat daar een pakje in zit
Op woensdag 28 januari 2004 09:43 schreef yvonne het volgende:
En probeer het nu eens zonder het pakje
s'middags opzetten en s'avonds opeten kan goed (laag vuur natuurlijk)
quote:*springt op*
Op woensdag 28 januari 2004 10:24 schreef Troel het volgende:
dorito's met chillisaus en geraspte kaas en room!
Ik wil het recept!!
Kwam het toevallig tegen in de winkel, zo'n potje wat je over je chips moet gooien en dan in de oven moet schuiven. Maar ik hou niet zo van potjes
Ik heb dus overal zitten kijken naar het recept... Maar ik kan het dus niet meer vindenquote:Op woensdag 28 januari 2004 11:50 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
*springt op*
Ik wil het recept!!
Kwam het toevallig tegen in de winkel, zo'n potje wat je over je chips moet gooien en dan in de oven moet schuiven. Maar ik hou niet zo van potjes
Voor hoeveel personen is dit?quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:31 schreef Skull-splitter het volgende:
5 Uien
3 Paprika's
1 Kg gehakt (runder of half om half)
8 tot 9 teentjes knoflook
Half flesje tabasco
1 1/3e fles zoete Chilisaus
3 blikken bruine bonen
1 zakje chilimix
peper en zout naar smaak
Garneren met Kaas, nacho's en tortilla's
En dat was me toch LEKKER!
Doe eens stap-voor-stap receptje met stoofvlees dan? Dat móet ik een keer maken! Ik ben gek op stoofpotjes en stoofvlees!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Net als TS gebruik ik ook capucijners.
Veeeel lekkerder
Wel ff goed spoelen om het vocht waar ze mee in blik zitten te verwijderen.
Mjam, capucijners.
verder gebruik ik gerookt spek, tomaten en chilipoeder, knoflook, gehakt (maar liever stoofvlees)
Het centrale hoe maak je iets langzaam klaar topicquote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:32 schreef Kos het volgende:
[..]
Doe eens stap-voor-stap receptje met stoofvlees dan? Dat móet ik een keer maken! Ik ben gek op stoofpotjes en stoofvlees!
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het centrale hoe maak je iets langzaam klaar topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |