abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2004 @ 17:41:58 #1
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16632187
Ik heb in een vorig topic verschillende malen (van o.a SCH) voorbij zien komen dat sommige mensen pleiten voor het volledig opengooien van de grenzen voor een ieder die hierheen wil komen.

Mijns inziens is dat gewoon onmogelijk, maar ik zou graag willen horen waarom dit wel zou kunnen en hoe Nederland er dan uit zou komen te zien!

dinsdag 27 januari 2004 @ 17:46:00 #2
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_16632312
zal m'n reactie maar ff kopieren

komen jaarlijks zón 500.000 immigranten naar EU
mischien komen er dan 400.000 naar Nederland ofzo + paar honderd duizend extra per jaar.
Mischien Nederland dan 25 miljoen inwoner in 2010?

ipv van vergrijzing krijg je dan weer andere problemen bijv dan moet het hele groenhart dicht gebouwd worden.
Zoud de origineel Nederlandse bevolking naar het buitenland verhuizen denken jullie?
Ik zou meteen naar Belgie gaan nl

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_16632362
Burger oorlog krijg je dan.

Ik zou niet schromen om mijn haven en goed te verdedigen

pi_16632376
Waarom zou iedereen hier komen als het er een zooitje is? Dan gaan ze toch naar een ander land?
  dinsdag 27 januari 2004 @ 17:49:34 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16632421
Wanneer mensen nog een greintje nationalisme in hun donder hebben zal dat dus ook niet gebeuren.

Als men ervan uitgaat dat de leefwereld groter is dan Nederland alleen, wat betekent dat niet alleen mensen hier naar toe kunnen komen, maar wij ook ergens anders heen kunnen gaan, zal dat veranderen.

Maar dat duurt nog wel een tijdje.

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_16632500
Ik denk dat die massale gevolgen best mee zullen vallen. Nederland is altijd (eigenlijk op direct na WO2 na) een migratieland geweest. Dat heeft onze welvaart en economie altijd vooruit geholpen, van goedkope arbeidskrachten (gastarbeiders) tot slimme ondernemers V&D en C&A. Verder zal die immigratie nooit zo massaal zijn als wordt voorgesteld. Er zal niemand zijn die vliegtuigen naar zimbabwe stuurt en zegt inladen maar met die hap.
Ik ben zelf zeker voor een veel ruimhartiger toelatingsbeleid voor asielzoekers. Met daaraan de voorwaarde verbonden dat ze wel snel aan het werk mogen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_16632526
Mja, dan krijg je soort van Amerika..
"We can't stop here.. This is Bat Country!"
  dinsdag 27 januari 2004 @ 17:54:33 #8
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16632567
De basis van een natiestaat is het indelen vd wereld in bepaalde gebieden die onder die natiestaat vallen en delen die daar niet onder vallen.

Zelfde geldt voor de inwoners: er is gedefinieerd wie inwoners zijn van diezelfde natie-staat, en wie niet.

Opheffen vd natiestaat kan, maar dat houdt oa onherroepelijk het einde in van collectieve voorzieningen. Diezelfde collectieve voorzieningen waar jij zo'n voorstander van bent.

Leuke parodox.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 17:54:56 #9
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_16632574
Het is prima mogelijk de grenzen open te gooien. Dat is "rechts" beleid. Het sociaal stelsel bestaat dan niet meer en de werkgevers kunnen kiezen uit legers goedkope arbeidskrachten. Vooral aan de onderkant van de arbeidsmarkt lage beloning. Hoogopgeleiden profiteren ervan omdat ze zich gemakkelijker kunnen onttrekken aan de negatieve effecten. Bovendien zal er veel meer vraag zijn naar hoogopgeleiden in de gezondheidszorg en bedrijven. De verschillen in inkomen hoog/laag opgeleid zullen steeds verder toenemen. Verder zullen er meer closed communities ontstaan waarin hoogopgeleiden en kapitaalkrachtigen wonen. Om onrust en criminaliteit te bestrijden zal Nederland ook een politiestaat zijn. Dat zullen we m.i. over een jaar of 10 zwz zijn.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 17:56:17 #10
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16632620
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:52 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat die massale gevolgen best mee zullen vallen. Nederland is altijd (eigenlijk op direct na WO2 na) een migratieland geweest. Dat heeft onze welvaart en economie altijd vooruit geholpen, van goedkope arbeidskrachten (gastarbeiders) tot slimme ondernemers V&D en C&A. Verder zal die immigratie nooit zo massaal zijn als wordt voorgesteld. Er zal niemand zijn die vliegtuigen naar zimbabwe stuurt en zegt inladen maar met die hap.
Ik ben zelf zeker voor een veel ruimhartiger toelatingsbeleid voor asielzoekers. Met daaraan de voorwaarde verbonden dat ze wel snel aan het werk mogen.
Zucht.

Het zou leuk zijn als je je liet lijden door feiten ipv suffe verzinzeltjes.

Lees dit maar eens:

http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html

Immigratie levert niets op. Nakko, nadda, njente. Het kost alleen geld, en massaimmigratie betekent de doodsteek voor collectieve voorzieningen.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 17:57:29 #11
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16632645
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:54 schreef digitaLL het volgende:
Het is prima mogelijk de grenzen open te gooien. Dat is "rechts" beleid. Het sociaal stelsel bestaat dan niet meer en de werkgevers kunnen kiezen uit legers goedkope arbeidskrachten. Vooral aan de onderkant van de arbeidsmarkt lage beloning. Hoogopgeleiden profiteren ervan omdat ze zich gemakkelijker kunnen onttrekken aan de negatieve effecten. Bovendien zal er veel meer vraag zijn naar hoogopgeleiden in de gezondheidszorg en bedrijven. De verschillen in inkomen hoog/laag opgeleid zullen steeds verder toenemen. Verder zullen er meer closed communities ontstaan waarin hoogopgeleiden en kapitaalkrachtigen wonen. Om onrust en criminaliteit te bestrijden zal Nederland ook een politiestaat zijn. Dat zullen we m.i. over een jaar of 10 zwz zijn.
Grappig hoe de voorstanders van ongebreidelde immigratie daarmee juist het einde vd verzorgingsstaat en het door hun zo bejubelde 'solidariteitsgevoel' in luiden.

Leuke paradox .

dinsdag 27 januari 2004 @ 17:59:27 #12
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16632691
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:52 schreef du_ke het volgende:
Verder zal die immigratie nooit zo massaal zijn als wordt voorgesteld. Er zal niemand zijn die vliegtuigen naar zimbabwe stuurt en zegt inladen maar met die hap.
.

Mijn god, nu al trekken miljoenen mensen naar Europa, illegaal en onder levensgevaarlijke omstandigheden met meestal de wetenschap dat ze toch niet mogen blijven, en dan denk jij SERIEUS dat wanneer het bekend wordt dat er geen restricties meer zijn in NL en iedereen hier mag komen wonen dat dat niet massaal gedaan zal worden?

dinsdag 27 januari 2004 @ 18:01:34 #13
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_16632737
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:59 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

.

Mijn god, nu al trekken miljoenen mensen naar Europa, illegaal en onder levensgevaarlijke omstandigheden met meestal de wetenschap dat ze toch niet mogen blijven, en dan denk jij SERIEUS dat wanneer het bekend wordt dat er geen restricties meer zijn in NL en iedereen hier mag komen wonen dat dat niet massaal gedaan zal worden?

ja + alle asielzoekers die andere EU landen niet binnenkomen gaan dan maar naar Nederland!
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 18:03:13 #14
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_16632772
en dan....is er koffie.

Te zot om er nog over te praten. Hoe kan je het dichtgeslibte Nederland nu vergelijken met landen als Canada, Australie of de VS waar nog zeeen van ruimtes zijn. Dààr zou je eventueel nog zo'n discussie kunnen beginnen.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 27 januari 2004 @ 18:06:33 #15
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16632857
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 18:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
en dan....is er koffie.

Te zot om er nog over te praten. Hoe kan je het dichtgeslibte Nederland nu vergelijken met landen als Canada, Australie of de VS waar nog zeeen van ruimtes zijn. Dààr zou je eventueel nog zo'n discussie kunnen beginnen.

En laten die landen nu, vooral Canada en Australie, maar ook de VS vergeleken met NL, superstrenge en keihardr immigratiewetten hebben.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 18:12:14 #16
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_16632982
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 18:06 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

En laten die landen nu, vooral Canada en Australie, maar ook de VS vergeleken met NL, superstrenge en keihardr immigratiewetten hebben.

Terwijl ze, gezien het feit dat ze veel minder een sociale welvaartsstaat hebben in vergelijking met Nederland, daar veel minder reden toe zouden moeten hebben. Een aanzuigkracht op parasieten heb je niet. Profiteren van uitkeringen is er daar niet bij, dus je trekt in ieder geval mensen aan die moeten en willen werken voor de kost, en die dus een meerwaarde zouden kunnen hebben.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_16634097
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:41 schreef Goodluck het volgende:
Ik heb in een vorig topic verschillende malen (van o.a SCH) voorbij zien komen dat sommige mensen pleiten voor het volledig opengooien van de grenzen voor een ieder die hierheen wil komen.

Mijns inziens is dat gewoon onmogelijk, maar ik zou graag willen horen waarom dit wel zou kunnen en hoe Nederland er dan uit zou komen te zien!

Nederland zal er ongeveer uitzien zoals het er nu uitziet.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 18:58:57 #18
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16634259
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 18:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Mompelt iets met zalig zijn de simpelen van geest...

pi_16634420
Oh het is een topic waarin je mee moet lullen met de TS en geen ander standpunt in mag nemen. Natuurlijk zal Nederland niet heel veel veranderen - het is en blijft een multicultureel land, een verschrikkelijk rijk land ook en er is ruimte zat. En we zullen echt niet overspoeld worden.
pi_16634770
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 19:03 schreef SCH het volgende:
Oh het is een topic waarin je mee moet lullen met de TS en geen ander standpunt in mag nemen. Natuurlijk zal Nederland niet heel veel veranderen - het is en blijft een multicultureel land, een verschrikkelijk rijk land ook en er is ruimte zat. En we zullen echt niet overspoeld worden.
Slecht voor het milieu hoor, zoveel mensen toelaten.
pi_16635095
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 19:03 schreef SCH het volgende:
Oh het is een topic waarin je mee moet lullen met de TS en geen ander standpunt in mag nemen.
Juist wel. Anders is er geen discussie.
quote:
Natuurlijk zal Nederland niet heel veel veranderen - het is en blijft een multicultureel land, een verschrikkelijk rijk land ook en er is ruimte zat. En we zullen echt niet overspoeld worden.
Hoeveel asielaanvragen zijn er nu per jaar? Tel dat aantal op voor de komende 10 jaar, plus de gemiddelde bevolkingsgroei (wat een percentage is van het aantal mensen in NL) en vraag je af wat er zou gebeuren als Nederland als enige land in Europa zijn grenzen opengooit.

Ik denk dat we binnen een jaar de stroom al niet meer aankunnen.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 27 januari 2004 @ 19:28:09 #22
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16635226
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:57 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Grappig hoe de voorstanders van ongebreidelde immigratie daarmee juist het einde vd verzorgingsstaat en het door hun zo bejubelde 'solidariteitsgevoel' in luiden.

Leuke paradox .

Ja erg grappig

Solidariteitsgevoel en collectieve voorzieningen hoeven in principe echt niet te lijden onder het openstellen van grenzen. Het verandert alleen in zoverre dat het niet om een land gaat, maar om een veel groter gebied waarvoor gezamenlijk dat soort voorzieningen opgezet moeten worden.
In theorie dan, in de praktijk zal dat nog een aardige kluif worden en tot die tijd zullen er dan ook geen grenzen opengaan.

Maar het betekent geenszins dat het dan maar een 'ieder voor zichzelf' of 'recht van de sterkste' maatschappij moet worden.

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 27 januari 2004 @ 19:38:33 #23
74080 Goodluck
pi_16635542
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 18:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op ?

Nederland zal volstromen met migranten die hier een beter leven komen zoeken. Immers: hier is het europa, hier is het in de ogen van sommigen het paradijs op aarde. Vertekend beeld ? Wat zou jij doen als je in Tanzania woonde en je had geen broodkruimel om te eten ? Juist, naar Nederland trekken om daar een beter leven te zoeken!

Ik denk eerder dat we wat meer geld in ontwikkelingshulp zouden kunnen steken dan iedereen hier "op de koffie" uit te nodigen.

pi_16635634
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 19:38 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op ?

Nederland zal volstromen met migranten die hier een beter leven komen zoeken. Immers: hier is het europa, hier is het in de ogen van sommigen het paradijs op aarde. Vertekend beeld ? Wat zou jij doen als je in Tanzania woonde en je had geen broodkruimel om te eten ? Juist, naar Nederland trekken om daar een beter leven te zoeken!

Ik denk eerder dat we wat meer geld in ontwikkelingshulp zouden kunnen steken dan iedereen hier "op de koffie" uit te nodigen.

Vrijhandel werkt veel beter dan ontwikkelingshulp en migranten toelaten.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 19:43:58 #25
74080 Goodluck
pi_16635716
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 19:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Vrijhandel werkt veel beter dan ontwikkelingshulp en migranten toelaten.

Qua vrijhandel zijn we al vrij ruimhartig.
Voor zover ik weet gelden er nauwelijks handelsquota/boycotten voor landen die echt arm zijn. Bij landen die kampen met een inhumaan of dictatoriaal regime ligt dat uiteraard anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')