[Dit bericht is gewijzigd door Furby op 27-01-2004 15:59]
quote:Lijkt me dus duidelijk! JOS NAAR JORDAN!!!!
<b>"(...) op dit moment heeft dooronderhandelen geen zin. </b>
[Dit bericht is gewijzigd door Deefje op 27-01-2004 16:04]
quote:Dat zou een reden kunnen zijn waarom Jordan nog geen commentaar wil geven.
Maar ik ben nog niet zo zeker over dat Jordan niet doorgaat. heeft te hard geld nodig.
quote:Maar wat als deze punten worden aangepast? hopen dat Eddie Jordan hapt en de punten aanpast, anders is het einde verhaal voor Verstappen.
De contractpunten zoals gepresenteerd door Jordan geven te weinig vertrouwen voor een succesvolle samenwerking in het komend seizoen, aldus de verklaring.
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 27-01-2004 15:59]
jammer voor die Jos..maar ehh..is het nu definitief over en uit?
[Dit bericht is gewijzigd door Spooky4u op 27-01-2004 16:04]
quote:Ja dat weet ik wel. Maar je verhaaltje klopte niet helemaal zoals het er stond.
[b]Geplaatst door Furby op dinsdag 27 januari 2004 15:55[b/]:
ELKE britse rijder krijgt een bonus van B&H. Dus heeft ELKE britse rijder geld als back-up wat hij kan gebruiken bij onderhandeling met .
"Yo, Ed, als ik kom rije bij je krijg je van B&H 6 miljoen extra . Deal dude ?"
B&H heeft trouwens haar voorkeur uitgesproken voor McNish (2 dagen geleden).
dus:
*
*McNish (B&H)
*? Glock?
Ik zie eigenlijk niet wie er naast Heidfeld nog meer een grote kans maakt.
Heidfeld heeft nu tot 2 februari gekregen om z'n sponsoren te vinden anders is het over voor hem.
Misschien pikte Verstappen en co dit wel niet (weer verlenging deadline; spreekt geen vertrouwen uit).
quote:Jordan wil een slag m de arm houden in besprekingen dat is duidelijk. Anders had hij Heidveld al wel een vast contract gegeven.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:04 schreef -Hans- het volgende:
Het tijdelijke contract van Heidfeld is verlengd tot 2 februari, zijn contract zou t/m 25 januari doorlopen.
Jordan wil Heidfeld, dat is nu wel duidelijk.
quote:Ik denk dat ie Heidfeld beter vindt
Op dinsdag 27 januari 2004 16:04 schreef Deefje het volgende:
Ik haat die EJ, waarom Heidfeld wel en Jos niet. Jos heeft zelfs veel centen!
quote:Ja, Dat denk ik van wel.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:59 schreef Famas het volgende:jammer voor die Jos..maar ehh..is het nu definitief over en uit?
quote:Kun je nagaan dat zelfs dat eeuwige argument van de financiën dat Jos altijd aanhaalt blijkbaar toch niet echt op waarheid berust.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:04 schreef Deefje het volgende:
Ik haat die EJ, waarom Heidfeld wel en Jos niet. Jos heeft zelfs veel centen!
quote:Weer een indicatie! EJ wil gewoon Jos. Ook voor de centen. En als hij die deal binnenheeft, dan pas krijgt Heidveld een vast contract. Wat vinden jullie van deze theorie?
Jordan wil een slag m de arm houden in besprekingen dat is duidelijk. Anders had hij Heidveld al wel een vast contract gegeven.
EJ is nu aan zet, geeft hij Heidi een contract dan zit hij zonder geld.
Ik ben benieuwd of er een officiële reactie van EJ komt en hoe deze zal luiden.
quote:Dat gaat wel op. Anders had Heidfeld inmiddels al een contract.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:06 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Kun je nagaan dat zelfs dat eeuwige argument van de financiën dat Jos altijd aanhaalt blijkbaar toch niet echt op waarheid berust.
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen of al afgelopen is.
quote:en op deze manier nog even aankijken of B&H nog over de balk komt met een bulk geld (want die hebben nog steeds geen bedrag genoemd)
Op dinsdag 27 januari 2004 16:07 schreef Deefje het volgende:[..]
Weer een indicatie! EJ wil gewoon Jos. Ook voor de centen. En als hij die deal binnenheeft, dan pas krijgt Heidveld een vast contract. Wat vinden jullie van deze theorie?
F1-speculaas
Next!
Arie "junior" Luyendijk
* cyberbull has spoken
[edit]
op de trust site http://www.trust.nl/f1/ staat nog geen berichtgeving over dit voorval.......afwachten dus....ook al zegt de site van verstappen het wel, perridon heb grote vinger in de pap en er nog niks over gezegd...ik denk dat er nog steeds goede kansen zijn voor onze JOS!!!
[Dit bericht is gewijzigd door cyberbull op 27-01-2004 16:14]
Na uitvoerig telefonisch onderhoud tussen M.J.C.W. Perridon, C.E.O. Trust International B.V. en E. Jordan, teameigenaar Jordan F1 team heeft het team positief gereageerd op het voorstel. Jordan heeft telefonisch zijn woord gegeven" aldus Perridon. Hierbij is besloten dat gedurende de komende dagen het akkoord tussen beide partijen definitief afgerond zal worden. Dit betekent dat zodra de contracten uitgewerkt en getekend zijn, Jos Verstappen komend seizoen in de EJ14 op de grid zal verschijnen!
Was kennelijk niet veel waard. EJ had even de kleine regeltjes vergeten te vermelden.
quote:Dat is zeker waar
Op dinsdag 27 januari 2004 16:13 schreef gimme.shelter het volgende:
maar ook zonder Jos blijft er nog genoeg te genieten over!
quote:Ja, dat denk ik ook, die hebben nog niet laten weten hoeveel ze willen betalen als firman of mcnish naar jordan gaat. Eddie houdt gewoon zolang mogelijk de boot af.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:15 schreef Nevarc het volgende:
McNish komt bij Jordan rijden waarschijnlijk. Benson & Hedges willen dat McNish een stoeltje krijgt. Dat zijn de boosdoenders.
Zou lullig zijn als een dag voor de eerste GP B&H zegt, ja hey, als je mcnish had gepakt, dan hadden wij 18 miljoen neergelegd.
Dan baal je natuurlijk ook ![]()
Eddie wacht gewoon af tot het laatst denk ik en ik neem het hem nog nieteens kwalijk ook
Een moedige en correcte beslissing van het team Verstappen. Het is graag of niet. Niet dus.
Nu, DTM of Lemans met Racing for Holland????
quote:Waarom zijn dat de boosdoeners?
Op dinsdag 27 januari 2004 16:15 schreef Nevarc het volgende:
McNish komt bij Jordan rijden waarschijnlijk. Benson & Hedges willen dat McNish een stoeltje krijgt. Dat zijn de boosdoenders.
quote:En dus zal ik gewoon op 7 maart de wekker zetten en het gezeik van mijn dinnetje weer aan gaan horen
Op dinsdag 27 januari 2004 16:13 schreef gimme.shelter het volgende:
F1 kijken is leuker met een Nederlander erbij, maar ook zonder Jos blijft er nog genoeg te genieten over!
quote:Welkom terug op aarde.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:18 schreef kriele het volgende:
Het is over. Zie www.verstappen.nlEen moedige en correcte beslissing van het team Verstappen. Het is graag of niet. Niet dus.
quote:dat staat er al de hele tijd
Het is over. Zie www.verstappen.nlEen moedige en correcte beslissing van het team Verstappen. Het is graag of niet. Niet dus.
quote:OK..... JOH....... ff vergeten in het topic te kijken????
quote:Hoezo??
Op dinsdag 27 januari 2004 16:19 schreef -Hans- het volgende:[..]
Welkom terug op aarde.
quote:Omdat het nieuws wat jij nu meld al meer dan 2 uur geleden bekend is gemaakt.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:21 schreef kriele het volgende:[..]
Hoezo??
quote:of misschien heb heidfeld tegen eddie gezegt dattie zeer binnenkort hoort offie een nieuwe sponsor heeft en dat die meer neer gaat leggen dan Trust.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:18 schreef Nyrem het volgende:
De combinatie die op dit moment het meeste geld oplevert is: Verstappen & McNish.
Zou ook zomaar kunnen dat eddie daarom nog ff afhoudt, en heidfeld bij laat tekenen tot begin februari ![]()
Maar zoals al gezegd; allemaal speculaas.
Zou leuk zijn als ie rijdt, zou ook leuk zijn (de F1 in het algemeen dan) als ie niet rijdt
quote:Ok, ik zie het. Slacht me niet verder af.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:19 schreef Spooky4u het volgende:[..]
OK..... JOH....... ff vergeten in het topic te kijken????
quote:lol.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:22 schreef kriele het volgende:[..]
Ok, ik zie het. Slacht me niet verder af.
quote:Een lekker krielkipje is nooit verkeerd
Op dinsdag 27 januari 2004 16:22 schreef kriele het volgende:[..]
Ok, ik zie het. Slacht me niet verder af.
quote:Ach, ik ben een oude taaie krielkip van 31, dus die smaken niet meer. Hahaha!
Op dinsdag 27 januari 2004 16:24 schreef Spooky4u het volgende:[..]
Een lekker krielkipje is nooit verkeerd
![]()
quote:Ja dat zou kunnen. Het is alleen een levensgroot risico. Kan het einde van Jordan betekenen. Want Jordan heeft echt geld nodig.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:22 schreef vosss het volgende:[..]
of misschien heb heidfeld tegen eddie gezegt dattie zeer binnenkort hoort offie een nieuwe sponsor heeft en dat die meer neer gaat leggen dan Trust.
Zou ook zomaar kunnen dat eddie daarom nog ff afhoudt, en heidfeld bij laat tekenen tot begin februari
Maar zoals al gezegd; allemaal speculaas.
Ik zou zeggen pak dit jaar 2004 met McNish en V en als EJ zijnde het hele jaren opzoek naar investeringen....
quote:er is geen andere optie voor Jordan...
Op dinsdag 27 januari 2004 16:29 schreef kriele het volgende:
Ik ga ervanuit dat Nick het wordt. Op zich een goede rijder die zeker op het niveau Jos Verstappen zit.
never mind
[Dit bericht is gewijzigd door Dirty_Harry op 27-01-2004 16:43]
quote:Of nu Verstappen zich terugtrekt en Heidfeld geen geld heeft, gaat EJ naar B&H terug om extra geld te vragen voor nog een brit; Firman.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:30 schreef Nyrem het volgende:[..]
er is geen andere optie voor Jordan...
quote:Volg jij dit topic niet ofzo?
Op dinsdag 27 januari 2004 16:32 schreef Dirty_Harry het volgende:
Volgens jullie het nieuws neit ofzo....?
Tja dat blijkt maar weer.
quote:Dit is net zo lang doorgaan tot er handjeklap gebeurd hoor.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:32 schreef Dirty_Harry het volgende:
Volgens jullie het nieuws neit ofzo....?
quote:nog meer speculaas
Op dinsdag 27 januari 2004 16:41 schreef Nyrem het volgende:
Als je het bericht op de site van Verstappen goed leest, dan kan je concluderen dat het om het rijderscontract gaat en niet om het sponsorcontract.
Trust was toch ook met Christijan Albers aan het onderhandelen? Misschien gaat hij wel rijden ipv Jos!
Verstappen kan goed rijden, maar hij heeft in de 10 jaar dat hij in de F1 rijdt niks fatsoenlijks kunnen bereiken.
En dan kun je wel roepen dat hij slechte auto's heeft gehad, maar een echt goede coureur weet zichzelf omhoog te werken..
Jos is onderin blijven hangen, en is dus niet goed genoeg voor de F1..
jammer maar helaas
quote:Weer iemand die het begrijpt!
Op dinsdag 27 januari 2004 16:46 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
Volgens mij is dit gewoon grote bluf vanuit het Verstappen kamp vandaan. Dit is niet de eerste keer dat ze de media opzoeken om het een en ander bekend te maken. Waarschijnlijk gaat het om een miljoen meer of minder en zegt het verstappenkamp dan niet joh!! EJ voor het blok zetten en hopen dat hij alsnog voor de miljoenen gaat die trust en co in de aanbieding hebben.
Het zou me niks verbazen als morgen bekend wordt dat Jordan vanavond contact met Trust en co gehad heeft en dat ze weer verder zijn gegaan met onderhandelen.
That's F1
quote:De Luyendijkjes hoeven denk ik niet zo nodig naar de F1.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:11 schreef TimoBasso het volgende:
Doei Jos!Next!
Arie "junior" Luyendijk
quote:Dat zou dan wel schandalig zijn.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:41 schreef Nyrem het volgende:
Als je het bericht op de site van Verstappen goed leest, dan kan je concluderen dat het om het rijderscontract gaat en niet om het sponsorcontract.
quote:Ja, maar zo lees ik het. Dat verklaard ook waarom Perridon heeft gezegd dat het contract rond was en alleen Vermeulen nog moest onderhandelen met Jordan.
Op dinsdag 27 januari 2004 17:23 schreef J_Wasserpief het volgende:[..]
Dat zou dan wel schandalig zijn.
Ik vind dat verstappen nog wel het een en ander verplicht is aan z'n fans en als het bij jordan zou stuklopen op het rijderscontract kan ie daar wel eens heel veel fans mee verliezen die gewoon jos willen zien rijden, klaar.
Heidfeld zonder geld?
Of kiezen voor een flut line-up Firman en McNish (met extra geld B&H)?
Of nu toch maar een beetje water-bij-de-wijn doen en kiezen voor McNish en Verstappen?
Glock als derde rijder.
quote:Als Jos niet rijdt heeft hij ook niks te makken, dus ik denk niet dat hij veel te lachen heeft
Op dinsdag 27 januari 2004 17:29 schreef Midioot het volgende:
Zou Rothengatter nu stiekem in zijn vuistje lachen ?
quote:Als Jordan Heidfeld echt had willen hebben had hij hem allang gecontracteerd. Ook hij weet dat Heidfeld gewoon niet aan sponsorgeld kan komen.
Op dinsdag 27 januari 2004 17:28 schreef Nyrem het volgende:[..]
Heidfeld zonder geld?
Of kiezen voor een flut line-up Firman en McNish (met extra geld B&H)?
Of nu toch maar een beetje water-bij-de-wijn doen en kiezen voor McNish en Verstappen?
Glock als derde rijder.
quote:Kan zijn maar ik weet toch zeker dat ie zich zwaar gepasseerd heeft gevoeld door Perridon.
Op dinsdag 27 januari 2004 17:31 schreef TheGHunter het volgende:
Als Jos niet rijdt heeft hij ook niks te makken, dus ik denk niet dat hij veel te lachen heeft
quote:Hij moet dan wel.
Op dinsdag 27 januari 2004 17:33 schreef TheGHunter het volgende:[..]
Als Jordan Heidfeld echt had willen hebben had hij hem allang gecontracteerd. Ook hij weet dat Heidfeld gewoon niet aan sponsorgeld kan komen.
Ik denk dat als Jos niet gaan rijden daar dat dan Firman (heeft nog een 2-jarig contract bij Jordan) en McNish (B&H) terechtkomen.
quote:Perridon heeft niks verprutst.
Op dinsdag 27 januari 2004 17:34 schreef Midioot het volgende:[..]
Kan zijn maar ik weet toch zeker dat ie zich zwaar gepasseerd heeft gevoeld door Perridon.
Als die eikel het nu verprutst heeft voor Jos met zijn gebral, zeker dit, zeker dat, dan grrrrrrr
quote:Hoe dan ook, ik baal als een stekker..........SHITZOOI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op dinsdag 27 januari 2004 17:35 schreef Nyrem het volgende:
Perridon heeft niks verprutst.
Als Perridon/Meurmans er niet was geweest dan had Jos al in 2002 aan de kant gestaan.
quote:It ain't over till the fat lady sings....
Op dinsdag 27 januari 2004 17:39 schreef Midioot het volgende:[..]
Hoe dan ook, ik baal als een stekker..........SHITZOOI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Mee eens...maar ja, we wachten maar af... Nu kunnen de speculaties weer es beginnen....HELP!
Op dinsdag 27 januari 2004 17:35 schreef Nyrem het volgende:[..]
Perridon heeft niks verprutst.
Als Perridon/Meurmans er niet was geweest dan had Jos al in 2002 aan de kant gestaan.
quote:Ik heb Jordan inmiddels ook al via e-mail mijn ongenoegen doen voelen (heel kinderachtig, ja ik weet het
Op dinsdag 27 januari 2004 17:39 schreef Nyrem het volgende:
It ain't over till the fat lady sings....
In de F1 is nooit iets zeker, maar ik heb dus echt geen vertrouwen meer ![]()
Ik hoopte echt toen ik mijn peecee zojuist aanzette te kunnen lezen dat alles rond zou zijn, en dan krijg je dit voor je kiezen
quote:
Onderhandelingen Verstappen-Jordan afgebroken(27 januari 2004) Na uitvoerige bestudering van alle betrokken contracten is er vanuit de sponsors en het management van Jos Verstappen hedenochtend besloten om de gaande onderhandelingen met het Jordan team af te breken. De contractpunten zoals gepresenteerd door Jordan geven te weinig vertrouwen voor een succesvolle samenwerking in het komend seizoen, aldus de verklaring.
Jos Verstappen reageert als volgt op de ontwikkelingen tot dusver: "we hebben allemaal ons uiterste best gedaan om tot overeenstemming te komen. Echter op dit moment heeft dooronderhandelen geen zin. Nogmaals wil ik benadrukken dat we een fantastische groep van mensen om ons heen hebben. Zeker Michel Perridon van Trust heeft zich volledig en vol overgave ingezet voor een positieve uitkomst. We hebben de onderhandelingen stopgezet in goed onderling overleg en met support van alle betrokken sponsors."
De reactie van Michel Perridon: "wij, als sponsor van Jos, hebben volledige steun aan Jos gegeven en blijven dit doen. Het is duidelijk dat alle partijen in deze een goede basis moeten hebben voor een sportief succesvol seizoen, dit was in deze niet het geval."
bron: www.verstappen.nl
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:48 schreef Midioot het volgende:[..]
Ik heb Jordan inmiddels ook al via e-mail mijn ongenoegen doen voelen (heel kinderachtig, ja ik weet het
)
In de F1 is nooit iets zeker, maar ik heb dus echt geen vertrouwen meer
Ik hoopte echt toen ik mijn peecee zojuist aanzette te kunnen lezen dat alles rond zou zijn, en dan krijg je dit voor je kiezen
Post ff wat je verstuurd hebt.
quote:Wat heb je dan eigenlijk gestuurd naar hem?
Op dinsdag 27 januari 2004 17:48 schreef Midioot het volgende:[..]
Ik heb Jordan inmiddels ook al via e-mail mijn ongenoegen doen voelen (heel kinderachtig, ja ik weet het
)
quote:ik snap zijn wens ook niet zo goed, dat ie tenkoste vanalles F1 wil rijden bij hopeloze teams. Ik hoop ook dat het nu definitief niet meer doorgaat bij Jordan.
Op dinsdag 27 januari 2004 17:47 schreef Aars_Koek het volgende:
Denk dat josje nu ver is uitgekakt wat Formule 1 betreft.
Dus het zou tactiek kunnen zijn van het Verstappen kamp, maar het is wel een gevaarlijke tactiek.
quote:huub is nog steeds de man die bepaald wat er gebeurd.
Op dinsdag 27 januari 2004 17:29 schreef Midioot het volgende:
Zou Rothengatter nu stiekem in zijn vuistje lachen ?
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:49 schreef Najra het volgende:
Post ff wat je verstuurd hebt.
Idiots
I hope your fucking team goes bankrupt.
Have fun in 2004 when you try to defead
the Minardi team.
LOSERS !!!!!!!!!!!!!
quote:Ik weet dat EJ Huub niet mag maar ik weet niet precies waarom, weet jij dat ?
Op dinsdag 27 januari 2004 17:59 schreef J_Wasserpief het volgende:ik neem aan dat jullie allemaal dat verhaal kennen over de onderhandelingen tussen huud en jordan, een jaar of 9 geleden.
quote:Sorry maar dit is wel extreem zielig hoor
Op dinsdag 27 januari 2004 17:59 schreef Midioot het volgende:[..]
![]()
![]()
sorry kon me niet meer inhouden
Zou wat zijn als het daluk door mijn mail niet doorgaat
Kank misschien beter verhuizen.Idiots
the Minardi team.LOSERS !!!!!!!!!!!!!
Jordan krijgt weer een goede indruk van de Verstappen fans met waarschijnlijk een paar honderd van dit soort reacties.
quote:Nou sorry hoor, maar dat spelletje van EJ ben ik nu onderhand ook wel aardig zat aan het worden.
Op dinsdag 27 januari 2004 18:01 schreef StrayDog het volgende:
Sorry maar dit is wel extreem zielig hoor
quote:Ja, effe kort, want ik moet gaan sporten
Op dinsdag 27 januari 2004 18:00 schreef Midioot het volgende:[..]
Ik weet dat EJ Huub niet mag maar ik weet niet precies waarom, weet jij dat ?
In die tijd onderhandelde jos (lees: huub) met jordan over een contract, ze waren bijna zover en er was nog wat onenigheid over het salaris.
Jordan laat huub en jos een contract zien met daarop een salaris van 500.000 gulden. Hij zegt; ik ben effe telefoneren, denk er effe over na, ik ben zo terug. Een tijdje later komt ie terug, huub en jos zijn verdwenen, het contract ligt er nog, maar huub heeft met z'n pen een "0" achter het bedrag geschreven...
quote:Als het zo is gegaan dan is het echt wel een goeie grap
Op dinsdag 27 januari 2004 18:05 schreef J_Wasserpief het volgende:
Ja, effe kort, want ik moet gaan sporten:
In die tijd onderhandelde jos (lees: huub) met jordan over een contract, ze waren bijna zover en er was nog wat onenigheid over het salaris.
Jordan laat huub en jos een contract zien met daarop een salaris van 500.000 gulden. Hij zegt; ik ben effe telefoneren, denk er effe over na, ik ben zo terug. Een tijdje later komt ie terug, huub en jos zijn verdwenen, het contract ligt er nog, maar huub heeft met z'n pen een "0" achter het bedrag geschreven...
Ik weet alleen dat EJ er nog steeds niet om kan lachen, misschien wil ie Jos wel terug pakken/pesten ???
Oud zeer ?
quote:Bron?
Op dinsdag 27 januari 2004 18:05 schreef J_Wasserpief het volgende:[..]
Ja, effe kort, want ik moet gaan sporten
:
quote:Wat wil je hiermee zeggen?
Op dinsdag 27 januari 2004 18:51 schreef sebaz het volgende:
De FOK F1 manager post maar alles wat los en vast zit.
Ook erg veel onwaarheden.
Ik geloof alleen maar RTL GP en Jordan GP
quote:Precies.
Op dinsdag 27 januari 2004 18:01 schreef StrayDog het volgende:[..]
Sorry maar dit is wel extreem zielig hoor
Jordan krijgt weer een goede indruk van de Verstappen fans met waarschijnlijk een paar honderd van dit soort reacties.
Dat doet z'n zaak echt goed.
Verstappen wat nu?
Jos Verstappen heeft dinsdagochtend zelf de deur dichtgegooid naar een plek op de grid in Melbourne op 7 maart. Er zitten te veel haken en ogen aan het contract met Jordan en in overleg met sponsor Trust zijn de onderhandelingen afgebroken. F1-minnend Nederland treurt terecht. Net als in 2002 staat er geen Nederlander op de grid bij de start van het seizoen.
De Limburger zegt op zijn website dat hij geen vertrouwen in een succesvolle samenwerking heeft gedurende het seizoen. Nu is vertrouwen een ruim begrip, maar het schijnt dat Jordan er financieel toch slechter aan toe is, dan algemeen verondersteld. Natuurlijk zijn er berichten dat de teams meer geld krijgen van Bernie en dat het rijden van een 18e Grand Prix ook weer wat extra miljoenen in het laatje zou brengen.
Zij blijken een druppel op een gloeiende plaat. Net als de miljoenen van Verstappen. Deze heeft Jordan hard nodig om te overleven. Een situatie die Verstappen en zijn sponsors vorig jaar bij Minardi reeds hebben ervaren. En niet nog een keer willen meemaken. Jordan kon geen garantie geven dat het dit seizoen kan afmaken, waarbij het team zelfs niet wilde beloven dat het meer dan drie races zou rijden. Dit was onacceptabel voor Verstappen.
Jordan zal het seizoen echt wel afmaken. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Maar ten koste van wat? Vorig seizoen verongelukte Ralph Firman al zwaar omdat de achtervleugel van de EJ13 afbrak. Materiaalmoeheid. Een gevecht met Minardi om de plaatsen 17 tot en met 20 lijkt het hoogst haalbare. Zonder perspectief houdt Michel Perridon de centjes liever op zak, heeft hij al eens gezegd. Dan neemt Jos Verstappen gewoon op de reservebank plaats en wacht hij af tot hij kan invallen.
En die kansen komen er. De druk op Christian Klien in de tweede Jaguar is groot en Jaguar heeft een reputatie dat het niet bang is tussentijds een (jonge) rijder te vervangen. Peter Sauber schijnt bovendien niet zon grote fan van Felipe Massa te zijn, maar moet de kleine Braziliaan in zijn team opnemen als onderdeel van de overeenkomst met Ferrari. Ook Massa mag niet opzichtig falen. Verstappen heeft al eens op het punt gestaan om bij Sauber in te vallen.
Hij zal ontbreken op de grid in Australië, maar dat betekent niet dat het Formule 1-jaar 2004 zonder de Limburger voorbij zal gaan.
Rtl.grandprix
Dan kan ik het goed begrijpen.
quote:Heel volwassen...
Op dinsdag 27 januari 2004 17:59 schreef Midioot het volgende:[..]
![]()
![]()
sorry kon me niet meer inhouden
Zou wat zijn als het daluk door mijn mail niet doorgaat
Kank misschien beter verhuizen.Idiots
the Minardi team.LOSERS !!!!!!!!!!!!!
Spelfout maakt het er ook niet beter op
* financiële positie Jordan;
* clausule dat Verstappen ontslagen kon worden ná bv 2 races;
Daar tegenover de hoeveelheid geld Verstappen inbrengt, is dat onacceptabel.
quote:Hmmm ja maar Badoër is ervaren en 3e rijder nu bij Ferrari.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:12 schreef kriele het volgende:
Maar stel dat Massa inderdaad tegenvalt en eruit wordt gepleurd. Dan denk ik dat Ferrari het niet wil hebben dat jos daar zomaar gaat rijden. Ik denk dat zij dan eerder een Badoer naar voren schuiven. Dat is Jos al eens eerder overkomen toen Sauber Jos wilde hebben, maar dit niet mocht van Ferrari.
Maar we moeten natuurlijk niet op de zaken vooruit lopen. Misschien rijdt Massa wel de sterren van de hemel.
quote:Best kans dat Verstappen wel in de Sauber van dit jaar past, Fisico is 1, 72 meter lang en Jos Verstappen is 1,74 meter lang. (Massa = 1,66)
Op dinsdag 27 januari 2004 19:12 schreef kriele het volgende:
Maar stel dat Massa inderdaad tegenvalt en eruit wordt gepleurd. Dan denk ik dat Ferrari het niet wil hebben dat jos daar zomaar gaat rijden. Ik denk dat zij dan eerder een Badoer naar voren schuiven. Dat is Jos al eens eerder overkomen toen Sauber Jos wilde hebben, maar dit niet mocht van Ferrari.
Maar we moeten natuurlijk niet op de zaken vooruit lopen. Misschien rijdt Massa wel de sterren van de hemel.
Ik hoop niet dat Jordan failliet gaat, ondanks wat er vandaag is gebeurt.
quote:Volgens mij wordt er al gesproken om Fisi en Massa evt. in een Ferrari te laten testen, en Badoer in een Sauber op de vrijdag... heb het vermoeden dat wanneer er iets met Massa gebeurt ook idd eerst Badoer naar voren geschoven wordt.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:23 schreef Nyrem het volgende:[..]
Hmmm ja maar Badoër is ervaren en 3e rijder nu bij Ferrari.
Sauber vond het sponsorbedrag van Verstappen wel erg aantrekkelijk, alleen wilde Ferrari Massa in de auto.
Misschien als Massa tegenvalt, kan het zo zijn dat Ferrari (met invloed van Schumi??) misschien wel akkoord gaat om de rest van het seizoen Verstappen te laten rijden.
quote:Tja als je dit leest:
Op dinsdag 27 januari 2004 19:40 schreef Truck het volgende:[..]
Volgens mij wordt er al gesproken om Fisi en Massa evt. in een Ferrari te laten testen, en Badoer in een Sauber op de vrijdag... heb het vermoeden dat wanneer er iets met Massa gebeurt ook idd eerst Badoer naar voren geschoven wordt.
En die kansen komen er. De druk op Christian Klien in de tweede Jaguar is groot en Jaguar heeft een reputatie dat het niet bang is tussentijds een (jonge) rijder te vervangen. Peter Sauber schijnt bovendien niet zon grote fan van Felipe Massa te zijn, maar moet de kleine Braziliaan in zijn team opnemen als onderdeel van de overeenkomst met Ferrari. Ook Massa mag niet opzichtig falen.
RTLGP
quote:Volgens mij leeft ie nog altijd hoor
Vorig seizoen verongelukte Ralph Firman al zwaar omdat de achtervleugel van de EJ13 afbrak. Materiaalmoeheid
Anyway, of Jos er nu bij is in Melbourne of niet, dit gaat sowieso een leuk seizoen worden!
quote:Jos heeft nooit op het punt gestaan om bij Sauber in te vallen. Zijdelings is geinformeerd naar zijn beschikbaarheid als reserverijder (niet eens testrijder want de tests zijn voorbehouden aan de racerijders) maar toen Jos niet paste was dat snel van de baan (woordspeling). Voor 2003 kwam Jos al helemaal niet in de picture.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:49 schreef Nyrem het volgende:[..]
Tja als je dit leest:
En die kansen komen er. De druk op Christian Klien in de tweede Jaguar is groot en Jaguar heeft een reputatie dat het niet bang is tussentijds een (jonge) rijder te vervangen. Peter Sauber schijnt bovendien niet zon grote fan van Felipe Massa te zijn, maar moet de kleine Braziliaan in zijn team opnemen als onderdeel van de overeenkomst met Ferrari. Ook Massa mag niet opzichtig falen.
RTLGP
Voorts is het flauwekul om te veronderstellen dat Peter Sauber geen fan is van Massa. Dat is hij misschien niet, maar Sauber heeft eind 2002 enkel de ervarenheid van Frentzen verkozen boven Massa met het idee dat Massa zich verder kan ontwikkelen bij Ferrari. Dat heeft Massa gedaan en kennelijk tot tevredenheid. Zou dat anders zijn, dan had Ferrari ook wel afscheid genomen van Felipe en zeker niet gelobbied voor zijn zitje bij Sauber. Bovendien zit Massa daar dus niet vrijblijvend, maar onder het toeziend oog van Maranello.
Wat Klien betreft kunnen we kort zijn. Klien is op zijn eigen merites gekozen en ook al zal hij tegenvallen, dan nog moet er erg veel gebeuren wil Jaguar dan Jos Verstappen als eerste overwegen. Dan zullen ze eerder Marc Gene bij Williams losweken. Die ziet zijn opvolgers (Pizzonia, Piquet jr en Rosberg jr) al in de verte verschijnen.
Wel tekenend dat dit soort berichten ons nu al moeten bereiken. Jos is bijna 32, moet bijkans smeken om een zitje, zelfs met 6 miljoen is nog niks zomaar rond, maar hij staat bij ieder team bovenaan de lijst om eventueel in te vallen. Jaja, theoretische beschikbaarheid is niet hetzelfde als beschikbaarheid.
quote:ja heel fijn, goed opgemerkt van jou zeg, ik zeg zelf al dat het kinderachtig is, ben gewoon teleurgesteld, had anders gehoopt.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:17 schreef Archeodude het volgende:
Heel volwassen...Ben benieuwd wat voor bericht je terug zal krijgen...
Spelfout maakt het er ook niet beter op
Ik vind de F1 er niet spannender op worden zonder Nederlander, tis gewoon erg jammer.
Trust heeft wel een hoop gratis reklame voor zichzelf gegenereerd
quote:Ja. Die ene Nederlander maakt een wereld van verschil.
Op dinsdag 27 januari 2004 21:24 schreef Midioot het volgende:[..]
...
Ik vind de F1 er niet spannender op worden zonder Nederlander, tis gewoon erg jammer.
quote:Voor mij wel ja
Op dinsdag 27 januari 2004 21:27 schreef sooty het volgende:
Ja. Die ene Nederlander maakt een wereld van verschil.
- Jos eist contract
- EJ geeft mondeling ja, en zegt het contract in de loop van de week te bespreken en te maken
- EJ zet voorwaarden eronder
- Jos bevallen de voorwaarden niet
- EJ blijft vast houden dat de sponsor 2 jaar moet meegaan, hij 1 jaar waarvan misschien maar een paar races
- Jos denkt fuck you en loopt weg (nu)
-EJ heeft het geld nodig, en versoepeld voorwaarden. Jos mag rijden het hele jaar en de sponsor valt nog over te praten
Is dit niet gewoon een spelletje in de onderhandelingen waar jos meer macht naar zich probeert te trekken?
quote:Blijkbaar.
Op dinsdag 27 januari 2004 21:31 schreef Midioot het volgende:[..]
Voor mij wel ja
Ik las trouwens ergens op internet dat Jos een zak geld ter grootte van $15,000,000.00 meebrengt. Waarom hapt niemand toe ?
Vorig seizoen reed Verstappen bij Minardi en daar was het overleven, een 2de seizoen op rij het zelfde meemaken zag het management van Verstappen wellicht niet zitten. EN men heeft dan ook de onderhandelingen met het team gestaakt. Jordan zou er zelfs zo slecht voor staan, dat het niet kon garanderen dat Verstappen meer als 3 races zou kunnen rijden.
En mocht Jordan het jaar wel kunnen volmaken dan zal het samen met Minardi moeten strijden voor de laatste plaatsen. Zonder enig perspectief op goede resultaten wil Michel Perridon geen geld investeren. En ongelijk kunnen we de baas van Trust daar niet in geven.
Jos Verstappen zal dus komend seizoen moeten plaatsnemen op de reservenbank.
Pieter Werbrouck
f1 club
quote:Voor 15 mln mag hij wel 17x per jaar in mijn auto komen rijden hoor
Op dinsdag 27 januari 2004 21:40 schreef sooty het volgende:[..]
Blijkbaar.
Ik las trouwens ergens op internet dat Jos een zak geld ter grootte van $15,000,000.00 meebrengt. Waarom hapt niemand toe ?
quote:Ook in de mijne.
Op dinsdag 27 januari 2004 21:47 schreef TheGHunter het volgende:[..]
Voor 15 mln mag hij wel 17x per jaar in mijn auto komen rijden hoor
Het wordt tijd dat Jos, en met name zijn fans, die hier wel weer en masse overheen zullen vallen, de realiteit inziet.
Don't shoot me. I'm just the messenger with an ugly message.
quote:Dat weet verstappen pas sinds een paar dagen?
Op dinsdag 27 januari 2004 21:46 schreef Nyrem het volgende:
Jordan kon geen garanties geven
[ 27 januari - 21:19 ]
De reden waarom Jos Verstappen niet naar Jordan zou trekken, moeten we zoeken in de financiele toestand van het team met de gele wagens.Vorig seizoen reed Verstappen bij Minardi en daar was het overleven, een 2de seizoen op rij het zelfde meemaken zag het management van Verstappen wellicht niet zitten. EN men heeft dan ook de onderhandelingen met het team gestaakt. Jordan zou er zelfs zo slecht voor staan, dat het niet kon garanderen dat Verstappen meer als 3 races zou kunnen rijden.
En mocht Jordan het jaar wel kunnen volmaken dan zal het samen met Minardi moeten strijden voor de laatste plaatsen. Zonder enig perspectief op goede resultaten wil Michel Perridon geen geld investeren. En ongelijk kunnen we de baas van Trust daar niet in geven.
Pieter Werbrouck
f1 club
quote:Ja idd
Op dinsdag 27 januari 2004 22:02 schreef -Jean- het volgende:
Dat weet verstappen pas sinds een paar dagen?
Wat zijn ze in hemelsnaam dan in Engeland al die tijd wezen doen met zijn allen ?
Pure tijdsverspilling
maar wat ik denk is gewoon dat Jos niet de 1e rijder voor Jordan zou worden maar Heidfeld en dat Ons Jos daar geen genoegen mee nam!!
Dan begrijp ik het heel erg goed... ondanks alle reacties kan ik me niet voorstellen dat er een andere reden is! Die Eddie Jordan moet gewoon duidelijkheid geven aan Jos zodat hij echt the Boss is!!
maarja
ik heb toch een vermoeden dat dit niet het einde van de onderhandelingen zijn! Pas aan het begin van de 1e race durf ik te zeggen of de onderhandelingen echt gestopt zijn!!
Beter gaat Jos alsnog maar dan wel met betere contractsvoorwaarden! Want Jos is echt nog niet uitgerangeerd integendeel zelfs!!
Ik denk dat Jos de F1 nog heel wat te bieden heeft!!
Afwachten dan maar!!
Greetz
quote:Het zou zomaar kunnen, want ik geloof ook niet dat Jos en de zijne vandaag pas inzien dat Jordan gewoon het 1 na slechtste team is op papier dan...
Is dit niet gewoon een spelletje in de onderhandelingen waar jos meer macht naar zich probeert te trekken?
Anyway, gewoon weer afwachten dus
quote:Als je dat snel bekend maakt, dan ben je niet echt aantrekkelijk voor potentiële sponsoren.
Op dinsdag 27 januari 2004 22:02 schreef -Jean- het volgende:[..]
Dat weet verstappen pas sinds een paar dagen?
ps: Allard Kalf schat dat de kans 50% dat Verstappen alsnog naar Jordan gaat (NOS langs de Lijn)
Het sponsorgedeelte zal wel rond zijn. Kaartjes voor sponsorbezoeken en exposure op de auto.. Maar ik zou Jos groot gelijk geven als ie het risico loopt na 2 races aan de kant gezet te worden
quote:Tja, onder het motto: "Altijd 50% kans; óf hij gaat wel, óf hij gaat niet" zeker
Op dinsdag 27 januari 2004 22:44 schreef Nyrem het volgende:[..]
ps: Allard Kalf schat dat de kans 50% dat Verstappen alsnog naar Jordan gaat (NOS langs de Lijn)
quote:WAT EEN BULLSHIT!
Op dinsdag 27 januari 2004 21:46 schreef Nyrem het volgende:
Jordan kon geen garanties geven
De reden waarom Jos Verstappen niet naar Jordan zou trekken, moeten we zoeken in de financiele toestand van het team met de gele wagens.
Vorig seizoen reed Verstappen bij Minardi en daar was het overleven, een 2de seizoen op rij het zelfde meemaken zag het management van Verstappen wellicht niet zitten. EN men heeft dan ook de onderhandelingen met het team gestaakt. Jordan zou er zelfs zo slecht voor staan, dat het niet kon garanderen dat Verstappen meer als 3 races zou kunnen rijden.En mocht Jordan het jaar wel kunnen volmaken dan zal het samen met Minardi moeten strijden voor de laatste plaatsen. Zonder enig perspectief op goede resultaten wil Michel Perridon geen geld investeren. En ongelijk kunnen we de baas van Trust daar niet in geven.
Pieter Werbrouck
f1 club
Wat hier nu staat is dat het fout is gegaan met het sponsor contract. Dit is dus niet het geval.
Het is fout gegaanmet het rijderscontract!
Lees nu maar eens goed op verstappen.nl
En geloof me, ze zijn echt nog wel in onderhandeling.
Formule I: Eddie Jordan zet Verstappen in wachtkamer
Ivo Op den Camp
rotterdam - Het management en de sponsors van Jos Verstappen hebben dinsdag besloten de onderhandelingen met teambaas Eddie Jordan abrupt te beëindigen. Wat door geldschieter Michel Perridon vrijdag nog als een overeenkomst werd bestempeld, blijkt een monster zonder waarde. De Formule 1-toekomst van Jos Verstappen is daardoor op de tocht komen te staan. Of is het slechts een machtsspelletje met Eddie Jordan als de man die Jos Verstappen straks uit de hoge hoed tovert?
'Wie betaalt, die bepaalt'. Het is de lijfspreuk van Michel Perridon, de Rotterdamse zakenman die het in een paar jaar tijd met zijn computerbedrijf Trust schopte tot multimiljonair. De vele poen heeft hem een gevoel van onaantastbaarheid gegeven, iets wat hij nadrukkelijk etaleert en hem tot een blaaskaak heeft vermomd die meent de wetten te kunnen voorschrijven.
Meestal gaat die vlieger ook op. Behalve in de Formule 1. Perridon was het die de Formule 1-loopbaan van Jos Verstappen vorig jaar redde door een flinke som geld te betalen voor een zitje bij Minardi. Het leverde Perridon veel publiciteit en - naar eigen zeggen - ook heel veel geld op. Hij kwam erdoor in de waan dat in de Formule 1 alles te koop is voor poen. In de meest kapitalistische aller sporten is dat de grootste misvatting die bestaat. In de Formule 1 heeft namelijk slechts een handjevol mensen het voor het zeggen. Eerst en vooral Bernie Ecclestone, de dictatoriale opperbaas van het racecircus. Daarnaast zijn dat de tien teambazen, die uiteindelijk bepalen wie in welke bolide mag rijden.
Perridon heeft de macht van één van die teambazen, Eddie Jordan in kwestie, schromelijk onderschat. Niet gehinderd door enige kennis van zaken smeet Perridon eerst Huub Rothengatter op de keien. De man die er keer op keer in slaagde in alle rust Verstappen aan een Formule 1-contract te helpen, kon er in de ogen van Perridon niets van. Rothengatter werd verweten dat Verstappen een te hoog salaris opstreek, geld dat uiteraard (deels) afkomstig is van de sponsors. Alsof er iets mis is met een manager die voor zijn werkgever - Verstappen in dit geval - een goede deal afsluit.
Achtergrond
Rothengatter hield zich na de terechtwijzing van Perridon wijselijk op de achtergrond om Verstappen niet in een lastig parket te brengen, maar zag de ondernemer vervolgens de ene fout na de andere begaan. De eerste daad van Perridon was definitief breken met Minardi. Een zet die met klaterend applaus begroet werd door Eddie Jordan, die vanaf dat moment het enige nog beschikbare plekje voor Verstappen voorhanden had.
De actie van Perridon plaatste Jordan in een voortreffelijke onderhandelingspositie, eentje waarbij van de tegenpartij enige nederigheid en beleefdheid verwacht mag worden. Vooral ook omdat het in de Formule 1 evident is dat teambazen de dienst uitmaken. Zij beslissen wie er in de auto mag stappen én bepalen ook op welk moment dat nieuws wereldkundig wordt gemaakt. Eenvoudige wetten die aan Perridon niet waren besteed. In zijn onbedwingbare drang naar publiciteit repte Perridon in de media over ultimatums, liet weten dat zaken beklonken waren en vertelde afgelopen vrijdag de wereld dat híj - Michel Perridon - Jos Verstappen het stoeltje bij Jordan had bezorgd. Op een moment dat er weliswaar een mondelinge toezegging was, maar nog niets getekend.
Eddie Jordan heeft de door Perridon gecreëerde mediahype (terwijl er radiostilte was afgesproken) ongetwijfeld tandenknarsend tot zich genomen en prompt besloten dit niet over zijn kant te laten gaan. En dus schotelde Jordan gisteren het Verstappen-kamp een contract voor dat flink afweek van eerdere afspraken. Louter en alleen om duidelijk te maken wie het in deze kwestie voor het zeggen heeft. Jordan bereikte prompt zijn doel: Perridon moet een figuurlijke knieval maken voor de Ier en zwijgt plotseling als het graf.
Jordan heeft met zijn actie van gisteren de soap rond Verstappen een halt toegeroepen en tot een normaal rollenspel teruggebracht. En dus is er nu eindelijk een klimaat geschapen waarin op normale wijze onderhandeld kan worden. Niemand moet er dan ook vreemd van opkijken als binnenkort door Eddie Jordan wereldkundig wordt gemaakt dat Jos Verstappen een van zijn twee rijders is. Want dat Jordan de coureur Jos Verstappen met daaraan gekoppeld een aanzienlijke som geld nog altijd graag wil hebben, staat buiten kijf. Maar niet tegen elke prijs!
Kijk ook eens naar die Jordan met zijn constante verzinsels van belachelijke eisen in het contract en gedweep met coureurs die helemaal geen geld meebrengen. Net of die vent niets te verwijten valt.
[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 28-01-2004 09:46]
quote:
Eddie Jordan heeft geen respect voor Jos Verstappen
Eddie Jordan heeft geen respect voor Jos Verstappen, dat is de conclusie die voorlopig getrokken kan worden nadat de onderhandelingen door Verstappen zelf zijn afgebroken. Jordan wilde Verstappen een prestatiecontract aanbieden.In dit contract zou onder andere staan dat als Verstappen slecht zou presteren, Eddie Jordan hem zou kunnen vervangen. Opzich niet vreemd, maar wel als je weet dat Jordan ook heeft gezegd dat hij geen garantie kan geven om het seizoen uit te rijden, zelfs niet voor 3 races.
Tel hierbij op het karakter van de Ier en wetende dat er in de Formule 1 aan elke regel in het contract een draai gegeven kan worden, zou het zomaar kunnen dat Jordan geld nodig heeft en Verstappen hiervoor ernaast zou zetten zodat zijn team kan overleven.
Echter houden Har Muermans, Michel Perridon en Raymond Vermeulen de deur op een kier. We laten zoals gebruikelijk het woord over aan Michel Perridon:"Het is in onze ogen een onaardig en eenzijdig contract. Jos heeft het gevoel dat hij alleen welkom is, omdat er een hoop geld beschikbaar is. Nergens blijkt waardering voor zijn kwaliteiten en zijn ervaring. Jos zegt terecht: dan ga ik niet rijden."
Raymond Vermeulen:"Onze conclusie nu is dat er geen basis is om met elkaar in zee te gaan. Op dit moment komen we er niet uit. Dat kan veranderen, maar dat ligt niet aan ons. De hele sfeer is een bepaalde richting uitgegaan. Als je een overeenkomst wilt sluiten, dan moet je beiden het gevoel hebben dat je wat aan elkaar hebt. Dat gevoel hebben we niet meer en dan kunnen we beter stoppen."
Zo lijkt dit voor de fans van Verstappen één van de langste winters ooit te gaan worden. Het lijkt er echter niet op dat de onderhandelingen op korte termijn opnieuw zullen beginnen.
Verstappen deel 15. Finisch verder dan ooit
Dit was echter niet het enige slechte punt aan het contract dat Jordan op tafel heeft gelegd, al wil Muermans daar verder geen concrete uitspraken over doen: "Nee, dat doe ik liever niet. Kijk het is ook nog niet gelopen. Ik vind dat er nu maar eerst even rust moet komen en dan komt de rest vanzelf denk ik." Hiermee suggereert hij dus dat er nog een hele kleine kans is dat er alsnog een contract getekend wordt.
Dit contract leek in eerste instantie natuurlijk de beste optie voor beide partijen. Jordan heeft veel geld nodig om niet verder af te zakken en misschien zelfs te verdwijnen. Verstappen heeft een redelijk groot sponsorbedrag, al is de 12 miljoen die genoemd wordt volgens Muermans te hoog. En Verstappen heeft bewezen in staat te zijn goede races te kunnen rijden.
De vraag luidt dan al snel, wie moet dan wel in de Jordan gaan rijden en heeft diegene dan ook meer geld dan Jos? Enkele namen op dit lijstje zijn Alan McNish, Nick Heidfeld en Ralph Firman.
Muermans besluit het interview verder met de conclusie dat het nog niet helemaal uitgesloten is dat er volgend jaar toch een Nederlander op de grid in Melbourne staat.
Ik snap niks van dit stukje.
quote:Hier ben ik het dus niet mee eens.
Op woensdag 28 januari 2004 09:45 schreef Najra het volgende:
Schrijver Ivo op den Camp, dan weet ik genoeg. Het is weer typisch Nederlands om zonder de preciese situatie te kennen eerst de eigen mensen helemaal tot op de grond toe af te branden. Ik geef dan die Perridon groot gelijk dat hij er volgend jaar mee kapt. Hij stopt er miljoenen in maar moet wel rustig op de achtergrond blijven en zijn mond houden? Bovendien de meeste kritiek is volgens mij nog gebaseerd op een persoonlijk afkeer voor de persoon ook nog.Kijk ook eens naar die Jordan met zijn constante verzinsels van belachelijke eisen in het contract en gedweep met coureurs die helemaal geen geld meebrengen. Net of die vent niets te verwijten valt.
Wat zijn nu de alternatieven voor Jordan? En welk geld nemen die rijders mee?
quote:Alternatieven voor Jordan zijn er genioeg hoor, misschien wat minder geld, en anders gewoon alternatief Verstappen.
Op woensdag 28 januari 2004 10:31 schreef Libris het volgende:
Werkt Jordan zichzelf ook niet een beetje in de nesten? Ze kunnen die ca 10 miljoen van 'het Nederlandse kamp' goed gebruiken.Wat zijn nu de alternatieven voor Jordan? En welk geld nemen die rijders mee?
laat gewoon zien dat hij de baas is.
quote:Er is dus meer aan de hand dan we denken!!!!
Jos Verstappen heeft dinsdagochtend zelf de deur dichtgegooid naar een plek op de grid in Melbourne op 7 maart. Er zitten te veel haken en ogen aan het contract met Jordan en in overleg met sponsor Trust zijn de onderhandelingen afgebroken. F1-minnend Nederland treurt terecht. Net als in 2002 staat er geen Nederlander op de grid bij de start van het seizoen.De Limburger zegt op zijn website dat hij geen vertrouwen in een succesvolle samenwerking heeft gedurende het seizoen. Nu is vertrouwen een ruim begrip, maar het schijnt dat Jordan er financieel toch slechter aan toe is, dan algemeen verondersteld. Natuurlijk zijn er berichten dat de teams meer geld krijgen van Bernie en dat het rijden van een 18e Grand Prix ook weer wat extra miljoenen in het laatje zou brengen.
Zij blijken een druppel op een gloeiende plaat. Net als de miljoenen van Verstappen. Deze heeft Jordan hard nodig om te overleven. Een situatie die Verstappen en zijn sponsors vorig jaar bij Minardi reeds hebben ervaren. En niet nog een keer willen meemaken. Jordan kon geen garantie geven dat het dit seizoen kan afmaken, waarbij het team zelfs niet wilde beloven dat het meer dan drie races zou rijden. Dit was onacceptabel voor Verstappen.
Jordan zal het seizoen echt wel afmaken. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Maar ten koste van wat? Vorig seizoen crashte Ralph Firman al zwaar omdat de achtervleugel van de EJ13 afbrak. Materiaalmoeheid. Een gevecht met Minardi om de plaatsen 17 tot en met 20 lijkt het hoogst haalbare. Zonder perspectief houdt Michel Perridon de centjes liever op zak, heeft hij al eens gezegd. Dan neemt Jos Verstappen gewoon op de reservebank plaats en wacht hij af tot hij kan invallen.
En die kansen komen er. De druk op Christian Klien in de tweede Jaguar is groot en Jaguar heeft een reputatie dat het niet bang is tussentijds een (jonge) rijder te vervangen. Peter Sauber schijnt bovendien niet zon grote fan van Felipe Massa te zijn, maar moet de kleine Braziliaan in zijn team opnemen als onderdeel van de overeenkomst met Ferrari. Ook Massa mag niet opzichtig falen. Verstappen heeft al eens op het punt gestaan om bij Sauber in te vallen.
Hij zal ontbreken op de grid in Australië, maar dat betekent niet dat het Formule 1-jaar 2004 zonder de Limburger voorbij zal gaan.
quote:Sorry, ik geloof het niet.
Op woensdag 28 januari 2004 11:25 schreef Deefje het volgende:[..]
Er is dus meer aan de hand dan we denken!!!!
quote:Klopt wel hoor, daarbij genomen dat het een slecht rijderscontract was. Trekt men zich terug.
Op woensdag 28 januari 2004 07:53 schreef Spooky4u het volgende:[..]
WAT EEN BULLSHIT!
Wat hier nu staat is dat het fout is gegaan met het sponsor contract. Dit is dus niet het geval.
Het is fout gegaanmet het rijderscontract!
Lees nu maar eens goed op verstappen.nl
En geloof me, ze zijn echt nog wel in onderhandeling.
quote:Wat dacht je van Dieter Mateschitz van Red Bull
Op woensdag 28 januari 2004 10:27 schreef Spooky4u het volgende:[..]
Hier ben ik het dus niet mee eens.
Ken jij de naam van de topman van HP, of de topman van Marlboro?
Ken jij de persoon die achter de sponsoring zit van Panasonic?
Ik niet. Die blijven op de achtergrond en krijgen waarvoor ze betalen. publiciteit op de baan en een x aantal vipkaarten.
Perridon is inderdaad gewoon te mediageil, en ik vind het helemaal niet verkeerd wat hij probeert (lees: manager spelen van Verstappen) maar andere managers zijn ook niet zulke schreeuwers.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 08:58 schreef Apehaar het volgende:
Mooi stukje. Dus er is nog hoop? Perridom kan gewoon geen zaken
doen met zijn grote mond.
quote:Precies.
Op woensdag 28 januari 2004 09:45 schreef Najra het volgende:
Schrijver Ivo op den Camp, dan weet ik genoeg. Het is weer typisch Nederlands om zonder de preciese situatie te kennen eerst de eigen mensen helemaal tot op de grond toe af te branden. Ik geef dan die Perridon groot gelijk dat hij er volgend jaar mee kapt. Hij stopt er miljoenen in maar moet wel rustig op de achtergrond blijven en zijn mond houden? Bovendien de meeste kritiek is volgens mij nog gebaseerd op een persoonlijk afkeer voor de persoon ook nog.Kijk ook eens naar die Jordan met zijn constante verzinsels van belachelijke eisen in het contract en gedweep met coureurs die helemaal geen geld meebrengen. Net of die vent niets te verwijten valt.
Nee, Perridon is gewoon een new kid in town. Een nieuwe manier, die waarschijnlijk ook de ogen zal openen van andere sponsoren betreft de F1.
quote:.....en dat mag niet?
Op woensdag 28 januari 2004 10:27 schreef Spooky4u het volgende:
Perridon is inderdaad gewoon te mediageil, en ik vind het helemaal niet verkeerd wat hij probeert (lees: manager spelen van Verstappen) maar andere managers zijn ook niet zulke schreeuwers.
Perridon is geen manager van Verstappen.
Normale formule 1 managers zorgen niet voor sponsorcontracten maar voor rijderscontracten.
In geval van Verstappen is het alleen nog mogelijk met een klap geld en dus zal dat eerst rond moeten zijn.
In dit geval heeft Perridon het eerst voor het zeggen (samen met de overige sponsoren).
Tja en hij heeft gewoon dit karakter; daarnaast kent hij ook de verhalen van Eddie Jordan.
Dus, beter zaken zoveel mogelijk in de openheid brengen.
quote:Als dat zo was dan was er allang een officiële reactie geweest van Jordan.
Op woensdag 28 januari 2004 10:38 schreef Spooky4u het volgende:[..]
Alternatieven voor Jordan zijn er genioeg hoor, misschien wat minder geld, en anders gewoon alternatief Verstappen.
laat gewoon zien dat hij de baas is.
quote:Dan tellen die toch nog een paar miljoentjes neer om Eddie over te halen
SBS 6 is niet blij met het stuklopen van de onderhandelingen tussen Formule 1-renstal Jordan en Jos Verstappen.De televisiezender telde vele miljoenen neer voor de rechten om het racespektakel uit te mogen zenden. Maar zonder de Nederlandse coureur scheelt dat een hoop kijkers.
De fans van Jos Verstappen zullen nu niet of in mindere mate naar de uitzendingen gaan kijken. Daarnaast zouden adverteerdes als Halfords hun advertentiebestedingen exclusief bij SBS 6 neerleggen als Verstappen naar Jordan zou gaan.
quote:RTL-plus is/was ook sponsor van Schumacher.
Op woensdag 28 januari 2004 12:20 schreef vosss het volgende:[..]
Dan tellen die toch nog een paar miljoentjes neer om Eddie over te halen
quote:Zou zomaar kunnen.
Op woensdag 28 januari 2004 12:20 schreef vosss het volgende:[..]
Dan tellen die toch nog een paar miljoentjes neer om Eddie over te halen
Ook al is er (voorlopig) geen deal tussen Jordan en Verstappen, dan nog mag Perridon niet klagen over de massale publiciteit die zijn bedrijf de afgelopen weken heeft gekregen. De jongste dagen was Perridon de enige spreekbuis geworden in de soap.
In de Nederlandse kranten vanmorgen noemt Perridon het voorstel van Jordan "onaardig en eenzijdig". Perridon vindt ook dat "er zoveel clausules in zaten dat het Verstappen-kamp en zijn advocaten geen zin hebben in weer een Arrows-effect."
Het voorstel bevatte naar verluidt een prestatieclausule: wie niet presteert, gaat eruit. Met zo'n clausule haal je natuurlijk het paard van Troje binnen. En dan worden onderhandelingen aartsmoeilijk.
Welk scenario had Jordan in zijn hoofd voor Verstappen? Jos er na een race of 3 uitgooien wegens onvoldoende en dan met de Nederlandse centen Heidfeld binnenhalen? Wordt Timo Glock nu de melkkoe? De jonge Duitser zou 15 miljoen euro zwaar zijn ...
http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=11245
Als Glock echt 15mil euro had, dan was Glock allang bekend gemaakt.
quote:Ik denk dat je de invloed van Verstappen dan toch echt iets overschat.. Alsof Jordan straks failliet gaat omdat alle Nederlandse fans het team niet steunen, ofzo (het gaat hem alleen om het geld van de sponsoren voor Verstappen, niet om de skills van Verstappen zelf).. Het zal Jordan verder een grote rotzorg zijn hoe het beeld is als hij Verstappen niet als rijder aanneemt, aangezien hij dan niets meer te maken heeft met Nederlandse fans..
Op woensdag 28 januari 2004 12:05 schreef Nyrem het volgende:Want alle berichten in de media doet op dit moment Jordan meer kwaad dan Verstappen.
Dat maakt allemaal niet uit als Jordan straks Verstappen bekend maakt als rijder.
Bovendien, dreigementen van het kamp van Verstappen. Ik krijg ineens een Walkinshaw flashback.. Eerst genaaid worden en dan met hangende pootjes terugkomen om vervolgens nog een keer genaaid te worden als een goedkope hoerenloper aan de theemsweg.
quote:Dat denk ik toch ook, want dat laat EJ zeker niet schieten.
Als Glock echt 15mil euro had, dan was Glock allang bekend gemaakt.
Ik denk dat EJ de clausules uit het contract haalt want hij heeft de centen van Jos te hard nodig! Uiteindelijk rijdt Jos dan toch bij Jordan!
quote:Je begrijpt het verkeerd. Ik bedoel alle berichten in de media doet Jordan meer kwaad dan Verstappen.
Op woensdag 28 januari 2004 12:29 schreef Dentist het volgende:[..]
Ik denk dat je de invloed van Verstappen dan toch echt iets overschat.. Alsof Jordan straks failliet gaat omdat alle Nederlandse fans het team niet steunen, ofzo
quote:Je dacht dat dit alleen te volgen is in de nederlandse media??
Het zal Jordan verder een grote rotzorg zijn hoe het beeld is als hij Verstappen niet als rijder aanneemt, aangezien hij dan niets meer te maken heeft met Nederlandse fans..
quote:Je snapt er weinig van.
Bovendien, dreigementen van het kamp van Verstappen. Ik krijg ineens een Walkinshaw flashback.. Eerst genaaid worden en dan met hangende pootjes terugkomen om vervolgens nog een keer genaaid te worden als een goedkope hoerenloper aan de theemsweg.
quote:In de F1 zijn er twee werelden, die van het zakendoen en die van de media. De laatste tijd blijkt steeds duidelijker dat die twee toch tamelijk los van elkaar staan. Als je dat ontkent, dan vergeet je kennelijk alle bijna-conctracten van Verstappen bij Ferrari, Sauber, Jordan (paar jaar terug), etc, etc. De media schrijft wat ze wil schrijven. Ondertussen worden er gewoon zaken gedaan.
Op woensdag 28 januari 2004 12:36 schreef Nyrem het volgende:[..]
Je begrijpt het verkeerd. Ik bedoel alle berichten in de media doet Jordan meer kwaad dan Verstappen.
Dit kan ook voor een probleem zorgen qua nieuwe sponsoren.
Het doet je reputatie geen goed als team.
quote:Het hele gelul rond Verstappen en de dreigementen van het team en het te vroeg doorbreken van de radiostilte. Dat is, zeker gezien de zwaarte die eraan toegekend wordt, zeker alleen zo erg in de NL media. Dat komt omdat we als NL graag een nederlander in de F1 zien en we dus aan kant kiezen. De buitenlandse media richt zich meer op de vraag : "Wie kunnen er bij Jordan komen?" ipv de vraag "Rijd Jos volgend jaar bij Jordan?" Dat is een levensgroot verschil.
Je dacht dat dit alleen te volgen is in de nederlandse media??
quote:Want? Is Verstappen niet 2x genaaid door Walkinshaw? Was die 2e keer niet te voorkomen geweest. Was hij niet een ezel die zich 2x aan dezelfde steen (nog grotere steen dan EJ) stootte? Onderbouw je argument even, want met een dooddoener scoor je niet echt. Om even in je eigen argumentatie te blijven : Puh! Je snapt er zelf weinig van!
Je snapt er weinig van.
quote:Contacten bij Honda? HAHAHA
Op woensdag 28 januari 2004 14:00 schreef rubbereend het volgende:
Nu Verstappen in de wachtkamer zit en misschien al voorzichtig een jaartje vooruit moet kijken lijkt t me handig als ie Jaguar en BAR warm houdt, een van die twee teams raakt waarschijnlik een rijder kwijt aan Williams volgend seizoen, Webber of Button (als die een goed zeizoen rijdt lijkt hij me een kandidaat).
Voor BAR kan hij zijn contacten bij Honda misschien gebruiken
quote:nou dan maakt ie ze maar, ik vind dat hij nog wat te goed van ze heeft
Op woensdag 28 januari 2004 14:22 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Contacten bij Honda? HAHAHA
Die heeft hij niet. Anders hadden ze hem allang geholpen.
quote:Jos heeft niks tegoed van honda. Honda heeft hem na hun F1 projekt gewoon netjes betaald en daarmee was de kous af.
Op woensdag 28 januari 2004 14:24 schreef rubbereend het volgende:[..]
nou dan maakt ie ze maar, ik vind dat hij nog wat te goed van ze heeft
quote:ze hebben hem binnegehaald met het vooruitzicht van een jaar testen en dan rijden
Op woensdag 28 januari 2004 14:28 schreef kriele het volgende:[..]
Jos heeft niks tegoed van honda. Honda heeft hem na hun F1 projekt gewoon netjes betaald en daarmee was de kous af.
quote:Dat ging dus niet door, waarna Honda Jos keurig netjes heeft uitbetaald.
Op woensdag 28 januari 2004 14:29 schreef rubbereend het volgende:[..]
ze hebben hem binnegehaald met het vooruitzicht van een jaar testen en dan rijden
quote:dat klopt maar toch vind ik dat ze iets extra's mogen doen
Op woensdag 28 januari 2004 14:31 schreef kriele het volgende:[..]
Dat ging dus niet door, waarna Honda Jos keurig netjes heeft uitbetaald.
ps. Met de "Befteling" als sponsor. Zal toch wel flink wat centen opleveren!
Orange nieuwe sponsor van Jos en zal binnenkort worden gepresenteerd als rijder van Jordan!!!
ps. Komt van verstappen.nl (forum). Ik vraag me af hoe diegene op deze onzin komt. Weet iemand hier iets van?
quote:Tja, dat vind jij. Maar ik denk niet dat er bij Honda zo over denken.
Op woensdag 28 januari 2004 14:35 schreef rubbereend het volgende:[..]
dat klopt maar toch vind ik dat ze iets extra's mogen doen
maar als Jos helemaal geen contacten meer heeft binnen Honda is dat ook niet echt handig
Jos heeft ooit nog eens getest bij Jordan-Honda, toen het zo rommelde met Damon Hill. Die test had Honda geregeld.
quote:Dat staat er bij. Van iemand van de spinchat die familie bij Trust heeft.
Op woensdag 28 januari 2004 14:57 schreef Deefje het volgende:
ok allemaal. Goed nieuws:Orange nieuwe sponsor van Jos en zal binnenkort worden gepresenteerd als rijder van Jordan!!!
ps. Komt van verstappen.nl (forum). Ik vraag me af hoe diegene op deze onzin komt. Weet iemand hier iets van?
quote:Het ziet er nog goed uit dus!
MUERMANS :: JORDAN-DEAL NOG STEEDS MOGELIJKVoor de fans van Jos Verstappen gaat 27 januari 2004 nou niet bepaald als feestdag de boeken in. Rond half twee in de middag verscheen het bericht van de afgebroken Jordan-onderhandelingen op de site van de Limburgse coureur. Later die dag vroegen wij Verstappen-sponsor Har Muermans om een reactie, maar gek genoeg leek deze allerminst aangeslagen door de ontwikkelingen van die dag.
Muermans vertelde rond het middaguur op de hoogte gesteld te zijn van het afkappen van de deal. Zelf was hij namelijk niet direct betrokken bij de besprekingen. Muermans: Nee dat heb ik zelf niet gedaan, dat heeft Michel Perridon gedaan.
Dat Eddie Jordan bij de contractonderhandelingen ineens met een prestatieclausule (als Jos slecht rijdt, vliegt hij eruit) op de proppen kwam, wilde Muermans wel bevestigen. Maar er waren ook nog wat andere dingen in het contract, vervolgt hij.
Wat die andere dingen dan precies waren, wilde de Limburgse vastgoedhandelaar echter niet loslaten. Muermans: Nee, dat doe ik liever niet. Kijk het is ook nog niet gelopen. Ik vind dat er nu maar eerst even rust moet komen en dan komt de rest vanzelf denk ik.
Daarmee doelt de voormalige Minardi-sponsor op een mogelijke nieuwe poging Verstappen bij Jordan onder te brengen, als Jordan maar bereid is in te binden. Muermans: Wie weet, dat zou mogelijk kunnen zijn. En: Misschien ziet het er begin volgende week allemaal weer anders uit. Waarmee hij de Verstappen-fans weer wat hoop geeft.
Overigens zal Har Muermans Verstappen uiteraard blijven steunen, ook als hij besluit bij een ander team in te stappen. Dat moeten we dan gewoon bekijken. Er zijn nog wel wat opties, testrijden bijvoorbeeld, geeft Muermans vervolgens aan. Op de vraag of de eerder genoemde 12 miljoen euro sponsoring bij de Jordan-deal klopt, antwoordt hij overigens dat we dan toch echt aan een lager bedrag moeten denken.
Maar we mogen dus concluderen dat het niet uitgesloten is dat Jos Verstappen komend seizoen alsnog in een Jordan rijdt? Precies, antwoordt de aimabele Limburger.
quote:Het Verstappenforum is een voorbeeld van hoe het niet moet. Nee, dan is het Christijan Albers forum toch een stuk beter en netter.
Op woensdag 28 januari 2004 14:58 schreef Najra het volgende:[..]
Dat staat er bij. Van iemand van de spinchat die familie bij Trust heeft.
Daaronder staat ook de enige juiste reactie. Weer iemand die denkt dat de mensen op het forum het niveau van een aardappel hebben.
quote:Inderdaad.. wat ziet het er goed uit man! een stap voorwaarts!
Op woensdag 28 januari 2004 14:59 schreef Deefje het volgende:
Raceplanet.net:
MUERMANS :: JORDAN-DEAL NOG STEEDS MOGELIJK[..]
Het ziet er nog goed uit dus!
quote:Jazeker, weer een stapje voorwaarts. Ondertussen kunnen we al een wereldreis maken van al die stapjes!
Inderdaad.. wat ziet het er goed uit man! een stap voorwaarts!![]()
quote:Uhm waar zie je mij het Verstappen forum afkraken?
Op woensdag 28 januari 2004 15:00 schreef kriele het volgende:[..]
Het Verstappenforum is een voorbeeld van hoe het niet moet. Nee, dan is het Christijan Albers forum toch een stuk beter en netter.
quote:Koos
Op woensdag 28 januari 2004 16:33 schreef Koos_26 het volgende:
Wat voor baggercoureur is Jos eigenlijk als Perridon wel van die troep als Trustcamera's weet te verkopen, maar geen Jos Verstappen?![]()
![]()
STFU!
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:33 schreef Koos_26 het volgende:
Wat voor baggercoureur is Jos eigenlijk als Perridon wel van die troep als Trustcamera's weet te verkopen, maar geen Jos Verstappen?![]()
![]()
quote:Albers: (sinds: 2002)
Op woensdag 28 januari 2004 15:00 schreef kriele het volgende:[..]
Het Verstappenforum is een voorbeeld van hoe het niet moet. Nee, dan is het Christijan Albers forum toch een stuk beter en netter.
Verstappen:(sinds 1997)
Totaal aantal pageviews tot nu toe 59260236
Drukste dag tot nu toe 23 januari 2004
Pageviews 310558
Jammer dat het kennelijk nog niet zo lonkt dat forum van Albers.
quote:Ja daar las ik het ook.
Op woensdag 28 januari 2004 14:57 schreef Deefje het volgende:
ok allemaal. Goed nieuws:Orange nieuwe sponsor van Jos en zal binnenkort worden gepresenteerd als rijder van Jordan!!!
?
Orange
Halfords
Meurmans
Trust
SBS
lijkt me interessant voor een formule 1 team....
quote:Welkom op DutchDevil.nl
Op woensdag 28 januari 2004 17:50 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ja daar las ik het ook.
Was deze site niet de bron: http://www.dutchdevil.nl/?
....
-Team DutchDevil.nl-

quote:lol
Op woensdag 28 januari 2004 20:23 schreef Najra het volgende:
[afbeelding]
quote:
[afbeelding]
quote:meer dan dat als jij in zo'n car gaat zitten
Op woensdag 28 januari 2004 20:57 schreef DigiAce het volgende:
Gaaaap, haalt ie ooit wel eens een finish ???
quote:Ja, wel eens. Meestal als laatste. Het komt niet vaak voor dat degenen die in de eindstand achter Verstappen staan de finish rijdend hebben bereikt.
Op woensdag 28 januari 2004 20:57 schreef DigiAce het volgende:
Gaaaap, haalt ie ooit wel eens een finish ???
quote:Ja... maar dat is vrijwel altijd zo met Minardi's. Wie er ook in rijdt.
Op woensdag 28 januari 2004 22:14 schreef Argento het volgende:[..]
Ja, wel eens. Meestal als laatste. Het komt niet vaak voor dat degenen die in de eindstand achter Verstappen staan de finish rijdend hebben bereikt.
quote:
[afbeelding]
quote:[offtopic]
Op woensdag 28 januari 2004 23:16 schreef Dromer het volgende:[..]
Ja... maar dat is vrijwel altijd zo met Minardi's. Wie er ook in rijdt.
Jos Verstappen en Eddie Jordan zijn komend seizoen tot elkaar veroordeeld. Tenminste, als de Nederlander écht Formule 1 wil rijden. Dat is een regelrecht gevolg van het besluit van hoofdsponsor Michel Perridon om Verstappens manager Huub Rothengatter aan de kant te zetten.
De expert - Formule 1
Huub deed in de ogen van hoofdsponsor Perridon alles in eigen belang en niet in het belang van Jos. Ik ben overigens nog steeds van mening dat Verstappen zonder Rothengatter nooit een meter in de Formule 1 had gereden, maar dat terzijde.
De onderhandelingen tussen Perridon en de teambaas zijn op zijn zachtst gezegd wonderlijk verlopen. Perridon en zijn medesponsor Har Muermans hebben een budget, een ervaren coureur en een groot publicitair belang.
Eddie Jordan arriveert in Dordrecht, per helikopter, om te praten over een contract. Mooi vervoermiddel trouwens voor een teambaas die te weinig geld heeft. Perridon neemt geen blad voor de mond en laat weten dat Minardi geen optie meer is. Daardoor zijn alle beschikbare plaatsen weg en wordt het voor Jordan wel heel makkelijk eisen te stellen.
Na e-mails over en weer wordt Perridon ongedurig en zet de zaak onder druk. Hij stelt Jordan een ultimatum. En nog één. Dat was natuurlijk niet zo slim. Jordan zal zich alleen maar sterker voelen. Uiteindelijk komen ze er uit en is de zaak tussen Trust en Jordan beklonken.
Nu moeten alleen Verstappen en Jordan het nog even eens worden over een rijderscontract. Natuurlijk zal Jordan zeggen dat Jos een fantastische aanwinst is voor het team. Dat is hij namelijk ook. Allereerst neemt hij veel geld mee en ten tweede heeft Verstappen ervaring in de F1. Alleen: Jordan wil geen of te weinig geld betalen aan de Limburger.
Bovendien staan er ook nog andere clausules in het contract die volgens Verstappen onacceptabel zijn. Zoals de voorwaarde dat Verstappen, als hij geen resultaat boekt, eventueel vervangen kan worden. Maar wat is resultaat? Dat zul je toch moeten afmeten aan je teamgenoot, nietwaar? Als Jos dus net als zijn teamgenoot weet te presteren, is er niks aan de hand.
Perridon en Co zeggen tevens dat uit het aanbod te weing respect blijkt voor de rijder Jos Verstappen. Vaak staat dat voor: er wordt niet genoeg betaald. Als Jos een beter salaris wil, zal Jordan zeggen: ga dat dan maar bij Trust halen. Maar is dat wel verstandig? Laten we eerlijk zijn: als Jos dit jaar niet rijdt, is de kans levensgroot dat zijn F1-carrière over is. Het is voor Jos dus wel heel belangrijk dat hij in Melbourne aan de start staat.
Verstappen zou kunnen overwegen met minder geld genoegen te nemen. Ik weet niet om welke bedragen het gaat. Vorig jaar kreeg Jos volgens zeggen 30 procent van het sponsorgeld dat hij inbracht bij Minardi. Als hij dat nu weer wil, dan blijft er bijvoorbeeld van $7,5 miljoen ingebracht sponsorgeld maar $5 miljoen over voor Jordan. Daar zit de Ierse teambaas niet op te wachten.
Beide partijen spelen dus hardball. Vroeger ging dat trouwens ook zo, alleen wist de pers het toen niet. Huub Rothengatter is namelijk een kei in niks loslaten. Er is naar mijn mening weinig aan de hand. Als het Jos Verstappen echt ernst is met zijn F1-carrière, dan rijdt hij dit jaar gewoon voor Jordan. Neem echter in het vervolg even les bij Rothengatter: niks zeggen totdat de deal is gedaan - net zoals Eddie Jordan doet. No comment.
Allard Kalff
bron ad.nl
quote:dat dacht ik ook ja
Op donderdag 29 januari 2004 09:15 schreef _Administr8or_ het volgende:
Dat van die clausule klopt, maar volgens mij hoefthelemaal niks te betalen aan Jos?
Trust en Muermans zouden toch het salaris van Jos betalen?
quote:Allard zit er een keer niet ver vanaf denk ik. Vraag me alleen af of het klopt van de sponsorbedragen en %%%
Op donderdag 29 januari 2004 09:15 schreef _Administr8or_ het volgende:
Dat van die clausule klopt, maar volgens mij hoefthelemaal niks te betalen aan Jos?
Trust en Muermans zouden toch het salaris van Jos betalen?
Als er een prestatiecontract ligt zou ik voor al die miljoenen ook niet tekenen.
quote:
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door ballou op 29-01-2004 10:26]
quote:Daar ben ik ook benieuwd naar.
Op donderdag 29 januari 2004 10:16 schreef ballou het volgende:
Vanochtend hoorde ik op 538 dat ze daat niuews hadden over Jos. Kon helaas niet in de auto blijven wachten op het nieuws. Zijn er hier mensen die gehoord hebben wat ze te melden hadden?
quote:geen nieuws hier: http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlands
Vanochtend hoorde ik op 538 dat ze daat niuews hadden over Jos. Kon helaas niet in de auto blijven wachten op het nieuws. Zijn er hier mensen die gehoord hebben wat ze te melden hadden?
ofja, wel nieuws, maar niet over Jos
quote:Als je van immitaties houdt, moet je het zeker luisteren!
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:23 schreef Deefje het volgende:[..]
Als je van immitaties houdt, moet je het zeker luisteren!
quote:
Jordan: In 2004 vrijwel zeker één britse coureurUiteindelijk laat Eddie Jordan dan toch iets van zich horen met betrekking tot de Jordan 'line-up' van 2004. Nog steeds is er geen reactie op de onderhandelingen tussen het Verstappen-kamp en de renstal van de Ier, maar wel liet Jordan doorschemeren dat het komende seizoenwaarschijnlijk tenminste één Britse coureur de kleuren van zijn team zal gaan verdedigen.
Jordan F1 is het enige team dat voor komend seizoen nog plaatsen vrij heeft. Het is dan ook logisch dat er meer potentiële kandidaten zijn dan dat er stoeltjes beschikbaar zijn. Hoewel er uit de berichtgevingen mag worden aangenomen dat de optie Verstappen uitgesloten is, heeft Jordan het geld van een sponsor als bijvoorbeeld Trust toch hard nodig.
De belangrijkste factor in komende onderhandelingen, met welke coureur dan ook, lijkt daarom het financiële plaatje te worden. Bekend is dat Verstappen een grote zak geld mee zal nemen, mocht de Limburger er alsnog onderdak vinden. Grote kans hierop is echter niet aanwezig. Gisteren verklaarde Michel Perridon nog dat er sprake is van een vertrouwensbreuk, wat geen basis is voor een lange en goede samenwerking.
Vooralsnog weigert het gele team hier dus op te reageren. Vandaag verklaarde Eddie Jordan verschillende kandidaten te hebben voor zijn team, allen van Britse bodem. Een sluw spel? Of misschien wel de laatste kans om zijn team levend te houden. Voorwaarde voor de mogelijke Britse coureurs is dat ook zij een persoonlijk sponsorpakket meenemen. Belangrijker nog: Jordan kan er haast zeker van zijn dat Benson & Hedges aanblijft als hoofdsponsor wanneer een Britse coureur wordt aangesteld.
Drie Britse coureurs staan op het lijstje van de Ier. Ralph Firman is één van de kandidaten. Vorig seizoen reed Firman ook al voor Jordan en deed dit gezien de mogelijkheden naar behoren. Daarnaast zijn ook Allan McNish en Justin Wilson nog in de race voor het stoeltje.
Feit is dat er bij Jordan nog niets zeker is. De huidige financiële situatie geeft geen vooruitzichten op een succesvol seizoen. Nick Heidfeld is met zijn getekende voorcontract ook nog lang niet zeker van een vaste plaats voor 2004. Verstappen mag hopen op een verbeterde aanbieding van Jordan en de Britse coureurs zullen onderling moeten uitvechten wie het meeste recht heeft op de andere plek.
quote:Dat idee heb ik dus ook, ik denk ook dat dit bericht meer naar buiten is gegaan om alle speculaties op te doen houden, het werd veel te veel via de media gespeeld. Hoop dat EJ volgende week Jos aankondigt als 1e rijder
Op donderdag 29 januari 2004 12:32 schreef Apehaar het volgende:
Volgens mij zijn de onderhandelingen van Jordan met Verstappen
gewoon door aan het gaan. Het is alleen maar de kant van Verstappen
die bericht gevingen geeft. Maar Jordan laat niks los. Voor mij een teken
dat er meer afspeelt dan wat we denken.
quote:Laten we dat dan maar hopen he!
Op donderdag 29 januari 2004 12:32 schreef Apehaar het volgende:
Volgens mij zijn de onderhandelingen van Jordan met Verstappen
gewoon door aan het gaan. Het is alleen maar de kant van Verstappen
die bericht gevingen geeft. Maar Jordan laat niks los. Voor mij een teken
dat er meer afspeelt dan wat we denken.
quote:Ow dat maakt niet. Dat zijn we nu onderhand wel gewend.
Op donderdag 29 januari 2004 13:08 schreef UFOtje het volgende:[..]
Laten we dat dan maar hopen he!
Je moet alleen opletten, dat je niet te positief gaat denken.
quote:Helemaal mee eens!
Op donderdag 29 januari 2004 11:56 schreef dewd het volgende:
Nou neem dan Mcnish maar, firman is gewoon ronduit slecht. En wilson ben ik ook niet zo van onder de indruk.
quote:Maar wel van Verstappen
Op donderdag 29 januari 2004 11:56 schreef dewd het volgende:
En wilson ben ik ook niet zo van onder de indruk.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:49 schreef Lionheaad het volgende:
Hij staat er nog niet op.....
Maar dit is het adres waar hij zou moeten komen....
http://radio538.nl/538/programmas/evers/index.jsp
[Dit bericht is gewijzigd door Jamming1974 op 29-01-2004 14:30]
quote:Kun jij mij nog zo een rijder aanwijzen die met een aftandse auto zo kan starten?
Op donderdag 29 januari 2004 14:21 schreef Furby het volgende:[..]
Maar wel van Verstappen
quote:Geinig fragment.
Op donderdag 29 januari 2004 14:22 schreef Jamming1974 het volgende:
Staat er nu wel op![]()
http://stream2.garnierprojects.com/media538/evers/20040129_josverstappen.wma
[..]
quote:Ach, het schijnt idd nog steeds mogelijk te zijn. Maar wat is er voor Jos nu te winnen bij Jordan??
Op donderdag 29 januari 2004 15:32 schreef Spooky4u het volgende:
kom ik weer.
JOS NAAR JORDAN
Ik zie meer overeenkomsten met minardi dan met een (sub)topteam.
quote:Het gaat er niet om wie er als eerste weg is, maar wie er als eerste aankomt
Op donderdag 29 januari 2004 14:30 schreef dewd het volgende:[..]
Kun jij mij nog zo een rijder aanwijzen die met een aftandse auto zo kan starten?
quote:Joh.....
Op donderdag 29 januari 2004 17:00 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Het gaat er niet om wie er als eerste weg is, maar wie er als eerste aankomt
Maar hij heeft nou niet echt een auto gehad waar hij eerste mee kan worden vind je wel.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:06 schreef dewd het volgende:[..]
Joh.....
Maar hij heeft nou niet echt een auto gehad waar hij eerste mee kan worden vind je wel.Toch een keer dezelfde als Schumi.
quote:Weet je wel zeker dat we t over dezelfde sport hebben
Op donderdag 29 januari 2004 14:30 schreef Furby het volgende:
Nou, Wilson bv.
quote:Dat weet ik wel zeker.
Op donderdag 29 januari 2004 17:14 schreef Furby het volgende:
Ik geloof dat Wilson in de Minardi betere starts had dan Joske. In ieder geval zeker wel een paar keer.
quote:whahahaha wie wil me ff opvegen
Op donderdag 29 januari 2004 14:22 schreef Jamming1974 het volgende:
Staat er nu wel op![]()
http://stream2.garnierprojects.com/media538/evers/20040129_josverstappen.wma
[..]
"dauwnfowce"
de clou is ook mooi
quote:Het verhaaltje is wel grappig ja, alleen de imitatie vind ik echt dramatisch slecht.
Op donderdag 29 januari 2004 17:22 schreef Elvislives het volgende:[..]
whahahaha wie wil me ff opvegen
"dauwnfowce"
de clou is ook mooi
quote:heuj
Op donderdag 29 januari 2004 08:50 schreef vosss het volgende:[..]
[offtopic]
hoi dromer
quote:Verstappen is financieel binnen.
Op donderdag 29 januari 2004 09:34 schreef twi het volgende:
Als Jos zoveel geld mee brengt dient 'ie gewoon het hele seizoen te rijden. Punt, klaar. Als het om salaris zou gaan, geef mij dan maar een andere Nederlander in de F1. Dat Jos 4 jaar terug weinig tot geen geld had, oke. Maar tegenwoordig moet 'ie toch wel een aardig gevulde bankrekening hebben.
quote:want?
Op donderdag 29 januari 2004 13:00 schreef Dentist het volgende:
begint nu een beetje genante vormen aan te nemen.
quote:Uh ja?
Op donderdag 29 januari 2004 14:21 schreef Furby het volgende:[..]
Maar wel van Verstappen
quote:Ja en kreeg 10 races en behaalde daarmee in z'n rookie jaar twee podiumplaatsen.
Op donderdag 29 januari 2004 17:08 schreef kriele het volgende:Toch een keer dezelfde als Schumi.
[..]
quote:Ja?
Op donderdag 29 januari 2004 17:16 schreef kriele het volgende:[..]
Dat weet ik wel zeker.
quote:Dat die auto rond Schumi was gemaakt en afgesteld stond wordt door niet veel mensen begrepen, waardoor hij wel degelijk afgerekent wordt op ze eerste races en kwalificaties toen die de benetton op soms wel hele lullige manieren in de grindbak zette. Jammer..
Op donderdag 29 januari 2004 18:48 schreef Nyrem het volgende:
Ja en kreeg 10 races en behaalde daarmee in z'n rookie jaar twee podiumplaatsen.
Met een auto die voor Schumacher gebouwd was.
tegen Ferrari's, McLaren en Williams....
Wist je trouwens dat je op meerdere posts kan replyen in 1 post
[Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 29-01-2004 19:35]
quote:Och, het getuigt een beetje van een naïviteit waar een kind van 4 trots op mag zijn.. Over and over again..
Op donderdag 29 januari 2004 18:45 schreef Nyrem het volgende:[..]
want?
quote:Daar klaagde Johnny Herbert anders ook niet over. Of die dude die hij juist weer verving (jj lehto ?)
Op donderdag 29 januari 2004 18:48 schreef Nyrem het volgende:Met een auto die voor Schumacher gebouwd was.

[Dit bericht is gewijzigd door Furby op 29-01-2004 19:39]
quote:JJ Lehto had ze nek al bijna gebroken bij een test in t voorseizoen en heeft amper gereden in die auto. Herbert reedt in 95 bij benetton, niet in 94.
Op donderdag 29 januari 2004 19:39 schreef Furby het volgende:
Daar klaagde Johnny Herbert anders ook niet over. Of die dude die hij juist weer verving (jj lehto ?)
quote:Na de GP van Europa moet Jos zijn plaats voor de laatste twee races van het seizoen afstaan aan de meer ervaren Johnny Herbert. De Engelsman was onder druk van de sponsors binnengehaald om de wereldtitel voor constructeurs te helpen veroveren. Het inzetten van Herbert bleek tevergeefs, de constructeurstitel ging naar Williams terwijl Schumacher de rijderstitel won.
Op donderdag 29 januari 2004 19:48 schreef Atreidez het volgende:
JJ Lehto had ze nek al bijna gebroken bij een test in t voorseizoen en heeft amper gereden in die auto. Herbert reedt in 95 bij benetton, niet in 94.
bron: www.verstappen.nl
quote:clausule: "mocht harvey overlijden krijg ik 10 miljoen?"
Op donderdag 29 januari 2004 18:44 schreef Nyrem het volgende:[..]
Verstappen is financieel binnen.
Hij heeft een klapper gemaakt toen de Honda deal niet door ging.
nee ff serieus, hoe zat dat?
quote:J.J. Lehto is een Fin. Die gasten klagen nog niet al moeten ze hun race met speedlimiter rijden, omdat het Michael's materiaal zou sparen. En Herbert heeft vanwege z'n Benneton periode een schijthekel aan Schumacher.
Op donderdag 29 januari 2004 19:39 schreef Furby het volgende:[..]
Daar klaagde Johnny Herbert anders ook niet over. Of die dude die hij juist weer verving (jj lehto ?)
Dus laten we vooral niet door discussieren over dat seizoen.
F1 survivor Jordan proves fast on his feet after team's trials and tribulations
By Kevin Garside
(Filed: 30/01/2004)
Benson and Hedges are about to be unveiled as title sponsors yet again and, saving best until last, Nick Heidfeld and Jos Verstappen announced as the drivers for next year.
Schiet mij maar lek hoor ![]()
Een artikel 30-1-2004 uit een de britse Telegraph
Snappen doe ik het niet meer (of juist wel?)
Nou, het zou nu al de stunt van het jaar zijn.
Nee, te mooi om waar te zijn.
Want het blijft nu verschrikkelijk stil vanuit het gehele Verstappen kamp. Mocht de deal echt afgeketst zijn dan zou er geen enkele reden zijn om zo stil te zijn. Toch?
Het is nu gewoon rustig wachten tot de deal bekend gemaakt wordt.
quote:Even wat andere stukjes op die site lezen, of het een beetje te vertrouwen is. Heb weinig hoop, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn.
Op vrijdag 30 januari 2004 07:40 schreef rblommers het volgende:
als ik me niet vergis is de telegraph een tabloid.... toch
quote:Hij had al een contract getekend. Maar Honda trok zich terug na het overlijden van Harvey.
Op donderdag 29 januari 2004 23:25 schreef Elvislives het volgende:[..]
clausule: "mocht harvey overlijden krijg ik 10 miljoen?"
nee ff serieus, hoe zat dat?
quote:nee
Op vrijdag 30 januari 2004 07:40 schreef rblommers het volgende:
als ik me niet vergis is de telegraph een tabloid.... toch
Naar aanleiding van de publicaties van de laatste tijd in de verschillende media, is de Telegraph naar het hoofdkantoor van Jordan te Silverstone getogen om daar de persoonlijke mening van Eddie Jordan te horen.
Aanleiding voor dit bezoek waren de uitlatingen van John Watson welke in de Sunday Mirror wist te melden dat Eddie het team beter kon verkopen en een stap terug moest doen als teambaas. De hele winter gonst het al van de geruchten rond de flamboyante Ier.
Na een verloren seizoen waarin het team alleen Minardi achter zich kon laten, en waarin Eddie Jordan door rechter Langley werd vernederd leek het erop dat het geluk ten einde was voor Jordan. Hij had hard gevochten om zijn team in de F1 te krijgen toen hij zijn bedrijf startte en overleefde de economische crisis dankzij giften van Bernie Ecclestone, maar volgens doomdenkers deed de rechtszaak tegen Vodafone Eddie de das om.
Niets is minder waar, Eddie bleef overeind ondanks het feit dat de rechter had gezegd dat zijn aanklacht op bijna alle punten vals was. "Het klopt dat de uitspraak niet echt gewenst was, 12 jaar geleden moest ik ook al vechten voor mijn bestaan, maar toen zat ik in een gehuurde ruimte en had niet eens een fatsoenlijke WC. Als ik toen verloren had was alles afgelopen geweest."
"Maar goed, ik heb verloren ja, maar er verliest altijd iemand bij een rechtszaak. Ik ben de grootste optimist die er rondloopt op deze aardbol, ik dacht niet dat we konden verliezen tot het te laat was. Ik had van het begin af aan moeten weten dat de rechter me niet mocht. Jordan draait nu eenmaal om menselijk begrip. Als je een rechter ziet in een totaal vreemde omgeving, met zijn pruik op en dat soort dingen, dan weet je niet wat zo iemand denkt. Ik had het gevoel dat ik niet tot hem doordrong."
"Maar je moet niet verbitterd zijn, ik ben er overheen, en ben verder gedaan met mijn normale zaken. Het enige dat me dwars ligt waren de harde opmerkingen van de rechter, welke onnodig en oneerlijk waren. Het mooie van een rechtszaak is dat het je volledige aandacht vraagt. Ik heb nog nooit zoveel uren besteed aan rondrennen en opgraven van gegevens. Het is dan ook je trots die opspeelt en de drang om te bewijzen dat iemand het fout heeft."
Het resultaat van alles volgens Eddie is dat de Jordan bolide nog nooit zoveel ontwikkeling heeft doorgemaakt als deze winter, dat er meer sponsoren zijn aangetrokken dan het jaar ervoor. Benson en Hedges staan op het punt om weer als hoofdsponsor bekend gemaakt te worden en, last but not least, Nick Heidfeld en Jos Verstappen als coureurs voor 2004.
"Wie is er nu de clown? We zullen het overleven, en goed ook. We gaan een verdomd goed jaar tegemoet. We krijgen een betere motor van Cosworth en een aantal zeer goede coureurs. Het is een gewoonte om over de problemen van Jordan te schrijven, maar we zijn dus niet in problemen."
Enkele feiten: Jordan heeft geen schulden, de gebouwen en grond zijn het eigendom van Jordan. De nieuwe overeenkomst over de TV rechten leveren Jordan ongeveer 7 miljoen pond extra op. Genoeg om het team in leven te houden.
Natuurlijk wil hij wel een sterke partner om de toekomst van Jordan zeker te stellen. Hij concludeert dan ook dat als de kosten in de F1 niet gedrukt worden, de privateers het steeds moeilijker zullen krijgen om te overleven in de F1. Speculaties gaan echter niet op. Hij heeft zijn geld verdiend en kan het zich veroorloven om grapjes te maken over motieven van investeerders en het welzijn van de 200 werknemers waar hij verantwoordelijk voor is.
"Ik ben geïnteresseerd in een partner die toegevoegde waarde en prestaties meebrengt. Er is er nog geen één geweest die met een financieel pakket kwam dat de situatie van Jordan zou verbeteren. Laat Eddie Jordan erbuiten, die zal niet verhongeren. Geld is niet het belangrijkste voor me, het team is het belangrijkste."
Intussen is hij met zijn zaken in alle hoeken van de wereld te vinden. Zijn drankje EJ-10 is razend populair in centraal Amerika. "Ik ben de gelukkigste man op aarde, ik heb geld verdiend met mijn zaken, goed geld. Voor een afgeschreven man zie ik er nog goed uit. De rechtbank laat ik even voor wat het is, dus als iemand me wil aanklagen dan zeg maar hoeveel je wilt hebben, ik beken direct schuld...." sluit Jordan lachend af.
http://www.formule1nieuws.nl/modules/news/article.php?storyid=5955
Bron: Telegraph.co.uk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |