Ik trap af :
Honda C50 Little Cub
Honda ST50 ( Dax )
Honda CF50 ( Chaly )
Honda SS50k0
Imitatie ZB50 ( Jincheng PRB )
En natuurlijk mijn (ex)brommers :
Mijn C70
Mijn CF50 ( Chaly )
Mijn Imitatie Monkey ( Jincheng nogwat )
Dit is de mijne, maar dan zonder Nederlands achterspatbord (zwart/wit met ulo) en zonder trappers. 't Is een Engelse als ik me niet vergis. En een K-1, geen K-0
Ow, en de mijne heeft geen geel plaatje. Vind 't een beetje zonde om in een nieuw origineel voorspatbord te gaan boren
quote:Je moeder belde.
Op zondag 25 januari 2004 23:50 schreef klaasjan24 het volgende:
Ze zei dat je je bek moest houden.
quote:Ik zou idd ook gapen met zo'n naam.. Heb je niets te melden, doe et dan ook niet
Op zondag 25 januari 2004 23:50 schreef klaasjan24 het volgende:
quote:Yep!! Al is het wat minder druk tegenwoordig.. HDD '94 waren er ongeveer 1500 man ofzo.. Tegenwoordig moet je echt blij zijn met 300 man!! Erg jammer, maarjah.. Die k*tscooters eh!!
Op zondag 25 januari 2004 23:54 schreef twiekert het volgende:
goed topic! Leuk om die 4-takten weer te zien. Worden er nog steeds Honda dagen georganiseerd? Helaas geen foto's van mijn Honda's.
Maar wie kan me vertellen welke moderne brommers 4-takt zijn?
quote:Modern als in nieuw??
Op maandag 26 januari 2004 00:01 schreef yup het volgende:
Ik weet dat mijn Peugeot Fox uit +- 1996 2-takt is.Maar wie kan me vertellen welke moderne brommers 4-takt zijn?
Klik anders hier voor een lijst met nieuwe brommers.. Spam, kweenie.. Tis een helder antwoord..
quote:Spam? De site is gebookmarked
Op maandag 26 januari 2004 00:05 schreef Camickaeze het volgende:[..]
Modern als in nieuw??
Van dit rijtje zijn de C50 Little Cub nieuw, de ZB50 ( imi ) en de Monkey ( imi )..Klik anders hier voor een lijst met nieuwe brommers.. Spam, kweenie.. Tis een helder antwoord..
En waar ik op doelde zijn nieuwe scooters, zijn die er in 4-takt?
kan iemand een wavje posten met wat motorgeluid.
Klinkt zo mooi.
quote:CD50, C310, C320, P50, PS50, Amigo50 etc etc... Wees crea en zoek zelf wat
Op maandag 26 januari 2004 00:10 schreef dutchtubby het volgende:
ik mis toch wel en paar types nog.
de cd50, , shit er was er nog een, en soort dames model met de tank schuin naar beneden en een handgeschakelde 3 bak.
hhhmm ik heb zelf z'n fiets gehad en ik weet het type niet meer.
is al wel bijna 20 jaar geleden.
Geluid komt eraan.. Eventjes zoeken
quote:Het is dan wel in het Japans :
Op maandag 26 januari 2004 00:34 schreef Weurst het volgende:
Leuke dingen, maar ff iets anders.
Hoe zit dat met de kleppen (klepjes), zijn dat zijkleppers of waar zitten de kleppen, distributie en nokkenas bij die dingen?
Iemand daar toevallig meer info over? Of een exploded vieuw plaatje? Lijkt me erg interesant.
quote:Er zijn slechts een paar 4-takt scooters op de markt.. Kymco heeft er eentje naar mijn weten.. Voor de rest ( gelukkig ) niet.. 4-takt moet je niet onder een scooter leggen.. Een scooter is plastic, kunnen de blokjes niet zo goed tegen
Op maandag 26 januari 2004 00:06 schreef yup het volgende:[..]
Spam? De site is gebookmarked
En waar ik op doelde zijn nieuwe scooters, zijn die er in 4-takt?
Ik zag dit jaar in Laos nog veel honda motortjes, "sweet". Elk ritje met een tuk-tuk was een feestje (heb nog wat fotootjes genomen)
Wel veel goede herinneringen aan
Edit: dit type dus, maar dan in rood-metallic:
quote:Das een Novio.. En die met de tank onder he zadel is de Amigo!! De Noof voor de dames, en de Amigo voor de heren!!
Op maandag 26 januari 2004 13:35 schreef RRRobert het volgende:
Ik heb zelf ooit een Honda PF50 gehad, van de tweede generatie (tank op frame ipv onder bagagerek, en starre achterwielophanging). Maar da's al weer jaren geleden dus helaas geen pics.Wel veel goede herinneringen aan
Edit: dit type dus, maar dan in rood-metallic:
quote:2takt is sneller ( te krijgen ), scooters zien er volgens de meeste beter uit, etc etc.. Ik weet niet waarom de scooter zo'n hype is ( geworden ).. Vroeger waren het de 4takts, nu de 2takts, en zometeen met alle milieuwetten komen de 4takten weer in!!
Op maandag 26 januari 2004 22:19 schreef yup het volgende:
4takt is beter dan 2takt, geef mij is een reden waarom die nerdo's dan in scooters 2takts gebruiken (op de prijs/productieprijs-aspect in het voordeel van 2takts na...)
quote:Ow ja, 2takt is vaak ook krachtiger, was ik vergeten...
Op dinsdag 27 januari 2004 01:03 schreef Camickaeze het volgende:[..]
2takt is sneller ( te krijgen ), scooters zien er volgens de meeste beter uit, etc etc.. Ik weet niet waarom de scooter zo'n hype is ( geworden ).. Vroeger waren het de 4takts, nu de 2takts, en zometeen met alle milieuwetten komen de 4takten weer in!!
Een vroegere 500cc 2takt is net zo sterk als een 1000cc 4takt bij MotoGP's heb ik gehoord.
Een vriend van me had een Yamaha FS1.. 50cc 2takt buikschuivertje.. Als hij zijn gas open trok, gebeurde er echt weinig.. Maar tegen de 8.000 toeren schoot hij als een raket door naar de 12.000 toeren!!
Een 4takt trekt snel op, maar houd in op de hoge toeren!!
hangt er maar vanaf... een 4takt met vario lijkt mij idd GEEN geschikte oplossing... omdat een 4takt het moet hebben van zn lage toerentallen waarbij hij relatief veel koppel beschikbaar heeft.. een vario werkt over het algemeen op hoge toerentallen en onderin doet dit niet veel (omdat er een slipkoppeling in zit en omdat het hele handeltje met centrifugaalkrachten werkt) je kan het natuurlijk een beetje degelijk afstellen op 4takt maar dan nog hou je er niet veel aan over... ook vreet een vario 25-30% van het bescheiden vermogen van een 4taktje weg... topvermogen heeft het dus ook totaal niet en het maakt ook niet meer dan 8000 toeren...quote:Op donderdag 30 september 2004 21:38 schreef jochem8 het volgende:
Even een vette topicschop.
Mijn pa wil eigenlijk een 4takt Piaggo Zip gaan kopen, of iets van Kymco.
Nou is hij bij 2 zaken geweest. De ene verkoper prees de 4takt de hemel in; hij zou zuiniger zijn, hoeft beurten met een interval van 10.000 km en zo waren er nog wat voordelen.
Bij een andere zaak kraakte een monteur de 4takt helemaal af. Hij zou langzaam optrekken, niet harder dan 50 gaan.
What's the deal here?
neuh als je een 4takt opvoert zul je ook niet veel meer dan trekkracht er bij krijgenquote:Op donderdag 30 september 2004 21:54 schreef jochem8 het volgende:
Hehe hartstikke bedankt voor de vlotte uitleg.
Hij hoeft helemaal niet keihard te gaan, 55-60 is hard zat voor m'n pa. Maar omdat die monteur het allemaal afraadde is ie nu wat gaan twijfelen.
je KAN ze wel enorm veel toeren laten draaien... maar niet voor dagelijks gebruikquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:56 schreef Alcyone het volgende:
4 takt met vario geen goede oplossing? Tis notabene in dit land uitgevonden en de DAF had echt geen tweetakt motoren hoor. Sommige DAFjes waren ook best snel, gezien de kleine motoren.
Tweetakt levert wel 2x zoveel verbrandingsslagen maar is ontzettend veel inefficienter.
En het verhaal dat 4 takt voornamelijk koppel heeft en niet van toeren draaien houdt is ook onzin.
Over de Yamaha FS1 gesproken, die had een flinke keus uit cilinders, cilinderkoppen; carburateurs die je op honderd verschillende manieren kon inrichten. Membraan of schijfinlaat, aantal uitlaatsoorten en meerdere typen zuigers en krukassen. Zodoende kon je een FS1 een toerenmonster maken, maar ook zorgen dat ie niet harder ging dan 6000 tpm met een groot koppel onderin, met natuurlijk de limitaties van een korteslag blok.
De SS50 kon bizar opgevoerd worden, zodat er onderin helemaal geen pit zat, maar wel max toerental van 16.000!
Het ligt dus vooral aan de wensen.
Daar gaat het ook niet om. Je gaat met je tweetakt brommer of motorfiets ook niet konstant boven de 10.000 zitten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:10 schreef Youp het volgende:
[..]
je KAN ze wel enorm veel toeren laten draaien... maar niet voor dagelijks gebruikdan draait het in de soep...
Een 340? Nee die zijn niet snel nee. Maar rally dafjes hebben bestaan. Echt het fijne weet ik er ook niet van.quote:en een dafje is wel een meercilinder 4taktmet een wat grotere inhoud.. we hebben momenteel zelf met ons groepje (6 man) op school een sleutel volvo 340 1400 MET vario
en nee, snel is hij niet... in zn achteruit wel... maar daar heb je alles mee gezegd... omdat de vario 30% van zn zielige 70pktjes wegvreet... (we hebben hem wel al wat opgevoerd.. grotere sproeiers in de carburateur, (ze worden voor emissie te arm afgesteld) zelf gemaakt open luchtfilter en zo goed als open uitlaat-sidepipe
)
Ja verlies door spoeling door de poorten voordat compressie begint is hier debet aan. Hoe hoger het toerental hoe minder tijd er is voor het spoelen en hoe minder mengsel verloren gaat. De tweetakten met de "hoge" uitlaatpoorten hebben daar nog meer last van, maar het is wel gunstig voor hogere toerentallenquote:2takt draait per slag wel inefficienter maar netto heb je bij de zelfde cilinderinhoud +-60% meer vermogen... alleen geldt voor 2takt ook de 'regel' dat het ook >50% meer toeren nodig heeft om aan zijn koppel en vermogen te komen... (nog steeds bij de zelfde cilinderinhoud)
trouwens een FS1 was toch een 2takt...?
Sachs Madassquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 15:23 schreef Zw0rld het volgende:
Ik zag laast bij de fietsenhandelaar een SACHS brommer.
Helemaal nieuw! Met een SS50 motor er onder, een beetje offroad geval.
Heeft iemand hier meer info over, ik heb helaas niet meer info.
Yep dat is hemquote:
ach, een nieuwe scooter is ook duur.quote:Heb er geen interesse in overigens. Mijn auto was goedkoper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |