Maar goed, tip van grootmoeder (niet de mijne hoor, daar haal ik al mijn rijsttafeltips!
): laat een versgesnipperd uitje ff in de azijn weken en daarna de geweekte uitjes door de stamppot roeren, verdomd lekker!!
Wat zit erin? Ik heb geen flauw idee maar in ieder geval:
Spruitjes, bloemkool, erwten, wortelen, champignons, ui.
En draadjesvlees er doorheen gestampotted.
Smaakte prima
Ik moest er een aantal maanden over nadenken.quote:Op vrijdag 6 februari 2004 15:35 schreef L.Denninger het volgende:
Lesbische gabberinnen.
Ik eet allesquote:Op zondag 14 november 2004 02:03 schreef Bluezz het volgende:
Je at nooit spruitjes en zuurkool vroeger?
de kombi is sowieso gek namelijk
Ik at nix vroegah, echt nix.
En nu vind ik de meest rare dingen lekker.
Waaronder spruitjesstamppot.
In de allerhande van deze week staat er een stamppot paksoi met paddestoelen.
Die MOET ik gewoon echt maken binnenkort.
*kwijl*
Heb je het recept?quote:Op zondag 14 november 2004 13:28 schreef moussy het volgende:
andijviestamppot met gerookte kip![]()
Enorme schopquote:Op woensdag 27 september 2006 06:34 schreef popolon het volgende:
Iemand nog recepten?
Pas weer ouderwetse hutspot gegeten.
Klinkt errug lekkerquote:Op maandag 5 maart 2007 17:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Enorme schop
Oosterse stamppot met paksoi en taugé
Recept.
We eten er alleen geen saté bij.
Oh jaquote:Op maandag 5 maart 2007 17:11 schreef SeaOfLove het volgende:
Klinkt errug lekkerMaja ik zit dan ook in mijn paksoi-fase
![]()
Ik ga 'm morgen ook makenquote:Op maandag 5 maart 2007 17:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh ja
Nou de recensie volgt, speciaal voor jou
Nice....ben benieuwd, zal morgen mijn resultaat postenquote:Op maandag 5 maart 2007 20:54 schreef Bluezz het volgende:
Tis wat bewerkelijk, maar het smaakt heerlijk!
De pindakaas vond ik apart om erdoor te roeren trouwens, heb wel een paar flinke scheuten water toegevoegd.
De groentes zijn lekker knapperig gebleven.
Wij aten er dus een tartaartje bij
[afbeelding]
We've got a winner!quote:Op zaterdag 24 januari 2004 22:07 schreef xXx-Fenneke-xXx het volgende:stamppot rauwe andijvie met spekjes
hahaquote:Op vrijdag 6 februari 2004 15:35 schreef L.Denninger het volgende:
Lesbische gabberinnen.
In Zeeland noemen ze dit sla met spekjes.quote:Op zaterdag 24 januari 2004 22:07 schreef xXx-Fenneke-xXx het volgende:stamppot rauwe andijvie met spekjes
Bij ons stamppot rauwe sla..quote:Op zaterdag 6 september 2008 01:22 schreef Stali het volgende:
[..]
In Zeeland noemen ze dit sla met spekjes.
Ja, ik krijg ook zin in stamppot, het is hier kut-weer, regen en koud enzo...maar ik kan hier ook geen andijvie vinden. En om nu al hutspot te maken vind ik ook weer zowat, dat is wel heel erg winters. Maar rauwe andijvie met spekjes, mmmm...Beetje blauwaderkaas erdoorheen, heerlijk!quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:30 schreef popolon het volgende:
Ok, ik zoek dus een goede vervanger voor andijvie (als in rauwe andijvie stamppot) omdat ik het niet kan vinden. Iets dat qua smaak en knapperigheid in de buurt komt.
Sla lijkt me eigenlijk niks, sla is zo'n nietszeggende groente. Rauwe spinazie misschien maar dat heeft weer zo'n afwijkende smaak.
Help!
Nou hier niet hoor. 'Kale' is gewoon als verse groente te krijgen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:48 schreef Underdoggy het volgende:
Boerenkool wordt toch vaak gezien als veevoer in het buitenland?
Ja, lekker is dat he? Doe ik ook vaak ipv spekjes. Blokjes roquefort en dan vooral niet teveel roeren, zodat je echt bommetjes zoute kaas hebt her en der.quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:48 schreef AKnynke het volgende: rauwe andijvie met spekjes, mmmm...Beetje blauwaderkaas erdoorheen, heerlijk!
Heb je ruimte om zelf andijvie te kweken?quote:Op zaterdag 6 september 2008 09:47 schreef popolon het volgende:
Wat een prachtkick.
Ik ga morgen meteen een mooi potje maken. Paar kilo rundvlees stoven en zien wat er van komt.
Ben nog op zoek naar andijvie in de VS, dat ben ik nog niet tegengekomen.
Met veldsla is anders best lekker.quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:30 schreef popolon het volgende:
Ok, ik zoek dus een goede vervanger voor andijvie (als in rauwe andijvie stamppot) omdat ik het niet kan vinden. Iets dat qua smaak en knapperigheid in de buurt komt.
Sla lijkt me eigenlijk niks, sla is zo'n nietszeggende groente. Rauwe spinazie misschien maar dat heeft weer zo'n afwijkende smaak.
Help!
zuring?quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:30 schreef popolon het volgende:
Help!
Sla valt absoluut te proberen. Ik vind het zelfs beter en zachter dan Andijvie. Warm geeft sla een unieke smaak.quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:30 schreef popolon het volgende:
Help!
Dat wel, plek zat.quote:Op zondag 23 november 2008 14:05 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Heb je ruimte om zelf andijvie te kweken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |